رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نفرات برترمسابقات قرآن و عترت

 

در رامسر :

معرفی نفرات برترمسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های آزادکشور

 

نفرات برترمسابقات قرآن و عترت ویژه‌استادان،دانشجویان وطلاب دانشگاه‌های آزاد و حوزه‌های علمیه سراسر کشور روز جمعه در رامسر معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه بخش کتبی این مسابقات که در آمفی تئاتر هتل بزرگ رامسر برگزار شد، از حدود یکصد استاد، دانشجو و طلاب برتر کشور در هشتمین جشنواره ویژه استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد کشور و سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقدیر شد.

از مجموع ‪ ۱۲‬هزار استاد، دانشجو و طلبه‌ای که به مرحله نهایی مسابقات یادشده راه یافتند، یکصد نفر به عنوان نفرات برتر مشخص شدند.

مسابقات قرآن و عترت استادان،دانشجویان وطلاب دانشگاه‌های آزاد وحوزه‌های علمیه سراسر کشور در ‪ ۱۰‬رشته شامل تفسیر سوره لقمان، زندگانی پیامبر (ص)، سیره معصومین ، ترجمه به انگلیسی، احکام برداران و خواهران، نماز، زیارت عاشورا، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شد.

مریم اخوان از واحد کاشان، بتول رفعت از واحد دهاقان، یعقوب جوادی از واحد ورامین، محمدتقی قنبری از واحد لارستان، روشنک لطفی‌کار از واحد ایلام، فاطمه نیک روز از واحد کرمان، مهدیه شجاعی از واحد تهران جنوب، محسن دریایی از واحد مراغه و بتول عزیزآبادی از واحد اردبیل نفرات برتر هشتیمن جشنواره استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد کشور را کسب کردند.

مهدیه دهقان زاده از واحد کرمان، شهلا نوروزی از سقز، محمدمهدی لطفی از واحد نایین، محمد قصایی از واحد سنندج، مجید قربانی و طاهره قادری زمره‌ای از واحد ساری، اکبر امینی از واحد دامغان، اکرم راضی از واحد رودهن، ابراهیم علیزاده از واحد تبریز و ملیحه ضامنی از واحد بروجن نیز مقام‌های برتر سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور را بدست آورند.

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه این مسابقات که شماری از مسوولان کشوری، استانی و محلی شرکت داشتند با اهدای لوح سپاس و سکه بهار آزادی از نفرات برتر تقدیر شد .


تندباد شدید رامسر

 

تندباد شدید رامسر را در نوردید

 

کارشناس اداره هواشناسی رامسر گفت : تند باد شدید با سرعت حدود ‪ ۹۵‬کیلو متر در ساعت ، عصر روز دوشنبه این شهرستان را در نوردید.

" سهراب راحیمیان " در گفت و گو با ایرنا افزود : برایند اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد ورزش تند باد دوشنبه شب با شدت کمتری در این شهرستان ادامه خواهد یافت.

فرماندار رامسر در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد : این تندباد موجب برداشتن سقف تعدادی از منازل و مدارس ، شکسته‌شدن شیشه‌های برخی منازل ، مغازه‌ها و قطع درختان اطراف معابر و خیابانها شد.

" علی باباخانی " گفت : ورزش تندباد شدید در این شهرستان خسارت سنگینی برجای گذاشته است که برآورد نهایی این خسارت در دست بررسی است.

شهرستان ‪ ۷۸‬هزار نفری رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

 

بزرگترین کارخانه

 

در رامسر آغاز شد

عملیات ساخت بزرگترین کارخانه بتن و مصنوعات بتنی شمال

 

 

علمیات ساخت بزرگترین کارخانه بتن و مصنوعات بتنی شمال کشور روزپنجشنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هتل سماسوس در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارخانه با صرف ‪ ۲۰‬میلیارد ریال اعتبار به مدت شش ماه در زمینی به مساحت دو هکتار در حاشیه رودخانه صفارود احداث می‌شود.

"محمد طالبی" گفت: در این کارخانه دو دستگاه "پچینگ پلانت" با ظرفیت ‪۱۲۰‬ مترمکعب در ساعت بتن تولید می‌کنند و دو دستگاه سیلوی ‪ ۱۲۰‬تنی با ‪ ۷۲۰‬تن ظرفیت سیلوی سیمان نیز احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: در این واحد تولیدی شش دستگاه کارخانه تولید مصنوعات بتنی اتوماتیک شامل بلوک سقفی، بلوک تیغه‌ای، بلوک معمولی، جدول تیرچه، دیواره‌های پیش ساخته در جوار این کارخانه نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه دارای یک آزمایشگاه مجهز به استانداردهای بتنی و دارای یک بخش علمی، فنی و مهندسی بسیار مهمی است تا تولیدات بتنی این واحد را تحت آزمایش قرار دهد.

به گفته او با بهره‌برداری این کارخانه نیازهای بتنی و مصنوعات بتنی مجموعه هتل‌های سماموس رامسر و حتی نیازهای عمرانی منطقه غرب مازندران تامین می‌شود.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری این واحد تولیدی ‪ ۴۰‬نفر مشغول به کار خواهند شد.

طالبی در خصوص ساخت هتل هفت ستاره بین‌المللی سماموس رامسر که ساخت آن از سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد : تاکنون پنج میلیارد ریال برای ساخت این هتل هزینه شده است.

این هتل پس از ساخت، بزرگترین هتل بین‌المللی کشور محسوب خواهد شد که مجهز به تجهیزات روز می‌باشد.

وی گفت :برای تسریع در ساخت این هتل، واگذاری قطعه زمین به مساحت چهار هزارمتر مربع در داخل محوطه این هتل از سوی اداره منابع طبیعی ضروری است.

فعالیت انتخاباتی

 

دامداران درراه مجلس هشتم برای رامسر و تنکابن

 

شمال نیوز: فخرالله جهاندارمدیرعامل اتحادیه دامداران ایران باشتاب فراوان درمنطقه رامسر و تنکابن به فعالیت انتخاباتی میپردازد.
این درحالیست که منوچهر بحری مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران هم درمنطقه نوشهر و چالوس فعالیت انتخاباتی دارد.

نماینده رامسر و تنکابن

 

راهب:

اجرای مصوبات سفر دولت به استان مازندران از سرعت خوبی برخوردار است

خبرگزاری موج - گروه اقتصاد سیاسی
نماینده رامسر و تنکابن با اشاره به سرعت مناسب اجرای مصوبات سفر دولت گفت: 2 پروژه احداث تصفیه‌خانه آب آشامیدنی سد میجران رامسر و کمربندی تنکابن نیاز به عنایت ویژه وزارت نیرو و راه دارد

به گزاشر موج جعفرقلی راهب در چهارمین نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دولت در ذخیره سازی مرکبات و کنترل بازار اظهار داشت: انتظار می‌رود در سال جاری، سهمیه ذخیره‌سازان مرکبات تا سقف حداقل یکصدهزار تن افزایش یابد تا ضمن کنترل بازار و حمایت لازم از باغداران و ذخیره‌سازان، رضایت مصرف‌کنندگان نیز فراهم شود.
وی افزود: با توجه به نقش بخش کشاورزی که بالای 80 درصد مواد غذایی، بیش از 90 درصد مواد خام اولیه صنایع تبدیلی و تکمیلی، 25 درصد اشتغال و 20 درصد تولید ناخالص ملی را تامین می‌کند، از مسئولین مربوطه می‌خواهم با توجه به نرخ تورم، هزینه تولید و سود متعارف، نرخ تضمینی برای سال مزروعی 86-87 را به ویژه در برنج، گندم، دانه‌های روغنی، چای، گوشت و سایر محصولات، در کمیسیون‌های مربوط به وزارت کشاورزی و دولت به تصویب نهایی برسانند و برای اجرا به استان حوزه انتخابیه‌ام و شهرستان‌های آن ابلاغ کنند.
نماینده تنکابن و رامسر با قدردانی از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت تصریح کرد: امیدوارم دولت هر چه سریع‌تر سوخت مورد نیاز کشاورزان را در اختیار آنها قرار دهد.
راهب خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس با رأی قاطع به دو وزیر پیشنهادی نفت و صنایع، باعث قوت و قدرت‌ پایه‌های نظام و دولت شود.
نماینده تنکابن با قدردانی از مدیران اجرایی استان به خاطر پیگیری در اجرای مصوبات استانی دولت خاطرنشان کرد: در کل استان و حوزه انتخابیه‌ام، پیشرفت پروژه‌های عمرانی سفرهای استانی، از سرعت خوبی برخوردار است اما در برخی مصوبات از جمله تامین اعتبار و اجرای پروژه احداث تصفیه‌خانه آب آشامیدنی، سد میجران رامسر و کمربندی تنکابن که بالای 25 سال از شروع آن می‌گذرد نیاز به عنایت ویژه وزارت نیرو و راه و ترابری دارد.
وی از وزیر راه و ترابری خواست در خصوص تکمیل چهار بانده کردن مسیر اصلی تنکابن به رامسر و تنکابن به شهرهای نشتارود، عباس‌آباد، سلمان‌شهر و کلار‌آباد، اقدام عاجل انجام دهد و افزود: از آقای جاسبی و احمدی رؤسای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور به واسطه تلاش در امر توسعه علمی، تشکر می‌کنم.
راهب در پایان از رئیس‌جمهور به خاطر سفرهای استانی قدردانی کرد.

 

امر به معروف و نهی از منکر در رامسر

 

برگزاری نشست احیاء امر به معروف و نهی از منکر در رامسر

 

گروه سیاسی و اجتماعی: پنجمین نشست احیاء امر به معروف و نهی از منکر با موضوع بررسی اوضاع و احوال گردشگران، به همت اداره تبلیغات اسلامی رامسر، پنجشنبه 17 آبان‌ماه 86، با حضور مسئولان و امام جمعه شهرستان رامسر در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در این مراسم حجت‌الاسلام «باقرزاده»، امام جمعه شهرستان رامسر گفت: رامسر شهر نمونه گردشگری ایران شناخته شده است و با همت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، باید بستری مناسب برای مسافران نوروزی و تابستانی در این شهر فراهم آید.

وی در ادامه با توجه به لزوم پیوند مدارس با روحانیت افزود: باید تعامل بیشتری بین اداره آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی برقرار شود تا بتوانیم در راستای فرهنگ ناب محمدی (ص) بهره‌های بیشتری به دانش‌آموزان برسانیم.

 

در شهر رامسر

 

مدیرکل میراث فرهنگى‌ ‌، صنایع دستى و گردشگرى مازندران:

 ‌احداث شهرک گردشگرى الکترونیکى در شهر رامسر

 

دکتر عباس نژاد در‌ ‌گفت‌وگو با ایسنا -‌‌ ‌در ارتباط با نوع مصوبات حوزه‌ ‌گردشگرى گفت: نوع این مصوبات با مصوبات سایر حوزه ها کاملاً متفاوت است، ما در این‌‌ ‌سازمان با 13 مصوبه روبرو هستیم که یک مورد در ارتباط با صنایع دستى ، سه مورد در‌‌ ‌ارتباط با میراث فرهنگى و 9 مورد مربوط به گردشگرى است.‌‌ ‌
وى افزود: اساساً در حوزه گردشگرى هر‌ ‌مصوبه چندین مصوبه را در خود جاى داده است و مصادیق هر مصوبه متعدد و متنوع است.‌ ‌عباس‌نژاد در خصوص روند کارى مصوبه تهیه‌ ‌طرح جامع شهرک گردشگرى الکترونیکى در استان گفت: این مصوبه براى اولین بار در استان‌ ‌مازندران پیشنهاد شده است و ما در کشور پایلوت دیگرى نداشته‌ایم که با برگزارى‌ ‌جلسات متعدد بررسى این مصوبه، اقداماتى که باید انجام شود و مشاورى که در کشور‌‌ ‌مى‌تواند این کار را انجام دهد انتخاب کرده‌ایم.
اتفاقات خوبى در سالم سازى و ساماندهى‌ ‌دریا تا پایان سال 88 خواهد افتاد‌‌ ‌
مدیرکل میراث فرهنگى ، صنایع دستى و‌ ‌گردشگرى مازندران ضمن اشاره به طرح سالم سازى دریا ، استان مازندران را داراى‌ ‌بیشترین معضلات و مشکلات ساحلى دانست و گفت: طبق آمار 80 درصد مسافران به قصد رفتن‌‌ ‌به دریا وارد استان مازندران مى‌شوند و این استان یکى از استان‌هایى است که بیشترین‌ ‌سرویس دریا را به مسافران مى‌دهد لذا برنامه توسعه گردشگرى و ساحلى هم جزو کارهایى‌ ‌است که ما در این زمینه انجام داده‌ایم.‌‌ ‌وى افزود: 15 منطقه نمونه گردشگرى از ‌‌60 ‌منطقه مصوب در مناطق ساحلى متمرکز هستند.‌ ‌عباس‌نژاد تصریح کرد: تابستان امسال اولین‌ ‌گام را در جهت اجرایى کردن مصوبه مربوط به ساماندهى ویلاها و مجتمع‌هایى که باید ‌‌50 ‌درصد سهام آنها را به بخش خصوصى واگذار کنند برداشته‌ایم. ساماندهى این ویلاها در‌ ‌نقاط ساحلی، به سالم سازى دریا کمک مى‌کند.‌ ‌وى خاطرنشان کرد: تا پایان سال 88 اتفاقات‌‌ ‌خوبى براى بحث سالم سازى و ساماندهى دریا خواهد افتاد.‌ ‌
جهاد کشاورزى باید نسبت به تأخیر‌ ‌واگذارى زمین احداث موزه تاریخ طبیعى پاسخگو باشد‌ ‌
دکتر عباس نژاد ضمن گله‌مندى از جهاد‌ ‌کشاورزى در خصوص اجرایى نکردن مصوبه واگذارى زمین هفت هکتارى به سازمان گردشگرى‌ ‌گفت: این زمین براى ایجاد موزه منطقه‌اى شمال ، دفتر کنواسیون بین‌المللى تالاب‌ها‌ ‌، پایگاه گردشگرى و باستان شناسى خزر، ایجاد موزه تاریخ طبیعى و ایجاد نمایشگاه‌ ‌صنایع دستى در نظر گرفته شده است.‌ ‌وى افزود: جهاد کشاورزى باید نسبت به‌ ‌تأخیر اجراى مصوبات پاسخگو باشد عدم واگذارى و تحویل به موقع ، بسیارى از‌ ‌برنامه‌هاى این سازمان را مختل کرده است.‌ ‌
آغاز احداث پایگاه گردشگرى و باستان‌ ‌شناسى خزر در رامسر تا هفته آینده‌ ‌
مدیرکل میراث فرهنگى ، صنایع دستى و‌ ‌گردشگرى مازندران گفت: تا هفته آینده براى ایجاد پایگاه گردشگرى و باستان شناسى خزر‌ ‌در رامسر شروع به کار خواهیم کرد.‌ ‌وى در خصوص موزه منطقه‌اى شمال گفت: دو‌ ‌گروه در غرب و شرق استان در حال فعالیت هستند و در غرب، شهر تنکابن و در شرق شهر‌ ‌سارى بدین منظور انتخاب شده‌اند.‌ ‌دکتر عباس نژاد آزادسازى حریم باستانى‌ ‌گوهرتپه ، رستم کلا و فرح آباد سارى را رو به اتمام دانست و گفت: در این خصوص با300 ‌ ‌میلیون اعتبار کار آزادسازى را انجام داده‌ایم که از چهار سند مربوطه ، دو سند‌ ‌به نام دولت جمهورى اسلامى زده شد و دو سند تا پایان هفته آینده آماده مى‌شود.‌ ‌وى در خصوص مصوبه مربوط به سرویس‌هاى‌ ‌بهداشتى بین راهى در سطح استان مازندران گفت: احداث 50 سرویس بهداشتى بین راهى مصوب‌‌ ‌شده است که تا به امروز 27 سرویس بهداشتى احداث شد و مابقى در حال احداث است.‌

فرماندار رامسر

 

فرماندار:

 حدود ‪ ۷۰‬درصد نامه‌های مردمی رامسر به رییس جمهوری پاسخ داده شد

فرماندار رامسر گفت : از مجموع ‪ ۱۷۰‬هزار نامه مردمی در جریان سفر ریاست جمهوری به مازندران، سه هزار و ‪ ۶۸۵‬نامه مربوط به این شهرستان است که به بیش از ‪ ۷۰‬درصد آنها پاسخ داده شد.

"علی باباخانی" روز شنبه در جلسه تعیین تکلیف نهایی پاسخگویی به‌نامه- های مردمی در سالن اجتماعات این فرمانداری افزود: بقیه این نامه‌ها غیر مرتبط و یا خارج از چارچوب قانونی بوده است.

وی اظهارداشت: سفر ریاست جمهوری به مازندران پرخیر و برکت بوده است و مسوولان باید به نامه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پاسخ مثبت دهند و مردم را قانع نمایند.

وی تصریح کرد : بیشتر این نامه‌ها مربوط به دریافت تسهیلات و اشتغالزایی بوده است.

فرماندار رامسر افزود: از خصوصیات بارز دولت نهم توجه به حقوق مردم و رعایت عدالت و انصاف نسبت به آنها و توجه به اقشار مستضعف است و چشم امید مردم به این دولت مردمی می‌باشد.

باباخانی تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی آیینه تمام‌نمای دولت در هرشهرستان هستند و باید با عملکرد مثبت خود چهره مثبتی از دولت را ارایه نمایند.

در این جلسه مسوولان شهرستان پیشنهاد دادند نامه‌های شهرستانی در داخل هر شهرستان تفکیک و بررسی شود.

هیات دولت در استان مازندران ‪ ۱۲۰‬مصوبه داشت.

شهرستان ‪ ۷۰‬هزار نفری رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

نوید و نعیم

 

ماجرای خواندنی نوید و نعیم

 

از: احتمالا از طرف خودشان

 

 

نوید و نعیم دانش آموزان مدرسه راهنمایی تحصیلی رامسر هستند که تصمیم می گیرند تا در انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند، شرکت کنند.

آنها با هم برادر نیز هستند و معمولا در کارها با همدیگر و با پدر و مادر خود مشورت می کنند.

روزی نوید نزد نعیم آمد و از او پرسید... بزودی ادامه این داستان جذاب را خواهید خواند. 

 

ما دو تا برادر نعیم و نویدیم 

 

دانش آموز مدرسه فریدیم

 

 *********

آماده ایم که یاری رسانیم

 

وقتی مشکلات مدرسه را دیدیم

 

 *********

                                      

شما دانش آموزان هم مدرسه

 

در جا زدن نشستن بسه

 

*********

به ما رای هوشیاری دهید 

 

به یاری شما فکر ما می رسه

 

 

توسط «فرهاد مهندس‌پور»

 

در پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس

برگزاری کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی توسط «فرهاد مهندس‌پور»

خبرگزاری فارس: در پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس که در شهر رامسر برگزار می‌شود، فرهاد مهندس‌پور کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از ستاد خبری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، فرهاد مهندس‌پور در گردهمایی سه روز هنرمندان تئاتر دفاع مقدس مباحث اجرایی نمایش، شامل بازیگری و کارگردانی را به صورت کارگاه آموزشی تشکیل خواهد کرد.
فرهاد مهندس‌پور در گردهمایی چهارم که در شهر مشهد برگزار کرد، درباره بازیگری و کارگردانی تئاتر برای هنرمندان صحبت کرد که امسال مجموعه این سخنرانی‌ها و صحبت‌ها به صورت کارگاه آموزشی در شهر رامسر برگزار می‌شود.
در پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس که از هفتم آذر به مدت سه روز توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در رامسر برگزار می‌شود، هنرمندان تئاتر در سه کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد.

رامسر ی ها در معرض پرتوهای

 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قائم شهر :

 رامسر ی ها در معرض پرتوهای طبیعی زمینه بالا قرار دارند

 

بررسی آلاینده های زیست محیطی موثر در شیوع سرطان در غرب استان مازندران،توسط دانشجوی علوم محیط زیست به اجرا درآمد.

 

توسط دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بررسی آلاینده های زیست محیطی موثر در شیوع سرطان در غرب استان مازندران و تهیه نقشه پراکنش آن درمحیطGIS طرح ریزی شد.

مرجانه خراط صادقی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر و دانشجوی دکتری علوم محیط زیست دانشکده محیط زیست و انرژی در رابطه با این طرح تحقیقاتی گفت: همواره واکنش انسان بر محیط زیست در سالهای اخیر مورد توجه بوده لیکن اثرات محیط زیست طبیعی بر سلامت انسان کمتر مورد توجه واقع شده است .

خراط صادقی ادامه داد: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که تشعشعات طبیعی رخنمودهای زمین شناسی به همراه انتقال عناصر سنگین و سموم کشاورزی از طریق مواد غذایی می توانند دارای اثرات سرطان زایی بر انسان باشند. با توجه به درصد بالای سرطانهای معده، مری و سینه در استان مازندران انجام تحقیق برای مشخص کردن عوامل موثر در بروز سرطان مهم است و این تحقیق در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه اطلاعات اولیه نشان می دهند پراکنش سرطان در سطح استان مازندران یکسان نیست امید می رود با انجام این گونه تحقیقات بتوان به علل زیست محیطی پی برد.

به گفته دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات مشخص کردن عوامل طبیعی و انسان ساخت در بروز سرطان ، شناخت مناطق حساس و ارایه طریق جهت کاهش خطرات ، نحوه پراکنش مواد سرطان زا در واحدهای مختلف زیست محیطی در سطح (آب، خاک زمین شناسی) استان مازندران از اهداف این طرح تحقیقاتی بوده است .

 وی افزود : در این تحقیق عمده ترین عوامل تاثیر گذار در بروز سرطان نظیر زمین شناسی منطقه، مواد پرتوزا، عناصر سنگین در آب و خاک غرب استان بطور همزمان با روش دقیق و علمی برای نخستین بار در کشور ( مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات ) انجام می شود .

 تا به حال در محیط زیست به بررسی آلاینده های انسانی توجه می شده است اما در طرح حاضر به اثرات محیط زیست بر انسان اشاره شده است و در سالهای گذشته سعی شده به صورت پراکنده منشاء بالای سرطان در استان مازندران مشخص شود لیکن تا کنون پاسخ قطعی به این مسئله داده نشده است .

خراط صادقی ادامه داد : دغدغه های راجع به ارتباط بین سرطان و در معرض مواد سمی در محیط زیست قرار گرفتن، همواره مورد توجه علوم بوده است و فاکتور های مختلفی در ایجاد سرطان سهیم هستند به طور تخمینی دو سوم سرطان ها مربوط به دلایل زیست محیطی هستند و اهمیت محیط زیست در تفاوتهای میزان سرطان در سرتاسر جهان و تغییر میزان سرطان هنگام مهاجرت مردم از یک کشور به کشور دیگر مشاهده می شود .

وی گفت: مورد توجه ترین عوامل زیست محیطی درایجاد سرطان بنا به گزارشات NTP : تنباکو،رژیم غذایی،نوشیدنی های الکلی،تشعشع امواج فرابنفش،ویروسها و باکتریها، اشعه یونیزه کننده،آفت کش ها، داروهای پزشکی،محلولها،الیاف و ذرات بسیار کوچک و گرد و خاک،دی اکسین ها، هیدروکربن های آروماتیک پلی سیکلیک PAHS) ) ،فلزات، ذرات موجود در دود موتور گازوئیلی، سمهای منتشره از قارچ ها،کلرید وینیل و بنزیدین است ولی مشخص نیست که کدامیک از موارد فوق ، در ایجاد سرطان از بخش بیشتری برخوردار است . به گفته دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات فرسایش زمین، انحلال ترکیبات معدنی و مواد آلی ناشی از تجزیه گیاهان و تخلیه فاضلاب ها سبب شده است تا منابع آب و بویژه آبهای سطحی به درجات مختلف به آلاینده های متعدد معدنی، آلی و میکروبی آلوده گردند.

وجود رگه های اورانیوم و توریم و دختران آنها در لایه های زیرزمینی و انحلال برخی از ترکیبات آنها در آب می تواند آلودگی آبهای زیرزمینی را به مواد پرتوزای طبیعی باعث گردد. در اثر فعالیت تاسیسات هسته ای و آزمایش سلاحهای اتمی مقادیری از مواد پرتوزای مصنوعی گازی شکل وارد جو می شود که انتقال آنها از طریق بارندگی ،باد ویا سایر عوامل جوی و نشست آنها بر روی آب و خاک می تواند سبب آلودگی آبهای سطحی به مواد پرتوزای مصنوعی شود.

 وی ادامه داد: در سراسر دنیا سرطان مری هفتمین علت مرگ ناشی از سرطان است و در چین و بسیاری از کشورهای در حال توسعه ،سرطان مری بیشترین مرگ ناشی از سرطان را به خود اختصاص می دهد. حتی در امریکا با وجود اینکه سرطان رکتوم از سرطان مری شایع تر است ،مرگ ناشی از سرطان مری بیشتر از سرطان رکتوم است .

 دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات گفت: بروز سرطان مری با افزایش سن افزایش می یابد و در مردان دو تا چهار برابر زنان است . میانه سن تشخیص 66 سال و بروز سرطان مری در سیاه پوستان بیش از سفید پوستان است.

 خراط صادقی افزود: طبق گزارش UNSCEAR در سال 1993 در جهان مناطقی وجود دارند که ساکنین آنها در معرض پرتوهای طبیعی زمینه بالا هستند این مناطق به(High Background Radiation Areas) HBRAs معروف هستند از جمله این مناطق به کرالا و مدرس هند ، NiueIsland در اقیانوس آرام ،جیانگ یانگ در چین، رامسر در ایران می توان اشاره کرد . 

 رامسر در این میان مقام اول را بر اساس دو مطالعه مجزا در 1990 دارا است . وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سازمانها و نهادهای بهره برداری از این طرح گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت بهداشت ، سازمان زمین شناسی، سازمان آب، شرکت آب و فاضلاب و مراکز علمی و پزشکی کشور می توانند از نتایج این طرح بهره برداری کنند.

شایان ذکر است بخشی از این طرح تحقیقاتی ملی مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. ایشان اظهار داشتند در حال حاضر رایزنی هایی در شرف انجام است تا بتوان این طرح را در سطح گسترده تر و بصورت یک طرح ملی توسط مرکز تحقیقات و مطالعات محیط زیست و انرژی (CEERS) وابسته به واحد علوم و تحقیقات و با حمایت نهادها و سازمانهای ذیربط به انجام رسانید.

کارگاه‌های آموزشی

 

در رامسر:

تشکیل کارگاه‌های آموزشی در گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس

 

گروه هنر: سه کارگاه آموزشی در پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس در رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس،‌ سه کارگاه آموزشی شامل نمایشنامه‌نویسی، نقد و پژوهش و مباحث بازیگری و کارگردانی در پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها توسط کارشناسان و استادان همزمان با برپایی گردهمایی در رامسر به مدت سه روز از هفتم آذر ماه تشکیل می‌شود.

در چهارمین دوره از این گردهمایی 150 نفر از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس در مشهد گرد هم آمدند و با تشکیل سه کمیسیون به ارزیابی نقد و پژوهش، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی در تئاتر پرداختند.

در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر

 

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر برگزار می‌شود

 

گروه خبرنگاران افتخاری / احسان قرمزی: مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر 25 آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)‌ به نقل از معاونت فرهنگی مرکز پژوهش‌ها و فعالیت‌های قرآن و عترت، دانشگاه آزاد اسلامی اختتامیه هشتمین جشنواره قرآن و عترت ویژه استادان دانشگاه‌های سراسر کشور و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در 25 آبان ماه در رامسر برگزار خواهد شد.

 برگزاری‌مراسم‌اختتامیه‌مسابقات‌قرآن‌وعترت‌دردانشگاه‌آزاداسلامی
در این برنامه از 43 نفر از استادان دانشگا‌ه‌ها و 69 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه که منتخب بخش کتبی مسابقات است، تجلیل به عمل خواهد آمد.

دکتر «فرزانه» رئیس مرکز پژوهش‌ها و فعالیت‌های قرآن و عترت گفت: در این برنامه از 43 نفر از استادان دانشگا‌ه‌ها و 69 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه که منتخب بخش کتبی مسابقات است، تجلیل به عمل خواهد آمد.

فرزانه خاطرنشان کرد: در حاشیه این اختتامیه کارگاهی آموزشی برای آشنایی هر چه بیشتر مسئولان کانون‌های قرآن و عترت منطقه 3 با سایت «تسنیم» و شیوه‌های استفاده از این سایت برگزار می‌شود.

همچنین، این کارگاه یک روز قبل از مراسم اختتامیه در تاریخ 24 آبان ماه در رامسر برگزار می‌شود.

جشنواره قرآن و عترت در رامسر

نهمین جشنواره قرآن و عترت استادان دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذر ماه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی نهمین جشنواره قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، آذر ماه برگزار می‌شود.

عبیر علوی - مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

«عبیر علوی» مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این خبر اظهار کرد: علاوه بر استادان و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور همچنین طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی، تمسک به قرآن و ثقلین، تحقق فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تقویت بنیه علمی و معنوی اعضای هیئت علمی در زمینه‌های قرآنی و علوم اسلامی و ایجاد بستر مناسب برای نشر معارف قرآن کریم و تعالیم معصومین(ع) در میان دانشجویان و گسترش حوزه تحقیق و پژوهش در زمینه موضوعات کاربردی اسلامی و فرهنگی را از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

علوی با اشاره به یکسان بودن منابع آزمون برای دانشجویان و استادان تصریح کرد: با وجود شباهت در منبع امتحان، سئوالات در دو سطح مختلف مطرح می‌شود و به حائزان رتبه‌های اول تا سوم در مرحله مقدماتی توسط واحد مربوطه جوایزی اهدا خواهد شد.

 کارشناس مسئول واحد قرآن و عترت واحد علوم تحقیقات:
تمسک به قرآن و ثقلین، تحقق فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تقویت بنیه علمی و معنوی اعضای هیئت علمی درزمینه‌های قرآنی و علوم اسلامی و ایجاد بستر مناسب برای نشر معارف قرآن کریم و تعالیم معصومین(ع) در میان دانشجویان و گسترش حوزه تحقیق و پژوهش در خصوص موضوعات کاربردی اسلامی و فرهنگی از اهداف برگزار این مسابقات است.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم و تحقیقات، افزود: تفسیر موضوعی قرآن کریم (سوره لقمان)شرح نهج‌البلاغه(نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع))، حفظ موضوعی قرآن با ترجمه انگلیسی(ترجمه 30 جزء)، سیره معصومین(ع)، شرح موضوعی صحیفه سجادیه، احکام بانوان و آقایان از رشته‌های برگزاری این دوره مسابقه است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در رشته نماز، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا، گفت: حفظ و ترجمه فارسی قرآن کریم جزء 30، حفظ و ترجمه فارسی قرآن کریم؛ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء، 30 جزء و قرائت قرآن کریم به روش تحقیق و ترتیل از دیگر رشته‌های این مسابقات قرآنی است.

عبیر علوی - مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

علوی به برگزاری مسابقات استادان دانشگاه در رشته پژوهش قرآنی و هنر و ادبیات دینی اشاره و تصریح کرد: در رشته تحقیقات، موضوع مورد نظر محقق باید مرتبط با موضوعات اسلامی و فرهنگی از موارد مورد نیاز نسل جوان و کاربردی باشد.

وی، رشته نرم‌افزار علوم قرآنی و تاریخی را از رشته‌های بخش پژوهش دانست و افزود: کاربردی بودن موضوع انتخابی، جامعیت، سهولت استفاده و نوآوری باید در این تحقیق لحاظ شود و هر فرد می‌تواند فقط در یک رشته شرکت کند.

علوی اظهار کرد: آثار بخش‌های پژوهش و هنر ادبیات دینی باید توسط اعضای هیئت علمی تا 15 بهمن سال جاری تحویل شود.

کارشناس مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه آزاد عنوان کرد: موضوعات بخش هنر و ادبیات نهمین جشنواره قرآن و عترت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شامل؛ نمایش‌نامه‌نویسی(اخلاقیات و قصص قرآن کریم) با ارتباط مستقیم با معارف قرآن کریم، داستان‌نویسی، شعر، طراحی، نقاشی، تذهیب و عکس است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به کانون‌های قرآن واحدهای دانشگاهی خود مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره قرآن و عترت استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویان، 25 آبان ماه در رامسر برگزار می‌شود.

تئاتر دفاع مقدس در رامسر

 

گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس در رامسر

 
 
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر: پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس، هفتم تا نهم آذر ماه در رامسر برگزار می‌شود.
به گزارش ستاد خبری «انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس»، در این گردهمایی سه روزه که به همت «انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس» برپا می‌شود، فعالان هنرمند در حوزه دفاع مقدس اعم از نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و دیگر رشته‌ها به تبادل نظر پرداخته و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.
در چهارمین دوره از این گردهمایی پژوهشی، 150 نفر از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس در مشهد مقدس گردهم آمدند و با تشکیل سه کمیسیون به ارزیابی نقد و پژوهش، نمایشنامه‌نویسی و بازیگری - کارگردانی در تئاتر پرداختند.
در چهارمین دوره از این گردهمایی، ریاست کمیسیون «نقد و پژوهش» را نصرالله قادری، کمیسیون نمایشنامه‌نویسی را «دکتر مجید سرسنگی» و کمیسیون «بازیگری – کارگردانی» را نیز فرهاد مهندس‌پور بر عهده داشتند.
 

تبلیغات اسلامی رامسر

 

رییس تبلیغات اسلامی رامسر:

رهبری مخلصانه رمز پیروزی انقلاب‌اسلامی بوده‌است

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر گفت: رهبری بی‌نظیر، بی‌بدیل و مخلصانه رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام "اسماعیل رمضانی " روز یکشنبه در آیین روز ‪۱۳‬ آبان درجمع دانش‌آموزان در مصلای این شهر افزود: خدامحوری و تبعیت محض از اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده و این بزرگترین عامل پیروزی بوده است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ‪ ۵۷‬اظهار داشت : تسخیر لانه جاسوسی، فرماندهی و قرارگاه جاسوسی آمریکا و پناهگاه ضد انقلاب داخلی و خارجی بود که به دست دانشجویان بیدار و پیرو خط امام رقم خورد و آمریکا به شکل فجیع شکست خورد.

" اسفندیار نظری " مدیر آموزش و پرورش نوشهر به همین مناسبت درجمع دانش آموزان در دبیرستان کارو دانش هاجر نوشهر بر لزوم هوشیاری دانش آموزان در مقابل توطئه‌های دشمنان تاکید کرد.

وی مسوولیت و وظیفه امروز دانش‌آموزان ایران اسلامی را سنگین و مهم توصیف کرد و گفت : دانش‌آموزان باید با تلاش بیشتر قله‌های رفیع علم را طی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام" حسن حیدری" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر نیز یادآورشد: بهترین راه مبارزه با دشمنان از مسیرنسل جوان طی می- شود.

وی گفت : بنابراین دشمن سعی دارد تا از طریق دین گریزی، طبقه نسل جوان را به گمراهی و ضلالت بکشاند.

به گفته او اگر امروز ایران اسلامی در مقابل دشمن قد علم می‌کند به دلیل داشتن همت بلند نیروی نسل جوان ، بالنده و پویای اسلامی است زیرا آینده نظام متعلق به جوانان است.

به دلیل بارش شدید باران راهپیمایی روز ‪ ۱۳‬آبان در محل مصلاها و مدارس شهرستانهای غرب مازندران برگزار شد.

پنج شهرستان غرب مازندران بیش از ‪ ۱۰۰‬هزار دانش‌آموز دارد.

 

برداشت کیوی در رامسر

 

برداشت کیوی در رامسر

 

برداشت کیوی از180هکتار از باغهای شهرستان رامسر آغاز شد .

 به طور متوسط از هر هکتار از باغ های این شهر 25 تن کیوی برداشت می شود.

 

واحد مرکزی خبر : رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت : بهترین زمان برداشت کیوی نیمه اول آبان است و بیش از 6 هزار هکتار از باغهای کشاورزی استانهای مازندران و گیلان به کشت کیوی اختصاص دارد.

سالانه 70 هزار تن محصول از این باغها برداشت و به بازار مصرف عرضه می شود.

گونه های مختلف کیوی شمال کشور شامل های وارد ، ابوت ، الیون ، مانتی و برونو است .

معرفی بهترین دوستم !!

 

معرفی بهترین دوستم !!

از: داریوش فریاد رامسر

 

ممکن است بعضی ها فکر کنند که من تنهایم! نه آقاجان، خودتان تنهایید! من کسی را دارم که خیلی مهربان است. یک پارچه آقاست! حرف هایی را که نمی توانم به نزدیک ترین افراد خانواده ام بزنم، به راحتی با او درمیان می گذارم. کسی که اگر «تو» خطابش کنم ناراحت نمی شود. او همه حرف های من و دیگران را به خوبی گوش می کند، هیچ وقت مرا فراموش نمی کن، دست و دل باز است.

اصلا همیشه به فکر منافع شخصی من است! همیشه از خودش مایه می گذارد. پیوسته به دنبال بهانه می گردد. تا دستی به سرو روی جان و دل من بکشد! نمی دانید چه قدر با صفاست. هر وقت من خطایی می کنم، او پشیمان و شرمسار می شود و تلاش می کند روی گناهان و اشتباه های من سرپوش بگذارد تا بدی هایم پنهان بماند و منتشر نشود!

وای که این دوست من چه قدر خوب و خواستنی است! باور کنید هر چه بگویم کم گفته ام! او هر صفت خوبی را که به ذهن و زبان بیاورید، داراست و از هر صفت ناپسند و ناخوبی که به نظر بیاورید مبراست. البته او تنها دوست من نیست، دوست همه ی کسانی است که او را دوست دارند! حتی دوست همه ی کسانی است که او را دوست ندارند! راستی دوستی بهتر از «خدا» کجا سراغ دارید؟

 

رامسر؟

 

به نفع یا به ضرر رامسر؟

 

«من انرژی هسته‌ای نیستم!»به آمستردام رفت

 

 

فیلم مستند «من انرژی هسته ای نیستم!»،ساخته مهدی قربان پور از 23 نوامبر تا اول دسامبر (دوم تا دهم آذر 86) در بازار جهانی معتبرترین جشنواره جهانی سینمای مستند ایدفا (idfa) در آمستردام هلند حضور خواهد داشت.

«من انرژی هسته ای نیستم!» به کارگردانی مهدی قربان پور-کارگردان مازندرانی- و تهیه کنندگی محمد شکیبانیا در موسسه فرهنگی و هنری فها (فرهنگ، هنر، ادبیات) به تولید رسیده است.

ایدفا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره مستند جهان محسوب می‌شود و امسال بیستمین دوره آن از 22 نوامبر تا سوم دسامبر برپا می‌شود.

این فیلم پیش از این در نخستین جشنواره بین‌المللی سینمای حقیقت به نمایش درآمد که مورد استقبال تماشاگران ونیز مدیران جشنواره‌های مستند مارسی فرانسه، هات داکز کانادا و هلسینکی فنلاند نیز قرار گرفت .

دومین نمایش مستند" من انرژی هسته ای نیستم"، پنج شنبه این هفته ساعت 17:15 درخانه سینما برگزار می شود. خانه سینما در خیابان بهار جنوبی،کوچه سمنان،شماره 23 واقع است.

عوامل مستند «من انرژی هسته‌ای نیستم!» عبارتند از:

طراح و کارگردان: مهدی قربان‌پور

تصویربردار: هومن بهمنش

 صدابردار: امیر عباس کیاپور

پخش کننده فیلم: موسسه فرهنگی هنری فها FAHA

 مستند، رنگی، 36دقیقه، اِچ.دی.وی، 1386

خلاصه داستان: پرتوهای رادیواکتیو در شهری کوچک در شمال ایران باعث رونق فضای انتخابات شورای شهر برای کاندیداهاست...

قربان پور  

نارنگی بدون بذر

 

تکثیر نارنگی بدون بذر در رامسر

 

 

محققان موسسه تحقیقات مرکبات در رامسر با استفاده از فن اوری هسته ای به رقم جدید نارنگی دست یافتند .

 

واحد مرکزی خبر : رئیس موسسه تحقیقات مرکبات ایران گفت : محققان این موسسه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران پس از 7 سال تحقیق به رقم جدید نارنگی دست یافتند که بدون بذر تکثیر می شود و کیفیت مطلوب تری دارد.

سیروس آقاجان زاده با اشاره به اینکه در این روش جوانه های نارنگی ، کلمانتین ، پس از پرتوتابی به لحاظ ژنتیک تغییر می کند و روی پایه نارنج پیوند داده می شود ، افزود : درختان اصلاح شده با این روش امسال به بار نشسته است .

رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشورگفت : این موسسه طرح تحقیقاتی مشترک دیگری را با سازمان انرژی اتمی ایران برای اصلاح پرتقال محلی سیاه ورز در دست اجرا دارد .

بیست گونه مرکبات بومی و اصلاح شده در 95 هزار هکتار از باغهای مازندران کشت می شود .