رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پیش بینی وضعیت اقتصادی رامسر و راهکارهای موجود

پیش بینی وضعیت اقتصادی رامسر و راهکارهای موجود 

الهام کریم نیا

 


مدتی است که وضعیت اقتصادی ایران در سال 94 توسط اساتید اقتصادی از رسانه ها اعلام می شود. شنیده ها حاکی از آن است که از آنجا که دولت ایران با کسری بودجه(یعنی مخارج دولت از میزان درآمدهای آن بیشتر است) وبا فشارها و تحریم های خارجی روبه رو می باشد و سالی همراه با فشار شدید اقتصادی به مردم خواهد بود و اقتصاد ایران با شیب بیشتری رکود تورمی را تجربه خواهد کرد. واکاوی این امر نشان می دهد که دولت برای جبران مخارج ابتدا مجبور است سیاست هایی را در پیش گیرد که نتیجه ی آن رشد نسبی افزایش قیمت، کاهش درآمد واقعی، افزایش مخارج زندگی، افزایش فاصله ی طبقاتی و به تبعات آن مشکلات فرهنگی و اجتماعی ، از جمله فساد، فحشا، طلاق و خودفروشی و فقر خواهد بود.
 در نتیجه اتفاق هایی که در سال های قبل تجربه کردیم با شدت بیشتری روی خواهد داد.

 رامسری ها هم از این سیاست های کلی دولت در امان نخواهند بود و وضعیت اقتصادی آنان تحت تاثیر خواهد گرفت و از سوی دیگر به دلایلی همچون: اثرات برف سنگین سال 92و خسارات ناشی از آن، کاهش تولید محصولات کشاورزی و به دلیل عدم استفاده ی بهینه از ظرفیت گردشگری و کاهش تعداد گردشگران وضعیت اقتصادی این خطه از دیار مازندران به شدت تهدید خواهد شد.
 لذا برای رهایی از این امر باید تدابیری اندیشیده شود که از این وضعیت بحرانی خلاص یابیم و ضمن بهبود کسب و کار زمینه های ایجاد شغل را فراهم سازیم.
در نظریه های مختلف توسعه با جدیت بیان شده است اگر تمام مردم یک دیار نخواهند پیشرفت کنند این امکان میسر نخواهد شد. بنابراین لازمه ی پیشرفت و بهبود وضعیت معیشتی غالب شدن تفکر اجتماعی بر تفکر شخصی خواهد بود. یعنی باید با همفکری و تلاش هم پیشرفت را به وجود آوریم. بنابراین این امر بدون بیداری جامعه ی رامسری در سراسر نقاط جهان امکان پذیر نخواهد بود. از این رو باید سعی شود زمینه های ارتباط با هم را فراهم کنیم و اختلافات سلیقه ای را کنار بگذاریم و مبدا و مقصد سرمایه گذاری را معین کنیم و با همفکری و تلاش همدیگر از این وضعیت رهایی یابیم.
 رامسر و ظرفیت های موجود آن، به ویژه نیروی انسانی آن، توانایی حرکت به سمت توسعه یافتگی و تحول اقتصادی که آرزوی ایرانیان در طول تاریخ بوده است را دارد.
یکی از راهکارهای پیشنهادی برای رهایی از عدم توسعه یافتگی این است که در هر کلان شهری از شهرهای کشور و جهان نهادهای مردمی متعلق به رامسر ایجاد شود و سیستمی شکل بگیرد که همشهریانمان به طور سیستمی با هم در ارتباط باشند و به تبادل و تضارب آرا و اندیشه ها بپردازند. خوشبختانه افزایش وسایل ارتباطی زمینه های این مهم را برآورده ساخت و نتایج خوبی از این گفتگوها حاصل شد که در آینده ای نزدیک به سمع و نظر همشهریانمان خواهیم رساند. از جمله نتایج، ایجاد کمیته های سرمایه گذاری مختلف و ایجاد شرکت سهامی عام می باشد. این شرکت می تواند پشتوانه ی سرمایه گذاری در رامسر باشد و زیر مجموعه های مختلفی را در برگیرد.
بنابراین ما برای رهایی از تهدیدها دو راه حل داریم یا به وضعیت موجود بسنده کنیم و فشارهای اقتصادی موجود را بپذیریم یا برای رامسری آباد با هم همسو شویم و تلاش کنیم. در سراسر نقاط ایران و جهان کانون های رامسری در حال شکلگیری هستند و توسط این کانون های مردم نهاد و ارتباط توام با هم، زمینه های تجارت،توسعه و پیشرفت و ترقی رامسر میسر خواهد شد. بنابراین پیش بینی می شود که با افزایش این ارتباطات سال 94 سالی توام با توسعه و پیشرفت برای این شهر و کشور خواهد بود. 

  الهام کریم نیا،عضو کوچکی از خانواده ی بزرگ رامسری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد