رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

موانع بین المللی شدن فرودگاه رامسر بررسی می شود

موانع بین المللی شدن فرودگاه رامسر بررسی می شود  

نوشهر - ایرنا - رییس فرودگاه رامسر گفت: برخی از مشکلات زیرساختی این فرودگاه که مانع از بین المللی شدن آن است، در جلسه ای با حضور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور بررسی می شود.


سیدهادی خازنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به بازدید اخیر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور از این فرودگاه اشاره کرد و افزود: در این بازدید جابه جایی شبکه گاز در مسیر باند بتنی، تملک زمین، ساخت ترمینال جدید، تجمیع ساختمان های اداری و ساختمان تکنیکال بلاک که جزو مشکلات زیرساختی فرودگاه برای بین المللی شدن است، مطرح شد.

وی انجام چنین اقداماتی را جزو طرح های مصوب سفرهای استانی دولت گذشته دانست و ادامه داد: بنا به تاکید مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور قرار شد این موانع به زودی برطرف شود.

رییس فرودگاه رامسر ابراز امیدواری کرد، در نشست آتی با مسوولان، این مشکلات برطرف و شاهد بین المللی شدن فرودگاه در این منطقه گردشگرپذیر باشیم.

براساس آمار، برای رفع موانع بین المللی شدن فرودگاه رامسر حدود 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است؛ تاکنون برای انجام عملیات اجرایی این طرح حدود هزار میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر آن صرف ساخت باند بتنی فرودگاه شده است.

توسعه باند فرودگاه رامسر با هدف بین المللی شدن آن از طرح های مصوب دولت گذشته بود؛ طبق وعده مسوولان وقت قرار بود این پروژه در دهه فجر سال 91 به بهره برداری برسد.

اختصاص 40 هکتار زمین برای ساخت دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از دیگر مشخصات این طرح بوده است.

فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهای تشریفاتی احداث شد، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توسعه این فرودگاه، سیل عظیمی از زایران از این مکان به مشهد مقدس و بالعکس جابه جا می شوند.

هم اکنون پرواز هفتگی در مسیر تهران - رامسر - مشهد و بر عکس از فرودگاه رامسر برقرار است.

غرب مازندران دارای دو فرودگاه یکی در رامسر و دیگری در نوشهر است.

624/1535/608/ 2025

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد