رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

داستان معروف رفتن رئیس سازمان به رامسر در دهه پنجاه به دعوت شاه

 

داستان معروف رفتن رئیس سازمان به رامسر

  به دعوت شاه (در دهه پنجاه)

 

فارغ از اینکه در چنبره انگاره‌های سیاسی چه قضاوتی درباره میرزا حسین‌خان سپهسالا‌ر داریم، نباید تردید کرد که تلا‌ش او برای انجام سفرهای اروپایی ناصرالدین‌شاه اگر هیچ سودی نداشت، حداقل این تحفه را برای ایران به ارمغان آورد که شاه متلون‌المزاج پس از سفر به فرنگ با آنچه پیش از سفر می‌نمود، بسیار توفیر داشت. مورخان تلا‌ش دارند اینگونه وانمود کنند که وام‌هایی که شاه از بانک‌های استقراضی و شاهنشاهی دریافت کرد- اولی در تیول روس‌ها و دومی در اختیار انگلیس‌ها بود- همه را صرف سه سفر به فرنگ نموده که باید با دیده تردید به آن نگریست زیرا حجم هزینه‌های شاهی آن‌قدر نبود که گزافه‌گویان غیرمستند از اثبات آن برآیند.

اما شاه که به وطن برگشت چند سوغات ارزشمند با خود به همراه آورد. یکی از آنها ایجاد هیاتی شبیه به هیات وزیران بود. کار آنها مطالعه درآمدها، ظرفیت‌ها، هزینه‌ها و پیشنهاد اختصاص اعتبارات بود. همان‌ها بودند که زمینه اصلا‌حات مالی در عصر شوستر و میلسپو را فراهم آورده بودند، راهی که میرزا تقی‌خان امیرکبیر آغاز و میرزا حسین‌خان سپهسالا‌ر تداوم بخشیده بود.

آنها به وفور دریافتند که نظام اقتصادی ایران نیازمند یک برنامه‌ریزی هدفمند است. اینکه تنها چشم به قوت سالیانه داشته و از سرمایه‌گذاری‌های کلا‌ن و بلندمدت پرهیز شود، یک معضل عمده محسوب می‌شد. شاه تلا‌ش نموده بود از دل آن توصیه‌ها خط آهن، بانک، تلگراف، ارتش نوین، مطبوعات و... را سامان دهد. حال چه میزان در این میان توفیق رفیق راه بوده است، داستان دیگری است ولی تفکر مبتنی بر نیاز به برنامه پس از جنگ جهانی دوم و پایان دیکتاتوری رضاخانی به صورت بنیادی دنبال شد. ابتهاج، فرمانفرمائیان و عبدالمجید مجیدی که پایه‌گذاران و روسای آتی سازمان مدیریت بودند، در کنار حلقه مشاوران برنامه‌ریزی دانشگاه هاروارد برنامه‌های 7 و 5 ساله را در رژیم گذشته پایه‌ریزی کردند. سازمان برنامه و بودجه در دهه 40 و 50 هرچند در تلا‌شی دائمی برای رجحان علم و کارشناسی بر روابط و سلا‌یق و حتی خواسته‌های ملوکانه بود، همواره نقش کلیدی‌ای را عهده‌دار بود. بدین‌سان بود که سازمان برنامه و بودجه مرکز جذب و تربیت‌بهترین کارشناسان و نخبگان اقتصادی و مدیریتی ایران در سال‌های پیش از انقلا‌ب گردید. آنها نظرات کارشناسی خود را علی‌رغم بی‌میلی دربار اعلا‌م و حتی تاحدودی با نفوذی که در نخست‌وزیری داشتند، اعمال می‌کردند. داستان معروف رئیس سازمان در دهه پنجاه که به دعوت شاه به رامسر رفته بود، شنیدنی است. شاه در برابر مشکلا‌ت اقتصادی، گرانی و تورم افسارگسیخته که در نتیجه مستقیم افزایش درآمدهای نفتی شکل گرفته بود، خواستار واردات گسترده کالا‌ برای مقابله با مشکلا‌ت بود، اما کارشناسان این سازمان نظر دیگری داشتند.

شاه قائم‌مقام سازمان را در جلسه توبیخ و او را متهم به نافرمانی کرد. مدیران سازمان سکوت کردند، در نتیجه سیل کالا‌ها به بنادر ایران سرازیر شد. کشتی‌ها با پرداخت دموراژ مدت‌ها در انتظار تخلیه بودند. پس از تخلیه کالا‌ها کامیون و تریلر لا‌زم برای انتقال کالا‌ها به داخل کشور وجود نداشت. به سرعت و به دستور شاه تریلرهای جدید خریداری و به کشور وارد شد. آنگاه متوجه شدند، راننده به حد کافی برای تریلرها وجود ندارد لذا راننده از هند، فیلیپن، کره جنوبی و دیگر کشورها وارد شد. پس از آن تازه معلوم شد جاده‌های کشور ظرفیت این حجم ترافیک را ندارد لذا بخش اعظم کالا‌ها در بنادر نابود شد! پس از انقلا‌ب، کشور بیش از گذشته محتاج برنامه‌ریزی بود، زیرا سهم انتظارات و توانایی‌ها برابر نبود. اینجا است که فلسفه ذاتی برنامه‌ریزی خودنمایی می‌کند. در تمام سال‌های پس از انقلا‌ب، بودند مدیرانی که به مسوولا‌ن سازمان مدیریت توصیه می‌کردند، آن‌قدر درگیر اعداد و ارقام نباشند! از نظر آنها می‌شد و به صورت هیاتی و غیر کارشناسی امور را سامان داد. اما اقتصاد بی‌رحم‌تر از آن بود که به خواست سیاستمداران عمل کند. از آن سال‌ها تا دولت احمدی‌نژاد، نه ما از دارایی‌های بیشتری به نسبت مشکلا‌ت برخوردار شده‌ایم و نه توان مدیریتی کشور کارشناسی‌تر شده است اما یک اتفاق هم روی داده است؛ سیاستمداران در جنگی نابرابر بر کارشناسان غلبه کرده‌اند. به نظر می‌رسد تلا‌ش صخره‌نوردان که شبیه مردان عنکبوتی تار و پود سازمان را برکشیده‌اند، پایان تلا‌شی است که از دو قرن گذشته برای پیشرفت ایران آغاز شده بود. امید که برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران کلا‌ن کشور به ویژه مجلس هشتم در این خصوص تا دیر نشده است تدبیری اندیشه کنند.
 

اخبار قرآنی رامسر

 

همایش «نقش روحانیت در وقف» در رامسر برگزار شد

 

گروه سیاسی و احتماعی: همایش «نقش روحانیت در وقف» با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، امام جمعه و فرماندار رامسر، صبح روز دوشنبه 20 خردادماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی آمل، به‌نقل از روابط عمومی اداره تیلیغات اسلامی رامسر، همایش یک‌روزه «نقش روحانیت در وقف» با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، امام جمعه و فرماندار رامسر، جمعی از روحانیون و مسئولان فرهنگی این شهرستان در امامزاده «آقا پلاسید» شهرستان رامسر برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام «سیف‌الله سهرابی»، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، درمورد چگونگی فرهنگ‌سازی وقف بین آحاد جامعه مطالبی را ارائه کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و تبلیغ احکام وقف توسط روحانیون بسیار بااهمیت است و می‌تواند اثرات خوبی را در جامعه داشته باشد.

وی افزود: هماهنگی بین ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی رامسر و حوزه علمیه این شهر موجب سرعت‌بخشی به این موضوع مهم شده است و این روند باید ادامه پیدا کند تا جامعه ما نسبت به و قف و موقوفات اطلاعات کافی را داشته باشند.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام «باقرزاده»، امام جمعه رامسر اظهار کرد: نحوه هزینه‌کرد درآمدهای موقوفه، موجب اعتماد و اطمینان مردم به امور وقفی است.

همچنین در پایان این همایش از فعالان در عرصه وقف تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

 

برپایی نمایشگاه «گوهر گمشده بقیع» در رامسر

 

گروه فرهنگ و هنر: به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت‌ زهرا(س) نمایشگاهی با عنوان «گوهر گمشده بقیع» از سوی شورای هیئات مذهبی رامسر، در این شهرستان برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی آمل، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، در این نمایشگاه بازدیدکنندگان از طریق تصویر، با زندگانی حضرت زهرا(س) در غرفه‌های مختلف آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام «رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، در بازدید از این نمایشگاه، از تلاش‌های شورای هیئات مذهبی این شهرستان در برپایی نمایشگاه «گوهر گمشده بقیع» قدردانی کرد و از آمادگی این اداره برای همکاری با شورای هیئات مذهبی جهت برپایی نمایشگاه‌های باشکوه‌تر در مناسبت‌های مختلف، خبر داد.

این نمایشگاه تا پایان هفته جهت بازدید عموم دایر است.

 

رامسر بعد از شورابیل

 

رامسر بعد از شورابیل

 

 

بهمن زارع گفت : پس از اتمام اردوی 25 روزه شورابیل بلافاصله اردوی سطح دریا را در منطقه رامسر برپا خواهیم کرد تا زمینه آمادگی هر چه بیشتر اردونشینان المپیکی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در خصوص وضعیت جسمانی ملی پوشان گفت: اردوی آماده سازی سطح ارتفاع اردبیل با حضور پنج وزنه بردار منتخب از 12 خرداد ماه در منطقه خوش آب و هوای شورابیل آغاز شد که طی آن ملی پوشان تمرینات سخت و فشرده خود را پیگیری کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: ملی پوشان منتخب تمرینات خود را بسیار جدی و برای کسب پیراهن تیم ملی آغاز کرده اند و تمام تلاش شان این است تا نام شان را جزو سه نفر اعزامی به بازی های المپیک 2008 پکن بینند.

سرمربی تیم ملی در خصوص وضعیت حسین رضازاده گفت: رضازاده نیز با توجه به انگیزه بالایی که برای کسب سومین مدال طلای المپیک دارد سخت در تلاش است تا به رکوردهای تعیین شده نزدیک شده و به این مهم دست یابد. او تا به امروز تمام مشکلات و مشقات تمرین را به جان خریده تا به بزرگ ترین آرزوی خود دست یابد. وی بسیار مصمم است و روز به روز وضعیت رکوردهایش بهتر می شود.

زارع گفت: وزنه بردران معمولا در اردوی سطح ارتفاع به دلیل وجود ارتفاع و کمبود اکسیژن به سختی و با استفاده از نهایت توان و انرژی شان تمرینات را دنبال می کنند به همین دلیل نیز پس از اتمام اردوی 25 روزه شورابیل بلافاصله اردوی سطح دریا را در منطقه رامسر برپا خواهیم کرد تا اردونشینان در آنجا با توجه به شرایط جغرافیایی و اکسیژن فراوان سطح دریا بتوانند رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند.

وی با مطلوب خواندن شرایط وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی خاطر نشان کرد: تا 20 تیر ماه فرصت داریم اسامی سه وزنه بردار منتخب خود را به کمیته ملی المپیک اعلام کنیم . مطمئنا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و برترین ها را در ترکیب اصلی قرار می دهیم تا حق هیچ وزنه برداری ضایع نشود.

 

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر:

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر:

 

تشکیل تیم منسجم وزنه برداری در مازندران ضروری است

 

ساری - خبرگزاری مهر: سرمربی مازندرانی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور گفت: تشکیل تیم منسجم رشته وزنه برداری در مازندران ضروری است.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر اظهار داشت: ورزشکاران خوبی در رشته وزنه برداری در مازندران فعالیت دارند که باید یکپارچه و منسجم شوند.

وی بیان داشت: با تشکیل تیم خوب و شرکت در مسابقات کشور، پتانسیل های وزنه برداری مازندران بهتر معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات لیگ وزنه برداری در مازندران سبب افزایش ارتقاء این رشته ورزشی در کشور می شود.

به گفته توکلی، وزنه برداری از جمله رشته های پرطرفدار در مازندران است که باید سرمایه گذاری بیشتری در این رشته صورت گیرد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران گفت: عملکرد هیئت وزنه برداری مازندران در ماههای اخیر مطلوب بوده و باید زمان بیشتری برای توسعه این رشته به آنها داد.

وی یادآور شد: از مجموع 9 ورزشکار عضو تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران، یک وزنه بردار از مازندران است که این نشان از توانمندی این استان دارد.

طبق آمار مازندران با 900 وزنه بردار رتبه اول این رشته را در کشور دارد.

"پروانه‌ای در مه" فیلمی ساخته شده در جواهرده رامسر

 

"پروانه‌ای در مه" فیلمی ساخته شده در جواهرده رامسر

 

کارگردان فیلم سینمایی "پروانه‌ای در مه" این فیلم را اثری ارزشی در ژانر دفاع مقدس می‌داند که سعی کرده تصویرگر یک نگاه انسانی باشد.

جواد کاسه‌ساز درباره اکران نشدن این فیلم که دو سال پیش در جشنواره فیلم فجر شرکت داشت به خبرنگار مهر گفت: "پروانه‌ای در مه" در زمان مدیریت دکتر پورحسین در شبکه دو ساخته و نسخه 35 آن در جشنواره فیلم فجر اکران شد. دکتر پورحسین از فیلم استقبال کرد و قرار شد اکران شود، اما بعد از تغییر مدیریت شبکه اکران "پروانه‌ای در مه" پیگیری نشد.

بدیعی در نمایی از فیلم "پروانه‌ای در مه"

وی درباره اینکه چرا این فیلم بدون اطلاع‌رسانی و به جای "از کرخه تا راین" پخش شد گفت: نمی‌دانم. فقط یکروز قبل از زمان پخش با من تماس گرفتند تا فیلم را به شبکه ببرم. تیزرهای زیادی برای تمام فیلم‌های ایام سوگواری پخش شد، اما فقط یک تیزر فیلم ما روی آنتن رفت. اطلاع‌رسانی نامناسب به فیلم لطمه زد و من از مسئولان پخش گلایه دارم.

کاسه‌ساز درباره ساخت این فیلم سینمایی گفت: "پروانه‌ای در مه" فیلمی ارزشی در ژانر دفاع مقدس است و خیلی علاقمند بودم از یک دریچه جدید فیلمی ارزشی برای نسل جوان بسازم. نگاه من در فیلم انسانی بود. گرچه از این نوع فیلم‌ها در حال حاضر کمتر استقبال می‌شود، اما مسئولان و سیاستگذاران می‌توانند در پی این باشند که چرا این فیلم‌ها در میان مخاطبان کمرنگ شده است.

وی درباره چشم انتظاری مهرانه (عسل بدیعی) برای بازگشت همسرش صمد (عبدالرضا زهره‌ کرمانی) از جبهه توضیح داد: ما به ازاء این مسئله را در خانواده‌ لمس کرده بودم. برادرم چند سال مفقودالاثر بود و خانواده چشم انتظار برگشت او بودند. بنابراین فیلنامه "پروانه‌ای در مه" را نوشتم و کارگردانی کردم و تمام لحظاتی را که به تصویر کشیدم از نزدیک شاهد بودم.

این کارگردان درباره انتخاب فضای روستایی در شمال برای قصه "پروانه‌ای در مه" گفت: احساس کردم در فضای روستا که سنت‌ها پررنگتر از شهر است، بهتر می‌توانم مهرانه را به تصویر بکشم که محکم جلو مردم ایستاده و برخلاف بقیه که تصور می‌کنند شوهرش مرده، او را زنده می‌داند. به همین دلیل قصه را در جواهرده از روستاهای رامسر به تصویر کشیدم.

کاسه‌ساز درباره انتخاب برزو ارجمند در نقش معلمی شیمیایی‌شده و بدیعی در نقش مهرانه گفت: انتخاب ارجمند ریسکی بزرگ بود، چون آن سال‌ها بیشتر نقش‌های طنز بازی می‌کرد، اما خیلی دوست داشتم نقشی تازه به او بدهم و خوشحالم انتخاب درست بود و از بازیگران کلیشه استفاده نکردم. همچنین احساس کردم بدیعی به لحاظ چهره و بازی می‌تواند به نقش مهرانه نزدیک شود.

وی درباره انتخاب کیهان ملکی نیز گفت: وقتی فیلمنامه را نوشتم، خیلی دوست داشتم چهر‌ه‌ای که برای ایفای نقش ارژنگ انتخاب می‌کنم، اروپایی باشد و تیپ شرقی نداشته باشد تا حس مالک شدن او به مهرانه بیشتر نمود پیدا کند. تا اینکه ملکی را برای ایفای این نقش انتخاب کردم.

این کارگردان درباره لهجه شمالی بازیگران که برخی کلمات در آن درست ادا نمی‌شود گفت: برای نوع گویش مشاور داشتیم، اما با مشکلات زیادی رو به رو شدیم، چرا که روستاهای بالایی و پائینی هر کدام درباره لهجه نظرات مختلف داشتند. البته قبول دارم لهجه زیاد خوب درنیامده، اما ما تلاش خود را کردیم تا دیالوگ‌هایی که به لهجه شمالی ادا می‌شود برای مخاطب قابل لمس باشد.

فیلم سینمایی "پروانه‌ای در مه" سه‌شنبه 14 خرداد ساعت 17:30 از شبکه دو پخش شد. فیلم داستان چشم‌انتظاری زنی روستایی به نام مهرانه را برای بازگشت همسرش از جبهه روایت می‌کند. نسخه 35 میلیمتری این فیلم بنا به نظر حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده آن در بیست و چهارمین جشنواره فجر به نمایش درآمد.

عسل بدیعی، کیهان ملکی، برزو ارجمند، زهره صفوی و عبدالرضا زهره‌کرمانی بازیگران، مصطفی احمدیان مدیر فیلمبرداری، بهرام دهقانی تدوینگر، ستار اورکی آهنگساز، بهروز کیهانی چهره‌پرداز، ابراهیم اصغری مدیر تولید و بهرنگ دزفولی‌زاده عکاس فیلم هستند.

تفتی در "خانه ساحلی" رامسر بازی می‌کند

 

تفتی در "خانه ساحلی" رامسر بازی می‌کند

 

فیلم تلویزیونی "خانه ساحلی" به کارگردانی صادق کرمیار و بازی عمار تفتی مراحل تصویربرداری را در رامسر سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تصویربرداری این فیلم از چهارشنبه 15 خرداد به تهیه‌کنندگی حسین مروی در گروه فیلم و سریال شبکه یک آغاز شد. فیلمنامه را کرمیار نوشته و بهزاد خداویسی، داود رشیدی، فقیهه سلطانی، امیر رحمتی، پوراندخت مهیمن و فریبا پورآهنگر در آن بازی می‌کنند.

عوامل پروژه "خانه ساحلی" عبارتند از مجید فرزانه مدیر تصویربرداری، فرخ فدایی صدابردار، محمدرضا قومی و شهرزاد عقیقی طراح گریم، مهدی بداقی طراح صحنه و لباس و محسن اصفهانی مدیر تولید. این فیلم تلویزیونی روایتگر پدر و پسری است که دچار سوء تفاهم شده‌اند.

کرمیار پیش از این فیلم‌های تلویزیونی "کرانه‌های کبود" و "رویا" را کارگردانی کرده و فیلم‌های "پر" و "رویا" به تهیه‌کنندگی مروی آماده پخش از شبکه اول است.

کنارگذرهای ارتباطی مازندران به بهره برداری می رسد

 

کنارگذرهای ارتباطی مازندران به بهره برداری می رسد

 

ساری - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استانداری مازندران گفت: بهره برداری از کنار گذرهای ارتباطی این استان تا پایان سال 88 صورت می گیرد.

سید عیسی هاشمی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال کمربندی های تنکابن، نوشهر و چالوس و بخشی از کنار گذر ساری آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: کنار گذر محمود آباد نیز تا پایان سال جاری تکمیل می شود و مناقصه کمربندی فریدونکنار برگزار شد که عملیات اجرایی آن سال 88 نیز به اتمام می رسد.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات چهار خطه شدن کنار گذر رامسر تا گلوگاه در شرق مازندران سال آینده پایان می رسد.

وی یادآور شد: کمک ویژه متولیان امر برای توسعه راههای مازندران ضروری است زیرا این استان یک منطقه ملی به شمار می رود.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: بر اساس اعلام وزیر راه و ترابری، 500 میلیارد ریال غیر از اعتبارات مصوب برای راههای مازندران نیاز است که اگر این اعتبار تخصیص یابد بسیاری از طرح های نیمه کاره راه و ترابری انجام می شود.

وی بیان داشت: مازندران با 15 میلیون گردشگر نیاز اساسی به توسعه زیرساختها از جمله راه دارد.

اختصاص یک میلیارد تومان به معاونت پرورشی و تربیت بدنی مازندران

 

اختصاص یک میلیارد تومان به معاونت پرورشی و تربیت بدنی مازندران

 

ساری - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش مازندران از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بخش پرورشی و تربیت بدنی در سال 87 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی قلی زاده ظهر دوشنبه در همایش معاونان پرورشی سازمان آموزش و پرورش مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری با اشاره به اینکه مدیریت و حمایت برای اجرای برنامه های اوقات فراغت مهم است گفت: تابستان امسال بیش از 800 دانش آموز مازندرانی به اردو اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد 170 نفر به اردوگاه شهید رجایی نیشابور، 200 نفر به اردوگاه شهید باهنر تهران، 220 نفر به میرزاکوچک خان رامسر و 220 نفر به اردوگاه شهید بهشتی اصفهان اعزام می شوند.

قلی زاده تصریح کرد: بیش از 400 دانش آموز مدارس شبانه روزی در مناطق محروم بلده، لاریجان، کجور، کلاردشت و شهرهای شرق و مرکزی مازندران در قالب گروه های 34 نفره به همراه یک سرپرست و دو مربی به اردوی بنیاد علوی اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت استفاده از توانمندی و ظرفیت به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در اوقات فراغت، طرح مشارکت دانش آموزان در فعالیت های عمرانی فضاهای آموزش و پرورش امسال ساختار اجرایی و وظایف طرح به عهده معاونت پرورشی و بسیج سازندگی شهرستانهاست.

هوای مازندران در هفت روز آینده بارانی است

 

کارشناس هواشناسی مازندران خبر داد:

 

هوای مازندران در هفت روز آینده بارانی است

 

 

خبرگزاری فارس: کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی مازندران گفت: به غیر از روز جمعه هفته جاری که هوا مقداری گرم خواهد ش، ظرف یک هفته آینده هوای غالب شهر های استان مازندران با باران پراکنده همراه است.

احمد اسدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: بارش‌های پراکنده همراه با کاهش محسوس دما ظرف یک هفته آینده استان مازندران را در بر می‌گیرد.
وی میانگین بارش باران در دوازده روز خرداد ماه را 7 میلیمتر اعلام و تصریح کرد: رامسر با میانگین بارش 20 میلی متری بیشترین میزان بارندگی را داشته است.
اسدی از افت نسبی دما ظرف بیست و چهار ساعت آینده در مازندران خبر داد و افزود: در مناطقی از شهرستان ساری این میزان افت دما کمتر از پنج درجه پیش بینی می شود و این میزان در مناطق کوهستانی بیشتر می شود.
وی با اشاره به کمبود شدید آب در برخی از مناطق استان مازندران و بروز خشکسالی اضافه کرد: این هوا و میزان دما در کم شدن مشکلات کم آبی بسیار مهم است.
اسدی در پایان هوای مازندران در 24 ساعت آینده را نیز با بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز فرمانداری رامسر:فرهنگ انسان ساز نماز...

 

دبیر ستاد اقامه نماز فرمانداری شهرستان رامسر:

فرهنگ انسان ساز نماز هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده است

 

دبیر ستاد اقامه نماز فرمانداری شهرستان رامسر گفت: در شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران باید به امر مقدس نماز و تبلیغات شایسته برای این امر دینی و نمازخانه‌های اماکن اقامتی و هتلها و پلاژداران توجه ویژه شود.

" حمزه زرگریان " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : در بهترین نقاط شهرهای گردشگری باید تبلیغات نماز و اثرات معنوی و انسان ساز آن نمایان باشد و هزینه شایسته گردد.

وی اظهار داشت : جوانان این مناطق با توجه به آسیب پذیری از فرهنگ‌های مختلف ناشی از ورود گردشگران به این منطقه، فقط با نماز واکسینه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه فرهنگ انسان ساز نماز هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده است.

زرگریان یادآور شد : اینک در ‪ ۲۰‬نهاد این شهرستان اقامه نماز جماعت برپا می‌شود.

به گفته او در تابستان امسال با همکاری شهرداریها درخصوص مهیاسازی نماز خانه اقدام ویژه و از طرح‌های سالمسازی دریا نیز اذان پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد : همچنین در تابستان سال جاری چادرهای اقامه نماز نیز در مکانهای گردشگری این منطقه برپا می‌شود.

سالانه بیش از ‪ ۱۰‬میلیون مسافر به شهرستانهای گردشگرپذیر غرب مازندران سفر می‌کنند.

فرودگاه رامسر به عنوان نخستین فرودگاه دولتی

 

فرودگاه رامسر به عنوان نخستین فرودگاه دولتی

 بزودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

 

وزیر راه و ترابری با اشاره به برنامه ساخت هواپیمای ایران 140 در کشور گفت : قرارداد خرید با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شده است و به زودی
نخستین مجموعه از این هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی کشور تحویل می‌شود.
محمد رحمتی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمد رحمتی افزود : از این نوع هواپیماها برای مسافت‌های نه چندان طولانی استفاده خواهد شد و ظرفیت آن نیز حدود 52 نفر مسافر است.
وزیر راه و ترابری گفت : امکان واگذاری کامل فرودگاههای بین المللی و بزرگ به بخش خصوصی وجود ندارد .
وی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای واگذاری 20 فرودگاه زیر پوشش شرکت فرودگاههای کشور افزود : فرودگاه رامسر به عنوان نخستین فرودگاه دولتی بزودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد سرمایه گذار بخش خصوصی موظف است سرمایه گذاری توسعه ای با هدف توسعه گردشگری در فرودگاه رامسر انجام دهد، تصریح کرد : واگذاری امور فرودگاری به علت مسایل ایمنی ، امنیتی و حاکمیتی از اقدامات بسیار پیچیده است که واگذاری فرودگاه رامسر می تواند به الگویی برای خصوصی سازی در این بخش تبدیل شود.
وزیر راه و ترابری گفت : هم اکنون 60 فرودگاه با 2500 نیروی انسانی در کشور فعال است و از 9 شرکت هواپیمایی نیز 7 شرکت غیر دولتی و خصوصی است.
رحمتی با اشاره به مصوبه دولت برای واگذاری شرکت هواپیمایی هما و ایران ایرتور گفت : مقدمات واگذاری این دو شرکت در حال انجام است.
وزیر راه و ترابری همچنین با اشاره به مذاکره شرکت‌های هواپیمایی برای خرید 25 فروند انواع هواپیمای توپولوف، ایرباس و بوئینگ گفت : پس از اتمام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری این هواپیماهای جدید به تدریج وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.
وی با اشاره به سهم 3 درصدی جابجایی مسافر و بار توسط خطوط هوایی گفت : سرعت انتقال مسافر و بار در بخش هوایی قابل مقایسه با دیگرگزینه های حمل بار و مسافر نیست و ناوگان هوایی از این لحاظ، اهمیت زیادی دارد.
به گفته وی ، در بیش از دو سال گذشته ظرفیت حمل بار و مسافر در بخش هوایی کشور سالانه 15 درصد افزایش داشت که تقریبا 3 برابر متوسط رشد اقتصادی کشور است.

یک کارشناس جهاد کشاورزی رامسرخواستار فراهم شدن زمینه صادرات کیوی

 

یک کارشناس جهاد کشاورزی رامسر

 خواستار فراهم شدن زمینه صادرات کیوی شد

 

کارشناس زراعت و باغبانی اداره جهاد کشاورزی رامسر با تاکید بر لزوم توجه جدی به کشت و توسعه محصول کیوی گفت : مسوولان امر باید زمینه‌های صادرات این محصول را فراهم کنند.

" ایرج خان آرموئی " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : محصول کیوی در کشورهای حاشیه خلیج فارس ، ترکیه و آسیای میانه مشتریان زیادی دارد که باید زمینه صدور این محصول ارزآور را فراهم کرد.

وی اظهار داشت : مهمترین نیاز کشاورزان کیوی کار بیمه این محصول است که تاکنون محقق نشده است و آنان نیز برای‌آبیاری، خواستاراعطای تسهیلات هستند.

وی سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان را ‪ ۲۰۰‬هکتار اعلام و اضافه‌کرد : در هر هکتار ‪ ۲۵‬الی ‪ ۳۰‬تن کیوی برداشت می‌شود.

آرموئی رقم اصلی این محصول کشاورزی در رامسر را "های وارد" و تعداد فعالان این بخش کشاورزی را حدود هزار نفر اعلام کرد.

این کارشناس جهاد کشاورزی رامسر تصریح کرد : فصل گل دهی کیوی در ماه اردی بهشت و برداشت آن در اواخر مهر و اوایل آبان است.

به گفته او در شهرستان رامسر پنج سردخانه نگهداری کیوی فعالیت دارد.

بیشترین سطح زیر کشت محصول کیوی در غرب مازندران در شهرستانهای رامسر و تنکابن است.

انتخابات ۲۴ آذر ۸۵ - قسمت سوم-مهدی حلاجیان

 

انتخابات ۲۴ آذر ۸۵  - قسمت سوم

مهدی حلاجیان

 

برای کسب موفقیت بیشتر در انتخابات لازم بود که با حوزه ی انتخابیه بیشتر مانوس شده و مشکلات آن را کاملا لمس نمایم.

بدین منظور و به ویژه در منطقه ی اسلاشهر و شهرری نگاه ویژه ای را باید رقم می زدم. لذا از دوستان همکار ساکن آن مناطق بهره گرفتم و مشکلات اساسی آن را دسته بندی نمودم. این دو منطقه برخی دردهای مشترک و چند مشکل اختصاصی به خود داشتند.آن ها را فهرست کردم تا در موقعیت مناسب زمان تبلیغات انتخابات در سخنرانی ها از آن ها بهره بگیرم.

همانطور که در قسمت اول یاد آور شدم ؛ به منطقه ی اسلامشهر نگاه ویژه ای داشتم ؛ چرا که این منطقه در انتخابات مجلس با شهر تهران مشترک ولی از نظر شورای شهر ؛ دارای نمایندگان مستقلی بود. این ویژگی را شهر ری نداشت. با شرایط یاد شده تمرکز تبلیغات شورای شهر تهران از اسلامشهر حذف و در عوض میدان پاک و تمیزی برای کاندیداهای مجلس فراهم می شد.نکته ی دیگر این بود که به عنوان پایه ای مستقل و نمونه می شد کارهای حوزه ی انتخابیه ی تنکابن و رامسر را در آن شبیه سازی کرد.

البته اسلامشهر و شهر ری مثل شهر تهران و شمیرانات مشکل وسعت و جمعیت را برای کاندیداها داشتند. اسلامشهر جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر دارد؛ این جمعیت حدودا سه برابر جمعیت تنکابن و رامسر است.

برای شناخت بیشتر اسلامشهر دوست خوبم محمد علی جهانبخش زحمات زیادی را متقبل شد. ایشان کارشناس ارشد علوم اجتماعی و رئیس مدرسان علوم اجتماعی آموزش و پرورش اسلامشهر هستند. به پیشنهاد بنده و با زحمات ایشان مقرر شد از کلیه ی مدرسان علوم اجتماعی اسلامشهر در خصوص مشکلات  اسلامشهر و راه حل های آن ها مطلب تهیه شود. چندین دبیر مجرب این خواسته ام را اجابت کردند ؛ بنابراین برنامه ریزی برای حضور فعال در اسلامشهر برایم خیلی راحت شد.   

 ***

پس از اعلام اسامی نامزدهای تائیدشده ؛ سامانه ی اینترنتی وزارت کشور اسامی را در صفحات وب خود جای داد. برای آشنائی بیشتر با رقبا اسامی را یک به یک مرور کردم.  نام آشنائی مرا به یاد دوران دبیرستان انداخت. جلیل جعفری بنه خلخال ؛ این نام یاد آور دو پسرعمو بود که در کلاس های سوم و چهارم دبیرستان همکلاسم بودند. به یکی از آن ها ؛ حسن جعفری بنه خلخال تلفن کردم؛ در اوج ناباوری گفت که پسرعمویم می باشد و این آغاز ارتباطم با دکتر جلیل جعفری بنه خلخال بود . وی دکترای فیزیک هسته داشت و تا دو روز پس از شروع رسمی زمان انتخابات در فرانسه مشغول گذراندن دوره های ویژه ی تخصصی بود.

با اشاره به اینکه حوزه ی انتخابیه نیاز به دو نماینده داشت و با اطلاعات جامعی که از اسلامشهر و شهرری جمع کرده بودم ؛  با کمک حسن و خانواده ی دکتر بروشوری اختصاصی با ائتلاف دو نفره ویژه ی شهر ری و اسلامشهر چاپ کردیم.

در این بروشورها که بصورت تک رنگ ( سیاه و سفید ) چاپ شد ؛ عکس دونفر در روی برگه ای به ابعاد ۱۷*۱۳ چاپ شد و در پشت این برگه برای اسلامشهر مطلب خاص اسلامشهر و برای شهر ری نیز مطلب خاص شهرری درج شد.

* پشت برگه ی تبلیغاتی اسلامشهر نوشته شد : 

برنامه ها در صورت کسب رای ( با توجه به آشنایی کامل با مشکلات منطقه )

   ۱  - زمینه سازی حضور نمایندگان مختص اسلامشهر در مجلس

     ۲ -  تلاش برای ایجاد ارتباط خط متروی تهران به اسلامشهر

     ۳ -  توجه ویژه برای بهبود وضعیت عمرانی ( خصوصا راه و آب ) و خدمات  فاهی اسلامشهر

     ۴ - برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و محرومیت زدائی از       اسلامشهر

     ۵ - تلاش برای افزایش بودجه ی اختصاصی به اسلامشهر و نظارت بر تقسیم ببندی  مصرف آن

    ۶ - تلاش برای بهبود فضاهای آموزشی و رفع مشکلات دانشجویان ؛ دانش آآموزان و فرهنگیان 

    ۷ - تلاش برای بهبود وضعیت امنیت اجتماعی منطقه

    ۸ - حضور مستمر در جمع مردم اسلامشهر

وعده ی ما روز جمعه ۲۴ آذر ؛ پای صندوق های رای

 

   * پشت برگه ی تبلیغاتی اسلامشهر نوشته شد :

 برنامه ها در صورت کسب رای ( با توجه به آشنایی کامل با مشکلات منطقه )

1   ۱ -       زمینه سازی حضور نمایندگان مختص شهر ری در مجلس

2   ۲ -      تلاش برای ایجاد شورای شهر مستقل شهر ری

3   ۳ -     توجه ویژه برای بهبود وضعیت عمرانی و خدمات رفاهی منطقه

 ۴ -   برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و محرومیت زدایی از شهر ری

5   ۵ -  تلاش برای رفع مشکلات ناشی از عدم تصفیه پساب های بهشت زهرا ( س )

6   ۶ -      تلاش برای ساماندهی و هدایت فاضلاب تهران از سمت شهر ری و زمین های زراعی

7   ۷ -       تلاش برای بهبود فضاهای آموزشی و رفع مشکلات دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان

8   ۸ -       تلاش برای بهبود وضعیت امنیت اجتماعی منطقه

9   ۹ -    حضور مستمر در  جمع مردم شهر ری

 

وعده ی ما روزجمعه  ۲۴  آذر ،  پای صندوق های رأی

 

 

 هرچند که ما دو نفر نتوانستیم در انتخابات رای لازم برای ورود به مجلس را کسب کنیم ؛ آشنایی مجدد حسن با خانواده ی دکتر سبب شد تا ایشان پس از پایان انتخابات و در فرصت مقتضی با دختر دکتر ازدواج کنند .

***

پس از تولید اقلام تبلیغاتی مهمترین بخش ؛ مدیریت توزیع آن ها است. شاید سخت ترین بخش کار انتخاباتی این قسمت کار است.یافتن افراد مورد اعتمادی که هزینه های انجام شده را به مقصد از پیش طراحی شده برسانند ؛ کار بسیار سختی است. چه بسا کاندیداهائی که با پرداخت اجرت پخش اقلام تبلیغاتی ؛ عده ای را استخدام می کنند ؛ ولی این افراد اقلام یاد شده را یکجا در سطل زباله می ریزند ؛ یا به عنوان چک نویس به خانه می برند و یا یک جا در رودخانه خالی می کنند و ... البته کارت های کوچک طراحی شده ی تبلیغاتی به درد چک نویس نمی خوردند.

خوشبختانه  بستگان ؛ دوستان خوب رامسری در تهران و دوستان همکار در حد بضاعت خود ؛ در معرفی ام به دیگران با اقلام تبلیغی تولیدی ؛ نهایت محبت را در حقم ادا کردند؛ که جا دارد مجددا از آنها به واسطه ی زحماتشان تقدیر و تشکر نمایم.  

مکان های توزیع اقلام تبلیغی در تهران :

 ورودی فرهنگسرای بهمن ؛ میدان انقلاب ؛ میدان ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ؛ میدان امام حسین علیه السلام ؛ امامزاده صالح ؛ میدان راه آهن ؛ میدان هفت تیر ؛ پارکینگ سرویس های اداری چند اداره ؛ میدان صادقیه ؛ میدان سعادت آباد ؛ میدان پونک و برخی محله های شهر بزرگ تهران.

مکان های توزیع اقلام تبلیغی در شهر ری :

امام زاده شاه عبدلعظیم حسنی  و متروی شهر ری.

توزیع اقلام تبلیغی در اسلام شهر :

بازار اسامشهر ؛ چهار محله ی بزرگ اسلامشهر ؛ هفت مسجدی که در آنها سخنرانی کردم. 

گزارشی از "جنت رودبار" ، آرش نورآقایی

 

سفر بالاتر از جنت

 

 گزارشی از "جنت رودبار" ، آرش نورآقایی

 

دورترک، در بالا دست، نزدیک خورشید، در میان مه، بر فراز ابر، زیر بال پرنده، رو به نسیم، عروسی باکره، تن آسوده بود.

 « این‌جا نباید همان جایی باشد که باید.» چند روزی بود که این اندیشه رهایم نمی‌کرد. تا این که... در لحظه‌ای که رو به دریای مازندران ایستاده‌ بودم، نسیم گویی پیغامی برایم آورده بود: « روی برگردان و رو به بالا برو.» روی برگرداندم، کوه بود. سبز بود.

با خودم گفتم که آیا آنجا خواهد بود آنچه می‌خواهم بیابم؟ دریا به کوه حواله‌ام کرده بود، باید می‌رفتم و جست‌وجو می‌کردم...و من رفتم.در نزدیکی عروس شهرهای شمال، دو راهی‌ای هست که یک‌راست می‌رود به سوی کوه. به سوی کوه سبز. با این که امسال زمستان بد تا کرده بود درختان را خشکانده و سوزانده بود، با این حال، سبز، رنگ غالب کوه و کوهپایه بود. مدتی که رفتم به جنگل‌های دالخانی رسیدم.

 درختان بلندی دیدم و جاده‌ای که به سان مار در آن میان، رو به بالا می‌خزید. «اگر در آن روزی که مردمان کمتری به جنگل می‌روند، در این مکان باشی، حکم سکوت جنگل را درخواهی یافت؛ سکوتی که آمیخته است با صدای نرم مارمولکی که می‌خزد و نسیمی که می‌وزد و بلبلی که می‌خواند.» هنوز باید می‌رفتم، برای دریافتن آنچه باید یافت و دیدن آنچه باید دید. می‌بایستی از محوطه وسیعی که محل گردهمایی چوب‌ تر و برگ سبز است بیرون می‌زدم و ادامه می‌دادم، رو به بالا. بالا و بالاتر.

اینجا، جنت رودبار است. یک رودبار دیگر است. غیر از رودبار قصران و غیر از رودبار منجیل. یکی از محلی‌ها گفت: « اینجا از رودبار منجیل سرسبزتر است، برای همین اسمش شده جنت رودبار.» در جنت رودبار گاوی بود که علف گورستان را بدون خواندن فاتحه می‌چرید و زنی بود که چادرشب به کمر بسته بود و شیر می‌فروخت.

از آنها هم گذشتم. از «چرته» و «آرمو» و «پلهم جان»هم گذشتم و اما هنوز راه باقی بود. «پلهم» که اسمش را روی روستا گذاشته‌اند، نام یک نوع گیاه است که در کنار جاده می‌روید. همان گیاهی که بوی بدی دارد، اما دوای درد «گزنه» است. گزنه که بگزدت، پلهم به درد جانت می‌خورد. در انتهای مسیر به «گلین» (به فتحه گ و ی) رسیدم. یک روستای آرام ییلاقی. برای آدم‌های اینجا، هر جایی به غیر از گلین، گیلان است.

روستاییانی که ییلاقشان گلین است و خودشان در روستاهای اطراف شهر زندگی می‌کنند، در ایام تابستان به این‌جا می‌آیند. و وقتی دوباره به روستا بر می‌گردند، در و همسایه بهشان می‌گویند: «آب ییلاق سازگار.» غروب که می‌شود، گله‌های گاو از چرای روزانه به سوی روستا می‌آیند و روستایی آماده می‌شود تا به سرعت در خواب شود. « در خنکای شب گلین که راه بروی، گستره وسیع‌تری از کهکشان راه شیری را می‌بینی و بوی تن گاوهایی به مشامت می‌رسند که خارج از طویله در کنار خانه‌‌ای از جنس خشت و چوب، آرمیده‌اند.»

 جاده‌ای که به سمت روستا می‌رود روی به دره‌ای دارد؛ دره‌ای که سمت راستش می‌شود تنکابن و سمت چپش می‌شود رامسر. دره چنان است که گویی پیاله‌ای است لبریز از مه و در این هنگام تقدیم تو می‌شود تا سیراب شوی از شوق و هیجان. می‌خواهی شیرجه بروی در ابرهایی که زیر پایت هستند و دوست داری که بخوریشان.پرچین‌های چوبی، باغ‌های سرسبز با شکوفه‌های سفید را در بر گرفته‌اند و اغلب دروازه‌اشان نیمه باز است.

 گویی که دعوتی است برای داخل شدن به بهشتی که فراتر از ابرهاست. این همه سرسبزی از برکت باران است. فرهنگ مردم اینجا هم، فرهنگ باران است. آنها برای بارش (از مه تا برف)، کلی واژه دارند: ترمی(مه)، شی( نوع دیگری از مه)، زلف شی(مه‌ای که مو را خیس می‌کند)، کلاک(باران)، آفتاب کلاک( باران و آفتاب با هم)، شلتاب یا شل آب، بوران(باد و باران و...) گلین جایی است که هنوز آسمانش آبی و زمینش سبز است. این‌جا همان جایی بود که باید می‌دیدمش و اما پیغامی داشت این روستا:

 «به سراغ من اگر می‌آیید نرم و آهسته بیایید، مبادا که دروازه‌های باغ‌های سبزم بسته شود.»( hamshahri)

 

سعدیا ؛ مرد نکو نام نمیرد هرگز -مهدی حلاجیان

 

سعدیا ؛ مرد نکو نام نمیرد هرگز

مهدی حلاجیان

 

 

چند روز دیگر نوزدهمین سالگرد درگذشت پیر جماران است.     

از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ سال گذشته است و ده سال از این انقلاب را به رهبری ایشان گذراندیم.

انقلابی که با هدفی بزرگ پایه ریزی شد ؛ شکل گرفت و پیروز شد.انقلابی با رویکرد اسلامی ؛ هرچند در پیروزی این انقلاب همه ی اقشار و گروه ها دست به دست هم دادند و پیروزی شگفت انگیز قرن را رقم زدند.انقلابی با کمترین هزینه ی جانی در بررسی تمام انقلابات جهان.

هیچ کس همدلی ؛ محبت ؛ همزبانی و همیاری مردم در سخت ترین شرایط پیروزی انقلاب از یاد نبرده است. اینک همه در آرزو و افسوس روزهائی هستند که مردم همه خود را یک خانواده می دانستند.

پیر فرزانه توکلش به خدا بود و  دل در گرو همت انقلابی و اسلامی مردم داشت ؛ اما صد افسوس که نگذاشتند آن چه او در سر داشت به منصه ی ظهور برسد.

از آغازین روزهای پیروزی انقلاب تا پایان زندگی پر برکت ایشان ؛ مشکلاتی بر روند انقلاب حادث شد که اگر غیر از درایت پیر فرزانه و غیر از همت انقلابی مردم بود ؛ ناکامی کمترین نتیجه ی آن بود.

 - کودتای نوژه به قصد حذف امام از انقلاب

 - حمله ی نظامی امریکا به طبس 

 - ترور شخصیت های برجسته ی انقلابی

 - مبارزه مسلحانه ی گروه های غیر اسلامی

 - مبارزه ی مسلحانه ی گروه هائی با مارک و نقاب اسلامی

 - ضعف و ناهمخوانی دولت موقت با اهداف انقلاب

 -  ناکارآمدی و فرار اولین رئیس جمهور انقلاب

 - جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

- بمباران شهرهای غیرنظامی

- بمباران های شیمیایی و میکروبی

- مداخله ی مستقیم نظامیان آمریکائی در جزیره ی بوبیان برای بازپس گیری فاو

 - جریانات قائم مقام رهبری

- کشتار حجاج ایرانی در مناسک حج

و...

و همه ی این ها مدیریت رشد و توسعه ی کشور را دستخوش نابسامانی های غیرقابل کنترل کردو امام که به امید اصلاح ؛ توسعه و پیشرفت کشور گام در وادی مبارزه و تحمل سختی ها داده بود ؛ به آنچه می اندیشید و می خواست دست نیافت و با ضمیری روشن و دلی امیدوار از این جهان فانی به دیار باقی شتافت. روحش شاد و با مقربین درگاه الهی محشور باد.

***

مردم نیز همانگونه که چند میلیونی به استقبالش آمدند ؛ ده میلیونی به تشیع پیکر پاک و نورانی اش رفتند.

و اینک پس از گذشت نوزده سال همان مردم با همان عشق به مراسم سالگردش می آیند و یاد او را گرامی می دارند. یاد این شعر سعدی می افتم:

سعدیا ؛ مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند

نگرشهای اقتصادی در تنکابن و رامسر باید تغییر یابد

 

ابوالفتح نیکنام:

نگرشهای اقتصادی در تنکابن و رامسر باید تغییر یابد

 

ساری - خبرگزاری مهر: نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: نگرش های اقتصادی به این شهرستان ها در سطح کلان جامعه باید تغییر کند.

ابوالفتح نیکنام در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این حوزه نیاز به تحول در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی دارد و باید رفتار اقتصادی یکنواخت این مناطق دگرگون شود.

وی اظهار داشت: در نگرش موجود، کمترین مشکل اقتصادی افراد را دچار یاس و ناامیدی و منفعل می کند و با کمک مدیران اجرایی و شوراهای اسلامی نگاه اقتصادی جامعه باید متحول شود.

وی خاطر نشان کرد: توانایی های بالقوه این شهرستان با برنامه ریزی دقیق باید بالفعل شود تا توانایی های اقتصادی مردم افزایش یابد.

به گفته نیکنام، منطقه تنکابن و رامسر کشاورزی بوده اما در کنار این باید از قابلیت های گردشگری آن نیز بهینه استفاده کرد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس هشتم ادامه داد: استفاده از این مناطق ملی است و باید زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرایی گردشگران فراهم شود.

وی تصریح کرد: تغییر در رفتارهای اجتماعی و اقتصادی موجب افزایش سطح درآمدها و ایجاد آرامش خاطر برای اهالی می شود.

شهرستانهای 250 هزار نفری تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع است.

 

ورود استادان خارجی به آموزش پزشکی کشور

 

ورود استادان خارجی به آموزش پزشکی کشور

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت از آغاز مرحله سوم فعالیت شعب بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی با پذیرش دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در یکی از شعب بین المللی از سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر بهرام عین اللهی شب گذشته در مراسم افتتاحیه نشست انجمن های علمی گروه پزشکی که با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش در جزیره کیش برگزار شد، افزود: ایجاد شعب بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی در مناطق آزاد تجاری در سه مرحله شکل گرفت که در مرحله اول پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری و در مرحله دوم پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را در بر گرفت.

عین اللهی از ایجاد پایگاه تحقیقاتی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری در جزیره کیش به عنوان یک فرصت برای فعالیتهای تحقیقاتی نام برد و گفت: ایجاد این پایگاه تحقیقاتی به منظور پژوهش های مبتنی بر فناوری است و این گونه پژوهش ها در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی در پیشرفت کشور و ایجاد بیشترین میزان رشته های تخصصی و فوق تخصصی در کشور و پیشگام بودن ایران در منطقه از این منظر، این موارد را یکی از فرصت های پیش روی انجمن های علمی گروه پزشکی برشمرد و گفت: خوشبختانه انجمن های علمی نیز به شاخصهای مطلوبی در زمینه های کمی تعداد کنگره های برگزار شده دست یافته اند و از نظر کیفی نیز برخی از آنها توانسته اند با روی آوردن به روش های نوآور در این زمینه پیش رو باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت رقابت علمی در حوزه خلیج فارس را جدی برشمرد و گفت: ایران باید نقش تاریخی خود را در این رقابت ایفا کند و به این منظور همانطور که کشورهای حاشیه خلیج فارس سیستم Arab health را راه اندازی کرده اند باید به سوی راه اندازی سیستم Iran health نیز پیش رویم و ابتکار را در منطقه در دست بگیریم.

وی در خصوص آمادگی شعب بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی برای همکاری با انجمن های علمی گفت: در حال حاضر شعب بین المللی در مناطقی همچون جزایر کیش و قشم و مناطق آزاد تجاری چابهار، رامسر و ارس مستقر شده اند و می توانند با انجمن های علمی همکاری لازم را داشته باشند.

عین اللهی با اشاره به برگزاری کنفرانس آسیایی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) در آبان ماه سال جاری در جزیره کیش خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روسای دانشکده های پزشکی قاره آسیا و حضور مسئولین فدراسیون جهانی آموزش پزشکی امکان مبادله تجربیات برای انجمن های علمی گروه پزشکی وجود دارد و می توانند از این ظرفیت برای تعامل مناسب علمی استفاده کنند.

وی از ایجاد کتاب الکترونیک به منظور استفاده اساتید علوم پزشکی از جدید ترین کتابهای حوزه پزشکی خبرداد و گفت: پس از ایجاد کتابخانه مجلات الکترونیک در صدد راه اندازی e-book هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از تدوین آئین نامه امتیاز دهی به آموزش مجازی خبرداد و گفت: فرصت برای امتیاز دهی به برنامه های آموزش مداوم که به شکل مجازی برگزار می شوند با توجه توسعه آموزش الکترونیکی فراهم شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه اعتبار بخشی انجمن های علمی گروه پزشکی از سوی وزارت بهداشت گفت: فعالیت انجمنها از صفر تا صد است و اعتباربخشی می تواند به عنوان انگیزه ای برای توسعه فعالیت های انجمنها محسوب شود. در این راستا در نظر داریم که جشنواره انجمن های علمی گروه پزشکی را نیز برگزار کنیم.

عین اللهی از تصویب بکارگیری اساتید خارجی و برنامه های مشترک آموزشی با خارج از کشور در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: استفاده از این اساتید در راستای استفاده هر چه بیشتر از تعاملات بین المللی است.

وی همچنین خواستار ارتقاء کیفیت برگزاری کنگره های انجمن های علمی گروه پزشکی و مشارکت انجمنهای علمی در تولید فیلم های آموزشی برای استفاده در دانشگاهها شد .

به گزارش مهر، گردهمایی روسای انجمن های علمی گروه پزشکی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش طی دو روز در جزیره کیش برگزار می شود.

توسعه شهر نمونه گردشگری رامسر به اعتبار ملی نیاز دارد

 

توسعه شهر نمونه گردشگری رامسر به اعتبار ملی نیاز دارد

 

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر رامسر گفت: برای توسعه مطلوب این شهر نمونه گردشگری به اعتبار ملی نیاز داریم.

اسماعیل گوهر رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر اظهار داشت: اعتبارات داخلی و منطقه ای برای تامین برخی زیرساخت های مورد نیاز این شهر گردشگر پذیر کافی نیست.

وی بودجه سال جاری شهرداری رامسر را 25 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: برخی زیرساختها مانند شبکه فاضلاب شهری، راههای ارتباطی و کمربندی با اعتبار و بودجه داخلی توسعه نمی یابد.

وی خاطرنشان کرد: بافت فرسوده شهر، کمبود آب آشامیدنی، کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی از دیگر مشکلات رامسر است که باید رفع شود.

گوهر رستمی ادامه داد: کمبود سرویس های بهداشتی و واقع شدن ایستگاه آتش نشانی در خیایان یک طرفه نیز از دیگر موانع فراروی در این منطقه است.

رئیس شورای شهر رامسر بیان داشت: همچنین برای تکمیل پل بزرگ صفارود به بیش از 40 میلیارد ریال نیاز است که در سال جاری پنج میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

شهر رامسر با بیش از 40 هزار نفر جمعیت آخرین شهر غربی مازندران است.

 

اعزام۱۳‬دوچرخه‌سوار از رامسر و تنکابن به مرقد امام راحل

 

 اعزام۱۳‬دوچرخه‌سوار از رامسر و تنکابن به مرقد امام 

 

رییس تربیت بدنی رامسر گفت: ‪ ۱۳‬دوچرخه‌سوار عضو هیات دوچرخه‌سواری شهرستان‌های رامسر و تنکابن روز شنبه برای شرکت در نوزدهمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، عازم مرقد ایشان شدند.

"کریم پرکاس" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سه دوچرخه سوار از شهرستان رامسر و بقیه از شهرستان تنکابن هستند که در مراسم اعزام آنها به مرقد امام راحل جمعی از مسوولان و مردم منطقه حضور داشتند.

وی اظهار داشت : این دوچرخه‌سواران را یک گروه امدادی با تجیهزات شامل یک موتورسیکلت و دو خودرو همرامی می‌کنند.

 

پایان اردوی تیم وزنه برداری جوانان ایران در رامسر

 

پایان اردوی تیم وزنه برداری جوانان ایران در رامسر 

 

اردوی آماده‌سازی تیم وزنه برداری جوانان ایران که در اردوگاه شهید چمران شهرستان رامسر جریان داشت ، جمعه شب به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل این اردو، در این اردو ‪ ۹‬وزنه بردار تمرینات لازم را زیر نظر کادر فنی و مربیان انجام دادند.

اردوی آماده‌سازی سطح دریای تیم وزنه برداری جوانان ایران جهت حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا برپا شده بود.

طبق برنامه ، اعضای تیم وزنه برداری جوانان ، ‪ ۲۰‬خرداد ماه جاری جهت حضور در رقابتهای جهانی راهی کلمبیا می‌شود.

رقابتهای جهانی کلمبیا از ‪ ۲۴‬خرداد ماه جاری به مدت ‪ ۶‬روز در شهر کالی برگزار خواهد شد.

 

برگزاری اردوهای دانش آموزان شهر تهران در رامسر

 

 برگزاری اردوهای  دانش آموزان شهر تهران در رامسر

 

تهران بزرگ - رییس سازمان دانش آموزی شهرتهران زمان برگزاری اردوهای رامسر دانش آموزان پیشتاز و فرزانگان پایتخت را اعلام کرد.

محسن مطلبی روزشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ‪ ۳۵‬نفر از دانش آموزان پیشتاز( راهنمایی) اول تیرماه به مدت سه روز به این اردو اعزام می‌شوند.

وی افزود: زمان اعزام ‪ ۳۵‬نفر از دانش آموزان پسر پیشتازان و ممتازان ( متوسطه) هشتم تیر ماه است.

مطلبی اظهارداشت: ‪ ۳۵‬نفر از دانش آموزان راهنمایی دختر(فرزانگان) ‪۱۵‬ تیرماه و ‪ ۳۵‬نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نیز ‪ ۲۲‬تیرماه به اردوی رامسر اعزام خواهند شد.

رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: اردوی دانش آموزی نیشابور و مشهد ویژه دانش آموزان منتخب مناطق و عضو تشکل‌های پیشتازان (دانش آموزان پسر) و فرزانگان (دانش آموزان دختر) اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

مطلبی افزود: ‪ ۱۵۰‬نفر از دانش آموزان دختر ‪ ۲۹‬خرداد و ‪ ۱۵۰‬دانش آموز پسر سوم تیرماه به این اردوی سه روزه اعزام خواهند شد.

وی گفت: ‪ ۱۲۰‬نفر از دانش آموزان پسر منتخب مناطق نیز سوم تیرماه به اردوی اصفهان اعزام می‌شوند.

مطلبی افزود: نیمه اول اردیبهشت ماه ‪ ۲۴۰‬نفر از دختران منتخب مناطق وعضوتشکل فرزانگان به اردوی اصفهان اعزام و‪ ۱۲۰‬نفرازپسران منتخب مناطق وعضوتشکل پیشتازان نیز‪۲۳‬اردیبهشت ماه به اردوی سه روزه اصفهان اعزام شدند .

 

تعاون روستایی رامسر،گیاه دارویی گل گاو زبان راازکشاورزان

 

تعاون روستایی رامسر،

 گیاه دارویی گل گاو زبان راازکشاورزان توافقی می‌خرد

 

 

رییس اداره تعاون روستایی رامسر از آغاز خرید توافقی گیاه دارویی گل‌گاو زبان از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

" صالح محمدی " روز چهارشنبه درگفت و گو باخبرگزاری جمهوری اسلامی‌افزود:
فرایند خرید گل گاوزبان از طریق اتحادیه و شرکتهای تعاونی در سه منطقه اشکور علیا، جنت رودبار و لیماک این شهرستان از هفته جاری آغاز شده‌است.

وی اظهار داشت : سالانه ‪ ۹۰‬تن گل گاو زبان خشک از سطح ‪ ۱۵۰‬هکتار زیرکشت این محصول در این شهرستان ، تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : حدود ‪ ۷۰۰‬کشاورز در فرایند تولید این محصول دارویی در رامسر فعالیت دارند.

این شهرستان سالانه با تولید ‪ ۹۰‬تن گل گاوزبان خشک، رتبه‌نخست را دراستان مازندران دارد.

آغاز برداشت این گیاه دارویی از نیمه دوم‌اردی بهشت به مدت ‪ ۴۵‬روز است.

قیمت هر کیلو گل گاوزبان خشک در بازار ‪ ۲۰‬الی ‪ ۳۰‬هزار تومان است.

 

ضرورت توجه به جواهرده رامسر

 

نماینده بخشدار مرکزی رامسر:

 توجه به جواهرده رامسر ضرورت دارد

 

نماینده بخشدار مرکزی رامسر در منطقه " جواهرده" این شهرستان با اشاره ورود جمعیت زیاد گردشگران، خواستار رفع مشکلات و کمبودهای این منطقه گردشگرپذیر شد.

"مظاهر عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، احداث پاسگاه انتظامی، استقرار ایستگاه‌آتش نشانی، ساخت اماکن اقامتی و گازرسانی به این منطقه را از جمله کمبودهای این منطقه برشمرد.

وی افزود : با توجه به اینکه منطقه جواهرده رامسر به عنوان بافت باارزش گردشگری معرفی شده، تحول زیرساختی در آن ضروری است.

وی جمعیت شناور این منطقه را حدود ‪ ۲۰‬هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت :
تنها هتل اقامتی وابسته به بخش خصوصی این منطقه پاسخگو نیست و با سرمایه گذاران برای ساخت هتل در منطقه، همکاری لازم انجام خواهد شد نماینده عزیزی طرح گازرسانی به این منطقه زیبا را یکی از اولویت‌های مهم ذکر و اضافه کرد : این طرح در مرحله مطالعاتی است و از مسوولان امر می‌خواهیم‌برای تحقق این مهم، همکاری کنند.

وی بیان داشت : همچنین برای تقویت توریسم ورزشی، پیست اسکی "لزلان دشت" این منطقه در دست بررسی است و تاکنون رایزنی‌هایی با بخش خصوصی انجام‌گرفته است.

وی گفت : با توجه به وجود ظرفیتها، برای راه‌اندازی تله کابین در منطقه گردشگری جواهرده از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

وی احداث کمربندی مسیر دیکسر به آبعلی به طول ‪ ۸۰۰‬متر و لوله‌گذاری آب به طول سه هزار و ‪ ۲۰۰‬متر را جمله طرح‌های عمرانی منطقه جواهرده برشمرد.

منطقه جواهرده با دو هزار و ‪ ۵۰۰‬خانوار جمعیت واقع در ‪ ۲۴‬کیلومتری شهر رامسر، یکی جاذبه‌های منحص به‌فرد طبیعی ایران به شمار می‌آید.

سالانه بیش از ‪ ۱۰‬میلیون مسافر به منطقه گردشگرپذیر غرب مازندران سفر می‌کنند.

 

مراتع اشکورات رامسر ‪ ۵۸‬هزار هکتار مساحت دارد

 

مراتع اشکورات رامسر ‪ ۵۸‬هزار هکتار مساحت دارد

 

 

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران با بیان اینکه ‪ ۶۰‬هزار واحد دامی غیر مجاز در مراتع غرب مازندران تعلیف می‌کنند گفت: تعداد دام مجاز در سطح ‪۲۷۱‬ هزار هکتار از مراتع حوزه این اداره کل ‪ ۳۰۰‬هزار واحد دامی است.

به گزارش ایرنا،" بهزاد انگورج " روز شنبه در آیین جشن طرح تعادل دام و مرتع در روستای " میج " اشکورات رامسر بااشاره به این که ‪ ۲۵‬طرح مرتعداری در مراتع این منطقه در حال اجرا است، افزود: در این مراتع ‪ ۲۶‬هزار واحد دامی تعلیف می‌کنند.

مراتع اشکورات رامسر ‪ ۵۸‬هزار هکتار مساحت دارد.

وی بر ضرورت حفظ نظام بهره‌برداری در مراتع تاکید کرد واز دامداران خواست به منظور حفاظت هرچه بیشتر از مراتع نسبت به پرواربندی و افزایش تولید علوفه در سطح با نظر کارشناسان مرتع و رعایت تعادل دام و مرتع همکاری نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران از آب و خاک به عنوان دو عنصر ارزشمند ذکر کرد و اظهار داشت : خاک به عنوان بهترین محصول طبیعت است که در دوره زمانی و در بهترین شرایط تولید به ‪ ۲۰۰‬سال زمان نیاز دارد.

انگورج ادامه داد : ما حق نداریم خاک را به عنوان یکی از فاکتورهای‌موثر در زندگی، بر اثر بی‌مبالاتی از بین ببریم.

وی همچنین سهم سرانه آب در کشور را در گذشته دو هزار تا دو هزار و ‪۵۰۰‬ مترمکعب اعلام کرد و گفت: این رقم اکنون به دلیل افزایش جمعیت به ‪ ۸۰۰‬متر مکعب رسیده است.

اداره‌کل منابع طبیعی غرب مازندران بیش از ‪ ۶۰۰‬هزار هکتار جنگل و مرتع را تحت پوشش دارد.

 

نفرات برتر مسابقات دو و میدانی روستاییان مازندران در رامسر...

 

در رامسر انجام شد:

نفرات برتر مسابقات دو و میدانی روستاییان مازندران معرفی شدند

 

نفرات برتر مسابقات دو و میدانی روستاییان مازندران ، انتخابی برای شرکت در مسابقات کشوری رده جوانان روز گذشته (جمعه) در رامسر به مناسبت هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی‌برگزار شد.

کارشناس ارتباطات این بانک در مازندران روزشنبه در گزارشی به خبرنگار ایرنا گفت: ‪ ۱۲۱‬ورزشکار روستایی استان در این مسابقات در چهار ماده ‪۱۰۰‬ متر، سه هزار متر، پرش طول و پرتاب وزنه با هم رقابت کردند.

"سیدعلی محمدی" با بیان اینکه این مسابقات با هدف توسعه و ترویج ورزش مادر دو و میدانی در بین قشر زحمتکش روستاییان، شناسایی استعداد بالقوه و ایجاد روحیه نشاط در بین جوانان برگزار شده است، گفت: نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

در این مسابقات در ماده دو ‪ ۱۰۰‬متر "علیرضا طهیری" از بابلسر بارکورد ‪ ۱۲/۰۳‬ثانیه اول " جابر احمدی " از قائمشهر با رکورد ‪ ۱۲/۱۸‬ثانیه دوم و "سامان مدرس " از بابل با رکورد ‪ ۱۲/۳۰‬ثانیبه سوم شد.

در ماده سه هزار متر نیز " محسن رستمی"از نور با رکورد ‪ ۹‬دقیقه‌و ‪۵۱‬ ثانیه و ‪ ۶۷‬صدم ثانیه اول "یعقوب نانی" ازساری با رکورد ‪ ۱۰‬دقیقه و سه ثانیه و ‪ ۲۰‬صدم ثانیه دوم و" پیام خوشبخت" از نکا با رکورد ‪ ۱۰‬دقیقه و ‪ ۲۰‬ثانیه سوم شد.

در ماده پرش طول "حسین چمن پیشه " از بابل با ‪ ۶/۲۴‬متر مقام اول "احمد فرجی" از قائمشهر با ‪ ۶/۰۷‬متر مقام دوم " وحید صدیق " از بهشهر با ‪۶/۰۲‬ متر مقام سوم شد.

در ماده پرتاب وزنه "صابر جشمیدی" از بهشهر با ‪ ۱۳/۷۸‬متر اول "بهنام جنت علی‌پور" از رامسر با ‪ ۱۳/۰۳‬متر دوم "رسول حبیب‌الله‌زاده" از بابلسر با ‪ ۱۲/۶۵‬متر سوم شد.

به گفته محمدی مسابقات دو و میدانی روستاییان کشور ‪ ۲۴‬خرداد سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

 

جمعی‌ازمردم و مسئولان رامسر :خواستارتبیین بیشترسیره واهداف امام‌

 

جمعی‌ازمردم و مسئولان رامسر :

خواستارتبیین بیشترسیره واهداف امام‌راحل به‌نوجوانان‌شدند

 

شماری از مردم و مسوولان شهرستان رامسر با اشاره به شخصیت ممتاز و تاثیر گذار حضرت امام خمینی (ره) ، برای تداوم راه این رهبر الهی ، برلزوم‌تبیین اندیشه‌های ایشان به نسل‌های آینده تاکید کردند.

حجت‌الاسلام " عبدالرحمن باقرزاده " امام جمعه رامسر به ایرنا گفت : حضرت امام خمینی (ره) شخصیت استثنایی در دنیای معاصر است.

وی افزود : در گذشته علما و بزرگان در بخش‌های خاص نظیر فلسفه ، فقه ، ادبیات و کلام ممتاز بودند اما حضرت امام خمینی(ره) علاوه بر شخصیت علمی از جامعیتی برخوردار بوده و آنچه او را از سایرین ممتاز می‌سازد، جامعیت علمی و سیاسی او است.

وی خاطرنشان کرد : جامعیت علمی و سیاسی ایشان سبب شده تا امام راحل به یک شخصیت بین‌المللی تبدیل شود.

وی یادآور شد : در واقع دوران تاریخ معاصر به عصر پیش از امام راحل و دوران پس از او تقسیم می‌شود و در می‌یابیم که ایشان عنصر کاملا تاثیرگذار در جهت تغییر ‪ ۱۸۰‬درجه‌ای دنیای معاصر است.

امام جمعه رامسر تصریح کرد : جهان اسلام قبل از عصر امام (ره) ، جهانی کاملا منفعل و تاثیرگذار بود اما در عصر امام خمینی، جهان اسلام،جهانی فعال و تاثیرگذار بوده است.

وی بیان داشت : کشور ما در عصر امام خمینی (ره) در قالب جمهوری اسلامی ، به یک کشور فعال و تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شد به طوری که ایران اسلامی در مدار محوری نگاههای سیاست‌گذاران بین‌المللی و عناصر تصمیم‌ساز بین‌المللی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام باقرزاده اضافه کرد: امروز هرکجا منافع نامشروع مستکبرین‌توسط انسانهای آزادیخواه مورد تهدید واقع می‌شود،مستکبرین کانون آن رااندیشه‌های ناب امام می‌دانند.

وی تاکید کرد : ما به عنوان معاصران عصر امام به طوری که شاهد این چرخش جهانی در سایه اندیشه‌های ناب امام راحل بودیم نسبت به انتقال اندیشه‌ها به نسل‌های بعدی وظیفه‌سنگین بردوش داریم چرا که نسل اول انقلاب طعم‌تلخ تحقیرها و ذلت‌های تحمیل شده بر مردم را چشیده و هم دوران سرافرازی و عزتی به گسترده بین‌المللی برای جهان اسلام و ملت ایران را هم از نزدیک دیده است.

به گفته امام جمعه رامسر باید بتوانیم اندیشه‌های امام را دست نخورده و پاک و سالم به نسل‌های آینده به عنوان میراث معنوی ، منتقل نماییم.

وی گفت : امروز بیگانگان تمام عزم خود را برای مبارزه با اندیشه‌های امام و کانون آن یعنی ایران اسلامی بکار بسته تا بتوانند از موج گسترده و تاثیرگذار اندیشه‌های امام در سطح بین‌المللی، بکاهند.

وی افزود : هر چقدر عزم در این میدان قوی تر باشد دشمنان ناکام تر خواهند ماند.

" علی باباخانی " فرماندار رامسر به ایرنا گفت : تمام عزت ، افتخار ، سرافرازی مسلمانان جهان ، مدیون اندیشه‌های ناب امام راحل است.

وی ادامه داد : امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر دینی و الهی در پناه خداوند و حمایت‌های بی‌دریغ ملت ایران توانست پایه گذاریک انقلاب تاثیرگذار جهان باشد.

وی یادآور شد : در سایه این پیروزیهای بزرگ الهی است که امروزه انقلاب اسلامی ایران کانون توجهات بین‌المللی و در عین حال مورد کینه توزیهای استکبار جهانی است.

باباخانی با اشاره به این که عشق ملت ایران و ملل مسلمان به امام یک عشق و ارادت قلبی و درونی است ، افزود : با گذشت سالها از ارتحال این رهبری الهی از عشق آزادیخواهان به امام کم نشده و حضور حماسی در سالگرد ارتحال ایشان تجدید میثاق دوباره با آرمانهای او بوده و این عشق پاک را همه ساله خبرنگاران و سایت‌های بین‌المللی رصد می‌کنند.

فرماندار رامسر تصریح کرد : امام خمینی با قاطعیت در برابر استکبار می‌ایستاد و ما هم نباید ذره‌ای در برابر دشمنان عقب نشینی کنیم بلکه اندیشه‌های امام را دنبال نماییم.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه رامسر به ایرنا گفت : امام راحل شخصیت برجسته‌ای بودند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلا از جنس انبیاء بود.

وی ادامه داد : ایشان شخصیتی کم نظیر و بی‌نظیر بوده است و اسلام ناب محمدی را احیاء و با تمام وجود قیام و حرکت کرد.

حجت‌الاسلام " غلامحسین تسخیری " یادآور شد : وی عبد صالح خدا بود و هیج یک از اعمالش را بدون توجه به خدا انجام نمی‌داد.

وی افزود : امروز ما باید با الگوگیری از این شخصیت کم نظیر و انقلابی برای ادامه راهش تلاش مضاعف نماییم.

وی بیان داشت : به تعبیر مقام معظم رهبری ما باید کارهای بزرگ امام راحل را بشناسیم و قدر بدانیم و باید از اعمال رفتار حرکات و روشهای امام ، الگوبرداری کنیم.

حجت‌الاسلام تسخیری اضافه کرد : امروز اندیشه‌های امام خمینی (ره) که ندای حق و عدالت بوده فضای جهان را بر گرفته زیرا هدف او احیای اسلام عزیر بوده است.

وی یادآور شد : امام در برخورد با دشمنان مصداق کامل آیه قرآنی بود و با اقتدار و صلابت بدون ذره‌ای کوتاهی در برابر دشمنان می‌ایستاد و پایداری او بزرگترین درس امروز ما است.

به گفته او ایستادگی امروز مردم فلسطین ، لبنان و عراق مرهون انقلاب اسلامی و متاثر از اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

 

تصویب اعتبارنامه ابوالفتح نیکنام

 

تصویب اعتبارنامه ابوالفتح نیکنام

 

اعتبارنامه محمدعلی رضایی از حوزه انتخابیه تربت حیدریه، سیدجلال یحیی زاده فیروزآباد از حوزه انتخابیه تفت و میبد، بهمن اخوان از حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان و ابوالفتح نیکنام از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر نیز مورد تصویب قرار گرفت. ادامه مطلب

 

برگزاری همایش دیروز ، امروز و فردای رامسر

 

همایش دیروز ، امروز و فردای رامسر برگزار شد

 

 

رامسرنیوز- همایش دیروز ، امروز و فردای رامسر توسط کانون توسعه رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رامسرنیوز،حسن رحیمیان دبیر انجمن توسعه شهر رامسر، ابتدا طی سخنان کوتاهی هدف کانون توسعه شهر رامسر و سایر  NGO ها را بیان نمود و گفت:

هدف همه ما این است که رامسر را در جایگاه واقعی خود ببینند و برای اینکه تلاش هایمان به ثمر برسد 5 NGO در رامسر و یک NGO در تهران با همکاری شورای شهرستان ، شورای اسلامی شهرهای رامسر ، کتالم و سادات شهر و شورای بخش و روستا جلسات فشرده ای را دارند.

به گزارش رامسرنیوز، وی برای رسیدن به اهداف همایش اظهار امیدواری کرد و گفت: دبیرخانه مشترک سازمانهای مردم نهاد رامسر علاوه بر وظایف خود در این زمینه نیز تاثیر گذار باشند.

بر پایه این گزارش،در ادامه مراسم مهندس بهمن برزگر کارشناس سازمان برنامه سخنانی را در خصوص توسعه رامسر بیان نمودند و گفتند:

 برای توسعه یک استان یا یک شهرستان ابتدا باید شاخص های توسعه آن را بشناسیم و سپس آن را تقویت کنیم . وی افزود: رامسر با این موقعیت جغرافیایی و موقعیت جمعیتی با بعد خانوار 4/3 جمعیت  باید جایگاه ویژه ای داشته باشد. وی از دیگر شاخص های رامسر را کاهش درصد بی سوادی اعلام کرد و گفت: رامسر 14 دصد بی سواد دارد و این نرخ در کشور 40 درصد است. برزگر در ادامه گفت: این آمارها باید محور کار مسئولین برای توزیع منابع و بودجه قرار گیرد. مثلا شهر رامسر به دلیل محور گردشگری بودن ظرفیت هتل ها و آپارتمان های آن فقیر است و این درحالی است که رامسر تنها شهری است که در سند چشم انداز نام آن یک بار و به خاطر هواشناسی ذکر شده است. این نشان می دهد که نگاه به توسعه از جانب دولت نگاه عالمی نیست ، نگاه صرف به بودجه های عمومی دولت و توسعه از آن منظر صرفا کار اشتباهی است ، با 5/6 میلیارد تومان چه می توان کرد این هزینه ها عموما صرف نگه داشت می شود نه توسعه .

وی در پایان سخنان خود مهمترین پیشنیاز در توسعه رامسر را وجود مدیران محلی آگاه ، لسوز و پیگیر همراه با برنامه های شفاف دانست و گفت: توسعه رامسر برای همه است و نه صرفا برای قبیله یا گروهی خاص.

این گزارش می افزاید، در ادامه مهندس رضا شعبانی معاون پردازش و دفع سازمان بازیافت و تبدیل مواد  شهرداری تهران مطالبی پیرامون بازیافت و کاهش تولید زباله بیان نمود و گفت: رامسر محور گردشگری است و اولین نگاه گردشگر به نظافت شهر است  پس برای حفظ گردشگر و جذب سرمایه گذار در این شهر باید شهری تمیز و بدون زباله داشته باشیم.

 

حمید رضا حبیب اللهی رئیس اداره بهزیستی رامسر :

 

حمید رضا حبیب اللهی رئیس اداره بهزیستی رامسر :

 

 

در ایران حدود 14 درصد سیگاری وجود دارد که روزانه 3 میلیارد تومان هزینه سیگار می شود

 

 

رامسرنیوز-به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات ( 3/5 الی 3/11 ) شبکه بهداشت و درمان ، جمعیت هلال احمر و بهزیستی رامسر برنامه هایی را با کمک مهد کودکی های سطح شهرستان رامسر اجرا نمودند که در این برنامه بچه های مهد با در دست داشتن پلاکارت ، کلاه خود ، بادکنک و سیگارهای نمادینی که بر روی آنها شعارهایی در خصوص مبارزه و ترک دخانیات نوشته بود از شهرداری به سمت کمپ بهزیستی راهپیمایی نمودند و با این امر به بزرگتر ها درس دوستی با سلامتی و عداوت با عوامل مضر را آموختند.

به گزارش خبرنگار رامسرنیوز،حبیب اللهی رئیس بهزیستی رامسر در این مراسم طی سخنان کوتاهی با بچه های مهد و مربیان و افراد حاضر در جمع گفت:

 این کودکان آینده سازان جامعه ما هستند و ما باید پیشگیری را از همین الان آغاز کنیم ، درست است که این امر درطولانی مدت ثمر بخش خواهد بود ولی قطعا نتیجه بهتر و پایدارتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش،وی در ادامه گفت: در ایران نزدیک به 10 میلیون سیگاری وجود دارد که حدود 14 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و این افراد روزانه 3 میلیارد تومان هزینه سیگار می کنند ، سیگاری که اپیدمی قرن بیستم اعلام شده و هر 10 ثانیه یک قربانی می گیرد.

این گزارش می افزاید،در پایان مراسم از کلیه حضار پذیرایی شد و به تمامی بچه های مهد کودکها، مسواک و خمیر دندان و هدایای دیگر اهداء گردید.

 

فرماندار رامسر:شرکت در سالگرد ارتحال امام...

 

فرماندار رامسر:

 

شرکت در سالگرد ارتحال امام راحل تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب است

 

 
تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): فرماندار رامسر گفت : شرکت آحاد مردم در آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در واقع تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، " علی باباخانی " روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل در فرمانداری این شهرستان افزود : شرکت آحاد مردم درسالگرد ارتحال امام راحل دید جهانی دارد بنابراین برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن این آیین باید تلاش بیشتری کرد.
وی اظهار داشت : تمام نگاههای دنیا ، خبرنگاران ، رسانه‌ها و سایت‌های بین‌المللی معطوف این همایش بزرگ کشور ملت ایران با امام و بنیانگذارانقلاب است.
وی خاطرنشان کرد : ملت ایران ، امام و انقلاب و دستاوردهای آن راعاشقانه دوست دارند و این رابطه عمیق و گسترده در هیچ جای دنیا سراغ نداریم.
به گفته وی باید با اعزام جوانان و نوجوانان به این مراسم هرچه بیشتر آنها را با افکار بلند حضرت امام آشنا ساخت.
وی تعداد زائران مرقد امام راحل از شهرستان رامسر را حدود هزار نفر اعلام کرد.
سرهنگ " صادق حمیدی" جانشین فرمانده سپاه رامسرنیز گفت : نظام ایران اسلامی هر چه دارد از امام راحل دارد.
وی ادامه داد : عزت ، شرف ، اقتدار و آقایی مسلمانان جهان مدیون امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
وی تاکید کرد : در شرایط امروز، ما بیش از گذشته به ایده‌های بلند حضرت امام راحل نیازمندیم.