رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برنامه چشم انداز 90 در رامسر تدوین شد

برنامه چشم انداز 90 در رامسر تدوین شد

ساری - خبرگزاری مهر: شهردار رامسر از تدوین برنامه چشم انداز سال 1390 در این شهرستان خبر داد و گفت: در این برنامه رامسر در سال 90 شهری پاک، ایمن و شاد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مرادی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر افزود: در این طرح برنامه های گردشگری، کشاورزی، علمی، صنعتی شهرستان رامسر مشخص می شود و هرگونه برنامه توسعه بر مبنای آن صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ساختار شهری باید اصلاح شود و تامین درآمدهای پایدار و مشارکت مردم ضروری است.

ابوالحسن آقاجانکردی، سرپرست فرمانداری رامسر نیز در این جلسه از دستگیری 34 تبعه افغانی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: افراد یا پیمانکارانی که از این تبعه غیرقانونی استفاده کنند جریمه می شوند.

وی با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواستار مشارکت بیشتر مردم در این آئین ها شد.

وی با تاکید بر اینکه مراسم ها و برنامه های دهه فجر باید متناسب با شان انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: رامسری در دوران انقلاب نقش اساسی و ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند.

شهرستان 70 هزار نفری رامسر در غربی ترین نقطه مازندران واقع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:مازندران در تمام شاخصه‌های سلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
مازندران در تمام شاخصه‌های سلامت کشور ممتاز است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تمام جنبه‌های بهداشت و درمان سرآمد کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حمید محمد جعفری ظهر امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی رامسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان پوشش این دانشگاه در تمامی شاخص‌های بهداشتی، سرانه تخت‌ها، آموزش و همچنین تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری از سایر دانشگاه علوم پزشکی کشور بالاتر است.
وی افزود: از برنامه‌های این دانشگاه در غرب مازندران، راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی رامسر بوده است که با همکاری مسئولان به تحقق پیوست و در تعهد این دانشگاه است که با کیفیت اصلی دانشگاه‌های بین‌المللی در رامسر به فعالیت بپردازد.
محمد جعفری خاطر نشان کرد: در سه‌ سال آینده نیروهای فعال در رامسر تخصصی و فوق تخصصی خواهد شد و شرایط را برای ایجاد کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان فراهم خواهم شد.
وی گفت: با اجرای این برنامه، بخش‌های تخصص و فوق تخصصی در غرب مازندران و شرق گیلان متحول خواهد شد.
قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان افزود: دانشگاه بین‌المللی رامسر از بهمن‌ ماه امسال در دو رشته پزشکی و داروسازی دانشجو پذیرش می‌کند.

همزمان با سراسر کشورزنگ هوای پاک در مازندران نواخته شد

همزمان با سراسر کشور
زنگ هوای پاک در مازندران نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با 29 دی روز هوای پاک، زنگ هوای پاک در آموزشگاه‌های غرب استان مازندران زده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، مدیرکل محیط زیست استان مازندران در مدرسه شاهد دخترانه تنکابن ظهر امروز زنگ هوای پاک را به صدا درآورد.
دانش‌آموزان و نونهالان نوشهری نیز با حضور در مجتمع تفریحی توریستی سی‌سنگان این روز را گرامی داشتند و با شعارهایی بر لزوم نگهداری از حفظ محیط زیست و هوای پاک تأکید کردند.
در چالوس نیز دانش‌آموزان با حضور در سطح شهر و اهتزار پرچم‌هایی شعار «هوای پاک حق ماست» و «بزرگتر‌ها سیگار نکشید» از مردم خواستند در پاک نگاهداشتن هوا کوشش کنند.
دانش آموزان و مهدکودک‌های رامسر نیز در این روز با تجمع در میدان‌های سطح شهر به لزوم پاکیزگی هوا تأکید کردند.

راهپیمایی مردم غرب استان مازندران در حمایت از مردم غزه

راهپیمایی مردم غرب استان مازندران در حمایت از مردم غزه 

********************************* 

گروه سیاسی و اجتماعی : مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه با راهپیمایی در شهرهای نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر و کلاردشت از مقاومت 21 روزه مردم غزه حمایت کردند.

به گزارش خبر گزاری قرانی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی آمل، مردم شهرهای نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر و کلاردشت پس از ادای فریضه نماز جمعه به حمایت از مردم بی گناه غزه راهپیمایی کرده جنایات رژیم اشغالگر قدس را خلاف قوانین بین‌المللی اعلام کردند.

در این راهپیمایی که با حضور گسترده نیروهای بسیج و سپاه شهرهای بزرگ و کوچک غرب مازندران برگزار شده بود، زنان و مردان نماز‌گزار سکوت سران عرب را راهی برای اعمال فشار اسرائیل بر غزه خواندند و خواستار این شدند که این سران خود فروخته از این سکوت مرگبار دست بردارند.

در پایان راهپیما‌یی مردم این شهرها بیانیه‌ ضد‌اسرائیلی در حمایت از مردم غزه قرائت کردند.

خطبه های نماز جمعه رامسر- 27 دیماه

************************************** 

 

 نماز جمعه این هفته مانند هفته های گذشته با حضور مردم ولایتمدار شهرستان رامسر در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

حجه الاسلام باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت مجدد بمناسبت ادامه جنایت صهیونیستها و نسل کشی گسترده در منطقه غزه گفت: امروز غزه تبلور عینی جهاد حق و باطل و مبارزه عده ای حق طلب و انسانهای مظلوم در مقابل مجموعه ای از جنایت پیشگان آمریکایی و صهیونیستی است. مردمی که با دست خالی و سلاحهای ابتدایی و در عین محاصره شدید در مقابل پیشرفته ترین سلاحهای اهدایی دولت خبیث و ضد بشری آمریکا ایستادگی می کنند.

وی افزود: مسأله مهم این است که در کنار استفاده رژیم متجاوز از انواع سلاحهای غیرمتعارف و ممنوعه مانند فسفر سفید و بمبهای خوشه ای، جوانان غیور غزه از افکار عمومی دنیا نمره قبولی گرفتند. چرا که از وطن و کاشانه خود دفاع می کنند.ادامه خبر

شهردار رامسر:طرح «شهر شاد» در رامسر اجرایی می‌شود

شهردار رامسر:
طرح «شهر شاد» در رامسر اجرایی می‌شود 
*******************************

خبرگزاری فارس: شهردار رامسر گفت: ایجاد شهر شاد از جدیدترین بحث‌های مدیریت شهری رامسر است که در این شهر اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محسن مرادی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: شهر پاک، شهر ایمن، شهر سبز و شهر شاد از مهم‌ترین برنامه‌های چشم‌انداز رامسر است که حدود 90 درصد این برنامه تهیه شده است.
وی اظهار داشت: برای برطرف کردن برخی نیازهای عمومی مردم، طرح توسعه انسانی در دستور کار قرار دارد و اکنون نیز در حال جمع‌آوری دستورالعمل‌های توسعه راهبردی هستیم. ادامه خبر

رئیس اداره کار رامسر:بنگاه‌های اقتصادی رامسر حدود 500 نفر اشتغال

رئیس اداره کار رامسر:
بنگاه‌های اقتصادی رامسر حدود 500 نفر اشتغالزایی داشت 
**************************** 

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار و امور اجتماعی رامسر از اشتغالزایی 438 نفر در رامسر در طرح بنگاه‌های اقتصادی در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد رمضانی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: از رقم 144 میلیارد ریالی اعتبارات مصوب امسال و 36 درصد اعتبار اختصاصی سال‌های 84 تا 86 بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، تاکنون مقدمات اشتغال 438 نفر فراهم شده است.
وی گفت: نسبت به سال گذشته 75 درصد کاهش نرخ بیکاری را در شهرستان شاهد بودیم که از حدود 18 درصد نرخ بیکاری به کمتر از هفت درصد رسیده است که امیدواریم با اجرای تعهدات مجریان طرح‌ها تا پایان سال کاهش 5/1 درصدی نرخ بیکاری را شاهد باشیم. ادامه خبر

هوای مازندران از آلودگی جدی پاک است

هوای مازندران از آلودگی جدی پاک است 
******************************

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: هوای استان از نظر شاخص تخصصی محیط زیستی پاک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رسول علی اشرفی‌پور پیش از ظهر امروز به ‌مناسبت فرارسیدن هفته پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مازندران در کشور از استان‌هایی به شمار می‌رود که آلودگی بحرانی و حاد ندارد.
وی با اشاره به بروز آلودگی در برخی از شهرهای پرترافیک و نقاط درون شهری استان تصریح کرد: نقاطی از شهرهای ساری، بهشهر، بابل، آمل و بابل در پایش‌های زیست محیطی مقداری از پاکی فاصله می‌گیرد که محیط زیست مازندران بر اساس وظیفه ذاتی و انطباق با برنامه چهارم توسعه درصدد کمک‌کردن برای پیشگیری از آلودگی تلاش می‌کند.
اشرفی‌پور با تاکید بر این نکته که 60 واحد صنعتی استان دارای ظرفیت ایجاد آلودگی دارند، تصریح کرد: 56 واحد از مجموع این تعداد شرایط بهینه پیدا کردند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مازندران اضافه کرد: با بهینه‌سازی مراکز صنعتی و تولید از نظر زیست محیطی کار محیط زیست تمام نمی‌شود بلکه پایش‌های زیست محیطی در دستور کار این اداره کل است. ادامه خبر

آمدن فرماندار جدید رامسر قطعی است

 

آمدن فرماندار جدید رامسر قطعی شده است  

********************************

رامسر نیوز-شنیده ها حاکی از آن است که عادل تقی پور فرماندار جدید رامسر پس از رایزنیهای چند هفته ای برای آمدن یا نیامدن به رامسر،سرانجام با اصرار نیروهای ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد در مازندران قرار است بزودی برای شروع به کار،عازم رامسر شود.

به گزارش رامسرنیوز به نقل از منابع مطلع از ساری مرکز استان مازندران در پی رد انتصاب آقای صفر نژاد و انتصاب تقی پور که هر دو نفر اهل شهرستان قائم شهر می باشند،و تاخیر در شروع به کار فرماندار جدید رامسر،نیروهای ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در مازندران،با تاکید بر تعجیل در شروع به کار تقی پور اعلام کردند که بزودی ایشان برای تحویل گرفتن فرمانداری رامسر عازم این شهرستان می شود.

از طرف دیگر، منابع مطلع و نزدیک به ابوالفتح نیکنام اعلام کردند که نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی ،نسبت به این خبر اظهار بی اطلاعی کرده است که این موضوع بر ابهامات می افزاید.  

امام جمعه رامسر : الگوی شهدای انقلاب اسلامی امام حسین (ع) بوده

 

امام جمعه رامسر :  
 
الگوی شهدای انقلاب اسلامی امام حسین (ع) بوده است  
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام"عبدالرحمن باقرزاده" روز پنجشنبه در یادواره 12 شهید توساسان ولمتر رامسر افزود : به همین خاطر دشمنان نسبت به شیعه حسادت دارند و مخصوصا عزاداری اباعبدالله حسین (ع) را مورد هجمه قرار می دهند.
وی اظهار داشت : در طول تاریخ گرچه شیعه در اقلیت بود اما استمرار و پایداری در راه خط سرخ حسین (ع) و شهدای کربلا عامل سرپا ایستادگی شیعه بوده است.
امام جمعه رامسر ادامه داد : در طول تاریخ تلاش های زیادی برای از بین بردن شیعه کردند ولی موفق نشدند ، دشمنان یک سال برنامه ریزی می کنند اما در یک روز عاشورا، همه نقشه های آنان را بر هم می زنند.
وی بر لزوم هوشیاری ملت در برابر هجمه های دشمنان تاکید کرد.
شهرستان رامسر در دوران دفاع مقدس 267 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 
نوشهر - امام جمعه رامسر گفت : الگوی شهدای انقلاب اسلامی حضرت اباعبدالله حسین (ع) و قیام خونبار عاشورا بوده و شهیدان جانشان برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده اند. 

کتاب آئینه‌های رامسر رونمایی شد

با برگزاری همایشی؛
کتاب آئینه‌های رامسر رونمایی شد 

خبرگزاری فارس: در سومین همایش نویسندگان شهرستان رامسر از کتاب آئینه‌های رامسر تالیف نویسنده جوان رامسری مجتبی رضوانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس رامسر، این مراسم پیش از ظهر امروز برگزار شد و در این کتاب علاوه بر بحث و بررسی زندگینامه و آثار نویسندگان، بخشی از تاریخ تحولات فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامسر را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر در این همایش گفت: اهل قلم سبب آرامش جامعه‌اند.
حجت‌الاسلام اصغر کلارستاقی‌نژاد افزود: صعودها و سقوط‌های اهل قلم در عرصه‌های اجتماعی آنقدر مهم است که سبب سقوط و صعود جامعه می‌شود.
وی تصریح کرد: قلم سلاحی ارزشمند در جامعه به ‌شمار می‌آید.
حجت‌الاسلام صفر قاسمی مسئول موسسه فرهنگی و هنری نسیم رامسر نیز در این همایش گفت: این همایش پس از دو همایش گذشته دارای برنامه‌ریزی‌های مدون‌تری است.
وی به چهره‌های ماندگار استان مازندران اشاره کرد و خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته از بین این چهره‌های ماندگار سه نفر از شهرستان رامسر بوده‌اند و امسال نیز دکتر لطفعلی‌ پور‌کاظمی از این شهرستان به‌ عنوان چهره ماندگار انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه به‌ زودی در مراسمی از این چهره‌های ماندگار تجلیل به ‌عمل می‌آید، خواستار حمایت از نویسندگان شد و گفت: کتاب‌های بومی این شهرستان باید از سوی افراد بومی مورد حمایت قرار گیرد.

مردان ستاد های انتخاباتی کاندیداهای دوره نهم ریاست جمهوری

مردان ستاد های انتخاباتی کاندیداهای دوره نهم ریاست جمهوری 

 ستاد دکتر احمدی نژاد را که ابتدا عنوان ستادهای مردمی دعوت از کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد نام داشت، اعضای موثر جمعیت ایثارگران پایه گذاری کردند که ازجمله آنها علی دارابی، عباس درویش توانگر ، علی یوسف پور ، ابوالحسن فقیه و علی ذبیحی بودند ولی با تغییر نظر جمعیت ایثارگران، علی یوسف پور به حامیان لاریجانی پیوست و ستاد احمدی نژاد را ترک کرد وی هم اکنون معاون پارلمانی وزیر نیرو و رییس هییت مدیره شرکت شستا بزرگترین شرکت سرمایه گذاری و اقتصادی کشور است.

به گزارش بازتاب آنلاین ستادهای تبلیغاتی نامزدها در همه انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری دارای یک هدف خاص و کارکرد موقت هستند که پس از پایان انتخابات، فلسفه وجودی خود را از دست داده و منحل می شوند. این نوع ستادهای موقت از ویژگی انتخابات کشورهایی است که در آن احزاب گروهی و سازمانهای مدنی قدرتمند و با نفوذ وجود ندارند، لذا ترکیب نیروی انسانی این ستادها، ناهمگون و متشکل از کسانی است که با انگیزه های شخصی مادی و یا معنوی دور یکدیگر جمع شده و کمک می کنند تا یک نفر را به قدرت برسانند. حال اگر آنها در رسیدن به این هدف موفق شوند می توانند در بخشی از پست های قدرت جایگزین شده و به حیات سیاسی اجتماعی و اقتصادی خود در مرحله بالاتری ادامه دهند و اگر موفق به کسب قدرت سیاسی نشوند ادامه مطلب

ضوابط و شرایط فرمانداری ویژه (غرب مازندران)

ضوابط و شرایط فرمانداری ویژه(غرب مازندران) 

شمال نیوز: هیات وزیران در جلسه مورخ 3/5/1386 بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1- به منظور ارایه خدمات مناسب و نظارت بر انجام فعالیتهای دستگاههای اجرایی در شهرستانهای بزرگ، وزارت کشور مکلف است بدون ایجاد هر گونه بار مالی در شهرستانهایی که واجد تمامی شاخصهای زیر باشند نسبت به دایر نمودن فرمانداری ویژه اقدام نماید:

الف- جمعیت شهرستان (250)هزار نفر

ب- جمعیت مرکز شهرستان (125)هزار نفر

ج- فاصله شهرستان از مرکز استان (125)کیلومتر

تبصره- دایر نمودن فرمانداری ویژه در شهرستانهایی که دو شاخص از سه شاخص یاد شده در بند(1) را دارا باشند منوط به تصویب هیات وزیران خواهد بود.

درواکنش به تقاضای تاسیس استان جدید در غرب مازندران،استاندار:

 درواکنش به تقاضای تاسیس استان جدید در غرب مازندران،استاندار: 

تشکیل فرمانداری ویژه در تنکابن 

شمال نیوز: سید محمد کریمی از تصویب فرمانداری ویژه در شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران خبر داد
به گزارش شمال نیوز ، سید محمد کریمی در گفتگو با مهر افزود: این طرح در جریان سفر دوم هیئت دولت برای خدمات رسانی ویژه به مردم در غرب مازندران مصوب شده است که در تصویب این طرح برخی ملاک ها نظیر جمعیت، فاصله با مرکز استان نیز لحاظ شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح فرماندار ی تنکابن به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن ارتقا خواهد یافت. و برخی اختیارات ویژه به فرماندار تفویض خواهد شد.
به گفته مهندس کریمی، با اجرای این طرح برخی ادارات منطقه به مدیریت ارتقاء خواهند یافت و از مراجعه مردم به منطقه و برخی امور به مرکز استان جلوگیری می شود.
استاندار مازندران یادآور شد: تمرکز زدایی امور در مرکز استان از مهم ترین اهداف این طرح است و در حال حاضر در حال فراهم کردن مقدمات اولیه برای اجرایی شدن طرح هستیم.
حدود نیمی از جمعیت مازندران در غرب استان زندگی می کنند. لازم به ذکر است در صورت تصویب فرمانداری هر شهرستان به فرمانداری ویژه فرماندار آن شهر به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه ارتقا و با موافقت وزارت کشور و با حکم شخص وزیر کشور ارتقای وی ممکن خواهد شد.

تشریح فعالیت‌های بانوان رامسری در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب ا

تشریح فعالیت‌های بانوان رامسری در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

نمایندگی آمل: دبیر امور بانوان و خانواده شهرستان رامسر، در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت پیروزی ‌سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب، به تشریح فعالیت بانوان رامسری در دهه فجر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، «فاطمه زرگریان»، دبیر امور بانوان و خانواده شهرستان رامسر، 20 دی‌ماه 87 در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت پیروزی سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در رابطه با تبیین اهداف والای انقلاب برای جوانان، گفت: تبیین این اهداف برای جوانان می‌تواند آرمان‌های والای انقلاب را به آنان انتقال دهد و در حال حاضر این وظایف برای پاسداشت این آرمان‌ها مشخص و روشن شده است.

وی به مشارکت زنان جامعه ایران اسلامی و ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب در جامعه اشاره کرد و افزود: مشارکت زنان جامعه اسلامی ایران در ارائه دستاوردهای انقلاب برای اقشار و آحاد مردم ضروری است.

زرگریان با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رامسر خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های شهرستان رامسر در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رامسر، می‌توان به گردهمایی زنان با عناوین، «همایش تحکیم خانواده از دیدگاه قرآن»، «همایش زوجین جوان به منظور تحکیم بنیان خانواده»، «گردهمایی زنان فعال و ایثارگر و تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف» و ... اشاره کرد.

«شاهد احمدلو» و ادامه سریال نوروزی «ماه عسل» در رامسر

«شاهد احمدلو» و ادامه سریال نوروزی «ماه عسل» در رامسر

خبرگزاری فارس: تصویربرداری سریال نوروزی شبکه دو سیما با نام «ماه عسل» و به کارگردانی «شاهد احمدلو» در خیابان دیباجی تهران ادامه دارد.

مجید اوجی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «ماه عسل» با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: این سریال در حال حاضر در خیابان دیباجی پی‌گیری می‌شود و تا به حال حدود 20 درصد از کار تصویربرداری انجام شده است.
وی با بیان این که تدوین سریال به زودی آغاز خواهد شد، افزود: تصویربرداری در تهران تا حدود دو هفته دیگر در تهران ادامه دارد و پس از آن گروه راهی رامسر می‌شوند تا بخشی از کار و حدود نیمی از آن نیز در شمال کشور تصویربرداری شود.
ادامه مطلب

شهادت نواب صفوی و....

 توجه------------------------------------توجه 

نامه وارده 

 

شهادت نواب صفوی و....

 

بیست و هفتم دی ماه مصادف با شهادت نواب صفوی ، طهماسبی ، برادران واحدی ،و ذوالقدر از فداییان اسلام به دست رژیم پهلوی است ؛ مجموعه ای 72 صفحه ای از مقالات و مطالب پیرامون فداییان اسلام و شهید نواب صفوی در قالب پی دی اف جمع آوری شده که می توانید آن را دانلود کنید


حجم فایل ارائه شده 1.33مگ است که می توانید از اینجا دانلود کنید.


terme2008.wordpress.com

dow

" حقوق بشر" شما باشید و " تروریست " ما !

" حقوق بشر" شما باشید و " تروریست " ما ! 

از:مهدی-آشتی

این متن را خطاب به شما می نویسم "  ایهود باراک گرامی ! " وزیر محترم! جنگ اسرائیل.

کاری ندارم " حق " با کیست ! کاری ندارم اول " قدس" بوده یا " تل آویو" !

کاری ندارم که آیا فرزندان تو هم می توانند سوزش " بمب فسفری " را تحمل کنند یا نه!

کاری ندارم " هولوکاست " واقعیت است یا افسانه!

کاری ندارم " جبالیا " می سوزد یا " اسدود " !

نمی دانم دیشب بود یا پریشب که داشتی در CNN  می گفتی که " ما خواهان صلحیم! "

 و خواهر خوانده  عزیزت ، همان " مهماندار سابق هتل "- " لیونی "- را می گویم ، می گفت

 " ما برای آزادی جهان از دست تروریسم می جنگیم! " ادامه مطلب 

توجه--توجه - نامه رسیده

 --------------------------------------------------

 

 توجه-------------------------توجه 

 

نامه رسیده

 

سلام و خیر مقدم به کلیه مخاطبین  

این وبلاک در نظر دارد عملکرد امام جمعه شهرستان رامسر حجت السلام رحمان باقرزاده را به نقد و نظر سنجی بکشاند . ُلذا از دوستان تقاضا مندیم ضمن لینگ کردن این وبلاک حاضرین به غائبین اطلاع دهند. محور نظرات نا محدود بوده حتی در نظریات خودتان می توانید بدون نام ولی بارعایت تمام جوانب اجتماعی شخصیتی نظر داده تا در راستای اهداف توسعه شهر گام برداریم ان شا ا...
در صورت امکان لینگ بفرمائید متشکرم
  

http://ramsartak.blogfa.com 

 

----------------------------------------------------------------------------

سند افتخار شورای اسلامی شهر رشت!

 
 
 سند افتخار شورای اسلامی شهر رشت!
 
ابتدا و انتهای پل جانبازان که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، به دلیل اشتباه مهندسی، 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارد و به هم نمی‌رسد!

پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره‌برداری برسد هم اکنون در شرایطی به پیشرفت 72 درصدی دست یافته که اشتباهات محاسباتی‌اش عجیب‌ترین رویداد مهندسی کشور را رقم زده است. اجرای این پل 6/102 متری از چهارم تیر ماه سال 1385 در دو جبهه کاری آغاز شد که بنابر محاسبات می‌بایست در پایان پروژه به یکدیگر متصل می‌شدند، اما هم اکنون و با وجود گذشت 2 سال اشتباهات محاسباتی مانع از اتصال طرفین پل به یکدیگر شده است.

هم‌اکنون طرفین ابتدا و انتهای پل در حالی برای اتصال به یکدیگر نزدیک شده‌اند که تازه مشخص شده به دلیل اشتباهات مهندسی این اتفاق به دلیل اختلاف سطح طرفین پل هرگز نخواهد افتاد. گفته می‌شود این اختلاف به نیم متر می‌رسد که در قوانین مهندسی عدد بسیار بزرگی به شمار می‌آید.

به گفته مهندسان سازه، طراحی اینگونه پل‌ها پس از سال‌ها اجرا در کشور به قدری ساده است که حتی در توان دانشجویان مهندسی نیز هست و این بر ابهامات مسئله بیشتر می‌افزاید.



در این رابطه هیچ مقام مسئولی در شهر رشت حاضر به اظهار نظر نیست و تنها محمود فریدونی شهردار رشت در اظهار نظری غیرمستقیم پیمانکار را مقصر معرفی می‌کند. او معتقد است: «شرکت طرف قرارداد این پل در گذشته به تعهدات خود عمل نکرد و با اعمال مدیریت جدید سعی ما بر این است که در کوتاه‌ترین زمان این پل به بهره‌برداری برسد.»

فریدونی البته نبود جرثقیل حمل نصب تجهیزات پل جانبازان از محل کارگاه ساخت تجهیزات این پل در حوالی کوچصفهان تا رشت در گذشته را از جمله مشکلات عنوان کرده و می‌گوید: «البته این مشکل هم اکنون برطرف شده است».

این توضیحات در حالی است که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، پل غیرهمسطح جانبازان رشت را لکه ننگی در این شهر دانسته و همزمان رئیس مجمع نمایندگان گیلان می‌گوید: «ساخت پل غیرهمسطح جانبازان رشت به دلیل غیرکارشناسی بودن هزینه زیادی به گیلان وارد کرده است.»

اسدالله عباسی انتقادهای مردم و مسئولان نسبت به پل غیرهمسطح جانباران این شهر را نیز وارد می‌داند، اما با این حال رییس شورای شهر رشت هرگونه اظهارنظری در این رابطه را مغرضانه توصیف می‌کند.

محمدرضا قاسمی ‌به عنوان مدافع سرسخت این پل که طرفین آن دست کم 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارند حتی در پاسخ به نماینده مجلس، نه تنها پل را لکه ننگی برای این شهر نمی‌داند بلکه از ساخت آن به عنوان سند افتخاری در عملکرد شهرداری رشت نام می‌برد که انگیزه‌ای قوی برای ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح دیگر در این شهر به وجود آورده است.

او حتی از منتقدان این پل می‌خواهد با دست برداشتن از اشکال‌تراشی‌ها و انتقادهای غیرمنصفانه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی این شهر از بودجه‌های ملی را برطرف کنند.

وی ادامه می‌دهد: «موانع موجود بر سر راه پروژه‌های عمرانی شهر باران با اشکال‌تراشی و انتقادهای غیرمنصفانه برطرف نخواهد شد، بلکه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی از بودجه‌های ملی بزرگ‌ترین مشکل در مسیر سازندگی رشت است.»

تا به امروز برای این پل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است اما با اتفاق پیش آمده برآورد می‌شود دست کم یک میلیارد تومان به برآورد اولیه اضافه شود. کارشناسان امر معتقدند در صورت صرف این هزینه پل جانبازان رشت گران‌ترین پل روگذر در تاریخ مهندسی کشور خواهد بود.

هفت رخ تمدن ،قسمتی‌ از تاریخ ایران(فیلم)

 

پاینده باد ایران ما 

 

***************************  

هفت رخ تمدن ،قسمتی‌ از تاریخ ایران  

  

**************************  

برای دیدن این فیلم اینجا را کلیک کنید 

 

************************* 

باید به ایران خود افتخار کنیم و مرزبانان خوبی برا ی این مرزو بوم باشیم.   

اما نه فقط مرزبان جغرافیایی بلکه علاوه بر آن باید مرزبان فرهنگی کشورمان نیز باشیم. 

 

از طرف:دکتر میلاد محقق

سرپرست فرمانداری رامسر:

سرپرست فرمانداری رامسر:
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری رامسر گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت مسئولان شهرستان رامسر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، ابوالحسن آقاجانکردی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی رامسر بر پیگیری اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های شهرستان رامسر تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا برای پروژه‌های نیمه تمام اعتباراتی دریافت کرده و آنها را به مرحله اجرا در بیاوریم.
وی افزود: به‌ منظور تسریع در اجرای عملیات پروژه‌ها در شهرستان باید از پیمانکاران دارای تعهد و تجربه مفید استفاده شود تا از امکانات مناسب برخوردار باشند.
آقاجانکردی افزود: با توجه به اختصاص اعتبار ملی و خودیاری مردم برای پروژه فرهنگی امین کتالم و نیز سرعت در اجرایی کردن آن باید با اداره کل نوسازی استان پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
سرپرست فرمانداری رامسر با اشاره به برخی از پروژه‌های گردشگری شهرستان بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید به ایجاد دیوار حفاظتی و کانال عرضی پروژه زیر‌ساخت قلعه مارکوه با توجه به آمادگی شورای شهر و شهرداری کتالم و سادات شهر اقدام کند و نسبت به ایجاد زیر‌ساخت سفید تمشک و برق‌رسانی به دالخانی بر اساس موافقتنامه‌های انجام‌گرفته اقدام کند.
آقاجانکردی تکمیل ساختمان انتقال خون رامسر و احداث انبار و موتور خانه به مبلغ 300 میلیون ریال اعتبار را از دیگر پروژه‌های نیازمند رسیدگی و پیگیری از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعلام داشت.
در پایان جلسه نیز پیشنهاد شد نسبت به تامین و اختصاص اعتبار لازم برای پروژه‌های نیمه تمام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای راجوب، توبن و جنت رودبار‌، مرکز امداد دریایی و جاده‌ای هلال احمر رامسر و مزار شهدای سادات شهر، لگین و احداث ساختمان مرکز بهداشت در رمک رامسر از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس انجمن خیران مسکن‌ساز رامسر:

رئیس انجمن خیران مسکن‌ساز رامسر:
3 هزار متر‌مربع از مجتمع مژده رامسر تحویل متقاضیان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیران مسکن‌ساز رامسر گفت: مجتمع مسکونی مژده 40 درصد پیشرفت دارد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، تا پایان سال ‌جاری با احداث 3 هزار و 28 متر‌مربع دیگر، بناهای مسکونی در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، بلقیس دیلمی ظهر امروز در جلسه ستاد خیران این شهرستان اظهار داشت: لذتی در کارهای خیر و انساندوستانه وجود دارد که قابل مقایسه نیست.
وی افزود: شناسایی افراد بی‌بضاعت و کم درآمد که توانایی تامین مسکن برای خود یا فرزندانشان را ندارند و به واسطه ایمان و تقوا دست یاری به سوی کسی دراز نمی‌کنند، آرامشی برای انسان می‌آورد که قابل لمس نیست.
وی با اشاره به پروژه مژده در رامسر ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت ‌هزار و 800 متر با همکاری بنیاد مسکن رامسر در 30 واحد در حال احداث است.
وی افزود: البته امکان آن وجود دارد که تعداد واحدهای مسکونی آن به 52 واحد 65 متری تغییر یابد.
دیلیمی خاطرنشان کرد: تاکنون 40 درصد از این پروژه پیشرفت داشته است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا پایان سال جاری با احداث 3 هزار و 28 متر مربع بنای مسکونی در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد.
رئیس انجمن خیران مسکن ساز رامسر تصریح کرد: با حمایت مسئولان بنیاد مسکن شهرستان تا سقف 5/6 میلیون تومان وام روستایی برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است تا با استفاده از تسهیلات نیازمندان زودتر به نتیجه برسند.
دیلمی در پایان افزود: هدف این انجمن ایجاد اعتماد به نفس در افرادی‌ست که تمایل دارند بدون کوچکترین کار ناصوابی در کنار خانواده به زندگی سالم و آبرومند خود پرداخته و بدانند کسانی هستند که یاری‌گر آنها باشند.

نقدی بر جایزه قتل حسنی مبارک

نقدی بر جایزه قتل حسنی مبارک
درست در روزی که جایزه قتل مبارک یک و نیم برابر شده، هیاتی از سوی حماس به مصر رفت تا با مردان مبارک مذاکره کند (نه اینکه مبارک را بکشد) در واقع ، در شرایطی که حتی حماس نیز داعیه کشتن مبارک را ندارد، در اینجا، عده ای گویا دوست دارند کاسه داغ تر از آش باشند!

عصرایران- خبر این است: تعدادی از دانشجویان تحصن کننده در فرودگاه مهرآباد که خواستار اعزام به غزه بودند، در پایان تحصن خود، برای "اعدام انقلابی" حسنی مبارک، رییس جمهور مصر، یک میلیون دلار جایزه تعیین کردند.

چند روز بعد نیز اعلام کردند به دلیل "استقبال مردمی" از طرح "اعدام انقلابی مبارک"، مبلغ این جایزه را به یک و نیم میلیون دلار افزایش داده اند.

پیش از ورود به بحث، بی مناسبت نیست اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تعیین جایزه برای قتل مبارک را یادآوری کنیم که در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره، ضمن اینکه این اقدام را مربوط به دولت ایران ندانست، اعلام داشت که نباید کارهایی صورت گیرد که در راستای وحدت کشورهای اسلامی و کمک به مردم مظلوم فلسطین نیست. (نقل به مضمون)

با این مقدمه، مشخص می شود که موضع جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت از چنین حرکت های خودسرانه ای نیست.

گذشته از این، اگر بخواهیم این ماجرا را از زاویه دید بازتری نسبت به زوایه دید تحصن کنندگان بنگریم، درخواهیم یافت همانگونه که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز گفته است، چنین کارهایی مفید نیست و بالاتر از آن، زیان آور نیز محسوب می شود.ادامه مطلب

انتشار دایرة‏المعارف گاف‏های بوش

انتشار دایرة‏المعارف گاف‏های بوش
او در 29 سپتامبر 2000 در تشریح سیاست‏های محیط زیستی دولت خود گفت: من می‏توانم کاری بکنم که انسان‏ها و ماهی‏ها در کنار هم و با کمال دوستی زندگی کنند و این جمله او خنده شدید حاضران را در پی داشت. دشمنان ما پیشرفته شده‏اند و به آسانی می‏توانند به ما ضربه بزنند ما هم این گونه‏ایم. دشمنان ما به کثیفترین ابزار ضربه به ایالات متحده آلوده شده‏اند، ما هم این گونه‏ایم!

کد خبر: ۳۲۶۳۹تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۴ دی ۱۳۸۷تعداد بازدید: ۳۴۶۱

سرویس بین‏الملل «تابناک» ـ تنها هفت روز مانده به پایان دوره ریاست جمهوری بوش، مطبوعات آمریکا اقدام به انتشار گاف‏های رئیس‏جمهور در دوره ریاست جمهوری کردند.

او در هشت سال گذشته در مجموع، پانزده بار جملاتی را بر زبان راند که موجب خنده مردم شد؛ البته خود نیز از جملات و اصطلاحاتی که پیش از او هیچ کس بر زبان نیاورده بود، متعجب شد.

او در ششم نوامبر 2000 از واژه نامانوس Misuunderstimate استفاده کرد و پس از چندی، خود متوجه گاف خود شده پرسید: من چی گفتم؛ البته هر چه بود، مقصودم این است که چیز اهمیت داری نیست.

او در 29 سپتامبر 2000 در تشریح سیاست‏های محیط زیستی دولت خود گفت: من می‏توانم کاری بکنم که انسان‏ها و ماهی‏ها در کنار هم و با کمال دوستی زندگی کنند و این جمله او خنده شدید حاضران را در پی داشت.

او در پنجم اوت 2004 گفت: دشمنان ما پیشرفته شده‏اند و به آسانی می‏توانند به ما ضربه بزنند ما هم این گونه‏ایم. دشمنان ما به کثیفترین ابزار ضربه به ایالات متحده آلوده شده‏اند، ما هم این گونه‏ایم!
او در سال 2005 در نشست شورای امنیت سازمان ملل، در یادداشتی به رایس نوشت: من به شدت نیازمند رفتن به دستشویی هستم؛ امکان دارد؟

او در 29 ژانویه 2006 گفت: براین باورم که روابط ایالات متحده و آمریکا همچنان پابرجا و مستحکم خواهد ماند.

«الشرق الاوسط» که به ترجمه بخش‏های دیگری از این گاف اقدام کرده، مجموعا پانزده مورد از شاهکارهای ادبی رئیس‏جمهور آمریکا را برای قضاوت تاریخ درج کرده است.

فیلم: بوش از نگاه طنز

فیلم:  

************

 بوش از نگاه طنز  

*****************

 

دانلود فیلم

استاندار مازندران: آزاد سازی سواحل مازندران دغدغه اصلی دولت نهم

 

استاندار مازندران:
آزاد سازی سواحل مازندران دغدغه اصلی دولت نهم است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از آزاد سازی سواحل مازندران به‌عنوان دغدغه اصلی دولت یاد کرد. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سیدمحمد کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراهم ‌کردن شرایط تفریح در درجه اول برای هم استانی‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح بوده است، اما تاکنون با مقاومت زیادی از سوی بخش دولتی و خصوصی که سند ‌داران سواحل دریای خزر هستند، روبه‌رو بوده‌ایم.
وی افزود: مدیران ارشد استانداری وظیفه دارند تا قبل از فرا رسیدن استفاده مجدد از دریا اقدامات لازم را انجام داده و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه همراه مسئولان باشند.
کریمی از احداث 50 واحد نمازخانه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: این نمازخانه‌ها با اولویت همسایگی با مدارس برای استفاده دو منظوره بعد از سفر رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اعتبار یک میلیارد تومان برای احداث به اداره نوسازی مدارس اختصاص یافت.
استاندار مازندران حمایت از سرمایه‌گذاران را به‌عنوان بازوان توسعه استان خواستار شد و گفت: استان مازندران نسبت به سایر استان‌ها شرایط فراهم‌تری برای سرمایه‌گذاری دارد، اما نیازمند تعامل تنگاتنگ مسئولان از شوراهای روستاها تا مسئولان کلان دارد.
استاندار مازندران گفت: سازمان همیاری با تشکیل سازمانی در قالب سازمان بازیافت با کمک‌های دولتی، استانی و شهرداری‌ها برای تعیین تکلیف زباله هشت کارخانه کمپوست را در شهرستان‌ها در دست احداث دارد.
کریمی افزود: این کارخانه‌ها در شهرستان‌های تنکابن، ‌نوشهر، نور، آمل، قائمشهر، بهشهر، ساری و بابل احداث می‌شود و اعتبار هر کارخانه با ظرفیت 250 تنی حداقل 3 میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار تا اوخر سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تعریض جاده‌ها، کمربندی‌ها، توسعه بنادر، ایجاد خطوط ریلی، رفع مشکلات صدور مجوز فرودگاه نوشهر برای بین‌المللی شدن آن، ساماندهی پروازها در این فرودگاه و توسعه فرودگاه رامسر از جمله مواردی است که به عنوان زیرساخت‌های مواصلاتی مورد توجه قرار دارد.
کریمی درباره بندر نوشهر ادامه داد: این بندر از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بنادر شمال کشور است که پروژه‌های توسعه‌ای درباره آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: بالغ بر 40 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بندر نو‌شهر و 40 میلیارد تومان تجهیزات و تأسیسات با بهره‌برداری و افزایش نزدیک به 20 هکتار از سطح دریا با تکنولوژی جدید به وسعت بندر اضافه می شود.
استاندار مازندران توسعه غرب مازندران را نیازمند انرژی برق کافی دانست و گفت: غرب مازندران برای افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ای نیازمند نیروی برق در زیرساخت‌ها، صنایع، موارد خدماتی و مصارف خانگی است واز این رو محیط زیست و منابع طبیعی باید با احداث نیروگاه 550 مگاواتی نهایت همکاری را داشته باشند.
وی با اعلام اینکه در سفر دور دوم ریاست جمهوری اختیارات به استاندار تفویض شد ادامه داد: تسهیلات بانکی این نیروگاه نیز برطرف شد.
کریمی درباره جاده دسترسی کجور نیز گفت: این جاده از نگاه مسئولان منطقه‌ای و استانی مهم بوده است، اما از نگاه برنامه‌ریزان کلان اعتبارات میلیاردی آن مورد تأیید نیست و در کمیسیون ماده 32 در معاونت راهبردی ریاست جمهوری رد شده بود، اما با پیگیری‌های فرمانداری و استانداری در این کمیسیون بررسی مجدد شده و مورد توافق قرار گرفته است، اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار در روند اجرایی آن تاخیر صورت گرفته است.

برای اطلاع از کتالم و سادات شهر رامسر

 

برای اطلاع از کتالم و سادات شهر رامسر   

 

**********************************

 

برای اطلاع اینجا را کلیک کنید.

۱۳۷ شهرداری را مسر راه اندازی شد

 

  ۱۳۷ شهرداری را مسر راه اندازی شد

 

بدنبال راه اندازی مرکز اطلاعات گویای ارتباطات 137 شهرداری رامسر،شهروندان عزیز می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه های شهری از طریق این شما ره تلفن با مسئولان شهرداری مطرح نموده و پاسخ دریافت کنند.