رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مهره چینی اپورتونیست ها و آینده کشور

مهره چینی اپورتونیست ها و آینده کشور

---

دکتر میلاد محقق

--------------------------------

در فرهنگ سیاسی  واژه ی اپورتونیست دارای جایگاه ویژه ای است  زیرا در همه ی تحولات سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی این گروه دارای جایگاه و نقش تعیین کننده ای هستند .

اپورتونیست ها زمان شناس ، مکان یاب و موقعیت سنج می باشند و برای هر لحظه برنامه ی ویژه ای در خورجین خود دارند و به موقع به مرحله ی اجرا می گذارند .

آنان هدف های خود را بنا بر موقعیت هایی که ممکن است در پیش داشته باشند تنظیم می کنند و قانون احتمالات را با بهترین شکل ممکن در زندگی خود آمیخته اند .

هر گاه سکه ی تحولات به هوا پرتاب شود قبل از فرود آمدن بر روی زمین شیر یا خط بودن آن را می سنجند و غالبا پیروز میدان به شمار رفته و نتیجه ی دلخواه خود را به دست می آورند .

آناتومی قدرت را خوب می شناسند و بر واقعیات حاکم بر معادلات قدرت اشراف دارند . هیچگاه به اردوگاهی خاص تعهد نمی سپارند و همچون شرط بندان میدان های مسابقات اسب دوانی همیشه بر روی اسب برنده شرط بندی می کنند . در کشور ما این گروه را با عناوین ابن الوقت و فرصت طلب می شناسند .

تقریبا به هیچ اصولی پایبند نیستند و مبانی نظری و عملی آنها جز بر اساس منافع و آن هم نقد و نه  نسیه ، چیدمان می یابد و بالاخره فرصت طلب ها همواره به دنبال فرصت رفته و فرصت ها را خوب می شناسند . خواه این فرصت از جنس مادیات باشد و خواه از نوع مسائل معنوی .

نفع و ضرر آنان بر جوامع بشری که می خواهند به تعالی اخلاقی برسند تقریبا علی السویه است و نردبان مورد تعریف آنها تنها به کار خودشان می آید و اگر کسی بخواهد از نردبان آنان استفاده کند با هر گامی که بر پله های آن می گذارد یک گام به موضع انحطاط مطلق ، نزدیک تر می شود و گمان دارم بیش از این برای شناخت آنان نوشتن جایز نیست .

انقلاب اسلامی ایران که بر اساس مبانی نظری طرح شده توسط حضرت امام (ره) شکل گرفته از ابتدا تا کنون افراد زیادی را از این جرگه به خود دیده و آسیب های بعضا جبران ناپذیری را از ناحیه آنان متحمل شده است تا جایی که آن عارف سفر کرده در بخشی از وصیت نامه خویش می فرماید :

 من‌ در طول‌ مدت‌ نهضت‌ و انقلاب‌ به‌ واسطة‌ سالوسی‌ و اسلام‌ نمایی‌ بعضی‌ افراد ذکری‌ از آنان‌ کرده‌ و تمجیدی‌ نموده‌ام‌، که‌ بعد فهمیدم‌ از دغلبازی‌ آنان‌ اغفال‌ شده‌ام‌. آن‌ تمجیدها در حالی‌ بود که‌ خود را به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن‌ مسائل‌ سو ء استفاده‌ شود. و میزان‌ در هر کس‌ حال‌ فعلی‌ او است‌.

اپورتونیست ها پس از انقلاب اسلامی بارها و بارها ضربات مهلکی را بر آناتومی قدرت نظام وارد کرده اند و هم اکنون نیز ردپا و آثار انهدامی آنان به چشم می خورد .

همانگونه که اشاره شد آنها در کمین فرصت ها هستند و یکی از فرصت های مورد استفاده آنان انتخابات ریاست جمهوری و مرحله تغییر و تحول دولت و تشکیل کابینه است که آنان به خوبی در کنار نیروهای اصیل و معتقد هوادار جریان های پیروز انتخاباتی جا می گیرند و با استتار و پوشش ماهرانه از پاداش های انتخاباتی پس از پیروزی بهره می برند .

برخی نیز با جسارتی بیشتر در کادر مرکزی جریانات پیروز به فعالیت می پردازند و محتوای حرکتی بدنه تشکیلات را استحاله می کنند .

از همه ی این ها جالبتر نوع خاصی از اپورتونیست ها هستند که در جایگاه های حساسی در قوای سه گانه حضور دارند و در هنگامه ی تغییر و تحولات دولت ها با سیاه نمایی و ناکارآمد نشان دادن دستگاه های اجرایی و مدیران آنها سعی در منزوی کردن نیروهای مخلص و کارآمد و وارد کردن مهره های دست نشانده ی خود به جای نیکان دارند .

اگر به مخالفان نیروهای اصیل و دلسوز انقلاب ، مملکت و مردم خوب توجه کنید خواهید دید که آنان به دفعات بسیار از رفتارهای اصول گرایانه منطبق با مبانی قانونی و شرعی مدیران مذکور تازیانه خورده اند و از بابت همان مسائل کینه های شتری هولناکی را در نهاد خود انباشت کرده اند .

اپورتونیست های یاد شده معمولا به صورت باندی و تشکیلاتی عمل نموده و از پیوستگی و سازماندهی ویژه ای برخوردارند  و به دلیل گسستگی و فقدان سازماندهی موثر نیروهای اصیل به طور معمول پیروز میدان می باشند .

شاید برای شما این مسئله پیش آمده باشد که در یک زمانی با یکی از افراد خطا کار بر حسب وظیفه برخورد نموده و قصد داشتید تا وی را بر سر جایش بنشانید و در همان هنگام از زمین و آسمان با شما تماس تلفنی و حضوری برقرار شد که مبادا دست به چنین کاری بزنید (برخورد با فرد خاطی)... بهتر است دست نگهدارید تا ببینیم آینده چگونه رقم می خورد !

و در مقابل بارها دوستان ایماندار خود را دیده اید که تنها به خاطر سالم بودن، مورد غضب جریانی خاص قرار گرفته و شما پس از گذشت چند ماه، از ماجرا باخبر گشته اید و دیگر کاری هم از دستتان برنمی آید که برای احقاق حق دوستتان انجام دهید .

اکنون زمان هوشیاری یاران واقعی انقلاب ، مملکت و مردم است و هر آنکس که در مسئولیت های حساس مشغول خدمت می باشد باید تلاش کند تا بازیچه ی اپورتونیست ها نشود و در همه حال حق شناس و قدردان زحمات و خدمات نیروهای اصیل کشورمان ایران باشد که اگر چنین امری تحقق یابد هم نقشه اپورتونیست ها  نقش برآب می شود و هم موجب تبلیغ کارآمدی نظام خواهد شد . زیرا بخش قابل توجهی از تلاش های اپورتونیست ها صرف تبلیغات منفی برای ناکارآمد نشان دادن نظام می گردد  چرا که از این راه سعی دارند نظر مثبت تصمیم گیران سطوح بالایی را نسبت به مدیران دستگاه ها، معکوس جلوه دهند تا به راحتی با حذف نیروهای کارآمد و غیرمتعهد نسبت به خواسته های غیرقانونی اپورتونیست ها، به مهره چینی و گماردن نیروهای مورد نظر و دلخواه خود دست یابند و بدا به حال مسئولانی که فریب رفتارهای به ظاهر دلسوزانه اپورتونیست ها را خورده و باعث انزوای نیروهای مخلص گردند که در این صورت آینده کشور دچار بحرانی سخت خواهد شد.

drmohaqeq@gmail.com

نظرات 1 + ارسال نظر
صادق شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 21:17

با سلام و عرض ادب.جناب آقای دکتر دقیقا با فرمایشات شما موافقم چرا که بیشترین لطمه وارده به کشور عزیزمان از ریا ودروغ کسانی که خواستند خودشان را ومنافع شان را حفظ کنند , خورد.مهم این نیست که حتما متولد آن شهر باشیم تا برای آن شهر , موثر باشیم . وقتی کسی چندین سال در شهرستانی می ماند پس از آن شهرستان است.چون در همان کشتی نشسته .مسئولینی در رامسر حضور دارند که در طی دو یاسه ریس جمهور و حزب اخیر حضورداشتند و حزب بادند.با چاپلوسی و ادم فروشی و رنگ عوض کردن , خودشان را ثابت نگه میدارند.اینان منافقان مملکت ماهستند.وباید در دولت تدبیر و امید با آنان مبارزه شود,تا دست از هنر فریبکاری و حیله بردارند. 28774

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد