رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سرپرست دانشگاه آزاد اراک: مجتمع فرهنگی ،آموزشی ورفاهی واحد اراک واقع در شهرستان رامسر...

نظام آبادی دانشگاه آزاد اراک

سرپرست دانشگاه آزاد اراک:

مجتمع فرهنگی ،آموزشی ورفاهی واحد اراک واقع در شهرستان رامسر...  

۳۵۵ طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اراک اجرا شد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دانشگاه آزاد اراک گفت: ۳۵۵ طرح پژوهشی در این دانشگاه اجرا شده و ۴۱ طرح دیگر نیز در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا نظام‌آبادی ظهرامروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت 19 دی و سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک به اشاره به دستاوردها و فعالیت‏‌های این دانشگاه اظهار داشت: 205 جلد کتاب توسط این واحد دانشگاهی به چاپ رسید که درسال 93 نیز 14 جلد کتاب دیگر به این تعداد اضافه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 24 درصد رشد داشته است.

وی افزود: مجموع مقالات علمی و پژوهشی ارائه شده توسط استادان این دانشگاه یک هزار و  550 مقاله است که بیش از 50 درصد آن را مقالات ISI تشکیل می‌دهند و 223 مقاله در کنفرانس‌ها وسمینارهای بین المللی ارائه شده که این آمار نسبت به 8 ماه نخست سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: 119 مقاله ISI و 92مقاله Listed  و 85 مقاله علمی وپژوهشی، 10 کتاب منتشر شده، 82 اختراع ثبت شده، 42 طرح خاتمه یافته و انتخاب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد در چندین سال متوالی به عنوان «باشگاه برتر کشور» از اهم فعالیت‌های دانشگاه آزاد اراک بوده است.

نظام‎آبادی با اشاره به 9 نشریه در واحد اراک گفت: یک نشریه نیز رتبه ISI دارد و افزایش فعالیت نشریات تخصصی مرتبط با  صنایع به منظور معرفی توانمندی واحد اراک در سطح کشور بوده و دفتری به نام "کلینیک صنعت" یا "کلینیک انتقال تکنولوژی" با حضور استادان دانشگاه، درمرکز کسب وکار استانداری مرکزی درآینده راه‎اندازی می‌شود.

وی افزود: باتوجه به بررسی‌های انجام شده و توانایی موجود در دانشگاه  پرونده‌ای درحال تکمیل و ارسال به سازمان مرکزی برای ایجاد مرکز رشد فناوری های پیشرفته و تبدیل واحد اراک به قطب علمی در زمینه شیمی و مکانیک هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: برای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، دانشگاه آزاد اسلامی اراک با  5 سازمان و نهاد اجتماعی استان مرکزی تفاهم نامه و قرارداد همکاری امضاء کرده است.

نظام آبادی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های واحد اراک گفت: راه‌اندازی وتکمیل مجتمع آزمایشگاهی با 36 آزمایشگاه با عنوان آزمایشگاه زکریای رازی، راه‌اندازی کارگاه‌های معماری، راه‌اندازی آزمایشگاه پزشکی در دانشکده جدید و خرید تجهیزات لازم برای این کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها اقدامات کاملی انجام گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح مزرعه هوشمند، پرورش ماهی با روش‌های جدید، ساخت ترکیبات نانو تیوپ‌ها و ساخت داروی ضدسرطان پروستات از دیگر طرح‌های علمی و پژوهشی در واحد اراک است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: امیدواریم با تلاش و جهاد علمی جوانان و نخبگان این مجموعه دانشگاهی در اجرا و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه منویات مقام معظم رهبری موفق و سرافراز باشیم و دانشگاه آزاد اسلامی را به جایگاه علمی واقعی خود در کشور برسانیم.

نظام‌آبادی با اشاره به توسعه کمی و کیفی خدمات این واحد گفت: توسعه کمی و کیفی خدمات این دانشگاه در سایه برنامه‌های پژوهش محور انجام می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش‌های کاربردی را عاملی برای تحقق شاخص های تولید علم می‌داند.

وی افزود: اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام واحد اراک درحال پیگیری است، دانشگاه آزاد اسلامی اراک با پیگیری و مساعدت معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 17 هزار مترمربع فضای آموزشی تجهیز وکامل گردیده که در اواخر بهمن ماه امسال افتتاح  می‌گردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: پروژه‌های در دست افتتاح شامل دانشکده علوم پایه با زیربنای 6 هزار و 145 مترمربع در 4 طبقه با سازه اسکلت فلزی که شامل کلاس‌های آموزشی، اتاق‌های اداری، کارگاه‌های کامپیوتر و سالن اجتماعات. دانشکده داروسازی با زیربنای 6 هزار و 145 مترمربع در 4 طبقه با سازه اسکلت فلزی شامل کلاس‌های آموزشی، اتاق‌های اداری، کارگاه‌های کامپیوتر است.

نظام‌آبادی با اشاره به دیگر طرح‌های آماده افتتاح گفت: آزمایشگاه‌های تخصصی وسالن اجتماعات، تکمیل و تجهیز ساختمان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها  با 36 آزمایشگاه در شهرک دانشگاهی امیرکبیر با مساحت 4 هزار مترمربع از پروژه‌های آماده افتتاح این واحد دانشگاهی است.

وی درباره مجتمع فرهنگی ،آموزشی ورفاهی واحد اراک واقع در شهرستان رامسر افزود: این مجتمع با مساحتی بیش از 34 هزار مترمربع و با دارا بودن امکانات رفاهی و ورزشی محیطی شاد و خاطره‌انگیز برای دانشجویان ،استادن و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کرده است و با ارائه این خدمات، برای 2 سال متوالی به عنوان واحد برتر رفاهی شناخته شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: برنامه‌ریزی مدون و تبیین دقیق برنامه‌های پیش روی خود برای دستیابی به افق‌های بلند در جهت تولید علم و ارتقاء کیفیت دانشگاه در بخش‌های آموزشی، پژوهشی وفرهنگی برای رقابت با سایر دانشگاه‌ها و قرار گرفتن در نظام رتبه بندی ملی و بین المللی دانشگاه‌ها و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی اراک به قطب علمی وفرهنگی کشور را هدف اصلی خود می‌دانیم.

نظام‎آبادی با اشاره به تعداد دانشگاه‌های آزاد گفت: در حال حاضر بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسرکشور فعالیت می‏کند که یکی از درخشان‏ترین آنها دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اراک با توجه به نیاز استان مرکزی در 19 دی ماه 1363 تأسیس شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهرماه سال1364 با پذیرش 600 دانشجو از طریق آزمون سراسری در 10 رشته تحصیلی شامل "مهندسی عمران"، "مهندسی برق"، "مهندسی نساجی"، "مهندسی مکانیک"، "مهندسی کشاورزی"، "کارشناسی زبان وادبیات فارسی"، "معارف اسلامی"، "مدیریت صنعتی"، "حسابداری" و زبان و ادبیات انگلیسی "در ساختمان آموزشی واقع شهر صنعتی آغاز کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در حال حاضر با رتبه جامع( **) و با امتیاز 38/2393 با تنوع رشته‌های تحصیلی و قریب به 30 سال سابقه فعالیت علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، بیش از 20  هزار دانشجو، 201 رشته دارد.

نظام‎آبادی با اشاره به عملکرد و چشم‌انداز واحد اراک درحوزه‌های فرهنگی، آموزشی، دانشجویی، پژوهشی، اداری و مالی و عمرانی  دانشگاه گفت ترسیم نقشه راه  فرهنگی، هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری، رهنمودهای رئیس هیئت مؤسس، هیئت امنای دانشگاه و سیاست‌ها و بازنگری در ماموریت و رسالت جدید فرهنگی در دستور کار حوزه معاونت فرهنگی واحد قرار گرفته است.

وی افزود:  توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان با مطالعه دقیق و ریشه‌یابی بحث‌های فرهنگی، پیگیری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مؤکد مقام معظم رهبری، ضرورت تعریف یک الگوی دینی جامع و همه جانبه برای دانشجو توسط معاونت فرهنگی در دستور کار واحد قرار دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: از مهر امسال 18 رشته -گرایش در مقطع دکتری و 22 رشته -گرایش در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های موجود دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه شده است که این تعداد رشته تحصیلات تکمیلی بویژه دکتری تخصصی نقطه عطفی برای استان و دانشگاه است که می‌بایست از این فرصت جهت رفع مشکلات، معضلات و کیفی سازی صنایع، ادارات، نهادها و تشکیلات و شاکله مدیریتی استان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

نظام‌آبادی با اشاره به راه‎اندازی رشته‌های جدید گفت :در تلاش هستیم رشته‏‏‌های پزشکی و داروسازی را نیز برای برآوردن نیازهای استان مرکزی در این واحد دانشگاهی راه اندازی کرده و با پیگیری‌های انجام گرفته در این زمینه از سال تحصیلی آینده شاهد پذیرش دانشجو در رشته داروسازی در واحد اراک خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد و توسعه رشته های بین رشته‌ای کار آمد و کاربردی مطابق با نیاز جامعه و استان، بویژه در تحصیلات تکمیلی اهتمام ویژه در امر ارتقای امتیاز دانشگاه از رتبه جامع «دو ستاره» به رتبه جامع «سه ستاره» و جامع مستقل، توجه به تعداد دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان و ایجاد رشته های تحصیلی در دانشگاه‌ متناسب با آن، از دیگر اهداف آموزشی واحد اراک است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: جهت دهی منطقی به فعالیت های پژوهشی و هدفمند کردن آن ها در راستای کیفی سازی صنعت استان و برطرف کردن مشکلات، معضلات و نیاز های صنعتی استان مرکزی، راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در رشته‌های فنی و مهندسی ومورد نیاز استان وتعریف کانون های علمی- تخصصی در دانشگاه با توجه به توانمندی‌های موجود در دانشگاه‌ برای رفع مشکلات صنعتی و مدیریتی و ایجاد بازوی مشورتی برای مدیران ارشد استان از محورهای پژوهشی دانشگاه است.

نظام‎آبادی با اشاره به  فعالیت انجمن های علمی دانشجویی گفت: پس از چندسال رکود در فعالیت انجمن های علمی در امسال  فعالیت های انجمن‌های علمی مجدد از سر گرفته شده است و درحال حاضر 10 انجمن علمی در این دانشگاه فعال هستند.

انتهای پیام/ ی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد