رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار جدید رامسر منصوب شد

  

 

فرماندار جدید رامسر منصوب شد 

 

 

رامسرنیوز- در حالی که  رایزنیها برای انتخاب فرماندار جدید رامسر در محافل رامسریها در این شهرستان و در تهران ادامه دارد، شنیده ها حاکی از آن است که فرماندار جدید منصوب شده است. 

به گزارش خبرنگار ما به نقل از منابع موثق از ساری مرکز استان مازندران، مهندس عادل تقی پور  بعنوان فرماندار جدید رامسر منصوب و بزودی مراسم معارفه وی انجام خواهد شد. 

طی روزهای گذشته از منابع غیر رسمی خبر می رسید که تنی چند از اهالی رامسر با مراجعه به ابوالفتح نیکنام نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، در پی انتصاب یک فرد رامسری بعنوان فرماندار شهرستان رامسر می باشند و در خصوص اسامی نامزدان، نام بوذرجمهر خلعتبری بیش از دیگران بگوش می رسید که ناگهان خبر انتصاب آقای تقی پور را اعلام کرده اند. 

این منبع اضافه کرد که مسئولان ذیربط با توجه به شرایط حساس فعلی(انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری) به این نتیجه دست یافتند که این مسئولیت را به فردی غیربومی  سپرده و در حال حاضر از انتصاب فرماندار بومی پرهیز کنند. 

گفتنی است: عادل تقی پور اهل شهرستان قائم شهر و از اعضای فعال ستاد انتخاباتی دکتر محمود احمدی نژاد می باشد که هم اکنون در آموزش و پرورش استان مازندران مشغول بکار است. 

100 هکتار از سطح عرصه های منابع طبیعی غرب مازندران کاهش یافت

100 هکتار از سطح عرصه های منابع طبیعی غرب مازندران کاهش یافت

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی مازندران، نوشهر گفت: در سال های اخیر به دلیل اجرای طرح ها و حوادث مختلف بیش از 100 هکتار از عرصه های طبیعی منطقه کم شده است.

بهزاد انگورج در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این مقدار نیز حدود 50 هکتار در مسیر کانال شرق به غرب استان از محدوده جنگلی کاسته شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح هایی نظیر برق که باید از محدوده جنگلی عبور کند نیز حدود 20 هکتار از سطح عرصه ها کم شده است.

وی به طرح نهضت سبز اشاره و عنوان کرد: این طرح با هدف تامین فضای سبز و نیازهای چوبی در دست اجرا است.

به گفته انگورج، این طرح در غرب مازندران از رویان تا رامسر در حال اجرا است و نهادهای متولی نیز مشخص شده است.

مدیر کل منابع طبیعی غرب مازندران گفت: برای احیاء و توسعه عرصه های جنگلی ده میلیارد تومان از منابع ملی و استانی تامین می شود.

وی بیان داشت: اعتبار طرح نهضت سبز نیز از محل خسارات وارده به عرصه های طبیعی تامین می شود و دستگاههای مرتبط باید بپردازند.

عرصه های جنگلی غرب مازندران بیش از 600 هزار هکتار وسعت دارد.

پایه‌های پروازی در فرانکفورت و آسیا برای توسعه صادرات مازندران ر

پایه‌های پروازی در فرانکفورت و آسیا برای توسعه صادرات مازندران راه‌اندازی شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل شرکت هواپیمایی هما در مازندران و گلستان گفت: پایه‌های پروازی مازندران در فرانکفورت و آسیا تشکیل شده است که می‌تواند تمام اروپا و آسیا را در ارتباط با صادرات کالا پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سلطان‌پور شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی راهکارهای پروازی در اتاق بازرگانی ساری اظهار داشت: شرکت هواپیمایی هما در مازندران و گلستان دارای ناوگان بسیار قدرتمندی است و ظرفیت حمل 100 تن بار را نیز دارد.

وی افزود: این شرکت ظرفیت صادرات حداقل 40 تن بار را در اروپا دارد و می‌تواند تمام اروپا و آسیا را در ارتباط با صادرات کالا پوشش دهد.

سلطان‌پور به عدم صادرات مرکبات استان از طریق پروازهای هوایی به صورت مستقیم انتقاد کرد و گفت: مرکباتی که از مازندران به ‌صورت زمینی به تهران صادر می‌شود از طریق راه‌های هوایی به دیگر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود در حالی که این استان تاکنون چنین پروازی را به طور مستقیم صورت نداده است.
 
مدیرکل فرودگاه ‌های مازندران نیز در این جلسه گفت: اکثر مردم مازندران به‌ دلیل دوری مسافت فرودگاه‌ها استقبال خوبی از مسافرت‌های هوایی نمی‌کنند.

سعید چلندری افزود: برای صرفه‌جویی در وقت و سرعت در کارها بهتر است با توسعه فرودگاه‌ها و پروازها که موتور توسعه استان هستند از خطوط هوایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان از 13 دی ماه به شرکتهای پروازی مازندران اضافه خواهد شد، گفت: پرواز ماهان در ماه اول سه پرواز را در هفته و در ماه‌های بعدی پروازهای روزانه را در برنامه کار خود دارد.

چلندری از صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد و افزود: صادرکنندگان گل و گیاه مذاکرات خود را در خصوص صادرات گل و گیاه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با شرکت هواپیمایی ماهان صورت داده‌اند و قرارداد بین آنها نیز بسته شده است.

وی به پروازهای اول دی‌ ماه در استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در فرودگاه‌های رامسر، ساری و نوشهر پروازهای خود را به ‌طور روزانه و ثابت برقرار کردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر پروازهای بندرعباس با ظرفیت تمام کار می‌کند و احتمال اینکه در آینده با مشکل کمبود بلیت برخورد کنیم زیاد است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی پرواز ساری به دبی و کیش را در برنامه کاری خود داریم.

چلندری در خصوص پروازهای باری گفت: متاسفانه هنوز این امر محقق نشده اما به ‌علت جلب نظر صادرکنندگان سیستم هوایی آمادگی آن را دارد تا در آینده نزدیک پروازهای باری خود را توسعه دهد.

آیین شب یلدا یا شب چله - داریوش فریاد رامسر

 

آیین شب یلدا یا شب چله 

 

داریوش فریاد رامسر

                                     

xpu5xd.gif

 

یلدا از نظر معنی معادل با کلمه نوئل از ریشه ناتالیس رومی به معنی تولد است و نوئل از ریشه یلدا است .

واژه یلدا سریانی و به معنی ولادت است . ولادت خورشید ( مهر و میترا )  و رومیان آن را ( ناتالیس انویکتوس ) یعنی روز ( تولد مهر شکست ناپذیر   ) نامند . 

صدای پای یلدا آرام آرام به گوش می رسد . پدربزرگها و مادر بزرگها خانه را برای استقبال از فرزندان می آرایند و فرزندان و نوه ها نیز از آن سوی برای دیدار بزرگان خانواده بی قرارند .

برگزاری مراسم یلدا ، آیینی خانوادگی است و گردهمایی ها به خویشاوندادن و دوستان نزدیک محدود میشود .

ایران کشوری با فرهنگی غنی است که مردمانش بنا به ذوق و  سلیقه و طبیعت منطقه ای که در آن زیست می کنند هر یک برای برگزاری سنت های کهن آداب خاص خود را دارند .

 آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص ، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند.

 

فال حافظ و شاهنامه خوانی


یکی دیگر از رسم های شب یلدا، «فال حافظ گرفتن»  است اگر رسم ها و آیین های دیگر یلدا را میراثی از فرهنگ چند هزار ساله بدانیم ولی فال حافظ گرفتن در شب یلدا در سده های اخیر به رسم های شب یلدا افزوده شده است.

 شاهنامه خوانی و قصه گویی پدربزرگ و مادربزرگ دور کرسی برای کوچکترها نیز از آیین های یلدا است که خاطرات شیرینی برای بزرگسالی آنها فراهم می آورد.

این شب بر همه ایرانیان مبارک

در رامسر؛نخستین همایش مچ‌اندازی مازندران برگزار شد

در رامسر؛  
نخستین همایش مچ‌اندازی مازندران برگزار شد 
 
 

خبرگزاری فارس: نخستین همایش مچ‌اندازی استان مازندران با حضور مسئولان کشوری و استانی در رامسر برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، نایب رئیس شورای شهر و رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام رامسر عصر امروز در این همایش گفت: پیشرفت و توسعه در گرو سلامت و نشاط است.
علی امینی‌شاد افزود: ورزش از زیر ساخت‌های اساسی کشور است و دولت‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها باید هزینه پرداخت کنند تا در آینده‌ای نزدیک نتایج سرمایه‌گذاری را برداشت کنند.
وی اظهار داشت: باید نگاه دولت به ورزش عوض شود و با ازدیاد اماکن ورزشی، در اختیار قرار دادن تجهیزات ورزشی به صورت رایگان و توسعه و بسط فرهنگ ورزشی بین مردم زیرساخت‌های آن را فراهم کنند.
امینی‌شاد تصریح کرد: مدیریت اجرایی پروژه‌ها باید قوی باشد تا برای به ثمر رسیدن آنها زمان زیادی صرف نشده و در این میان هزینه‌های بیشتری از سوی مردم پرداخت نشود.
نایب رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان نیز در این همایش به اهمیت این ورزش اشاره کرد و گفت: این ورزش یکی از ورزش‌های پر شور و هیجان و پیچیده است که متاسفانه در اذهان عمومی ورزش ساده‌ای به حساب می‌آید در صورتی که ریشه‌ای سنتی داشته و برای ابراز قدرت از گذشته‌ها به یادگار مانده است.
مجید پوربخشیان افزود: سومین دوره قهرمانی استان در رامسر برگزار شد که در دو دوره گذشته آمل اول و رامسر نایب قهرمان شد.
وی درباره سومین دوره از مسابقات مچ‌اندازی مازندران گفت: در این دوره 17 تیم از 17 شهرستان استان در رده بزرگسالان با هم به رقابت می‌پردازند.

 
 
 
 
   تصویر اصلی را ببینید

شل محله جواهرده با تاریخی هزار ساله

 

 شل محله جواهرده رامسر با تاریخی هزار ساله

 

 

پیچ‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند. سر هر پیچ جاده پایت روی پدال گاز شل می‌شود، نه از برای احتیاط در رانندگی چراکه دیگر هوش و هواسی برای رانندگی نمانده است. پایت روی پدال ترمز می‌لغزد که بایستی و منظره‌ای بدیع را که در طول عمرت ندیده‌ای، ببینی.

گروه ایرانشهر- پیچ‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند. سر هر پیچ جاده پایت روی پدال گاز شل می‌شود، نه از برای احتیاط در رانندگی چراکه دیگر هوش و هواسی برای رانندگی نمانده است. پایت روی پدال ترمز می‌لغزد که بایستی و منظره‌ای بدیع را که در طول عمرت ندیده‌ای، ببینی. اما به ناگاه منظره دیگری در پی پیچ دیگری پدیدار می‌شود که قبلی را تبدیل به خاطره می‌کند. پیچ‌ها در این جاده رویایی به مانند آپاراتچی سینما عمل می‌کنند. فریم‌ها را یکی پس از دیگری از پیش روی دیده‌ها عبور می‌دهند و فیلم سفر را می‌سازند.

به دنبال گمشده‌ای می‌گردیم. به دنبال همان گمشده‌ای می‌گردیم که به‌خاطر نام زیبایش پیچ‌های این جاده ندیده را برای رسیدن به آن نادیده می‌گیریم. گمشده‌مان درون جنگل‌های به‌هم‌تنیده البرز و در عمق یکی از عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا قرار دارد. گمشده مان در انتهای راه پر پیچ و خمی قرار دارد که آدمی را از کناره‌های جنوبی دریای خزر به ارتفاعات مازندران می‌کشاند.


درختان سر به فلک کشیده توسکا، مازو و ملچ که پیکر سبزشان را گاه از میانه مه هویدا می‌کنند به همراه موسیقی موزون طبیعت، همهمه نسیم در میان درختان، صدای زیبای پرندگان، ریزش آبشار از میان صخره‌ها و سکوت عمیق اعماق دره‌ها، بازی عجیبی با ذهن می‌کند. پیش‌تر که می‌رویم ابرها، کم‌کم و نم‌نم کنار می‌روند و راه را بر تلألو خورشیدی که در پس قله‌ها و فراتر از تمامی بلند‌ی‌ها به انتظار نشسته است، می‌گشایند. به سرزمین جدیدی وارد می‌شویم که آسمانش تا چشم کار می‌کند، آبی نیلگون است و زمینش ابر و جاده همچنان پر پیچ و خم ما را به سوی گمشده‌مان راهنمایی می‌کند.


با پیمودن این مسیر یک ساعته جواهرده رخ می‌نماید. جواهرده روستایی ییلاقی است در 25 کیلومتری شهر رامسر و از آنجا که از سه جهت در محاصره کوه است، چشم‌اندازهای منحصر به فرد و متفاوت دارد. جواهرده جزو نادر‌ترین مناطق کوهستانی ایران است که با وجود فاصله بسیار کم با دریا، بیش از دو هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این منطقه در حدود شش ماه از سال پوشیده از برف است و در تابستان هم اکثرا هوایی مه آلود دارد.


جواهرده جمع تضادهاست. در این روستا همنشینی خانه‌های اصیل شمالی با سقف‌های شیروانی گل‌اندود شده و دیوارهای کاه‌گلی در کنار ویلاهای لوکس تهرانی‌نشین خودنمایی می‌کند. ساکنان متفاوت این خانه‌ها نیز همسایگی همدیگر را پذیرفته‌اند.


کوچه پس‌کوچه‌های جواهرده محل تردد اسب و استر و بنز و بی.ام.و است که به خوبی در کنار هم رانده و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند. تنها در اندک مواقعی چهارچرخ‌سواران پا روی قوانین گذاشته و سبقت غیرمجاز می‌گیرند.

جواهرده با وجود ده‌بودنش سال‌هاست که حال و هوای شهری پیدا کرده اما هنوز هم تا حدودی به زیبایی سال‌های دور است. با دیدن این تضادها تازه افسوس بیشتر ندیدن جاده یکدست و بدون تضاد جواهرده را می‌خوریم.


جاده‌ای که به عنوان نزدیک‌ترین راه دستیابی به این روستا، از انتهای غربی رامسر، مسافران را تا این روستا راهنمایی می‌کند. جاده‌ای که حدودا در سال‌های 50 تا 54 با قطع هزاران اصله درخت، رامسر را به جواهرده متصل کرد.


جاده‌ای که به واسطه‌اش کم‌کم این بهشت آسمانی کشف شد و حالا تبدیل به ییلاق بسیاری از رامسری‌ها و تهرانی‌هایی شده که تابستان‌ها را در ویلاهای شخصی خود در این منطقه می‌گذرانند و زمستان به شهر خود باز می‌گردند.


اما اگر روند تخریب زیبایی‌های جواهرده ادامه یابد دیری نمی‌پاید که این منطقه ییلاقی به خاطره‌ها بپیوندد.


عامل اصلی این امر گردشگرانی هستند که بدون توجه به ابتدایی‌ترین اصول تفریح در طبیعت، در این جاده رفت آمد و یا در جواهرده اقامت می‌کنند.


پراکندگی بسیار زباله‌هایی که از سربی‌توجهی و سرخوشی‌های لحظه‌ای ناشی از حضور در طبیعت در جاده و رودخانه و لابه‌لای درختان جنگل و در ورودی شهر پراکنده می‌شود، از یک طرف و رشد قارچ‌گونه ویلاها و هجوم ویلانشین‌هایی که جنگل را پیوسته تخریب می‌کنند از طرف دیگر سبب شده است که در آینده‌ای نزدیک اگر این سیر متوقف نشود دیگر جواهری برای جواهرده نماند.


متاسفانه فرهنگ نادرست برخورد با طبیعت فقط به مسافران و گردشگران محدود نمی‌شود. ساکنان این ده نیز خواسته و ناخواسته به تخریب طبیعت تن داده‌ و این جواهر کوهستانی را در آستانه نابودی قرار داده‌اند.


جواهرده به هر طریقی که اداره می‌شود نیازمند ساختاری محکم برای حفاظت است و نخستین قدم کنترل زباله‌هاست چراکه پراکندن زباله همیشه و همه‌جای ایران در پدیده‌ای به نام سفر دیده می‌شود.


در حالی که بخشی از مراقبت ما از طبیعت به وجدان شخصی، بخشی به تعلق خاطر و وابستگی به آن محیط باز می‌گردد، مابقی مرتبط با فرهنگ است. البته به غنای فرهنگ ایرانیان ایرادی وارد نیست، اشکال از عدم شناخت ما از این فرهنگ غنی است.


با توجه به اینکه شناخت هم تعهد می‌آورد و هم تعلق، تعلق امروزی ما تعلقی کاذب است، از تعهد هم خبری نیست. البته این شامل همه مردم نمی‌شود اما از شواهد تخریب طبیعت چنین بر می‌آید که شاید جمعیت کثیری با آن دست به گریبانند.


با این حال طبیعت جواهرده نه متعلق به ویلانشینان تهرانی‌اش است و نه ملک مطلق ساکنان رامسری است بلکه خانه مشترک تمام طبیعت‌دوستان ایرانی است. از آنجا که هر خانه‌ای برای خودش قانون دارد باید در استفاده از طبیعت نیز قانونمند بود. اگر دیر بجنبیم، اگر نگرش خود را به سفر و تفریح اصلاح نکنیم شاید در سفرهای دیگر به جواهرده،‌ چهره‌ای دیگر را ببینیم. چهره‌ای که آن را دوست نخواهیم داشت. چهره‌ای که خاطرات گذشته ما را مخدوش می‌کند. وقت تنگ است. باید از طبیعت لذت برد اما درست...


بگذریم! با وجود اینکه کمتر از 40 سال از ساخت جاده دسترسی به جواهرده می‌گذرد، اما قدمت سکونت و زندگی در آن به بیش از هزار سال می‌رسد. روشن‌ترین گواه بر این مدعا مسجد آدینه در شل محله جواهرده است. این مسجد که بیش از هشتصد سال از بنای آن می‌گذرد، یک بار در دوره صفوی با سقوط بهمن تخریب شد و به دست شیخ‌الاسلام منطقه ملا شل شریف سرابی جد خاندان شل محله‌ای‌های رامسر و تنکابن بازسازی شد.


در سال‌های اخیر نیز چند بار طعمه حریق شد تا اینکه در اوایل دهه هفتاد یعنی بر اثر صاعقه‌ای که به درخت چنار کنارش برخورد کرد به کلی سوخت. هم اکنون در محل سوخته مسجدی جدید با مصالح و طراحی نوین برخلاف سبک معماری کهن منطقه بنیاد نهاده شده است و اثری جز چندین عکس از مسجد کهن باقی نمانده است.اگر برنامه سفر خود به جواهرده را در روزهای پایانی هفته تنظیم کنید، می‌توانید از بازار محلی جواهرده نیز دیدن کنید. بازاری که بدون شک رونق گذشته‌هایش را ندارد و بیشتر اجناسش اقلام مصرفی موردنیاز مسافران است، اما با این وجود از جاذبه‌های کمتر آسیب‌دیده جواهرده است.
 منبع : http://tehranemrooz.ir/V2/Default_view.asp?NewsId=62104

خطبه های نماز جمعه رامسر-۲۹آذر

lkk4y818y0o579vyco21.jpg 

 

خطبه های نماز جمعه رامسر-۲۹آذر

 

 

نماز جمعه این هفته نیز مانند هفته های گذشته در مصلی نماز جمعه رامسر برگزار گردید.

حجه الاسلام باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه دوم ضمن یادآوری حضور افتخار آفرین مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت، بیانات معظم له را مانند همیشه ریشه ای و بسیار راهگشا دانسته و توجه برنامه ریزان به نقطه نظرات دقیق و عمیق ایشان در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت علمی را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه، این روزها، آخرین هفته های حضور آقای بوش در کاخ سفید می باشد گفت: آقای بوش بخوبی فهمیده است که در میان افکار عمومی دنیا جایگاه مثبتی نداشته و همه ملتها او را بعنوان چهره ای خشن و جنگ طلب می دانند و مردم آمریکا هم به همین دلیل و بی عرضگی دولتمردان جمهوریخواه، در انتخابات ریاست جمهوری با آنان تسویه حساب نموده و نامزد دمکراتها را در اعتراض به عملکرد منفی بوش و همفکرانش و بامید تغییر در مواضع و عملکرد دولت آمریکا برگزیدند. لذا آقای بوش در این ماه آخر ریاست جمهوری به این فکر افتاد که به بازسازی چهره خود پرداخته و از خود و دولتش چهره ای صلح طلب بنمایش بگذارد. لذا بر اساس اعلان بعضی خبرگزاریهای دنیا، جمعی از روانشناسان نخبه را به این منظور گرد آورده تا او را در این اقدام کمک کنند. بر همین اساس بود که سفر اعلان نشده به عراق و افغانستان برنامه ریزی شد تا چهره بوش تغییر کند.

همانطوری که همه جهانیان دیدند با اقدام شجاعانه خبرنگار عراقی جناب منتظر الزیدی در پرتاب کفش به سمت بوش و حمایت گسترده ملتهای مسلمان منطقه خصوصا مردم عراق از این کار شجاعانه؛ اهداف این سفر نه تنها ناکام ماند که رسوایی و تحقیر جدیدی را برای آقای بوش بهمراه داشت.

وی افزود: اقدام خبرنگار عراقی که همزمان با رمی نمادهای شیطان توسط مسلمین در اعمال حج صورت گرفت، در حقیقت پاسخ درخور تحسین ملت عراق به ادامه دروغپردازیهای آقای بوش بوده است و همانطوری که 94 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه الجزیره اعلام کردند، کار آقای الزیدی، انعکاس خشم مردم عراق بوده و نه یک اقدام شخصی. همانطوری که بسیاری از شخصیتهای عراقی او را بعنوان قهرمان ملی خوانده و خواهان نگهداری کفش او در موزه ملی عراق شدند هر چند مشتریان میلیونی هم برای خرید این کفش پیدا شده اند.

جالب اینکه آمریکا هنوز مشکل انتفاضه سنگ را برای اسرائیل حل نکرده انتفاضه کفش برای خودش شروع گردیده است.

امام جمعه رامسر در ادامه گفت: تمام تلاشهای مستکبران از جمله آقای بوش و دولتش در چند سال گذشته برای تضعیف و منزوی کردن ایران عزیز بود ولی بلطف الهی و توجهات امام زمان (عج) تمام این تلاشها با شکست مواجه شده و ایران عزیز سرافرازتر به راه خود ادامه می دهد.

ایشان سپس به نشست مشترک نمایندگان 1+5 با کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای اردن و مصر در نیویورک پیرامون برنامه هسته ای ایران اشاره کرد ه؛  آنرا نشانه اقتدار ایران و شکست سیاستهای آمریکا دانست و  گفت: علیرغم فضاسازی تبلیغاتی، فقط آمریکا و انگلیس در حد وزیر خارجه در آن شرکت کرده و وزیر خاجه روسیه از حضور در آن اجلاس امتناع کرده و کشور عمان هم حاضر به حضور در آن نشده و عملا این اجلاس با شکست مواجه شد. ضمن آنکه گردانندگان اجلاس موفق به صدور حتی یک بیانیه هم نشده و بر رسوایی این اجلاس افزودند.

وی در ادامه اظهار داشت: ادامه این نشستها، نشانه شکست تلاشهای گذشته آنها در برخورد با حق مسلّم هسته ای ملت بزرگ ایران است که البته این پیروزیها در پی استقامت ملت مقاوم ما و تدبیر دولتمردان عزیز در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بدست آمده است. همانگونه که آقای البرادعی اخیرا در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از نتایج چند سال برخورد آژانس و شورای امنیت با ایران و صدور قطعنامه های تحریمی پرسیده بود، اعتراف کرد که این اقدامات تاکنون نتیجه ای جز ایستادگی و سرسختی ایران در مواضعش بهمراه نداشت.

این اعتراف نشان می دهد که تلاشهای دولت بوش در آخرهای عمرش برای انزوا و عقب نشینی ایران عزیز همچنان بی نتیجه و ناکام خواهد بود.

هشدار رئیس شورای اسلامی شهر رامسر

 

هشدار رئیس شورای اسلامی شهر رامسر

 
به مسئولان استانی
 
 نسبت به بروز تبعات اجتماعی و سیاسی
 
عدم اتمام عملیات اجرایی تعریض و توسعه
 
خیابان باغ ملی رامسر 

 

در پی درگذشت ٢ تن از دختران دانشجو در حادثه ی دلخراش تصادف در منطقه ی باغ ملی اسماعیل گوهر رستمی رئیس شورای اسلامی شهر رامسر در نامه ای با عنوان " رئیس سازمان توسعه راه های استان مازندران " که رونوشت آن برای برخی مسئولین استانی و کشوری نیز ارسال گردید ضمن توصیف خیابان باغ ملی به " خیابان مرگ " نسبت به تبعات اجتماعی و سیاسی عدم اتمام عملیات اجرایی تعریض و توسعه ی آن هشدار داده و خواهان اقدام عاجل در این خصوص شد .
متن کامل این نامه به شرح ذیل است :
ریاست محترم سازمان توسعه راه های استان مازندران
با سلام و دعای خیر
احتراماً ضمن عرض تبریک این ایام ، همانطوری که مستحضرید شهر رامسر فاقد کمربندی بوده و کلیه ی ماشین آلات سبک و سنگین ( ترافیک عبوری ) از داخل شهر رامسر می گذرد ، در واقع این مسیر حلقه اتصال ترافیک شمال شرق به شمال غرب کشور و بالعکس می باشد . با توافقات به عمل آمده در سالیان ماضی فی ما بین فرمانداری ، سازمان توسعه راهها ، شورای شهر و شهرداری رامسر ، سازمان مذکور ملزم به اجرای عملیات خاکبرداری و آسفالت جهت تعریض ورودی و خروجی شهر رامسر شد. از آن توافق تا حال قریب به 4 سال می گذرد و متأسفانه با گذشت زمان و در نتیجه رشد جمعیت و افزایش ماشین آلات جای بسی تأمل است که در دولت کریمـه و با محوریـت شعار عدالـت در تمامی زمینه ها پیرو نامه های پیوستی : ( 855/ش مورخ 22/7/86 ) ، ( 827/ش مورخ 24/7/86 ) ، (1298/ش مورخ 10/10/86 ) ، ( 1/1837 مورخ 30/2/87 ) ، ( 359/ش مورخ 20/3/87 ) ، ( 632/ش مورخ 15/5/87 ) ، ( 750/ش مورخ 11/6/87 ) ، ( 918/ش مورخ 17/7/87 ) و ( 1058/ش مورخ 22/8/87 ) به آن سازمان و سازمان های ذیربط هنوز فعالیت های اجرایی در مسیری به طول تقریبی 2 کیلومتر به اتمام نرسیده است .آیا این عدالت است که مردم عزیز شهرستان نام این خیابان ( ورودی شهر رامسر ) را در شهر ویژه گردشگری جهان اسلام " خیابان مرگ " بنامند و هر ساله جوانان ما در این خیابان پرپر شوند به گونه ای که متأسفانه اخیراً نیز در روز شنبه مورخ 23/9/87 مجدداً تصادفی در این خیابان اتفاق افتاد که منجر به فوت 2 تن از عزیزان دانشجو گردید . با توجه به حساسیت موضوع در خصوص روند اجرائی فعالیت های مذکور شایسته است در اسرع وقت نسبت به اتمام عملیات اقدامات عاجل به عمل آید در غیر اینصورت و در صورت عدم توجه به این موضوع ، این مسئله می تواند عواقب ناگوار اجتماعی ، سیاسی و ... را برای همه ی ما علی الخصوص مسئولین استانی به همراه داشته باشد . رونوشت این نامه برای مسئولین زیر نیز ارسال گردید :
1-جناب آقای دکتر بهبهانی وزیر محترم راه و ترابری جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی دستور پیگیری .
2-استاندار محترم استان مازندران جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی پیگیری .
3-ریاست محترم شورای اسلامی استان مازندران جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی پیگیری .
4-نماینده ی محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان های تنکابن و رامسر جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی پیگیری .
5-امام جمعه ی محترم شهرستان رامسر جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی پیگیری .
6-سرپرست محترم فرمانداری شهرستان رامسر جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی پیگیری .
7-ریاست محترم اداره اطلاعات شهرستان رامسر جهت استحضار و استدعای عاجزانه ی پیگیری .
8-شورای محترم اسلامی شهرستان رامسر جهت استحضار .
9- شهرداری محترم شهر رامسر جهت اطلاع و پیگیری .

نقل از :سایت شورای اسلامی شهر رامسر

تقاضای اهالی شهرک فرهنگیان رامسر و شهرکهای اطراف جهت احداث کانال

 

تقاضای اهالی شهرک فرهنگیان رامسر و شهرکهای اطراف جهت احداث کانال

 



فرماندار محترم شهرستان رامسر
با سلام و تحیات الهی همانطوری که مستحضرید بارندگی شب شنبه مورخه 18/8/87 در نوع خود در چند سال گذشته بی سابقه بوده است و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان رامسری از جمله شهرک فرهنگیان و شهرک های اطراف آن پونه 1 ، کوی بیژن ، کوی انبار کریم خانی ، کوی شهید بالین پرست ، کوی بنفشه ، کوی یاس و ... بوجود آورد . بطوری که تعداد زیادی از منازل مسکونی و مغازه ها و ماشینها و انبارها دچار آبگرفتگی شدید شدند و عده ی زیادی متضرر گردیدند . متاسفانه ادارات امداد رسان شهر تا عصر همانروز کاری انجام ندادند جز گرفتن عکس یادگاری برای کار نکرده . زهی تاسف از گوش شنوا و چشم بیدار آن هم در سایه حکومت اسلامی . مگر نه اینست که مردم چشم و گوش دولتند ؟ مگر گزارش های مردمی نبود که لانه ی عنکبوتیان را ویران ساخت ؟ مگر گزارش های مردمی نبود که توطئه دشمنان را بر ملاء ساخت ؟ و خلاصه اینکه دوام و قوام این حکومت با توجه به خصم بیرونی بر مبنای بر گزارشات مردمی استوار است و لا غیر .
حال با توجه به مکاتبات عدیده ای که در خصوص آبگرفتگی شهرک صورت گرفته ، و اعتباری که با رایزنی شهرکیان ( فرهنگیان ) از استانداری مازندران تأمین شده بود به مبلغ ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال چگونه مصرف شد جای تأمل دارد . و ارزیابی کارشناسانه در خصوص شیب زمین به شهرداری اعلام و نادیده گرفته شد . متأسفانه هیچ گونه پی گیری در خصوص چگونگی هزینه و چه مبلغی با چه کیفیتی و چه مصالحی کانال احداث شد صورت نگرفته است. تعداد مراجعات حضوری به شهرداری و شهرداران وقت توسط اهالی و هیئت امنای شهرک فرهنگیان از شمار خارج است . آخرین مکاتبه ی هیئت امنا با شهرداری در تاریخ   ۳۱/۴/۸۷ بوده است که پیوست می باشد .

آقای فرماندار ، شما و دیگر مسؤولان شهر و مسؤول محترم حوادث غیر مترقبه استان ، شاهد بارندگی و عمق حادثه بودید. تقاضای اکید از جناب عالی به عنوان یک مسؤول و مقام ارشد شهرستانی داریم که هر چه زودتر با درایت خویش و اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم ، و کمک و همراهی مسؤول محترم ستاد حوادث غیر مترقبه ی استان کاری انجام گیرد که این معضل برای همیشه از این منطقه و ساکنین آن رخت بر بندد تا شاهد اشک آسیب دیدگان که تمام اثاثیه و مایحتاج آنان دچار آب گرفتگی شد ، نباشیم . ان شاءا... اقدام مفید شما آلام دردمندان و حادثه دیدگان را مرحمی باشد .
جا دارد که از تلاش های اعضای محترم شورای شهر و سرپرست محترم شهرداری و دیگر عوامل شهرداری که با حفر کانال موقت در امتداد خیابان به طرف باغ ملی سیلاب را هدایت کردند ، تشکر ویژه داشته باشیم . لازم به توضیح است که هدایت آب و حفر کانال ، منطقی ترین راه همان است که انجام شد و این یک آزمون و امتحان بود که نشان بدهد مسیر طبیعی آب و شیب آن به طرف باغ ملی است نه به طرف کارخانه کنستانتره ی کوثر لازم به یادآوری می باشد که در اقدام به حفر کانال حد نهایی توسعه ی خیابان مد نظر قرار گیرد .
والسلام
اهالی و هیئت امنای شهرک فرهنگیان و منطقه ی باغ ملی


رونوشت :
شهرداری رامسر جهت اطلاع و اقدام
شورای محترم اسلامی شهرستان رامسر جهت اطلاع و پیگیری
استانداری محترم استان مازندران جهت اطلاع
ستاد حوادث غیر مترقبه استان مازندران جهت اطلاع و پیگیری
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای نیکنام

۳۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه جاده های مازندران کاشته می شود

 

 

۳۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه جاده های مازندران کاشته می شود 

 

 

ساری - خبرگزاری مهر : استاندار مازندران با تاکید بر ایجاد فرهنگ درخت کاری و حفاظت از منابع طبیعی در استان اظهار داشت: 300 هزار اصله درخت در حاشیه جاده های مازندران کاشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد کریمی صبج یکشنبه در جریان بازدید سرزده از اداره کل منابع طبیعی استان، شکل گیری نهضت سبز در شهرهای مازندران را یکی از نوآوری های امسال دانست.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی متعهد گردیده است که تمامی طول جاده های شهرهای استان از رامسر تا گلوگاه را با کاشتن درخت، سبز نماید و تا سه سال نیز نگهداری آنها را بر عهده بگیرد.

وی افزود: بسیج سازندگی برای اجرای این طرح تنها می تواند با کمک شهرداران و دهیاریها و نیز مردم عزیز استان موفق شود در غیر این صورت نهایی شدن این طرح با مشکل مواجه خواهد شد.

کریمی گفت: با فرهنگ سازی و ایجاد روحیه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی باید کاری کنیم که تک تک هم استانی ها به عنوان نگهبان از فضای سبز و طبیعت حفاظت کنند و نهضت سبز نیز با این اقدام موفق می شود ۳۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه جاده های مازندران کاشته می شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارکنان دولتی به خصوص کارشناسان دستگاه های اجرایی در برخورد با مراجعین به درستی آنها را توجیه کنند تا با رضایت و آگاهی از اداره خارج شوندو در راستای سیاست های دولت نهم که همه باید از آن تاسی بگیریم به گونه ای خدمت کنیم تا در عمل نوکر و خدمتگذار مردم باشیم.

دیدار مسئولین با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان رامسر

 دیدار مسئولین با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان رامسر

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید شهرستان رامسر دیدار هفتگی مسئولین فرهنگی این شهرستان از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران این هفته همچون هفته های گذشته با حضور امام جمعه‌،فرماندار، فرمانده سپاه و مسئولین نهادهای فرهنگی صورت گرفت.

در این دیدار از خانواده های شهیدان قربانی،‌حلاجیان،‌مسگران کریمی،‌معافی و برادران شهید محمود و احمد نعمتی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در این برنامه ی معنوی ضمن بیان خاطرات و رشادتهای آن عزیزان سفر کرده بر ادامه و پیگیری اهداف مقدس آنان تاکید شد.

لازم به ذکر است شهرستان رامسر با اهدای 266 شهید گلگون کفن به انقلاب و نظام دین خود را به مملکت ولیعصر(عج) ادا نموده است و با برنامه ریزی دقیق بنیاد شهید و امور ایثارگران رامسر هر هفته یکشنبه ها با حضور مسئولین در منازل خانواده های این عزیزان دلجویی به عمل می آید.

شعر روز در وصف حال اعضای شورای شهر از فرشید مسگران کریمی

 

شعر روز در وصف حال اعضای شورای شهر از فرشید مسگران کریمی " ناله رامسری" 

 

یکنفر مشغول آتش بازی است


بی شک او در حال دشمن سازی است


چوب لای چرخ عالم می کند


او زِ نسلِ اصلِ سنگ اندازی است

 

********** 

یکنفر دارد تماشا می کند


آنچه می بیندحاشا می کند


در لباسِ دیگری در جمعِ ما


مهربانی های بی جا می کند

 

********** 

یکنفر بلبل زبانی می کند


بی ریاضت زندگانی می کند


بر خلاف ادعای اصلی اش


فکرهای آنچنانی می کند

 

********** 

یکنفر می سوزد امّا ساکت است


شمعِ خاموشِ سراپا ساکت است


ادعا دارد نمی ترسد عجب...


آری آری بی محابا ساکت است

 

********** 

یکنفر زیرک مآبی می کند


آبتنی زیرِ آبی می کند


لذت دنیا برای او نکوست!


رهنمون های سرابی می کند

 

********** 

یِکنفر هم کمکمک له می شود


خون مو رگهای لاله می شود


وقت پیکار و عمل چون مرد جنگ


در درون شعر " ناله" می شود

بافت گردشگری رامسر نیاز به مراکز فعال قرآنی دارد

بافت گردشگری رامسر نیاز به مراکز فعال قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بافت گردشگری رامسر نیاز به تأسیس مراکز فعال قرآنی دارد و در این راه مراکز قرآنی ـ مردمی می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی آمل، طی نشستی که با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی و مدیران مراکز قرآنی ـ مردمی رامسر، روز یکشنبه 26 آبان‌ماه در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، خانم‌ها «خندان جنت‌بابایی» و «اعظم جراحی»، مدیران مراکز قرآنی ـ مردمی «کوثر رسول» و «حب‌الحسین» رامسر ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌‌ها و عملکرد قرآنی این مراکز، به ارایه مشکلات و کمبودهای موجود در سر راه پرداختند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام «رمضانی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر ضمن قدردانی از فعالیت‌های خالصانه مراکز قرآنی مردمی که با تمام وجود در راه احیای فعالیت‌های قرآنی قدم بر می‌داشته‌اند، عوامل موفقیت و عدم موفقیت در فعالیت‌های قرآنی را بیان کرده و با اشاره به بافت تفریحی و توریستی شهرستان رامسر گفت: پرداختن به امور قرآنی در این شهرستان که از حضور انبوه گردشگران در طول سال بهره‌مند است، می‌تواند اثرات مثبتی را در جامعه داشته باشد و امید است که با توجه به مشکلات موجود در سر راه مراکز، مراکز قرآنی بتوانند با درایت و خلاقیت در این سال، ثمرات خوبی را در این شهرستان برجای بگذارند.

وی تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی سعی دارد که به مشکلات مراکز قرآنی مردمی رسیدگی کند و در این جا از مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی می‌خواهم که با توجه به مشکلات ارایه شده از سوی مدیران مراکز، به کمبودهای موجود در این مراکز رسیدگی کند تا اینکه این مراکز به نحو احسن بتوانند در راه پیشبرد اهداف قرآنی کوشا باشند و در خدمت جامعه اسلامی قرار گیرند.

جلسه مشترک مدیران مراکز قرآنی مردمی رامسر برگزار شد

جلسه مشترک مدیران مراکز قرآنی مردمی رامسر برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری / محمود بابایی سواسری: جلسه مشترکی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مدیران مراکز قرآنی مردمی رامسر در محل این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در این نشست «خندان جنت‌بابایی» و «اعظم جراحی» مدیران مراکز قرآنی مردمی کوثر رسول و حب‌الحسین رامسر ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های قرآنی مراکز، به ارائه مشکلات و بیان کمبودها پرداختند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام «رمضانی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از فعالیت‌های به عمل آمده از سوی مراکز قرآنی مردمی، به تبیین عوامل موفقیت و عدم موفقیت در فعالیت‌های قرآنی پرداخت.

وی با اشاره به بافت تفریحی و توریستی بودن رامسر، پرداختن به امور قرآنی را بسیار حیاتی و مهم برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر در ادامه از مسؤل کانون قرآن این اداره رسیدگی به کمبودهای این مراکز را خواستار شد.

در دومین سفر رئیس جمهور به مازندران مصوب شداختصاص 40 میلیارد ریا

در دومین سفر رئیس جمهور به مازندران مصوب شد
اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مساجد و بقاع متبرکه مازندران

گروه سیاسی و اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال برای تعمیر و مرمت مساجد، بقاع متبرکه و مصلی‌های این استان خبر داد.

«محمد اسماعیل امامزاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، درباره دستاوردهای دور دوم سفر هیئت دولت به مازندران اظهار کرد: مصوبات دور دوم سفر در ساحت فرهنگ و ارشاد اسلامی رضایت‌بخش است.

وی افزود: مبلغ 40 میلیارد ریال برای تعمیر و مرمت مساجد، بقاع متبرکه و مصلی‌ها تخصیص یافته و مطالعه و احداث پردیس سینمایی و موزه هنرهای معاصر در سال‌های 87 و 88 نیز به تصویب رسیده است.

امامزاده تعداد مجتمع‌های فرهنگی ـ هنری تصویبی برای احداث و تکمیل و تجهیز را شش مورد ذکر کرد و گفت: ایجاد مجتمع فرهنگی ـ هنری در شهرهای چالوس، رامسر، فریدونکنار، بهنمیر، کیاکلا و شیرگاه و تکمیل و تجهیز مجتمع‌های گلوگاه و بهشهر تا پایان سال 88 از مصوبات این سفر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ایجاد 12 کتابخانه عمومی در 12 شهر فاقد کتابخانه بر اساس مصوبه هیئت دولت و کمک 10 میلیارد ریالی برای فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری، گام بلندی برای پیشبرد وظایف این اداره کل است.

وی اظهار کرد: مصوبه اخیر دولت نشان‌دهنده تلاش استاندار و اراده رییس جمهور در راستای افزایش فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان مازندران در مقابله با تهاجم فرهنگی است که مقرر شد در سال‌جاری این کمک در اختیار اداره کل قرار گیرد.

امامزاده در پایان تصریح کرد: در صورت تحقق مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان مازندران، بخش درخور توجهی از محرومیت این استان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتفع خواهد شد.

یادواره 32 دانش‌آموز شهید رامسر در مجتمع علوم قرآنی ارک برگزار ش

یادواره 32 دانش‌آموز شهید رامسر در مجتمع علوم قرآنی ارک برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری / محمود بابایی سواسری: یادواره 32 دانش‌آموز شهید رامسر با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مسؤلان در مجتمع علوم قرآنی ارک شهرستان رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش مازندران، «فرشته فهمیده» خواهر شهید فهمیده در این آئین گفت: امروز مسؤلیت دانش‌آموزان ایران از شهید فهمیده‌ها عظیم‌تر است.

وی افزود: شما دانش‌آموزان باید با قلم و توانایی‌های علمی خود، شهید فهمیده‌هایی باشید که مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها بکوبید.

 فهمیده:
شما دانش‌آموزان باید با قلم و توانایی‌های علمی خود، شهید فهمیده‌هایی باشید که مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها بکوبید

فهمیده اظهار کرد: شهدای دانش‌آموز کم نبودند ولی از دریای بیکران فضایل امم راحل، محمد حسین قطره‌ای بود که با نام شهید فهمیده درخشید.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان ایران اسلامی باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و امید ما خانواده‌های شهدا به شما عزیزان است و هر زمان حرفی از جوان ایرانی می‌شود وجود ما سرشار از امید می‌شود.

فهمیده در پایان تأکید کرد: اگر یادواره‌های شهدا برگزار می‌کنید باید ثابت کنید ادامه‌دهنده راه شهدا هستید، زیرا میهن اسلامی ما فقط به دست شما دانش‌آموزان ساخته می‌شود.

تعداد پروازهای ساری به تهران افزایش می یابد

 تعداد پروازهای ساری به تهران افزایش می یابد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: از نیمه دی ماه امسال پروازهای ساری به تهران همه روزه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید چلندری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه رفع موانع فرودگاهی مازندران در ساری با بیان اینکه مقدمات این پرواز با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان انجام شده است، افزود: از سیزدهم دی ماه از ساعت شش صبح از ساری به تهران و در ساعت 9 شب از تهران به ساری این پروازها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرکت ماهان به منظور توسعه پروازهای این شرکت و جذب توریست و مسافر برای ایجاد مجتمع تفریحی و توریستی این شرکت در ساری این خط پروازی را راه اندازی و اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران با بیان اینکه هرچه تعداد پروازها در این فرودگاهها بیشتر شود، استقبال مردم هم بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: راه اندازی خط جدید پروازی ساری به بندرعباس خوشبختانه با استقبال بسیار خوب و بی سابقه مردم مواجه شده است.

چلندری با بیان اینکه توسعه پروازها در فرودگاه بین المللی ساری یکی از برنامه های جدی استان است، گفت: هم اکنون در فرودگاه ساری سه خط پروازی داخلی ساری به تهران، مشهد و بندر عباس و دو خط پروازی ساری، جده، سوریه برقرار است.

وی با اشاره به اینکه در سه فرودگاه ساری، رامسر و نوشهر هم اقدامات خوب توسعه ای پس از سفر هیئت دولت به مازندران در بخش زیرساختها در حال انجام است، افزود: هم اکنون با 200 میلیارد ریال اعتبار در بخش زیرساخت های فرودگاه ساری در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جذب توریست از طریق خطوط پروازی به مازندران با همکاری استانداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با دفاتر خدمات هواپیمایی در استان برای چگونگی همکاری های مابین به زودی برگزار خواهد شد.

به‌تهیه‌کنندگی «پژمان لشکری‌پور»؛بهرام توکلی «درآغاز یک روز» را

به‌تهیه‌کنندگی «پژمان لشکری‌پور»؛
بهرام توکلی «درآغاز یک روز» را در لاهیجان کلید زد

خبرگزاری فارس: فیلم تلویزیونی «در آغاز یک روز» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی پژمان لشکری‌پور در شهر لاهیجان استان گیلان کلید خورد. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت خبری سیمافیلم، بهرام توکلی با اشاره به وضعیت تصویربرداری این پروژه به سایت خبری سیما فیلم گفت: «با توجه داستان وشخصیت پردازی های صورت گرفته در این فیلمنامه ، قسمت اعظم تصویربرداری این تله فیلم در مناطق شمالی کشور صورت خواهد پذیرفت. وی در ادامه افزود: از جمله مکان‌هایی که برای حضور عوامل و شروع تصویربرداری انتخاب شده است، اطراف چمخاله، روستای چوشل لاهیجان وشهرستان رامسر است که کار ضبط و تصویربرداری بخش‌هایی از پروژه در هرکدام از آنها انجام خواهد شد.
توکلی، با تاکید بر این نکته که همه عوامل پروژه با همدلی و کار تیمی هماهنگی علیرغم دشواری های موجود ازنظر لوکیشن و .... مصمم به تولید یک اثر ارزشمند و کیفی هستند، افزود: در واقع تنها20 درصد لوکیشن‌ها به تهران اختصاص دارد.»
به گزارش خبرنگار ما در خلاصه داستان فیلمنامه آمده است: «دانشمند برجسته و تقدیرشده‌ای در مقطعی از زندگی‌اش پی می‌برد که فرزند فراموش شده‌ای داشته و تاکنون از وجود او بی‌خبر بوده است. به همین دلیل، این دانشمند...»
علی نصیریان، پریوش نظریه، هومن سیدی، شاهرخ فروتنیان، علیرضا کمالی نژاد، نسرین نصرتی از جمله بازیگران اصلی تله‌فیلم «در آغاز یک‌روز» محسوب می‌شوند.
عوامل پشت دوربین نیز عبارتند از:
مرتضی قیدی (تصویربردار)، شهرام متولی‌نژاد (صدابردار)، سعید ملکان (طراح گریم)، علی ملاقلی‌پور (دستیار یک و برنامه‌ریز) و بهرام سربازی (مدیر تولید) فیلم تلویزیونی «در آغاز یک روز» به نویسندگی بهرام توکلی در مرکز سیما فیلم تهیه و تولید می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:مازندران در فصل زراعی آینده مشکل ک

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:
مازندران در فصل زراعی آینده مشکل کم‌آبی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به آبگیری خوب و مناسب سدهای استان گفت: مازندران در فصل زراعی آینده مشکل کم‌آبی ندارد.  

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، عزیزالله واحد صبح امروز در جلسه ستاد پیگیری مصوبات هیئت دولت در این شهرستان اظهار داشت: برای انتقال آب چالوس به شرق استان، قطعه چهارم این پروژه از گلندرود رویان تا آلش‌رود چمستان و آمل است.
وی تصریح کرد: رودخانه بزرگ با 27 متر مکعب آبدهی در ثانیه از بالا دست شهرستان نور عبور می‌کند و مشکل کم‌آبی منطقه به طور کلی رفع می‌شود.
وی افزود: مطالعه سد مخزنی چمستان در ماه گذشته به پایان رسیده و از 15 محور اعلام شده، دو منطقه توجیه فنی دارد که برای احداث فاز یک، مطالعه آن به‌ زودی انجام می‌شود.
واحد از مطالعه طرح جامع رودخانه‌های استان از صفارود رامسر تا نکا رود به طول 4 هزار و 200 کیلومتر خبر داد و بیان داشت: این طرح 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام طرح، مشکلات حریم مهندسی رودخانه شناسایی و اقدام می‌شود.
وی احداث سد‌ روی لاویج با اعتبار 17 میلیارد تومان با ذخیره‌سازی 33 میلیون متر‌مکعب را از دیگر طرح‌های جامع آب منطقه‌ای استان عنوان و تصریح کرد: احداث دو سردهنه در گندیاب و انگتارود از طرح‌های در دست اقدام است که احداث سردهنه در گندیاب در دهه فجر و دیگری تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در خصوص انتقال آب چالوس به شرق استان نیز گفت: تاکنون 17 کیلومتر کانال افتتاح شده و 32 کیلومتر تا جنگل‌های سی‌سنگان آغاز شده است.
وی بیان داشت: در منطقه سوم از سی‌سنگان تا رویان و منطقه چهارم نیز از رویان تا آلش‌رود منتظر تامین اعتبار در لایحه بودجه سال‌ جاری هستیم.
فرماندار نور نیز در این جلسه گفت: در سفر نخست هیئت دولت به استان 49 مصوبه شهرستانی داشتیم که 25 طرح با 9 و نیم میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و 14 طرح نیز با پنج و نیم میلیارد تومان در حال اجرا و بقیه نیز در حال پیگیری است.
عبدالله ملکی با اشاره به اینکه دو طرح احداث کارخانه کمپوست و پروژه‌ راه نور ـ بلده به تهران نیاز به پیگیری ویژه دارد، تصریح کرد: پروژه‌های تملک داریی استان نیز در شهرستان نور 201 مورد است که با 74 میلیارد ریال اعتبار در حال پیگیری است که به ‌منظور تسریع در اجرای این پروژه‌ها نیازمند افزایش اعتبارات هستیم.
وی به نواقص اجرایی طرح ‌هادی در روستاهای مازندران در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: معیار اجرای طرح هادی در شهرهای شمال با استان‌های کویر یکسان و اجرایی شدن این طرح به دلیل تفاوت در اقلیم بسیار مشکل است.
فرماندار شهرستان نور افزود: در پروژه گازرسانی بلده نور و لاویج نیز این طرح در دست مطالعه قرار دارد و امکان‌سنجی‌ آن به صورت CNG ‌انجام شده و کارشناسان امکان گاز‌رسانی را غیر‌ممکن دانستند که باید تدایبر ویژه اندیشیده شود.

نامه وارده در باره یک پیشنهاد

  

نامه وارده در باره یک پیشنهاد

 

باسلام
چرا فکر می کنیم امارات نمی تونه چنین کاری بکنه مثلا اسم خیابان سفارت ایرا ن در امارات رو خلیج عرب نام گذاری کنه .
وقتی ما طی مدت هشت ماه نتوانستیم یک میلیون امضاء جهت تثبیت نام خلیج فارس جمع کنیم آنگاه برای برنامه نود ظرف دو ساعت ، یک و نیم میلیون sms ارسال میکنیم مشکل را باید در جای دیگری جستجو کنیم نه تغییر نام خیابان ظفر  

س - الف 

 پیشنهاد این بود:

پیشنهادی جالب از یک هم میهن 

 

چرا اسم خیابان ظفر را به "خلیج فارس" عوض نمیکنند تا امارات مجبور بشه برای آدرس سفارتش از این اسم استفاده کنه ؟ در ضمن یه بخشنامه هم به پست بدهند که هر نامه ای به این آدرس بود اگر اسم خلیج فارس را ننوشته بود با ذکر علت به فرستنده ارجاع بدهند. 

نمایی از رامسر درسال ۱۳۴۵

 نمایی از رامسر درسال ۱۳۴۵-ساختمان کازینو یا همان رستوران توسکاسرا یا شاندیز فعلی هم درتصویر دیده میشود 

 

سالشمار زندگی و آثار نیما یوشیج

 سالشمار زندگی و آثار نیما یوشیج 

 

 

10 11 2008

<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]--><!--[if gte mso 9]> <![endif]-->

بیست و یکم آبان ماه امسال صد و دوازدهمین سالروز تولد نیما یوشیج شاعر نوسرای ادبیات فارسی است . سال گذشته همین روزها مطلبی را اینجا نوشتم که دیدنش خالی از لطف نیست .

1276 تولد در دهکده ی یوش مازندران ، 21 آبان برابر 15 جمادی الثانی 1315 قمری ، 11 نوامبر 1898.

نیما و پسرش شراگیم ، شهریار و دخترش - کلیک کنید

نیما و پسرش شراگیم ، شهریار و دخترش

1296 دریافت تصدیق نامه از مدرسه ی عالی سن لویی تهران .

1298 کار در وزارت مالیه .

1300 انتشار « قصه ی رنگ پریده » . ناشر خود شاعر . تهران مطبعه ی سعادت .

1301 انتشار قسمتی از « افسانه » در روزنامه ی « قرن بیستم » میرزاده  عشقی .

1302 انتشار شعر « ای شب » در مجله ی بهار .

1303 انتشار کتاب « منتخبات آثار » محمد ضیاء هشترودی . تهران کتابخانه ی بروخیم . ازدواج با عالیه جهانگیر ( 6 اردیبهشت )

1305 ( مرگ پدر ابراهیم نوری ) ، 2 خرداد . انتشار کتاب « فریادها » شامل شعر خانواده ی سرباز و 3 شعر دیگر . 

1307 اقامت و تدریس در بارفروش ( بابل ).

دستخط نیما

دستخط نیما

1309 اقامت و تدریس در لاهیجان و رشت . نگارش داستان « مرقد آقا » چاپ شده در مجموعه ی افسانه ، کلاله ی خاور .

1310 اقامت و تدریس در آستارا .

1312 اقامت در تهران .

1316 تدریس در مدرسه عالی صنعتی تهران .

1317 عضویت در هیئت تحریریه ی مجله ی « موسیقی » به مدیریت غلامحسین مین باشیان به همراهی صادق هدایت ، عبدالحسین نوشین و محمدرضاء هشترودی . انتشار شعر و رساله ی « ارزش احساسات در زندگی هنرپیشگان » در این مجله .

منزل نیما در یوش

منزل نیما در یوش

1325 شرکت در نخستین کنگره ی نویسندگان ایران . خانه ی « وکس » خرداد ماه . خوتندن شعر و زندگینامه ی خودنوشت .

1326 همکاری با مجله ماهانه مردم .

1327 همکاری با مجله های خروس جنگی و کویر .

1329 انتشار « افسانه » انتشارات علمی با مقدمه یاحمد شاملو . انتشار « دو نامه » ، نامه از نیما یوشیج به شین پرتو و از شین پرتو به نیما یوشیج . تهران .

1333 انتشار « نیما یوشیج و قسمتی از اشعار او » در « مجموعه کیست ، چیست ؟ » 96 صفحه به کوشش ابوالقاسم جنتی عطایی ، ناشر احمد ناصحی .

1334 انتشار مستقل « ارزش احساسات » به کوشش ابوالقاسم جنتی عطایی. تهران ، صفی علیشاه .

1336 انتشار « مانلی » به کوشش ابوالقاسم جنتی عطایی ، تهران ، صفی علیشاه .

1338 خاموشی 13 دی ماه . به صورت امانی در امامزاده عبدالله تهران به خاک سپرده می شود .

منزل نیما - یوش

منزل نیما - یوش

1339 انتشار « افسانه و بخشی از رباعیات » با نظارت دکتر محمد معین و با همکاری جلال آل احمد ، ابوالقاسم جنتی عطایی و پرویز داریوش . تهران ، کیهان .

1340 آغاز گردآوری ، نسخه برداری و تدوین اثار منتشرنشده ی او توسط سیروس طاهباز با انتشار شماره ی دوم « آرش » ویزه ی نیما یوشیج .

1342 انتشار « برگزیده ی شعرهای نیما یوشیج » به کوشش سیروس طاهباز . کتابهای جیبی .

1344 انتشار « ماخ اولا » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تبریز ، شمس .

1345 انتشار « شعر من » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، مروارید .

1346 انتشار « شهر شب ، شهر صبح » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، مروارید . انتشار « ناقوس » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، مروارید .

1348 انتشار « یادداشتها » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . امیرکبیر . مجموعه ی اندیشه .

1349 انتشار « قلم اندار » ، گرداوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، دنیا . انتشار « آهو و پرنده ها » ، ویراسته ی سیروس طاهباز با نقاشیهای بهمن دادخواه . تهران ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان .

منزل نیما در یوش

منزل نیما در یوش

1350 انتشار « توکایی در قفس » ،، ویراسته ی سیروس طاهباز با نقاشیهای بهمن دادخواه . تهران ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان . انتشار « دنیا، خانه ی من است » پنجاه نامه از نیما یوشیج . گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز. تهران ، انتشارات زمان . انتشار « نامه های نیما به همسرش عالیه » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، انتشارات آگاه . انتشار « فریادهای دیگر و عنکبوت رنگ » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، انتشارت دنیا .انتشار « کندوهای شکسته » ، مجموعه داستان . گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران . نیل .

1351 انتشار « کشتی طوفان » پنجاه نامه ی دیگر از نیما یوشیج ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، دنیا . انتشار « ارزش احساسات وپنج مقاله در شعر و نمایش » ، گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز . تهران ، گوتنبرگ . انتشار « آب در خوابگه مورچگان » ، 540 رباعی . گردآوری ، نسخه برداری و تدوین سیروس طاهباز .تهران ، امیرکبیر .

1352 تا 1370 انتشار بسیاری از نامه ها ی منتشر نشده و مجموعه آثار بصورت دفتر …

1372 انتقال کالبد به «یوش» و به خاک سپاری در حیاط خانه اش که از اماکن حفاظت شده میراث فرهنگی کشور است .

سنگ مزار نیما یوشیج

سنگ مزار نیما یوشیج

انتشار «دنیا خانه من است» ، به مناسبت کنگره بزرگداشت صدمین سال تولد نیما . منتخبی از شعر و نثر نیما یوشیج به کوشش سیروس طاهباز. تهران ، مرکز انتشارات کمیسیون ملی یونسکو در ایران.

1379 انتشار «غول و نقاش» دو طرح برای کودکان ، ویراسته سیروس طاهباز با نقاشی بهرام دبیری . تهران ، نشر ماه ریز

انتشار «دو سفر نامه از نیما یوشیج» (بار فروش و رشت) ، به کوشش علی میر انصاری . تهران ، سازمان اسناد ملی ایران

1380 انتشار «روجا» مجموعه اشعار طبری نیما ، برگردان مجید اسدی . تهران انتشارات شلاک.

1384 انتشار «درباره ی هنر و شعر و شاعری» به کوشش سیروس طاهباز . تهران ، موسسه انتشارات نگاه.

پیشنهادی جالب از یک هم میهن

 

پیشنهادی جالب از یک هم میهن 

 

چرا اسم خیابان ظفر را به "خلیج فارس" عوض نمیکنند تا امارات مجبور بشه برای آدرس سفارتش از این اسم استفاده کنه ؟ در ضمن یه بخشنامه هم به پست بدهند که هر نامه ای به این آدرس بود اگر اسم خلیج فارس را ننوشته بود با ذکر علت به فرستنده ارجاع بدهند.  

خطبه های نماز جمعه رامسر - ۲۲ آذرماه

 

 خطبه های نماز جمعه رامسر - ۲۲ آذرماه

 

نماز جمعه این هفته رامسر در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم با حضور مردم ولایتمدار شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

حجه الاسلام باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه اول ضمن تبریک عید سعید غدیر به ابعاد این جریان بزرگ تاریخی پرداخت و گفت: خداوند متعال با نازل کردن آیه تبلیغ و آیه اکمال دین ما را متوجه اهمیت این روز بزرگ نموده است. خداوند برکات غدیر خم را در آیه اکمال یعنی آیه سوم سوره مائده در چهار محور تبیین فرمودند که عبارتند از:

الف: یأس و نومیدی دشمنان

ب: کامل شدن دین در پرتو امامت

ج: روز اتمام نعمتهای الهی

د: رضای الهی برای همیشگی بودن دین اسلام

وی افزود: بر اساس روایات معتبر، نزول این آیه شریفه در جریان غدیر امر مسلّم و قطعی بحساب می آید که حتی تعداد زیادی از علمای اهل سنت نیز آن را پذیرفتند.

هر چند بعضی از دانشمندان عامه سعی دارند آیه را مربوط به روز عرفه بدانند ولی اعتراف جالب تعدادی از علمای عامه مانند فخر رازی در جلد 11 تفسیر کبیر بر این توهم خط بطلان کشیده است.

وی می گوید: مورخان و محدثان اتفاق نظر دارند که 81 یا 82 روز بعد از نزول این آیه، رحلت رسول خدا (ص) اتفاق افتاد. با توجه به اینکه اهل سنت رحلت آن حضرت (ص) را مانند میلاد مبارکش در 12 ربیع الاول می دانند و با توجه به اینکه سه ماه متوالی 30 روزه نمی شود، طبعا با یک محاسبه دقیق از روز 18 ذی الحجه تا 12 ربیع الاول بیش از 82 روز نخواهد بود و بدین ترتیب توهّم نزول آیه در روز عرفه باطل گشته و نزول آن در روز غدیر قطعی خواهد بود.

امام جمعه رامسر در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان و تبریک میلاد خجسته امام هادی (ع) به سالروز اشغال بلندیهاى جولان توسط رژیم نامشروع صهیونیستى اشاره کرد و گفت: اساسا ماهیت این رژیم جعلی بر جنایت و اشغالگری شکل گرفته و حامیان آن هم می دانند که هدفی جز این را تعقیب نمی کنند.

وی گفت: آنچه که رنج آور است اینکه این جنایات با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر  و سکوت مرگبار و نکبت بار کشورهای اسلامی صورت می گیرد. مانند آنچه که امروز در غزه در جریان است. در حالی که رژیم صهیونیستی غزه را به یک زندان سرتاسر ظلم و جنایت تبدیل کرده است، دنیای پرادعا و مجامع بین المللی از کنار این تراژدی و بحران کم نظیر انسانی با سکوت رضایت آمیز گذشته و به تماشاچی محض تبدیل شده اند. از آن طرف همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند متأسفانه سران کشورهای اسلامی هم به جاى ایستادگى بر سر منافع ملت خود، دائما در حال عقب‏نشینى در مقابل قدرت‏هاى زورگو هستند.

وی به ادامه ورشکستگی اقتصادی دنیای غرب و افزایش روز افزون اخراج کارگران شرکتها و مراکز اقتصادی اروپا اشاره کرده و گفت: متأسفانه در حالی قرار است از درآمد سرشار کشورهای اسلامی برای تزریق به اقتصاد ورشکسته غرب استفاده شود که ملت مظلوم فلسطین در محاصره صهیونیستهای غاصب از شدت فقر و گرسنگی دست و پا می زند. بطوری که  در حال حاضر بیش از هشتاد در صد از مردم غزه به‏دلیل ادامه محاصره همه جانبه اسرائیل زیر خط فقر به‏سر مى‏برند.

امام جمعه رامسر سپس با گرامیداشت خاطره مرحوم آیه الله شهید مفتح، به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرده و گفت: از دیرباز دشمنان به اهمیت جایگاه دانشگاهیان و حوزویان در میان مردم ما پی برده بودند و برای خنثی کردن نقش هر دو، بهترین راه را در ایجاد تفرقه بین این دو مجموعه دیده بودند.

دشمنان کینه توز و کج فهم چنین القاء می کردند که راه پیشرفت دانشگاهها در دنیای امروز، تعطیلی حوزه هاست. در همین راستا ، دانشگاهیان و حوزویان را نسبت به هم بدبین می کردند. حوزویان را نماد تحجر و افکار ارتجاعی و دانشگاهیان را نماد بی دینی معرفی می کردند تا بذر دشمنی را بپاشند و آنها را دائما در حال ستیز نگه دارند.

لذا امام راحل بعنوان سکّاندار بیدار نهضت، از همان ابتدای نهضت نسبت به این موضوع اعلام خطر نموده و هشدار دادند و همواره بر ضرورت وحدت بین این دو نهاد علمی تأکید ورزیدند.

البته وحدت حوزه و دانشگاه هیچ گاه به مفهوم سلب استقلال فکرى‏ یا نفى هویت مستقل یکى از این دو نهاد و یا سلطه یکى بر دیگرى نیست.

وحدت حوزه و دانشگاه یعنى وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامى پیشرفته و مستقل؛ جامعه امام(ره)، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.

البته این وحدت ریشه تاریخی دارد. در گذشته نه چندان دور، بسیاری از چهره های علمی علوم جدید، از میان دانشمندان حوزه های علمیه برخاسته بودند.

نخبگان قرآن در رامسر تجلیل شدند

  

نخبگان قرآن در رامسر تجلیل شدند

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، ابراهیم عزیزپور مدیر اداره اوقاف و امور خیریه رامسر بعداز ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان قرآنی هدف از برگزاری این همایش را قدرشناسی بهترین‌های قرآنی و ترغیب فراگیران قرآنی عنوان کرد.
وی افزود: با برگزاری این همایش، علاوه بر تشویق فراگیران قرآن و مربیان کلاس‌ها می‌خواهیم این کلاس‌ها استمرار یابد.
عزیز پور تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی در سطح بقاع متبرکه و مساجد شهرستان در جریان است.
وی بیان داشت: در راستای جذب هرچه بیشتر دختران جوان، برای فراگیری و یادگیری مفاهیم قرآن کریم و شرکت در این کلاس‌ها در نظر داریم اینگونه همایش‌ها تداوم یابد.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه رامسر خاطر نشان ساخت: این نخستین همایش بهترین‌های قرآنی در رامسر است.
وی گفت: در حال حاضر بیش از 15 کلاس قرآن در امامزادگان و مساجد شهرستان رامسر با شرکت بیش از 400 نفر از خواهران قرآنی در حال برگزاری است.
عزیزپور گفت: اداره اوقاف و امور خیریه حمایت مادی و مالی خود را از آنان به عمل می‌آورد و این امر همچنان استمرار خواهد داشت.
عزیز پور افزود: امیدواریم همین افراد و مربیان با این حرکت، عامل مهمی در جذب فعالان قرآنی باشند.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه رامسر اظهار داشت: در آینده نزدیک این چنین برنامه‌‌ها برای آقایان نیز برگزار می‌شود.
در این همایش از بیش از 20 نفر از مربیان و 400 نفر از فراخوان شدگان تجلیل شد.

اعزام 480 نفر از رامسر به اردوی راهیان‌نور

 
جانشین فرمانده سپاه رامسر خبر داد:
اعزام 480 نفر از رامسر به اردوی راهیان‌نور 
 
 

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه رامسر گفت: امسال 480 نفر از رامسر به اردوی راهیان نور در جنوب اعزام می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، صادق حمیدی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد راهیان نور شهرستان رامسر افزود: این تعداد در دو مرحله محلات ویژه خواهران و برادران، دانش‌آموزی و دانشجویی از 15 اسفند ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
وی اظهار داشت: دوره‌های اعزام کاروان راهیان نور پنج روزه است و در این دوره‌ها نیازمند امکاناتی چون خودرو، آمبولانس، دارو، پرستار و کمک‌های اولیه، هدایای فرهنگی، پوستر و بروشور هستیم که با تعامل سایر سازمان‌ها باید به آن دست یابیم.
حمیدی راه‌اندازی اردو و کاروان راهیان‌نور را به مناطق جنگی گامی در راستای ادامه راه و هدف شهدا خواند.
سرپرست فرمانداری رامسر نیز با اشاره به اینکه سفر راهیان‌نور به طور رسمی از سال 78 با دستور مقام معظم رهبری آغاز شده است، گفت: برای اعزام این گروه به مناطق جنگی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.
ابوالحسن آقاجانکردی افزود: هفت کمیته فرهنگی، آموزش و تبلیغات، نظارت و بازرسی، پشتیبانی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و بانوان برای اعزام این کاوران تشکیل شده است.

عمق رضایت رهبری از دولت نهم

  

عمق رضایت رهبری از دولت نهم

 

 

دفتر پژوهش و بررسیهای خبری:عبدالله کشاورز-از عبارات رهبری می‌توان عمق، گستره و ابعاد رضایت حضرت آیه الله خامنه‌ای از دولت و نیز ابعاد نیاز کشور به مدیران ارشدی با این خصوصیات را دریافت.

رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه ‪ ۱۷‬آذر ماه جاری در دیدار با -رافائل کوره آ> رئیس جمهور جوان و انقلابی اکوادور با اشاره به جوان بودن روسای جمهور ایران و اکوادور نکته بسیار ظریفی را مطرح کرده و فرمودند: -رئیس جمهور ایران نیز جوان، سرشار از انرژی و شب و روز مشغول فعالیت خستگی ناپذیر است و این روحیه و توان زمینه خوبی برای پیشرفت دو کشور است.>
از عبارات رهبری می‌توان عمق، گستره و ابعاد رضایت حضرت آیه الله خامنه ای از دولت و نیز ابعاد نیاز کشور به مدیران ارشدی با این خصوصیات را دریافت. این البته یک -علامت> و -نشانی> نیز به حساب می‌آید و می‌تواند مبنای یک تحلیل گسترده و دامنه دار باشد که این قلم فقط به زوایایی از آن اشاره می‌کند.

رئیس جمهور ایران درست در کشاکش بحث‌های سیاسی حول محور -دولت وحدت ملی> و تجمیع نمایندگان مختلف و متضاد الرویه ‪ ۸‬دوره مجلس و سخنان روسای مختلف این مجلس که در مواجهه با دولت فعلی یا کنایه زدند و یا بی‌مهری کردند، در تدارک سفر دوم به خطه ی آذربایجان و حضور بی‌تکلف در جمع محرومین آذری و پیداکردن راه حل مشکلات آنان بود درحالیکه او می‌توانست به اردوکشی متقابلی دست یازد و بسیاری از ناگفته‌های واجبی که حکایت از عناد با دولت خدمتگزار دارد، بازگوید و پنبه بسیاری از حریفان نامدار ولی غیرمردمی را بزند.

احمدی نژاد به تعبیر رهبر عادل، دقیق و تیزبین -سرشار از انرژی است> و - شب و روزمشغول فعالیت خستگی ناپذیر است> نگاه به کارنامه دولت در این ‪۴-۳‬ سال اخیر عبارات دقیق رهبری را مستند می‌کند میزان تلاشی که در این دوره در شهرستانها و استانها شده است بدون هیچ تردیدی حداقل با ‪ ۱۶‬سال فعالیت دولت‌های پیشین برابری می‌کند و حال آنکه هیچ دولتی در ‪ ۳۰‬سال گذشته به اندازه این دولت با انواع موانع قانونی و غیرقانونی مواجه نبوده است.

بحران‌های فراگیر مخالفان خارجی و داخلی این دولت در طول دهه‌های اخیر کاملا بی‌سابقه است. وقتی قضاوت عادلانه رهبری را در کنار قضاوت‌های تند عناصر و رسانه‌های دولت‌های سابق قرار می‌دهیم در می‌یابیم که چه کینه ورزی‌های خصمانه‌ای علیه این دولت در جریان است و به معنای واقعی کلمه بحران‌سازی های هر روزه علیه دولت از کجا ناشی می‌شود.

بعد دیگر قضاوت رهبری، نیاز کشور به نیروهای جوان و رئیس جمهور جوانی است که با تلاش خستگی ناپذیر امور کشور را اداره نمایند. این نیاز یک نیاز امروز فردایی نیست بلکه نیازی دائمی است. بر همین اساس باید روند کشور را به سمتی مدیریت کرد که نه تنها در سطح ریاست جمهوری بلکه در سطوح دیگر نیز جوانان پرنشاط و خستگی ناپذیر امور کشور را به دست گیرند. چند روز پیش یکی از چهره‌های سیاسی گفت: -کنار گذاشتن مدیران باتجربه ضربه به کشور است> البته منظور او کنارگذاشتن عناصر تشکیل‌دهنده دولت‌های سابق است وگرنه امروز در دولت دهها هزار مدیر باتجربه که جرمی جز گمنامی ندارند، مشغول فعالیت می‌باشند. این‌ها نه فقط با جوان گرایی بلکه با جابجایی حلقه‌های مدیریتی نیز مخالفند چرا که در دوره خود به مدیریت‌ها و مدیران به چشم حزب و گروه خود می‌نگریستند و با بودجه بیت المال دولت و ارکان آن را به -حزب> تبدیل کرده بودند. حالا اگر از روی کارآمدن جوانان و -مدیران باتجربه ولی گمنام> ناراحتند به این دلیل است که حلقه حزبی آنان شکسته می‌شود و به منافع شخصی و حزبی آنان آسیب وارد می‌شود.

گوشه‌ای از محصول جوانی و خستگی ناپذیر بودن رئیس جمهور و دولت او در گزارش سفر اخیر او به آذربایجان نمود دارد. او در این سفر و در میان توده های محروم کلید مصوبات زیر را زده است: ‪ ۱۶۵۰‬میلیاردتومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان، ایجاد ‪۱۱‬ شهرک صنعتی در سطح استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع غذایی سهلان و منطقه ویژه اقتصادی خشکبار و میوه سهند، ایجاد یک کارخانه خودروسازی، توسعه صنعت صوفیان با ظرفیت ‪ ۶۰۰۰‬تن در روز، احداث آزادراه تبریز - بازرگان و تبریز- ارومیه، شروع عملیات اجرایی بزرگ راههای تبریز- اهر، مرند- ایواوغلی، بستان آباد- سراب و مرند- جلفا، اجرای رینگ دور کوه سهند ، اختصاص ‪ ۵۰‬میلیارد تومان جهت اصلاح نقاط حادثه خیز راههای پرتردد استان، احداث فرودگاه ارس، برقی کردن راه آهن تبریز، سلماس و رازی تا مرز ترکیه، تکمیل راه آهن جلفا، اصلاندوز و پارس آباد، پرداخت‪ ۲۵‬میلیارد تومان به مردمی که زمین‌های آنان به دلیل توسعه بزرگراهها تملک شده است، سرعت دادن به تکمیل راه آهن تبریز- میانه و تصمیم‌گیری درباره دو خطه کردن راه آهن میانه- زنجان، واگذاری ‪ ۸۰‬هکتار زمین به شهرداری‌های استان برای ساماندهی سکونت گاهها، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به ‪ ۱۲‬هزار واحد مسکونی روستایی- اجرای شبکه‌های فاضلاب شهرهای استان، اختصاص ‪ ۴۰۰‬دستگاه اتوبوس، ‪ ۱۵۰‬مینی بوس، ‪ ۱۵۰‬ون و ‪ ۶۳۰۰‬تاکسی برای نوسازی شبکه حمل و نقل استان، اختصاص ‪ ۱۰۵‬میلیارد تومان برای احداث سد، اختصاص ‪ ۴۵‬میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری، احداث دو نیروگاه هزار مگاواتی، افتتاح سد شهید مدنی، اختصاص ‪ ۱۲۰‬میلیارد تومان وام برای طرح‌های خود اشتغالی، تحت پوشش بهزیستی قراردادن ‪ ۲۵۰۰‬خانوار نیازمند، بیمه کردن قالیبافان و شاغلین در صنایع دستی استان- اختصاص ‪ ۱۱‬میلیارد تومان برای کمک به مددجویان، تجهیز بخش پیوند اعضا مغز استخوان و قلب در استان، اختصاص ‪ ۳۰۰‬میلیارد تومان برای احداث مرکز نگهداری کم توانان ذهنی، احداث ‪ ۱۵‬خانه معلم، ‪ ۱۰‬کانون فرهنگی- تربیتی و سه ساختمان اداری، مطالعه احداث ‪ ۵‬دانشکده در زمینه‌های علوم انسانی، ترمیم در احداث‪ ۱۴‬پروژه ورزشی، احداث ‪ ۲‬استادیوم ‪ ۵‬هزار نفری، ‪ ۴‬سالن ‪ ۱۲۰۰‬تا ‪ ۲۵۰۰‬نفره، ‪ ۶‬سالن باستانی و ‪ ۲‬استخر در سطح استان و...

این‌ها گوشه‌هایی از برکات رئیس جمهوری -جوان> و -خستگی ناپذیر> است و نیاز امروز و آینده ماست این فعالیت‌ها را باید در کنار روحیه مقاومت دولت کنونی در مواجهه با دشمنان منافع ملی ایران قرارداد دولتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با ایستادگی در مقابل قدرت‌ها راه دفاع از منافع ملی ایران را پیدا کرده و قدرت‌های زورگو را دائما به عقب نشینی واداشته است. رئیس جمهور جوان و خستگی ناپذیر ایران بنا به قضاوت حضرت آیت الله خامنه‌ای معتقد به درگیری و نزاع نیست ولی از حقوق ایران نیز کوتاه نیامده است. حرکتی ابوذرگونه که راه بر بیگانه بسته است.

گاف سر پرست فرمانداری شهرستان رامسر

 

 

گاف سر پرست فرمانداری شهرستان رامسر 

 

 
این گاف باعث تمسخر مسئولین اداری شهرستان و نقل محافل شده است !!
عین عبارت فاکس فرمانداری به تاریخ ۱۸ / ۹/ ۸۷  ساعت ۲۲/۹/۸۷ صبح : 

روسای محترم کلیه ادارات . نهادها . بانکها و دانشگاههای شهرستان رامسر
با سلام
برابر ابلاغ شماره ۸۱۹۰۹/۱/۸۶ مورخه ۱۷/۹/۸۷ استانداری محترم مازندران اینجانب به عنوان سر پرست فرمانداری شهرستان رامسر تعیین و مشغول بکار شده ام . مراتب جهت اطلاع و همکاری لازم اعلام می گردد .
                     ابولحسن آقاجان کردی
           سر پرست فرمانداری شهرستان رامسر

خوب عبارت را قرائت کردیم ! نکته قابل توجه این است که چگونه طول این همه سال بعنوان یک فرهنگی  اینگونه نگارش کرده است ( منظور نمی بایست خود اینگونه معرفی می کرد !! ) قضاوت با شما نظرتان در باره این سمت چیست ؟  نکنه یکه خورده باشد ؟!!