رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

10 بند آبخیزداری در شهرستان رامسر بهره برداری شد

10 بند آبخیزداری در شهرستان رامسر بهره برداری شد  

نوشهر _ ایرنا _ رییس اداره امور اجرایی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، گفت: 10 بند آبخیزداری عصر دوشنبه در مناطق مِیجَران و جواهرده و اِشْکِوَر در شهرستان رامسر بهره برداری شد.

'قربانعلی خدایی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها در مجموع با اعتبار هفت میلیارد و 895 میلیون ریال احداث و موجب اشتغال موقتِ دو هزار و 376 نفر روز شد.

وی اظهار داشت: در میجران، دو بند سنگی ـ ملاطی و یک بند سنگی ـ گابیونی با مجموع حجم هزار و 375 متر مکعب ساخته شد که ظرفیت استحصال آب آنها، نه هزار و 625متر مکعب است.

خدایی با اشاره به احداث یک بند سنگی ـ ملاطی در جواهرده ادامه داد: حجم این بند 594 متر مکعب و میزان آب استحصالی آن نیز چهار هزار و 158 متر مکعب برآورد می شود.

رئیس اداره امور اجرایی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: در منطقه جواهرده همچنین 205 هکتار عملیات مراقبت جنگل کاری برای کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از خطر سیل صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در منطقه اشکور نیز سه بند سنگی ـ ملاطی و سه بند سنگی ـ گابیونی در مجموع با حجم دو هزار و 72 متر مکعب و استحصال آب 14 هزار و 504 متر مکعب ساخته شد.

خدایی افزود: در اشکور، علاوه بر ساخت بندهای مذکور، 150 هکتار کُپّه کاری گیاهان مرتعی در مناطق کوهستانی با گونه هایی همچون چاودار که به سرما مقاوم است و توت روباهی و علفِ بره و اِسپرس انجام شد.

غرب مازندران دارای 14 زیرحوزه فرعی آبخیزداری از رامسر تا رُویان و 197 هزار هکتار مرتع است. ک/3.

7517/1535/1899

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد