رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

هنوز روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه رامسر نهایی نشده است

هنوز روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه رامسر نهایی نشده است 

 

 

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به آماده نبودن طرح‌های مطالعاتی و چگونگی بهره‌برداری از فرودگاه اراک توسط بخش خصوصی که اعلام آمادگی به سرمایه‌گذاری در این فرودگاه‌ها کرده بود، در شرایط فعلی واگذاری فرودگاه اراک به بخش خصوصی انجام نخواهد شد.

سیداحمد مومنی رخ در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: درحال حاضر با ادامه بررسی‌های کارشناسی برای واگذاری فرودگاه‌ اراک به بخش خصوصی متوقف شده است مگر آنکه سرمایه‌گذاری جدیدی آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری در این فرودگاه اعلام کند.

وی تصریح کرد: طرح واگذاری فرودگاه‌ اراک در زمان استاندار قبلی مطرح بوده است که اما بخش خصوصی مربوطه این موضوع را پیگیری نکرد و طرح مطالعاتی را در این زمینه ارائه نداد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درخصوص وضعیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه‌ها رامسر نیز گفت: هنوز روند سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در این فرودگاه نهایی نشده است چراکه باید روند قانونی مربوطه را طی کند.

وی درباره اینکه آیا واگذاری دیگر فرودگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در برنامه دارید، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است اما اگر سرمایه‌گذار وجود داشته باشد آماده‌ی واگذاری فرودگاه‌های مورد نظر به بخش خصوصی پس از طی مراحل قانونی هستیم.

هتل رامسر کاربری گردشگری درمانی می‌یابد

هتل رامسر کاربری گردشگری درمانی می‌یابد 

 

 

 

مدیرعامل سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان گفت: برگشت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دوران پیش، منفی و ضد توسعه است و نه‌تنها اهداف و نگاه دولت را به توسعه‌ی گردشگری محقق نمی‌کند، بلکه نگاهی عقب‌گرد و منفی است.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احد محمدی در نشست خبری صبح امروز (27 شهریورماه) با اشاره به طرح پیشنهادی در مجلس درباره‌ی ادغام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: چند سال پیش که این سازمان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، تأکید می‌شد که این جایگاه برای چنین سازمانی مناسب نیست. بنابراین در مجلس تفکیک این سازمان از وزارتخانه صورت گرفت. در آن دوره، اصرار بر این بود که بخش گردشگری جدا و مستقل شود؛ اما در نهایت، یک سازمان شامل بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد. با این وجود، شرایط کنونی آن بهتر از زمانی است که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد.

او با تأکید بر این‌که فارغ از دوران مدیریتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، لازم است که این سازمان مستقل باشد، بیان کرد: شاید استدلال نمایندگان مجلس بر این مبناست که از این سازمان نمی‌توان سوال کرد. اگر واقعا بر این استدلال‌اند، چرا آن را به وزارتخانه تبدیل نمی‌کنند تا فعالیت‌های آن‌ها زیر نظر مجلس باشد. این اتفاق، خیلی بهتر است چون تنزل آن مشکلی را حل نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان ادامه داد: ما به‌عنوان یک دست‌اندرکار در این صنعت، این تصمیم را برای میراث فرهنگی و گردشگری به‌شدت مضر می‌دانیم. بسیاری از مراکز میراث فرهنگی کشور به‌دلیل نبود امنیت و بودجه‌ی کافی درحال از بین رفتن هستند و این پدیده‌ای خطرناک برای ما محسوب می‌شود که مراکز فرهنگی و تاریخی هر روز درحال تخریب‌اند و امیدواریم که این طرح در مجلس رأی نیاورد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ی مأموریت اصلی مسؤولی که در بخش گردشگری فعالیت می‌کند و این‌که آیا باید سیاسی باشد یا گردشگری، توضیح داد: نمی‌خواهیم درباره‌ی عملکرد فردی صحبت کنیم، چون چنین جایگاه و وظیفه‌ای نداریم؛ اما در تعریف کلی، فردی که در کابینه‌ی دولت قرار می‌گیرد، عضوی از گروه است و وظایفی دارد که در این قالب پتانسیل‌های سیاسی نیز مطرح‌اند؛ اما جایگاه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی است و هر سازمان گردشگری این دو مأموریت را پی‌گیری می‌کند و هدایت سیاسی وظیفه‌ی دیپلماسی هر کشور است و در دستگاه‌های دیگری مانند گردشگری هدایت دیپلماسی سیاسی وجود ندارد.

محمدی با اعتقاد به این‌که طرح ادغام دوباره غیرکارشناسی و تصمیمی یک‌شبه است، بیان کرد: ما متوجه نشدیم که چه شد، این اتفاق افتاد؛ اما روی آن کارشناسی نشده است و امیدواریم نمایندگان مجلس این طرح را کارشناسی و از صاحبان نظر اطلاعات دریافت کنند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز نمایندگان مجلس را نسبت به عواقب کار توجیه کند. من امیدواریم این طرح رأی نیاورد و نمایندگان در پایان یک‌ماه به این جمع‌بندی برسند که یا وضعیت موجود را حفظ کنند یا سطح آن را ارتقا دهند تا پاسخ‌گو شود.

مدیرعامل سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان در ادامه‌ی این نشست با ارایه‌ی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در این سازمان در بخش هتل‌ها و ورود گردشگر به کشور، اظهار کرد: در پنج‌ماه نخست سال 1386، 26 هزار و 684 نفر روز گردشگر به کشور وارد شدند و در پنج‌ماه نخست امسال، این رقم به 36 هزار و 135 نفر نیز رسید و به‌طور کلی، امسال ورود گردشگر از طریق شرکت‌های گردشگری این سازمان 35 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: درصد اشغال هتل‌های زیرمجموعه‌ی بنیاد مستضعفان نیز در پنج‌ماه نخست سال گذشته 220 هزار نفر روز و در مدت مشابه امسال، 250 هزار نفر روز بوده که 10 درصد امسال رشد داشته است. البته این درصد با احتساب خروج هتل آزادی از چرخه‌ی خدمات‌رسانی بوده است.

محمدی با اشاره به افزایش 15 درصدی بازدید از مراکز تفریحی سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان در پنج‌ماه نخست امسال، اظهار داشت: سالانه هشت میلیون نفر از مراکز تفریحی این سازمان مانند توچال، مرکز تفریحی شهید چمران و شلمچه بازدید می‌کنند و اصرار داریم، این آمار بیشتر شود.

وی با اشاره به بازسازی هتل‌های زیرمجموعه‌ی این سازمان، گفت: بازسازی هتل پنج ستاره‌ی آزادی با چینی‌ها آغاز شده است و تابستان آینده تمام می‌شود. قرارداد آن 16 ماهه بود و احتمال دارد، چندماه تأخیر داشته باشد. بازسازی هتل اوین نیز ماه آینده با 150 اتاق تمام می‌شود. هم‌چنین بازسازی هتل‌های آبادان و مشهد تمام شده و 100 اتاق در یزد اضافه شده و 100 اتاق در کرمانشاه درحال ساخت و توسعه است که اواخر امسال بهره‌برداری می‌شوند. به علاوه، 100 اتاق در اصفهان تابستان آینده آماده می‌شود.

محمدی از طراحی و ساخت 200 اتاق در مشهد توسط یک شرکت اروپایی، 200 اتاق در شیراز و 100 اتاق در تهران خبر و ادامه داد: تعداد 200 اتاق با ساخت برج جنوبی هتل استقلال اضافه می‌شوند که مناقصه‌ی آن به‌زودی بین دو شرکت اروپایی برگزار می‌شود و هزینه‌ی آن 55 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: هتل اوین توسط پیمانکار داخلی سه سال است که درحال بازسازی است. درحالی‌که بازسازی هتل آزادی با 480 اتاق توسط پیمانکار خارجی در 20 ماه انجام می‌شود. اگر پیمانکار ایرانی این کار را انجام می‌داد، پنج سال برای این هتل زمان صرف می‌شد و برای ما به‌عنوان مالک، صرفه‌جویی این زمان بسیار اهمیت دارد، چون هتل آزادی از مدار خدماتی در تهران خارج شده است و گاهی به‌شدت با کمبود فضای اقامتی مواجه‌ایم.

به گفته‌ی او، سالانه 20 تا 30 میلیارد تومان برای توسعه‌ی هتل‌ها هزینه می‌شود که هتل آزادی 60 میلیارد تومان هزینه داشته و باید در دو سال این مبلغ تقسیم شود و هتل اوین برای تکمیل بازسازی 25 میلیارد تومان هزینه داشته است؛ اما اکنون با استفاده از امکانات بانکی، هزینه‌ی کل بازسازی‌های هتل‌های این مجموعه در سال حدود 30 میلیارد تومان است.

محمدی درباره‌ی هتل قدیمی رامسر اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که برای این هتل وجود داشت، باند فرودگاهی آن بود که به طول آن اضافه نمی‌شد، چون مهمانسرای ریاست جمهوری در انتهای این باند قرار داشت. پس از مدت‌ها مذاکرات رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اکنون این مهمانسرا درحال تخریب است تا طول باند افزایش یابد. ما نیز تلاش می‌کنیم، هتل قدیمی رامسر را به کاربری گردشگری درمانی تغییر دهیم، چون این منطقه ظرفیت لازم را دارد و برای این کار از یک مشاور آلمانی دعوت شد که از هتل‌ بازدید کرده و درحال ارایه‌ی طرح برای تبدیل کردن این هتل به مرکز گردشگری درمانی است.

مدیرعامل سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان درباره‌ی وضعیت آموزشی کارکنان مراکز گردشگری و تفریحی این سازمان، گفت: برای نیروهای هتل اوین و آزادی قراردادی با شرکت آلمانی متخصص در زمینه‌ی آموزش هتل‌داری بسته شده است که به‌صورت مشترک با شرکت آموزشی بنیاد مستضعفان دوره‌ای دو ماهه را برگزار می‌کنند. این طرح برای دیگر هتل‌ها نیز اجرا می‌شود. هم‌چنین در پذیرش نیروها، اولویت با افرادی است که به زبان خارجی مسلط باشند.

او یادآور شد: پیش از انقلاب، کار در هتل پسندیده نبود. بنابراین بیشتر نیروهای کاری در مراکز در اطراف تهران ساکن بودند و از نظر فرهنگی نیز علاقه‌ای به این کار نبود؛ اما اکنون از بین متقاضیان کار در هتل‌ها، بسیاری تحصیلات بالایی دارند و این برای هتل‌های کشور حسن محسوب می‌شود.

محمدی در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت در بازارهای جدید و افزایش جذب گردشگر از بازارهای قدیمی، بیان کرد: به‌تازگی بازار آمریکا خیلی باز شده است و بسیاری افراد از سفر به ایران استقبال می‌کنند. دوماه پیش یک گروه یک‌صد نفری از آمریکای جنوبی به ایران سفر کردند. این اتفاق در بازار چین نیز درحال رخ دادن است. این کشور با وجود صنعت و اقتصاد مطلوبی که دارد، روی گردشگری متمرکز شده است و در دیدار با مسؤولان این کشور، گفته شد که 38 سال پیش کل گردشگران ورودی به چین 30 هزار نفر می‌شد، اما در سال 2007 میلادی این تعداد به 93 میلیون نفر رسیده است. در همان دوره، حدود هفت‌هزار نفر گردشگر از چین خارج می‌شدند، اما در سال 2007 تعداد گردشگران خروجی چین به بیش از 30 میلیون نفر رسید.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که در بازارهای منطقه و کشورهای همسایه شده‌اند، گفت: در کشوری مانند ترکیه بسیار فعالیت کرده‌ایم، اما نتیجه‌ی خاصی به‌دست نیامده، چون این کشور گردشگرپذیر است. شیعیانی هم که به ایران می‌آیند، به‌دلیل نبود زیرساخت به‌خوبی پذیرایی نمی‌شوند. بنابراین برای این‌که این آمارها را بتوان افزایش داد، باید زیرساخت‌ها را بهبود بخشید.

محمدی با تأکید بر فراهم کردن شرایط برای افزایش ورود گردشگر به کشور، افزود: برای تغییر هویت امنیتی ایرانی‌ها در خارج از کشور باید گردشگران هدایت‌شده و خانواده به خارج از کشور بفرستیم. ما پاسخ تبلیغات مستقیم کشورهای غربی را نمی‌توانیم بدهیم، فقط راه حل آن افزایش تعداد گردشگر است.

وی با اعتقاد به این‌که گردشگری در کشور درحال نهادینه شدن است، یادآور شد: ورود گردشگر به‌شدت در کاهش تبلیغات منفی اثر می‌گذارد، 30 ثانیه تبلیغات در شبکه‌های خبری مانند سی‌ان‌ان و الجزیره دست کم 300 هزار دلار هزینه دارد و اگر قرار باشد، برای معرفی کشور یا جاذبه‌های فرهنگی تبلیغ کنیم، رقم‌های بسیار بالایی را باید بپردازیم. البته تبلیغات مستقیم بر بیننده مؤثر نیست، چون آن‌ها معتقدند ما پول داده‌ایم تا کشورمان را تبلیغ کنیم، اما گردشگران ورودی این تبلیغات را غیرمستقیم انجام می‌دهند و تأثیر بالایی دارد.

مدیرعامل سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان با بیان این‌که فروش این سازمان در سال 100 میلیارد تومان است که البته به وضعیت ورودی گردشگر به کشور بستگی دارد، تأکید کرد: این سازمان از نظر قانونی، تشکیلاتی عمومی و غیردولتی است و به هیچ‌وجه بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، بلکه از محل درآمدها و سرمایه‌های خود امور را می‌گذراند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اعتقاد برخی فعالان بخش خصوصی درباره‌ی ایجاد انحصار توسط این سازمان در بازارهای گردشگری و مراکز اقامتی خود، گفت: اصلا انحصاری وجود ندارد. ما زمانی چهار دفتر در فرانسه، آلمان، اسپانیا و ژاپن داشتیم که روی هم یک میلیون دلار هزینه داشتند؛ اما اکنون این دفاتر تعطیل شده‌اند و با آژانس‌های فعال در آن کشورها قرارداد بسته می‌شود. این مسأله انحصار ایجاد نمی‌کند و ما این دفاتر را نه به‌دلیل انحصار، بلکه به‌دلیل هزینه‌ی بالا بسته‌ایم.

محمدی افزود: زمانی بخش خصوصی این بحث‌ها را مطرح می‌کند که به‌ازای ورود هر گردشگر خارجی 10 تا 20 دلار دریافت می‌کند، ولی شرکت‌های گردشگری ما مشمول این امتیاز نمی‌شوند؛ اما بخش خصوصی هیچ‌وقت به این موضوع اشاره نمی‌کند. ازسوی دیگر، این بخش مطرح می‌کند که هتل‌های ما با شرایط ویژه در اختیار آژانس‌های بنیاد مستضعفان قرار دارند، ولی اکنون این شرایط برای تمام آژانس‌ها یکسان است.

شهرداری رامسر روزانه چند تن زباله در جنگل دفن می‌کند

 شهرداری رامسر روزانه چند تن زباله در جنگل دفن می‌کند

 

 

دبیر کمیته‌ی طبیعت‌گردی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست فقط مجوز بازدید از مناطق حفاظت‌شده را صادر می‌کند و دیگر روی گردشگرانی که به این مناطق وارد می‌شوند، کنترلی ندارد.

رضا چهکنوئی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با یادآوری این نکته که طبیعت‌گردی در ایران بحث جدیدی است، اما در واقع پیشینه‌ی آن در جهان به حدود 150 تا 200 سال پیش بازمی‌گردد، ادامه داد: تاریخ طبیعت‌گردی در کشور ما با توجه به فرهنگ موجود که سیزدهمین روز ماه فروردین به نام طبیعت نام‌گذاری شده است، شاید خیلی کهن‌تر باشد؛ اما آنچه امروز در مناطق طبیعی کشور اتفاق می‌افتد، ناهنجار و اسف‌بار است و این مناطق توسط مردمی که آموزش ندیده‌اند و حتا همکاران ما در آژانس‌ها که تخصصی کار نمی‌کنند، تخریب شده‌اند.

وی به وضعیت تنگه‌ی واشی در استان تهران اشاره کرد و گفت: اصلا درباره‌ی وضعیت این تنگه با توجه به آلودگی‌هایی که وجود دارد، نمی‌توان صحبت کرد. اگر برای بازسازی آن هزینه شود، در خوشبینانه‌ترین حالت 20 سال طول می‌کشد تا این منطقه به وضعیت نخستین بازگردد، چون مدتی که برای بازسازی و بازگشت به حالت نخستین صرف می‌شود، خیلی بیشتر از سرعت تخریب است.

این فعال طبیعت‌گردی با بیان این‌که آموزش، پایه‌ی هر کاری است، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسه‌های گردشگری فقط به‌صرف این‌که فردی چندبار به طبیعت سفر کرده است، با حضورش تورهای طبیعت را برگزار می‌کنند. سازمان‌های دولتی مرتبط با این حوزه‌ی گردشگری نیز با وجود تعاریفی که از طبیعت‌گردی دارند، در کنترل خیلی توانمند‌ نیستند، چون نیروی انسانی، بودجه‌ی کافی و واحد آموزشی مناسبی ندارند.

وی بیان کرد: متأسفانه وقتی به جنگل‌های عباس‌آباد وارد می‌شوید با انبوه زباله، کلبه‌ها و قهوه‌خانه‌های متعددی که هیچ استانداردی از نظر ساخت ندارند، مواجه می‌شوید. در این منطقه هیچ مأمور محیط زیستی وجود ندارد که از اقدامات نابه‌هنجار جلوگیری کند.

این مدرس طبیعت‌گردی با اشاره به وضعیت جنگل «اشکته‌چال» در رامسر، گفت: اشکته‌چال از مرغوب‌ترین جنگل‌های ایران است؛ ولی متأسفانه شهرداری رامسر هر روز چند تن زباله و مواد زاید شهری را داخل این جنگل زیبا دفن می‌کند و تمام شیرابه‌ی این زباله‌ها به آب منطقه وارد می‌شود و گیاهان این منطقه را خشک می‌کند. قطعا به این حرکت اعتراض‌هایی شده‌اند، اما مسایل رعایت نمی‌شوند و ما به‌دست خود طبیعت را نابود می‌کنیم.

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ادامه داد: هفته‌ی گذشته، در نشستی با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که درباره‌ی روستاهای هدف گردشگری صحبت می‌کردیم، تأکید کردیم که بهتر است، این روستاهای بکر و زیبا را معرفی نکنیم و همان روستاهای معرفی‌شده مانند ابیانه، ماسوله و ... را حفظ کنیم. اکنون بناهای این روستاها با استفاده از مصالح ساختمانی غیرمتناسب با طبیعت و شرایط آن منطقه تغییر کرده و حالت سنتی خود را دیگر از دست داده‌اند.

وی افزود: اکنون درهای فلزی جایگزین درها و پنجره‌های چوبی در روستای ماسوله شده‌اند. روستای جواهرده نیز با ورود تعداد بسیار زیادی وسایل نقلیه مواجه است. در این روستا هتل و ویلاهای بسیاری ساخته شده‌اند. اگرچه ایجاد امکانات اقامتی در منطقه‌ای طبیعی برای جذب گردشگر لازم است، اما این هتل در خارج از روستا می‌تواند ایجاد شود تا دست کم به فضای بکر آن صدمه نزند.

چهکنوئی درباره‌ی وضعیت مناطق حفاظت‌شده، توضیح داد: تا حدی که از کار سازمان حفاظت از محیط زیست اطلاع دارم، این سازمان روی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت خود کنترل دارد. این سازمان تمام جاده‌ی چالوس را نمی‌تواند کنترل کند تا مشخص شود، چه کسی زباله می‌ریزد یا چه قهوه‌خانه‌ای ساخته می‌شود، بلکه در این مقطع، موضوع کنترل سیستم بیشتر مطرح است. بنابراین چند سازمان مرتبط باید با یکدیگر نظامی را ایجاد کنند تا از تخریب‌ بی‌رویه و سریع طبیعت‌ جلوگیری شود و در این شرایط از مردم محلی می‌توان استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای نمونه، شایسته است که مردم محلی در جاده‌ی جنگلی عباس‌آباد از درآمد گردشگری بهر‌ه‌مند شوند. این حق مردم بومی منطقه است و باید سازمان‌های متولی در این‌باره اقدام کنند. نخست منافع افراد محلی و این‌که چگونه از حضور گردشگر می‌توانند استفاده کنند، باید تعریف شود و اگر قرار است اقامتگاه یا رستورانی ایجاد شود، مکان و فضای آن‌را مشخص و توانایی منطقه را برای ارایه‌ی امکانات و تسهیلات مطرح کنند تا کاری اصولی و متناسب با شرایط محیط انجام شود، نه این‌که با نصب چند تیر چوبی و کشیدن نایلون روی آن و چند تخت چوبی، گلیم و سماور رستوران ایجاد کنند و این کار کاملا غیربهداشتی است.

دبیر کمیته‌ی طبیعت‌گردی در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران پیشنهاد کرد: سازمان‌های متولی باید کمیته‌ی مشترکی را تشکیل دهند تا روی ساخت‌وسازهای بخش گردشگری نظارت کنند تا بدون اجازه و نظارت این کمیته، ساخت‌وسازی صورت نگیرد.

این فعال طبیعت‌گردی اظهار داشت: حدود 25 تا 30‌ سال پیش، منطقه‌ی «رودبارک» کلاردشت، جاده‌ای خاکی داشت؛ اما اکنون در این منطقه ویلاهای چند طبقه‌ی بسیاری ساخته شده‌اند و در کنار این ویلاهای مجلل، کوهی از زباله وجود دارد. آیا فرهنگ ویلانشینی این است که مشاهده می‌کنیم، چرا تلاش داریم فضای ساختمانی تهران را به مناطق طبیعی کشور منتقل کنیم؟! این اقدامات به‌دلیل نبود نظارت عوامل محلی مانند بخشداری، شهرداری و محیط زیست صورت می‌گیرند. تمام این بخش‌ها اجازه داده‌اند که در مناطق طبیعی بی‌رویه ساختمان‌سازی شود، این فعالیت‌ها روی گردشگری تأثیر‌گذارند. روزی کلاردشت مقصد تورهای گردشگری بود؛ اما فکر می‌کنم با این شرایط حدود چهار تا پنج سال دیگر این منطقه اصلا ارزش گردشگری نداشته باشد.

او در ادامه‌ درباره‌ی وضعیت تورهای طبیعت در مناطق حفاظت‌شده‌، گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست فقط برای بازدید از این مناطق مجوز صادر می‌کند و وقتی گروه به منطقه‌ای گسترده مانند پارک ملی کویر وارد می‌شود، دیگر کنترلی روی آن‌ها ندارد و امکان وقوع هر اتفاقی که به محیط زیست آن منطقه صدمه می‌زند، مانند ورود ماشین گردشگران به خارج از جاده‌های مشخص‌شده، ریختن زباله، برداشت گیاهان و شکار گونه‌های جانوری وجود دارد و طبیعت خیلی آسان با حضور ما خسارت می‌بیند.

وی تأکید کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست در این مناطق حفاظت‌شده راهنما می‌تواند تعیین کند و حتا هزینه‌ی آن‌را از گردشگران بگیرد. این اتفاق در تمام دنیا رخ می‌دهد، برای نمونه در پارک بین‌المللی کلیمانجارو تمام مسیرهای عبوری گردشگران مشخص‌اند و در ورود بروشورهای اطلاع‌رسانی به مراجعه‌کنندگان داده می‌شوند و اگر کوچک‌ترین خطایی صورت گیرد، محافظان منطقه بلافاصله متوجه می‌شوند. درحالی‌که ما در کشور این نظام را نداریم و قطعا گردشگرانی که به این مناطق وارد می‌شوند، لذت لازم را نمی‌برند.

چهکنوئی با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌ی ملی طبیعت‌گردی، بیان کرد: تشکیل این کمیته‌ و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد در واقع، آغاز کار است و قطعا این کارها ضرورت دارند؛ اما سازمان‌هایی مانند میراث فرهنگی و گردشگری و حفاظت از محیط زیست نیز باید موضوع طبیعت‌گردی را جدی بگیرند و به کمیته‌ی ملی طبیعت‌گردی کمک کنند تا به هدف اصلی سریع‌تر دست یابیم.

این فعال طبیعت‌گردی یادآور شد: وجود کمیته‌ی ملی طبیعت‌گردی لازم است، چون در تفهیم و آگاه‌سازی سازمان‌های دولتی می‌تواند مؤثر باشد و برای تعامل با این سازمان‌ها راهکار مناسبی بیابد و اعمال کند تا آن‌ها نیز تدابیری برای کاهش خسارت‌های وارده به طبیعت بیندیشند. کمیته‌ی‌ ملی طبیعت‌گردی در کنار این اقدامات به فعالیت‌های آموزش عمومی می‌تواند بپردازد.

چهکنوئی ادامه داد: از رسانه‌ی ملی تبلیغات آموزشی متعددی پخش می‌شود؛ ولی متأسفانه درباره‌ی طبیعت‌گردی، چگونگی حفاظت و برخورد با آن و تبیین جایگاه سفر، تاکنون اقدامی نشده، درحالی‌که این تبلیغات بسیار مؤثر است.

به گفته‌ی او، محافظت از طبیعت باید در باور ما قرار گیرد تا زمانی که به مناطق طبیعی وارد می‌شویم، از ریختن کوچک‌ترین زباله خودداری کنیم. زمانی به این سطح می‌رسیم که فرزندان ما این آموزش‌ها را فراگرفته باشند.

وی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه‌ی آموزش به فرزندان برای حفاظت از طبیعت و چگونگی سفر اقدام کند، گفت: بهترین زمان برای این آموزش‌ها، دوره‌ی تحصیل فرزندان است، درحالی‌که هیچ کتابی در این زمینه وجود ندارد. البته گروه متخصصی این‌ کتاب‌ها را براساس مقطع سنی دانش‌آموزان می‌توانند تهیه کنند تا با این‌ کار در میان نسل آینده فردی نباشد که بگوید به من نگفته‌اند، چمن را نباید پاکوب کرد یا زباله ریخت. در کشورهای پیشرفته هیچ فردی روی چمن راه نمی‌رود یا ظرف داغ غذای خود را روی چمن نمی‌گذارد.

دبیر کمیته‌ی تورهای داخلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اظهار کرد: لاله‌های واژگون عمر بسیاری کوتاهی دارند و در زمان رویش این گل، مردم به دشت لاله‌های واژگون هجوم می‌آورند و این‌ گل‌ها را خیلی راحت می‌چینند. مردم آموزش ندیده‌اند و کسی هم نیست که از این گونه‌های نادر درست محافظت کند. این درحالی است که گردشگران خارجی علاقه‌مند به طبیعت از آنچه برای ما نیز جذاب است مانند گل‌ها، عکس تهیه می‌کنند تا برای مدت طولانی این جذابیت را داشته باشند و آن گونه‌ی گیاهی‌ نیز در منطقه‌ حفظ شود.

به گفته‌ی او، بخشی از این فعالیت‌های آموزشی به راهنمای تور و تورگردان مربوط می‌شود تا گردشگران را به‌درستی هدایت کنند و مناطق طبیعی نیز برای ادامه‌ی فعالیت‌های گردشگری باقی بمانند. اگر اصول طبیعت را رعایت نکنیم، این مناطق برای گردشگری دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

چهکنوئی افزود: طبیعت‌گردی در واقع همان گردشگری پایدار است؛ اما با این روند برخورد انسان‌ها با طبیعت، اگر کارخانه‌ی شیمیایی در جنگلی ایجاد شود، کم‌تر از ما به آن محیط آسیب می‌رساند.

رامسر، چالشها و فرصتها

رامسر، چالشها و فرصتها

به اطلاع رامسریهای عزیز می رسانیم، رامسرنیوز قصد دارد تا افکار و اندیشه های شما را در باره فرصتها و چالشهای پیش روی شهرستان رامسر، در قالب مناظره و مباحثه اینترنتی مطرح نماید.

از شما عزیزان برای شرکت در این برنامه دعوت می کنیم. 

در مازندران:انبارهای تعاونی روستایی آماده ذخیره سازی مرکبات است

در مازندران:

انبارهای تعاونی روستایی آماده ذخیره سازی مرکبات است 

 

ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران در خصوص ذخیره سازی مرکبات گفت: انبارهای تعاونی روستایی آماده ذخیره سازی مرکبات برای انجام صادرات است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد کریمی ظهر شنبه در نشست با فرمانداران استان ضمن تاکید بر ایجاد تحول اقتصادی با استفاده از توانایی ها و قابلیتهای استان گفت: مازندران با داشتن امکانات زیاد در زمینه های کشاورزی، دریایی، دامداری، صنعتی و ... دارای شرایط مناسب برای ایجاد تحول و تحرک اقتصادی  است.

وی تهیه طرح شش محور استراژیکی استان را موثرترین گام در جهت توسعه و تحول استان بیان کرد.

استاندار با تاکید بر توجه بیشتر فرمانداران بر نحوه پخت و توزیع نان در استان، خطاب به آنان گفت: با توجه به اینکه نان قوت اصلی مردم است در ارائه نان با کیفیت تا زمان جلب رضایت کامل مردم با جدیت پیگیر باشید.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت سبز در استان گفت: راه اندازی این نهضت در سطح استان از گلوگاه تا رامسر با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری در آبان ماه سال جاری آغاز می شود.

در ادامه این نشست آیت الله ایازی از استادان برجسته حوزه های علمیه مازندران با اشاره به پتانسیلهای بسیار قوی و خوب استان گفت: استان از همه مواهب طبیعی همانند جنگل، دشت و دریا برخوردار است که متاسفانه تاکنون تنها از دشت مازندران آنهم بر اساس نیاز مردم و در حد معیشتی استفاده شده که صرفه اقتصادی چندانی نداشته است.

وی با اشاره به ایجاد شدن فرقه های جدید فکری در برخی از جوانان، خطاب به فرمانداران گفت: شما فرماندار همه مردم هستید لذا با پیگیری مستمر خود علت گرایش ها و ناهنجارهای فکری جوانان رامشخص و در جهت رفع آن کوشا باشید.

آیت الله ایازی دولت نهم را دولتی حریص در ارائه خدمت به مردم معرفی کرد و افزود: سرخوردگی های اجتماعی و نبود فرصتهای شغلی ریشه همه ناهنجاری ها و مشکلات مذهبی، اشتغال، اعتیاد جوانان است که ایجاب می کند از رویکرد دولت در ارائه خدمت رسانی به نفع مردم و استان استفاده شده  و روزنه های نفوذ را بر دشمنان بست.

وی در این راستا افزود: ایجاد واحدهای صنعتی با مدیریت قوی از جمله راهکارهای مهم در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان است.

نخستین پایگاه امداد دریایی مازندران در رامسر احداث می شود

نخستین پایگاه امداد دریایی مازندران در رامسر احداث می شود 

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: نخستین پایگاه امداد دریایی مازندران در رامسر احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین خنجری ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد حوادث مازندران به خبرنگاران گفت: پایگاه امداد دریایی به منظور آموزش‌های امداد دریایی به کارکنان لنج‌ها و کشتی‌های مستقر در سواحل شهرستان رامسر ساخته می‌شود.

وی افزود: پایگاه امداد دریایی بیشتر در مکان‌هایی احداث می‌شود که کشتی‌های دریایی و تجاری در این سواحل تردد کنند.

خنجری با اشاره به اینکه اکثر اسکله‌های دریایی مازندران امکانات امدادی را در اختیار دارند، تصریح کرد: هلال احمر می‌تواند در مواردی وارد عمل شود که مشکلات به صورت حاد ایجاد شود.

وی افزود: مازندران پنجمین استان حادثه‌خیز در کشور است که بر اساس بررسی‌های انجام شده از ۴۳ بلایای طبیعی در جهان ۳۱ بلایا در ایران و از این ۳۱ مورد،۱۰ مورد در مازندران اتفاق افتاده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث یادآور شد: ایمن سازی قبل از وقوع حادثه از مواردی است که توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر: شبکه بهداشت رامسر تنها 30 درصد س

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر:  

شبکه بهداشت رامسر تنها 30 درصد سلامت مردم را تامین‌ می‌کند  

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: شبکه بهداشت رامسر تنها 30 درصد از سلامت مردم این شهرستان را می‌تواند تامین کند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، امین چرمچی بعداز ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه برای دستیابی و ارتقای 70 درصد باقیمانده شاخص‌های سلامت همراهی و مشارکت سایر مسئولان ضروری است، اظهار داشت: برای ارتقای شاخص سلامت برنامه‌هایی اجرا شده و در این راه تعامل خوبی با دستگاه‌ها صورت گرفته است.
وی با ارائه برنامه‌های راهبردی چهار ساله ارتقای سلامت، اهداف 16گانه استراتژی و اولویت‌های سلامت را برشمرد.
امام جمعه رامسر نیز با تاکید بر کیفی‌بخشی خدمات به ویژه خدمات بخش سلامت گفت: کیفیت دادن به برنامه باید در دستور کار قرار گیرد تا بیت‌المالی که در اختیار مسئولان قرار دارد هدر نرود و کیفیت فدای کمیت نشود.
عبدالرحمن باقرزاده به موضوع فرهنگ عمومی در راه خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: مجموعه‌ای از رفتارهای فردی اجتماعی حاکم بر جامعه که در حوزه‌های زندگی معنا می‌یابد فرهنگ عمومی است که مسئولیت برعهده یک شخص یا مجموعه خاص نیست بلکه احساس مسئولیت عمومی تلقی می‌شود.
وی باور مردم را در ارتباطی مستقیم با رفتار مسئولان در نظر گرفت و خاطر نشان کرد: مسئولان در ارائه شخصیت و رفتار خود در قبال مردم باید به گونه‌ای عمل کنند که باورهای غلط در اذهان عمومی شکل نگیرد و در این راه ندادن وعده‌های دست نیافتنی یکی از ملاک‌های مهم است.
باقرزاده از صداقت مسئولان به عنوان یکی از فاکتورهای اصولی رفتار یاد کرد و بیان داشت: اگر کارها و برنامه‌ها براساس صداقت استوار باشد بی‌شک موفقیت نیز از آن ما خواهد بود.
وی به برپایی نماز در سطح ادارات اشاره کرد و گفت: نماز سرلوحه کارهای انسان است و اگر از ساختار محکمی برخوردار باشد از بسیاری از حق کشی‌ها و منکرات جلوگیری خواهد کرد.
فرماندار رامسر نیز با اشاره به برخی از پروژه ‌های سفر ریاست جمهوری گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری، بیشتر برنامه‌ها به صورت مطالعاتی بوده است، اما در دور دوم این مطالعات به برنامه‌های اجرایی تبدیل شده و عملیاتی می‌شود.
علی باباخانی اضافه کرد: 57 درصد از اعتبارات سال 87 تاکنون اختصاص داده شده و باید تلاش شود تا باقی اعتبارات نیز جذب شود.

امام جمعه رامسر: ورزش میدانی برای نمایش ارزش‌های حاکم بر کشور‌ها

 

 

امام جمعه رامسر:  

ورزش میدانی برای نمایش ارزش‌های حاکم بر کشور‌هاست 

  

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: ورزش میدان گسترده‌ای است که با عرصه سیاست و اقتصاد کشورها گره خورده است و میدانی برای نمایش ارزش‌های حاکم بر کشورهاست.  

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، عبدالرحمن باقر‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر اظهار داشت: این مسئله ضرورت توجه مسئولان را به ورزش بیش از پیش مشخص می‌کند و وجود فرهنگ و اخلاق را در میدان ورزشی یادآور شده تا از بروز هرگونه آفت‌های اخلاقی و اجتماعی پیشگَیری شود.
وی افزود: هرچند تشویق و حمایت برای ورزشکاران یک ضرورت است ولی این امر نباید به گونه‌ای باشد که عرصه‌های خارج از ورزش را تحت شعاع قرار دهد و نخبگان باقی بخش‌های جامعه اعم از علمی و دینی سرخورده شوند.
امام جمعه رامسر به هفته کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: مسئولان ما در این خصوص نیز باید توجه بیشتری داشته باشند زیرا رفتار‌های فردی و اجتماعی همه آحاد جامعه و نیز نوع تعامل با عرصه و منابع طبیعی در بروز بلایای طبیعی تاثیر‌گذار است.
باقر‌زاده اظهار داشت: ضرورت دارد هم در رفتارها و اخلاق فردی و اجتماعی و هم در نوع تعامل با عرصه‌های طبیعی و نیز استحکام ساخت و ساز‌ها به گونه‌ای عمل شود که از بروز بلایای طبیعی مانند سیل ویرانگر جلوگیری شود.
خطیب جمعه رامسر با اشاره به قرار‌داد هسته‌ای بین کشور هندوستان و آمریکا، آن را نشانه‌ای از دروغ و تزویر دانست و گفت: این امر بر خلاف قوانین آژانس بین‌المللی صورت گرفت و بیش از پیش نشان دهنده این است که رژیم آمریکا به قوانین بین‌المللی پایبند نیست و از آنها تنها برای مقابله با کشورهای مستقل استفاده ابزاری می‌کند.
وی با اشاره به اجلاس اخیر ائمه جمعه سراسر کشور، سادگی اصل اجلاس با اهتمام به مقوله صرفه‌جویی را از ویژگی‌های بارز آن دانست و آن را جزو مواردی خواند که باید همه وزارتخانه‌ها و ارگان‌های نظام از آن تبعیت کنند.
باقرزاده از برنامه ابتکاری رئیس‌جمهور در برقراری جلسه هیئت دولت در حضور ائمه سراسر کشور و مصوبات شایسته آن برای تقویت نماز جمعه تشکر کرد.

رئیس تربیت بدنی رامسر: کمک به رشد ابعاد معنوی و جسمی مهمترین هدف

 

 

رئیس تربیت بدنی رامسر: 

 

کمک به رشد ابعاد معنوی و جسمی مهمترین هدف تربیت بدنی است  

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت بدنی رامسر گفت: کمک به رشد و شکوفایی ابعاد معنوی، جسمی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی از طریق پرداختن به فعالیت‌های مفرح و سلامت‌بخش مهم‌ترین و بزرگترین هدفی است که تربیت بدنی به دنبال آن است.  

رامین سرسخت جنتی در گفتگو با خبرنگار فارس در رامسر با اشاره به اهمیت ورزش و بها دادن به ورزشکاران افزود: علاقه‌مندی ورزشکاران موجب ایجاد انگیزه در آنان می‌شود و اگر این انگیزه با حمایت از آنان همراه باشد به‌ ثمر خواهد نشست.
وی با اشاره به گذشته ورزش در ایران خاطر‌نشان کرد: در میان کشورها بی‌گمان ایران تنها کشوری است که در نظام تعلیم و تربیت خود بیشترین اولویت را به ورزش و تربیت بدنی داده است.
جنتی اظهار داشت: ایرانیان به اهمیت و ارزش توانایی و سلامتی بدن به عنوان وسیله بسیار مهم برای مقابله و مبارزه پی‌برده بودند و هنوز هم بر اهمیت ورزش تاکید ویژه‌ای دارند.
رئیس اداره تربیت بدنی رامسر با تاکید بر این نکته که تربیت بدنی این شهرستان برای رسیدن به اهداف خاص تربیت بدنی گام بر می‌دارد، افزود: در هفته تربیت بدنی، رقابت‌های مختلف ورزشی زیادی برای جوانان در رده‌های سنی مختلف ترتیب داده شده است.
وی گفت: این مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، تکواندو، رزمی، شطرنج، پرورش اندام روستاییان، مچ‌اندازی، آمادگی دفاعی، کشتی روستایی چند‌جانبه، فوتبال لیگ دسته دوم استان در دو گروه بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.
سرسخت جنتی گفت:در هفته تربیت بدنی همایش پیاده‌روی خانوادگی و دیدار مربیان ورزشی با امام جمعه نیز در دستور کار قرار دارد.
  

مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو در رامسر خاتمه یافت

 

 

 

مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو در رامسر خاتمه یافت 

 

مسابقات ووشو قهرمانی کشور که با حضور 452 ووشوکار در رامسر جریان داشت شب گذشته با راهیابی 44 سانشوکار به اردوی تیم ملی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، این رقابت‌ها با هدف انتخاب بهترین نفرات برای شرکت در اردوی تیم ملی از روز سه شنبه با حضور 450 ووشوکاردر رامسر آغاز شد. در این دوره از مسابقات تمامی چهره‌های سرشناس و عنوان‌دار کشور بدون توجه به سابقه و عناوین قهرمانی باید حضور پیدا می کردند که همین مسئله باعث بالا رفتن سطح فنی رقابت‌ها شده بود.

مسابقات ووشو قهرمانی کشور چهارشنبه شب به پایان رسید که در نهایت نفرات اول تا سوم مشترک اوزان مختلف به شرح زیر معرفی و به اردوی آماده سازی تیم ملی راه پیدا کردند: 

وزن 48- کیلوگرم:1- حمیدرضا پار، 2- سعید زین العابدین، 3- رضا یحیی‌پور و ایمان عابدی

وزن 52- کیلوگرم:1- مسعود انصاری، 2- جابر دلاوری، 3- حمید تیموری و احسان قهرمانی 

وزن 56- کیلوگرم:1- حمید قره‌داغی، 2- نوید فرصتی، 3- میلاد عباسی و حمید احمدی

وزن 60- کیلوگرم:1- محمد سیفی، 2- علی یوسفی، 3- مهدی جعفرپور و مهدی علی‌نژاد

وزن 65- کیلوگرم:1- علی دهقان، 2- محسن احمدی، 3- قاسم ساور اولیاء و فریدون مرادی

وزن 70- کیلوگرم:1- علی شکری‌زاده، 2- مهدی آتش‌سرا، 3- غلامرضا میرزایی و حامد سیاه مشتهی

وزن 75- کیلوگرم:1- مجتبی حسین‌زاده، 2- محمدرضا قاسم‌زاده، 3- حمید زارع رفیع و محمد آیینی 

وزن 80- کیلوگرم:1- ابوالفضل خانه کشی، 2- غلامحسین حسین‌زاده، 3- علی ملکی و سهراب سهراب‌پور

وزن 85- کیلوگرم:1- حمیدرضا قلی پور، 2- غلامعلی خانه کشی، 3- کامران مروتی و امین جمشیدی

وزن 90- کیلوگرم:1- سعید میرسعیدی، 2- محمد دولتمندی، 3- حسن درویش‌لو و سرنا جوادیان

وزن 90+ کیلوگرم:1- علی اصغر سیاه‌پشت، 2- میثم ولی‌پور،3- مرتضی عظیمی و هاشم رحیم‌زاده 

مالیات بر ارزش افزده چیست؟ از: لطیمی

 

مالیات بر ارزش افزده چیست؟ 

  

از: لطیمی

 


با اجرای مالیات بر ارزش افزوده، سلسله مراتب تولید از پرداخت مالیات بر تجمیع عوارض معاف می‏شوند و در عوض این توزیع‏کننده نهایی است که باید مالیات را محاسبه و از خریدار نهایی دریافت کند.


این روزها آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، خبر اول بازار ایران شده است. این قانون که سال گذشته پس از ماه‏ها بحث و بررسی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مقرر می‏دارد واردکنندگان و توزیع‏کنندگان عمده کالاها و خدمات مصرفی، ضمن شناسایی سلسله مراتب تهیه و توزیع کالای خود، در فاکتور فروش کالا به مصرف‏کننده نهایی سه درصد مالیات محاسبه و از مشتری دریافت کنند.

با اجرای این قانون، قانون تجمیع عوارض که از اوایل دهه 80 در کشور اجرا می‏شد ملغی می‏شود.

ارزش افزوده به چه معنی است؟ ادامه مطلب

آیا تاکنون می دانستید؟اعجاز اعداد در قرآن

 

 

آیا تاکنون می دانستید؟ 

 

اعجاز اعداد در قرآن!  

