رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اختصاص یک‌میلیارد تومان به شهرهای نمونه گردشگری و رامسر

6-70.jpg

اختصاص یک‌میلیارد تومان به شهرهای نمونه گردشگری و رامسر  

» سرویس: فرهنگی و هنری - گردشگری و حج

مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تهیه‌ی طرح جامع شهرهای نمونه گردشگری خبر داد.

جلال تاجیک در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا با بیان این‌که این بودجه در ردیف متفرقه‌های بودجه‌ی سال 93 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش‌بینی شده است، افزود: فعلا همین مقدار اعتبار در نظر گرفته شده؛ اما سعی داریم از شهرداری‌ها و استانداری‌ها نیز کمک بگیریم تا طرح جامع شهرهای نمونه گردشگری تا سه چهار ماه آینده تکمیل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سطح اعتبارات‌، شهرهای بزرگی چون ری و شیراز را از تخصیص این بودجه مستثنی کردیم‌، چون آن‌ها نسبت به سایر شهرهای نمونه گردشگری توانمند هستند و فعلا به این اعتبار نیازی ندارند. فکر کردیم بهتر است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همین مقدار بودجه اندک را برای شهرهای نمونه گردشگری که توانمند نیستند صرف کند، با این حساب این اعتبار به 11 شهر نمونه گردشگری اختصاص می‌یابد.

تاجیک همچنین از آغاز سفرهای نظارتی کارشناسان کارگروه شهرهای گردشگری به این شهرها خبر داد و افزود: این سفرهای نظارتی با هدف بازدید تخصصی از تاسیسات گردشگری شهرهای نمونه صورت می‌گیرد که نخستین سفر در 27 دی‌ماه از شهر نیشابور خواهد بود و دومین بازدید در بهمن‌ماه به استان یزد که سه شهر نمونه گردشگری را در خود جای داده انجام می‌شود تا نقطه نظرات درباره‌ی این شهرها دقیق‌تر دریافت شود.

مشهد، شیراز، ری، نیشابور، بسطام، رامسر، لاهیجان، تفت، ابرکوه، میبد، سرعین، ماهان و دماوند، 13 شهری هستند که از دولت قبل مصوبه‌ «شهر نمونه گردشگری» را گرفتند و کاشان نیز به عنوان شهر نمونه‌ چهاردهم در فهرست انتظار گرفتن مصوبه از دولت است تا به این فهرست اضافه شود، این شهرها با وجود آن‌که مصوبه هیات دولت را گرفته‌اند؛ اما تا کنون هیچ اعتبار خاصی برای‌شان تعریف نشده است.

سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز 19 آذرماه در جمع فرمانداران و شهرداران شهرهای نمونه گردشگری به آن‌ها اولتیماتوم داد که تا آخر سال فرصت دارند تا با مرور برنامه‌های گذشته، نقشه سه سال آینده را ارائه دهند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد