رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سخنگوی شورای شهر رامسر: شهرداری‌ها با نظام سنتی...

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر رامسر:
 
 
شهرداری‌ها با نظام سنتی قادر به پاسخگویی به مردم نیستند
 

خبرگزاری دیلم : سخنگوی شورای شهر رامسر گفت: اگر بخواهیم در شهرسازی موفق عمل کنیم باید در دو محور سازمانی و شهرسازی حرکت کنیم و بپذیریم که شهرداری‌ها با نظام سنتی قادر به پاسخگویی به مردم نیستند.

محمد طاهر چاوش ثانی امروز در اولین نشست شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش مرکزی شهرستان رامسر گفت: افق دورنمای هر شهر نشان دهنده بسیاری از زیرساخت‌هاست و با در نظر گرفتن آن می‌توان به بسیاری از زیرساخت‌های شهر رسید.
وی اظهار داشت: امروزه بحث شهرسازی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ولی باید با نگاه بازتری به آن نگریست و از متخصصین امر استفاده کرد.
چاوش ثانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در شورای شهر، آینده شهر است و برای به دست آوردن شهری زیبا با مطالعه و برگزاری جلسات بحث و تبادل نظر سعی در اجرایی کردن آن داریم.
وی افزود: با توجه به بحث شهرسازی امروزه نیاز ما به مدیریت جامع شهری داشته و برای رسیدن به آن باید ابزار های زیادی داشته باشیم.
چاوش ثانی تصریح کرد: در حال حاضر به اثبات رسیده که برای موفقیت مدیریت جامع باید از نظام پیشنهادها استفاده کنیم.

 

اخبار فعالیتهای قرآنی در شهرستان رامسر

 

Go to fullsize image

اخبار فعالیتهای قرآنی در شهرستان رامسر

 

نشست شورای طرح و برنامه فعالیت‌های قرآنی رامسر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پنجمین نشست شورای طرح و برنامه فعالیت‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، چهارشنبه 25 اردیبهشت با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی آمل، در این جلسه حجت‌الاسلام «رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، درباره برگزاری مراسم اختتامیه پیش‌دبستانی‌های قرآنی مطالبی ارائه کرد.

در ادامه «محمدابراهیم گلین‌مقدم»، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی این شهر، از شروع به کار سومین مرکز قرآنی مردمی در رامسر با عنوان «نورالرقیه(س)» و با مسئولیت «یعقوب خاضع» خبر داد.

مراسم اختتامیه کلاس‌های پیش‌دبستانی قرآنی در رامسر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه کلاس‌های پیش‌دبستانی قرآنی رامسر، پنج‌شنبه 26 اردیبهشت، در سالن آمفی‌تئاتر اردوگاه میرزا کوچک‌خان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به همت اداره تبلیغات اسلامی، مراسم اختتامیه کلاس‌های پیش‌دبستانی قرآنی رامسر با حضور 200 نفر از دانش‌آموزان و اولیاء آنان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «اسماعیل رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر گفت: همکاری مطلوب بین اداره‌های تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش، موجب شکل‌گیری چنین برنامه‌های موفقی شده است.

وی افزود: امسال تعداد 13 کلاس از کلاس‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان را اداره تبلیغات اسلامی پشتیبانی فکری، مدیریتی و آموزشی کرده است.

رمضانی با اشاره به این مطلب که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: آشناکردن کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و قرآنی، از وظائف والدین، مربیان و دستگاه‌های فرهنگی است.

در پایان این مراسم، به دانش‌آموزان و مدیران مدارس، هدایائی اعطا شد.

آزمون شفاهی قرائت سطح یک قرآن در رامسر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: توسط مرکز قرآنی ـ مردمی «کوثر رسول» روستای «کلایه»، آزمون شفاهی قرائت سطح یک قرآن روز گذشته 29 اردیبهشت‌ماه در شهرستان رامسر برگزار شد.

«محمدابراهیم گلین مقدم»، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران نمایندگی آمل، گفت: توسط مرکز قرآنی ـ مردمی کوثر رسول روستای کلایه این آزمون با حضور 25 نفر از قرآن‌آموزان در محل این مرکز قرآنی برگزار شد.

وی افزود: به قبول‌شدگان در این آزمون از سوی دارالقرآن الکریم استان گواهینامه قرآنی اعطا خواهد شد.

همچنین در حاشیه برگزاری این آزمون، «خندان جنت بابائی»، مدیر مرکز قرآنی کوثر رسول، در نشستی با مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در رابطه با دستورالعمل‌های ابلاغی دارالقرآن مازندران به بحث و تبادل نظر پرداختند، که در پایان این نشست مقرر شد مدیر مرکز قرآنی کوثر رسول رامسر برنامه‌های قرآنی فصل تابستان خود را در اولین فرصت به اداره تبلیغات اسلامی رامسر ارایه کند تا به بررسی این برنامه‌ها پرداخته شود.

برگزاری نشست برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی کانون قرآن رامسر

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست طرح و برنامه فعالیت‌های قرآنی فصل تابستان کانون قرآن رامسر، روز گذشته 29 اردیبهشت‌ماه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، حجةالاسلام «رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در جلسه طرح و برنامه فعالیت‌های قرآنی فصل تابستان کانون قرآن رامسر که با حضور مسئول کانون قرآن رامسر برگزار شد، از زحمات نیروهای فعال قرآنی تقدیر به‌عمل آورد و گفت: وضعیت توریستی شهرستان رامسر در فصل تابستان بزرگترین مانع برای انجام فعالیت‌های فرهنگی قرآنی است که باید در این رابطه تمهیداتی را اندیشه کرد.

وی افزود: از آنجایی که در سال نوآوری و شکوفایی قرار گرفتیم باید کلاس‌های قرآنی در دست اجرا، به‌ویژه طرح مصباح الهدی را، با ابتکاری جذاب و در مکان‌های مختلف شهر با ویژگی‌های اقلیمی متنوع برگزار کنیم.

رمضانی تصریح کرد: برای تحقق فعالیت‌های قرآنی طرح تابستان، لازم است همکاران قرآنی با در نظر گرفتن مناسبت‌های این فصل برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند‌.

در ادامه این جلسه «محمدابراهیم گلین مقدم»، مسئول کانون قرآن رامسر، فهرست عناوین فعالیت‌های قرآنی فصل تابستان را ارائه داد و گفت: اردوی سفر مشهد مقدس ویژه مربیان و قرآن‌آموزان مصباح الهدی این شهر از فعالیت‌های مهم تبلیغی قرآنی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر است.

سونامی در خزر؟

 Go to fullsize image

سونامی در خزر؟

 

شمال نیوز: رئیس مرکز ملی اقیانوس شناسی نسبت به وقوع سونامی در سواحل دریایی کشور هشدار داد و خواستار تشکیل کارگروه ویژه مخاطرات دریایی در سازمان مدیریت بحران کشور و راه اندازی مرکز هشدار مخاطرات دریایی کشور شد.

دکتر وحید چگینی امروز در نشست مطبوعاتی مخاطرات دریایی در مرکز ملی اقیانوس شناسی با بیان این مطلب گفت: سونامی موج بلندی است که در اثر عواملی نظیر لرزه های دریایی، زمین لغزه و فوران آتشفشان های زیردریایی به وجود می آید. دوره تناوب این موج از چند دقیقه تا حدود یک ساعت است و بیشتر سونامی ها در سواحل کشورهایی نظیر ژاپن در اثر زلزله زیردریایی به وجود می آیند و بزرگی سونامی ها رابطه نزدیکی با شدت زلزله دارد و می توانند طول اقیانوس را با سرعتی بیش از 800 کیلومتر بر ساعت طی کنند.

وی با بیان اینکه اقیانوس هند فاقد سامانه هشدار سونامی است، گفت: در اسناد و منابع رسمی 2 منبع برای تولید سونامی در حوزه اقیانوس هند معرفی می شود که یکی در سوماترا و دیگری در مکران است و طول گسل مکران زیاد و قریب به 900 متر است. اگر سونامی در مکران باشد مردمی که در سواحل خلیج فارس زندگی می کنند چندان تحت تاثیر نخواهند بود اما در کل منطقه ساحلی دریای عمان از تنگه هرمز تا انتهای سیستان و بلوچستان را در برمی گیرد.

رئیس مرکز ملی اقیانوس شناسی افزود: در شمال ایران نیز احتمال سونامی می رود لذا هر چه زودتر باید مرکز هشدار سونامی را ایجاد کنیم و در مقابل مخاطرات دریایی آماده باشیم.

وی در خصوص زمان وقوع سونامی اظهار داشت: به هیچ وجه نمی توان زمان وقوع سونامی را پیش بینی کرد، ممکن است سال دیگر یا 50 سال دیگر اتفاق افتد اما محاسبات دانشگاه تهران و مرکز ملی اقیانوس شناسی نشان می دهد که سونامی در صورت وقوع بین 15 تا 30 دقیقه به سواحل ایران و کشورهای اطراف می رسند لذا فرصت برای هشدار به مردم و تخلیه بسیار کوتاه است و باید سامانه دیده بانی دریایی به طور کامل راه اندازی شود.

وی از احتمال بالا آمدن آب دریای خزر خبر داد و گفت: مسئولان مقداری فراموش کرده اند که در 15 سال پیش سطح آب دریای خزر بالا آمد و مهم ترین وظیفه ستاد حوادث غیرمترقبه این بود که جلوی ورود سیل به منازل مسکونی را بگیرند. مرکز ملی اقیانوس شناسی یادآوری می کند که ممکن است سطح آب خزر باز هم بالا بیاید.

به گفته وحید چگینی مقرر بوده رئیس یا قائم مقام ستاد حوادث غیر مترقبه کشور نیز در این نشست مطبوعاتی شرکت کنند که بخاطر شرکت در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور موفق به حضور در مرکز ملی اقیانوس شناسی نشدند.

مشایی:غرور ملی یک ضرورت تمام عیار است

مشاعی : باید درهای کشور را باز کنیم

 

مهندس مشایی:

 

غرور ملی یک ضرورت تمام عیار است 

 

 شمال نیوز: معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : باید درهای کشور را به روی گردشگران خارجی بازکنیم .
" اسفندیار رحیم مشایی " عصر روز یکشنبه در جمع مدیران اجرایی استان گیلان در محل استانداری این استان افزود: ارج گذاری میراث فرهنگی در سطح بین المللی موجب بلند آوازه کردن نام ایرانی و عظمت نام ایران می شود.
وی اظهار کرد: ما را در دنیا خشن و سیاه و طرفدار سیاهی معرفی می کنند در صورتیکه ما یک ملت عمیق فرهنگی و مهربان و طرفدار صلح و دوستی هستیم .
وی اضافه کرد: باید برای خود تبلیغ کنیم زیرا با توجه به انزوایی که برای ما پدید آوردند نمی توانیم به تکلیف خود عمل کنیم .
وی ادامه داد: نام ایران اگر امروز به حقیقت در دنیا برده شود نام اسلام بلند می شود و اسلامی که امروز با پول نفت تبلیغ می شود اسلام نیست و اسلام واقعی متعلق به این سرزمین است .
" رحیم مشایی " افزود: دنیا امروز باید حقیقت وجود ایران را بشناسد و باید تلاش کنیم و ظرفیت های این ملت را در دنیا عرضه نماییم .
وی اضافه کرد: ثبت یک اثر در فهرست اثار جهانی و حضور گردشگران خارجی در کشور آثار فراوانی دارد.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: باید خودمان را نشان دهیم واز دست اوردهای تاریخی این ملت دفاع کرده و غرور ملی ایرانیان را به تحرک درآوریم .
وی گفت : غرور ملی یک ضرورت تمام عیار است .
وی اظهار کرد: یک ملت اگر درک روشنی از هویت خود نداشته باشد قدرت رفتن به قله ها را ندارد.
وی افزود: ما در انقلاب اسلامی به هویت ، حقیقت و جهان پرمعنایی که با آن سابقه ای داشتیم بازگشت کردیم .
معاون رییس جمهور روز یکشنبه همزمان با روز جهانی موزه برای شرکت در مراسم آغاز به کار فاز سوم موزه میراث روستایی گیلان به این استان سفر کرد.
وی عصر روز یکشنبه همچنین از احیا و بازسازی ساختمان قدیمی هتل ایران نیز بازدید کرد.

جاده دریایی رامسر - تنکابن،یک رویا

Go to fullsize image

 

جاده دریایی رامسر - تنکابن،یک رویا

 

از:س-الف

 

این یک تفکر رویایی بوده که نیازمند کار کارشناسی بیشتری می باشد . ساحل شنی ، بستر غیر مقاوم وخوردگی شدید فلزات در اثر شرایط اقلیمی منطقه از مهمترین موانع این عملیات میباشد .

استفاده از منطقه کوهپایه جهت احداث کمربندی علاوه بر هزینه کمتر موجب رونق کسب وکار در آن مناطق می گردد که شورای شهر میباست به عنوان پروژه ملی منطقه ای به آن توجه ویژه ای نماید تا ضمن کاهش ترافیک در زمان تعطیلات ، مسافرین عبوری و خودروهای سنگین از زیباترین بلوار رامسر جهت عبور استفاده ننمایند.

 

اردو ی کشتی گیران مازندران در رامسر

یک هفته پیش از آغاز جام تختی:

 

کشتی گیران مازندران در رامسر اردو می زنند

 

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیران آزادکار مازندران پیش از حضور در جام تختی، اردویی یک هفته‌ای در شهرستان رامسر خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، تمرین مشترک آنها از روز شنبه هفته جاری در خانه کشتی ساری آغاز شده و شش مربی منتخب این اردو وظیفه دارند آزادکاران را برای شرکت در جام بین المللی تختی آماده کنند.
این جام که به نوعی مسابقه انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شود، در روزهای 16 و 17 خرداد ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
مازندرانی ها که تا کنون نزدیک به 13 سهمیه برای شرکت در جام تختی دارند، در هفته پایانی این اردو، اردویی یک هفته ای در رامسر برپا خواهند کرد و بعد از آن، روانه کرمانشاه خواهند شد.
به نظر می رسد با توجه به اعتراض آنها به شمار نفرات شرکت کننده این استان در جام تختی، نمایندگان بیشتری در این رقابت داشته باشد.

 

معاون عمرانی استانداری مازندران در رامسر:

 

معاون عمرانی استانداری مازندران در رامسر:

 30 هزار تن سیمان برای طرحهای عمرانی در مازندران

 

ساری - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: ماهانه با کمبود 30 هزار تن سیمان برای اجرای طرحهای عمرانی در این استان مواجه هستیم.

سید عیسی هاشمی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر اظهار داشت: اکنون 900 طرح عمرانی در مازندران در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: درصد بالایی از سیمان تولید شده در مازندران در بخش غیردولتی و مردمی مصرف و یا به خارج از استان صادر می شود.

وی میزان تولید سیمان کارخانه نکاء در مازندران را 200 هزار تن ذکر و تصریح کرد: میزان سیمان مورد نیاز استان 170 هزار تن در ماه است.

وی بیان داشت: در صددیم با کاهش سهمیه سیمان بخشهای مردمی و کاهش صدور سیمان به خارج از استان، سیمان مورد نیاز طرحهای عمرانی در دست اجرا را تامین کنیم.

به گفته هاشمی، کمبود سیمان در منطقه در حالی است که از نظر تامین مصالح دیگر نظیر شن و ماسه نیز با مشکلاتی روبرو هستیم.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: محدودیت هایی که منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در منطقه ایجاد کرده مشکل تامین مصالح ساختمانی نظیر شن و ماسه را در استان شدت بخشیده است.

وی احداث معادن شن و ماسه کوهی را برای جبران برخی مشکلات این بخش ضروری دانست.

 

راه اندازی دفتر بورس مازندران در رامسر

 

راه اندازی دفتر بورس مازندران در رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره بورس اوراق بهادار کشور گفت: در سال گذشته 56 هزار میلیارد ریال سهم در بورس اوراق بهادار کشور معامله شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بابل، قاسم محسنی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دفاتر کارگزاری بورس در شهرستان بابل افزود: ارزش بازار اوراق بهادار کشور حدود 45 هزار میلیارد تومان است.

معاون نظارت بر نهاده های مالی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک شرکت بورس اوراق بهادار در کشور سهامی عام است و بخشی از سهام آن به مردم عرضه شده است.

محسنی با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع بازار خارج از بورس در کشور تصریح کرد: استانداردهای پذیرش آن متفاوت بوده و سهامی که در بورس پذیرفته شده در این بازار معامله می شود.

این مسئول بورس کشور ادامه داد: ارزش بازار بورس ایران حدود 45 هزار میلیارد تومان است و بیش از 400 شرکت در زمینه های مختلف فعالیت در بورس حضور دارند.

به گفته محسنی، پارسال 56 هزار میلیارد ریال معامله در بورس کشور صورت گرفته است که بخشی از این معاملات توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شده است.

وی از فروش سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش 30 میلیارد ریال در بورس خبر داد و گفت: 90 شرکت کارگزاری و بالغ بر 432 شعبه در تهران و شهرستانها در حال فعالیت هستند.

مدیر بورس منطقه ای مازندران نیز در سخنانی گفت: از آغاز تاسیس بورس منطقه ای مازندران تاکنون 500 میلیارد تومان سهام در بورس ساری مبادله و داد و ستد شد.

علی جعفری افزود: در این مدت بیش از 12 هزار نفر به مجموع سهامداران بورس ساری پیوسته و بیش از 10 هزار نفر در کلاسهای آموزشی رایگان هر روزه بورس شرکت کردند.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین شعبه بورس مازندران در بابل در روز جاری از افتتاح دو تالار بزرگ بورس در ساری، دفاتر بورس در قائمشهر، نور، تنکابن، آمل و رامسر در سال جاری خبر داد.

مدیر بورس منطقه مازندران ادامه داد: 9 شرکت کارگزاری در بورس منطقه ای مازندران فعالیت دارند که دو شرکت به دلیل وارد نمودن زیان مالی در طول سالهای گذشته اخراج شدند.

جعفری، میزان بازار معاملاتی بورس مازندران را بالغ بر 250 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تنها چهار درصد منابع مالی کشور در مازندران است و از این میزان یک درصد در مازندران انباشت شده و سه درصد باقیمانده در استانهای دیگر هزینه می شود.

 

جاده دریایی رامسر - تنکابن نیازمند اعتبارات ویژه ملی

 

جاده دریایی رامسر - تنکابن نیازمند اعتبارات ویژه ملی

 

ساری - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استانداری مازندران گفت: حدود هفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه کاره مازندران نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر در سوادکوه، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر یکشنبه در جلسه شورای فنی استان در زیرآب اظهار داشت: این مقدار اعتبار برای طرحهایی نیاز است که در حال اجرا هستند و تکمیل طرحهای مطالعاتی نیاز به اعتبار کلان دارد.

وی خاطرنشان کرد: درصد بالایی از 900 طرح عمرانی مازندران در حال اجرا بوده و بقیه در دست مطالعه هستند.

هاشمی یادآور شد: با تخصیص اعتبار یاد شده طرحهای نیمه کاره موجود در مازندران به مرحله بهره برداری می رسند.

به گفته هاشمی، با بهره برداری از طرحهای در دست اجرا تحولی بزرگ در مازندران ایجاد می شود.

معاون امور عمرانی مازندران یادآور شد: برخی طرحها مانند جاده دریایی رامسر به تنکابن و توسعه راه آهن غرب به شرق استان نیازمند اعتبارات ویژه ملی است.

وی ادامه داد: عزم ملی و استانی برای توسعه استان ضرورت دارد و همه باید در این راه تلاش کنند.

مازندران حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

 

نمایش یک هزار سکه و اسکناس تاریخی

 

 

نمایش یک هزار سکه و اسکناس تاریخی

 

مدیر موزه پول موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان گفت: در این موزه ‪ ۷۰۰‬عدد سکه و ‪ ۲۶۰‬قطعه اسکناس از دوره‌های تاریخی مختلف ایران نگهداری و به نمایش درآمده است.


پریسا اندامی روز شنبه و به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سکه‌ها و اسکناس‌های موجود در این موزه متعلق به دوره‌های تاریخی مختلف از دوره پیش از هخامنشیان تا به امروز است.

وی با اشاره به اینکه این موزه در سال ‪ ۷۶‬افتتاح شده است، اظهار داشت:
تاریخ پول و سکه در ایران زمین به دوره هخامنشایان بازمی گردد که در این زمینه سکه‌های از پیش از هخامنشایان نیز در کشور یافت شده است.

عضو هیات اجرایی ایکوم منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به اهمیت سکه در بحث یافته‌های تاریخی، تصریح کرد: وجود سکه و اسکناس نقش مهمی در کسب اطلاعات تاریخی از جمله تحول و دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

اندامی با بیان اینکه سکه یکی از بهترین مدارک برای مطالعات تاریخی است، افزود: معمولا حکام و پادشاهان در ضرب سکه و چاپ اسکناس دیدگاه‌ها و ایده های سیاسی، مذهبی، تفکر، نحوه حاکمیت و حکمرانی خود را لحاظ و اعلام می کردند.

وی اظهار داشت: موزه پول موسسه موزه‌های بنیاد به دلیل داشتن سکه‌های مختلف تاریخی و باستانی این سرزمین و اهمیت پول در بررسی دوره‌های مختلف تاریخی، از موزه‌ها مهم و موثر کشور است.

موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان در مجموع دارای چهار موزه فعال خودرو، پول ، زمان و مجموعه تاریخی کاخ رامسر است.

 

«سرپرست وزارت کشور» منصوب شد

 

«سرپرست وزارت کشور» منصوب شد

 

رییس جمهور با قدردانی از خدمات مصطفی پورمحمدی، در حکمی سید مهدی هاشمی را به عنوان «سرپرست وزارت کشور» منصوب کرد .
 

واحد مرکزی خبر : متن حکم محمود احمدی نژاد به این شرح است :

جناب آقای سید مهدی هاشمی

به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شایستگی و سوابق ارزنده اجرایی شما، به موجب این حکم جنابعالی به سمت «سرپرست وزارت کشور» منصوب می شوید.

امید فراوان دارم که در عین هماهنگی و همکاری با هیات وزیران و انجام وظایف قانونی خویش در تحقق کامل برنامه های چهارگانه دولت شامل عدالت گستری ، مهرورزی ، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور توفیق یابید.

محمود احمدی نژاد رییس جمهور همچنین در مکتوب جداگانه ای خطاب به پورمحمدی آورده است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای پورمحمدی

سلام علیکم

بدینوسیله از زحمات و خدمات خالصانه و دلسوزانه جناب عالی در دوران تصدی مسوولیت وزارت کشور تشکر و قدردانی می کنم .

امیدوارم این تلاش ها در پیشگاه ذات اقدس باریتعالی ماجور باشد و حضرت عالی نیز در تداوم خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی و همراهی با دولت خدمتگزار موفق و موید باشید .

عزت و سعادت جنابعالی را از خداوند منان خواستارم .

 

سخنان منتشر نشده احمدی نژاد در جمع دانشجویان

 

سخنان منتشر نشده احمدی نژاد در جمع دانشجویان

 

 

سخنان منتشر نشده ی احمدی نژاد در جمع دانشجویان 

شمال نیوز: رییس جمهور شامگاه دوشنبه در پاسخ به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران ، که از روسای قوا درخواست پاسخگویی به سوالات دانشجویان پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی را داشتند ، جمع آنان را پذیرفت و تا بامداد سه شنبه و به مدت بیش از ۵ ساعت با آنان به گفتگو نشست .

متن سخنان دکتر احمدی نژاد در این جلسه به این شرح است :

مقدمه ی کوتاهی بگویم و سپس به بحثهای شما اشاره کنم مبارزه حق و باطل و مبارزه برای اصلاح و برپایی عدالت ، سخت ترین و سنگین ترین مبارزه ی طول تاریخ است . اگر کسی خیال می کند ۱ روزه و ۲ روزه و با آمدن و رفتن احمدی نژاد و دیگران مساله حل می شود اشتباه است . البته به معنای نتوانستن و بهتر و بیشتر کار را جلوبردن نیست . سخت ترین بخش اصلاحات مربوط به عدالت است و حتی در بخش فرهنگی کار اینقدر مشکل نیست . خدمت پیامبر اسلام آمدند گفتند توحید را می پذیریم به این شرط که در زندگی و کارهای ما دخالت نداشته باشی . یعنی به عدالت کاری نداشته باشی .

به اندازه ی بزرگی کاری که هدف خلقت است موانع هم وجود دارد . کسی خیال نکند اگر فضای عمومی کشور به سمت عدالت و اصول برگشت و یا تقویت شد دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد . سال 79 رهبر انقلاب در تحلیل شرایط امیرالمؤمنین (ع) اشاره کردند که در طول 25 سال ذائقه های مردم را عوض کردند . نمی خواهم بگویم ذائقه ی مردم ما عوض شده اما در سیستم اداری کشور ، فرهنگ ، ادبیات و ... ذائقه ها عوض شده و بسیاری از مشکلات مانند ناهماهنگی مدیران میانی و کارشناسان به همین بازمی گردد .

نکته ی مهمتر اینکه
ادامه مطلب

 

اولین تصاویر از فراری جدید

 

اولین تصاویر از فراری جدید 

 
 
 

گروه بین الملل: کمپانی فراری اولین تصاویر از محصول جدید خود را به نمایش گذاشت.این محصول جدید که طبق معمول به رنگ سرخ آتشین در آمده با نام جی تی کالیفرنیا معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرخودرو ، جی تی کالیفرنیا تنها به حالت کانور تیبل(سقف جمع شونده)عرضه می شود و موتور آن به جلوی خودرو انتقال یافته است.این سوپر اسپرت زیبا تماما از آلومینیوم ساخته شده و با موتور 3/4 لیتری هشت سیلندر عرضه می شود.

فراری برای این خودرو سیستم تزریق هدایت شونده و کلاچ دوبل را در نظر گرفته است که به حرکت بهتر آن می انجامد.جی تی کالیفرنیا 460 اسب بخار نیرو تولید می کند و در عرض 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

ایام فاطمیه تسلیت باد

ایام فاطمیه

از:فریاد رامسر

سلام
ایام فاطمیه

شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها به ساحت مقدسه آن حضرت و شما دوستدران اهل بیت تسلیت باد .



مظلومیت با همه بخش هاى زندگى صدیقه طاهره پیوند خورد، به ویژه حوادث دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) که همچو تندبادى بر آن ؟یاس نبى? وزید و منجر به شهادت دردناک و غم آور آن ?ریحانه رسول? گردید، اما همین مظلومیت هاى پیوسته نیز همگى یک جهت را نشان مى دهد و آن ?سوى دین دارى و پایدارى به پاى دین اصیلاست.
ادامه  در وبلاگ فریاد رامسر

 

روز بزرگداشت حکیم عمر خیام گرامی باد

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷

روز بزرگداشت حکیم عمر خیام

گرامی باد

 

حکیم عمر خیام (خیامی) در سال 439 هجری (1048 میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقیان بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند. وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت.

تلاشها
خیام در سال 461 هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد , قاضی القضات سمرقند اثربرجسته خودرادر جبر تألیف کرد. خیام سپس به اصفهان رفت و مدت 18 سال در آنجا اقامت گزید و با حمایت ملک شاه سلجوقی و وزیرش نظام الملک، به همراه جمعی از دانشمندان و ریاضیدانان معروف زمانه خود، در رصد خانه ای که به دستور ملکشاه تأسیس شده بود، به انجام تحقیقات نجومی پرداخت. حاصل این تحقیقات اصلاح تقویم رایج در آن زمان و تنظیم تقویم جلالی (لقب سلطان ملکشاه سلجوقی) بود. در تقویم جلالی، سال شمسی تقریباً برابر با 365 روز و 5 ساعت و 48 دقیقه و 45 ثانیه است. سال دوازده ماه دارد 6 ماه نخست هر ماه 31 روز و 5 ماه بعد هر ماه 30 روز و ماه آخر 29 روز است هر چهارسال، یکسال را کبیسه می خوانند که ماه آخر آن 30 روز است و آن سال 366 روز است هر چهار سال، یکسال را کبیسه می خوانند که ماه آخر آن 30 روز است و آن سال 366 روز می شود در تقویم جلالی هر پنج هزار سال یک روز اختلاف زمان وجود دارد در صورتیکه در تقویم گریگوری هر ده هزار سال سه روز اشتباه دارد.

بازگشت به خراسان
بعد از کشته شدن نظام الملک و سپس ملکشاه، در میان فرزندان ملکشاه بر سر تصاحب سلطنت اختلاف افتاد. به دلیل آشوب ها و درگیری های ناشی از این امر، مسائل علمی و فرهنگی که قبلا از اهمیت خاصی برخوردار بود به فراموشی سپرده شد. عدم توجه به امور علمی و دانشمندان و رصدخانه، خیام را بر آن داشت که اصفهان را به قصد خراسان ترک کند. وی باقی عمر خویش را در شهرهای مهم خراسان به ویژه نیشابور و مرو که پایتخت فرمانروائی سنجر (پسر سوم ملکشاه) بود، گذراند. در آن زمان مرو یکی از مراکز مهم علمی و فرهنگی دنیا به شمار می رفت و دانشمندان زیادی در آن حضور داشتند. بیشتر کارهای علمی خیام پس از مراجعت از اصفهان در این شهر جامه عمل به خود گرفت.

خیام و علم ریاضیات
دستاوردهای علمی خیام برای جامعه بشری متعدد و بسیار درخور توجه بوده است. وی برای نخستین بار در تاریخ ریاضی به نحو تحسین برانگیزی معادله های درجه اول تا سوم را دسته بندی کرد، و سپس با استفاده از ترسیمات هندسی مبتنی بر مقاطع مخروطی توانست برای تمامی آنها راه حلی کلی ارائه کند. وی برای معادله های درجه دوم هم از راه حلی هندسی و هم از راه حل عددی استفاده کرد، اما برای معادلات درجه سوم تنها ترسیمات هندسی را به کار برد؛ و بدین ترتیب توانست برای اغلب آنها راه حلی بیابد و در مواردی امکان وجود دو جواب را بررسی کند. اشکال کار در این بود که به دلیل تعریف نشدن اعداد منفی در آن زمان، خیام به جوابهای منفی معادله توجه نمی کرد و به سادگی از کنار امکان وجود سه جواب برای معادله درجه سوم رد می شد. با این همه تقریبا چهار قرن قبل از دکارت توانست به یکی از مهمترین دستاوردهای بشری در تاریخ جبر بلکه علوم دست یابد و راه حلی را که دکارت بعدها (به صورت کاملتر) بیان کرد، پیش نهد. خیام همچنین توانست با موفقیت تعریف عدد را به عنوان کمیتی پیوسته به دست دهد و در واقع برای نخستین بار عدد مثبت حقیقی را تعریف کند و سرانجام به این حکم برسد که هیچ کمیتی، مرکب از جزء های تقسیم ناپذیر نیست و از نظر ریاضی، می توان هر مقداری را به بی نهایت بخش تقسیم کرد. همچنین خیام ضمن جستجوی راهی برای اثبات "اصل توازی" (اصل پنجم مقاله اول اصول اقلیدس) در کتاب شرح ما اشکل من مصادرات کتاب اقلیدس (شرح اصول مشکل آفرین کتاب اقلیدس)، مبتکر مفهوم عمیقی در هندسه شد. در تلاش برای اثبات این اصل، خیام گزاره هایی را بیان کرد که کاملا مطابق گزاره هایی بود که چند قرن بعد توسط والیس و ساکری ریاضیدانان اروپایی بیان شد و راه را برای ظهور هندسه های نااقلیدسی در قرن نوزدهم هموار کرد. بسیاری را عقیده بر این است که مثلث حسابی پاسکال را باید مثلث حسابی خیام نامید و برخی پا را از این هم فراتر گذاشتند و معتقدند، دو جمله ای نیوتن را باید دو جمله ای خیام نامید. البته گفته می شودبیشتر از این دستور نیوتن و قانون تشکیل ضریب بسط دو جمله ای را چه جمشید کاشانی و چه نصیرالدین توسی ضمن بررسی قانون های مربوط به ریشه گرفتن از عددها آورده اند.

خیام و علوم دیگر
استعداد شگرف خیام سبب شد که وی در زمینه های دیگری از دانش بشری نیز دستاوردهایی داشته باشد. از وی رساله های کوتاهی در زمینه هایی چون مکانیک، هیدرواستاتیک، هواشناسی، نظریه موسیقی و غیره نیز بر جای مانده است. اخیراً نیز تحقیقاتی در مورد فعالیت خیام در زمینه هندسه تزئینی انجام شده است که ارتباط او را با ساخت گنبد شمالی مسجد جامع اصفهان تأئید می کند. تاریخنگاران و دانشمندان هم عصر خیام و کسانی که پس از او آمدند جملگی بر استادی وی در فلسفه اذعان داشته اند، تا آنجا که گاه وی را حکیم دوران و ابن سینای زمان شمرده اند. آثار فلسفی موجود خیام به چند رساله کوتاه اما عمیق و پربار محدود می شود. آخرین رساله فلسفی خیام مبین گرایش های عرفانی اوست. اما گذشته از همه اینها، بیشترین شهرت خیام در طی دو قرن اخیر در جهان به دلیل رباعیات اوست که نخستین بار توسط فیتزجرالد به انگلیسی ترجمه و در دسترس جهانیان قرار گرفت و نام او را در ردیف چهار شاعر بزرگ جهان یعنی هومر، شکسپیر، دانته و گوته قرار داد. رباعیات خیام به دلیل ترجمه بسیار آزاد (و گاه اشتباه) از شعر او موجب سوء تعبیرهای بعضاً غیر قابل قبولی از شخصیت وی شده است. این رباعیات بحث و اختلاف نظر میان تحلیلگران اندیشه خیام را شدت بخشیده است. برخی برای بیان اندیشه او تنها به ظاهر رباعیات او بسنده می کنند، در حالی که برخی دیگر بر این اعتقادند که اندیشه های واقعی خیام عمیق تر از آن است که صرفا با تفسیر ظاهری شعر او قابل بیان باشد. خیام پس از عمری پربار سرانجام در سال 517 هجری (طبق گفته اغلب منابع) در موطن خویش نیشابور درگذشت و با مرگ او یکی از درخشان ترین صفحات تاریخ اندیشه در ایران بسته شد.

 

دومین همایش مدون تازه‌های‌طب عفونی در رامسر

 

در رامسر گشایش یافت:

 

دومین همایش مدون تازه‌های‌طب عفونی ویژه پزشکان عمومی

 

دومین همایش مدون تازه‌های طب عفونی ویژه‌پزشکان عمومی روزپنجشنبه باحضور ‪ ۱۵۰‬پزشک از استانهای مازندران و گیلان در سالن اجتماعات هتل پارسیان شهرستان رامسر گشایش یافت.

" احمد علیخانی " دبیر علمی این همایش در گفت و گو با ایرنا، ارایه‌نحوه صحیح مصرف آنتی بیوتیکها در بیماریهای عفونی و مرور مجدد بیماری سل و مقاومت میکروب سل علیه داروهای ضد سل و عوارض ناشی از مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیکها و معرفی آن را از اهداف برگزاری این همایش دو روزه اعلام کرد.

وی مهمترین عوامل ناشی از مصرف بی‌رویه بیماران از آنتی بیوتیک‌ها را عوارض گوارشی، خونی، کبدی و کلیوی و اعصاب و روان دانست.

وی اظهار داشت: در این همایش ‪ ۱۲‬پزشک در زمینه‌اصول مصرف آنتی بیوتیکها، معرفی پنی سیلینها، پانل کاربرد بالینی آنتی بیوتیکها وعوارض ناشی ازمصرف بی‌رویه آنها، مقدمه و ایمنی در سل، اپیدمیولوژی در سل، روشهای نوین تشخیص سل دراطفال، اصول حاکم بر درمان و درمان سل در موارد خاص و نقش پزشک و سیستم بهداشتی در جلوگیری از مقاومت دارویی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش به همت معاونت آموزش دانشگاه پزشکی مازندران و بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان رامسر برگزار شد.

 

فرشید کریمی:باید برای رسیدن به آرمانهای منطقه ای خود تلاش کنیم

 

 

فرشید کریمی:

 

باید برای رسیدن به آرمانهای منطقه ای خود تلاش کنیم

 

یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامسر گفت: رامسریها از قدیم الایام در منطقه شمال کشور به حق گویی،حق گرایی و توانمندیهای فردی و اجتماعی بالا، مشهورند و همیشه  میل به پیشرفت و توسعه در کارها، از خصوصیات بارز آنها محسوب می گشت.

به گزارش رامسرنیوز،فرشید کریمی با بیان اهمیت خردگرایی در زندگی روزمره و میل به پیشرفت افزود: راضی نبودن به وضعیت حال یکی از صفات خوبی است که خداوند عالم در انسانها نهاده است و اگر این صفت نبود هیچگاه جوامع بشری به این اندازه رشد نمی کردند.

وی گفت:ما رامسریها به عنوان انسانهایی که در تاریخمان از افتخارات زیادی برخورداریم بایستی این صفت خود را تقویت کرده و به وضعیت بهتر از حالا فکر کنیم و تمامی تلاشمان را برای پیشرفت و توسعه بکار بندیم.

کریمی گفت: به نظر می آید که رامسریها به شرایط کنونی عادت کرده اند و نمی خواهند به رشد برسند ولی جنبشهای اجتماعی و فرهنگی که در سالهای اخیر به وجود آمده، نوید بخش یک تحول چشمگیر د رسطح شهرستان رامسر می باشد و همه ما به این نتیجه رسیده ایم که باید برای رسیدن به آرمانهای منطقه ای خود تلاش کنیم.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: قوم گرایی و طایفه گری اصلا خوب نیست ولی شما تصور کنید اگر در مناطق مختلف کشور عزیزمان ایران،اقشار مختلف آن جامعه بیایند و برای توسعه و پیشرفت مناطق خود تصمیم بگیرند و سپس آنها را عملی سازند در مجموع یک حرکت تحول گرا در کشور ایجاد خواهد شد.

کریمی در پایان از همه مسئولان تلاشگر و مردم شریف شهرستان رامسر خواست تا با اتکاء به توانمندیهای یکدیگر برای داشتن رامسری بهتر از امروز،همه تلاش خود را بکار گیرند.

 

ابوالفتح نیکنام:مردم در انجام امور دچار مشکلات فراوانی هستند

 

ابوالفتح نیکنام:

 

مردم در انجام امور دچار مشکلات فراوانی هستند

 

منتخب مردم شهرستان‌های رامسر و تنکابن در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تکریم ارباب رجوع گفت: متأسفانه این طرح نه در سطح شهرستانی و نه در سطح استان به درستی رعایت نمی‌شود و مردم در انجام امور دچار مشکلات فراوانی هستند.
به گزارش «رامسرنیوز»، ابوالفتح نیکنام که در شورای اداری شهرستان رامسر و با حضور
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران سخن می گفت، افزود: مدیر باید شکارچی فرصت‌ها باشد و از این فرصت‌ها نهایت استفاده و بهره‌وری را انجام دهد.
امام جمعه رامسر نیز با حضور در این جلسه گفت: جامعه‌ای زنده است که نوآوری و پویای خود را حفظ کند.
عبدالرحمن باقر‌زاده افزود: مدیران بی‌انگیزه، نوآوری و پویایی را از جامعه می‌گیرند.
وی با اشاره به حفظ بیت‌المال گفت: همه امانت‌دار و حافظان بیت‌المال هستیم و باید در حفظ آن پا به پای مسئولین دولتی کوشا باشیم.
رئیس شورای بخش مرکزی نیز در سخنانی به برخی از مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش‌های مسئولین هنوز اقدام اساسی جهت رفع بخشی از خسارات وارده به کشاورزان و باغدارن صورت نگرفته است.
محمد آزاد افزود: ساخت و سازهای غیر‌مجاز در روستاها اکنون بزرگترین مشکل به حساب می‌آید.
وی گفت: زمین‌های روستایی بدون سند نمی‌توانند در اخذ پروانه ساخت موفق عمل کنند.
فرماندار رامسر نیز اظهار داشت: یک پنجم گردشگران مازندران به غرب مازندران و رامسر تعلق دارد.
علی باباخانی در پایان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به این شهرستان گفت: در دور اول سفر، سهم رامسر از مصوبات، 38 پروژه بود که 25 پروژه به طور کامل اعتبارات آن جذب شده و بقیه در دست مطالعه و اجرا است.

 

اعتبارات مازندران امسال بیش از 280 میلیارد تومان

 

معاون پشتیبانی استانداری مازندران در رامسر:

 

اعتبارات مازندران امسال بیش از 280 میلیارد تومان است

 

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان را 282 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، احمد جمشیدی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در خصوص پرداخت خسارت کشاورزان در زمستان گذشته افزود: از سوی دولت دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور به سراسر کشور تعلق گرفت که به زودی تخصیص داده می‌شود.
وی اظهار داشت: در سال‌جاری حدود 102 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و 180 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استانی به استان مازندران اختصاص یافته است.
جمشیدی، آموزش کارکنان دولت در استان، بررسی و تصویب موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان، گسترش طرح دولت الکترونیک در سطح استان و اجرای برنامه 20 گانه تحول اداری را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای معاونت پشتیبانی برشمرد.
وی مهمترین اولویت‌های برنامه 20 گانه تحول اداری را توسعه اتوماسیون اداری و فرآیند اصلاح امور در دستگاه اجرایی دانست و تصریح کرد: با اجرای این برنامه‌ها مراجعه به دستگاه‌های دولتی و تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم راحتتر و بهتر صورت می‌پذیرد.

 

نیمی از زایمان‌ها در مازندران از طریق سزارین است

رئیس دانشکده پرستاری ساری:

 

نیمی از زایمان‌ها در مازندران از طریق سزارین است

 

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ساری گفت: متأسفانه نیمی از زایمان‌ها در استان مازندران به صورت سزارین انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صغری خانی امروز در سمینار دو روزه روش‌های غیر دارویی کاهش درد زایمان گفت : آمار سزارین در استان مازندران بالاست به طوریکه گوی سبقت را از دیگر استان ها ربوده است.
وی با اشاره اینکه با خالی شدن صحنه این کار توسط ماماها، روند زایمان سزارین بالا می رود اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت پانزده درصد زایمان سزارینی را مطلوب می شمارد و بیش از آن برای مادران و نوزادان زیانبار است.
خانی از ابلاغ برنامه آموزش مداوم برای پرستاران و ماماها توسط وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، آموزش مداوم پرستاران و ماماها به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض شد و در مازندران نیز این کار به دانشکده پرستاری و مامایی سپرده شده است.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان ساری از برگزاری پنج برنامه آموزشی با رویکرد پرستاری و مامایی خبر داد و اضافه کرد: این برنامه ها در شهرهای ساری، آمل و رامسر برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این سمینار علمی با اشاره به اینکه هماهنگی بین تیم‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌تواند آمار سزارین‌ها را کاهش دهد گفت: طی سال‌های گذشته استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان و بوشهر جزء استان‌هایی هستند که آمار سزارین در آن بیش از سایر استان‌ها است.
محبوبه والیانی با تاکید بر این نکته که کشورمان باید آمار سزارینی‌ها را متوقف کند تصریح کرد: مسئولان وزارتخانه، متخصصان و گروه‌های پزشکی در این کار باید هماهنگ شوند.
در سمینار دو روزه روش‌های غیر دارویی کاهش درد زایمان مباحثی همچون فلسفه و اهمیت زایمان طبیعی، انواع روش های کاهش درد زایمان، تاثیر موسیقی در کاهش درد زایمان، فیزیولوژی درد زایمان و تکنیک های مختلف تن آرامی در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

بی‌سابقه‌ترین نمایشگاه صنایع دستی استانی در مازندران

 

به مناسبت روز میراث فرهنگی‌:

 

بی‌سابقه‌ترین نمایشگاه صنایع دستی استانی در مازندران

 

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی مازندران به مناسبت روز جهانی میراث فرهنگی در این استان برگزار می‌شود.

رحمت عباس‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری افزود: در این 107 غرفه برای عرضه هنر‌های دستی و سنتی ایران از 26 اردبیهشت به مدت 9 روز در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قائمشهر برگزار می‌شود.
وی افزود: در کنار دست ساخته‌های هنرمندان ایرانی جاذبه‌های تاریخی کشور نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی مازندران با اشاره به تنوع هنرهای دستی در میان ایرانیان بیان کرد: احیا و حفظ هنر‌های دستی از اهداف این سازمان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تعطیل شدن پنج دفتر خدماتی مسافرتی و جهانگردی در استان خبر داد و اظهار داشت: این سازمان به استاد آیین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی و جهانگری مجوز این دفاتر را لغو کرد.
عباس‌نژاد‌ تصریح کرد: دفتر تک ستاره بالاتجن قائمشهر، گشت شمال بابل، افق آبی رامسر، نوین سبز شمال و سیگام رامسر بر اساس تصمیم کمیسیون فنی و نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی سازمان از نیمه اردیبهشت جاری مجاز به ادامه فعالیت نیستند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در پایان گفت: ‌141 دفتر خدمات مسافرتی در مازندران وجود دارد که در سال جاری 14 دفتر به عنوان متخلف شناسایی شدند و تاکنون فعالیت پنج دفتر لغو شده است.

از رامسر تا کلاردشت

 

روز یکشنبه دوم تیر از نوشهر تا رامسر

 

روز دوشنبه سوم تیر از رامسر تا کلاردشت

 

رکاب خواهیم زد 

 

سرپرست هیات دوچرخه سواری مازندران گفت : تور بین‌المللی دوچرخه سواری مازندران تنها تور ثبت شده آسیا در رده جوان است که اکنون برای برگزاری پانزدهمین دوره این مسابقات ، نیاز به حمایت مالی دارد.

"سید تقی خدادادی " روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات توربین‌المللی دوچرخه سواری مازندران یادواره سرداران و ده هزار شهید این استان افزود: تاکنون ‪ ۱۲‬تیم خارجی و شش تیم داخلی برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی از همه صاحبان صنایع تولیدی و صنعتی استان مازندران‌خواست تا به عنوان اسپانسر این مسابقات به این رشته ورزشی کمک کنند.

وی جوایز کلی این مسابقات را ‪ ۲۰‬هزار دلار اعلام کرد و گفت : اگر حمایت کننده مالی‌داشته باشیم بسیاری‌از تیم‌های دوچرخه سواری حرفه‌ای دنیا آمادگی حضور در این مسابقات را دارند.

خدادادی با بیان اینکه این مسابقات طی روزهای سی ام خرداد تاسوم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد ،گفت : مسابقات در پنج مرحله از شهرستان ساری تا کلاردشت برگزار می‌شود.

وی‌گفت: اکنون تیم‌های دوچرحه سواری از کشورهای عربستان،بلغارستان، مالزی، بحرین، سوریه، عراق، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و تایلند مدارک شان برای حضور در این مسابقات ارسال کردند.

خدادادی اظهارداشت : مرحله اول تحت عنوان رده بندی دوچرخه سواران روز پنجشنبه سی‌ام خرداد در بلوار خزر ساری برگزار می‌شود که طی آن دوچرخه سواران در چهار کیلومتر انفرادی به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم تور دوچرخه سواری مازندران روز جمعه ‪۳۱‬ خرداد از میدان امام‌حسین (ع ) ساری به مسافت ‪ ۱۲۰‬کیلومتر اغازمی شود، افزود: ورزشکاران از اتوبان ساری - قائمشهر به بابل ، آمل ، محمودآباد و فریدونکنار می‌روند و سپس وارد بابلسر می‌شوند.

خدادادی گفت : مرحله سوم روز شنبه یکم تیر از میدان بسیج بابلسر به سمت نوشهرخواهد بود و ورزشکاران ‪ ۱۱۰‬کیلومتر را پس از عبور از فریدونکنار ، محمودآباد ، نور و رویان طی می‌کنند تا به نوشهر برسند.

وی مسافت مرحله چهارم را ‪ ۱۲۰‬کیلومتر عنوان کرد و گفت : روز یکشنبه دوم تیر از نوشهر تا رامسر رکاب زده می‌شود که کاروان ورزشی از کلارآباد ، سلمانشهر ، عباس آباد ، تنکابن به رامسر رسیده و در کیلومتر ‪ ۱۰‬منطقه کوهستانی جواهر ده به خط پایان می‌رسند.

سرپرست هیات دوچرخه سواری مرحله پایانی را با مسافت یکصد کیلومتری حساس توصیف کرد و گفت : روز دوشنبه سوم تیر از رامسر تا کلاردشت رکاب زده می شود که در میدان معلم این تور خاتمه می‌یابد.

 

شورای اسلامی شهر رامسر و عضو آن

 

 

شورای اسلامی شهر رامسر و عضو آن

 

از: سید کمال سیدی

 

شهردار رامسرچگونه انتخاب شد؟

هنوز برای بسیاری از شهروندان یک پرسش اساسی بدون پاسخ مانده است و آن اینکه علیرغم گرایش افکار عمومی ،اکثریت کاندیداهاو حتی برخی از اعضای فعلی شورا به سمت انتخاب شهردار بومی چگونه چنین اتفاقی نیفتاد و شورای شهر رامسر با اکثریت نسبی دست به انتخاب شهردار غیر بومی آنهم از شرق مازندران(قائمشهر)زد؟ برای پاسخگویی به این پرسش کلیدی و پرسشهای دیگر شایسته بود شورای شهر با برگزاری نشستهای عمومی که بارها بصورت شفاهی و کتبی برآن تاکید داشته ام علاوه بر ارتباط نزدیکتر با مردم به بیان واقعیتها می پرداخت امری که متا سفانه در طول یکسال گذشته اتفاق نیفتاد و همین باعث شد که اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص انتخاب شهردار و موضوعات مربوط به شورا در سطح افکار عمومی مطرح گردد که بسیاری بدور از واقعیت و انصاف بوده است البته این ایراد برمی گردد به خود ما که بستر مناسب جهت قضاوت منصفانه برای آحاد جامعه را فراهم نکردیم.با اینحال چون هنوز جلسه پرسش و پاسخ علیرغم طرح آن در شورا در دستور کار قرار نگرفته و از سوی دیگربه اصل شفاف سازی بر مبنای صداقت اعتقاد دارم بنا دارم در راستای تنویر افکار عمومی ابتدا در چند قسمت نحوه انتخاب شهردار( مهندس قربانی)را تشریح و پس از آن به پاسخگویی و رفع ابهام  برخی ابهامات و پرسشهابپردازم.البته یاد آوری این موضوع را خالی از لطف نمی دانم که بگویم  چه بسیار حرفها گفته می شود اما هر آنکس که با ذکر نام ونشان می نویسد قطعاً بیشتر از آنی که در کوچه و بازار می گوید مسئولیت می پذیرد.

پس از انتخابات سومین دوره شورای اسلامی در ۲۴ آذر ۸۵ که با حضور قریب به۴۰  کاندیدا برگزار و نتیجه آن  مشخص شد وپس از فراغت  اعضای فعلی از دید و بازدیدهاجمع برآن شد که در فرصت باقی مانده تا ۹ اردیبهشت ۸۶ یعنی تا زمان آغاز به کاررسمی شورا اعضا بصورت غیر رسمی نشست هایی داشته باشند تا بیشتربا دیدگاهها و برنامه ها ی یکدیگر آشنا شده تا نسبت به اجرائی شدن آن اقدام نمایند طی این مدت در حدود ۷ جلسه غیر رسمی در مکانهای مختلف از جمله : دفترآقای دکتر چاووش ثانی ،دفتر نظام مهندسی و دفتر خودم برگزار شدکه دراین جلسات موضوعات مختلفی مورد بحث وبررسی قرار گرفت  از جمله : بررسی قوانین شورا وشهرداری .یادم میاد در یکی ازاین جلسات اعلام کردم که ما دو بحث چالشی ومهم پیش رو داریم (بحث انتخاب هئیت رئیسه و شهردار) که البته ابتدا بی توجه از آن عبور شد وبعد ها مشخص گردید که تا چه اندازه این دو موضوع شروع خوب شورا را مورد سوال قرار داد. بهر حال پس از گذراندن ایام نوروز ۸۶ ونزدیک شدن به زمان ۹اردیبهشت جو سنگینی جهت انتخاب هئیت رئیسه و شهردار بر مجموعه شورا حاکم شد. در چنین فضایی بود که مهندس امینی شاد موضوع فراخوان انتخاب شهردارجهت انتخاب بهترین ها را مطرح نمود آنهم در اواسط فروردین ماه و در فرصت  کم باقی مانده به ۹ اردیبهشت.

پیشنهاد فراخوان انتخاب شهردار که آغاز گرفتاریهای بعدی شورا شد با مخالفت آنچنانی روبرو نشد فقط آفای گوهر رستمی نظر مخالف خود را در این خصوص اعلام  کرد و من هم بی آنکه مخالفتی بکنم فقط بر انتخاب شهردار آنهم همزمان با ۹اردیبهشت تا کید داشته ام . بعد این بی آنکه بومی بودن بعنوان شرط حضور در فراخوان لحاظ شود آگهی فراخوان  در یکی از روزنامه های سراسری(ایران) و هفته نامه محلی (پیک خزر)چاپ و چند پارچه نیز در سطح شهر نصب گردیدو فرصت یک هفته ای هم برای آن در نظر گرفته  شد که البته پس از انقضای مدت تصمیم گرفته شد تا زمانی که شورا بصورت جدی  افراد  را مورد ارزیابی قرار نداده ثبت نام همچنان ادامه داشته باشد.در طی این مدت قریب ۴۰ نفر همچون کاندیداههای سومین دوره شورای شهر آمادگی خود را بصورت مکتوب و شفاهی اعلام کردند. بنا شد که ابتدا  صلاحیت عمومی شرکت کنندگان  با استفاده از یک سری معیارها و ویژگیها با امتیاز  مشخص  مورد ارزیابی قرار گیرد.به همین دلیل فاکتور هایی نظیر :نوع مدرک،مقطع تحصیلی،سابقه مدیریت،سن،بومی بودن،آشنایی به منطقه ،میزان آشنایی مسئولین از فرد مورد نظر،سابقه شهردار بودن،سابقه کار درشهرداری و...ملاک عمل جهت امتیاز دهی و ارزیابی کاندیداها قرار گیردکه برای  آن مجموعاً۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شد.  پس از ارزیابی اولیه در مرحله اول آقای حاج عبدالرحمان انصاری(شهردار سابق رامسر)با ۹۰ امتیاز بعنوان نفر اول از میان کاندیداهای غیر بومی و آقای مجید پروانه(شهردار سابق رودبار)با ۷۸ امتیاز بعنوان نفر اول از میان کاندیداهای بومی شناخته شد.

۱۰ پیشنهادی که در تاریخ ۱۹/۴/۱۳۸۶

 

به شورا ارائه شد اما...                        

با سلام

احتراماً مستدعی است پیشنهادات ذیل جهت بررسی  وامعان نظر اعضای محترم در دستور کاراولین جلسه آتی شورا قرار گیرد:

1-     تشکیل کمیته تحقیق جهت ارزیابی دقیق ومنصفانه عملکرد شهردار سابق وارائه گزارش آن به مردم

2-    اعلام محرمانه صورت وضعیت اموال ودارائیهای هریک  از اعضاء به مرجع ذیربط

3-    احصاء کلیه اموال عمومی تحت ید شهرداری اعم از منقول وغیر منقول

4-    افتتاح  حساب به نام شورا جهت دریافت کمکهای افراد خیر حقیقی یا حقوقی

5-    اختصاص حداقل  یک سوم از حق الجلسه دریافتی اعضای شورا به امور خیر خواهانه وتشکیل کمیته خیریه جهت بررسی کمکهای مالی به افراد نیازمند با حضور حداقل 3 نفر از معتمدین وخیرین شهر .

6-    انتقال دفتر شورا به نزدیکترین مکان مجاور شهرداری بنا به درخواستهای عدیده مردم جهت ارتباط مستمر ورونق وفتق هر چه بیشتر امور مردم.

7-    حضور هر یک از اعضاء در دفتر شورا در طول هفته بصورت گردشی یا ثابت جهت پاسخگوئی به ارباب رجوع جدای از روز دیدار عمومی با مردم .

8-    تشکیل جلسات در ساعات غیر اداری  واحیاء فرهنگ مسوولیت پذیری با ایجاد روابط عمومی پاسخگو .

9-    تشکیل جلسات شورا با اعلام قبلی کار جلسه وتبیین شرح وظایف و تقسیم کار بین هر یک از اعضاء به منظور تسریع در امور و پرهیز از تداخل وموازی کاری.

10-  تفویض حق امضاء به هر یک از اعضای شورا پیرامون تایید صحت مهروامضای هئیت امنای مساجد در ذیل استشهادیه های محلی جهت پیشگیری از اطاله وقت مردم.

اعتراض به عدم سکونت شهردار

در آبان ماه ۸۶

احتراماًیکی از دغدغه ها و پیش شرطهای اعضای شورا در خصوص انتخاب شهردارساکن بودن شهردار بوده است بگونه ای که عدم حضور مستمر در شهر قطعاًدر اداره شهر بنحو مطلوب وقفه ایجاد خواهد نمود.موضوعی که بصراحت در ماده ۳ آیین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار ذکر گردیده است.

با توجه به اینکه شهردار محترم پیش از انتخاب بر اقامت خود با خانواده در رامسر تاکید داشته اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است لذا مقرر فرمایید شهردار محترم حداکثر تا پایان دوره ۳ ماهه فعالیت خود (۲۴/۸/۸۶) وضعیت خود را در خصوص سکونت همراه با خانواده در رامسر روشن نماید چرا که غیبت شهردار در پایان هر هفته و ایام تعطیل به صلاح شهر نمی باشد.

 

مشکلات پسر یه مسئول

 

مشکلات پسر یه مسئول

 

از: پسر یک مسئول

 

مشکل پسر یه مسئول اینه که هیچ کس اون رو بخاطر خودش نمی خواد .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه اون رو بخاطر منافعی که شاید ازش بهشون برسه میخوان .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن که هیچ غمی نداره ولی دلش پره غمه .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن لحاف و متکاش از حریره ولی نمیدونن که بالشش مثل بالش پسر همسایه هست .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن که هر شب بره بریان میخوره ولی نمیدونن که غذای اون هم همون نون و پنیر و تخم مرغ و کوکو سبزی و تره و سقرمه !!!! ( ممکنه خیلی ها ندونین چیه ) هست که خودشون میخورن .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن باباش ماشین داره ولی نمیدونن که بعد از چند ماه نوبت وام ماشین بهشون رسیده و تا ۵ سال باید قسطش رو بدن .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن باباش خونه داره ولی نمیدونن که یه خونه داره میسازه که بعد ۵ سال هنوز تمام نشده .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن هر جایی بخواد بره راننده داره ولی نمیدونن که بعضی وقت ها ۲۰ دقیقه منتظر تاکسی وای میسته .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن نون رو میارن دم خونشون تحویل میدن ولی نمیدونن که گاهی وقت ها کلی تو صف میمونه

 مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن همه کار از دست باباش برمیاد ولی نمیدونن اگه یه وقت کارشون درست نشد معنی اش اینه که کار خودشون مشکل داشت

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن هر روز یه دست لباس عوض میکنه ولی نمیدونن که حتی بعضی وقت ها یه پیرهن رو ۱ سال میپوشه و انگار نه انگار ...

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه درددل هاشون رو میان به اون میگن ولی نمیدونن که خودش کلی درد تو دلش داره .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن که داره کارهای باباشو توجیح میکنه ولی نمیدونن چیزی که گمان میکنن با واقعیت خیلی فاصله داره .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه ازش بنزین!!!! میخوان ولی نمیدونن که باباش واسه زمین کشاورزی اش مثل بقیه تو جهاد کشاورزی ثبت نام کرده .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه ازش انتظار دارن که در هر حال با هاشون خوب برخورد کنه ولی نمیدونن که اون هم گاهی وقت ها حوصله خودش رو هم نداره .

مشکل پسر یه مسئول اینه که تو تاکسی به باباش تهمت بزنن ولی نتونه جواب آقا رو بده .

مشکل پسر یه مسئول اینه همه فکر میکنن کارش در آینده تضمینه ولی نمیدونن که داداشش داره فوق لیسانس میخونه و از الان دنبال کار میگرده .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن که به هر جایی که رسیده با پارتی بوده ولی نمیدونن که حتی از خودی هم خورده ولی فقط امیدش خدا بوده .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن جیبش پر پوله ولی نمیدونن که گاهی وقت ها ۳روز تو جیباش فقط ۱۰۰ تومن پیدا میشه

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن حقوق باباش میلیونیه ولی نمیدونن که با ۲۹ سال سابقه حقوقش از خیلی از معلم ها !!!! پایین تره .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه انتظار دارن جواب نه ازش نشنون ولی نمیدونن اون هم دل داره .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن جمعشون تو خانواده همش جمعه ولی نمیدونن که متوسط دیدن باباش در روز به ۱ ساعت هم نمیرسه

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن باباش همش پیششه ولی نمیدونن که گاهی وقت ها ۳ روز باباشو نمیبینه .

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن باباش میخوره و میخوابه ولی نمیدونن که تو یه هفته سه بار تهران میره و تو یه هفته دیگه سه بار مرکز استان

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن باباش بی خیاله ولی نمیدونن که واسه حل مشکل مردم خودش گاهی وقت ها تا تهران میره و مستقیما به وزرا نامه میده

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه فکر میکنن باباش بی خیاله ولی نمیدونن که گاهی اوقات وقت کم میاره و ساعت ۶ صبح جلسه میذاره

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه انتظار دارن باباش معجزه کنه ولی نمیدونن که هنوز شهرشون تو غرب مازندرانه !!!!!!!!!

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه از باباش انتقاد های بیجا میکنن ولی نمیدونن که هیچ کدوم از این کارها به باباش ربطی نداره

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه میگن باباش با شورا برخورد کنه ولی تا حالا هیچ کس نگفته که این شورا با رای مردم (مردم) اومدن سرکار !!!!!

مشکل پسر یه مسئول اینه که همه بهش میگن این مشکلات دروغه ولی نمیدونن که همه اینها عین واقعیته .

مشکل پسر یه مسئول اینه که  ..........................

ادامه داره

 

شاید بگید این چرت و پرت ها چیه .

ولی بدونید اون قدر دلم پره که هیچ جایی رو بهتر از اینجا پیدا نکردم

 

مسابقات استانی پرورش اندام در رامسر

 

مسابقات استانی پرورش اندام  در رامسر

 

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران شمار ورزشکاران سازمان یافته این رشته ورزشی در استان را هشت هزارو ‪ ۷۶۲‬نفر ذکر کرد.

"درویش متولی" روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرناافزود: این تعداد ورزشکاران در ‪ ۴۵‬هیات ورزشی در مناطق مختلف مازندران مشغول فعالیت هستند.

وی از برگزاری مسابقات مچ‌اندازی زنان در مردادماه امسال درشهر ساری خبر داد و یادآورشد: مسابقات استانی پرورش اندام نیز در بهمن‌ماه امسال در شهر رامسر برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر نیز یکدوره مسابقات پرورش اندام تحت عنوان "قوی‌ترین مردان" بین تیم‌های منتخب تهران و مازندران از اول تا پنجم خردادماه امسال در شهر ساری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ورزشکاران پرورش اندام مازندران پارسال در ‪ ۳۶‬مسابقه که به صورت استانی و کشوری برگزار شده بود حضوری فعال و قدرتمند داشتند و موفق به کسب مقام‌های مختلف شدند.

وی به کسب مقام نایب قهرمانی دو نفر از پیشکسوتان مازندرانی در مسابقات آسیایی پرورش اندام که چند روز گذشته در کشور ازبکستان برگزار شده بود اشاره کرد و در بخش دیگر سخنان خود یادآورشد: هیات پرورش اندام مازندران در بین ‪ ۴۵‬هیات استانی مقام چهارم و در بین ‪ ۹‬هیات تحت پوشش ورزش‌های همگانی مقام اول را کسب کرد.

 

بازی رشیدی در "خانه ساحلی" رامسر

 

بازی رشیدی در "خانه ساحلی" رامسر

 

فیلم تلویزیونی "خانه ساحلی" به تهیه‌کنندگی حسین مروی و بازی داود رشیدی برای گروه فیلم و سریال شبکه یک به زودی کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش‌تولید این فیلم به کارگردانی صادق کرمیار از چندی پیش آغاز شده و وی آن را بر اساس فیلمنامه خودش می‌سازد. لوکیشن‌های "خانه ساحلی" در رامسر است و تاکنون حضور رشیدی و پوراندخت مهیمن در آن قطعی شده است.

فیلم تلویزیونی "خانه ساحلی" روایتگر پدر و پسری است که دچار سوء تفاهم شده‌اند. کرمیار پیش از این فیلم‌های تلویزیونی "کرانه‌های کبود" و "رویا" را کارگردانی کرده است.

 

اردوی تیم وزنه‌برداری جوانان ایران در رامسر آغاز شد

 

اردوی تیم وزنه‌برداری جوانان ایران در رامسر آغاز شد

 

اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران روز سه شنبه در اردوگاه شهیدچمران شهرستان رامسر واقع در غرب مازندران آغاز شد.

" محمدصادق محمدی " دبیر هیات وزنه‌برداری استان مازندران به ایرنا گفت:
در این اردو هشت وزنه‌بردار ملی پوش تمرینات لازم را زیر نظر کادر فنی و مربیان فرا می‌گیرند.

وی افزود : اردوی آماده‌سازی سطح دریای تیم وزنه برداری جوانان ایران جهت حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا برپا شده است.

طبق برنامه ، اعضای تیم وزنه‌برداری جوانان، ‪ ۲۰‬خرداد ماه جهت حضور در رقابتهای جهانی راهی کلمبیا می‌شود.

ملی پوشان کشورمان تا ‪ ۲۰‬خرداد ماه در این اردو حضور خواهند داشت و به محض اتمام راهی تهران خواهند شد تا به رقابتهای جهانی اعزام گردند.

 

رقابتهای جهانی کلمبیا از ‪ ۲۴‬خرداد ماه سالجاری به مدت ‪ ۶‬روز در شهر کالی برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری اردوهای سازمان دانش آموزی شهر تهران اعلام شد

 

زمان برگزاری اردوهای سازمان دانش آموزی شهر تهران

 

تهران بزرگ - رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران زمان برگزاری اردوهای دانش آموزی این سازمان را اعلام کرد. محسن مطلبی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:

 اردوی دانش آموزی نیشابور و مشهد ویژه دانش آموزان منتخب مناطق وعضو تشکل‌های پیشتازان (دانش آموزان پسر) و فرزانگان (دانش آموزان دختر) اواخر خرداد ماه برگزار می شود. وی افزود: ‪ ۱۵۰‬نفر از دانش آموزان دختر ‪ ۲۹‬خرداد و ‪ ۱۵۰‬دانش آموز پسر سوم تیرماه به این اردوی سه روزه اعزام خواهند شد.

 مطلبی ادامه داد: ‪ ۱۲۰‬نفر از دانش آموزان پسر منتخب مناطق نیز سوم تیر ماه به اردوی اصفهان اعزام می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: تیرماه نیزچهار دوره اردوی تابستانی رامسر شامل دو دوره ویژه دختران و دو دوره ویژه پسران، برگزار می‌شود.

مطلبی گفت: نیمه اول اردیبهشت ماه ‪ ۲۴۰‬نفر از دختران منتخب مناطق و عضو تشکل فرزانگان به اردوی اصفهان اعزام و‪ ۱۲۰‬نفر از پسران منتخب مناطق و عضو تشکل پیشتازان نیز دیروز(‪۲۳‬اردیبهشت) به اردوی سه روزه اصفهان اعزام شدند.

رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران افزود: اردوی آموزشی رامسر با موضوعیت فرهنگ انتظار و مهدویت، ایثار و شهادت، نوآوری و شکوفایی، نانوتکنولوژی، هوا و فضا، آموزش رباتیک، بیوتکنولوژی و زیست شناسی برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: نمایشگاه‌های فرهنگی و کتاب با مشارکت موسسه‌های منادی تربیت و مهدویت وابسته به سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و نمایشگاه شهدای دانش آموز در حاشیه برگزاری اردوهای دانش آموزی برپا خواهد شد.

 

تعطیلی پنج دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در مازندران

 

پنج دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

 در مازندران تعطیل شد

 


مسوول دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از تعطیلی پنج دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در این استان خبرداد.

"محمدصادق کرامت" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این دفاتر را شامل دفاتر تک ستاره بالا تجن قایم‌شهر، گشت شمال بابل ، افق آبی، نوین‌سبز شمال و سیگام رامسر ذکر کرد و افزود: این دفاتر به علت تخلفات مکرر تعطیل شدند.

وی یادآورشد: این دفاتر براساس تصمیم کمیسون فنی ونظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی سازمان از تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه جاری مجاز به ادامه فعالیت نیستند.

وی تصریح کرد: این امر به استناد آیین نامه نظارت بر تاسیس فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب سال ‪ ۱۳۸۰‬صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: در مازندران حدود ‪ ۱۴۱‬دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ‪ ۱۴‬مورد آن به عنوان واحدهای متخلف شناسایی که از این تعداد نیز تاکنون مجوز پنج دفتر لغو شده است.

 

ایجاد بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی جنگل و مرتع در غرب مازندران

 

ایجاد بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی جنگل و مرتع

 در غرب مازندران ضروری است

 

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت :
ایجاد بخش تحقیقات گیاهپزشکی جنگل و مرتع در غرب مازندران ضروری است.

"یزدانفر آهنگران" روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در زمان حاضر به دلیل عدم وجود آزمایشگاه آفات و بیماری‌های جنگلی و نبود متخصص حشره‌شناس و بیماری شناس در پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اعلام این که در سال‌های گذشته آفاتی مهمی چون "پروانه برگخوارسفید اشجار و جوانه خوار بلوط " همواره بخشی‌از جنگل‌های شمال کشور را موردتهدید قرار داده است، اظهار داشت : خوشبختانه تاکنون این آفات در جنگل‌های غرب مازندران مشاهده نشده است.

به‌گفته وی این‌آفات دربخشی از جنگل‌های گیلان و منطقه‌ساری مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: پروانه‌های "ابریشم ناجور و ژنومتریده(وجبی)" آفات مهم جنگل‌های منطقه است که به حالت کنترل درآمده است.

آهنگران ادامه داد : پارسال در سطح ‪ ۱۹۰‬هزار هکتار از جنگل‌های منطقه ‪ ۳۰‬کانون آفت و بیماری شامل "سوسکهای برگخوار گونه‌های جنگلی ممرز وتوسکا، زنبور برگخوار آزاد، شپشک پنبه‌ای راش و بیماری لکه قیری برگ افرا وابریشم باف ناجور" شناسایی و برای هفت منطقه نیمه بحران اقدامات پیش آگاهی آن انجام گرفت.

کانون شناسی، آفت شناسی، گیاه شناسی شدت و نوع خسارت و عوامل بروز آفت و غیره از اقدامات پیش آگاهی است.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع طبیعی مازندران - نوشهر ادامه داد: پروانه دم‌طلایی بلوط، فوزاریوم شب خسب و سرخشکیدگی ملج (مرگ نارون) نیز به صورت لکه‌ای و پراکنده وجود دارد.

آهنگران همچنین از شیوع آفت " ملخ بال کوتاه البرز" در سطح دو تا سه هکتار از مراتع منطقه اشکورات رامسر خبر داد و افزود : در نظر است باتهیه و خرید تله‌های مخصوص عملیات مکانیکی، مبارزه و کنترل‌این آفت طی هفته‌آینده اجرا و از انتشار به سایر مناطق جلوگیری شود.

این آفت علاوه بر علوفه‌های مرتعی به محصولات چون لوبیا، فندوق، سیب زمینی و غیره خسارت می‌زند.

آهنگران اعتبار سال گذشته بخش گیاه‌پزشکی این اداره‌کل را ‪ ۹۳‬میلیون ریال اعلام و اضافه کرد : از این مقدار ‪ ۸۰‬درصد آن جذب و در امر پیشگیری وکنترل آفات به مصرف رسید.

این کارشناس اداره‌کل منابع طبیعی نوشهر همکاری با بخش کنترل بیولوژیک آفات و بیماری‌های آژانس تحقیقات جنگل‌های روسیه را به منظور شناسایی آفات مهم و کنترل بیولوژیکی طی سه مرحله از دیگر اقدامات سازمان جنگل‌ها در این بخش برشمرد و گفت : نقشه پراکنش آفات و بیماری‌های مهم جنگلی و مرتعی حوزه این اداره‌کل در آینده تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران بیش از ‪ ۶۰۰‬هزار هکتار مساحت دارد.