 

آقای دکتر طارق الشیودان اخیراً کشفیات بسیار جالب، قابل توجه و تعمقی در آیات قرآن، به شرح زیر داشته‌اند:
برابری یک چیز با چیز دیگر، به عبارتی برابری اضداد!
مثال: برابری مرد با زن.
هر چند این نکته از لحاظ دستور زبان عجیب می‌نماید، لیکن آنچه برابر مجموع آیات قرآن مجید آشکار می‌گردد این است که:
کلمه مرد 24 بار در قرآن مقدس آمده است .
همچنین کلمه زن نیز 24 بار در قرآن مقدس آمده است .
یعنی 24 = 24
سپس مطابق آنالیز آیات مختلف مشخص شده که این همسانی در تنقیضات در تمامی قرآن کریم صادق است. قرآن مجید مشخص می‌کند که یک چیز با چیز دیگری (یا به عبارتی با متضاد خود و یا ریشه خود) برابر است.

 

در ادامه نتایج شگفت‌آور حاصل از محاسبه کلمات عربی قرآن مجید و رمز اعداد را خواهید یافت.
کلمات و دفعات تکرار در جمع آیات قرآن مجید
دنیا (یکی از نام‌های زندگی): ١١۵
آخرت (نامی برای زندگی پس از این جهان): ١١۵
ملائکه: ٨٨
شیاطین: ٨٨
زندگی: ١۴۵
مرگ: ١۴۵
سود: ۵٠
زیان: ۵٠
ملت (مردم): ۵٠
پیامبران: ۵٠
ابلیس(پادشاه شیاطین): ١١
پناه‌جوئی از شرّ ابلیس: ١١
مصیبت: ٧۵
شکر: ٧۵
صدقه: ٧٣
رضایت: ٧٣
فریب خوردگان (گمراه شدگان): ١٧
مردگان (مردم مرده): ١٧
مسلمین: ۴١
جهاد: ۴١
طلا: ٨
زندگی راحت: ٨
جادو: ۶٠
فتنه: ۶٠
زکات: ٣٢
برکت: ٣٢
ذهن : ۴٩
نور: ۴٩
زبان: ٢۵
موعظه (گفتار، اندرز): ٢۵
آرزو: ٨
ترس: ٨
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی): ١٨
تبلیغ کردن: ١٨
سختی: ١١۴
صبر: ١١۴
محمد (صلوات الله علیه): ۴
شریعت (آموزه‌های حضرت محمد صلی الله علیه و آله): ۴
مرد: ٢۴
زن: ٢۴
و نیز جالب خواهد بود به دفعاتی که کلمات زیر در قرآن ظاهر شده‌اند نگاهی داشته باشیم:
نماز: ۵
ماه: ١٢
روز: ٣۶۵
دریا : ٣٢ ، زمین (خشکی): ١٣
%٧١٫١١١١١١١١=٣٢/۴۵*١٠٠q = دریا
%٢۵٫٨٨٨٨٨٨٨٩=۴۵/١٣*١٠٠q = خشکی
۴۵ = ٣٢ + خشکی + دریا = ١٣
%١٠٠=(% دریا ( ٧١٫١١١١١١١١ %)+خشکی( ٢۵٫٨٨٨٨٨٨٨٩
دانش بشری به تازگی اثبات نموده که آب ٧١٫١١١ % و خشکی ٢٨٫٨٨٩ % از کره زمین را فراگرفته است.
آیا می‌توان گفت که این‌ها همه بر حسب اتفاق در قرآن مجید آمده است؟
پرسش این است که چه کسی این علم را به پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) آموخته است؟
پاسخ بی اختیار در ذهن خواهد درخشید.
خداوند قادر مطلق این همه را بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در قالب قرآن، کلام وحی آموخت.
آیه ٨٧ از سورهء انبیاء:
لا اِلهَ اِلاّ اَنت سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین .
سُبحانَ اللهِ و بِحَمدِهِ سُبحانَ اللهِ العَظیم .

مسابقات ووشوی انتخابی تیم ملی در رامسر آغاز شد

 مسابقات ووشوی انتخابی تیم ملی در رامسر آغاز شد 

 

 

ساری - خبرگزاری مهر: مسابقات ووشوی انتخابی تیم ملی با عنوان رشته آزاد سانشو از عصر سه شنبه در مجموعه ورزشی شهید چمران شهرستان رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مسابقات 450 ورزشکار در 11 وزن از سراسر کشور به مدت سه روز با یکدیگر رقابت می کنند.

نفرات اول مسابقات رامسر با برگزیدگان مسابقات کشوری که بهمن ماه امسال برگزار می شود، برای انتخاب تیم ملی با هم رقابت خواهند کرد.

نفرات برتر این رقابتها جهت حضور در مسابقات جهانی 2009 کانادا(فروردین سال آینده) انتخاب و اعزام می شوند.

در حال حاضر یکصد هزار ووشوکار در کشور فعالیت دارند.

افزایش شمار قربانیان سواحل شمالی کشور

 

افزایش شمار قربانیان سواحل شمالی کشور 

منبع:دریادیم

رامسرنیوز- براساس گزارش‌های آماری حاصله، شمارغرق شدگان سواحل شمالی کشور در 6 ماهه نخست 87 اعلام شد.
به گزارش رامسرنیوز، دکتر مشیانه حدادی، سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث کشور، در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که در 6 ماهه نخست 87 در 2 استان گیلان و مازندران 269 نفر در معرض خطر غرق شدگی قرار داشتند، ‌افزود: از این تعداد 216 نفر فوت و 53 مورد با موفقیت احیا شدند.
وی، با بیان این که فوت‌شدگان ناشی از غرق شدگی در 6 ماهه نخست 87 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، یادآور شد: بالاترین میزان غرق شدگی در گروه سنی 10 تا 24 سال و سپس 25 تا 44 سال بوده است.
سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث کشور، با بیان این که 87 درصد از مصدومان مرد و 13 درصد زن گزارش شده است، افزود: بر پایه گزارش‌های حاصله 76 درصد از این مصدومان میهمان و 24 درصد بومی استان بوده است.
دکتر حدادی، افزود: این گزارش‌ها حاکی از آن است که 8 درصد غرق‌شدگان در محدوده طرح سالم سازی و 83 درصد در خارج از طرح دچار حادثه شده‌اند.
وی، با اشاره به وجود و استقرار حدود 30 پایگاه در دو استان شمالی برای امداد ساحلی به صورت کمپ در مناطق طرح افزود: در این طرح نیروهای پرستار با سیستم مخابراتی بی سیم در محل مستقر بودند که پس از خارج کردن غرق شدگان از دریا توسط غریق نجات نسبت به احیا و اعزام آنان اقدام می‌کردند که حاصل این تلاش نجات 53 مورد احیا موفق بوده است.
دکتر حدادی، با اشاره به پوشش بالای طرح سالم سازی در سواحل شمالی کشور در پایان از هموطنان خواست تا برای شنا کردن از محدوده این طرح استفاده کنند.

سلام رامسرنیوز...

 

سلام رامسرنیوز...

با سلام و احترام
خبر نامه مورخ ۱۸ مهر ۸۷ تان را خواندم و از تنوع اخبارو سایر
برنامه های گنجانده شده در سایتتان لذت کافی بردم و لذا برای
شما موفقیت هر چه  بیشتر آرزومندم.
با تجدید احترام - داود جلالی
از ساکنان بهشت زمینی خداوند – رامسر = djalalix@yahoo.com

تبدیل فرودگاه رامسر به فرودگاه توریستی

 

 

  تبدیل فرودگاه رامسر به فرودگاه توریستی

 

به گزارش رامسرنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بهشهر، عباس خمیری بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه بانو اشرفی این شهرستان اظهار داشت: این گروه فعالیت‌های خود را در شش محور استراتژیک و توسعه‌ای از قبیل تبدیل مازندران به عسلویه کوچک، مهار آب‌های سطحی، ایجاد سدهای بزرگ و کوچک تامین آب، تامین سبزی ایران با کاشت سبزی در تمام فصول، احداث کارخانه‌های صنعتی مانند فولاد و صنعت نفت، تاسیس کارخانه‌های کوچک و احداث پایانه‌های گل و گیاه آغاز کرده است.
وی افزود: تبدیل فرودگاه نوشهر به فرودگاه بین‌المللی، فرودگاه رامسر به فرودگاه توریستی، پرواز همه روزه‌ از فرودگاه ساری به امارات، مشهد و تهران به منظور توسعه جذب گردشگر، معرفی شهرهای با قابلیت ویژه گردشگری از جمله در شهر کلاردشت و تالاب میانکاله را از دیگر برنامه‌های این گروه برشمرد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران نیز در این مراسم گفت: حضور خیران در احداث مدرسه‌ها در مازندران بسیار چشمگیرتر از سایر استان است.
جعفر واثقی با اشاره به اینکه در دهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران در سال گذشته 270 میلیارد ریال برای این امر جمع‌آوری شده است، افزود: خیران لایه‌های مادی را کنار گذاشته و شیرینی انفاق را در زندگی خود احساس می‌کنند.
مدرسه بانو اشرفی بهشهر به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع با زیربنای یک هزار و 600 متر مربع در هشت کلاس درس و امکانات آزمایشگاهی و ورزشی با اهدای زمین و ساخت توسط موسی اشرفی در مدت یک سال با هزینه 12 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر: فوری‌ترین اقدام در برخورد با بلایای

 

 

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر:  

فوری‌ترین اقدام در برخورد با بلایای طبیعی مدیریت بحران است  

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر گفت: بهترین و فوری‌ترین اقدام در برخورد با بلایای طبیعی مدیریت بحران است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، پرویز فاضلی بعداز ظهر امروز در کارگروه کاهش اثرات و بلایای طبیعی این شهرستان اظهار داشت: اگر حوادث به قدری بزرگ باشد که نیروها و اقدامات شهرستانی و استانی جوابگوی آن نباشد اقدامات به صورت کشوری و بین‌المللی پیگیری می‌شود.
وی به کمبود امکانات اشاره کرد و افزود: نبود حداقل امکانات در این شهرستان از عمده دغدغه‌های ماست، اما با آموزش نیروهای انسانی سعی می‌کنیم که در این زمینه مشکل را برطرف کنیم.
فاضلی با اشاره به اینکه در بحران‌های طبیعی، روستاها آسیب‌پذیر‌تر از شهرها هستند، گفت: گاهی با رویداد بلایای طبیعی، راه‌های دسترسی به روستاها مسدود می‌شود که این مسئله بحث آموزش را در روستاها بیش از پیش مهم می‌کند.
وی گفت: مردم روستا باید حداقل نسبت به اقدامات اولیه و امدادی مورد آموزش قرار گیرند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان رامسر نیز با ناامن خواندن مسکن‌های روستایی گفت: کمیته‌های فنی در حوادث باید به آمارگیری خسارت اقدام کنند.
مرتضی رهبری افزود: اگر هریک از کارشناسان در حیطه مسئولیتی خود اقدامات لازم را انجام دهند مدیریت به بهترین شکل صورت می‌پذیرد.
معاون فرماندار رامسر در خصوص پیگیری‌های کمپ‌های ساحلی گفت: با تلاش فراوان نهاد‌ها و ادارات، آمار غرق این شهرستان کاهش چشمگیری داشته و تعداد غرق‌شدگان سال‌ جاری در خارج از محدوده طرح دریا بوده‌اند.
ابولحسن آقاجان‌کردی با اشاره به سیل و توفان اخیر استان افزود: حوادث و بلایای طبیعی خبر نمی‌کند بنابراین مسئولان و مردم با تعامل و داشتن آمادگی لازم باید به مقابله با بحران بپردازند.
وی در پایان گفت: با وجود احتمال قطعی گاز در استان نسبت به دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها اقدام شده است و تاکنون 25 نانوایی این شهرستان دوگانه‌سوز شده است.

کیش پارس مارین رامسر به مصاف ملوان نیروی دریایی انزلی و...

 

در چهارچوب رقابت های لیگ برتر در بخش زنان: 

 

 کیش پارس مارین رامسر به مصاف ملوان نیروی دریایی انزلی 

 

و هیئت قایقرانی اراک می رود

 

 

به گزارش رامسرنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس برنامه اعلام شده روز پنج شنبه 25 مهر در چهارچوب رقابت های لیگ برتر در بخش زنان از ساعت 30/9 در نوشهر، تیم کیش پارس مارین رامسربه مصاف ملوان نیروی دریایی انزلی می رود،
هیئت قایقرانی اراک با کیش پارس مارین رامسر دیدار می کند و ملوان نیروی دریایی انزلی با هیئت قایقرانی اراک مسابقه خواهد داد.
در گروه ب به میزبانی قزوین، هیئت قایقرانی خراسان رضوی با هیئت قایقرانی قزوین، شهید نادری کرج با هیئت قایقرانی کرمانشاه، شهید نادری کرج با هیئت قایقرانی قزوین، خراسان رضوی با هیئت قایقرانی کرمانشاه، شهید نادری کرج با هیئت قایقرانی خراسان رضوی و هیئت قایقرانی کرمانشاه با هیئت قایقرانی قزوین مسابقه خواهند داد.
مسابقات در بخش آقایان روز جمعه 26 مهر در گروه ب در قزوین برگزار می شود، از ساعت 10 شهید نادری کرج به دیدار هیئت قایقرانی قزوین می رود، ملوان نیروی دریایی به مصاف هیئت قایقرانی زنجان خواهد رفت ، ملوان نیروی دریایی انزلی با هیئت قایقرانی قزوین ، شهید نادری کرج با هیئت قایقرانی زنجان و هیئت قایقرانی زنجان با هیئت قایقرانی قزوین مسابقه خواهند داد.

در سال‌جاری -حدود یک هزار و 352 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسر

 

 

در سال‌جاری ؛ 

حدود یک هزار و 352 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسری خریداری شد  

 

خبرگزاری فارس: رئیس اداره چای شهرستان رامسر گفت: از اول سال‌جاری تاکنون یک هزار و 352 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسری خریداری شده است.  

اردلان بالابندیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: از این مقدار بیش از 572 هزار کیلو‌گرم برگ سبز درجه یک و بقیه را چای درجه دو تشکیل می‌دهد.
وی سطح زیر کشت چای منطقه رامیر را حدود دو هزار و 450 هکتار اعلام و افزود: این مقدار از 11 درصد باغات چای استان مازندران 7 درصد را به خود اختصاص داده است که از نظر پراکندگی جغرافیایی 30 درصد این باغات در جلگه و 70 درصد آن در کوهپایه ها واقع شده است.
بالابندیان ادامه داد: خرید برگ سبز چای از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد که از سوی سازمان تعاونی روستایی به صورت تضمینی به عنوان مباشر خرید انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: مسئولیت کنترل محصول خریداری شده و انطباق آن با ضوابطی که در قیمت گذاری توسط شورای عالی مدیریت برنامه ریزی و اقتصادی تعیین شده است بر عهده اداره کل چای شمال است.
رئیس اداره چای شهرستان رامسر در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی و عدم بارش در اوایل فصل برداشت شاهد کاهش تولید نسبت با سال گذشته بودیم که با توجه به بارش مجدد باران تا حدودی این کاهش جبران شده است.

واگذاری مجتمع تفریحی ریاست جمهوری در رامسر

 

 واگذاری مجتمع تفریحی ریاست جمهوری در رامسر

 

 

رامسرنیوز-در پی سفر سال گذشته رئیس جمهوری به رامسر و دستور ایشان مبنی بر واگذاری مجتمع تفریحی ریاست جمهوری این مجموعه که به مساحت ده و نیم هکتار می باشد به شرکت توسعه فرودگاههای کشور تحویل داده شد. 

به گزارش رامسرنیوز، مجتمع ریاست جمهوری رامسر که در ابتدای ورودی شهر ( باغ ملی ) واقع گردیده ،تاکنون میزبان بسیاری از مقامات لشگری و کشوری بود که در پی اجرای دستور ریاست جمهوری احتمالاً به طور کامل تخریب می گردد.
این گزارش می افزاید، با واگذاری این مجتمع به شرکت توسعه فرودگاههای کشور ، فرودگاه رامسر از لحاظ بعد مسافتی توسعه یافته و مقدمات لازم جهت اجرای طرح بین المللی کردن فرودگاه رامسر اجرایی خواهد گردید .

پیام تشکر

 

 

 پیام تشکر

 

 

با درودفراوان  

با تشکر و سپاس از درج خبر همایش دوچرخه سواری استان مازنداران در وب لاگ خود.

سپاس خود  را از همکاری کلیه عوامل هماهنگی و اجرائی که  منظم و بدون کوچکترین  عیب و نقصی در سومین همایش دوچرخه سواری که در سطح استان زر خیز مازنداران صورت پذیرفت را اعلام میداریم .

و همچنین  تشکر خود و کلیه دست اندرکاران دفتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی آویژگان را به جهت انعکاس  خبر  این همایش به محضر  شما عزیزان اعلام میدارم .

به امید حمایتهای شما در برگزاری هر چه بهتر این چنین همایشهای خاص جهت ترغیب جوانان در پا گذاردن در عرصه ورزش و گردشگری .

تعداد 5000 عکس از صحنه های مختلف در طول 4 روز برگزاری این همایش تهیه شده است که می توان در صورت نیاز آن رسانه محترم  خبری  در تهیه گزارش مصور  در اختیار شما عزیزان  قرار دهیم  .

با تشکر و سپاس بی پایان  

کاظم رضائی
مدیریت آویژگان
   

---------------------------------------------------------------------------------

رامسرنیوز: 

تشکر متقابل بخاطر برگزاری اینچنین رویدادهای فرهنگی و ورزشی که بی شک در «بهینه سازی معرفی جاذبه های گردشگری سرزمینهای شمالی ایران» نقش قابل توجهی دارد.آماده همکاریهای بیشتر خصوصا در زمینه مسائل پیشنهاد شده هستیم.

امام جمعه رامسر: حمایت از تروریست‌ها کارنامه سیاه آمریکا است

 

امام جمعه رامسر:  

حمایت از تروریست‌ها کارنامه سیاه آمریکا است 

 

 

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: سیاست اصولی کشور آمریکا حمایت از تروریست و منافقان است و در این راه سابقه‌ای دیرین دارد.  

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، عبدالرحمن باقرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر اظهار داشت: این حکومت به‌ جای آنکه تروریست‌های شناسنامه‌دار را برای محاکمه به ملت ایران تحویل دهد، آنها را در آغوش خود جای داده تا بر سیاهی پرونده سراسر نکبت و جنایت خود بیفزاید.
وی افزود: ولی این هم پیام روشن برای کسانی دارد که هنوز در خواب غفلت بوده و تصور می‌کنند آمریکا دوست ملت‌ها و مدافع حقوق بشر، ضد ترور و خشونت است.
امام جمعه رامسر با اشاره به بحران فزاینده اقتصادی، کاهش شاخص بورس و ورشکستگی نهادهای پولی در آمریکا و اروپا، آن‌ را دستاورد سیاست‌های نادرست، مداخله در کشورهای دیگر، هزینه‌های سرسام‌آور برای تقویت تروریسم بین‌المللی و حکومت‌های وابسته و در نهایت نشانه‌ای برای اضمحلال و رو به افول بودن نظام سرمایه‌داری غرب دانست و گفت: آنها که داعیه نجات ملت‌ها و اقتصاد کشورها را داشتند امروز اینچنین به ‌خاک سیاه و مذلّت نشستند تا درس عبرتی برای حکومت‌ها و ملت‌ها باشند و فکر پیروی از سیاست‌های غلط سرمایه‌داری غرب از سر دولت‌ها بیرون برود.
وی تأثیرپذیری اقتصاد ژاپن از بحران اقتصادی غرب و نیز خسارت 27 میلیارد دلاری بورس‌های کشورهای عربی در این ماجرا را نشانه هشدار برای آسیا دانست و گفت: لازم است کارشناسان اقتصادی کشور با دقت بیشتر با این موضوع برخورد کرده و از میزان تأثیر آن بر اقتصاد ایران بکاهند.
امام جمعه رامسر با اشاره به افزایش تورم و اعلام رسمی نرخ بالای 23درصد آن از سوی بانک مرکزی آن را در تضاد با سخنان ریاست محترم جمهور در مصاحبه اخیر دانست و گفت: به‌ نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ موضوعی مهمتر از ارائه راهکار عملی برای کاهش نرخ تورم و حلّ مشکلات معیشتی جامعه نباشد و در این میان وظیفه مجلس و دولت بسیار سنگین است.
وی گفت: افزایش مشکلات اقتصادی مساوی با گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است و برای کاهش ناهنجاری‌ها، کاهش مشکلات اقتصادی ضروری است.
وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی با تبریک این هفته و تشکر از تلاش‌های سبزپوشان این نیرو در گسترش نظم و امنیت در جامعه گفت: امنیت نعمت بزرگی است که همه پیشرفت‌ها در سایه آن امکانپذیر است و بدون آن جامعه در مسیر رشد و توسعه قرار نمی‌گیرد.
وی قاطعیت آمیخته با مهربانی و محبت را نشانه اقتدار این نیرو دانسته و با تأکید بر اینکه امروز تأمین امنیت اجتماعی از نیازهای ضروری جامعه است، گفت: اقدامات این نیرو در افزایش امنیت اجتماعی با حمایت آحاد مردم همراه است و باید با قاطعیت بیشتر استمرار یابد.
خطیب جمعه رامسر افزود: البته عمده اقدامات این نیرو بدون حمایت جدی دستگاه قضایی معنایی ندارد.
وی تاکید کرد: متأسفانه سیاست‌های امروز قوه قضاییه در زندان‌زدایی و تعطیل نسبی حدود و تعزیرات و تبدیل آن به جزای نقدی ناچیز، هزینه جرم را در کشور بسیار کاهش داده و فاقد بازدارندگی لازم برای مقابله با تخلفات و هنجار‌شکنان در عرصه‌های اجتماعی، اخلاقی مانند قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، اراذل و اوباش، افراد فاسد و بدحجاب است.

رئیس اداره اوقاف رامسر: کمک‌های مردمی بیش از حمایت‌های اوقاف به

 

 

رئیس اداره اوقاف رامسر: 

 

کمک‌های مردمی بیش از حمایت‌های اوقاف به مساجد است 

 

 

 

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر گفت: کمک‌های مردمی بیش از حمایت‌های اوقاف به مساجد است.  

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، ابراهیم عزیزپور صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید مسجد محمد (ص) اشکون‌کوه رامسر اظهار داشت به تشکیل هیئت موسس برای ساخت این مسجد اشاره کرد و گفت: باید هیئت موسس از مناطق مختلف رامسر تشکیل شود تا بتوانیم کمک‌های مردمی در این شهرستان را جمع‌آوری و هرچه سریع‌تر ساختمان آن آماده شود.
وی از حضور مردم در امور خیریه تشکر و تاکید کرد: مردم مازندران همیشه از کارهای خیر استقبال می‌کنند و همیشه اعتباری که از سوی کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود بیش از اداره اوقاف است.
یکی از اعضای هیئت امنای این مسجد در این مراسم گفت: این مسجد در سال 53 بدون علم و تکنیک مهندسی ساخته شد و هم‌اکنون به دلیل فرسایش زمین و آب‌خیز بودن منطقه دیوار طولی مسجد به طول 14 متر شکافی به عمق 10 سانتیمتر برداشته است که آن‌را برای زائران ناامن کرده است.
حسین رودخانه‌ای افزود: این مسجد 160 متر زیربنا داشته که پس از ساخت مجدد به 440 متر می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که این مسجد مختص به این محله نیست و از تمام شهرستان به خصوص در ایام محرم از آن استفاده می‌شود گسترش آن ضروری است.
رودخانه‌ای به هزینه‌هایی ساخت این مسجد اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر مبلغ موجودی هیئت امنا برای ساخت 5 میلیون تومان است که یک میلیون و 800 هزار تومان نیز از اعتبارات اداره اوقاف شهرستان رامسر و مابقی از کمک هزینه‌های خیران و درآمدهای مسجد تامین شده است.

گلایه های صمیمانه با ریاست محترم جمهور

 

گلایه های صمیمانه با ریاست محترم جمهوری 

 

 

عبدالرحمن باقرزاده - امام جمعه رامسر

 

 

هر چند در شرایط فعلی تقویت دولت و رئیس جمهور محترم بعنوان یک وظیفه و ضرورت انکار ناپذیر مورد تأکید همه دلسوزان نظام اسلامی می باشد و ما نیز در راستای  تبعیت از سیاستهای اصولی مقام معظم رهبری مد ظله العالی خود را موظف به وظیفه مزبور می دانیم ولی با اینحال انتقاد و ابراز گلایه های صمیمانه را نیز در تعارض با وظیفه فوق نمی دانیم.

چندی پیش، موضوعی ورزشی در رسانه ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که نهایتا با مداخله و تدبیر ریاست محترم جمهور حل و فصل گردید. موضوع مزبور مربوط به " حق پخش مسابقات ورزشی در سیما " بود که از طرفی فدراسیون فوتبال بعنوان متولی فوتبال کشور و به حمایت از ضرورت پرداخت مبلغی بعنوان حق پخش مسابقات فوتبال به باشگاهها، حتی تهدید به ممانعت از ضبط مسابقات جهت پخش در تلویزیون نموده و از طرف دیگر مسئولین محترم صدا و سیما با استناد به قوانین و مقررات موجود از پذیرش پرداخت حق پخش خودداری می کرد که نهایتا با تدبیر جناب آقای دکتر احمدی نژاد و پیدا کردن راهی برای کمکهای مالی به صدا و سیما برای جبران هزینه سنگین پرداخت حق پخش، این قضیه حل و فصل گردید.

اینکه چرا باید تحت فشار FIFA وAFC   و بعنوان حرفه ای کردن فوتبال چنین هزینه ای بر صدا و سیما تحمیل شود با آنکه پخش فوتبال از سیما علاوه بر پاسخگویی به نیاز جامعه، سبب شهرت  و افزایش قیمت بازیکنان و سود سرشار باشگاهها از ناحیه فروش آنان (ترانسفر) و ... می شود ، مطلبی تخصصی است که باید کارشناسان امر پاسخگوی آن باشند و ما در مقام بررسی درستی و یا نادرستی درخواست فدراسیون فوتبال و حمایت رییس جمهور محترم از آن نیستیم.

آنچه که موجب این یادداشت گلایه آمیز شد این است که چرا در سایر عرصه های اجتماعی، شاهد این میزان اهتمام نیستیم. چرا برای قرارداد بازیکنان فوتبال (که انصافا ورزشی جذاب و مورد علاقه و حمایت آحاد ملت نیز می باشد) و حمایت از باشگاههای آن، میلیاردها تومان از کیسه بیت المال هزینه می شود ولی برای تشویق نخبگان جوان و نگهداری آنان در کشور بمراتب کمتر توجّه می گردد.

از طرف دیگر، آیا به همین میزان برای حمایت از اماکن دینی و نوسازی آن ، اهتمام وجود دارد؟!.

پر واضح است که سرمایه گذاری اصولی در امر ورزش بصورت اصولی مورد حمایت همگان و شاید ضرورت امروز جامعه نیز باشد ولی بنظر می رسد اهتمام به آن بمراتب از اهتمام به زیر بناهای فرهنگی مانند حمایت از اماکن دینی چون مساجد بیشتر شده است.

هر چند دولت اصولگرا ، حمایت از ارزشهای دینی را وجهه همت خود قرار داده، ولی در این میان، بعضی بی توجهی ها این رویکرد را زیر سؤال برده است.

برای این ادعا دهها مورد قابل ارائه می باشد ولی بعنوان نمونه علیرغم کمک 30 میلیونی دولت محترم در سال 85 به پروژه مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) _بازار رامسر _ که این حقیر مستقیما با آن درگیر می باشم، تاکنون چندین نامه از سوی این جانب به ریاست محترم جمهور برای جلب کمک بیشتر به این پروژه بزرگ دینی شهر، _ علیرغم دستور جناب آقای سعیدلو معاون محترم اجرایی در یک مورد _ از سوی دفتر ایشان با بی توجهی و بی مهری مواجه شده و با پاس کاری بی نتیجه به سازمان اوقاف کشور همراه شده است.

بعضی از اوقات با خود میگویم: کاش بجای مسجد جامع، برای پروژه ای ورزشی درخواست مساعدت می شد. شاید زودتر و بهتر به نتیجه می رسیدیم!!

خطبه های نماز جمعه رامسر - ۱۹ مهر ماه

  

خطبه های نماز جمعه رامسر 

۱۹  مهر ماه

 

 

نماز جمعه این هفته رامسر توسط امام جمعه این شهر حجه الاسلام باقرزاده اقامه گردید.

امام جمعه رامسر در خطبه های این هفته با اشاره به دادن تابعیت آمریکایی به سران منافقین گفت: این موضوع از سوی دولت مفتضح آمریکا تعجبی ندارد. چرا که در راستای سیاست اصولی این کشور در حمایت از تروریستهای  سابقه دار می باشد. این حکومت بجای آنکه تروریستهای شناسنامه دار را برای محاکمه به ملت ایران تحویل دهد، آنها را در آغوش خود جای داده تا بر سیاهی پرونده سراسر نکبت و جنایت خود بیفزاید. ولی این هم پیام روشن برای کسانی دارد که هنوز در خواب غفلت بوده و تصور می کنند آمریکا دوست ملتها و مدافع حقوق بشر و ضد ترور و خشونت می باشد.

وی با اشاره به بحران فزاینده اقتصادی ، کاهش شاخص بورس و ورشکستگی نهادهای پولی در آمریکا و اروپا ، آنرا دستاورد سیاستهای نادرست، مداخله در کشورهای دیگر، هزینه های  سرسام آور برای تقویت تروریسم بین المللی و حکومتهای وابسته و در نهایت  نشانه ای برای اضمحلال و رو به افول بودن نظام سرمایه داری غرب دانست و گفت: آنها که داعیه نجات ملتها و اقتصاد کشورها را داشتند امروز این چنین بخاک سیاه  و مذلّت نشستند تا درس عبرتی برای حکومتها و ملتها گشته و فکر پیروی از سیاستهای غلط سرمایه داری غرب، از سر دولتها بیرون برود. آنچه که در 

وی همچنین تأثیر پذیری اقتصاد ژاپن از بحران اقتصادی غرب و نیز خسارت 27 میلیارد دلاری بورسهای کشورهای عربی در این ماجرا را نشانه هشدار برای آسیا دانست و گفت: لازم است کارشناسان اقتصادی کشور با دقت بیشتر با این موضوع برخورد کرده و از میزان تأثیر آن بر اقتصاد ایران بکاهند.

امام جمعه رامسر با اشاره به افزایش تورم و اعلان رسمی نرخ بالای  23%  آن از سوی بانک مرکزی، آن را در تضاد با فرمایشات ریاست محترم جمهور در مصاحبه اخیر دانست و گفت: بنظر می رسد در حال حاضر هیچ موضوعی مهمتر از ارائه راهکار عملی برای کاهش نرخ تورم و حلّ مشکلات معیشتی جامعه نباشد و در این میان، وظیفه مجلس و دولت بسیار سنگین می باشد.

وی گفت: افزایش مشکلات اقتصادی مساوی با گسترش ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی است و برای کاهش ناهنجاریها، کاهش مشکلات اقتصادی ضروری است.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، ضمن تبریک این هفته و تشکر صمیمانه از تلاشهای سبز پوشان این نیرو در گسترش نظم و امنیت در جامعه گفت: امنیت نعمت بزرگی است که همه پیشرفتها در سایه آن امکان پذیر می باشد و بدون آن، جامعه در مسیر رشد و توسعه قرار نمی گیرد و به همین دلیل همگان باید در آن سهیم باشند. ولی در این بین نقش نیروی انتظامی بخاطر گستردگی حوزه مأموریت آن، بسیار مهم و انکار ناپذیر است.

وی قاطعیت آمیخته با مهربانی و محبت را نشانه اقتدار این نیرو دانسته و با تأکید بر اینکه امروز تأمین امنیت اجتماعی ، از نیازهای ضروری جامعه می باشد، گفت: اقدامات این نیرو در افزایش امنیت اجتماعی، با حمایت آحاد مردم شریف همراه گشته و باید با قاطعیت بیشتر استمرار یابد.

ایشان افزود: البته عمده اقدامات این نیرو بدون حمایت جدی دستگاه قضایی، معنایی ندارد. متأسفانه سیاستهای امروز قوه قضاییه در زندان زدایی و تعطیل نسبی حدود و تعزیرات و تبدیل آن به جزای نقدی ناچیز، هزینه جرم را در کشور بسیار کاهش داده و فاقد بازدارندگی لازم برای مقابله با تخلفات و هنجار شکنان در عرصه های اجتماعی ، اخلاقی مانند قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر ، اراذل و اوباش، افراد فاسد و بدحجاب می باشد.   

وی در پایان 17 مهر روز جهانی پست را گرامی داشته و از زحمات عزیزان این بخش از تلاشگران جامعه و پیام آوران شادی برای مردم تشکر و قدردانی کرد.

آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام نور رامسر

 

آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام نور رامسر  

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر ،مراسم استقبال از دانشجویان ورودی سال 1387 دانشگاه پیام نور مرکز رامسر در سالن اجتماعات هتل پارسیان بزرگ رامسر در مورخ 20/7/87 در ساعت 30/9 الی12  با حضور ریاست ، اساتید ، کارکنان ، روسای دانشگاهها و مسئولان شهرستان رامسر برگزار گردید .
در این مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید   آقای سید جواد سمائی رئیس محترم دانشگاه پیام نور رامسر ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود و مدعوین ، راهنمایی های لازم در خصوص سیستم دانشگاه پیام نور و معرفی واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور مرکز رامسر پرداختند . سپس یکی از مدرسین دانشگاه جناب آقای یداله شعبان زاده سخنانی در باب اهمیت علم و تقوا ایراد نمودند که مورد توجه دانشجویان قرار گرفت و همچنین یکی از دانش آموختگان دانشگاه پیام نور که از مدرسین مرکز می باشد در باب چگونگی موفقیت خود در تحصیل دانشگاه پیام نور سخنانی ایراد نمودند . در پایان از دانش آموختگانی که در سال 87 در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شده بودند تقدیر و تشکر به عمل آمد .
 

آگهی دعوت به همکاری

  

آگهی دعوت به همکاری  

 

بسمه تعالی                                     


ریاست محترم اداره ...............                                                                                                                            
برادر/خواهر محترم

موضوع: در خواست

با عرض سلام و دعای خیر،

احترامأ به استحضار میرساند  فیلمی تحت عنوان״ رامسر (قدیم و جدید) ״ توسط فرزندان این آب و خاک در حال تهیه می باشد. لذا خواهشمند است چنانچه در موارد ذیل اطلاعاتی از شهرستان رامسر در گذشته و حال در اختیار دارید، به آدرس های ذیل ارسال فرمایید.
1-عکس( موضوع آزاد)
2- فیلم از وضعیت زندگی مردم در گذشته وحال و سایر جاذبه های گردشگری و طبیعی.
3-خاطرات مکتوب - نوار صدا
4-مکتوبات و اسناد و اوراق قدیمی مربوط به وضعیت تاریخی، طبیعی و جغرافیایی  و زمین شناسی  رامسر در گذشته و حال و نقشه های جغرافیایی و توپوگرافی منطقه.
5- مراسم مذهبی، ورزشی،سرگرمی ها ، اعیاد ، جشن ها  و بازیهای محلی.
6- مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی اماکن دولتی و غیر دولتی عمومی در گذشته و حال.
7- مسافرت مسئولین محترم استان و کشور به شهرستان رامسر(قدیم و جدید).
8- رامسر در اینترنت.
توجه:
لازم به ذکر است جوایز ارزنده ای برای بهترین گزینه های انتخابی در نظر گرفته شده است و کلیه آثار بعد از بررسی های کارشناسی عودت داده می شوند. مستدعی است جهت اطلاع رسانی به پرسنل محترم و نصب در تابلو اعلانات همکاری لازم را مبذول فرمائید.
قبلأ  از همکاری صمیمانه و خیر خواهانه  شما جهت پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر رامسر کمال تشکر و سپاسگذاری را دارد.

محمد ولی تکاسی
مجری طرح

راه بی برگشت اصلاحات اقتصادی اصولگرایان

 

راه بی برگشت اصلاحات اقتصادی اصولگرایان 

 

دکتر میلاد محقق  

 

نقش اقتصاد در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه و تاثیر آن بر امنیت... ادامه مطلب 

دولت اگر پولی دارد، بدهی آموزش و پروش و بانک‏ها را بدهد

 
رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس درباره طرح تحول:  

دولت اگر پولی دارد، بدهی آموزش و پروش و بانک‏ها را بدهد 
 
 
 
رئیس کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه طرح تحول با انتقاد از اعلام تقریبی مبلغ پرداخت نقدی یارانه ها به هر خانوار، گفت: اگر رئیس جمهور پولی در اختیار دارد که مجلس بی خبر است بدهی خود را به آموزش و پرورش و بانک ها بپردازد و پرداخت نقدی یارانه ها بدون مصوبه مجلس امکان ندارد.

به گزارش الف از مهر، غلامرضا مصباحی مقدم درجلسه علنی امروز درنطق پیش از دستور خود با اشاره به واکنش رئیس جمهور نسبت به مصوبه مجلس در مورد افزایش تعداد دانشجوان در برخی دانشگاه ها که شب گذشته از تلویزیون پخش شد، اظهار داشت : جا دارد ریاست جلسه مجلس در این مورد مطلبی را بیان کند.

در این هنگام نمایندگان موافق با این سخن مصباحی مقدم با فریاد احسنت سخنانش را تایید کردند.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: آنچه در مجلس قانون شد دولت باید بپذیرد و آن را اجرا کند. آنچه به عنوان رئیس کمیسیون ویژه دغدغه اینجانب است وعده ای است که به مردم شریف ایران داده شده و آن پرداخت نقدی یارانه ها به صورت نقدی و ماهانه مبلغ 50 تا 70 هزار تومان است.

مصباحی مقدم یادآور شد: کمیسیون ویژه یک جلسه با رئیس جمهور داشته و مقرر شده بود در بررسی این طرح تعامل مثبتی بین مجلس و دولت وجود داشته باشد و این دو با هم کار را پیش ببرند. ظاهرا مقام معظم رهبری در یادداشتی و یا شفاها به رئیس جمهور تاکید کردند که طرح باید با اجماع تنظیم و اجرایی شود. همچنین مقام معظم رهبری در نشست خود با مسئولان دولت تاکید کردند که این کار هماهنگ پیش خواهد رفت.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس تصریح کرد: نمایندگان دولت در کمیسیون ویژه از اعضای این کمیسیون خواستند تا ریز اطلاعات مربوط به طرح انتشارعمومی پیدا نکند تا بررسیها به پایان برسد ما هم ازدولت وسخنگوی طرح تقاضا کردیم شما هم اطلاعاتی را که به جامعه می دهید متوقف کنید در حالی که هم اکنون اطلاعات یک طرفه انتشار می یابد.

مصباحی مقدم تاکید کرد: نمی دانم بر اساس چه محاسباتی رئیس جمهور وعده پرداخت پول داده اند و آن را تقریبی اعلام کرده اند آیا رئیس جمهور پولی در اختیار دارد که مجلس بی خبر است؟ اگر پول دارد چرا بدهی خود را به کارکنان آموزش و پرورش نمی دهد؟ چرا بدهی خود را به بانک ها نمی دهد؟ چرا بدهی خود را به بانک مرکزی نمی دهد؟ که آنها قدرت پرداخت تسهیلات به مردم را داشته باشند.

نماینده تهران درادامه یادآور شد: اگر مقصود پرداخت نقدی یارانه ها باشد باید سئوال کرد آیا پرداخت نقدی یارانه ها نیاز به قانون ندارد؟ آیا این کار مصوب است؟

وی همچنین خاطر نشان کرد: درهمین جا عرض می کنم برای جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار40 میلیارد تومان هزینه شده که همین کار نیز بدون مصوبه مجلس و خلاف قانون است.

مصباحی مقدم ادامه داد: تاکید دولت مبنی بر قانونگرا بودن اقتضا می کند برای اینها کسب مجوز کند اگر بخواهند یارانه ها را به صورت نقدی پرداخت کنند باید پول آن را از مصرف کننده بگیرند آیا این پیش بینی شده است که می خواهند به یکباره همه یارانه های انرژی را آزاد کنند و یکباره قیمت ها را بالا ببرند؟ آیا پیش بینی شده از این راه چه هزینه هایی به مردم تحمیل خواهد شد؟

رئیس کمیسیون ویژه بررسی کننده طرح تحول اقتصادی دولت تاکید کرد: صرفا طرف شیرین مسئله مطرح می شود که پرداخت پول است طرف تلخ مسئله مطرح نمی شود که افزایش هزینه خانوار است.

وی گفت: اجازه دهند این بحث در کمیسیون بررسی طرح تحول اقتصادی به صورت متین، کارشناسانه و بدون عجله و شتاب بررسی شود اگر نتیجه توافق بر پرداخت نقدی یارانه ها بود آقای رئیس جمهور اعلام بفرمایند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان سخنان مصباحی مقدم با فریاد احسنت، احسنت گفته های وی را تایید کردند.

گفتنی است مصباحی مقدم در جلسه علنی امروز فرصت قرائت نطق پیش از دستور نداشت اما به دلیل ضرورت نطق خود از وقت نکونام نماینده گلپایگان استفاده کرد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت بعد از نطق مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه نطق مهم رئیس جمهور عکس العمل ها و واکنش هایی در پی داشت، گفت: در مجموع نطق، نطق خوب و قویی بود. طبیعی است که نمایندگان مجلس اگر تذکرات مشوقانه ای داشته باشند این تذکرات را می دهند. تکلیف مجلس، دولت و قوای حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قانون کاملا روشن شده است.

وی افزود: یک مختصر بحثی در اواخر دوره مجلس هفتم بین دولت و مجلس اتفاق افتاد و با نامه مقام معظم رهبری تکلیف روشن بود و روشن تر شد و آن این بود که اگر قانون، مراحل قانونی خود را بگذراند وبه مرحله اجرا برسد و به دولت ابلاغ شود، دولت موظف است آن را اجرا کند.

باهنر تاکید کرد: شاید رئیس جمهور درباره اظهار نظر درباره اصلاح پذیرش داوطلبان کنکور قصد داشته اند که بتوانند تاثیری براعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان داشته باشند که این حق بود اما شاید بهتر بود که رسانه ای نمی شد ما در هر صورت منتظر هستیم شورای نگهبان نظر نهایی خود را درباره این مصوبه به مجلس اعلام کند.

نایب رئیس مجلس گفت: انشاء الله این قانون را که نهایی شد دراسرع وقت جهت اجرا به دولت ابلاغ می کنیم و انتظار داریم دولت مثل گذشته به طور دقیق قانون را اجرا کند.

وی در خصوص طرح تحول اقتصادی یادآور شد: بنده خودم عضو کمیسیون ویژه هستم و خوشحالم که کار خوب و متین جلو می رود.

باهنر افزود: اگر تحمل داشته باشیم و دولت هم مقداری دست نگه دارد ما هم آمادگی داریم کمک کنیم این طرح با این عظمت خدایی ناکرده با عجله، شتابزدگی ویا محاسبه غیر دقیق زیر علامت سئوال نرود. انتظار ما این است این بحث ها را مشترکا بین مجلس و دولت به صورت کارشناسی درآوریم.

نایب رئیس مجلس با اعلام این خبر که مقدمات لایحه دولت فراهم شده، یادآور شد: اما چون ویرایش، ویرایش نهایی نیست و غیر قابل انتشار است بین نمایندگان توزیع نکردیم اما به دست ما رسیده است منتظر هستیم با همکاری که با دولت می کنیم لایحه جامع طرح تحول اقتصادی را در مجلس داشته باشیم.

وی افزود: مجلس حتما با نظر موافق به این طرح عظیم توجه خواهد کرد و انشاء الله با هم حرکت می کنیم تا هیچ کدام عقب نیفتیم و هیچ کدام جلو نیفتیم تا خدایی ناکرده با مشکلی روبرو نشویم.

 

بدون شرح!

 

 

بدون شرح!