رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شهادت حضرت علی(ع)

 

 

شهادت حضرت علی (ع) بر همگان تسلیت باد 

 

 

خطبه های نماز جمعه رامسر ۲۹ شهریور ۱۳۸۷

 

خطبه های نماز جمعه رامسر  

۲۹ شهریور ۱۳۸۷

 

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز ماننده هفته های گذشته در مصلی رامسر اقامه شد.

حجه الاسلام باقرزاده در خطبه های این هفته با اشاره به شبهای قدر و مقام بس رفیع و والای امیرالمؤمنین (ع) گفت: تمام عزت و افتخار آن حضرت (ع) در عبودیت و بندگی خدای متعال بود. آن بزرگوار به تمام معنا عبد الهی بود. در  جنگ و صلح، در فقر و غنا، به هنگام قضاوت و حکومت، در مقام تعلیم و تربیت، کار و زندگی، حتی خوردن و خوابیدن، سکوت و تکلم و ... بندگی و عبودیت خود را به نمایش گذاشته و به آن افتخار می کرد.

وی در خطبه دوم نماز؛ ضمن توصیه به استفاده هر چه بیشتر از شبهای قدر ؛ از همگان خواست برگزاری هر چه شایسته تر مراسم سالگرد شهادت امام همگان حضرت امیرالمومنین (ع) و راه اندازی هیأتهای عزاداری را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، خاطره شهیدان سرافراز  میهن اسلامی را گرامی داشته و گفت: دوران دفاع مقدس، "عصر طلایی" ایران عزیز است که باید همواره گرامی داشته شود.

وی افزود: برکات آن دوران با شکوه و خاطرات زیبا و افتخار آمیز آن؛ هرگز از ذهن ملت بزرگ ما محو نخواهد شد.

اینکه تمام قدرتهای دنیا برای مبارزه با یک ملت انقلابی بسیج شوند ولی با مقاومت هشت ساله جوانان مومن و غیورش مواجه گشته و ناکام بمانند، یک واقعه استثنایی و کم سابقه یا بی سابقه است که در دل تاریخ ثبت شده است.

امروز همانند گذشته و بلکه بیش از آن ، ما نیازمند فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در عرصه های مختلف داخلی و ایستادگی در مقابل زورگویان مستکبر بین المللی هستیم و مهمترین وظیفه همگان، انتقال این فرهنگ به نسل جدید است.

امام جمعه رامسر احساس خودباوری عمومی، خودکفایی در صنایع مختلف خصوصا صنایع دفاعی ، پیشرفتهای شگرف علمی بویژه در علوم هسته ای و پزشکی در عرصه های داخلی و اقتدار بین المللی؛ حضور تأثیرگزار در مجامع جهانی، بیداری ملتهای مسلمان و موفقیتهای حزب الله لبنان و ... در عرصه های جهانی و فرا مرزی را از نتایج ملموس مقاومت در دوران دفاع مقدس دانست.

وی با اشاره به گزارش اخیر آقای البرادعی که در آن بار دیگر بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران تأکید شد را پیروزی مجددی برای ملت ما دانسته و گفت: متأسفانه آقای البرادعی علیرغم تأکید بر عدم انحراف در برنامه هسته ای ایران، متأسفانه بخاطر فشارهای دشمنان ملت ایران، از مطالب دو پهلو نیز استفاده کرده تا زمینه را برای فشارهای جدید بیگانگان بر علیه ایران اسلامی فراهم نماید.

امام جمعه رامسر همچنین با اشاره به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه ؛ بر ضرورت حفظ حرمت مراجع عظام تقلید تأکید نموده و گفت: متأسفانه از کسانی که انتظار هم نمی رفت، به جایگاه شامخ مرجعیت بی حرمتی می شود که قطعا باید بشکل شایسته جبران گردد.

وی گفت: توقع سکوت مراجع و پرهیز از ابراز نظر، یک انتظار کاملا نابجا و غیرمنطقی است که باید به هر صورت ممکن از تکرار آن جلوگیری شود.

ایشان با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاهها و تقارن آن با دهه سوم ماه مبارک رمضان، آنرا به فال نیک گرفت و از مسئولین مربوطه خواست ترتیبی اتخاذ نمایند تا امر مهم تربیت تحت الشعاع تعلیم قرار نگیرد بلکه آنچنان که در قرآن آمده موضوع تربیت دینی پررنگ تر از تعلیم بحساب آید تا در آینده؛ نسل علمی پویا و متعهدی را آنچنان که باید شاهد باشیم.

امام جمعه رامسر با اشاره به سالروز حمله اشغالگران غربی به افغانستان و کشتارهای اخیر غیرنظامیان بی گناه افغانی توسط نیروهای متجاوز غربی گفت: امروز بهتر از گذشته؛ ملتها به ماهیت پلید نظام لیبرال دمکراسی غربی و آرمانشهر تمدن آمریکایی پی می برند. همگان می بینند که حقوق بشر آمریکایی که (رسانه های صهیونیستی و مزدوران آنها با نیرنگ و تزویر به تبلیغ آن می پردازند) یعنی کشتار بی پناهان؛ یعنی ابوغریب؛ یعنی گوانتانامو؛  یعنی سیاهچالهایی که هنوز کشف نشدند و ...

وی افزود: آنان در حالی با بی شرمی شعارهای عوامفریبانه حمایت از حقوق بشر و مبارزه با ترور را تکرار می کنند که همچنان پناهگاه تروریستها می باشند همچنانکه بهنگام تحویل مقر اشرف در عراق؛ سرکردگان اصلی منافقین را به پایگاههای خود انتقال داده و سایر نیروها را مانند " مهره های سوخته " بحال خود رها کردند.

امام جمعه رامسر در پایان از آحاد مردم مومن و انقلابی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده و گفت: برای اعلام وفاداری به آرمان جاودانه فلسطین و همراه با سایر مسلمانان دنیا؛ ضروری است تا همه ما با شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ را  گرامی بداریم.

امام جمعه رامسر:بی‌حرمتی نسبت به مراجع تقلید باید به شکل شایسته

*** 

امام جمعه رامسر: 

***
بی‌حرمتی نسبت به مراجع تقلید باید به شکل شایسته جبران شود 

*** 

 

رسا، سرویس شهرستان‌ها ـ امام جمعه رامسر با اشاره به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه بر ضرورت حفظ حرمت مراجع عظام تقلید تأکید کرد و گفت: بی‌حرمتی نسبت به مراجع تقلید باید به شکل شایسته جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقر‌زاده، امام جمعه رامسر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته، با بیان این‌که توقع سکوت مراجع و پرهیز از ابراز نظر، یک انتظار کاملاً نابجا و غیرمنطقی است که باید به هر صورت از تکرار آن جلوگیری شود، افزود: بی‌حرمتی نسبت به مراجع تقلید باید به شکل شایسته جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش البرادعی اشاره کرد و این گزارش را پیروزی مجددی برای ملت ایران دانست و افزود: متأسفانه آقای ‌البرادعی افزون بر تأکید بر نبود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران، متأسفانه به‌ دلیل فشارهای دشمنان ملت ایران، از مطالب دو پهلو نیز استفاده کرده تا زمینه را برای فشارهای جدید بیگانگان علیه ایران اسلامی فراهم کند.

خطیب جمعه رامسر همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس، را عصر طلایی ایران اسلامی دانست و بیان داشت: هفته دفاع مقدس در کشورمان باید همواره گرامی داشته شود.

امام جمعه رامسر با بیان این‌که امروز همانند گذشته نیازمند فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در عرصه‌های مختلف داخلی و ایستادگی در مقابل زورگویان مستکبر بین‌المللی هستیم، خاطر نشان کرد: فرهنگ از خود‌گذشتگی، ایثار و شهادت باید به نسل جدید کشورمان منتقل شود.

حجت‌الاسلام باقرزاده با اشاره به سالروز حمله اشغالگران غربی به افغانستان و کشتارهای اخیر غیرنظامیان بی‌گناه افغانی از سوی نیروهای متجاوز غربی بیان داشت: امروز بهتر از گذشته، ملت‌ها به ماهیت پلید نظام لیبرال دمکراسی غربی و آرمانشهر تمدن آمریکایی پی می‌برند.

امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شب‌های قدر و مقام بس رفیع و والای امیر مؤمنان(ع) گفت: تمام عزت و افتخار آن حضرت در عبودیت و بندگی خدای متعال بود.

رد تبلیغات سوء در مورد اقلیتهای مذهبی

رد تبلیغات سوء در مورد اقلیتهای مذهبی

و ما چون تبلیغات زیاد شده است راجع به امور متفرقه و ما در صحبتهایمان جواب داده ایم لکن باز آنها تبلیغاتشان سر جای خودش هست؛ و در روزنامه ها ، چه روزنامه های اینها بعضی روزنامه هایی که در اینجاها هست و چه تبلیغات دیگری در اطراف جاهای دیگر و روزنامه های خودشان ، آنهایی که روزنامه های سازمانی هستند، در خود ایران هست ، تبلیغات هست مِن جمله راجع به اقلیتهای مذهبی که اینها تبلیغ کرده اند به اینکه اگر یک حکومت اسلامی پیدا بشود ، یهودیها را چه خواهند کرد، نصار را چه خواهند کرد، زرتشتیها را چه خواهند کرد، اینها را خواهند قتل عام کرد ، چه !این حرف بسیار غلط است . و حکومت اسلامی  اگر چنانچه ان شاء الله برپا بشود ، ما این یهودیها هم که از ایران رفتند و بازی شان دادند و رفتند به اسرائیل ، و الان گرفتارند در آنجا ، با دست این یهودیها و اسرائیل هایی که از آمریکا آمده اند یا از دولتهای دیگر رفته اند آنجا ، این دسته های یهودی که اینها آنجا بردند و اینها هم به خیالاتی  رفتند آنجا الان آنطوری که می گویند بسیار در سختی هستند، ما اگر ان شاء الله یک دولت عادلی تاسیس شد ، آنها را دعوت می کنیم؛ یهودیهایی که مملکتشان ایران بوده است دعوت می کنیم که به وطن خودشان برگردند و با آنها کمال خوش رفتاری را دولت اسلامی می کند . اسلام نیامده است که بشر را تحت مضیقه قرار بدهد. اسلام یک قوانینی است که تمام اقشار بشر را برای آن احترامات قائل است البته یک استثناهایی هست که آنهایی که شلوغ کارند، آنهایی که خرابکارند ، برای آنها هیچ کس یک عرض می کنم که تساهلی قائل نیست ؛ و اما مثل یهود که اهل ذمه هستند ، و تمام اهل کتاب نصارا ،زرتشتها هم اینها در مملکت اسلامی با عرض می کنم که رفاه و با احترام ، آنجا توقف می کنند.اینکه گفته شده است که اگر یک حکومت اسلامی تاسیس بشود ، چه خواهد شد، اینها تبلیغاتی است که برای نگهداری شاه و برای به هم زدن این نهضت این تبلیغات می شود و این تبلیغات غلط است .

گردشگری رامسر رهیافتی به آینده توریسم الکترونیکی ایران

برگزاری همایش ملی 

 گردشگری رامسر رهیافتی به آینده توریسم الکترونیکی ایران

 

به مناسبت هفته جهانگردی همایش علمی کشوری تحت عنوان گردشگری رامسر رهیافتی به آینده توریسم الکترونیکی ایران توسط دانشگاه پیام نور مرکز رامسر در تاریخ ۵/۷/۸۷ در هتل پارسیان رامسر با عنواین و محورهای  ذیل برگزار میگردد.
۱- توریسم مجازی و تعامل آن با توریسم الکترونیک
۲- دولت الکترونیک و گردشگری رامسر
۳- روستای الکترونیک زیر ساختها و امکانات سخت افزاری و و نرم افزاری
۴- چشم اندازهای توریسم الکترونیک
۵- بازار سازی بازار یابی و بازارداری در توریسم الکترونیک ایران
۶ -تجارت آزاد و توریسم الکترونیک
۷ - توریسم الکترونیکی کارکردی از پست مدرنیسم و تاثیر آن در شهر سازی و معماری جلگه خزر و ایران  

info@rpnu.ac.ir
http://rpnu.ac.ir
گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور

با تشکر دبیر خانه همایش

رکاب زنی،از ساری تا رامسر

رکاب زنی، از ساری تا رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: سومین همایش سراسری دوچرخه سواری سایکل توریستهای کشور به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری روز جهانی جهانگردی در ساری اظهار داشت: این همایش همزمان با روز جهانی جهانگردی در استانهای مازندران و گیلان با حمایت بخش خصوصی برگزار می شود.

محمد رضا شیدفر خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ سفر به صورت دسته جمعی و تبلیغ توریسم ورزشی از اهداف اولیه برگزاری این برنامه در مازندران به عنوان یکی از پرجاذبه ترین استان های کشور است.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال سازمان با عنوان "جهانگردی مواجه به چالش های آب و هوایی" گفت: دوچرخه در عین حال که به عنوان یک وسیله ورزشی و تفریحی شناخته شده است می تواند حتی به عنوان یک وسیله نقلیه بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون گردشگری مازندران یادآور شد: در همایش مذکور تیم سایکل توریست معاونت گردشگری ایران طی چهار روز مسیر شهرهای استان را از ساری تا رامسر را رکاب خواهند زد.

وی از مازندران به عنوان اولین پایگاه ورزشی کشور نام برد و افزود: امروزه توریسم ورزشی به یکی از پردرآمد ترین رشته های گردشگری تبدیل شده است که برگزاری تور دوچرخه سواری تفریحی نیز از جمله مفرح ترین رشته های مورد علاقه گردشگران به شمار می آید.

به گفته شیدفر، مازندران از یازده مهرماه سالجاری به مدت چهار روز میزبان همایش سراسری دوچرخه سواری در سراسر استان خواهد بود و مراسم اختتامیه این تور نیز به مدت دو روز در استان گیلان برگزار می شود.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی مازندران در آمل آغاز شد

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی مازندران در آمل آغاز شد

ساری - خبرگزاری مهر: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان مازندران از صبح دوشنبه در سالن ورزشی شهدای شهرستان آمل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در آمل، در این مسابقات 73 کشتی گیر در قالب 17 تیم از 16 شهر مازندران با هم رقابت می کنند.

دبیر هیئت کشتی مازندران گفت: در این مسابقات در مجموع با انجام 120 کشتی نفرات برتر اوزان مختلف معرفی شدند.

احمد نوری زاده افزود: فرنگی کاران مازندرانی در این مسابقات در هفت وزن 55 ، 60 ، 66 ، 76 ، 84 ، 96 و 120 کیلوگرم با هم رقابت می کنند.

به گفته وی، فینال اوزان مختلف امشب برگزار می شود.دبیر هیئت کشتی مازندران تصریح کرد: این مسابقات به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است.

نوزی زاده خاطر نشان کرد: نفرات برتر این مسابقات در قالب تیم منتخب مازندران به مسابقه کشتی فرنگی قهرمانی کشور که 24 و 25 مهرماه در شیراز برگزار می شود اعزام خواهند شد.

خبر دیگر اینکه مسابقات کشتی آزاد جام رمضان تنکابن، با قهرمانی تیم تنکابن پایان یافت.

در این مسابقات هفت تیم از شهرهای غرب مازندران با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان تیم های رامسر و نوشهر نیز با 35 و 29 امتیاز دوم و سوم شدند.

به تیم های اول تا سوم این مسابقات و نفرات برتر جوایز نقدی بین 200 تا 800 هزار ریال اهدا شد.

فردوس خزایی، بهروز همشبوری،جعفر شمس، نادر طهماسبی، سعید نعیمایی و امیر حسین ایزدی رتبه های برتر اوزان خود را کسب کردند.

این مسابقات در هفت وزن برگزار شد.

دبیرستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس رامسر: فرهنگ دفاع مقدس،

 

 دبیرستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس رامسر: 

فرهنگ دفاع مقدس، سرمایه بزرگ نظام ایران است

استان ها: دبیرستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس رامسر، فرهنگ دفاع مقدس را سرمایه بزرگ نظام ایران دانست که باید بخوبی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رامسر، سرهنگ پاسدار حمیدی، جانشین فرمانده سپاه و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس عصر روز گذشته 25 شهریور در فرمانداری این شهرستان گفت: خدمات و ایثارگری های شهدا و رزمندگان باید به نسل جدید منتقل شود تا آنها با دلاوری ها و فضای هشت سال دفاع مقدس آگاه شوند زیرا ایثارگری های جوانان در دفاع مقدس رویکرد جدیدی را ایجاد کرد که باید آن را زنده نگهداریم.

وی تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس، معرفی چهره های ایثار، بیان مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و ارزش های آن و ایجاد ارتباط با جوانان و دفاع مقدس را از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد.

سرهنگ پاسدار حمیدی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس، سرمایه بزرگ نظام شکوهمند اسلامی ایران است که باید این فرهنگ بخوبی و شایسته به آحاد مردم جامعه به ویژه نسل جدید معرفی شود چرا که باعث پیروزی ملت ایران و شکست استکبارگران شد.

پنج تالاب کشور در لیست سیاه کنوانسیون رامسر قرار دارند

پنج تالاب کشور در لیست سیاه کنوانسیون رامسر قرار دارند

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: با وجود اینکه دو تالاب کشور با انجام عملیات احیا از لیست سیاه کنوانسیون رامسر خارج شده اند ولی هنوز پنج تالاب در این لیست قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، دلاور نجفی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: در چند ماه اخیر با تلاش سازمان محیط  زیست و همیاری  سازمانهای مربوطه، دو تالاب کشور با انجام عملیات احیا از فهرست سیاه کنوانسیون رامسر خارج شدند.

وی عنوان کرد: در عین حال هنوز پنج تالاب کشور در این لیست سیاه قرار دارند که امیدواریم با آغاز فصل بارندگی و خروج کشور از وضعیت کم آبی و خشکسالی، این تالابها نیز از فهرست سیاه خارج شوند.

نجفی ادامه داد: بر همین اساس وزارت نیرو مکلف شده است حقابه تالاب های کشور را تامین کند، ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز باید با ترویج روش های نوین آبیاری، مانع استفاده بیش از حد از آب تالاب های کشور شود.

وی آلودگی های ناشی از ورود پسابهای کشاورزی، صنعتی و شهری به تالابها، احداث سدها و سازه های هیدرولیکی، حفر چاه در کنار تالابها و برداشت بی رویه از حوضه آبریز تالابها را از جمله عوامل تخریب تالابهای کشور معرفی کرد.

نجفی تاکید کرد: در سال جاری سه تالاب حله بوشهر، زریبار کردستان و چغاخور چهارمحال بختیاری برای ثبت جهانی به کنوانسیون رامسر معرفی می شوند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری 30 منطقه حفاظت شده به مناطق کشور افزوده می شود، گفت: هم اینک 191 منطقه حاظت شده شامل پارکهای ملی، پناهگاه های حیات وحش، آثار طبیعی و مناطق حافظت شده در کشور ثبت شده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر:15 کلاس به فضای آموزشی رامسر اض

 

*** 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر:  

***

15 کلاس به فضای آموزشی رامسر اضافه می‌شود 

**** 

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش رامسر از افزایش فضای آموزشی این شهرستان به تعداد 15 کلاس در مهر سال جاری خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدصالح رضاخانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان رامسر افزود: یک واحد آموزشی در دوره متوسطه با 12 کلاس و یک واحد آموزشی سه کلاسه ابتدایی در اشکور به مجموع فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده می‌شود.
وی گفت: دو واحد آموزشی پنج و شش کلاسه نیز در حال آماده‌سازی است که با اتمام عملیات اجرایی آن تا یک ‌ماه آینده دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و راهنمایی به آنجا انتقال می‌یابند.
رضاخانی در خصوص وضعیت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیز خاطر‌نشان کرد: سال گذشته 436 سرویس برای دانش‌آموزان در نظر گرفته و به تأیید راهنمایی و رانندگی رسیده و از این تعداد 24 مورد توسط آموزش و پرورش شهرستان هماهنگ شده بود.
‌فرماندار رامسر نیز بر رفع نواقص سرویس مدارس سال گذشته تأکید کرد و گفت: باید سرویس‌های ایاب و ذهاب ساماندهی شده و از ناوگان حمل و نقل عمومی برای این منظور استفاده شود.
علی باباخانی با تأکید بر استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سرویس دانش‌آموزان افزود: با توجه به فضاهای آموزشی جدید و به تناسب آن، سرویس‌ها و خطوط تاکسیرانی باید افزایش یابد و در بخشنامه‌های ابلاغ جدید این موضوع صورت قانونی گرفته است.
علی سفید‌آبی تصریح کرد: رعایت شئونات اسلامی و نکات ایمنی در این سرویس‌ها الزامی است و رانندگان این خودروها برای تعیین صلاحیت باید به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی شوند.
وی خواستار اطلاع‌رسانی و آموزش به والدین دانش‌آموزان شد و گفت: این سرویس‌ها تنها اجازه حمل و نقل چهار دانش‌آموز را دارد و بیمه از آن بیشتر را تقبل نمی‌کند.

علی اکبر طاهایی استاندار شد

 

  

سید علی اکبر طاهایی استاندار شد 

***  

*** 

بنا بر اعلام رییس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور، با معرفی این وزارتخانه و تایید هیات دولت، "علی‌اکبر طاهایی"، به عنوان استاندار جدید قزوین، جانشین "سیداحمد نصری" شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "طاهایی" که دانش‌آموخته رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت است، پیش از این، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی را برعهده داشت.

وی، سابقه فرمانداری تنکابن، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران و سرپرستی استانداری مازندران را داراست.

طاهایی، همچنین نماینده و منتخب مردم تنکابن و رامسر در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دوم و سومین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و از سال 71 تا 76 استاندار گیلان بوده است.

وی از سال 77 تا 84 در وزارت کار سمت معاونت اداری مالی را عهده‌دار بوده است.

گفتنی است، از سال 75 تاکنون، سیدعلی نکویی زهرایی، مسعود امامی، فریبرز محمودیان و سیداحمد نصری استانداران قزوین بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین بنا بر اعلام شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور، به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات دولت، "احمد علیرضابیگی"، به عنوان استاندار جدید آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

شکارچی ناوهای اوزا (خلبان خلعتبری)

 

***

شکارچی ناوهای اوزا (خلبان خلعتبری)

***

اگر ذره ای از خاک وطنم به ته پوتین سرباز بعثی چسبیده باشد آن را پس می گیرم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم حتما به مردم خوب ایران تقدیم می کردم. “شهید حسین خلعتبری”
    زمانی که برای آموزش دوره خلبانی به آمریکا سفر می کرد به مادرش وکالت داد تا حقوق ماهیانه اش را برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه کند.
    از اولین خلبانانی بود که دقایقی پس از شروع جنگ تحمیلی و بمباران فرودگاه مهرآباد در کنار 140 فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان بغداد ظاهر شد در حالی که فرماندهی 8 فروند از آن جنگنده ها را خودش به عهده داشت.
    از طرف نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده ویژه در دادگاه بین المللی لاهه حضور یافت تا در برابر دولتمردان غربی و عربی از حقوق کشور عزیزش دفاع کند و در این امر خطیر با ابتکار عملی که در آن جا بروز داد حقانیت ایران را در جنگ ثابت کرد.
    با وجود اینکه مدت ماموریت او در دادگاه لاهه 2 ماه بود، به همه وعده ها و وسوسه های سران کشورهای آمریکا و انگلیس پشت پا زد. ادامه امور را به کاردار ایران در سوئیس سپرد و پس از 15 روز به کشورش بازگشت. طبق اظهارات خودش نمی توانست شب ها و روزها را در سوئیس با آرامش طی کند که جنگنده های دشمن آرامش را از هموطنانش گرفته اند.
    علاوه بر انجام مانورها و عملیات های جنگی غیرقابل تصور با هواپیمای جنگنده اف 4 در شلیک موشک ماوریک آموزش تخصصی دیده بود و مهارت فوق العاد ه ای داشت. برای همین، میان ژنرال ها و افسران نیروی دریایی دشمن به حسین ماوریک شهرت پیدا کرده بود.
    به خاطر همین تخصص، مدتی را در هوانیروز جهت آ موزش خلبانان بالگرد جنگنده کبری برای شلیک و کاربرد موشک ماوریک سپری کرد.
    تاسیسات نفتی، یگان های دریایی، اسکله های البکر و الامیه، پل الاماره و پالایشگاه کرکوک بارها توسط او مورد حمله و تخریب قرار گرفت.
    در طول حضورش در دوران جنگ تحمیلی بیش از 70 پرواز برون مرزی برفراز خاک دشمن داشت. این رقم تا زمان شهادتش بالاترین آمار پروازهای عملیاتی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
    به همراه شهید دوران، دورکن اصلی و محوری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مروارید (آذرماه 59) محسوب می شود که منجر به انهدام و نابودی نیروی دریایی ارتش عراق طی ماه های آغازین جنگ شد.
    انهدام 23 ناو پیشرفته اوزا مربوط به نیروی دریایی عراق (با قیمتی بالغ بر 240 میلیون دلار) در پروازهای عملیاتی شهید خلعتبری در خلیج فارس به همراه سایر تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کمردشمن را در جنگ های دریایی شکسته بود.
    وقتی شهید خلعتبری به همراه شهید دوران و برخی دیگر از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش ایران در پروازهای عملیاتی و متهورانه خود همراه با انهدام ناوهای اوزا، ناوهای مین جمع کن، نیروبر و اژدرافکن دشمن را نابود کردند، نیروی دریایی ارتش عراق در همان ماه های نخست آغاز جنگ کاملابرچیده شد. در حقیقت خاطر فرماندهان عالی رتبه ایرانی را از این حیث آ سوده نمودند.
    خلعتبری در انهدام ناوهای نیروی دریایی عراق به ویژه ناوهای اوزا آن قدر شجاعت و مهارت از خود نشان داده بود که به شکارچی ناوهای اوزا مشهور شده بود.
    برابر اظهارات متخصصان پرواز، وی در استفاده از هواپیمای اف 4، انجام مانورها و عملیات های جنگی، انهدام هدف و شلیک موشک ماوریک همتا نداشت.
    آن قدر در مهار هواپیما و شیرجه های پروازی مهارت داشت که در هر شیرجه ای می توانست چند هدف را همزمان منهدم کند.
    در یکی از ماموریت های حساس پروازی با انهدام یک ساختمان نظامی، 48 افسر عالی رتبه و دو ژنرال عراقی را به درک واصل کرده بود.
    در مجله های جنگی آمریکا بارها از شهید خلعتبری به عنوان یک نابغه جنگی و خلبان توانمند درهدایت هواپیمای اف 4، در پروازها و مانورهای حساس نظامی و عملیاتی نام برده شد.
    همچنین نام او به عنوان یکی از شاگردان موفق وممتاز دانشگاه شپارد و تگزاس در فراگیری علوم خلبانی اف 4 طی دوران آموزشش در مصاحبه ها و گفتگوهای اساتید این دانشگاه برده شد.
    در سال 2006 یکی از مجلات جنگی آمریکا ویژه نامه ای در مورد مهارت های پروازی و ابتکار عمل ها و خلاقیت های خلبان شهید خلعتبری منتشر کرد.
    پزشکان او را به خاطر پروازهای متعدد و پی در پی و فشارهایی که روی جسم او وارد شده بود از ادامه پرواز منع کرده بودند اما خلعتبری کسی نبود که جسمش را بر خاک و مردم کشورش ترجیح دهد و از این رو توصیه پزشکان و فرماندهان جنگی اش را برای توقف پروازهای جنگی و غیر از آن را نپذیرفت.
    در یکی از مصاحبه های خبری گفته بود: اینها را می گویم که تاریخ بنویسد و آیندگان بدانند که ما در اوج مظلومیت جنگیدیم و هیچ باکی نیست اگر یک میلیون نفر از ما شهید شوند. اگر خود و فرزندانمان هم کشته شویم بازهم تسلیم نمی شویم تا دنیا بفهمد ایرانی با غیرت هرگز در مقابل تجاوزی سکوت نمی کند و تا نابودی متجاوز دست از دفاع نمی کشد.
    حسین خلعتبری در سال 1328 در روستای بصل کوه رامسر دیده به جهان گشود و در نخستین روز فروردین ماه سال 1364 در نبردی نابرابر با سه فروند هواپیمای دشمن در آسمان کردستان مورد اصابت موشک یکی از هواپیماهای عراقی قرار می گیرد و به معراج ابدی می شتابد.
    آنچه خواندید تنها بخشی از زندگی و نقش اثرگذار شهید خلعتبری در طول جنگ بود.
    در پایان تنها یک پرسش توجه هر خواننده ای را به خود معطوف می دارد: چرا قهرمانی همچون خلعتبری که عناوین معتبری چون: قهرمان جنگ دریایی، شکارچی ناوهای اوزا و حسین ماوریک را به خاطر مهارت، توانایی، جرات، جسارت و صلابت و ایمانش در طول حضور دلاورانه اش در جنگ به خود اختصاص می دهد به عنوان قهرمان ملی و الگوی رشادت به مردم ایران بویژه نسل جوان و آیندگان معرفی نشده و برای شناخت او هیچ تدبیری در راستای ساخت فیلم، سریال، مستند و نوشتن کتاب، داستان، رمان، زندگینامه همچنین انجام برنامه های متعدد فرهنگی و هنری صورت نمی گیرد؟ 

نویسنده: مسعود آب آذری- ابراهیم باقری حمیدآبادی

هر آنچه که شما نمی دانید!

  

 عکس نظرخواه 

***

هر آنچه که شما نمی دانید! 

***

در این دنیای عجیب و غریب از دیدن خیلی از چیزها انسان هاج و واج می ماند و دچار شگفتی میشود و این در حالیست که نمیشود خیلی از چیزها رو باور نکرد !
 آیا میدانستید که یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد
 آیا میدانستید که یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون بیاورد آیا میدانستید که حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد
 آیا میدانستید که به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ
 آیا میدانستید که اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ‌ وقت تمام نخواهد شد
آیا میدانستید که خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند
 آیا میدانستید که ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند
آیا میدانستید که چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است
آیا میدانستید که بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر می‌شون
آیا میدانستید که کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند
آیا میدانستید که پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند
آیا میدانستید که گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه سگ‌ها کمتر از 10 تا
آیا میدانستید که تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی بلدند، بیشتر است
آیا میدانستید که دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند
 آیا میدانستید که فیل‌ها تنها حیواناتی هستند که نمی‌توانند بپرند
آیا میدانستید که هر بار که یک تمبر را میلیسید 10/1 کالری انرژی مصرف می‌کنید
آیا میدانستید که فوریه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد آیا میدانستید که کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است
 آیا میدانستید که اگر عروسک باربی را زنده تصور کنید سایزش 33-23-39 و قدش 2 متر و 15 سانتی‌متر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال
آیا میدانستید که تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند
آیا میدانستید که اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود
آیا میدانستید که اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید
 آیا میدانستید که در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها و مژه‌ه
آیا میدانستید که کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید
آیا میدانستید که در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است
آیا میدانستید که هیچوقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی
آیا میدانستید که تعداد انسان‌هایی که به وسیله خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه هوایی می‌میرند بیشتر است
آیا میدانستید که چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند
آیا میدانستید که هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد
آیا میدانستید که در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50 سانتی‌متر دور دنیا ساخت
آیا میدانستید که اگرتمام رگ‌های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود
آیا میدانستید که وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می‌نشیند، میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم می‌شود
آیا میدانستید که آمریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد آیا میدانستید که عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت کسری داشته باشد
آیا میدانستید که 30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می‌کنند، در زیر خاک مدفون شده‌اند
آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است
آیا میدانستید که شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت می‌کند
 آیا میدانستید که در هر ثانیه بیش از 5000 بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون برخورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا می‌کنید، بوجود می‌آورد
آیا میدانستید که شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است
آیا میدانستید که یک لیتر سرکه در زمستان سنگین‌تر از تابستان است
آیا میدانستید که قد انسان تا 20، 25 سالگی و گاها 40 سالگی بلند می‌شود و از چهل سالگی به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 میلی‌متر کوتاه می‌شود
آیا میدانستید که فقط با از دست دادن یک درصد از آب بدن، احساس تشنگی می‌کنیم!
آیا میدانستید که دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند
 آیا میدانستید که چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی است او در عرض فقط 3 ثانیه 100 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد رکوردی که حتی سریع‌ترین خودروهای فراری هم نتوانسته‌اند بشکنند
آیا میدانستید که کرم‌های ابرشیم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا می‌خورند
 آیا میدانستید که تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرینه چشم است
 آیا میدانستید که شتر در 3 دقیقه 95 لیتر آب می‌خورد

توجه توجه، خطر تلفن همراه

 

 توجه توجه، خطر تلفن همراه

 ***

تلفن های همراه ظرف چند سال در سراسر جهان و به طور گسترده عمومی شده اند و به گفته کارشناسان؛ تنها یک دهه دیگر آثار سرطان زایی آنها بروز خواهد کرد.
 مطالعات ضد و نقیضی تاکنون روی عوارض جانبی استفاده از این وسیله ارتباطاتی انجام گرفته که برخی از آنها به ما می گویند، موردی برای نگرانی وجود ندارد اما برخی دیگر با همان نسبت مساوی هشدار می دهند که کاربرد این وسیله بروز تومورهای مغزی را در پی دارد. خود صنعت تلفن همراه نیز می گوید: اغلب مطالعاتی که در مجلات علمی در سراسر جهان در این باره منتشر شده است نشان می دهد که تلفن های بی سیم هیچ خطری برای سلامتی ندارند و تهدیدی از این لحاظ به حساب نمی آیند.
 پژوهشگران و متخصصان می گویند؛ در هر حال باید به خاطر داشته باشیم که تلفن های همراه اشعه منتشر می کنند. هیچ کس دقیقا نمی داند که آیا این اشعه ها نگران کننده هستند یا خیر؟ تلفن های همراه براساس محدودیتهای ایمنی قانونی ساخته شده اند اما متخصصان توصیه می کنند که اگر هنوز نگران هستید، پنج راه کار ساده وجود دارد که می تواند از خطر تماس شما با این پرتوها بکاهد. این اقدامات ساده به قرار زیر است:
 ▪ از تلفن های آیفون دار استفاده کنید. بدون شک این یک راه چاره مناسب از نظر کارشناسان است. در این وضعیت هیچ چیز نزدیک سر شما قرار نخواهد گرفت. به این ترتیب گوشی را در فاصله حداقل چند اینچی نگه دارید. یک فوت یا بیشتر فاصله ایده آلی است. پروفسور ماگرا هاواس، استادیار انستیتو مطالعات سلامت در دانشگاه ترنت در کانادا ضمن توصیه بالا می گوید که هر اینچ که تلفن از بدن شما فاصله داشته باشد، کاهش پرتوها بسیار سریعتر صورت می گیرد و در فاصله چهار اینچی هیچ احتمال تماس با اشعه وجود نخواهد داشت.
 ▪ از یک گوشی سیم دار یا همان هدفون با یک مهره در انتهای آن استفاده کنید، اشتباه نکنید. این یک قطعه جواهر نیست، بلکه وجود مهره باعث می شود که سیم مستقیما با گوش تماس نداشته باشد چون خود سیم می تواند به گوش شما اشعه منتقل کند.
 این مهره می تواند اشعه را پیش از رسیدن به گوش کاربر، جذب کند. این هدفونها با هزینه کم و در فروشگاه ها موجود هستند.
 ▪ می توانید از گوشی های بلوتوث استفاده کنید. پروفسور هاواس می گوید: یک گوشی بلوتوث هر چند که هنوز اشعه دارد اما مقدار آن حداقل ۱۰۰ بار کمتر از اشعه ای است که هنگام نگه داشتن خود گوشی تلفن در نزدیک سر به بدن منتقل می شود. تنها مشکل گوشی های بلوتوث این است برخی از کاربران به طور دایم آن را استفاده می کنند.
 ▪ می توانید ازگوشی های «لوله توخالی» استفاده کنید. این گوشی ها شبیه به گوشی های سیم دار معمولی هستند به استثنای شش اینچ انتهایی آخر گوشی و قسمتی که کنار گوش قرار می گیرد. این قسمت در واقع یک لوله توخالی است و در زیر پلاستیک هیچ سیمی وجود ندارد. این نوع گوشی ها را نیز می توان از طریق اینترنت خریداری کرد.
 ▪ آخرین گزینه نیز این است که تلفن هایی را تهیه کنید که حداقل اشعه را تولید می کنند. پرتوهای تلفن در یک نرخ جذب خاص با علامت اختصاصی SAR اندازه گیری می شود. برای مشاهده میزان SAR در تلفن خود می توانید به فهرست ارایه شده در سایت CNETCOM مراجعه کنید.

خرید تضمینی چای از چایکاران مازندرانی

*** 

خرید تضمینی چای از چایکاران مازندرانی   

***

شمال نیوز: هزار و 39 تن برگ سبز چای درجه یک امسال از چای کاران مازندرانی خریداری شد .

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران گفت : 366 تن از این مقدار از چای کاران رامسر و 773 تن هم از چای کاران تنکابن خریده شده است .
ولی الله فرزانه افزود : این میزان برگ سبز چای درجه یک به ارزش 4 هزار و 150 میلیارد ریال خریداری شده است .
وی گفت : 479 تن برگ سبز چای درجه دو هم به ارزش هزار و 20 میلیارد ریال در رامسر و تنکابن از کشاورزان خریده شده است .
فرزانه افزود : بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ، قیمت خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک 365 تومان و درجه دو 214 تومان است .

نظری بر دعا ؛ از زاویه ای دیگر

 

*** 

نظری بر دعا ؛ از زاویه ای دیگر 

*** 

از: مهندس مهدی حلاجیان 

 *** 

ماه رمضان آمده است و بطور طبیعی گرایش بندگان مومن و مسلم خدا بسوی دعا و قرآن سوق پیدا کرده است. پیشتر چند مبحث ویژه ی دعا نوشته  شده بود که سرفصل های آنها به شرح ذیل است :  

  • انسان دعا کننده و  انسان دعا شونده
  • دعا در کتب ادعیه ی معروف و غیر معروف
  • دعا در قرآن
  • نقش زمان ومکان در نوع دعا
  • سیری در محتوی دعاها
  • چیستی و چرایی دعا

     

    اما متن این بخش این گفتار کمی متفاوت از بخشهای پیشین است. در این بخش توجه عزیزان به نکته ی جدیدی از راز و رمز دعاها جلب می شود.  

    با کمی دقت و حوصله در دعاهای روزانه ی ماه مبارک رمضان ؛ اذکار روزهای هفته ؛ دعاهای ایام هفته با  نکته ی زیبا مواجه می شوید که شاید با آن آشنا هستید ولی کمتر بدان توجه نموده اید. آن نکته این است که دعاهای ذکر شده ضمن کوتاهی مطلب دارای تنوع مطلب می باشند. هیچ کدام از دعاهای یاد شده دارای مضمون یگانه ای نیستند؛ به عبارت ساده تر ؛ هر دعا ؛ خواسته ای اختصاص یافته به خود را شامل می شود.  

    اما اگر اهل دعا باشید و کمی به دعاهای خود رجوع کنید و یا در منابر و مجالس پامنبری دعا خوانان قرار گرفته باشید ؛ نکته ی قابل تامل ؛ تکراری بودن دعاهای اهالی منبر ها می باشد. 

    اصولا انسان در مقاطع مختلف سنی تقاضاهای مرتبط به سن خود را دائما مرور می کند. 

    با نگاهی به دعاهای زیر حس و حدس شما نسبت به زمان دعا نشان دهنده ی همذات پنداری با دعا کنندگان در آن مقاطع سنی است.  

    خدا کنه بابا و مامان نفهمند.......... کودکی 

    خدا کنه نمره و معدلم خوب بشه......دبستان  

    خداکنه این کار مناسب گیرم بیاد.....نوجوانی  

    خدا کنه مثل اون مایه دار و ... باشم .....جوانی  

    از طرف دیگر دعا شوندگان هم بار معنایی خاص دارند. به عنوان نمونه: 

    ان شاالله موفق باشی...... در سن درس و کنکور  

    ان شاالله نامزد بگیری ...... جوانی 

    خدا بهت پسر عنایت کنه..... پس از ازدواج  

    خدا بچه هات رو نگه داره... پا به سن گذاشته ها  

    عروسی بچه هات..... از چهل سالگی به بعد 

    حاج آقا بشی.... از پنجاه سالگی ببعد  

    عاقبت به خیر بشی... پس از شصت سالگی و ... 

    همانطور که ملاحظه شد دعا در مقاطع مختلف سنی در یک محدوده ی زمانی قرار دارد ؛ حتی در زمان های خاص مثل ازدواج ؛ مرگ ؛ خیرات و ... دعاهای خاص خود مطرح می شوند. 

     اما در ماه مبارک رمضان و در ذکر ایام هفته و دعاهای هر روز  با تنوع نوع دعا مواجه می شوید.  شاید نوشتن ترجمه ی دعاهای یاد شده بر طولانی شدن متن بیفزاید ؛ بدین سبب از آن گذر کرده و مراد  از این نوشته  بازگو می شود. 

     با تامل بر ترجمه ی دعاها به این نکته واقف شده که متن ترجمه شده ی مجموعه ی دعاها شامل کلیه ی خواسته های بشری که در ذهن و گمان آید ؛ می باشد. 

     با این وصف یک نتیجه ی قطعی از آن استخراج می شود و آن این است که نویسندگان دعا بر این امر واقف بوده اند که انسان در شرایط و مقاطع سنی مختلف ؛ اهتمام به ذکر یک یا چند دعا دارد و باعث غفلت او از خواسته های مورد نیاز دیگرش می شود. هرچند که اشکالی بر آن وارد نیست اما گردآورندگان و نویسندگان دعاها با زیرکی این موضوع را با زمان بندی کردن دعاها و کوتاه نمودن آن حل کرده اند.  نویسندگان با این عمل خویش راه میانبر ذکر همه ی خواسته ها را تقسیم بندی دعاهای مورد نیاز به دسته های کوچک ؛ دیده اند و با این کار ضمن تشویق خواننده ی دعا ؛ باتوجه به حجم کم و زمانبری کم قرائت دعاها ؛ او را در مسیری برده اند که خواسته یا ناخواسته تمام نیازهای روحی ؛ روانی ؛ مادی و معنوی خود را در طول یک دوره ی زمانی خاص بیان و در یک سیکل مشخص آن ها را تکرار کند.  

  • شاید بیان مجدد ترجمه ی این آیه اهمیت موضوع ذکر دعاها را متوجه نماید ؛ خداوند در آیه ی ۵۹  می فرماید : 

     «...ادعوانی استجب لکم... بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را ؛ همانا کسانی که از بندگی من تکبر می ورزند ( و خواسته های خود را بیان نمی کنند ) به زودی با خواری داخل جهنم می شوند. » . 

     توجه کردن به موضوع پر اهمیتی چون آیه ی فوق به ما اشاره می کند که عدم بیان منطقی و مودبانه ی خواسته ها از خداوند بزرگ مستوجب خسرانی بزرگ است.   

     با نگاهی گذری به دعاهای ماه مبارک رمضان یک نکته ی دیگر به وضوح مشاهده می شود: 

     در دعای روایت شده بعد از نماز های واجب یا همان دعای « یا علی و یا عظیم »  این نکته ی بزرگ مستتر است که دعاکننده روایت « الجار ثم الدار » راکاملا پوشش می دهد. در این دعا ؛ دعا کننده ابتدا تمامی مسلمین از هر قشری را مورد عنایت درخواست الهی قرار می دهد و در انتها با چهار خواسته که در آن نیازهای دیگران را نیز لحاظ کرده ؛ دعا را به پایان می رساند. و فقط در چهار خواسته ی اخیر است که نیاز های خود را  مطرح می کند . نمودی عینی از « اول همسایه بعدا خودت ». 

    با این نگاه به چند نکته ی اساسی و یا همان راز و رمز دعاهای ماه مبارک رمضان اشاره ای مختصر می شود و آن نکات به قرار زیر است.  

    ۱ -   شناسائی تمام نیازها و دسته بندی آنها و درخواست همه ی آنها از خداوند بزرگ ( شناسائی موضوع ) 

    ۲ - اگر فرصت ذکر همه ی دعاها در یک موقعیت زمانی امکان ندارد با برنامه ریزی دقیق آنها را به دسته های کوچک تقسیم بندی کرده سپس در موقعیت های مناسب به ذکر آنها پرداخته شود ( مدیریت محتوا و مدیریت زمان ). 

     ۳ - در ارایه ی درخواست رجحان خواسته های دیگران اهمیت خاص دارد و نگاه  « منفعت طلبانه » مبدل به « منفعت عامه » می شود. 

    ۴ - تکرار دعاهایی با منفعت عامه در هر پنج  زمان بعد از نماز های واجب و تکرار ناپذیری دعاهای شخصی ( دعاهای روزانه ) نگاه ویژه ی ائدولوژی اسلامی بر توجه به منافع عام را هر روز گوشزد می کند.  

      

    به امید جلب توفیق روز افزون الهی....................................التماس دعا 

  • 60 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان مازندران خریداری شد

    60 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان مازندران خریداری شد

    ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری مازندران از خرید 60 هزار و 400 تن گندم تضمینی از ابتدای سال در استان خبر داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرزانه پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی خرید تضمینی گندم و چای مازندران با تاکید بر تنطیم بازار محصولات کشاورزی و خرید تضمینی آن گفت: تا پایان مرداد ماه سال ۸۷ در حدود ۶۰۴۰۰ هزار تن گندم از کشاوزان به صورت تضمینی خریداری شده است. 

    وی در زمینه خرید تضمینی چای گفت: خرید برگ سبز چای ۹ مرکز خرید در استان مبادرت به امر خرید برگ سبز چای اختصاص دارد.

    وی در این خصوص افزود: برگ سبز چای در دو درجه یک و دو خریداری می گردد که خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک به میزان ۳۶۶ تن در شهرستان رامسر و ۷۷۳ تن در شهرستان تنکابن جمعا به ارزش ۴۱۵۰  میلیارد ریال و برگ سبز درجه دو به میزان ۱۴۴ تن در رامسر و ۳۳۵ تن در شهرستان تنکابن به ارزش ۱۰۲۰ میلیارد ریال انجام پذیرفت.

    معاون برنامه ریزی استاندار در خصوص قیمت تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در سال جاری قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک به ازای هر کیلو ۳۶۵۰ ریال و درجه دو ۲۱۴۰ ریال می باشد که در مقایسه با سال قبل افزایش قیمت داشته است.

    تا پایان برنامه چهارم:تمام مصوبات سفر اول رئیس جمهور به مازندران

    تا پایان برنامه چهارم:

    تمام مصوبات سفر اول رئیس جمهور به مازندران به بهره برداری می رسد

    ساری - خبرگزاری مهر : معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ظرفیت کل مصوبات سفر تا پایان برنامه چهارم توسعه است و تمامی پروژه های این سفر باید تا آن زمان به بهره برداری برسد.

    به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر پنج شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت به مازندران در استانداری در خصوص احداث شهرک های دامپروری در شهرهای مازندران بر کار کارشناسی دقیق با استفاده از پشتوانه علمی تاکید کرد و گفت: در احداث این نوع شهرک ها باید در کنار ایجاد شغل در این صنعت و استفاده از پتانسیل موجود آن به ضوابط زیست محیطی و میزان آلودگی ، مکانیزم قوی جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک دام و انسان ، جلوگیری از مراتع و زمین های کشاورزی توجه داشت.

    وی با اشاره به ارزش بالای زمین های مناطق مختلف استان و محدودیت های اعتباری گفت: برای احداث مجتمع دامپروری طبق نظر کارشناسان کشاورزی به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که در سه سال اخیر مجموع تسهیلات اعطا شده به بخش های مختلف کشاورزی در مازندران ۱۷۱ میلیارد تومان بوده است.
     
    معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات دولت در تمامی شهرهای استان مازندران شهرک دامپروری و یا مجتمع گلخانه ای احداث می گردد، گفت: در شهرهای گلوگاه ،بهشهر ، قائمشهر ، جویبار ، بابلسر ، نور و تنکابن تا کنون ۱۱۸ هکتار زمین برای ساخت مجتمع گلخانه ای تهیه شد.

    هاشمی از اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین در ساری با اعتبار اولیه ۲۸۴ میلیون تومان برای ساخت شهرک دامپروری خبر داد و گفت: در شهرستانهای بابل، سوادکوه ، آمل،  نوشهر، چالوس و رامسر نیز تا کنون ۲۲۹ هکتار زمین برای احداث شهرک دامپروری تهیه و ۹۰۰ میلیون تومان برای فاز مطالعاتی آن ها هزینه شده است.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهره برداری از سالن های ورزشی ویژه بانوان در ۱۵ شهرستان گفت: تمامی سالن های ورزشی بانوان و ۱۶ سالن ورزشی ویژه آقایان تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

    هاشمی گفت: عملیات اجرایی ساخت ۴ خانه کشتی و ۴ کمپ ژیمناستیک در استان نیز آغاز شده است.

     وی همچنین بر پیگیری انتقال پادگان ساری تاکید کرد و گفت: راه اندازی پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال بابلسر ، استقرار منطقه چهارم دریایی سپاه در مازندران از جمله مصوباتی است که در استان نهایی و به بهره برداری رسیده است.

    امام جمعه رامسر: دنیا فهمید که اساس رژیم صهیونیستی بر غارت و تزو

    *** 

    امام جمعه رامسر: 

    *** 

     دنیا فهمید که اساس رژیم صهیونیستی بر غارت و تزویر تمام ماست  

    ****

    خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر با اشاره به سالروز کشتار صدرا، شتیلا و کشتار فلسطینیان در سپتامبر سیاه 1970 توسط رژیم صهیونیستی و نیز سالروز امضای قرار داد ننگین بین صاف و اسرائیل در 15 سال پیش گفت: تمام دنیا فهمیده‌اند که اساس رژیم صهیونیستی بر قتل، غارت، کشتار و تزویر است.  

    به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، عبدالرحمان باقر زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر افزود: در گذشته سیاست مستکبران بر اشغال کشور‌ها در قالب جنگ سخت و کشتار و تجاوز استوار بود، اما امروزه در کنار آن با هزینه‌ای به مراتب کمتر به جنگ نرم برای سلطه بر منافع ملت‌ها روی آورده‌اند.
    وی اظهار داشت: جنگی که برای فروپاشی حکومت‌های مستقل و کسب قدرت سیاسی شکل گرفته است.
    باقرزاده گفت: هرچند آنها از شعار‌های زیبایی مانند صلح طلبی و اعتقادات اخلاقی و مذهبی استفاده می‌کنند، ولی در حقیقت به دنبال رویارویی با حکومت‌های مستقل با این جنگ نرم و به تعبیر مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی هستند.
    امام جمعه رامسر با اشاره به روز اکرام ایتام خواستار توجه اغنیای جامعه به ایتام و محرومان شد.
    وی تصریح کرد: زندگانی امام حسن مجتبی و اکرام آن حضرت، وجه تسمیه زیبایی برای روز اکرام در جامعه است و در این روز اغنیا و کسانی که مکنت مالی دارند نباید فقرا و ایتام را فراموش کنند.
    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار مسئولان کشوری با مقام معظم رهبری و سخنان رهبر انقلاب گفت: همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند پافشاری بر تاکیدات اصیل اسلامی نه تنها موجب رکود در حرکت روبه رشد کشور نخواهد شد بلکه برعکس تمام پیشرفت‌های بزرگ ایران در طول 30 سال گذشته مرهون همین مقاومت و ایستادگی هاست.

    خطبه های نماز جمعه – 22 شهریور

    خطبه های نماز جمعه رامسر  

     22 شهریور 

    ***

    امام جمعه رامسر با اشاره به سالروز کشتار صبرا، شتیلا و کشتار فلسطینیان در سپتامبر سیاه 1970 توسط رژیم صهیونیستی و نیز سالروز امضای قرار داد ننگین بین ساف و اسرائیل در 15 سال پیش گفت: تمام دنیا فهمیده‌اند که اساس رژیم صهیونیستی بر قتل، غارت، کشتار و تزویر است.

    وی افزود: در گذشته سیاست مستکبران بر اشغال کشور‌ها در قالب جنگ سخت، کشتار،  اشغال و تجاوز نظامی استوار بود، مانند آنچه در فلسطین و عراق و افغانستان اتفاق افتاد. اما امروزه در کنار آن با هزینه‌ای به مراتب کمتر به جنگ نرم برای سلطه بر منافع ملت‌ها روی آورده‌اند. مانند آنچه امروز در قالب برنامه های فرهنگی توسط مستکبرین اشغالگر در میان شهروندان عراقی و افغانی اجرا می شود و نیز آنچه بعنوان انقلاب مخملین در کشورهای اوکراین و گرجستان صورت گرفت.
    وی اظهار داشت: این همان جنگی است که برای فروپاشی حکومت‌های مستقل و کسب قدرت سیاسی شکل گرفته است. هرچند آنها از شعار‌های زیبایی مانند صلح طلبی و اعتقادات اخلاقی و مذهبی استفاده می‌کنند، ولی در حقیقت با این جنگ نرم و به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی به دنبال رویارویی با حکومت‌های مستقل و مخالف سیاستهای شیطانی هستند.

    امام جمعه رامسر با اشاره به روز اکرام ایتام خواستار توجه اغنیای جامعه به ایتام و محرومان شد.
    وی تصریح کرد: زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و اکرام کریمانه آن حضرت به نیازمندان، وجه تسمیه زیبایی برای روز اکرام در جامعه است و در این روز اغنیا و کسانی که مکنت مالی دارند نباید فقرا و ایتام را فراموش کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار مسئولان کشوری با مقام معظم رهبری و سخنان رهبر انقلاب گفت: همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند پافشاری بر ارزشهای اصیل اسلامی نه تنها موجب رکود در حرکت روبه رشد کشور نبوده و نخواهد شد بلکه برعکس تمام پیشرفت‌های بزرگ ایران در طول 30 سال گذشته مرهون همین مقاومت و ایستادگی هاست و آنهایی که سعی می کنند مردم را به ایستادگی بر اصول و ارزشها دلسرد کنند، در خدمت منافع بیگانگان می باشند. چرا که تمام تلاش دشمن در طول سالهای گذشته القای همین تفکر و سست کردن ایمان و باورهای اصیل مردم عزیز ما بوده است.

    آقازاده های فرهنگی ، از دولت تا شهرداری!

     *** 

    آقازاده های فرهنگی ، از دولت تا شهرداری! 

    *** 

    به نقل از: سایت البرز 

    ***

     دیرزمانی آقازاده ها با استفاده از موقعیت هایی خاص به امر ویژه خواری در اقتصاد کشور مشغول بودند اما امروزه با تغییر جهت فکری و نگرش فرزندان برخی مسئولان نظام، فعالیتهای فرهنگی بیشتر مورد توجه آقازاده ها قرار گرفته است.

    تکاپو در عرصه فرهنگ در برگیرنده یک نگرش پرستیژی است و تفاوت آن با فعالیت در عرصه اقتصادی آن است که آقازاده های فرهنگ دوست، برخلاف دیگر آقازاده ها مایل هستند که نام و نشان و عنوانی از خود به یادگار بگذراند و چه نشانی ماندگارتر از حوزه فرهنگ...


    برخلاف فعالیت های اقتصادی که تحت عناوین مستعار و به صورت پوشیده انجام می گیرد، تکاپوی فرهنگی آقازاده ها به صورت نسبتاً باز انجام می شود، دلیل آن هم این است که فعالیت های فرهنگی با پز روشنفکری همراه است، به عنوان مثال فعالیت در عرصه نشر یا چاپ کتاب در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و همچنین راه اندازی کانونهای فرهنگی، ایجاد سایت و مدیریت منابع کلان بخش فرهنگ از جمله مواردی است که در این چار چوب قابل اشاره است.


    ایجاد سایت و یا بر عهده گرفتن سکان هدایت یک نشریه و یا حتی یک مدرسه، به عنوان اصلی ترین فعالیت آقازاده ها، آن هم بدون داشتن سوابق فعالیت در چنین بخش‌هایی امروزه به شدت در کانون توجه قرار گرفته است. برای مثال سایت های اطلاع رسانی خبری با هدف تحت الشعاع قرار دادن مسائل روز جامعه در راستای جلب نگرش مخاطبان به موضوعی خاص، با پشتیبانی فرزندان برخی مسئولان نظام به فعالیت مشغول هستند.


    با این حال همیشه فعالیت فرهنگی آقازاده ها خیلی برای آنها بی ارتباط با منفعت گرائی نیست و به عبارتی می توان گفت که صرفاً پرستیژ و وجه فرهنگی، دلیل گرایش فرزندان مسئول نظام به فعالیت های فرهنگی نبوده است.

    پذیرش مسئولیت فرهنگی در سازمان‌ها و ارگان‌های کشور علاوه بر آنکه امکان رشد سریع و خارق العاده آقازاده های فرهنگی را فراهم می آورد جابجائی مبالغ کلانی بابت اجرای طرح ها و پروژه ها را نیز در پی دارد.


    در نمونه های مکرر، دیده شده که برخی آقازاده ها پس از 2 سال فعالیت در عرصه فرهنگی یا مدیریت میانی بخش‌های مختلف فرهنگ، سنوات خدمتی معادل 20 تا 30 میلیون تومان دریافت کرده اند که این رقم معادل سنوات یک کارگر ساده شهرداری پس از 30سال خدمت است.
     

    نسل جدید آقازاده هائی که عمدتاً در مراکز فرهنگی مشغول بکار هستند به لحاظ سنی در محدوده 30 تا 33 هستند. این افراد مسئولیت‌های فرهنگی در لایه های میانی و کنترل ده‌ها مرکز استراتژیک فرهنگی در پایتخت را عهده دار هستند که انتصاب آنها از سوی مدیران نیز نوعی ابراز ارادت به آن مسئول و یا یک جناح خاص است.


    برخی معتقدند انتصاب برخی فرزندان مسئولان در سمت‌های مختلف، بیشتر با هدف زدوبندهای سیاسی است تا سپردن کار به کاردان و یا شایسته‌سالاری؛ در واقع برخی مسئولان با این کار ضمن تثبیت جایگاه مدیریتی خود از بار مسئولیت آن فعالیت فرهنگی نیز شانه خالی کرده و همه انتقادهای احتمالی را متوجه "آقازاده مورد نظر" می کنند آن هم اگر کسی جرات اظهار نظر درباره فرد مورد اشاره را داشته اشد.


    بخش قابل ملاحظه ای از این مدیران در سازمان‌های فرهنگی "ش" مشغول به‌کار هستند. برخی آگاهان که ارتباطات جسته و گریخته ای با این افراد دارند، می گویند که سمت‌های برخی از این آقازاده ها از ابوالمشاغل نیز فراتر رفته و آنها بطور همزمان چندین مسئولیت مهم در حوزه فرهنگ را عهده دار هستند.

    برای مثال پسر یکی از مسئولان بلندپایه که در یک ماهنامه فعالیت دارد، به عنوان مدیر یک مدرسه نیز فعالیت می کند و این جدای مسئولیتی است که نامبرده در یکی از دانشگاه‌های کشور به عهده گرفته است.


    "م. ن" و "م.ت" فرزندان یک نماینده مجلس و رئیس یکی از مراکز علمی -بهداشتی مهم کشور نیز در حال حاضر مسئولیت چند فعالیت فرهنگی از جمله مدیریت یک موسسه تبلیغاتی وابسته به شهرداری عهده‌دار است.


    بخش دیگر فعالین عرصه فرهنگ را شبه آقازاده‌هائی تشکیل می دهند که پدران آنها مسئولیت های کلیدی در عرصه نظام ندارند. فرزندان نظامیان ارشد و مداحان معروف از این جمله هستند. این افراد نیز به علت نفوذ پدرانشان در برخی مراکز فرهنگی به راحتی در پست‌های بالای تخصصی به فعالیت می پردازند.


    از دید برخی کارشناسان فعالیت آقازاده ها در عرصه فرهنگ می تواند ناشی از تغییر مسیر سرمایه از حوزه اقتصاد به عرصه فرهنگ باشد، با آنکه دولت در مسیر حذف تدریجی یارانه ها در همه بخش‌ها از جمله فرهنگ است، فعالیت برخی نهادهای مذهبی - فرهنگی، کماکان با بودجه های بسیار کلان پیوند خورده است که حضور آقازاده ها در این بخش‌ها اصطلاحا مدیریت بهینه بودجه نام گرفته است، به این معنی که برخی استدلال‌ها دلالت بر آن دارد که آقا زاده ها واسطه پدرانشان بهتر از دیگران با مسائل و مشکلات بخشهای فرهنگی آشنا هستند و البته در مواردی که آن نهاد یا فعالیت فرهنگی با مشکلی روبرو می‌شود، به راحتی می‌توانند آن مشکل را حل کنند.
     
    با این حال به نظر می رسد که ورود نرم و خاموش آقازاده ها به عرصه فرهنگ را باید مدیون ارتباطاتی دانست که پدران آنها با برخی از مراکز فرهنگی داشته و دارند، چرا که در حال حاضر به نظر می‌رسد سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ صرفنظر از گردش پول و پرستیژ، برنامه اساسی نظام برای مقابله با خرده فرهنگ‌های مهاجم بیگانه است و شامه آقازاده ها در گرایش به این سمت به خوبی کار کرده است.
    امیررضا پرحلم

    البرز در نظر دارد جهت تنویر افکار عمومی در مطلبی مستقل نام و عنوان برخی از این آقازادگان فرهنگی را که با رانت پدران خود در نهادهای فرهنگی مشغول هستند منتشر نماید در این راستا از کلیه بینندگان سایت که مدارکی معتبر مبنی بر حضور این اقازاده ها در نهادهای فرهنگی در دست دارند خواهشمندیم مدارک خود را به پست الکترونیک سایت ارسال نمایند.

    ابوالفتح نیکنام: صنعت، اشتغال پایدار و قابل لمس ایجاد می‌کند

     

    *** 

    ابوالفتح نیکنام:

    صنعت، اشتغال پایدار و قابل لمس ایجاد می‌کند  

    ***

    خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت اشتغال پایدار و قابل لمس ایجاد می‌کند و حاصل عملکرد آن محسوس است.  

    به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، ابوالفتح نیکنام صبح امروز در بازدید از شرکت ماشین سازی شمال پیروز واقع در شهرک صنعتی سلمانشهر با اشاره به نقش ارزنده صنعت در اشتغالزایی افزود: صنعتگران تولیدکنندگان اصلی کشور به حساب می‌آیند و تولیدات آنها خودکفایی کشور را در پی دارد.
    وی افزود: مسئولان باید در خصوص مشکلات صنعت و صنعتکاران راه حل‌های درست و اساسی درپیش گیرند تا مشکلات این قشر مرتفع شده تا آنها نیز به هدف اصلی خود دست یابند.
    نماینده تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی حمایت صنایع از یکدیگر را در رشد اقتصادی کشور موثر دانست و عنوان کرد: خرید صنایع از یکدیگر به جهت تامین نیاز‌ها یک پشتوانه برای ادامه کار و تولید است و صنایع با این رویکرد می‌توانند حلقه های مفقوده اقتصادی و درآمد را را تکمیل کنند.
    رئیس سازمان صنایع و معادن استان مازندران نیز با حضور در این مراسم از شرکت شمال پیروز به عنوان یک شرکت فعال درIT یاد کرد و گفت: این شرکت ظرفیت ارزشمندی در راه رسیدن به موقعیت‌های بزرگ دارد.
    مصطفی مهدی نژاد با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سلمانشهر و غرب استان بسیار مستعد است خاطر نشان ساخت: امیدواریم با همکاری فرمانداری‌ها و مسئولان به ساماندهی صنعت در این منطقه بپردازیم که بر اساس اولویت‌ها و مزیت‌ها و نقاط ضعف و قوت در کارگروه صنعت و معدن طرح آمایش صنعت با گروه دانشگاهی، صنعتی و مدیریتی بررسی شود.
    وی با اشاره به اینکه توانمندی‌های استان به لحاظ نیروی انسانی و تفکر بسیار بالاست و نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و بهره‌برداری و برداشت دارد گفت: در طرح آمایش سرزمین در بخش صنعت باید به جهش صنعتی بیاندیشیم.
    مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز از مهم‌ترین مشکلات این شهرک‌ها را نداشتن سند اراضی خواند و گفت: همکاری‌های اداره کل راه و ترابری استان و سایر دستگاه‌های مربوطه در این مسیر کمک کننده خواهد بود.
    مرتضی هاشم پور خاطر نشان ساخت: صنایع به عنوان شاخصه‌های اصلی اشتغال هستند و باید با ایجاد زیر ساخت های لازم در این راه گام‌های موثری برداشت.
    شرکت ماشین سازی شمال پیروز سازنده قطعات ضد حریق و ایمنی پالایشگاه‌های نفتی و صنایع پتروشیمی است.

    پس از گذشت 8 روز دریای رامسر جوان 19 ساله را بر نمی‌گرداند

     

    *** 

    پس از گذشت 8 روز

    دریای رامسر جوان 19 ساله را بر نمی‌گرداند  

    ***

    خبرگزاری فارس: صالح ذبیحی جوان 19 ساله رامسری عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته در دریای رامسر غرق شد و تاکنون جسد وی پیدا نشده است.  

    به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، با گذشت بیش از یک هفته از خبر غرق شدن این جوان در دریای رامسر تاکنون خبری مبنی بر یافتن جسد وی گزارش نشده است.
    در این باره پدر این جوان در نامه‌ای به فرماندار رامسر خواستار پیگیری برای یافتن فرزندش شده است.
    محمد‌‌تقی ذبیحی پدر صالح ذبیخی در نامه‌ای، از فرماندار رامسر خواست تا با استفاده از امکانات مورد نظر مقدمات پیدا شدن جسد فرزندش را فراهم کنند.
    در بخشی از این نامه آمده است: ‌اینجانب پدر صالح ذبیحی ‌به مدت 9روز فرزندم در دل دریای خزر بدون نشانی خانه گزیده است و همه را در غم فراقش به تفکر و اندوه نشانده است.
    وی افزود: ‌متاسفانه پس از گذشت 9 روز از غرق شدن فرزندم در دریای خزر در مقابل همایش زیبای مردمی، مشارکت نهادهای ذی‌ربط دولتی در یاری رساندن بسیار کم رنگ و حتی بیرنگ است.
    ‌این پدر داغدار ادامه داد: از شما می‌خواهم دستور فرمایید تا با امکانات دولتی موجود پیکر فرزندم که در دریا غرق شده‌ است، پیدا شود.

    سرپرست شهرداری رامسر معرفی شد

    ***

    سرپرست شهرداری رامسر معرفی شد  

    *** 

    ***

    خبرگزاری فارس: در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای شهر رامسر برگزار شد سرپرست شهرداری این شهر معرفی شد. 

    به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در این مراسم که با حضور اعضای شورای شهر رامسر و جمعی از پرسنل شهرداری در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد اسماعیل گوهررستمی رئیس شورای شهر رامسر از زحمات و تلاش‌های مهندس محسن قربانی در طول 13 ماه دوران خدمت در تصدی شهرداری قدردانی کرد.
    در این جلسه سپیده رحیم‌مشایی به عنوان سرپرست شهرداری رامسر معرفی شد.
    سپیده رحیم‌مشایی دارای مدرک کارشناسی حسابداری و مسئول واحد مالی شهرداری رامسر بوده است.

    فرمانداری رامسر برای تکمیل پل صفارود آمادگی کامل دارد

     

    *** 

    فرماندار رامسر:  

    ***

    فرمانداری رامسر برای تکمیل پل صفارود آمادگی کامل دارد  

    ***

    خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: فرمانداری رامسر برای تکمیل پل صفارود آمادگی کامل دارد. 

     به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی باباخانی عصر امروز در جلسه مشترک اعضای شورای شهر و فرمانداری که با هدف مشخص شدن وضعیت پروژه پل صفارود برگزار شد، افزود: عملیات اجرایی پل صفارود از ابتدای سال 82 آغاز و تکمیل آن به دلیل کمبود اعتبارات به درازا کشیده شد.
    وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان برای این پل هزینه شده است.
    فرماندار رامسر تصریح کرد: جدای از هزینه آزادسازی، تکمیل این پل به 3 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.
    باباخانی گفت: برای آزادسازی محل پروژه نیز به رقمی بالغ بر 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
    در این جلسه پیمانکار این پروژه توضیحاتی در خصوص روند اجرایی احداث پل صفارود ارائه و به بیان نکاتی چند پیرامون مشکلات پیش رو برای اتمام پل صفارود پرداخت.

    مسابقات فوتسال جام رمضان رامسر آغاز می‌شود

     

    *** 

    از امشب با حضور 40 تیم 

     ***

    مسابقات فوتسال جام رمضان رامسر آغاز می‌شود 

    *** 

    خبرگزاری فارس: مسابقات فوتسال جام رمضان رامسر، امسال با حضور 40 تیم در قالب 10 گروه چهار تیمی از امشب آغاز خواهد شد.  

    به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در این مسابقات که همچون سال گذشته به دلایل امنیتی در سالن ورزشی شهید صدر ساداتشهر برگزار خواهد شد، تیم‌هایی از محلات رامسر و شهرهای اطراف شرکت می‌کنند.
    در مرحله اول از هر گروه دو تیم به دوره بعد مسابقات صعود می‌کنند که در مرحله بعد نیز تیم‌های صعود کننده به ترتیب جدول گروهی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
    فینال مسابقات این دوره شب بعد از عید سعید فطر برگزار خواهد شد که برای تیم اول مبلغ 7 میلیون ریال، تیم دوم 500 هزار ریال و تیم سوم 3 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    سیدمصطفی صفایی، رضا فرزین‌فر و محمد علیزاده داوران برتر مازندران به همراه سعید کریم زاده، محمد بابایی، غلامرضا نوده، محمد ابراهیمی، حسین اخوان، حمید زاهد، بهزاد پوررجب و جواد شیرود علیجانی داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند.
    احمد بابایی، داور قدیمی این مسابقات ریاست کمیته داوران را برعهده دارد.

    آموزش تمامی کارکنان تاسیسات گردشگری مازندران

    *** 

    آموزش کارکنان تاسیسات گردشگری مازندران 

    ***

    به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: تمامی کارکنان تاسیسات گردشگری مازندران باید با شرکت در دوره‌های آموزشی و تخصصی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شرکت کند.
    مهران حسنی در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه مراکز اقامتی و‌ پذیرایی باید در دوره‌‌های آموزشی حضور یابند، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح مازندران به سه منطقه آموزشی تقسیم شده است.
    وی بیان داشت: مرکز آموزشی گلدشت در کلاردشت برای شهرستان‌های نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر، مرکز آموزشی پیشگامان آمل برای شهرستان‌های آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد و فریدونکنار و مرکز آموزش فرهنگ و هنر یک مازندران نیز در شهرستان‌های ساری، قائمشهر، سوادکوه، جویبار، بهشهر و نکا در نظر گرفته شده است.

    خبرگزاری فارس: آموزش تمامی کارکنان تاسیسات گردشگری مازندران، برگزاری نخستین جشنوراه فیلم کوتاه ایثار در ساری و ... از مهم‌ترین اخبار کوتاه مازندران است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

      

    *** 

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:  

    ***

    بهداشت و درمان مازندران به مناطق محروم توجه ویژه دارد 

    *** 

     خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رویکرد مدیران استانی به‌خصوص بخش بهداشت و درمان مازندران به مناطق دور افتاده به‌ویژه غرب استان است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، حمید‌محمد جعفری بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران شبکه بهداشت و بیمارستان شهید رجایی شهرستان تنکابن افزود: بهداشت و درمان در غرب مازندران ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد به طوری‌ که 200 تخت بیمارستانی در تنکابن و رامسر فعال است و از این تعداد 70 تخت آن نیز با امکانات مراقبتی ویژه است.
    وی این تعداد تخت بیمارستانی را برای جمعیت ثابت و شناور این مناطق گردشگری ناکافی دانست و افزود: پیشنهاد افزودن 100 تخت بیمارستانی در این مناطق در سفر ریاست‌جمهوری در دستور کار قرار دارد.
    محمد جعفری اظهار داشت: دستگاه سی. تی. اسکن شهرستان تنکابن به‌زودی شروع به کار خواهد کرد و در بخش‌های ویژه بیمارستان شهرستان تنکابن راه‌اندازی خواهد شد.
    سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان تنکابن نیز با تشکر از حمید‌محمد جعفری ریاست علوم پزشکی مازندران و تشکر از زحمات داریوش صیادی گفت: مهم‌ترین اصلی که مدیران امروز باید در نظر داشته باشند و بنده نیز آن را سر لوحه کار خویش قرار خواهم داد، خدمت به مردم است.
    سید کمال الدین فاطمی افزود: سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان از بازوان پرتوان ما بوده و با تعامل بسیار خوبی که به‌وجود خواهد آمد به نقطه ای برسیم که رضایت همکاران نیز جلب شود.
    وی همچنین فعال شدن بخش خصوصی را بسیار مهم ارزیابی کرد و این امر را اولویت کاری خود اعلام کرد.
    رئیس جدید بیمارستان شهید رجایی تنکابن نیز در سخنان کوتاهی گفت: بایستی ایجاد رضایتمندی برای مراجعان به‌ویژه بیماران بستری فراهم شود.
    بابک علی‌کیایی پرداخت مطالبات پرسنل، پیگیری و راه‌اندازی بخش سی. تی. اسکن، راه‌اندازی بخش تخصصی مغز و اعصاب، تشکیل کار گروه ارتوپدی و تجهیزات اتاق عمل را برای ارتقای خدمات بهداشتی در این مرکز درمانی را در این بیمارستان خوستار شد.

    دعوت 81 کشتی گیر برتر آزادکار مازندرانی به دور جدید تمرینات متمر

    *** 

    دعوت 81 کشتی گیر برتر آزادکار مازندرانی به دور جدید تمرینات متمرکز استان 

    ***

    ساری - خبرگزاری مهر: 81 کشتی گیر برتر آزاد کار مازندران در اوزان مختلف برای شرکت در اردوی متمرکز یک روزه که فرداد چهارشنبه در محل خانه کشتی ساری اجرا می شود دعوت شدند.

    به گزارش خبرنگار مهر، اصغر ثمربخش رئیس هیئت کشتی مازندران بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خانه کشتی ساری  هدف از برگزاری این اردو را شناخت دقیق کشتی گیران جوان، افزایش روحی آنان در کنار بزرگان و ملی پوشان ذکر کرد.

    وی گفت: برای حضور قدرتمندانه در مسابقه های قهرمانی کشور که به میزبانی مازندران خواهد بود از تمامی موجودیت کشتی استان بهره خواهیم گرفت.

    ثمر بخش اظهارداشت: کشتی مازندران همواره از حیث استعدادهای لایق بدون دغدغه بوده و مطمئن بار دیگر چهره های جوانی را معرفی خواهیم کرد.

    وی در خصوص پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی بیان داشت: برگزاری این مسابقه ها در مازندران تثبیت شده و طی روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری در سالن سید رسول حسینی شهرستان میزبان هستیم.

    ثمربخش گفت: کشتی سالهای سال است که در علاقه های مردم مازندران ریشه دوانده و حضوری پرقدرت در مسابقه های قهرمانی کشور حداقل انتظاری است که دارند و به همین منظور از نهایت توان خود سود خواهیم برد.

    در فهرستی که از نفرات دعوت شده به چشم می خورد نام کشتی گیران مطرح و برجسته ای همچون تقی داداشی و عباس دباغی در 55 کیلوگرم، مراد محمدی در 60 کیلوگرم، مهدی تقوی در 66 کیلوگرم، اصغر بذری در 74 کیلوگرم، مهدی حاجی زاده 74 کیلوگرم و رضایزدانی در 84 کیلوگرم دیده می شود.

    شهرستان بابل با 16 کشتی گیر حضور پررنگی را در این اردو خواهد داشت ضمن آنکه ساری 13، جویبار 12، قائمشهر هشت، شیرگاه شش، کیاکلا پنج، زیرآب چهار، نور سه، محمودآباد، پل سفید، چالوس و آمل دو و رامسر، گلوگاه، نوشهر، تنکابن، بهشهر و فریدنکنار یک کشتی گیر را در اردوی فردا شرکت می دهند.

    200 تخت بیمارستانی در تنکابن و رامسر فعال است

     ***

     رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:  

    *** 

    200 تخت بیمارستانی در تنکابن و رامسر فعال است 

    ***

    به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، حمید‌محمد جعفری بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران شبکه بهداشت و بیمارستان شهید رجایی شهرستان تنکابن افزود: بهداشت و درمان در غرب مازندران ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد به طوری‌ که 200 تخت بیمارستانی در تنکابن و رامسر فعال است و از این تعداد 70 تخت آن نیز با امکانات مراقبتی ویژه است.
    وی این تعداد تخت بیمارستانی را برای جمعیت ثابت و شناور این مناطق گردشگری ناکافی دانست و افزود: پیشنهاد افزودن 100 تخت بیمارستانی در این مناطق در سفر ریاست‌جمهوری در دستور کار قرار دارد.
    محمد جعفری اظهار داشت: دستگاه سی. تی. اسکن شهرستان تنکابن به‌زودی شروع به کار خواهد کرد و در بخش‌های ویژه بیمارستان شهرستان تنکابن راه‌اندازی خواهد شد.
    سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان تنکابن نیز با تشکر از حمید‌محمد جعفری ریاست علوم پزشکی مازندران و تشکر از زحمات داریوش صیادی گفت: مهم‌ترین اصلی که مدیران امروز باید در نظر داشته باشند و بنده نیز آن را سر لوحه کار خویش قرار خواهم داد، خدمت به مردم است.
    سید کمال الدین فاطمی افزود: سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان از بازوان پرتوان ما بوده و با تعامل بسیار خوبی که به‌وجود خواهد آمد به نقطه ای برسیم که رضایت همکاران نیز جلب شود.
    وی همچنین فعال شدن بخش خصوصی را بسیار مهم ارزیابی کرد و این امر را اولویت کاری خود اعلام کرد.
    رئیس جدید بیمارستان شهید رجایی تنکابن نیز در سخنان کوتاهی گفت: بایستی ایجاد رضایتمندی برای مراجعان به‌ویژه بیماران بستری فراهم شود.
    بابک علی‌کیایی پرداخت مطالبات پرسنل، پیگیری و راه‌اندازی بخش سی. تی. اسکن، راه‌اندازی بخش تخصصی مغز و اعصاب، تشکیل کار گروه ارتوپدی و تجهیزات اتاق عمل را برای ارتقای خدمات بهداشتی در این مرکز درمانی را در این بیمارستان خوستار شد.