رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تذکر و توضیح در باره یک خبر

 

 

تذکر و توضیح در باره یک خبر

 

به اطلاع رامسر نیوز می رسانم زمانی که افتتاح بزرگترین مجموعه تفریحی و توریستی شمال کشور در رامسر برگزار شد فرماندار محترم شهرستان رامسر با یکی از وزیران در تهران جلسه داشتند و به جای فرماندار معاون ایشان در برنامه شرکت کرده بودند و این را هم بیان کنم که معاون فرماندار هیچ صحبتی از طرف خود فرماندار نداشتند لطفاٌ مطالبتان را اصلاح کنید.
خبرگزاری مهر را در رامسر عباس احمدی ماچیانی ساپورت می کنند ولی با این حال به روزنامه پیک سبز مراجعه کنید ببینید که ایشان هیچ صحبتی از فرماندار در این روز نداشتند تاریخ چاپ نشریه هم شنبه ۲۹ تیر ماه سال ۱۳۸۷ می باشد.

رئیس اداره تبلیغات‌ اسلامی رامسر:

 

رئیس اداره تبلیغات‌ اسلامی رامسر:


اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند حضور فعال روحانیون است

 

 

گروه سیاسی و اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر با اشاره به جمعیت 78 هزار نفری این شهرستان، اجرای برنامه‌های فرهنگی را نیازمند حضور فعال روحانیون دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام «اسماعیل رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات‌ اسلامی رامسر، تعداد روحانیان فعال در این شهرستان 78 هزار نفری را چهل نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه برای برگزاری نماز جماعت در برخی مساجد و برخی مراکز دیگر با کمبود روحانی مواجه هستیم.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار روحانیان در تبلیغ امور دینی میان اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: شهرستان رامسر به دلیل آب و هوای مناسب، سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است که این مسأله فعالیت‌های بیشتر تبلیغی و دینی در این شهر را می‌طلبد.

رئیس اداره تبلیغات‌ اسلامی رامسر با بیان این که در ایام تعطیلات، افراد زیادی با فرهنگ‌های متفاوت برای تفریح به این شهرستان سفر می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در این شهر به دلیل ورود فرهنگ‌های مختلف از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام رمضانی با متفاوت خواندن مسافرانی که به مناطق زیارتی سفر می‌کنند، نسبت به گردشگران و افراد توریست اذعان کرد: برخی هجمه‌های فرهنگی در شهر رامسر به دلیل حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر این که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی باید با برخی فعالیت‌های سازنده از برخی فرهنگ‌های غلط به دلیل حضور گردشگران جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: تحقق برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در این شهر نیازمند افزایش اعتبارات فرهنگی است.

رئیس اداره تبلیغات‌ اسلامی رامسر برگزاری کلاس‌های مصباح‌الهدی، هسته‌های فرهنگی و بوستان معرفت را از جمله فعالیت‌های تابستانه این اداره عنوان کرد.

پایان تصویربرداری «دلایل اصلی» در رامسر

 

پایان تصویربرداری «دلایل اصلی» در رامسر 

 

 

گروه هنر: تصویربرداری تله‌فیلم «دلایل اصلی» ساخته جدید «کاظم معصومی» به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری قرآن ایران (ایکنا)، «امیر‌حسین شریفی» از پایان تصویر‌برداری جدیدترین اثر «کاظم معصومی» که تله‌فیلمی با نام «دلایل اصلی» توسط «اسماعیل آقاجانی» در رامسر خبر داد.

در ضمن مونتاژ این تله نیز توسط «نیما حسن‌دوست» مراحل پایانی را طی می‌کند.

ماه‌چهره خلیلی، جعفر دهقان، آزاده صمدی، آرش مجیدی و صدرالدین حجازی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

به گفته امیرحسین شریفی تهیه‌کننده، این فیلم معمایی که در شمال ایران تصویربرداری شده از مضمونی دینی برخوردار است. مفهومی که مدنظر این تله‌فیلم است راست‌کرداری، راست‌گفتاری و وفای در امانت است.

در خلاصه داستان این فیلم تلویزیونی آمده است: علی و مسعود در شرکت ساختمانی مشغول به کار هستند که علی در طی حادثه‌ای به قتل می‌رسد و...

این فیلم که توسط «امیر‌حسین شریفی» تهیه شده به سفارش شبکه 2 سیما ساخته می‌شود.

برگزاری کلاس‌های قرآنی تابستانی در رامسر

 

برگزاری کلاس‌های قرآنی تابستانی

 در 9 مرکز آموزشی در رامسر

 

 

گروه خبرنگاران افتخاری / سید جعفر فاطمی نوش آبادی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر گفت: 9 مرکز آموزشی طرح اوقات فراغت در این شهرستان فعال است که هم اکنون تمام این مراکز با پذیرش قرآن‌آموز مشغول به ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، «اصغر کلارستاقی» با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته تعداد مراکز آموزشی این شهرستان چهار مرکز بوده که به 9 مرکز افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: از اندیشه‌ها و تفکرات جدید در امور فرهنگی در شهرستان استقبال می‌کنیم.

کلارستاقی بیان کرد: طرح اوقات فراغت جوانان در تابستان اهمیت ویژه‌ای دارد و باید در راستای غنی‌سازی آن کوشید.

وی تصریح کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با همکاری مؤسسات فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد، آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری سعی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان دارد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر در پایان گفت: در این کلاس‌ها، قرآن و معارف اسلامی، تصویربرداری، موسیقی کلاسیک و سنتی و... به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

افتتاح بزرگترین مجموعه تفریحی و توریستی شمال کشور در رامسر

 

افتتاح بزرگترین مجموعه تفریحی و توریستی شمال کشور در رامسر 

 

 

ساری - خبرگزاری مهر: بزرگترین مجموعه تفریحی و توریستی شمال کشور پیش از ظهر یکشنبه در رامسر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، فرماندار رامسر در مراسم گشایش این مجتمع اظهار داشت: برای راه اندازی این مجتمع حدود پنج هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

وی افزود: این مجتمع قابلیت تفریحی و توریستی و گردشگری دارد و برای اجرای تورهای مناسب از جمله اردوهای تیم ملی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این نمونه مجتمع ها قابلیت و ظرفیت گردشگری منطقه را افزایش می دهد.

به گفته علی باباخانی، اکنون یک چهارم مسافران مازندران به شهر نمونه گردشگری رامسر سفر می کنند.

شهرستان رامسر در غربی ترین نقطه مازندران واقع شده است.

100 میلیارد ریال برای طرح جامع اردوگاه کشوری میرزاکوچک خان رامسر

 

100 میلیارد ریال برای طرح جامع اردوگاه کشوری میرزاکوچک خان رامسر نیاز است

 

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس اردوگاه کشوری میرزا کوچک خان رامسر گفت: برای اجرای طرح جامع این اردوگاه به صد میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، هادی معلمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از این طرح از حالت فصلی باید به سالانه تغییر یابد و نگاه صرف تفریحی باید به فرصتی برای یاددهی تعالیم دینی مبدل شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از 71 هزار نفر در این اردوگاه پذیرش شدند که90 درصد آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: طرح جامع و نقشه تفضیلی این اردوگاه کشوری در ارتقاء جایگاه و موقعیت اکوتوریستی آن موثر است.

به گفته معلمی، اکنون طرح جامع و نقشه تفضیلی این اردوگاه کشوری تهیه شده و در حال تصویب است.

رئیس اردوگاه کشوری میرزاکوچک خان رامسر خواستار توجه و حمایت ویژه مسئولان امر به این طرح کردشگری شد.

وی بیان داشت: این اردوگاه از جمله چهار اردوگاه بزرگ کشور است بنابراین ضرورت توجه بیشتر به آن الزامی است.

وی تصریح کرد: این اردوگاه در مساحت 48 هکتار در سال 1344 تاسیس شده است.

سالانه یک چهارم مسافران مازندران به شهر گردشگر پذیر رامسر سفر می کنند.

اخبار رامسر- به نقل از : تک خبر

 

اخبار رامسر

به نقل از : تک خبر

 

طی گفتگویی که با داوود یوسفی نماینده سبک کیوکوشین کاراته ایچی ایگی مازندران بعد از مسابقات در رامسر داشتیم اظهار کردند: مسابقات در شهر کرمان برگزار گردید و تیم بزرگسالان توانست این دوره از مسابقات را بین 17 استان کسب کند

وی در ادامه بیان کردند: با سه مدال طلاء با وزن 60- و 80- و 90+ که همزمان در این رده، مسابقات بانوان هم در یک سالن مجزا برگزار گردید و تیم رامسر با 7 بازیکن در حضور 12 استان توانست مقام سوم مسابقات را کسب کند

وی در ادامه افزودند: هر چند نادآوری بود این تیم می توانست مقام دوم کشور را هم کسب کند و با برگزاری مسابقات مدال برنز را کسب کرد.

وی بیان کردند: سرمربی تیم، خانم علی مرادی بود و خانم قلیزاده به عنوان ستاره بازیها شناخته شد و ابراهیم مجرد شهریور 60-، موسی باقری 80- و امین ادیبی 90+ سه طلاء و خانم نسیم مرادی، فاطمه قلیزاده و لعیا فلکی مقدم مقام سوم را کسب کردند و از تیمهای که در مسابقه شرکت داشتند تیم مازندران مقام سوم را کسب کرد.

وی در پایان اظهار کردند: حرف اول و آخر من حمایت مسئولین از ورزشکاران است.

 


 
 
 

در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و طرح تحولات اقتصادی توسط ریاست محترم جمهور و همچنین به منظور هدفمند کردن توزیع یارانه ها، طرح ملی جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از تاریخ 12/5/87 لغایت 12/6/87 به مدت یک ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد. لذا مقتضی است مراتب را از طریق تریبون نماز جمعه به اطلاع شهروندان و نمازگزاران رسانده تا در اجرای طرح همکاری لازم را مبذول دارند. ضمناً اعلام فرمائید فرمهای اطلاعات خانوار در دفاتر خدمات پستی شهری روستایی و ایستگاه های طرح تصویر بپیوست موجود می باشد که شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به دفاتر پستی نسبت به تهیه فرم اقدام و پس از تکمیل به ایستگاههای طرح جمع آوری اطلاعات برابر جدول زمانبندی به شرح ذیل تحویل فرمائید.

تاریخ مراجعه                              تعداد اعضای خانوار

12/5/ لغایت 16/5/87                 1 تا 3 نفر

17/5/ لغایت 21/5/87                 4 نفر

22/5 لغایت 26/5/87                 5 نفر

27/5 لغایت 31/5/87                 6 نفر

1/6/ لغایت 5/6/87                     7 نفر و بیشتر

6/6/ لغایت 10/6/87                   سایر

 
 
 
 

اولین جشنواره تابستانی تفریحی توریستی توسکا همزمان با میلاد امام علی (ع) با حضور مسئولین شهرستان و با هنرمندی هنرمندان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منوچهر آذری ـ محمود بهرامی ـ اصغر حیدری ـ اشکان اشتیاق ـ محمد امیری مهر و عباس شیر خدا و با مجری گری مهدی فاروقی در پروژه تفریحی توریستی توسکا که یکی از زیباترین مجتمع تفریحی توریستی شمال کشور است با حضور بیش از سه هزار نفر از گردشگران سراسر کشور و شهروندان رامسر برگزار گردید.

شرکت عمران خزر پاسارگاد به مدیریت مهندس امید نوری سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در کنار خدمات توریستی، ورزشهای دریایی، پیست موتورسواری، والیبال و فوتبال ساحلی برنامه ریزی شده است. این مجتمع که در انتهای یکی از زیباترین بلوارهای ایران، بلوار معلم قرار دارد مجهز به سالنی به ظرفیت 4 هزار نفر می باشد.

وی گفت: اهداف ما جذب توریست، رشد صنعت گردشگری که از دغدغه های جدی دولت نهم است و رفع معضل بیکاری است.

مهندس امید نوری گفت: این مجتمع ظرفیت پذیرایی اردوهای ملی والیبال و فوتبال ساحلی و همایش های گردشگری حتی در سطح بین المللی را دارد.

وی اظهار داشت: رامسر شهری با قابلیت های فراوان اکوتوریستی است اما باید زیرساختارهای آن آماده سازی تا مدت اقامت گردشگران افزایش یابد.

 
 

شرکت عمران خزر پاسارگاد به مدیریت امید نوری یک دوره مسابقات دوچرخه سواری و دو میدانی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار کرد.

مسابقات دوچرخه سواری از انتهای کمربندی میدان شهید رجایی شروع و خط پایان در پروژه تفریحی توریستی توسکا و مسابقات دو میدانی از مصلی امام خمینی ابتدای بلوار معلم شروع و خط پایان در پروژه تفریحی توریستی توسکا رامسر بوده است.

داور مسابقات دوچرخه سواری و دو میدانی آقای سید حسن طالبی و احمد بهزادی با همکاری اداره تربیت بدنی شهرستان رامسر و هیئت دومیدانی و هیئت دوچرخه سواری برگزار شد. و در ادامه برنامه شرکت عمران خزر پاسارگاد از نفر اول تا ششم هر رده سنی ربع سکه بهار آزادی اهدا کرد.

نفرات برتر مسابقات دو میدانی نوجوانان

1. عادل امیدی

2. معین کرد باقری

3. یاسین کلاری

4. سینا امین جعفری

5. سید امیر طالبی

6. امیر حسین کوزه گر

دو میدانی جوانان

1. عارف امیدی

2. بهادر رضایی

3. مهدی پورمنصوری

4. نوید پوردهی

5. علی رضا داور نیا

6. سعید رادمرد

دوچرخه سواری نوجوانان

1. ایرج امیر ارشدی

2. علی رضا شعبانی

3. سید کمیل میرفضلی

4. شایان روجایی

5. رامین فیلی

6. امیر حسین زرگریان

دوچرخه سواری جوانان

1. وحید دانشیار

2. محمد بابایی

3. محمد امیر علیان

4. رضا بهزادی

5. رضا مقصودی

6. حسن مهدی پور

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم تیر 1387ساعت 20:10  توسط تک خبر  |  نظر بدهید

در اواخر سال 86 استاد مهدی غلامحسینی بعنوان مسئول سبک وودانگ و وشو استان مازندران معرفی گردید.

این سبک در کشور زیر نظر فدراسیون و وشو فعالیت می کند. در سال 87 وودانگ و وشو استان دارای برنامه های متنوعی است که برای هنرجویان و مربیان در دو بخش تالو و سن شو در نظر گرفته است.

وودانگ و وشو استان مازندران برای تکمیل کادر فنی و نمایندگی در شهرستانهای استان مازندران به عضو و نماینده فعال می پذیرد.                           غلامحسینی 09119932610

 
 

پروژه تفریحی توریستی توسکا در تاریخ 25 تیر ماه همزمان با میلاد باسعادت امیر المؤمنین  علی بن ابی طالب با هدف جذب توریست و رونق صنعت گردشگری و با برگزاری مسابقات دو میدانی و دوچرخه سواری در دو رده سنی همراه با جنگ شادی شبانه با حضور هنرمندان صدا و سیما با مدیریت مهندس امید نوری شروع به کار می کند.

 

 

 
 

بعد از اتمام جلسه فوق العاده پیگیری مصوبات سفر هیئت محترم دولت به ریاست استاندار محترم جناب مهندس کریمی در شهرستان رامسر بازدیدی از پروژه تله کابین - گلکده عبدالکریمی - پل صفارود و دیدار با خانواده های شهدا داشتند

 

بازدید از پروژه تله کابین

بازدید از گلکده عبدالکریمی

 

 

بازدید از پروژه پل صفاورد

 

 

دیدار با خانواده شهیدان پروانه

 

 

 دیدار با خانواده شهید عباس مفرد

 

 

 

3 تن از اعضای شورای اسلامی شهر رامسر با ارسال نامه ای به اسماعیل گوهررستمی رئیس شورای شهر، مهندس محسن قربانی شهردار این شهر را استیضاح نمودند.

در نامه ای که علیرضا رضی کاظمی ـ دکتر محمد طاهر چاووش ثانی ـ سید کمال سیدی اعضای شورای شهر در سیزدهم خرداد سال جاری به ریاست شورا نوشته آمده است از زمان انتخاب آقای مهندس قربانی به عنوان شهردار رامسر قریب به ده ماه می گذرد و در طی این مدت علی رغم بروز ضعف های آشکار مدیریتی سعی بر آن شد که در فضایی مبتنی بر تعامل و همدلی در راستای توسعه و عمران شهرمان با حمایت های بی دریغ کمک حال ایشان باشیم در این میان نیک می پنداشتیم در فرصتی کوتاه نمی توان تحلیل و ارزیابی درستی از عملکرد شهردار محترم داشت اما اینک با گذشت ده ماه به نظر نمی رسد مدت مذکور فرصت کمی برای انجام این امر باشد نظر به شرایط موجود و فقدان چشم انداز امیدوار کننده و عدم توجه بایسته و شایسته شهردار محترم به تذکرات مکرر و پی در پی برخی از اعضای شورا جهت اصلاح امور که در جلسات رسمی و غیررسمی به ایشان ابلاغ گردید.

اینک به استناد ماده 73 قانون شوراها و بر حسب وظیفه قانونی و شرعی در جهت تامین مصالح عمومی مقتضی است مقرر فرمائید موضوع طرح سوال رسمی به شهردار محترم ابلاغ تا به موجب همین قانون و در مدت مقرر در جلسه شورا پاسخگوی چرای موارد ذیل باشد.

1. نابسامانی در اعمال مدیریت داخلی

2. عدم تغییر و اصلاح ساختار اداری شهرداری

3. فقدان برنامه ریزی راهبردی

4. روزمرگی در مدیریت شهری

5. چندگانگی در تصمیمات و بی دقتی در نحوه مکاتبات

6. فقدان نظارت عالیه بر امور اداری و عمرانی و امور جاری شهر

7. عدم برآورد صحیح از هزینه های پروژه های عمرانی

8. عدم اتخاذ سیاست های درست در کاهش هزینه های جاری و افزایش هزینه های عمرانی

9. عدم تلاش در جلوگیری از هزینه های سرباری پروژه های عمرانی

10. فقدان کارشناس در انجام امور عمرانی

11. عدم ارائه گزارش کارشناس مستمر از وضعیت پروژه های عمرانی در دست اجرا

12. عدم تلاش جدی در تامین اعتبار لازم برای پروژه های کد دار

13. عدم توجه یکسان به نقطه نظرات اعضای شورا

14. اجازه فعالیت مستقیم در امور اجرای شهرداری و پروژه های عمرانی توسط برخی از اعضای شورا

15. بی توجهی در اجرای برخی از مصوبات شورا

16. کم توجهی به طرح تکریم ارباب رجوع و کارکنان شهرداری

17. عدم سکونت در محل خدمت

18. غیبت مکرر در روزهای دوشنبه هر هفته

دکتر طاهر چاووش ثانی سخنگوی شورای شهر رامسر با بیان مطالب فوق اعلام داشت شهردار رامسر در جلسه به پاسخ به سئوالات حاضر شده ولی پاسخ های ایشان به سئوالات از سوی سه نفر اعضای شورا قانع کننده تشخیص داده نشده و در روز شانزدهم تیر ماه هزارو سیصد و هشتادو شش، در یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر رامسر رای گیری به عمل آمد و شهردار رامسر با سه رای منفی و دو رای مثبت آقایان اسماعیل گوهر رستمی ـ علی امینی شاد ـ ابقاء شد که این امر موجب استعفاء سید کمال سیدی مسئول روابط عمومی شورای شهر رامسر از شورای سوم شد. سید کمال سیدی در استعفاء نامه ی خود آورده ضمن عذرخواهی از مردم نجیب رامسر بدین وسیله و علی رغم میل باطنی مراتب استعفاء خود را از شورای شهر رامسر به دلیل نبود ارائه جمعی جهت اصلاح وضعیت حاکم بر مجموعه ی مدیریت شهری و فقدان فرصت عادلانه و شرایط لازم جهت خدمت صادقانه برای تحقق خواسته های حداقلی مردم اعلام می دارد جزئیات این امر در صورت مصلحت به اطلاع مردم نجیب رامسر خواهد رسید سید کمال سیدی در انتخابات دور دوم شورای شهر با کسب 2195 رای به عنوان عضو علی البدل در دوره سوم با به دست آوردن 4789 رای عنوان سوم انتخابات را کسب کرده و در اسفند ماه گذشته با انتشار بیانه ای بین مردم رامسر پاره ای از مشکلات شورا و شهرداری را انعکاس داد لازم به توضیح است انتخاب شهردار با سه رای و برای برکناری شهردار چهار رای اعضای شورا نیاز است به گفته مطلعین دو ماه قبل از شروع کار شورای سوم فراخوان انتخاب شهردار رامسر در رسانه های گروهی کشور انعکاس یافته و بیش از پنجاه نفر از سراسر کشور کاندیدای شهرداری رامسر شدند و حاج رحمان انصاری، مجید پروانه، نصرت کوزه گر و زاوش حشمتی از نفرات برتر فراخوان شورای شهر رامسر بودند که بنا به مصلحت شورای شهر رامسر مهندس محسن قربانی که از اهالی قائم شهر می باشد انتخاب شد و از جانشینان احتمالی شهردار رامسر رحمان انصاری شهردار اسبق شهرهای رامسر، انزلی، قم و قزوین و حاج نصرت کوزه گر عضو عالی رتبه سازمان بنادر کشتیرانی، مجید پروانه شهردار اسبق رودبار، زاوش حشمتی عضو علی البدل شورای سوم رامسر و قنبرزاده شهردار اسبق چابکسر نامبرده می شود.

مذاکره برای ایجاد خانه‌ شطرنج در رامسر

 

 مذاکره برای ایجاد خانه‌ شطرنج در رامسر

 

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان مازندران گفت: مجوز ساخت چهار خانه ویژه شطرنج در مازندران صادر شد.

مصطفی سعیدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه تاکنون زمین‌های خانه شطرنج شهر‌های تنکابن، نور و قائمشهر تحویل شده است، اظهار داشت: هیئت شطرنج آمل، قول تربیت ‌بدنی را برای واگذاری زمین برای خانه شطرنج پیگیری می‌کند.
وی افزود: با ساخت این خانه‌های شطرنج، تعداد خانه‌های ویژه شطرنج در مازندران به همراه خانه شطرنج ساری به پنج خانه افزایش می‌یابد.
سعیدی تصریح کرد: برای ایجاد خانه‌های شطرنج شهر‌های گلوگاه، نکا، محمود‌آباد و رامسر در حال مذاکره با تربیت‌بدنی این شهرها برای گرفتن زمین هستیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 80 درصد هیئت‌های شطرنج در شهر‌های مازندران غیر‌فعال و تعطیل است.
رئیس هیئت شطرنج مازندران، تقویت و فعال کردن هیئت‌های شطرنج شهرستان‌ها را در سال‌ جاری از مأموریت‌های مهم هیئت شطرنج مازندران برشمرد.
وی در پایان از راه‌اندازی کمیته فنی شطرنج مازندران خبر داد و تصریح کرد: به زودی کمیته‌های مسابقات، آموزش، مربیان، داوران، کمیته انضباطی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و استعداد یابی نیز در هیئت شطرنج مازندران راه‌اندازی می‌شود.

در مسابقات رامسر:مازندران قهرمان کونگ فوتو تامای کشور

 

در مسابقات رامسر:

مازندران قهرمان کونگ فوتو تامای کشور شد

 

ساری - خبرگزاری مهر: مازندران قهرمان مسابقات کشوری کونگ فوتومای جوانان و بزرگسالان در رامسر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مسابقات دو روزه که شامگاه گذشته پایان یافت، 235 ورزشگاه از 18 استان کشور در 11 وزن رده جوانان و 12 وزن رده بزرگسالان با یکدیگر رقابت کردند.

تیم های مازندران، خوزستان و اصفهان در رده سنی جوانان و مازندران، خراسان رضوی و تهران در رده سنی بزرگسالان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

حیدر بهرامی نژاد مسئول سبک کونک فو تومای کشور به خبرنگار  مهر گفت: نفرات اول ودوم این وزن ها علاوه بر دعوت به اردوی تیم ملی  به  تورنمنت بین المللی این رشته دعوت می شوند.

تورنمنت بین المللی رشته کونگ فوی تومای  کشور با شرکت 23 کشور جهان مهر ماه سال جاری در تهران  برگزار می شود.

در رامسر؛مسابقات انتخابی تیم ملی کنگ فو توتایما آغاز شد

 

در رامسر؛

مسابقات انتخابی تیم ملی کنگ فو توتایما آغاز شد

 

ساری - خبرگزاری مهر: مسابقات انتخابی تیم ملی رشته کنگ فو توتایما از امروز در سالن تختی شهرستان رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر از رامسر، در این مسابقات دو روزه 235 ورزشکار از 18 استان کشور در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با یکدیگر رقابت می کنند.

این مسابقات در 11وزن جوانان و 12 وزن بزرگسالان در حال برگزاری است و نفرات اول و دوم این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

تورنمنت بین المللی این رشته مهرماه سال جاری با حضور 23 کشور در تهران برگزار می شود.

 

برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع)در رامسر

Go to fullsize image

 

مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)در  شهرستان رامسر برگزار شد

 

رامسرنیوز-مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع) در شهرستان رامسر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار رامسرنیوز،آیین مولودی خوانی بمناسبت تولد مولی الموحدین حضرت علی (ع) در اکثر مساجد و محلات شهرستان رامسر برگزار گردید.

بنابراین گزارش،مردم شهرهای رامسر،کتالم و سادات شهر با برپایی مراسم جشن و سرور به مناسبت روز میلاد امام اول شیعیان، به شادی پرداختند.

همچنین بر پایه این گزارش، بازار اهداء هدایا از طرف فرزندان به پدران بمناسبت روز پدر هم داغ بود و دختران و پسران رامسری با دادن هدایای مختلف به پدران خود از آنان به خاطر زحماتی که در طول زندگی برای آنها کشیده اند تشکر کردند.

این گزارش می افزاید، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) امسال با شکوه تر از سالهای پیش در این شهرستان برگزار شده است.

 

میلاد حضرت علی(ع) مبارکباد

 

میلاد با سعادت

 

حضرت علی (ع)

 

بر شما مبارکباد

 

«رامسرنیوز»

 

نیکنام:صنعت در مازندران نیازمند تحول است

 

 

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس  :
 
صنعت در مازندران نیازمند تحول است
 
 
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به پتانسیل موجود، صنعت در استان مازندران نیازمند تحول و تغییر در آینده است.
" ابوالفتح نیکنام " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : مازندران در توسعه صنعتی طی سالهای اخیر نمره مطلوبی ندارد و نسبت به کل کشور درجه پایینی قرار دارد.
وی اظهار داشت : با توجه به وضعیت منطقه ای باید شاهد حضور سرمایه گذاران به ویژه حضور مردم این استان در این بخش باشیم.
وی خاطرنشان کرد : اگر در هر زمینه ای موفق باشیم یعنی مدیریت درست عمل کرده است و آنگاه شاهد رشد در همه زمینه خواهیم بود.
نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : بنابراین آدمهای مدیر و توانمند باید در جایگاه خود باشند زیرا هر نوع توسعه نیافتگی به گردن مدیریت است.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام سرمایه گذاریها انجام شده همه غیر بومی است و بسترها باید آماده شود تا اهالی منطقه با ایجاد شرکتهای سهامی صنعت این استان را توسعه دهند.
نیکنام برای تحقق این امر مهم خواستار همکاری و حمایت مسوولان امر در همه سطوح کشوری و استانی شده است.
طبق آمار موجود ، سالانه به بیش از 36 هزار فرصت شغلی در مازندران نیاز است.
در مازندران دو هزار و 700 واحد صنعتی فعالیت دارد.

نماینده مردم رامسر و تنکابن :با اصناف بی انصاف باید برخورد شود

 
نماینده مردم رامسر و تنکابن :
 
 با اصناف بی انصاف باید برخورد شود
 
 
 
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی نقش نظارت بر بازار را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: با تولیدکنندگان و اصناف بی انصاف باید برخورد شود.
به گزارش ایرنا "ابوالفتح نیکنام" روز دوشنبه در همایش بزرگ اصناف در سالن اجتماعات هتل پارسیان رامسر افزود: فاصله قیمتهای اجناس به ویژه در شهرهای گردشگری نباید اتفاق بیفتد و در این مورد نطارت بیشتری باید انجام گیرد.
وی اظهار داشت: انصاف باید در بازار به شدت رعایت شود و نقش بازار و کسبه در موقعیت خاص کنونی همچون گذشته تعیین کننده است.
"علی باباخانی" فرماندار رامسر نیز گفت: برای تحقق شهر نمونه گردشگری رامسر تقویت زیرساختها از جمله اصناف و بازار با سرمایه گذاری بومی ضروری است.
وی ادامه داد: بازاریان در طول انقلاب اسلامی همواره پشتیبان نظام بوده اند.
"علی رحیمی" رییس اداره بازرگانی رامسر گفت : اکنون یک مجمع صنفی با اتحادیه های 24 گانه در رامسر فعالیت دارند.
به گفته او سه هزار و 200 واحد صنفی در رامسر مشغول به کار بوده و مهمترین نیاز این مجمع، تکمیل ساختمان در حال ساخت آن است.
به گزارش ایرنا "محمود صادق کیا" رییس مجمع صنفی رامسر ، سد معبر را از جمله معضلات فراروی شهر نمونه گردشگری رامسر اعلام کرد و خواستار رفع این مهم از سوی شهرداری شد.
در این همایش چند اتحادیه صنفی نمونه رامسر مورد تجلیل قرار گرفتند.

رییس تبلیغات اسلامی رامسرخواستارافزایش اعتبارات فرهنگی این شهر گ

 

رییس تبلیغات اسلامی رامسر
 
 خواستارافزایش اعتبارات فرهنگی این شهر گردشگری شد
 
 
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر گفت : اعتبارات فرهنگی کلان شهر گردشگری چون رامسر باید به صورت کلان دیده شود.
حجت الاسلام" اسماعیل رمضانی" روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : تمامی برنامه های دستگاههای فرهنگی درشهرهای گردشگری درقالب برنامه ریزیهای کوتاه مدت و بلندمدت با حضور مسافران به ویژه در ایام نوروز و تابستان نقش برآب می شود.
وی اظهار داشت : با ورود مسافران و گردشگران ، چهره شهرهای گردشگری از جمله رامسر که شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده، کاملا متفاوت از مواقع عادی بوده و متولیان فرهنگی از این منظر با چالش جدی مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد : مسافرانی که برای شهرهای زیارتی سفر می کنند با شهرهای گردشگری ، تفاوتهای زیادی دارد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر تاکید کرد : شهرهای گردشگری چون رامسر به خاطر حضور گردشگران داخلی و خارجی که در نوک پیکان هجمه فرهنگی هستند باید به عنوان مناطق ویژه نگریسته شود.
حجت الاسلام رمضانی یادآور شد : بنابراین حضور بیش از انداز گردشگر ، تبعات منفی به دنبال دارد و چهره شهر عوض می شود.
وی با بیان این که این اداره از تیرماه سال 85 به طور رسمی آغاز به کار کرد ، گفت : سالانه 100 میلیون ریال اعتبار فرهنگی به این نهاد اختصاص می- یابد که پاسخگوی نیازها نیست.
به گفته او در مجموع 40 نفر روحانی در رامسر فعالیت دارند که تعدادشان نسبت به جمعیت منطقه، کافی نیستند.
وی تصریح کرد : حتی برای برگزاری نماز جماعت در اردوگاههای کشوری واقع در این شهرستان، با کمبود روحانی مواجه هستیم.
حجت الاسلام رمضانی در خصوص طرح اوقات فراغت افزود : در قالب این طرح، هسته های فرهنگی، بوستان معرفت، 15 مرکز قرآن و کلاس مصباحالهدی 740 نفر را تحت پوشش دارند.
شهرستان 78 هزار نفری رامسر در غرب مازندران واقع شده است.
سالانه بیش از 10 میلیون مسافر و گردشگر به شهرستانهای گردشگرپذیر غرب مازندران سفر می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در رامسر:

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در رامسر:

30 درصد اراضی شالیزاری مازندران دوبار کشت می شود

 

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سالانه 30 درصد اراضی شالیزاری این استان دو بار زیرکشت می رود.

عنایت الله تورنگ در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر اظهار داشت: امسال از 235 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان برنج کشت شد که پیش بینی می شود بیش از یک میلیون تن برنج از آن برداشت شود.

وی اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی شود تا شمار سطح زیر کشت مجدد را در استان افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال 30 هزار هکتار از اراضی شالیزاری منطقه با بحران بی آبی روبرو هستند که تاکنون بخش قابل توجهی از این مشکلات حل شده است.

به گفته تورنگ، به رغم اقدامات صورت گرفته در بخش پنج هزار هکتار اراضی در معرض بحران، تغییر کشت داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با این حال 600 هکتار از اراضی شالیزاری این استان به دلیل نبود منابع آبی مطمئن کشت نشدند.

وی یادآور شد: این مقدار اراضی در مناطق ساحلی و یا " ته بند " واقع بوده که امکان آبرسانی به آنها وجود ندارد.

فرماندار رامسر:اصناف بزرگ‌ترین گروه اشتغال‌زای کشورند

فرماندار رامسر:

 

اصناف بزرگ‌ترین گروه اشتغال‌زای کشورند

 

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: اصناف بزرگ‌ترین قشر اشتغال‌زایی جامعه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی باباخانی پیش از ظهر امروز در دومین همایش اصناف شهرستان رامسر ضرورت هماهنگی در بازار برای تنظیم بازار را یادآور شد و اظهار داشت: اصناف شغل بسیار مقدسی دارند و خداوند آنها را دوست خود تلقی کرده است.
نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت اصناف اشاره کرد و گفت: هرکس که تصمیم بگیرد وارد بازار شود و یک حرکت اقتصادی داشته باشد، لقب حبیب خدا را به دست می آورد.
ابوالفتح نیکنام افزود: کسب این عنوان به همین سادگی به دست می آید ولی حفظ کردن این عنوان بسیار مشکل است.
وی بیان کرد: برای حفظ این عنوان باید مشتریان بازار در کنار اصناف آرامش خاطر داشته باشند.
نیکنام افزود: این تکلیف یک حبیب خداست که کالا را با بهترین کیفیت به مردم ارزانی کند.
رئیس امور صنفی شهرستان رامسر نیز در این مراسم جایگاه اصناف را در سه محور اصناف، مردم و مسئولان بیان کرد و گفت: اصناف برای همگامی با ارتقای توسعه اقتصادی بازار شهرستان باید به امر قوانین امور صنفی به ویژه قوانینی که اولویت زمانی این مقطع اقتضا می‌کند عمل کرده و اقدامات لازم را برای نظم امور بازار و امور اداری مرتبط با اصناف که نمونه بارز آن تامین و عرضه کالا برای شهروندان با در نظر گرفتن حداقل سود عادلانه که از اندیشه والای اسلامی نشأت می‌گیرد، انجام دهند.
محمود صادق‌کیا افزود: عاملی که باعث پیشرفت و ترقی یک شهرستان یا یک استان می شود، مشارکت همه جانبه بازاریان در امر مدیریت شهری است.

راه دشوار نیکنام:محمود رنجبر - مدیر مسئول موج شمال

 

راه دشوار نیکنام

محمود رنجبر - مدیر مسئول موج شمال

 

  

 

ابوالفتح  نیکنام نماینده مجلس هشتم و دانش آموخته مدیریت و یکی از نمایندگان دوره چهارم مجلس شورای اسلامی است  که  از منطقه  تنکابن و رامسر بر روی صندلی قرمز آن زمان مجلس نشست . اگر تاریخ را اندکی به عقب برگردانیم و موقعیت و شرایط  حضور نیکنام در مجلس آن زمان را ارزیابی کنیم به چند نکته می رسیم .  اجازه بدهید ابتدا شرایط آن زمان را برای جوانترها توضیح دهم . علی اکبر طاهایی نماینده چالوسی اصل مورد علاقه بسیاری از مردم به دلایل مختلف از جمله ارزیابی نادرست از شرایط حمایتی کارگزاران و دولتی ها از وی نتوانست حایز رای بالا شود از سویی دیگر از جانبی تبلیغ می شد که نیکنام از سوی خانها و اپو..یون حمایت می شود بنابراین فردای روز اعلام نتایج انتخابات عده ای به طرف تهران رفتند تا در بیت امام با سید احمد خمینی دیداری داشته باشند آن دیدار اما نتیجه نداد چون سید احمد خمینی همان حرف امام را تاکید کردند که میزان رای مردم است . ماجرا البته به اینجا ختم نشد هنوز اعتبار نامه نیکنام تایید نشده بود که تقریبا فضای پرخاشگری در شهر بوجود آمد همه چیز فراهم شد تا بسیاری از ادارات با نماینده مردم کار نکنند و اگر کاری هم صورت می گرفت اکراه در کار حرف نخست را می زد . حق بدهید که بگوییم نیکنام در آن زمان تنها ماند  . خود نیز به دلیل روحیه ویژه ای که داشت نیز نتوانست در آن زمان ادارات و البته امام جمعه را همراه خود نماید0- بماند که در باره این آخری جریانتی صورت گرفت که نیاز به وجیزه ای دارد که ان شاءالله پیگیر آن خواهیم شد - .نیکنام اما در شرایط فعلی با چند معضل مواجه است که اگر بتواند آن را حل کند یادگاری گرانبها از خود باقی گذاشت نخست طرفدارانش است ایشان مصادره شده اند کما اینکه این مصادره اگر مصادره به مطلوب هم باشد باز انتقاد ها را از ایشان دور نخواهد کرد دوم آنکه: نیکنام از روابط عمومی خوبی برخوردار نیست این موضوع  البته  در روزهای انتخابات اندکی خود را نشان داد ولی با مسئولیتی که وی در مجلس شورای اسلامی داشت این بند دچار خلل هم می شود. البته شاید !! سوم اینکه :اگر وی  بخواهد تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد باید همین رویه ای که اخیرا پی گرفته وبا افراد و گروههای مختلفی نشست وبرخاست داشته  را ادامه بدهد و تحت تاثیر افرادی که برخی را طرد می کنند وعده ای را تایید؛  قرار نگیردچهارم اینکه: به نظر می رسد کار دشوار ایشان در پیگیری با عزل و نصب ها در ادارات است  زیرا این موارد باید همسو با جریان موسوم به اصولگرایان مازندران باشد نه جریان اصولگرایان تنکابن و رامسر!  زیرا ایشان در جریان انتخابات از سوی جبهه اصولگرایان مازندران حمایت شده بود در حالی که اصولگرایان تنکابن و رامسر از رقیب ایشان حمایت می کرد ! این امر البته تبعاتی برای این نماینده خوش پوش  خواهد داشت اینکه همانگونه که جریان اصولگرایان تنکابن و رامسر در اطلاعیه ای تاثیر گذار که در جریان انتخابات پخش شد انتخاب نماینده مورد حمایت جریان خود را حق مسلم سران این طیف در  شهرستان می دانست نه مرکز نشینان استان ! بنابراین نیکنام باید به هر دو جریان نظر داشته باشد مگر اینکه کدورتهای مرکز استان با نمایندگان اصولگرایی تنکابن رامسر حل شده باشد که البته بعید است ! پنجم اینکه : مردم منطقه به خواست حقیقی خود برای استان شدن پای می فشارند این درخواست نه جنبه احساسی دارد و نه جنبه سیاسی! هیچ گروهی حق بهره برداری درون سازمانی و حزبی را از آن ندارد این امر درخواست صادقانه مردم به دلیل عدم توسعه شهرشان است.- از یک آزاده ای که حدود  25 فروردین سال 60 اسیر شده بود و در 28 مرداد سال 69 بعد 10 سال برگشته بود پرسیدند از آن زمان که شما اسیر شدی تاکنون ( سال 69) تغییری به لحاظ ساختاری در شهر داده شده جوابش همان است که شما هم می دانید- حالا بگوییم آن زمان شرایط جنگی در کشورمان بود بعد آن را چه می گویید؟ ببینید تعداد خواربار فروشی ها و لباس فروشی ها بیشتر ازمغازه های تولیدی است بیشتر کالاهای این مغازه ها بی استثنا از خارج وارد می شود؛  صنعت گردشگری شهر بیش از آنکه نیازمند سخت افزار باشد باید از آمادگی ذهنی برخوردار شود اگر نماینده شهر بتواند با رویکرد صنعت محور به گردشگری به توسعه شهر نگاه کند می تواند موفق باشد اگر نیکنام نتواند در یک سال باقیمانده دولت نهم که در آن معاون رئیس جمهورش رامسری است که توجه ویژه ای  به تنکابن رامسر دارد موفق نشود به عنوان یک علاقه مند به ایشان پیشنهاد می کنم دور بعد کاندیدا نشوند . همه بسترها آماده است پس ایشان باید فراخوان بدهند و همت و رایزنی خود را بیشتر کنند تا...

 

 

اکبر عبدی در رامسر:من تصادف نکرده‌ام

 

اکبر عبدی در رامسر:

 

 من تصادف نکرده‌ام

 

خبرگزاری فارس: اکبر عبدی در واکنش به یک شایعه گفت: ماجرای تصادف من در شمال کشور شایعه است و من اصلا به مسافرت نرفته‌ام و تصادف هم نکرده‌ام.

اکبر عبدی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، گفت: شایعه شده است که من در یکی از شهرهای شمالی کشور تصادف کرده‌ام. این خبر را تکذیب کرده و اعلام می‌کنم که هیچ اتفاقی برای من نیافتاده است و در صحت کامل به سر می‌برم.
وی افزود: نمی‌دانم چرا هر چند وقت یکبار اخباری با این مضامین درباره هنرمندان شایع می‌شود و خانواده آنها را به وحشت می‌اندازد.
بنابر این گزارش، شب گذشته خبر تصادف «اکبر عبدی» در رامسر و به کما رفتن او از طریق پیامک بین مردم رد و بدل می‌شد که اکبر عبدی در گفت‌وگو با فارس این خبر را تکذیب کرد.

 

انتظار500 معلول بهزیستی از شهرستان رامسر

 

 

انتظار500 معلول از بهزیستی شهرستان رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر : رییس بهزیستی رامسر گفت: بیش از 500 معلول توانجو این شهرستان در نوبت و انتظار برای دریافت خدمات غیرمستمر این نهاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، حمید رضا حبیب اللهی، صبح دوشنبه در نشستی خبری افزود: اکنون بیش از 220 خانوار تحت پوشش امور اجتماعی و 162 مستمری بگیر توان بخشی در این شهرستان شناسایی شده است.

وی مسکن را از جمله نیازمندی های این مددجویان برشمرد و اظهار داشت: همکاری افراد خیر برای ساخت مسکن مددجویان امری الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت هر واحد مسکونی بیش از 100 میلیون ریال هزینه دارد در حالیکه اکنون به ازای هر واحد حدود 40 میلیون ریال اعتبار دولتی تخصیص داده می شود.

به گفته حبیب اللهی، پارسال برای بیش از 400 مددجوی تحت پوشش این نهاد دفترچه خدمات درمانی صادر شد و بیش از توان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

رئیس بهزیستی رامسر، مناسب سازی فضای شهری را از دیگر نیازمندی های توانجویان این شهرستان اعلام کرد.

شهر گردشگر پذیر رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

هنرهای سنتی و فراموش شده ساکنان کناره خزر

 

هنرهای سنتی و فراموش شده ساکنان کناره خزر 

 

 

خبرگزاری مهر - گروه استانها : هنرهای دستی و سنتی فراموش شده، گنحینه ای از عشق و شیدایی حاشیه نشینان جنگلهای خزری شمال است که به رونق و احیای دوباره نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، هنرهای بومی، پرپیشینه و باهویت از جذابترین و زیباترین جاذبه های گردشگری مناطق مختلف کرانه خزر بوده که اکنون برخی از آنها زینت بخش موزه ها است. صنایع دستی شمال، اوج هنر، ظرافت و قصه دلدادگی مردان و زنانی را روایت می کند که دستانشان از رنح دوران پینه بسته، چشمانشان بی فروغ شده و چروک بر سیمایشان همانند قالی پرنقش و نگار شده است.

اما این روزها دیگر دستان هنرپرداز و پرسخاوت پیرپالان دوز، استاد چلنگر، بانوان حصیر باف و قالی باف خطه شمال با هنرشان بیگانه شده و برای رونق دوباره هنر آبا و اجدادیشان، چشم انتظار همت و حمایت ویژه متولیان امر هستند.

فرآیند صنعتی شدن و پیشرفت تمدنهای بشری موجب شده تا دیگر دود از کارگاههای کوچک و خانگی اما باصفای پیرلاک تراش و چلنگر به هوا برنخیزد و از برخی هنر و میراث آبا و اجدای حاشیه نشینان کرانه خزر جز نام و نشان چیز دیگری در خاطره ها باقی نماند.

برگردیم به گذشته و به یاد بیاوریم روزگارانی را که در دهکده ها و مناطق مختلف شهر، اسب و قاطر این خودروهای " یونجه سوز" جای انواع خودروهای دوگانه سوز کنونی ایفای نقش می کردند، آن روزگاران از پالان دوزی و صدها هنر دیگر مناطق شمالی کشور به عنوان یک صنعت یاد می شد.

آن ایام نوای دنگ و دینگ چکش هنرمندان چلنگر، لالایی گوش نواز ی بود که در گوش جوانترها تکرار می شد تا عشق فرزندان به هنر نیاکانمان افزونتر شود.

به راستی که بوی بهار نارنج، عطرشالی و شکوفه های گیلاس در تار و پود قالی، جاجیم و حصیر هنرمندان گلستانی و مازندرانی روح هر بیننده ای را طراوات می بخشد و این جمله زیبا که "هنر نزد ایرانیان است و بس" را در ذهن تداعی می کند.

این روزها در هیاهوی زندگی و کلاف پرپیچ و خم توسعه به جرم کهنگی و قدیمی بودن بسیاری از این هنرهای دستی دیرینه و با هویت را که یادآور سنت و فرهنگ هر منطقه است را به دور ریخته و به کالاهای بی هویت و مشابه خارجی روی آوردیم.

به رغم بی مهریهای زمانه، هنوز در برخی آبادیهای کوچک و دور افتاده  گلستان، هنرمندان بی نام و نشانی عاشقانه هنرپردازی می کنند تا چراغ میراث فرهنگی و صناییع دستی کشورمان همچنان پرفروغ باقی ماند.

شماری از این هنرمندان پرآوازه و بی نام و نشان در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان، توجه، حمایت، برنامه ریزی اصولی، آموزش و دعوت از استادکاران را برای رونق دوباره هنرشان ضروری می دانند.

به تاکید این عده، کاربردی شدن، توجه به صادرات، ارائه تسهیلات مناسب، راه اندازی بازارچه ها و موزه های منطقه ای در پویایی و افزایش سهم صنایع دستی در سبد خانوار تاثیر به سزایی دارد.

طبق آمار از 303 رشته ثبت شده صنایع دستی در کشور بیش از 80 رشته در کرانه های دریای خزر از جمله گلستان و مازندارن رواج دارد و بقیه یا در حال فراموشی و یا منسوخ شده هستند.

یک بانوی جاجیم باف گنبدی در این زمینه گفت: در صورت حمایت بیشتر، این رشته هنری می تواند نقش موثری در کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی ایفاء کند.

سلیمه رستمی به خبرنگار مهر افزود: برای رونق دوباره این هنر قدیمی و پرپیشینه باید از تجربیات استادکاران و بافندگان قدیمی این رشته بهره گرفته شود.

وی ارائه تسهلات مناسب، شناسایی و ساماندهی هنرمندان و بیمه شدن را از دیگر راه کارهای حمایت از فعالان این رشته هنری برشمرد.

ایوب روحانی هنرمند لاکتراشی از نور مازندران گفت: برای حمایت از این رشته هنری اصیل باید نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی گسترش یابد.

وی اظهار داشت: متولیان امر برای احیای دوباره رشته های بومی صنایع دستی و رفع مشکلات فراوری، تلاش بیشتری به خرج دهند.

به گفته این هنرمند، اکنون کالاهای دستی تولید شده نظیر قند جوله، پارچ، دونه لاک و کچه را به صورت موردی و سفارشی به برخی مغازه داران می فروشم.

به هنر کنده کاری روی چوب "لاکتراشی" می گویند.

یک کارشناس میراث فرهنگی از گرگان در این خصوص اظهار داشت: رشد صنایع دستی در ایحاد فرصتهای شغلی و توسعه صنعت گردشگری موثر است.

رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شناخت ضرورتها و رفع چالشهای فراروی هنرهای دستی به برنامه اصولی و جدی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی فعالان صنایع دستی و پایدار نمودن اشتغال موجود در این بخش از جمله راه کارها برای حمایت از هنرمندان است.

وی توسعه مراکز آموزش صنایع دستی در سطح استان و شهرستان در سه مقطع عمومی، مقدماتی، پیشرفته، متوسطه و عالی ضروری است.

به گفته این کارشناس، فرهنگ غنی منطقه، روابط با کشورهای حاشیه خزر و ورود گردشگران زمینه مناسبی را برای رونق صنایع دستی در منطقه فراهم کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: استاندارد سازی رشته های صنایع دستی برای تدریس در هنرستانهای کار و دانش به احیاء و توسعه این رشته ها کمک می کند.

انوشیروان گراییلی افزود: تراش کاری، معرق کاری، سفالگری، درودگری، طراحی سنتی، طلاسازی، گیپوربافی، سرمه دوزی، ابریشم دوزی، رودوزی و منبت کاری از جمله رشته هایی است که تاکنون استاندارد سازی شده است.

در عین حال جمعی از کارشناسان معتقدند: برای کاربردی شدن صنایع دستی در سبد خانوار، بازنگری و تغییر نگرش، توجه به تبلیغات، تامین مواد اولیه، کیفی سازی و شناسنامه دارکردن محصولات باید به عنوان یک ضرورت نگریسته شود.

بیش از 150 هزار نفر از مجموع دو میلیون و 500 هزار نفر شاغل در بخش صنایع دستی کشور در استانهای مازنداران و گلستان به سر می برند.    

باید جلوی تکرار تاریخ را بگیریم

 

 

باید جلوی تکرار تاریخ را بگیریم

 

رامسر ـ حسن پورمنصوری

 

 

 

تحرکات اخیر غرب با مدیریت آمریکایی ها در رابطه با (تعلیق) در کل مسئله انرژی هسته ای ایران ، باعث شده است که خواص کشورمان ، موضع واحد اتخاذ کنند . چون می دانند ما سی سال پیش انرژی هسته ای نداشتیم . اصلا دنبال دانش هسته ای نبودیم و فکرش را هم نمی کردیم ، که گروهک های مخالف را مسلح گردند و به جان انقلاب نوپای اسلامی ما انداختند ، موضوع قومیت گرایی را دامن زدند ، کودتای نوژه را براه انداختند . قصد ترور رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی را داشتند به طبس حمله کردند و بالاخره دست آخر هم جنگ تحمیلی را از طریق صدام حسین به راه انداختند ،که هشت سال تمام با سلاح های مدرن مخرب و ممنوعه و با همه توان خواستند انقلاب را و مقاومت مردم را نابود کنند و ما را دوباره برگردانند سر جای اولمان . ولی با ایثار مردم و عنایت خداوند این همه توطئه یکی پس از دیگری خنثی شد و خواص جامعه نگذاشت تاریخ تکرار شود .

عبرت های تاریخی

 در دوره مشروطه جامعه می رفت تا جمهوری را در کشور حاکم کند، ولی دست های خارجی با کمک«خواص باطل» دوباره پادشاهی را حاکم کردند و حدود هفتاد سال پهلوی را بر گرده ی مردم مسلمان سوار کردند و کشیدند آن همه عذاب را که همه دیدیم و شنیدیم .یا پنجاه سال بعد از وفات رسول (ص) اتفاقی افتاد که فرزند پیامبر ، فرزند فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به جرم خارجی بودن محکوم و در مسلخ کربلا سر از تن آن بزرگوار جدا می کنند و فرزند حضرت رسول (ص) را به اسیری می برند آن هم با چه وضع اسفباری که بارها شنیده و خواننده ایم. البته خارجی نه به معنای آنچه که امروز مرسوم است که اهل یک کشور خارجی باشند ، نه . خارجی یعنی : «من خرج علی امام عادل فدمه هدر» در اسلام کسی که خروج کند و قیام کند علیه یک امام عادل خون او هدر است در حالی که اسلام به «خون» چقدر اهمیت می دهد . حال فرزند پیامبر خدا می شود خارجی و خون او »هدر« است آن هم در مقابل امامی مثل یزید که حتی برادران اهل تسنن نیز او را به رسمیت نمی شناسند و قبول ندارند . امام حسین (ع) با عظمتی که داشت چرا «خواص»زمانه اش مثل ابن عباس ، عبدالله بن جعفر ، عبدالله بن عمر ، عبد رحمان بن ابوبکر ، عبدالله بن زبیر و . . . علیرغم ارادتی که داشتند باایشان همهراهی نکردند.بیشک اگر خواص دوران با آن حضرت همراهی می کردند مسلما گروه های بیشتری به طرف امام معصوم جذب می شدند .

چرا این «خواص» موضع واحد اتخاذ نکردند و همراه نشدند. آیا خواص جامعه صدر اسلام اهل فکر و تحقیق نبودند . یزیدبن معاویه را بخوبی نمی شناختند ؟! و یا به امام حسین (ع) ارادت نداشتند ؟! آنچه مسلم است خواص اهل تفکر و تحقیق به موقع حرکت نکردند که آن واقعه تأسف بار تاریخی و جانگداز رخ داد که از صفحات شوم  و ننگین تاریخ است .

حضرت علی (ع) در خطیه 14 نهج البلاغه می فرماید : «از حال فرزندان اسماعیل و حال فرزندان یعقوب عبرت گیرید ، هان که چقدر حالا که ملت های مشابه صفات و افعالشان شبیه یگدیگر است .» این شباهت در صفات و رفتار ، تا حدی است که حوادث و رخ دادهای گذشته می تواند برای آیندگان عبرت ، پند و تجربه باشد . چون تابع اصول و قواعدی است که در هر دوره با حصول شرایط ، قابل تکرار می باشد .

در جامعه دینی ما، زوایای زندگی و شیوه حرکت تاریخ سازان می تواند الگویی فرا روی ما قرار دهد . به طور کلی جامعه انسانی به دو گروه عوام و خواص تقسیم می شود گروه اول دنباله رو و گروه دوم اهل تفکر ، تحقیق و تحلیل گر.

گروه اول قدرت تحلیل رخدادهای اجتماع را ندارند چون درک درستی از مسائل ندارد لذا رفتارشان با تفکر و تحقیق و تحلیل آمیخته نیست بلکه بیشتر مقلد خواص هستند ولی وقتی تابع جو شوند اثر گذار هستند .

گروه دوم، آگاهان به اصطلاح خواص ، پیشرو اهل تحقیق و تحلیل که رفتار و اعمالشان بر اساس تحقیق و انتخاب آگاهانه صورت می گیرد یعنی راه را انتخاب می کنند در جهت مشخص . این گروه حوادث را خلق می کنند و دسته اول را مطابق سلیقه خود وارد عمل می کنند .

پیشرفت و خوبی ، عقب ماندگی و بدی در کل فراز و نشیب جامعه را به این گروه نسبت می دهند . در گروه خواص هم آدم های با سواد هست هم بی سواد . هرکسی که بداند چه کار می کند و از روی تصمیم گیری راهی را انتخاب کند و از روی تدبیر و تفکر حرکت کند در گروه خواص قرار می گیرد . مثل پهلوی اول ، در تاریخ آمده است که او آدم بی سوادی بوده که حتی خواندن و نوشتن نمی دانست ولی در گروه خواص بوده و تاریخ ساز . پهلوی اول جز آدمهای مقتدر مصلح بود یعنی کسی که قدرت داشت و اصلاحات کرد. این گروه قابل خرید و فروش هستند و تابع خواص بالاتر از خود قرار دارند به محض اینکه شرایط تغییر کند ، تابع و مقلد می شوند که در تاریخ می خوانیم که شد . حالا بنا نداریم تاریخ را در این مجال کم مرور کنیم .

اما مصلح مقتدر چه کسی است ؟ کسی که خود اصلاح شده است ، تزکیه نفس کرده ، در مقابل دنیا پایش نمی لرزد . پول ، خانه ، شهوت ، مقام ، اسم و رسم ، پست و مسئولیت ، حتی جان . در جایی که باید حق را اعمال کند ، می کند و هیچ ابایی ندارد مثل امام خمینی (ره) رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران . البته هیچ قصد مقایسه نداشتم ولی در واقعیت تاریخی تاریخ ساز بودند و موجودی مثل پهلوی اول را نمی شود منکر بود . البته خواص هم در جریان دفاع از حق اثرگذار هستند و هم در ناحق و باطل .

پهلوی اول مقتدر مصلح بود اما کسی که خود را اصلاح نکرده بود. لذا پایش در جریان پست و مقام ، زن و فرزند ، پول و خانه و مقام و جان می لرزید و می لغزید که نهایتا هم لغزید و تابع جریان لاییک شد و بر سر مردم ایران آنچه را آورد که نمی بایست .

اما در گروه عوام هم می توان با سواد و بی سواد را دید . ولی برای شغل و مقام ، پول و خانه و کلا دنیا در جبهه ضد حق قرار می گیرند . و عده ای از خواص در موقع تصمیم گیری و عمل سکوت می کنند . واقعا خواصی چون ابن عباس ، عبد الله بن جعفر ، عبالله بن عمر ، عبدالرحمان بن عمر و عبدالله بن زبیر امام حسین (ع) را نمی شنتاختند و یا از اعمال یزید باخبر نبودند ؟! چه شد که در برابر این جریان سکوت کردند ؟! عافیت اندیشی کردند . این ها حتی طرفدار حکومت هم نبودند . آیا تحلیل درستی از جامعه نداشتند ؟! یا آنقدر مجذوب دنیا شده بودند که میل به زندگی در اراده شان خلل و رخنه کرده بود که هضم جریان «بهره های زندگی »شده بودند ؟

امروزه در مقابل همه ی امریکا و اروپا و در کل جهان سلطه آیا باید دغدغه داشته باشیم ؟! آیا خواص تأثیر گذار در حوادث تاریخ ساز کشور اسلامی ، تحلیل درستی از جبهه حق و باطل دارند ؟ آیا می دانند که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، ما دنبال انرزی هسته ای حتی از نوع صلح آمیز آن هم نبودیم که آنها دشمن ما بودند . این ها همه بهانه است تا انقلاب اسلامی را نابود کنند که باعث بیداری مردم دنیا شده است .

آیا تحمل آن را داریم دوباره تاریخ تکرار شود ؟ ما مردم شیعه در کوفه و کربلا جمع شویم، جگر گوشه پیامبر را که با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند ، دفن کنیم ؟! آیا نباید در برابر جریان سلطه ایستاد . نباید خواص جامعه ما با یک تفکر و تحلیل درست از قضیه انرژی هسته ای در مقابل زیاده طلبی های آمریکا و اروپا ، عوام جامعه را روشن کنند و دست دنیا طلبان و شهوت پرستان داخلی را امروز کوتاه کنند که فردا خیلی دیر است .

همه ی ناراحتی مردم از کسانی است که مثل زالو در بدنه اجرایی نظام ، چسبیده به شاهرگ های حیاتی اقتصادی انقلاب و خون مردم را می مکنند و مسئولین فقط انگشت نشانه خودشان را به سمت مردم گرفته و همدیگر را متهم می کنند و دیگران از نوع خودشان را مسئول می دانند و چاره ای نمی اندیشند . آنهایی که میل به زندگی ، شهوت وار خوره ی انقلاب شدند ، طردشان کنید و نگرانی ها را از مردم بکاهید .

در چند روز اخیر رهبر معظم انقلاب فرمودند که «مبارزه با مفاسد اقتصادی تاریخ ندارد »و رئیس مجلس خبرگان ، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی با دیدگاه های متفاوتی که داشتند ، خوشبختانه در مسئله انرژی هسته ای موضع واحدی را اتخاذ نمودند . انتظار داریم خواص جامعه با تحلیل و درک درست عوام جامعه را همچنان با خود همراه داشته باشند و نگذارند تاریخ تکرار شود .

 

برگزاری دومین همایش اصناف شهرستان رامسر

 

برگزاری دومین همایش اصناف شهرستان رامسر

 

 

 

رامسرنیوز-محمود صادق کیا رئیس امور صنفی شهرستان رامسر جایگاه اصناف را در سه محور اصناف ، مردم و مسولان بیان نمود و گفت: اصناف جهت همگامی با ارتقا توسعه اقتصادی بازار شهرستان باید به امر قوانین امور صنفی علی الخصوص قوانینی که اولویت زمانی این مقطع اقتضا می کند عمل کرده و اقدامات لازم را جهت نظم امور بازار و امور اداری مرتبط با اصناف که نمونه بارز آن تامین و عرضه کالا برای شهروندان با در نظر گرفتن حداقل سود عادلانه که از اندیشه والای اسلامی نشات می گیرد انجام دهند.

 به گزارش خبرنگار ما،وی در ادامه افزود : عاملی که باعث پیشرفت و ترقی یک شهرستان یا یک استان می گردد مشارکت همه جانبه و تمام عیار بازاریان در امر مدیریت شهری است.

 وی گفت : در خصوص توسعه پروژه احداث ساختمان مجمع 446 ملیون ریال از درآمد مجمع هزینه شده است.

 وی در ادامه به دیدگاههای رو به رشد مدیریت مجمع کنونی اشاره کرد و گفت : دیدگاههای این مجمع با توجه به تداوم عملکرد های گذشته اصلاح نظم واحدهای صنفی در امر تداخل صنفی بازار خواهد بود.

در ادامه این همایش باباخانی فرماندار رامسر گفت : اصناف نقش بزرگی در جامعه دارند و بزرگترین قشر اشتغال زایی را نیز دارا می باشند. وی گفت: اصناف شغل بسیار مقدسی دارند و خداوند آنها را دوست خود تلقی کرذه است.

وی در ادامه به گوشه هایی از عملکردهای اصناف اشاره نمود. در ادامه همایش مهندس نیکنام نماینده مردم رامسر تنکابن در مجلس شورای اسلامی به اهمیت و ارزش اصناف اشاره کرد و گفت : هرکس که تصمیم بگیرد وارد بازار شود و یک حرکت اقتصادی داشته باشد لقب حبیب خدا را بدست مس آورد.

 وی گفت : کسب این عنوان به همین سادگی بدست می آید ولی حفظ کردن این عنوان بسیار مشکل است برای حفظ این عنوان باید بندگان خدا در کنار وی آرامش خاطر داشته باشند. خدای ناکرده حبیبان خدا نباید مایه امرار و معاش یکسری تولید کننده های از خدا بی خبر شوند.

 وی گفت: این تکلیف یک حبیب خداست که کالا را با بهترین کیفیت به مردم ارزانی کند.

 

تجزیه طلبی استانی، پرهیز و گریز چرا؟

 

تجزیه طلبی استانی، پرهیز و گریز چرا؟

از: دکتر میلاد محقق(مازندنومه)

 

تلاش بی وقفه تجزیه طلبان مازندرانی برای تاسیس استان جدید در غرب این استان همچنان ادامه دارد و ما شاهد پیگیری های برخی افراد در پایتخت نیز می باشیم.

 در این میان نگرانی عده ای از مخالفان این جریان نیز وجود دارد و آنان نیز به فراخور حال و توان شان در صددند تا این اتفاق هرگز رخ ندهد.

عده ای دیگر نیز وجود دارند که هنوز به نتیجه مشخصی در این باره نرسیده اند و همچنان در حال مطالعه هستند که آیا صلاح در این است که استانی جدید تاسیس شود یا به جای این اقدام، کارهای دیگری لازم است رخ دهد تا حل مشکلات غرب مازندران را به دنبال داشته باشد.

پرسش نخست ما این است که موافقان طرح به واقع دنبال چه رویداد جدیدی هستند؟

 ابتدا از همه مخالفان و موافقان اجازه می خواهیم تا این بحث را آزاد بگذاریم تا از خود سانسوری به دور باشیم.

 بدون تردید موافقان طرح مذکور به دو گروه تقسیم می شوند:

 - گروه نخست کسانی هستند که به راستی رفع مشکلات منطقه را در تاسیس استان جدید می بینند.

 - گروه دوم تنها وانمود می کنند که انگیزه گروه نخست را دارند اما به دنبال اهداف دیگری هستند.

 سخن ما در ابتدا با گروه نخست است که با بررسی و مطالعاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مشکلات موجود در منطقه با تاسیس استان جدید و جدا سازی بخشی از استان مازندران و یا احتمالا گیلان می توان به سعادت استانی دست یافت.

 مشکلاتی که هم اکنون می توان به آنها اشاره نمود را می توان به چهار دسته کلی قسمت کرد که شامل مشکلات: اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی می باشد.

بدون آن که بخواهیم به کالبد شکافی مشکلات مذکور بپردازیم تذکر این مطلب را ضروری می دانیم که منشا همه مشکلات موجود یا بین المللی است، یا منطقه ای است و یا ملی و در سطحی کوچکتر استانی.

مشکلات بین المللی را که نمی توان با استان جدید حل کرد و همچنین مشکلات منطقه ای و ملی را!

 و اما مشکلات استانی که همه می دانیم سالهاست وجود دارد و هیچ ارتباطی هم به مسائل بین المللی،منطقه ای و ملی ندارد.

 اگر استاندار قدرت اداره امور استانی را ندارد،اگر فرماندار فاقد توان مدیریت کارآمد برای حل مشکلات یک شهرستان می باشد،اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا قادر نیستند مطالبات مردمی را با تخصص و درایت دنبال کنند و اگر مردم دارای مکانیزم صحیح برای رسیدن به خواسته های بحق خود نیستند تقصیر استان مازندران نیست که این همه مشکلات کوچک و بزرگ را لمس می کنیم.

دوستانی که با صرف انرژی های بسیار به دنبال تاسیس استان جدید هستند آیا تا کنون به دنبال رفع مشکلاتی نظیر آنچه فهرست وار اشاره کرده ایم رفته اند؟

حتما عزیزان معنا و فاصله بین بهداشت و درمان را به خوبی می دانند و حتما تقدم و ارزش پیشگیری قبل از وقوع را بخوبی می شناسند؟

 آیا اگر ما در زمینه ای دستورات بهداشتی را رعایت نکرده باشیم و به همان دلیل مبتلا به بیماری شویم و اگر در این زمان چاره کار حفظ بهداشت باشد، می بایست به درمان روی آوریم یا اینکه باید با صبر و حوصله توجه خودمان را به دستورات بهداشتی متمرکز سازیم تا به مرور مشکل مان برطرف شود؟

 کدام مسئول تا کنون به طور جدی برای حل مشکلاتی همچون بیکاری،فقر،فساد و... گام برداشته که حل نشده تا ما اکنون بگوییم که حل این مشکلات در تاسیس استان جدید است؟

شما ضعف نمایندگان مردم را در مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمی دانید؟ آیا استاندار و فرمانداران محترم خود را بی عیب و نقص می دانند و عقیده دارند که همه آنچه باید انجام می داده اند، به انجام رسانده اند ؟

آیا اگر بین مردم و مسئولان استان همدلی مورد نیاز به وجود آید و آنگاه برنامه های مشترک شان عملی گردد، ذره ای از مشکلات موجود باقی خواهد ماند؟

 می پرسید چگونه می شود همدلی مورد نیاز را به وجود آورد؟

 چرا از جامعه شناسان،روان شناسان،روان شناسان اجتماعی،حقوق دانان و مسئولانی که دلسوزتر و متخصص ترند کمک نمی گیرید؟

 به نظر این جانب شما موافقان طرح تجزیه استان مازندران در راه تاسیس استان جدید، دچار پرهیز و گریز شده اید.

 پرهیز از بیان مشکلات اصلی و آنگاه راه حل های واقعی، و گریز از مسئولیت پذیری بسیاری از مشکلات موجود.

 برای رضای خدا و سعادت مردم بیاییم و به مسئولان استانی و شهرستانی صراحتا" مشکلات واقعی را بگوییم و از بیان واقعیات پرهیز نکنیم.

وباز بیاییم بسیاری از مشکلات را به گردن بگیریم زیرا همه ما در به وجود آمدن مشکلات سهیم هستیم و اگر این کار را صورت بدهیم آن گاه خواهیم دید که مردم نیز متواضعانه سهم خود را در بروز مشکلات شان جستجو خواهند کرد و در این هنگام قصور مسئولان را نیز به راحتی خواهند بخشید.

 اگر به این مسئله ایمان ندارید امتحان کنید. پرهیز و گریز از بیان حقایق و مسئولیت پذیری در بروز مشکلات، خود مشکلی بر مشکلات موجود خواهد افزود و بی درنگ اندک اعتماد بین مردم و مسئولان را نیز از بین خواهد برد.

 استان مازندران دارای ظرفیت های محیرالعقولی در حوزه منابع انسانی و طبیعی است که تا کنون مردم و مسئولان این استان، آن گونه که باید و شاید به آنها توجه نکرده اند و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا همه با همدلی و همکاری، سعادتمندی واقعی را تجربه کنیم.

 اما گروه دوم که عده ای سوار بر موج تغییرات و تحولات کشورند و همیشه ماهرانه منافع شخصی و گروهی خود که فرسنگها با منافع مردم و مملکت فاصله دارد را جستجو می کنند، افرادی که در این گروه جای می گیرند کسانی هستند که جز منافع خود منافع دیگری را نه می بینند و نه می شناسند.

به نظر می رسد که مردم بهتر از هر کس دیگری اینان را می شناسند و ما از بیان مشخصات آنان خودداری می کنیم.

اما سخنی با این گروه: مردم غرب مازندران به خوبی و سهولت قادرند تا مشکلات خود را با اعتماد به هم و مسئولان دلسوز و متخصصشان حل کنند و نیازی به تاسیس استان جدید ندارند به شرط آنکه ابتدا مصادیق مربوط به فقر فرهنگی و اجتماعی از آنان برداشته شود که بانی آنها نیز شما هستید.

 استان مازندران اکنون راه خود را برای رسیدن به توسعه واقعی یافته است و مردم و مسئولان غرب مازندران باید با درایت و جدیت هر چه تمامتر سهم خود را در این وسعت عظیم جستجو کرده و آن را بیابند.

 برای رفع بی کاری و کم کاری در اقشار مختلف جامعه ابتدا باید تنبلی را از جامعه دور کنیم زیرا جبران عقب ماندگی های موجود با کارکرد معمولی میسر نخواهد شد و برای رسیدن به هدف بزرگ باید کارهای بزرگ صورت گیرد که ما به مردم و مسئولان غرب مازندران در این ارتباط ایمان داریم، باز به شرط آنکه دچار پرهیز و گریز نشویم، تمام.  (drmohaqeq@gmail.com)


فرماندار رامسر:یک چهارم مسافران مازندران به رامسر سفر می کنند

 

فرماندار رامسر:

 

یک چهارم مسافران مازندران به رامسر سفر می کنند

 

ساری - خبرگزاری مهر: فرماندار رامسر گفت: سالانه یک چهارم مجموع 15 میلیون مسافر وارده به مازندران به این شهرستان گردشگر پذیر سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، علی باباخانی عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان در فرمانداری افزود: برای پذیرایی و استقبال بهتر از مسافران طرح ساماندهی و شناسایی ویلاهای خصوصی در این منطقه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: 80 درصد مالکان این ویلاهای خصوصی موافقت کردند تا اماکن خود را با همکاری و نظارت میراث فرهنگی و گردشگری اجاره دهند.

وی خاطرنشان کرد: به رغم تلاشهای بسیار با کمبودهای زیادی در این بخش مواجه هستیم.

به گفته باباخانی، با تکمیل و بهره برداری از شش منطقه گردشگری مصوبه سفر دولت به این شهرستان، بخش زیادی ار مشکلات برطرف می شود.

فرماندار رامسر اضافه کرد: با تکمیل این طرحها، ظرفیت پذیرش سالانه مسافران شهرستان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان امر برای رفع مشکلات بخش گردشگری این شهرستان شد.

پلهای بزرگ راه های ارتباطی مازندران مرمت می شوند

 

پلهای بزرگ راه های ارتباطی مازندران مرمت می شوند

پل شیرود و چالکرود در محور تنکابن به رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر کل راه و ترابری مازندران از مرمت پل های بزرگ راه های ارتباطی استان طی سال جاری خبر داد.

موسی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان، ده مییلیارد و 700 میلیون ریال جهت تعمیر اساسی پل های بزرگ در راههای استان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: پلها به عنوان عناصر مهم و کلیدی در شبکه شریانی راههای یک کشور، نقش ویژه ای را ایفاء می کنند و تامین ایمنی و پایداری پل  در همه زمان از ضرورت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و ترابری مازندران تصریح کرد: این اداره کل بر اساس وظیفه اصلی خود در زمینه حفظ و نگهداری راههای استان تعمیرات اساسی، 11 پل بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته رحیمی، پل بزرگ پل سفید در محور قائمشهر به فیروزکوه، پل هایت در محور چالوس به کلارآباد، پل کلارآباد یک و دو، اسبچین، امرجکلا، ولی آیاد، کاظم رود در محور کلارآباد به تنکابن، پل شیرود و چالکرود در محور تنکابن به رامسر و پل بزرگ کمربندی آمل از جمله پلهایی هستند که بر اساس شرایط موجود مورد تعمیر و بازسازی کارشناسان و مامورین راهداری قرار خواهند گرفت.

وی در پایان افزود: پل ها نمی توانند برای همیشه باقی بمانند و به هر شکل و سازه ای که به کار برده شود و با هر مصالحی که استفاده شود دیر یا  زود آثار فرسودگی در آنان ظاهر می شود بنابراین موضوع ارزش پلها و خسارات ناشی از بی توجهی به نگهداری آنها یکی از مواردی است که باید به طور وسیع و گسترده مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در رامسر:

 

قائم مقام وزیر بهداشت در رامسر:

مرکز طب هسته ای در مازندران راه اندازی می شود

 

ساری - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تا پایان نیمه نخست امسال، مرکز طب هسته ای در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، حمید محمد جعفری عصر شنبه در جلسه پیگیری مصوبات دولت به استان در رامسر افزود: تجهیزات مورد نیاز این مرکز خریداری شده و در بیمارستان فاطمه زهرا استان در ساری راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این مرکز پیوند کلیه نیز در استان راه اندازی می شود و نیروهای مورد نیاز این مرکز تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: به جز مرکز رادیوتراپی در سایر بخش ها و تجهیزات درمانی در استان کمبودی وجود ندارد.

به گفته محمد جعفری، وجود امکانات و تجهیزات مورد نیاز درمانی در استان تا حد زیادی مراجعات مردم برای درمان به خارج از استان را کاهش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ادامه داد: اکنون 19 بیمارستان فعال با بیش از دو هزار تخت در استان وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران در رامسر:

 

مدیر کل دامپزشکی مازندران در رامسر:

 

سه کشتارگاه صنعتی نیاز مازندران به گوشت قرمز را تامین می کند

 

 

ساری - خبرگزاری مهر : مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: سه کشتارگاه صنعتی نیاز این استان به گوشت قرمز را تامین می کند.

مجید مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر افزود: در راستای ساماندهی کشتارگاه ها، اکنون کشتارگاه صنعتی در شرق، مرکز و غرب مازندران فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: وجود یک کشتارگاه نیمه صنعتی در نور نیز ظرفیت تولید کشتارگاه های استان را افزایش داده است.

وی خاطر نشان کرد: از نظر آماری اگر دو کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کامل یک شیفت کاری که کشتار 150 راس دام سنگین و 1500 راس دام سبک است می تواند کل نیاز استان به گوشت را تامین کند.

به گفته مختاری، باید با تامین خودروهای مجهز برنامه ریزی شود تا گوشت تولیدی به مناطق استان ارسال شود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران یادآور شد: اجرای این طرح موجب می شود تا جلوگیری رشد فزاینده قیمت گوشت در استان گرفته شود.

وی تصریح کرد: به رغم وجود کشتارگاه های مناسب صنعتی در استان، پیگیری های محلی برای ساخت کشتارگاه جدید نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای سلامت استان برای ساماندهی و تجهیز چهار کشتارگاه صنعتی موجود استان باید برنامه ریزی شود و مجوز جدید ساخت کشتارگاه داده نمی شود.

وی وجود کشتارگاه های سنتی را از جمله مشکلات موجود در مازندران برشمرد.

سالانه 480 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در کشتارگاه های مازندران ذبح می شود.

مخاطبان محترم رامسرنیوز

 

 

مخاطبان محترم رامسرنیوز

 

با سلام:

به اطلاع شما عزیزان می رسانیم که اخیرا مطلع شدیم تارنمایی تحت عنوان "ستاد تاسیس استان جدید در غرب مازندران(کمیته اطلاع رسانی)" با آدرس:  http://ostanejadid.tk/ موجودیت یافته که ضمن حمایت از تجزیه استان مازندران پیگیر مسائل مربوط به آن است.

بلافاصله مطلبی را برای آنها فرستادیم و آنها هم به مطلب ما پاسخ داده اند که ما عین مطالب را به نظر شما می رسانیم:

خواسته ما از "ستاد تاسیس استان جدید در غرب مازندران(کمیته اطلاع رسانی)":

سلام دوستان
سیاست رامسرنیوز مخالفت قاطع با تجزیه استان مازندران است.
اگر موافقید بحث اینترنتی در این باره با هم داشته باشیم.


پاسخ "ستاد تاسیس استان جدید در غرب مازندران(کمیته اطلاع رسانی) "به خواسته ما:

با سلام و درود. راه‌اندازی این پایگاه در حقیقت علاوه بر توجیه علمی ورود به فاز عملی تاسیس استان جدید در غرب مازندران می‌باشد. از شما بازدید‌کننده محترم تقاضا می‌شود نخست مطالب موجود را به دقت مطالعه فرموده و در صورت نیافتن پاسخ و یا طرح مسئله جدید، این پایگاه آمادگی هرگونه بحث در فضای اخلاقی و منصفانه را دارد.
با تشکر
کمیته اطلاع‌رسانی

--------------------------------------------------------------------

از شما دوستداران سرنوشت رامسر و غرب مازندران دعوت می کنیم نظرات موافق و مخالف خود را در باره تشکیل استان جدید و تجزیه استان مازندران جهت درج در رامسرنیوز و برقراری مناظره اینترنتی بین موافقان و مخالفان این طرح برای ما ارسال فرمایید.

با تشکر

رامسرنیوز