رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پایه‌های پروازی در فرانکفورت و آسیا برای توسعه صادرات مازندران ر

پایه‌های پروازی در فرانکفورت و آسیا برای توسعه صادرات مازندران راه‌اندازی شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل شرکت هواپیمایی هما در مازندران و گلستان گفت: پایه‌های پروازی مازندران در فرانکفورت و آسیا تشکیل شده است که می‌تواند تمام اروپا و آسیا را در ارتباط با صادرات کالا پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سلطان‌پور شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی راهکارهای پروازی در اتاق بازرگانی ساری اظهار داشت: شرکت هواپیمایی هما در مازندران و گلستان دارای ناوگان بسیار قدرتمندی است و ظرفیت حمل 100 تن بار را نیز دارد.

وی افزود: این شرکت ظرفیت صادرات حداقل 40 تن بار را در اروپا دارد و می‌تواند تمام اروپا و آسیا را در ارتباط با صادرات کالا پوشش دهد.

سلطان‌پور به عدم صادرات مرکبات استان از طریق پروازهای هوایی به صورت مستقیم انتقاد کرد و گفت: مرکباتی که از مازندران به ‌صورت زمینی به تهران صادر می‌شود از طریق راه‌های هوایی به دیگر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود در حالی که این استان تاکنون چنین پروازی را به طور مستقیم صورت نداده است.
 
مدیرکل فرودگاه ‌های مازندران نیز در این جلسه گفت: اکثر مردم مازندران به‌ دلیل دوری مسافت فرودگاه‌ها استقبال خوبی از مسافرت‌های هوایی نمی‌کنند.

سعید چلندری افزود: برای صرفه‌جویی در وقت و سرعت در کارها بهتر است با توسعه فرودگاه‌ها و پروازها که موتور توسعه استان هستند از خطوط هوایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان از 13 دی ماه به شرکتهای پروازی مازندران اضافه خواهد شد، گفت: پرواز ماهان در ماه اول سه پرواز را در هفته و در ماه‌های بعدی پروازهای روزانه را در برنامه کار خود دارد.

چلندری از صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد و افزود: صادرکنندگان گل و گیاه مذاکرات خود را در خصوص صادرات گل و گیاه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با شرکت هواپیمایی ماهان صورت داده‌اند و قرارداد بین آنها نیز بسته شده است.

وی به پروازهای اول دی‌ ماه در استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در فرودگاه‌های رامسر، ساری و نوشهر پروازهای خود را به ‌طور روزانه و ثابت برقرار کردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر پروازهای بندرعباس با ظرفیت تمام کار می‌کند و احتمال اینکه در آینده با مشکل کمبود بلیت برخورد کنیم زیاد است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی پرواز ساری به دبی و کیش را در برنامه کاری خود داریم.

چلندری در خصوص پروازهای باری گفت: متاسفانه هنوز این امر محقق نشده اما به ‌علت جلب نظر صادرکنندگان سیستم هوایی آمادگی آن را دارد تا در آینده نزدیک پروازهای باری خود را توسعه دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد