رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سخنان راهب

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

من نماینده واقعی مردم رامسر و تنکابن هستم 

جعفر قلی راهب، نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت برگزاری هر چه با شکوهتر انتخابات مجلس هشتم و دوری از رقابتهای نا سالم، از برخی از رفتارهای رقبای کاندیداتوری مجلس در حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد و گفت:

خیلی از افراد هستند که می گویند ما برای مردم دل می سوزانیم اما در عمل هیچ خبری از دلسوزی آنان برای مردم نیست و آنچه آنان در حال سوزاندن آن هستند فرصتهای با ارزشی است که خود نمی دانند و من به این افراد توصیه می کنم دست از تخریب رقبای خود بردارند چرا که خیلی زود این ترفند به خودشان بر خواهد گشت.

راهب از بیان مصادیق گفتاری خود خودداری کرد اما افزود:امسال به گفته رهبر فرزانه ما سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و ما باید به مردم یاد دهیم که چگونه باید یکدیگر را دوست داشته باشند و از هم پشتیبانی کنند و فریب تفرقه افکنان را نخورند .

وی با بیان این مطلب که چیزی به زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم باقی نمانده و این چند ماه هم مثل برق خواهد گذشت یادآور شد: تمام دغدغه من خدمت به مردم هبود،هست و خواهد بود و هیچ رفتار ناجوانمردانه ای مرا از این کار باز نخواهد داشت.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس در پایان از مردم خواست تابیش از گذشته مراقب منافقین و توطئه گران باشند و برای برگزاری یک انتخابات پر شور آماده شوند و بدانند که راهب نماینده واقعی آنهاست.

 

جزئیات تازه از هک پرشین

 

جزئیات تازه از هک پرشین بلاگ افشا شد


حمید ضیایی پرور
در تاریخ چهارشنبه ٢٧ تیرماه سال جاری، حمله ای از سوی یک گروه هکری به حدود ٧٠٠ وب سایت ایرانی آغاز شد که در نهایت منجر به هک شدن ٢٠ وب سایت مرتبط با گروه سایت های پرشین بلاگ و Hijack یا سرقت دامنه persianblog.com شد.
سایت پرشین بلاگ دات کام، بیش از ٨٥٠ هزار وبلاگ فارسی را پشتیبانی می کند و به عنوان بزرگ ترین و اولین بلاگ سرویس فارسی جهان مشغول فعالیت است. در صفحه اول پرشین بلاگ، متنی با این مضمون قرار داده شده بود که «پرشین بلاگ در حال به روزرسانی است چند روز بعد مراجعه فرمایید.»

مدیریت پرشین بلاگ در اطلاعیه ای اعلام کرد ...ادامه مطلب

 

همایش، آموزش و سنجش در شهرستان رامسر

 

برگزاری مسابقه مقدماتی «همایش، آموزش و سنجش» در شهرستان رامسر

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات مقدماتی قرآن کریم در رشته قرائت در قالب طرح «همایش، آموزش و سنجش» کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی رامسر صبح روز دوشنبه 29 مردادماه در محل این اداره، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران« ایکنا» در این مسابقات از قاریان خانم‌ها و آقایان، این شهرستان دعوت شد که آیات پیشنهادی از لوح‌های فشرده دارالقرآن استان را تلاوت کنند.

یادآور شد، تلاوت قاریان به‌ صورت مصور از طریق لوح فشرده، مطابق دستورالعمل آماده و به دارالقرآن کریم مازندران جهت بررسی و داوری نهایی ارسال شد.

جناب آقای باباخانی فرماندار محترم رامسر

 

جناب آقای باباخانی فرماندار محترم رامسر

 

در پی درج خبر زیر:

۳۲‬پروژه عمرانی هفته دولت در رامسر به بهره‌برداری می‌رسد

((فرماندار رامسر گفت : در هفته دولت ‪ ۳۲‬پروژه عمرانی در این شهرستان غرب مازندران به بهره‌برداری می‌رسد. ))...

یکی از خوانندگان پروپاقرص اخبار رامسر مطالب زیر را برای ما ارسال کردند که ضمن تشکر از توجه ایشان به اخبار و منافع رامسر عین مطالب را در معرض دید شما عزیزان قرار می دهیم:

۱- ای کاش از آقای فرماندار  می خواستید نام این پروژه ها را ببرند ؟
۲- از این ۳۲ پروژه  ای که در هفته دولت افتتاح می شود چه تعداد مربوط به پروژه های سفرهای استانی است؟ یا به قولی چند تا از پروژه ها در هر دو مشترک است؟
۳- این پروژه ها که افتتاح می شوند چه کمکی به  اشتغال بی کاران  می کنند؟ آ یا  این پروژه ها آسفالت کردن راه روستایی فلان روستا و یا... است؟ لطفا تعداد افرادی که با افتتاح این پروژه ها مشغول به کار می شوند را بنویسید.

ابوذر باقر سلیمی

 

 

آزاد سازی سواحل رامسر

 

سواحل رامسر آزاد سازی می شود

ساری - خبرگزاری مهر: فرماندار محمودآباد از آزاد سازی بخش هایی از سواحل محمود آباد مازندران خبر داد.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: محدوده پلاژ شهرداری محمود آباد و محدوده دانشکده علوم دریایی این شهرستان آزاد سازی شد و برای استفاده عموم در اختیار آنها قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آزاد سازی حریم 60 متری سواحل دریا در این شهرستان با جدیت ادامه دارد.

قاسمی عنوان کرد: تاکنون پلاژ ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، استراحتگاه وزارت کار و امور اجتماعی و صیدگاه شیلات در شهرستان محمود آباد آزاد سازی شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در خصوص آزادسازی سواحل دریای این استان اظهار داشت: تاکنون 117 طرح شامل 100 طرح عمومی و 17 طرح خصوصی برای این امر اجرا شده است.

محمدرضا شیدفر یادآور شد: این طرح ها در شهرهای ساری، بابلسر، فریدونکنار، بهنمیر، محمودآباد، رامسر، گلوگاه، بهشهر، نکا و جویبار اجرا می شود.

وی ادامه داد: 400 ناجی غریق در داخل طرح ها و 352 نفر در خارج طرح ها مستقر هستند.

به گفته شیدفر، 352 همیار پلیس مرد و 133 همیار پلیس زن نیز در داخل طرح ها به همراه اکیپ های هلال احمر و اورژانس به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: از آغاز اجرای طرح دریا در مازندران تاکنون 85 نفر در آب های مازندران غرق شدند.

ایمن سازی جاده های مازندران

70 میلیارد ریال برای ایمن سازی جاده های مازندران هزینه شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری مازندران با اشاره به این که علت بیش از 75 سوانح جاده ای عوامل انسانی هستند، گفت: به منظور ایمن سازی جاده های استان 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

عبدالحسین بیگدلی در گفتگو با خبرنگار مهر در ساری افزود: راه ها به عنوان شریان حیاتی نقش مهمی را در توسعه کشور دارا هستند و بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، حمل و نقل جاده ای نزدیک به 90 درصد از حجم جابجایی کالا و مسافر را با ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی و درصد درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: این اداره کل در راستای وظایف اساسی خود مبنی بر ایمن سازی راه های مواصلاتی در سال جاری اقدامات گسترده ای در دست اقدام دارد.

بیگدلی خاطرنشان کرد: خط کشی گرم به طول 906 کیلومتر در محورهای چالوس، رامسر، آمل، بابل و محورهای اصلی، خط کشی سرد در محورهای فرعی و روستایی به طول سه هزار و 513 کیلومتر، تهیه و نصب علائم ایمنی راه به تعداد 124هزار و 250 عدد در محورهای اصلی و فرعی استان، بخشی از اقدامات ایمنی اداره کل در سال جاری است.

این مسئول با اشاره به تهیه و اجرای گاردیل به طول 120 کیلومتر در محورهای محمودآباد، سرخرود، ساری، سمنان، کیاسر و محورهای مواصلاتی استان یادآور شد: برای اجرای جدا کننده با حفاظ کابلی به طول شش کیلومتر در محور هراز و خرید و نصب چشم گربه ای، قرارداد منعقد شد.

وی ایجاد شبکه حمل و نقل سریع و آسان، ایمن سازی راه های استان و کاهش سوانح جاده ای را از مهم ترین اهداف این اداره کل برشمرد و بیان داشت: با اجرای ایمن سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، شاهد کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جاده ای خواهیم بود.

در شهرستان رامسر برگزارخواهد شد

 

در شهرستان رامسر برگزارخواهد شد

اولین جشنواره ورزش همگانی و بازی های پرورشی

مدیر کل دفتر فعالیتهای ورزشی آموزش وپرورش اعلام کرد: با برگزاری اولین جشنواره ورزش همگانی و بازی های پرورشی، درصدد جهانی کردن فعالیتهای بومی ایرانیان هستیم.

دکتر مجید کاشف در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره برای اولین بار و با حضور 1500 دانش آموز برگزیده دوره های ابتدایی و راهنمایی از 5 تا 14 شهریور امسال در شهرستان رامسر برگزارخواهد شد .

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه فرهنگ سنتی و بازیهای بومی و محلی در میان دانش آموزان و کمک به تقویت زیر ساختهای ورزش همگانی در مدارس عنوان کرد.

مدیر کل دفتر فعالتیهای ورزشی آموزش وپرورش اظهار داشت : این جشنواره در بخش های  بومی و سنتی به شکل رقابت های استانی ، بازی های هفت سنگ ، وسطی ، طناب زنی و بازی های تفریحی از زمستان سال گذشته ابتدا در مدارس آغاز شد و مرحله کشوری آن ماه آینده به پایان می رسد.

وی تاکید کرد : جهانی شدن بازیهای بومی با پوشش محلی دانش آموزان از اهداف مهم این جشنواره است.

کاشف یاد آور شد: دانش آموزان برگزیده این رقابت ها نشان شایستگی دریافت می کنند و این نشان ها در آینده و در پذیرش آنان به عنوان دانشجو تاثیر گذار خواهد بود.

در رامسر تولید شد

در رامسر تولید شد

تله‌فیلم "مزد عشق" برای شبکه خانگی

فیلم تلویزیونی "مزد عشق" به کارگردانی محمود مقامی به سفارش موسسه رسانه‌های تصویری به زودی وارد شبکه نمایش خانگی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، "مزد عشق" فیلمی در ژانر اجتماعی است که با محور قراردادن ماجراهایی که در جامعه امروز رواج پیدا کرده، جلو دوربین رفته و داستان آن درباره اغفال جوانان و گرفتن عکس های غیراخلاقی و در نهایت اخاذی از آنهاست.

تصویر‌برداری "مزد عشق" از ششم خرداد آغاز شد و در 28 جلسه در رامسر، تهران و کردان کرج به پایان رسید. مراحل فنی فیلم نیز چندی پیش تمام شد و هم اکنون آماده نمایش است. در این فیلم عسل بدیعی، اشکان خطیبی، کاظم افرندنیا، فخرالدین صدیق شریف، حمید ابراهیمی، پرستو مقدم، افسانه ناصری، شیوا خسرومهر، گیتی معینی، عباس محبوب و فاطمه طاهری بازی می کنند.

از عوامل تولید "مزد عشق" می توان به نویسنده: شاهرخ دستوری تبار، مدیر تصویربرداری: مصطفی کشفی، صدابردار: محمد حبیبی، طراح گریم: مریم دوستی، طراح صحنه و لباس: محمود مقامی، تدوین: نوید توحیدی، مدیر تولید: داود عالمی‌زاده و آهنگساز: هومن همامی اشاره کرد.

صالح رامسری:

 

صالح رامسری:

وضعیت ترجمه آثار فلسفی رضایت‌بخش نیست

مدیر انتشارات معین گفت: اکنون در حوزه ترجمه آثار فلسفی افرادی مثل مرحوم محمد حسن لطفی که فلسفه را خوب می‌فهمیدند ، کم داریم .

صالح رامسری، مدیر انتشارات معین ، در خصوص وضعیت ترجمه آثار فلسفی  به خبرنگار مهر گفت : این وضعیت چندان مثبت نیست به دلیل اینکه ما کمتر مترجمی داریم که در این حوزه عمیق باشد. کتابهای سطحی خصوصا در حوزه ادبیات روز به روز افزایش می یابند کتابهای آسان خوان و سوپر مارکتی که تعمق و تامل خواننده را در بر ندارند.

وی در ادامه افزود : اکنون در حوزه ترجمه آثار فلسفی کسانی مثل مرحوم محمد حسن لطفی را که فلسفه را خوب می فهمیدند ، کم داریم. شاید زبان ترجمه مترجمین خوب باشد ولی اغلب با  مفاهیم فلسفه چندان آشنایی ندارند. اکنون کمتر می توان کسی را یافت که دوره آثار افلاطون و آثار عمیق فلسفی جهان را بتواند بخوبی ترجمه کند.

رامسری با تأکید بر اینکه ترجمه کنونی آثار فلسفی بسیار سطحی شده ، اظهار داشت : حتی ویراستارهای خوبی هم در این حوزه نداریم که بتوانند بعد از ترجمه ویرایش عمیقی بر آن داشته باشند.

وی درباره علت افزایش آثار ترجمه فلسفی در مقایسه با آثار تالیفی فلسفی گفت: گاه مقالات تالیفی خوبی را در این حوزه می‌خوانیم ولی باید دید چرا این مقالات به صورت کتاب منتشر نمی شوند. گاه ناشرین بر روی این کتابها سرمایه گذاری نمی کنند چون کمتر از بقیه کتابها فروش می روند  و گاهی مشکل ممیزی کتابها در ارشاد مشکل ساز می شود. برای نمونه ما کتاب ابومسلم نامه را دو سال پیش منتشر کردیم که یکی از اساتید دانشگاه فرانسه کار کرده بود. هنوز حدود 700 ، 800 جلد از این کتاب مانده است.

مدیر انتشارات معین تصریح کرد : وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز بر رکود انتشارآثار تاثیر می گذارد. این نهاد باید کمی نگاهش را تلطیف کند و مهربان تر به این قضیه نگاه کند تا کتابهای بیشتری در این حوزه منتشر شوند. مردم نیز اعتماد خود را به کتاب از دست داده اند و فکر می کنند همه کتابها سانسور می شود که این امر تاثیر بدی بر روند کتابخوانیی خواهد داشت.

رامسری در پایان گفت : این رکود در حال حاضری در کل کتاب بوجود آمده به عنوان مثال ما در طول کار انتشاراتی خود هیچ گاه تیراژ هزار تایی نداشتیم ولی اکنون تیراژهایمان هزار تا هزار و پانصد شده است که این امر به ناشر خیلی ضرر می رساند.

دانش‌آموزان هسته فرهنگی رامسر

 

اعزام دانش‌آموزان هسته فرهنگی رامسر به مشهد مقدس

گروه سیاسی و اجتماعی: تعداد 26 ‌منتخب از دانش‌آموزان کلاس‌های هسته‌های فرهنگی جوان شهرستان رامسر، به اردوی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، حجةالاسلام «اسماعیل رمضانی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، گفت: با توجه به فرارسیدن پایان ترم کلاس‌های هسته فرهنگی جوان استان و اعزام هر ساله نخبگان شهرستان‌ها به اردوی مشهد مقدس، ‌منتخبین هسته‌های فرهنگی جوان رامسر به این اردو اعزام می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان برادر هسته فرهنگی، به‌طور ‌مستقل به مشهد مقدس اعزام شوند و بانوان نیز متعاقبان به این اردو اعزام خواهند شد.

وی همچنین از اختصاص 6 نفر دیگر در مسابقه مقاله نویسی دانش‌آموزان درباره امام زمان (عج) به سهمیه بانوان خبر داد و تصریح کرد: جمعا از دو کلاس هسته فرهنگی بانوان تعداد 26 نفر به این اردو اعزام خواهند شد.

یادآور می‌شود مجموعه دانش‌آموزان هسته‌های فرهنگی بانوان رامسر در 2 کلاس 73 نفره بوده است.

«همایش، آموزش و سنجش» در رامسر

 

برگزاری مسابقه قرآنی «همایش، آموزش و سنجش» در رامسر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی قرآنی «همایش، آموزش و سنجش» در رشته قرائت و در محل اداره تبلیغات اسلامی، شهرستان رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، صبح روز گذشته، 29 مردادماه در محل اداره مسابقه مقدماتی قرآن کریم در رشته قرائت برگزار کرد.

در این مسابقه از قاریان زن و مرد، پیشنهادی از سوی دارالقرآن الکریم استان مازندران آیاتی را تلاوت کردند.

همچنین مطابق با دستورالعمل ارائه شده از دارالقرآن الکریم استان مازندران از تلاوت قاریان در این مسابقه تصویربرداری و لوح فشرده این تلاوت‌ها جهت بررسی و داوری نهایی به کانون قرآن استان ارسال شده است.

در روستای «جنت رودبار» رامسر

 

مراسم اختتامیه «بوستان معرفت» در روستای «جنت رودبار» رامسر برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری / مهدی مهرپویان: مراسم اختتامییه کلاس طرح اوقات فراغت «بوستان معرفت» ویژه کودکان و نوجوانان روستای «جنت» رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مراسم اختتامییه کلاس طرح اوقات فراغت «بوستان معرفت» ویژه کودکان و نوجوانان روستای ییلاقی جنت رودبار رامسر، صبح روز شنبه، 27 مردادماه با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

بنابراین ‌گزارش در این مراسم که مربی طرح، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها و شورای اسلامی محل حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اسماعیل رمضانی» از فضلای حوزه علمیه به اولیاء دانش‌آموزان توصیه کرد تا بیش از پیش فرزندان خود را راهی این‌گونه کلاس‌ها کنند و آن‌ها را با معارف غنی اسلام و فرهنگ قرآنی آشنا سازند تا جامعه‌ی عاری از هرگونه پلیدی و فساد را شاهد باشیم.

محافل انس با قرآن در رامسر

 

برگزاری محافل انس با قرآن همزمان با ایام شعبان در مازندران

گروه فعالیت های قرآنی: محافل انس با قرآن کریم همزمان با ایام شعبانیه در شهرهای بهشهر، فریدونکنار، رامسر، تنکابن، آمل و نوشهر برگزار خواهد شد.

«نقی عالیشاه»، مسؤول امور اجتماعی دارالقرآن الکریم استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، درباره برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ایام ماه شعبان گفت :محافل انس با قرآن در مازندران از اول شهریور مصادف با نهم شعبان المعظم آغاز و تا پانزدهم شعبان، روز میلاد امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این محفل با حضور قاری ممتاز بین المللی آقای «جواد پناهی» به ترتیب در شهرهای بهشهر، فریدونکنار، رامسر، تنکابن، آمل و نوشهر برگزار خواهد شد.

«عالیشاه» تصریح کرد: در حاشیه این محافل، برنامه‌هایی مانند اجرای تواشیح، مسابقات حضوری و تجلیل از خادمین و خیرین قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

شش طرح منابع طبیعی در غرب مازندران

شش طرح منابع طبیعی در غرب مازندران هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران گفت:
در هفته دولت شش طرح منابع طبیعی در حوزه این اداره‌کل به بهره‌برداری می‌رسد.

" قاسم پورولی بندپی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای اجرای این تعداد طرح‌ها شش میلیارد و ‪ ۳۸۱‬میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی اظهار داشت : این طرحها شامل ‪ ۲‬دستگاه ساختمان منابع طبیعی و چهار پروژه آبخیزداری در حوزه شهرستانهای رامسر ، چالوس، نوشهر و بخش کجوراست.

به گفته او با بهره‌برداری چهار طرح آبخیزداری بیش از چهار هزار خانوار روستایی منطقه از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران نیز با اشاره به تقاضا برای ساخت هتل در سواحل غرب مازندران خاطرنشان کرد : مکانهایی که دارای سابقه تخلف و تجاوز به حریم دریا باشند، شانسی برای کسب موافقت قبل از آزادسازی حریم از دریا از منابع طبیعی ندارند.

" بهزاد انگورج " به ایرنا افزود : صدور هر گونه موافقتی قبل از آزاد سازی حریم دریا ، موافق قوانین جاری نبوده و مطابق قانون اراضی ساحلی و مستحدثه علیه متخلفان اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد : اجرای دقیق حکم قضایی و آزادسازی حریم دریا در اولویت اقدامات دستگاههای اجرایی از جمله منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ساخت و سازهای موجود در ساحل کورکورسر نوشهر را که در گذشته انجام شد غیر قانونی برشمرد و گفت : تاکنون هیج گونه موافقتی برای آن صادر نشده است.

وی یادآور شد : در این مورد می‌بایست پس از کسب نظر موافق ،مطابق تبصره ذیل ماده هفت قانون اراضی مستحدث و ساحلی برای مالکین قرار داد اجاره تنظیم شود.

این ماده از قانون برنامه چهارم، دولت را موظف کرده‌است کلیه وزارتخانه- ها و موسسات دولتی را به شکلی ساماندهی نماید که تا پایان این برنامه عقب نشینی ‪ ۶۰‬متر از حریم دریا را صد درصد انجام دهند.

نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و توسعه اکوتوریسم در رامسر

 

برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و توسعه اکوتوریسم در رامسر

نخستین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و توسعه صنعت اکوتوریسم ششم تا نهم شهریورماه امسال در رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرتضی صادقی معاون اداره کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور گفت: این نمایشگاه با توجه به شرایط اکوتوریسمی که دارد از جمله نمایشگاه‌های خاص و تخصصی است که بیشتر توسط بخش خصوصی به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: نمایشگاه رامسر با توجه به جاذبه‌ها و توانمندی‌های خاص این منطقه در راستای توسعه مناطق شمالی کشور برگزار می‌شود.

صادقی برپایی این گونه نمایشگاه‌ها را یکی از شیوه‌های نوین تبلیغات و بازاریابی عنوان کرد و گفت: در صورت برپایی این گونه نمایشگاه‌ها بازاری برای ارایه توانمندی‌ها و جاذبه‌های داخلی و خارجی کشور در زمینه‌های صنایع دستی فراهم شده و صنعت گردشگری داخلی نیز توسعه می‌یابد.

وی از علاقه‌مندان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ‪۸۸۹۳۵۹۷۷‬ تماس حاصل کنند.

صادقی همچنین از برپایی ‪ ۲۵‬نمایشگاه بین‌المللی در کشور خبرداد و افزود:طبق جدول ‪ WTO‬برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای شرکت ایران در نمایشگاه‌های خارجی صورت گرفته است که از این طریق جاذبه‌های سیاحتی و مناطق گردشگری و آخرین دستاوردهای حاصل از گردشگری و صنایع دستی کشور به نمایش گذاشته می شود.

هفته دولت در رامسر

 

۳۲‬پروژه عمرانی هفته دولت در رامسر به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار رامسر گفت : در هفته دولت ‪ ۳۲‬پروژه عمرانی در این شهرستان غرب مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

" علی باباخانی " روز سه شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود :
برای اجرای این تعداد پروژه‌ها چهار میلیارد و ‪ ۲۲۸‬میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت : علاوه بر این ‪ ۱۲۱‬پروژه بزرگ و کوچک به عنوان پروژه‌های شهرستانی در حال اجراست که در فاز اول اجرای این تعداد پروژه‌ها چهار میلیارد و ‪ ۶۰۰‬میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد : تاکنون از محل سفر ریاست جمهوری نیز مبلغ یک میلیارد و ‪ ۳۰۰‬میلیون تومان در قالب ‪ ۲۶‬پروژه تخصیص یافته است.

فرماندار رامسر ادامه داد : هفته دولت فرصت مناسبی برای ارایه خدمات دولت است و دستگاههای اجرایی باید این خدمات را به اطلاع مردم برسانند.

باباخانی یادآور شد : تاکنون دو هزار مشخصات رانندگان آژانس در این شهرستان وارد سایت کارت هوشمند شده است.

سرهنگ " کریم یحیی زاده گنجی " فرمانده سپاه رامسر نیز از برگزاری رزمایش رزمی و صحرایی یاوران حضرت مهدی(عج) در این شهرستان خبر داد.

شهر الکترونیکی رامسر

طرح شهر الکترونیکی رامسر اجرا می شود
 
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران به منظور خدمات رسانی بهتر به گردشگران، طرح شهر الکترونیکی را اجرا می کند تا با انجام این پروژه کلیه امور مربوط به بازاریابی، رزرو هتل ها، صدور و دریافت بلیط، معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی از طریق اینترنت انجام شود.
خبرگزاری میراث فرهنگی_ گردشگری_ طرح شهر الکترونیکی رامسر با هدف توسعه زیرساختهای عمومی فناوری اطلاعات، توسعه محصولات و خدمات گردشگری، ارتقا کیفیت خدمات و رضایت مشتری و افزایش سایر فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا می شود.
یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران ایجاد شهر الکترونیکی برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران است که با انجام این پروژه کلیه امور مربوط به بازاریابی، رزرو هتل ها، صدور و دریافت بلیط، معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی از طریق اینترنت انجام می شود.
"رحمت عباس نژاد" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم و از اولویت های استان مازندران است، گفت:« یکی از دغدغه های توسعه و تحول این صنعت استفاده از فناوری های نوین ارتباطی است.»
وی افزود:« رامسر با شرایط محیطی جنگلی، ساحلی، دشت، جلگه و کوهپایه از موقعیتی بسیار مناسب برای تبدیل به شهر الکترونیکی برخوردار است و در صورت ایجاد بستر مناسب جهت اجرای این پروژه، شهر رامسر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رشد چشمگیری خواهد داشت.»

تورهای سیاحتی

مدیرکل فرهنگی سازمان بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با فارس:

تورهای سیاحتی بازنشستگان کشوری اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به راه‌اندازی تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان، مقصد این تورها را اعلام کرد.‌

حسن مسافری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: این تورها که با سفر به استان همدان در پانزدهم تیر شروع شد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا 21 شهریور (اول ماه رمضان) 16 هزار نفر از بازنشستگان کشوری از این تور‌ها استفاده می‌کنند که 12 هزار نفر آن‌ها از استان‌ها و 4 هزار نفر دیگر نیز از تهران خواهند بود.‌
وی در ادامه گفت: تورهای نمک آبرود، آب گرم محلات و قم، رامسر و سرعین اردبیل برای قبل از ماه رمضان برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری ادامه داد: بازنشستگان کشوری با پرداخت 30 درصد از هزینه‌های سفر می‌توانند از این تسهیلات استفاده می‌کنند.
مسافری گفت: بازنشستگان متقاضی برای استفاده از این تسهیلات باید به کانون‌های بازنشستگی دستگاه خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند همراه با همسر یا یکی از فرزندان خود در تورهای سیاحتی و زیارتی شرکت کنند و در صورتی که تمایل داشته باشند بیش از یک نفر همراه با خود ببرند باید هزینه کامل سفر را برای آن فرد پرداخت کنند.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری بودجه اختصاص یافته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری را برای این منظور 750 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به صورت سرانه یک میلیون ریالی برای هر بازنشسته پیش‌بینی شده است

من انرژی هسته‌ای نیستم!

 

من انرژی هسته‌ای نیستم! (مهدی قربان‌پور)

 

طراح و کارگردان: مهدی قربان‌پور
تصویربردار: هومن بهمنش
صدابردار: امیر عباس کیاپور
تدوین: مسعود سُفلایی
عکس: بهنام صدیقی
موسیقی: حبیب خزایی‌فر
صداگذاری: محمدرضا یوسفی
مدیرتولید: محمود کتابی
دستیار کارگردان: نوید نیکخواه آزاد، حبیب مظفری
دستیار تصویربردار: روزبه رایگان
تهیه کننده: محمد شکیبانیا
مستند، رنگی، ۴۰دقیقه، اِچ.دی.وی، 138۵
موضوع پرتوهای رادیواکتیو در شهری کوچک در شمال ایران باعث رونق فضای انتخابات شورای شهر برای کاندیدهاست.
گالری عکس


کارگردان
مهدی قربان‌پور متولد سال 13۵8 در بابل.
آغاز فعایت سینمایی از سال 1371.
پایه‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» در سال 1378.
وی همچنین دبیر بخش «فیلم و عکس» اولین جشنواره بین‌المللی «میراث مشترک» بوده است و بیست فیلم کوتاه و مستند را در مقام تهیه کننده و کارگردان در کارنامه فیلمسازی خود دارد. 

احمد میری و خدمت به رامسر...

 

من انرژی هسته‌ای نیستم

لیدا حسینی‌نژاد


مهدی قربانپور فیلمساز ایرانی است که تا به‌حال چندین فیلم کوتاه ساخته و چندین جایزه‌ معتبر داخلی و خارجی را در زمینه‌ی فیلم‌های کوتاه و مستند به‌دست آورده است. آقای قربانپور درحال حاضر مدیریت روابط عمومی انجمن «فیلم کوتاه ایران» را نیز به عهده دارد . آخرین کار او، «من انرژی هسته‌ای نیستم»،که به سفارش فرماندار وقت رامسر آقای احمد میری ساخته شده و سروصدای زیادی هم به پا کرده است. گفت و گو با مهدی قربانپور را از اینجا بشنوید یا خلاصه آن را بخوانید:


مهدی قربانپور- عکس از پایگاه خبری فیلم کوتاه

جریان آخرین فیلم شما چه هست که این اسم را رویش گذاشته‌اید؟
موضوع فیلم من درباره‌ی پرتو‌های رادیواکتیو در شهر رامسر است، اما در کنارش ما رقابت دو تن از کاندیداهای شهر را هم داریم که موضوع رادیو آکتیو را دستمایه‌ی حضور خودشان در انتخابات قرار داده‌اند. و من فکر کردم چون این موضوع موضوع جالبی‌ست و می‌تواند به نوعی آسیب‌شناسی اجتماعی را دنبال بکند، روی این موضوع کار بکنم و فکر کردم که شاید خروجی کار هم خروجی مناسبی باشد.

فیلم داستانی‌ست یا مستند؟
این فیلم کاملا مستند است. و در بخشی از آن علی‌رغم اینکه ما یک تضاد را در فضای انتخاباتی در ایران نشان می‌دهیم، موضوع یک کتابی مطرح می‌شود با عنوان «کتاب فرار از جهنم سبز» که توسط یکی از کاندیداها چاپ شده. این کتاب عامل تشویش اذهان عمومی در منطقه‌ی رامسر بوده است. بخشی از این فیلم نقد اجتماعی‌ست به همین دلیل فکر کردم می‌شود در کنار اینکه به یک موضوع اجتماعی پرداخته می‌شود، بخشی از پشت‌پرده‌ی سیاست و انتخابات هم در ایران در این فیلم به نمایش درآید.

می‌شود برایمان بگویید موضوع این کتاب که باعث تشویش اذهان عمومی بوده، چه هست؟
این کتابی که چاپ شده و در منطقه‌ی رامسر هم اتفاقا توزیع شده بود، موضوعش در رابطه با پرتوهای رادیو‌اکتیو در این شهر است. منتها اتفاقی که با این کتاب افتاد، که ماهیت آن در واقع تخیلی است، این بوده که در این کتاب از اسامی مکان‌هایی استفاده شده که همین الان در شهر رامسر وجود دارد و به همین دلیل باعث شد که مردم منطقه فکر کنند که به‌هرحال در آنجا پرتوهای رادیواکتیو وجود دارد و در نهایت باعث ضرر و زیان منطقه است. من فکر کردم خب این هم موضوع جالبی‌ست و هم خود منطقه مدتهاست درگیر این مسئله هست و متاسفانه هنوز هم بعد از سالها درباره‌ی این مسئله آسیب‌شناسی نشده، این باعث تشویق اذهان عمومی شده و هنوز هم متاسفانه این اتفاق در آن منطقه وجود دارد.

یعنی شما با یک تیر چند نشان زدید. هم به مسئله‌ هسته‌ای پرداختید و هم به مسئله‌ی انتخابات نمایندگان شورای شهر. و البته نقدی هم داشته‌اید بر کتاب یکی از نمایندگان.
بله، دقیقا درست است. البته چون نوع نگاهم در واقع در حوزه‌ی سینمای مستند اجتماعی هست، در این سالها موضوعات مختلفی را انتخاب کردم که از این نگاه ناشی می‌شده است. فکر می‌کنم در آینده هم بخواهم در حوزه‌ی سینمای مستند اجتماعی کار و فعالیت بکنم. اما خب، حتما مطلع‌اید، در ایران محدودیت‌هایی برای تولید وجود دارد و امیدواریم که این رفع محدودیت باعث بشود که فیلمسازهای ایرانی به شکل مناسب و همانطور که شایسته هست کار بکنند. البته این فیلم متاسفانه مدتی‌ست که اجازه‌ی پخش در ایران ندارد و امیدواریم مجوز بگیرد.

در طول ساخت فیلم هم به مشکلی برخوردید؟ به‌هرحال موضوع فیلم هم موضوع حساسی بوده.
نه، زمان تولید فیلم چون یک فیلم مستند بود با مشکل زیادی رو‌به‌رو نبودم و اتفاقا برای ساخت این فیلم مجوز داشتم. منتها الان این فیلم برای اکران دچار مشکل است که امیدواریم این مشکل هم بزودی رفع بشود و فیلم بتواند در ایران دیده بشود.

برایمان کمی توضیح می‌دهید در چه فضایی این فیلم را گرفته‌اید؟
بخشی از این فیلم که در دل انتخابات شورای شهر بود، ۲۴ آذر سال ۸۵، و بخشی از آن هم به دلیل آن‌که فضا می‌بایست بازسازی می‌شد، بازسازی کردیم.

شما گفتید که در جشنواره‌های خارج از کشور هم از شما دعوت کرده‌اند که فیلم‌تان به اکران دربیاید. می‌توانید برخی از آنها را نام ببرید و اینکه از کجا دعوت‌تان کرده‌اند؟
ما این فیلم را در واقع برای جشنواره‌ی لایپزیک آلمان و کارگو لهستان ارائه داده بودیم که در مارکتینگ فیلم فجر امسال مورد توجه‌شان واقع شده که امیدوارم شرایطی فراهم بشود که این فیلم بتواند درکشورهای اروپایی دیده بشود و این امکان برایش بوجود بیاید که از یک فرصت درستی استفاده بکند.

شهر زیبای چابکسر - شهر توریستی رامسر

شهر زیبای چابکسر -  شهر توریستی رامسر

شهردار چابکسر گفت: به‌میمنت هفته دولت بیش از‪ ۲۰‬پروژه عمرانی دراین شهرافتتاح وبه بهره برداری می‌رسد.

"خداداد قنبرزاده" روز شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرناافزود: برای راه راه اندازی این پروژه‌ها سه میلیاردو ‪ ۷۲۰‬میلیون ریال ازمحل اعتبارات شهرداری وبخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده‌است.

وی ، عمده‌ترین این پروژه‌ها را، واگذاری فاز اول میدان میوه وتره بار، بازارچه سنتی ، جایگاه دوگانه سوز خودرو ، دو واحد نماز خانه وسرویس بهداشتی ، راه اندازی چهار برج نور ، یک دهنه پل عابر پیاده ، برق رسانی پل آچیرود وبلوار امام خمینی (ره ) جدول‌گذاری حاشیه خیابان شهدا ، آسفالت کوچه‌ها وخیابانهای سطح شهر، فرش موزاییک پیاده روهای سطح شهر ، کانال هدایت آبهای سطحی در خیابان بوعلی شیخ زاهد محله وچند طرح دیگر اعلام کرد.

شهردار چابکسر همچنین از کلنگ زنی احداث ‪ ۱۹۲‬واحد مسکونی بامشارکت بنیاد مسکن گیلان ونیز کلنگ ساخت مجتمع تفریحی و توریستی منطقه ساحلی گلسرخ در زمینی به‌مساحت پنج هکتار و با مشارکت سازمان ایرانگردی وجهانگردی درهفته دولت دراین شهر خبر داد.

شهر زیبای چابکسر با حدود ‪ ۱۵‬هزار نفر جمعیت در ‪ ۱۰۵‬کیلومتری شرق مرکز مرکز گیلان و در جوار شهر توریستی رامسر قراردارد.

اردوی دانش‌آموزی رامسر

‪ اردوی دانش‌آموزی رامسر

۳۵‬نفر از منتخبان پیشتاز (دانش‌آموزان پسر) مناطق آموزش و پرورش شهر تهران برای اعزام به‌اردوی ملی به‌سازمان دانش‌آموزی این شهر معرفی شدند.

مسئول روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی روزشنبه به‌خبرنگارایرناگفت: این افراد از میان حدود ‪ ۹۰۰‬دانش آموز پیشتاز شهر تهران که در دوره‌های آموزش تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی شرکت کرده‌بودند برای شرکت در این اردو پذیرفته شده‌اند.

"محمد حبیب پور" افزود: دانش‌آموزان برگزیده‌اردوی ملی ‪ ۳۱‬مردادماه به مشهدمقدس اعزام می‌شوند و همراه بادیگر برگزیدگان استان‌های کشور به ارائه دستاوردهای علمی و هنری خود می‌پردازند.

وی با بیان اینکه جلسه توجیهی اعزام این دانش‌آموزان امروز برگزارشد، گفت: این دانش‌آموزان آموزش‌های خود درزمینه‌های امدادونجات کوهستان، کنترل علائم حیاتی، امدادجاده، اطفای حریق، نجات سیلاب(دریا)، چادرزنی و برقراری اردوگاه، آموزش ‪ ،CPR‬آسیب‌های استخوانی، حمل مصدوم وآموزش‌هایی درزمینه‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ را به صورت زنده اجرا خواهند کرد.

مسئول روابط عمومی این سازمان افزود: ‪ ۲۸‬مرداد ماه اردوی دانش‌آموزی رامسر شهرتهران به‌کار خودپایان خواهدداد وآخرین کاروان، شامل دانش‌آموزان ممتازین و مستعدین دختر شهر تهران به پایتخت بازمی‌گردند.

حبیب‌پور گفت: در همین روز، کاروان‌های ‪ ۱۲۰‬و ‪ ۱۲۵‬نفره حج عمره‌دانش آموزان پسر نیز به پایتخت عزیمت می‌کنند.

به گفته وی، یک کاروان ‪ ۱۰۳‬نفره دانش آموزان پسر نیز ششم شهریور ماه به حج عمره مشرف خواهند شد.

اکوتوریسم در رامسر

برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و توسعه اکوتوریسم در رامسر

 

نخستین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و توسعه صنعت اکوتوریسم ششم تا نهم شهریورماه امسال در رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرتضی صادقی معاون اداره کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور گفت: این نمایشگاه با توجه به شرایط اکوتوریسمی که دارد از جمله نمایشگاه‌های خاص و تخصصی است که بیشتر توسط بخش خصوصی به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: نمایشگاه رامسر با توجه به جاذبه‌ها و توانمندی‌های خاص این منطقه در راستای توسعه مناطق شمالی کشور برگزار می‌شود.

صادقی برپایی این گونه نمایشگاه‌ها را یکی از شیوه‌های نوین تبلیغات و بازاریابی عنوان کرد و گفت: در صورت برپایی این گونه نمایشگاه‌ها بازاری برای ارایه توانمندی‌ها و جاذبه‌های داخلی و خارجی کشور در زمینه‌های صنایع دستی فراهم شده و صنعت گردشگری داخلی نیز توسعه می‌یابد.

وی از علاقه‌مندان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ‪۸۸۹۳۵۹۷۷‬ تماس حاصل کنند.

صادقی همچنین از برپایی ‪ ۲۵‬نمایشگاه بین‌المللی در کشور خبرداد و افزود:طبق جدول ‪ WTO‬برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای شرکت ایران در نمایشگاه‌های خارجی صورت گرفته است که از این طریق جاذبه‌های سیاحتی و مناطق گردشگری و آخرین دستاوردهای حاصل از گردشگری و صنایع دستی کشور به نمایش گذاشته می شود.

قابل توجه...

  1. چرا باید شهر توریستی رامسر از نعمت آب آشامیدنی محروم باشد؟
    چرا باید فرودگاه رامسر در فصل ورود گردشگر دو ماه و اندی به بهانه ی روکش آسفالت تعطیل باشه؟ قابل توجه آقای مشایی  و آقای استاندار
    نسیم رامسری

جلسه اصلاح طلبان مازندران


جلسه اصلاح طلبان مازندران و راندن خبرنگاران

جلسه اصلاح طلبان مازندران و راندن خبرنگاران

جلسه اصلاح طلبان مازندران با خروج خبرنگاران از این محفل مواجه شد.

به گزارش شمال نیوز ،جلسه مهم اصلاح طلبان مازندران به منظور حضور جدی و تعیین استراتژی و خط مشی این تشکل در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی صبح جمعه با ممانعت از حضور خبرنگاران برگزار شد.

این در حالی است که نائب رئیس حزب مشارکت منطقه مازندران با دعوت روز گذشته از خبرنگاران برای پوشش این مراسم صورت گرفته بود صبح جمعه پس از حضور خبرنگاران در این جلسه ،از ورود آنان توسط میزبان جلسه خودداری شد.

برپایه این گزارش، نامبرده که مدیر مسئول نخستین روزنامه استان مازندران است و به عنوان یکی از نیروهای اصلاح طلب میزبانی جلسه را عهده دار بود با لحن بد و دور از شان رسانه ای هم صنفان خود را از حضور در جلسه راند و این عمل نامبرده باعث تعجب حاضرین جلسه شد.

بر اساس شواهد ، در آغازین ساعات شروع برنامه رحمانی خلیلی نماینده سابق مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سابق جویبار، بابل و رامسر، شهردار سابق جویبار، مشاور سابق وزیر آموزش وپرورش و رئیس اسبق آموزش و پرورش مازندران، رئیس سابق اداره ارشاد قائم شهر در جلسه حضور یافته و قرار است داود کشاورزیان استاندار اسبق مازندران و مدیر عامل سابق هما نیز در این جلسه حضور یابد.

گزارش همایش شهر الکترونیکی رامسر

 

برگزاری همایش شهر الکترونیکی رامسر

 

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت : اگرچه ایران جایزه نوآوری و خلاقیت در شهرهای الکترونیکی قاره آسیا و اقیانوسیه را کسب کرده است ولی نیاز به تلاش بیشتری داریم .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر علی اکبر جلالی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در همایش ایجاد شهر الکترونیکی گردشگری رامسر که به همت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در هتل اسرم ساری برگزار شد گفت : در حال حاضر 95 درصد اقتصاد دنیا بر پایه IT است و ما در این زمینه فقط برنامه نوشتیم .

وی ادامه داد : اگر در بخش گردشگری از طریق شهر الکترونیکی اقدام نکنیم چیزهای مهمتری را از دست خواهیم داد .

جلالی افزود : امروزه در جهان صنعت توریسم را شرکت های کوچک تشکیل می دهند نه شرکت ها بزرگ .

وی تصریح کرد : گردشگری برای زندگی است نه زنده بودن و این مسئله باید در کشور فرهنگ سازی شود .

جلالی با اشاره به اینکه باید فضای ذهنی خود را در بخش گردشگری گسترش دهیم خاطر نشان کرد : با ایجاد شهر الکترونیکی می توانیم امکانات مناسبی برای گردشگران فراهم کنیم .

وی اظهار داشت : در نظام شهر الکترونیک باید استاندارد هزینه زندگی تعریف شود تا در صورت افزایش توریسم تأثیر چندانی در جذب گردشگر نداشته باشد .

وی این ذهنیت که ایجاد شهر الکترونیکی باعث بیکار ی می شود را تصوری باطل دانست و گفت : در شهر الکترونیک می توانیم در اشتغال زایی کوشا باشیم و به طور مستقیم معضل بیکاری را رفع کنیم .

وی نیازمندی های ایجاد شهر الکترونیکی را برگزاری جلسات توجیهی ، معماری ، فن آوری اطلاعات و طراحی کلان در مجموعه نرم افزاری ، سخت افزاری و مغز افزاری دانست و افزود : مازندران می تواند پایگاه گردشگری منطقه و الگوی نمونه توسعه صنایع پاک با بهره گیری بهینه از فن آوری اطلاعات باشد .

چرا شهرداران پیشنهادی رامسر تایید نمی شوند؟

 

شهردار رامسر:؟؟؟

 

مدیرکل اطلاعات استان مازندران گفت: با برخی از نامزدهای شهردار شدن چند ساعت صحبت کردیم وقانع شان کردیم که شهردار نشوند بهتر است، چون هم به صلاح خودشان بود هم به صلاح مردم.

حجت الاسلام محمد حکیم -مدیرکل اطلاعات استان مازندران- با بیان اینکه 14 نفر از گردونه شهردار شدن خارج شدند گفت : از این تعداد هفت نفر در ماه گذشته از طریق بررسی های انجام شده از سوی اداره اطلاعات و استاندار رأی عدم صلاحیت دریافت کردند و هفت نفر دیگر کسانی بودند که با گفت و گوها و مشورت های چند ساعته قانع شان کردیم که شهردار نشوند بهتر است چون هم به صلاح خودشان بود هم به صلاح مردم .

حکیم علت عدم صلاحیت هفت شهرداررا فعالیت غیرقانونی در حوزه صدور پروانه های خلاف مقررات و قانون، تغییر غیرمجاز کاربری زمین ها و عدم نظارت بر ساخت و سازهای شهری عنوان کرد .

وی همچنین بخشی از تخلفات در حوزه شهری را آشنا نبودن شهرداران با مقررات وقوانین شهری بیان کرد .

حکیم خاطر نشان کرد : شأن شهردار باید خدمت رسانی به مردم باشد و این اولویت را باید به عنوان بالاترین شأن مقام و پست کاری خودقراردهد.

وی افزود : شناسایی گلوگاههای فساد در شهرداری ها باید توسط شهرداران تحت مدیریت قرار گیرد و حوزه صدور پروانه های ساخت و ساز و امور اداری و مالی باید توسط کارشناسانی که دارای چشم های امین هستند کنترل شود .

مدیرکل اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه 90 درصد تخلفات انجام شده در شهرداری ها در زد و بند و اعمال نفوذ متمکنین بوده است گفت : درآمدزایی که خارج از چارچوب قوانین شهر و شهرداری باشد حرام و غیرمجاز است .

وی ادامه داد : شهرداری که نتواند مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی پرسنل خود را حل کند و نظارت بر تعهدش نداشته باشد چگونه می تواند بر یک شهر چند هزار نفری بر اقشار مختلف نظارت داشته باشد .

حکیم : مبلمان و آثار شهری ، شهر ساری را ضعیف عنوان کرد و گفت : کوچه های شهر ساری عتیقه و نیازمند تلاش مسئولین امور شهری و شهرداری در جهت تغییر مبلمان و آثار شهری آن به عنوان مرکز استان است.

کندلوس و مدیر آن و گفتگو

جهانگیری: کاندیدای قتل‌های زنجیره‌ای بودم

گفت و گو با علی اصغرجهانگیری،نویسنده،شاعر وموسس موزه مردم شناسی کندلوس.

اشاره:

دکتر علی اصغرجهانگیری متولد اسفندماه سال 1325 در روستای کندلوس از توابع کجور است.وی پس از اتمام دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه در ایران راهی آمریکا می‌شود و در ایالت تگزاس در رشته حفاری چاه نفت ادامه تحصیل می‌دهد و در کمپانی بایرون جکسون به فعالیت می‌پردازد.

 پس از تحصیل به ایران بازمی‌گردد و به دلیل پذیرفته‌شدن در بورس سازمان‌ملل متحد در دانشکده وین در رشته پلمیر و الیاف مصنوعی تحصیل خود را آغاز می‌کند.

دکتر جهانگیری زمانی که به ایران بازمی‌گردد در کارخانجات سیمان تهران مشغول به کار می‌شود و همزمان با کار در کنکور دانشگاه پلی‌تکنیک پذیرفته می‌شود و کارشناسی ارشد مهندسی نساجی مدرک تحصیلی بعدی اوست.

وی به مدت ده سال مدیریت شرکت تولیددارو را به عهده می‌گیرد و همزمان با وقوع انقلاب، کارخانه هگزان که تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی بود را تاسیس می‌کند.

 همزمان مجتمع کشاورزی کندلوس را هم احداث می‌ کند با این هدف که بتواند برای منطقه محروم و دورافتاده کندلوس کاری انجام دهد.

 ثبت موسسه فرهنگی و خیریه نیز از پروژه‌هایی بود که همزمان با هگزان و مجتمع کشاورزی کندلوس انجام ‌داد. دکتر جهانگیری در زمان جنگ به دانشکده لندن می‌رود و موفق به اخذ مدرک PhD از دانشگاه North field در رشته جامعه‌شناسی می‌شود.

زندگی و تحصیل در تگزاس چطور بود؟

 زندگی در آمریکا انسان را بیشتر رنج می‌دهد زمانی که مشاهده می‌کند ملتی با تاریخ درخشان چندهزار ساله با این همه نعمات و ویژگیهایی که خداوند به این سرزمین عطا فرموده در مقابل سرزمینی با 200 سال قدمت و یک عمر گاوچرانی به درجه‌ای از پیشرفت و تعالی تکنولوژی و علم دست یافته‌اند، عقب مانده و رشد چندانی نداشته است، متاثر می‌شود.

 به همین دلیل تحمل آن فضا برایم دشوار بود و علیرغم برخورداری از شغل و موقعیت مناسب در آمریکا، راهی کشورم شدم. آمریکا با تمام زیبایی‌های ظاهری بدلیل اینکه از احساس و عواطف تهی است برایم دلپذیر نبود.

بنظرم افرادی هم که تبلیغات زندگی در خارج را می‌کنند اگر درونشان را به دقت بررسی کنید متوجه خواهید شد که آنان نیز تفکر مشابه من را دارند و جبر زمان و مسائلی باعث شده که این سرزمین را برای اقامت انتخاب کنند.

در حال حاضر هنوز شرکت‌ هگزان را در اختیار دارید؟

به دلیل اینکه می‌خواستم فعالیتهای فرهنگی خود را توسعه دهم و زمان چندانی در اختیار نداشتم شرکت هگزان را با شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی شریک شدم. متاسفانه وجود مدیریتهای دولتی و جناح بندیهایی که در این تشکیلات وجود داشت کمتر از یک سال باعث تعطیلی هگزان شد و هنوز هم کشمکش‌های آن برایم باقی مانده است.

در ایران و خارج از کشور سمت‌های مختلفی داشتید و این نشان می‌دهد نیاز مالی برایتان مطرح نبوده است که از تمام آنها دست کشیدید و در ایران کسب و کار را برای خود شروع کردید؟

بله بنده در 25 سالگی مدیرعامل تولید دارو شدم حتی بعضی اوقات خجالت می‌کشیدم به 300 نفر پرسنل که اکثرا با 20 سال سابقه کار بودند، مدیریت کنم! به دلیل عشق به ایران به دنبال راهی بودم که دینم را نسبت به آن ادا کنم لذا یک منطقه محروم از کشور را انتخاب کردم و به وزارت کشور نامه‌ای ارسال و جریان را توضیح دادم در پاسخ نامه برایم نوشتند که در جغرافیای ایران چنین منطقه‌ای وجود ندارد. به من برخورد که حتی وزارت کشورهم از وجود این منطقه آگاه نیست.

ابتدا فکر کردم که چگونه می‌توانم فقر را در این منطقه ریشه‌کن سازم لذا به توزیع قند، چای و سایر مایحتاج زندگی پرداختم اما متوجه شدم باید ماهیگیری را به مردم یاد دهم نه ماهی خوردن را! در این سرزمین چیزی وجود نداشت جز یک طبیعت منحصربه فرد و چشم‌نواز.

 لذا به مطالعه گیاهان آن منطقه پرداختم و یاد گرفتم چگونه طبیعت را به خدمت بگیرم سپس اقدام به راه‌اندازی لابراتوار و مدرسه کردم. به دانش‌آموزان آموختم گیاهان دشت‌ها را بچینند و به لابراتوار بفروشند تا هزینه تحصیل خود را هم از این طریق تامین نمایند. به این ترتیب 184 نفر از 30 روستا مشغول تحصیل و کار شدند و هزینه‌های تحصیل خود را هم از طریق چیدن گیاهان تامین می‌کردند.

این کارخانه یکصد فرآورده تولید می‌کند و به اکثر کشورهای دنیا صادر می‌کند. من 250 گونه گیاه را از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده‌ام و به ایران آورده‌ام و همان برایم پشتوانه‌ای شد که اهداف عمرانی‌ام را ادامه دهم.

به 66 روستا برق‌رسانی کردم، مخابرات،‌درمانگاه، مدرسه، موزه،‌ رستوران، پارک، فروشگاه و به طور کلی آنچه که در زندگی امروز بشر ضرورت دارد در این منطقه ایجاد کردم. من هیچ پشتوانه‌ مالی یا میراث هنگفتی برای انجام این امور در اختیارنداشتم هیچ ارتباطات نفوذی هم در سیستم‌های دولتی نداشتم بلکه فردی آزاد و مستقل و مفتخر به روستایی بودن هستم.

 با تلاش شبانه روزی تمام فعالیت‌هایی که اشاره کردم تحقق یافت و هنوزهم مسیر را ادامه می‌دهم. در حال حاضر کارشناس برنامه‌ علم و زندگی و نیز برنامه روزنه‌ها را در رادیو، انتشار آثاری در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی، بازسازی و اجرای بیش از 20 ملودی موسیقی سنتی، احداث و اهدای موزه کندلوس، تحقیق و تولید بیش از یکصد محصول تولیدی از منشا طبیعت، تهیه مقالات گوناگون در زمینه‌های شوینده‌ها، محیط‌زیست، تولید انسانهای طبیعی، تکنولوژی ساخت دارو از طبیعت، برگزاری سمینارهای مرتبط و همکاری با دانشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی به منظور ارائه طرحهای کوچک و بزرگ اشتغالزایی تحت عنوان بانک اشتغال،‌ تهیه و پیشنهاد پروژه‌های ایجاد باغ بوتانیک و نیز برپایی دهکده تاریخ جهت معرفی آئین‌ها و سنتهای اجتماعی کشور پیش از حمله مغول به ایران نیز از سایر فعالیتهایم است.

چگونه کار در گیاهان دارویی را انتخاب کردید؟آیا هنگام شروع از این فعالیت نیازسنجی صورت دادید که سودآور است یا خیر؟ متاسفانه زمانی که از گیاهان دارویی صحبت به میان می‌آید فورا جوشانده و دم کرده گیاهان و بیماری به ذهن می‌رسد در صورتیکه این امر بخش بسیار کوچکی از گیاهان است.

 امروزه گیاهان در 75 هزار فرآورده آرایشی، بهداشتی، غذایی، صنعتی و... حضور دارند و به زودی دنیا به سمت آنها باز خواهد گشت زیرا مواد شیمایی عوارض نامطلوب و سود خود را بروز داده‌اند پس به سمت استفاده از گیاهان بازخواهیم گشت اما علمی‌تر و اصولی‌تر از گذشته.

 گیاهان دارویی یا گیاهانی که مصارف صنعتی دارند از کشت بسیار ارزانی برخوردار می‌باشند نیازی نیست که هرساله کاشت شوند و به شخم، کود و سم سالیانه نیاز ندارند. قیمتش هم حداقل 10 برابر کشت های سنتی است در واقع تولید آن دوبرابر ارزانتر و فروشش 10 برابر گرانتر می‌باشد.

 این یک ویژگی اقتصادی فوق‌العاده ارزشمند محسوب می‌شود. نکته جالب این است که هرکدام از این گیاهان می‌توانند زیرمجموعه‌ای برای فرآوری مهیا کنند و صدها کارگاه کوچک و اشتغال چندین نفر را موجب گردد برای بازارهای جهانی هم به دلیل اینکه نصف کره زمین فاقد گیاه است و با کارگر روزی 60 دلار، انرژی گالنی 3 دلار، هزینه‌های بالای گمرک و مالیات و... اصلا توجیه اقتصادی ندارد که اقدام به کشت این محصول را نمایند لذا نیاز خود را از کشورهائی مانند هند، مراکش، چین و... تامین می‌‌کنند که متاسفانه ایران در جدول جایگاهی ندارد.

از کشورهای جهان سوم این محصولات را خریداری می‌کنند زیرا تولید آنها برای خودشان بسیار گران تمام می‌شود. گیاهان دارویی تنها محصولی است که دست دنیا جهت خرید آن به سمت ما دراز است آنها ناچارند خریدار و مشتری محصولات ما باشند در منطقه محرومی که هیچ امیدی نبود توجه و توسعه گیاهان بسیار حائز اهمیت تلقی شد. از این طریق تعداد زیادی از بیکاران ناامید دارای شغل شدند.

تفاوت گیاهان وحشی و گیاهان ژنتیک در ماده موثرآنان است که در گیاهان، ژنتیک چندبرابر مورد تقویت قرار گرفته‌اند. مثلا اگر گیاه مریم گلی را در لابراتوار استخراج کنید حدود 7/5 درصد متیل سالی سیلات از آن گرفته می‌شود در صورتیکه گیاه ژنتیک آن 6/3 درصدمتیل سالی سیالات دارد این موضع به اندازه‌ای ارزش افزوده بالایی دارد که قابل مقایسه با گونه‌های وحشی نیست.

ضمن اینکه باور داشتیم بازارهای جهانی همیشه خریدار هستند و هرگز نمی‌توانیم پاسخگوی یک درصد بازار آن هم باشیم. در چه سالی مجتمع کشاورزی کندلوس را تاسیس کردید؟ دوماه پس از وقوع انقلاب مقدمات کار را شروع کردم و در سال 1363 به طور رسمی فعالیت مجتمع آغاز شد.

به گردش مالی کار در آن روستای کوچک و دورافتاده هم اشاره می‌کنید؟

زمانی که مجتمع کشاورزی کندلوس راه‌‌اندازی شد چند پروژه دیگر راهم انجام می‌دادم. حاصل تمام آن تلاشها تربیت مدیرکل، وکیل، شاعر، موسیقی‌دان، نویسنده و... از میان 180 کودک بود که می‌خواستند همان چوپان، کشاورز و... باقی بمانند.

به دلیل تلاش هایی که در توسعه و آبادانی کندلوس صورت گرفت این منطقه جهانی شده است و دولت آن را به عنوان یک منطقه توریستی بین‌المللی انتخاب کرده است. مانند دهکده‌هایی که در جنوب فرانسه از اقصی نقاط دنیا توریست و جهانگرد دارد. دولت دکتر احمدی‌نژاد 500 میلیون تومان بودجه صرف آن کرد و کندلوس امروز قطب بین‌المللی توریستی است. سالی 60 هزار گردشگر داریم که اتفاق پیش پاافتاده‌ای برای یک ایرانی نیست.

 اما در این مدت حتی یک خسته نباشید ساده هم از سیستمهای دولتی دریافت نکردم. هرچند فرهنگ تاریخی کشورمان به نحوی است که افراد پس از مرگشان موردتوجه و عنایت قرار می‌گیرند! طی سال های فعالیتم هیچ بودجه‌ای از دولت نگرفتم و همیشه بصورت شبانه روزی کار کرده‌ام.

 در این سالها حتما با مشکلاتی هم مواجه بودید چگونه با آنها برخود می‌کردید؟

زمانی که شرکت‌ هگزان را با پتروشیمی شریک شدم پس از مدتی متوجه شدم حاصل 20 سال تلاش بی‌وقفه‌ام به صفر رسیده است و من مانده‌ام و کوهی از بدهی که پتروشیمی آنرا پرداخت نکرده بود و بانک مرا مقصر می دانست زیرا امضای مدارک و اسناد با بنده بود.

هرروز با دادگاه و مامور روبه رو بودم. لذا مجبور شدم از طریق نزول بدهی ها را پرداخت کنم و مجددا با اجاره یک دفتر کوچک کارم را از صفر آغاز نمایم. شرایط بسیار سختی پیش‌رو داشتم، فشارهای مالی زیادی هم به دوشم بود از سویی دو میلیارد تومان بدهی به بانک داشتم و مرا ممنوع‌الخروج اعلام کرده بودند دورانی را سپری کرده‌ام که حتی هزینه روزمره هم به سختی تامین می‌شد و مجبور بودم آلبوم‌های تمبر را بفروشم اما تلاش کردم و با یک دفتر کوچک به تولید لوازم آرایشی بهداشتی پرداختم و برای اولین بار در ایران ژل کتیرا را روانه بازار مصرف کردم.

سپس با پوست میوه‌های معطر چای کیسه‌ای با 10 طعم مختلف را به تولید انبوه رساندم که آن‌هم با موفقیت روبرو شد. شبانه‌روز کار کردم تا توانستم سراپا بایستم. بارها گفته‌ام اگر مرا در کویرلوت رهاسازی پس از یک سال که به کویر بیایید مشاهده خواهید کرد که در آنجا هم باغی درست کرده‌ام!

در طی سالهای فعالیتم با شکست‌های وحشتناک و سنگینی مواجه بودم حتی به دلیل حضور درعرصه‌های فرهنگی کاندیدای قتل‌های زنجیره‌ای هم شدم. وزارت اطلاعات بعدها متوجه شد که من فردی سیاسی نیستم بلکه عاشق ایران و سرزمینم می‌باشم. ایران سرزمینی بسیار گسترده و بزرگ است که در آن انرژی ارازنتر از آب است، 8 هزار و 300 گونه گیاه در این سرزمین وجود دارد، 300 روز آفتابی داریم و 20 میلیون نیروی جوان در اختیار است با یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مساحت.

اینها ثروت اندکی نیست همه‌‌چیز برای پیشرفت مهیاست اما اگر ملتی در چنین سرزمین پربرکتی، فقیر باشد دلیل آن فقر فرهنگی است. با یک ایده نو در شرایطی که میلیونها تومان بدهکار بودید کسب و کار جدیدی راه انداختید و پس از یکسال هم به موفقیت دست یافتید، در حال حاضر چند مجموعه تحت مدیریت شما اداره می‌شود؟

 سه مجموعه فرهنگی که شامل یک موزه مردم‌شناسی با اشیائی از دوران قبل از میلاد تا اواخر عهد قاجار.

این مجموعه شامل رستوران، مهمان‌سرا، پارک، فروشگاه و کلیه اماکن موردنیاز توریست‌ها است. مجتمع کشاورزی کندلوس هم به عرضه گیاهان دارویی می‌پردازد. موسسه خیریه هم به فعالیت‌های عمرانی فرهنگی و بهداشتی می‌پردازد. در حال حاضر پروژه بسته‌بندی آب را دنبال می‌کنم تا یکصد شغل جدید ایجاد شود.

بدین منظور در یک منطقه محروم چشمه‌ای شناسایی کرده‌ام که آب آن از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، فعلایت دیگری که شروع کرده‌ام ساخت و ساز مجموعه‌هایی در مناطق کوهستانی کشور جهت فروش یا اجاره به گردشگران می‌باشند.

به عقیده شما هر انسانی می‌تواند کارآفرین باشد؟

خیر. کارآفرین دو بخش دارد که ریشه در ژنتیک و اکتساب از محیط دارد. فردی که از همان کودکی جاه‌طلب است و بزرگ فکر می‌کند و ایده‌های متعددی در ذهن می‌پروراند باید دانست که کارآفرین است و همین انسان کوچک، افق‌های بزرگی را مشاهده می‌کند.

 شرایط زندگی و اجتماع در کارآفرین شدن افراد موثر است ما در این جامعه و با این دولت زندگی می‌کنیم و می‌دانیم کسی به دادمان نخواهد رسید و حتی مورد تمسخر هم قرار می‌گیریم. اگر ایده‌هایی در ذهن دارید آن را باور کنید اما اگر به آن تحت عنوان سکو نگاه می‌کنید، کار نکردن را بهانه نکنید.

اگر آن این ایده را باور دارید آن را باور سازید. من اعتقاد ندارم که این امر مشکل بزرگی برای توقف باشد. طرح را می‌توان با دوستان،‌ اطرافیان و بانک در میان گذاشت و انجام داده من برای تحقق ایده‌ام منزلم را به فروش رسانده‌ام اما از همان ابتدا به آن دیده اطمینان کافی داشتم.

حتی زمانی که با مشکلات متعددی هم مواجه شدم و پول نزول کردم هم این اعتقاد را داشتم و لحظه‌ای متزلزل نشدم. ممکن است به جالب‌ترین ایده‌ای که تاکنون داشتید اشاره کنید؟ احداث موزه مردم‌شناسی توسط یک فرد حقیقی، ایده‌ای بود که بازتابهای گسترده‌ای در جامعه داشت.

اینکه برای نخستین بار به جای پودر لباسشویی، مایع لباسشویی به تولید رسیده و روانه بازار شده ایده جالبی بود که در سال 73 به مرحله اجرایی رسید. هرچند ده سال مبارزه کردم تا ایده‌ام را به مرحله عمل تبدیل کردم. معقتدم کارآفرین نباید عمرش از به انجام یک فعالیت اختصاص دهد. باید سراغ فعالیت‌های دیگر هم برود و مثلا صد ایده را به نتیجه برساند. اگر کارآفرین در یک شغل باقی بماند دیگر کارآفرین نیست.

لطفا پاسخ دهید:

 

پرسش از شما عزیزان

 

سلام بر شما دوستان همراه :

همانگونه که می دانید آدرس اصلی «اخبار رامسر» عبارت بود از:

www.ramsarnews.persianblog.com

که مدتی است در این آدرس اختلالاتی بوجود آمده است و مدیران سایت  persianblog

با قرار دادن ir بجای com مشکل را موقتا رفع کرده اند و اکنون شما می توانید از طریق آدرس :

www.ramsarnews.persianblog.ir

به صفحه اصلی اخبار رامسر مراجعه کنید.

حسن آدرس فوق به کامل بودن آن است که اگر به آن مراجعه کنید دلیل آن را خواهید یافت.

یکی از مهمترین امکانات آن سهولت در ارسال اخبار و تحلیلهای خبری و سایر مطالب دلخواه برای شما عزیزان است که براحتی می توانید از طریق بخش خبرها و نظرها که در قسمت راست صفحه اصلی قرار گرفته، این کار را انجام دهید.

پرسشهای ما:

آیا شما قبلا با این آدرس آشنا بودید؟

آیا مایلید از این پس از طریق آدرس فوق به اخبار رامسر مراجعه کنید؟

 آیا در مورد آدرس مذکور نظری دارید؟

در مورد همکاری با ما نظرتان چیست؟

لطفا در صورت تمایل پاسخهایتان را از طرق زیر برایمان ارسال فرمایید:

۱-  ramsarnews@yahoo.com

۲- با استفاده از بخش خبرها و نظرها در آدرس : www.ramsarnews.persianblog.ir

۳- ورود به بخش نظرات همین یادداشت

ضمن تشکر از توجه شما گرامیان، در انتظار ارسال پاسخهایتان هستیم.

همیشه پیروز باشید.

ارادتمندان شما: خبرنگاران جوان رامسر

 

 

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در رامسر...

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در رامسر اعلام کرد:

طرح استرس زدایی از مدارس در دستور کار مجلس دانش آموزی قرار گرفت

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران اعلام کرد: طرح " استرس زدایی از محیط مدارس " از امروز در دستورکار دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی پایتخت قرار گرفت .

محسن مطلبی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود :رئیس سازمان آموزش وپرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان سازمان دانش آموزی امروز طی نشستی به بررسی عوامل محیطی ، وراثتی ، خانوادگی و اجتماعی استرس زدایی درآموزشگاه ها پرداختند .

وی گفت :ازاین پس جلسات این چنینی ماهی یک باربرگزارمی شود و امید می رود بر اساس محورهای آن به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم .

رئیس سازمان دانش آموزی همچنین ادامه داد : اردوی آمادگی دانش آموزان پسر اعزامی به حج ازدیروز دراردوگاه شهید چمران تهران آغاز شده و امروز به پایان می رسد .

مطلبی زمان اعزام کاروان  پسران  دانش آموز را به حج 6 شهریوراعلام کرد . 

وی گفت : آخرین دوره اردوهای دانش آموزدختران ممتاز نیز امروز افتتاح و شنبه هفته آینده به پایان می رسد .

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران مجموع دخترانی را که به اردوی رامسر رفته اند حدود 10 هزار نفر عنوان کرد .