رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

روز بزرگداشت سعدی

 

یکشنبه(۰۱ اردیبهشت ۱۳۸۷)

روز بزرگداشت سعدی

گرامی باد

 

Image Preview

 

شیخ مشرف الدین ابن مصلح بن عبدالله شیرازی مشهور به شیخ سعدی از برجسته ترین شاعران و نویسندگان تاریخ ادب ایران است. وی در شیراز در خاندان عالمان دین به دنیا آمد و در جوانی پس از فرا گرفتن علوم ادبی و دینی برای تحصیل به مدرسه نظامیه بغداد رفت. در سال های اقامت در بغداد علاوه بر تحصیل علوم زمان خود با مشایخ بزرگ صوفیه آشنا شد و از محضرشان بهره های بسیار برد. اما با همه ارادتی که به ایشان داشت، تابع و فرمان بردار هیچ یک نگردید و استقلال فکر و اندیشه خویش را تا پایان عمر حفظ کرد، گو اینکه که خود به یکی دو تن از مشایخ بزرگ روزگار خویش ارادت می ورزید.
سعدی در سفرهای طولانی به حجاز، شام و لبنان رفت و بعدها در آثار خود به تجربه های حاصل از این سفرهای دور و دراز اشاره کرد. در همین نوشته ها از شهرها و ممالک دور دست شرق مانند کاشغروهند نیز یاد کرده است اما یقین نیست که خود به همه این سرزمین ها رفته باشد. این سفر طولانی که در آغاز جوانی از شیراز به بغداد آغاز شد پس از حدود سی و پنج سال با بازگشت به ایران پایان یافت.

مقارن همان سال هلاکو خان مغول سراسر خاک ایران را درنوردید و در بغداد با کشتن خلیفه و شماری ا ز وابستگان و نزدیکان او دستگاه خلافت عباسی را برانداخت. اما در اوان حمله مغول، شیراز از کشتار و ویرانی در امان ماند زیرا اتابکان فارس از در اطاعت درآمده بودند. سعدی در ۶۵۵ ه/۱۲۵۷ م به شیراز بازگشت و در شمار نزدیکان سعدبن ابوبکر زنگی درآمد، اما نه به عنوان شاعر درباری بلکه پیری محترم و دانشمند و جهان دیده و قطب صوفیان که با وعظ و ارشاد مردم و سرودن اشعار و تالیف کتاب ها و رسالات روزگار می گذراند.
سعدی در زمان زندگی خود شهرت بسیار یافت. شاعران از دوردست های هند تا ترکیه امروز از او تقلید می کردند. پس از او نیز آثارش سرمشق شاعران و نویسندگان بوده است. اما هرگز هیچ نوشته دیگری از این نوع نتوانسته در زیبائی، روانی و تسلط بر روح زبان به اوج هنری استاد سخن سعدی نزدیک شود. همه گویند ولی گفتن سعدی دگر است.
سعدی با ذهنی حساس و نکته یاب به آمیختن تجربه های تلخ و شیرین و بازنمودن زوایای روح و دل آدمی هنرمندی توانا بود. آثارش ترکیبی از نظم و نثر است و غزلیات بزرگ ترین بخش سروده های اوست، اشعاری که در آن ظریف ترین عواطف عاشقانه و لحظه های شوق و هجران همراه با وصف زیبایی های طبیعت بازگو شده است. سعدی در قصاید خود به تحسین مردان بزرگ و دانشمند و رجال نیک سیرت روزگار خود پرداخته است. مظفرالدین ابوبکر پسر سعدبن زنگی و شمس الدین صاحب دیوان جوینی و برادر او عطا ملک جوینی، بیش از دیگران مورد توجه سعدی بوده اند. مرثیه های بسیار در اندوه مرگ بزرگان نیز از دیگر اشعار سعدی است که در نوع خود ممتاز است.
اما برترین مجموعه شعر او بوستان است که شاعر در آن ضمن حکایت های شیرین کوتاه به تجزیه و تحلیل عمیق روابط انسانی پرداخته. در آثار منثور وی گلستان چنین مقامی را دارد. این کتاب کوچک که با نثری بسیار روان و آمیخته با شعر نوشته شده همچون بوستان مجموعه ای است از داستان ها که هریک به نوعی چشم خواننده را بر زشتی ها و زیبائی های زندگی اجتماعی می گشاید. بخش دیگر آثار شعر و نثر سعدی مجموعه هایی است از هزل و شوخی و انتقاد. مجموعه آثار شیخ سعدی را به مناسبت تنوع مطالب آن " نمکدان شعر" گفته اند. از حکایت های گلستان سعدی است:
کسی مژده پیش انوشیروان عادل آورد و گفت: " شنیدم که فلان دشمن تو را خدای عزوجل برداشت." گفت: " هیچ شنیدی که مرا بگذاشت؟"
اگر بمرد عدو جای شادمانی نیست که زندگانی ما نیز جاودانی نیست"
هرگزاز دور زمان ننالیده بودم و روی از گردش آسمان درهم نکشیده، مگر وقتی که پایم برهنه مانده بود و استطاعت پای پوشی نداشتم. به جامع کوفه درآمدم دل تنگ. یکی را دیدم که پای نداشت. سپاس نعمت حق به جای آوردم و بر بی کفشی صبر کردم.
مرغ بریان به چشم مردم سیر کمتر از برگ تره برخوان است
وان که را دستگاه و قوت نیست شلغم پخته مرغ بریان است

قشم، کیش و رامسر پایلوت تورهای تفریحی دریایی

 

قشم، کیش و رامسر

 

پایلوت تورهای تفریحی دریایی معرفی شدند

 

 

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: منطقه آزاد قشم، کیش و رامسر به عنوان پایلوت در سطح کشور برای تورهای تفریحی دریایی معرفی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" حمزه زاده، مدیرکل برنامه ریزی، توسعه گردشگری داخلی گفت: با توجه به اهمیت توریسم دریایی وکشتی های تفریحی، مطالعات اولیه در این خصوص صورت پذیرفت و به زودی کشتی های تفریحی کیش، قشم و رامسر به صورت پایلوت در کشور تامین می شود.
وی به صدور ویزای دو هفتگی برای گردشگران خارجی با هماهنگی دستگاه های ذیربط اشاره کرد و گفت: بسترسازی در احداث هتل و مراکز گردشگری در قشم به جهت توسعه گردشگری انجام شده و از کیلومتر یک الی 10 ساحل قشم که بهترین مکان در این منطقه است، به گردشگران اختصاص می یابد.
حمزه زاده افزود: کشتیرانی والفجر هشت با همکاری انجمن خدمات مسافرتی و منطقه آزاد کیش، خط دریایی برای گردشگران و تورهای مسافرتی از بندرعباس به مقصد دبی از طریق قشم به زودی آغاز بکار کرده و آژانس های هوایی بخشی از این پروژه را تامین می کنند و سفر دریایی از قشم به چهار الی پنج نقطه خلیج فارس در صورت استقبال گردشگران خبر داد.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری داخلی ضمن ابراز امیدواری گسترش توریسم دریایی تصریح کرد: شرکت ها و ارگان های مربوطه در این امر می توانند از تسهیلات بانکی با سود پایین از طرف سازمان برخوردار شده و هدف ما استفاده تفریحی از کشتی ها علاوه بر مسافری است.
ملک زاده در حاشیه این نشست گفت: تصمیمات بدون برنامه ریزی هیچ نتیجه ای نداشته و نمودار اولیه ما را نیز دچار چالش می کند و چنانچه این معضل برطرف نشود و وضعیت موجود را مرتفع نکنیم، در مدیریت منابع و استانداردها در بخش آژانس ها و مراکز اقامتی با مشکل رو به رو می شویم.
وی ضمن تمجید از پایلوت دریایی در قشم افزود: می بایست پیش از اجرای این طرح از وضعیت شرکت های مایل به سرمایه گذاری مطلع شد و ضمن تهیه نیازهای تور تفریحی، وضعیت را مساعد کرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: چنانچه ادارات دولتی یارانه ای را در مرحله نخست واگذاری ایجاد نکنند، بخش خصوصی توانایی اجرای طرح را نداشته و این امر امکانپذیر نیست.
وی به بهبود وضعیت ورود توریست به کشور اشاره کرد و گفت: به زودی نمایشگاه معرفی جاذبه های گردشگری در کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت دائمی و فصلی به منظور اطلاع رسانی و تبلیغات در این خصوص برگزار می شود.
ملک زاده خاطر نشان کرد: شبکه تورهای ارزان قیمت در جنوب کشور تشکیل شده و پایلوت قم درخصوص حمل و نقل دریایی آغاز به کار کرده و باید تور اپراتورها، پدیده های تک زمانی موجود در قشم را در این طرح معرفی کنید./

 

وزش باد شدید در مازندران

 

وزش باد شدید در مازندران خسارت‌های جدی نداشت

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوادث غیر مترقبه استان مازندران گفت: وزش باد شدید از شب گذشته در مازندران آغاز شد و خوشبخانه خسارت جدی در بر نداشته است.

بهزاد پور محمد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری گفت: این باد نسبت به وزش باد های فراوان ماه‌های گذشته شدید بود.
وی اظهار داشت: موارد جزیی خسارت از شب گذشته در برخی از شهر های غرب مازندران نظیر تنکابن و رامسر گزارش شده است که مهمترین آنها خسارت به سربندی برخی ساختمان‌ها بوده است.
پور محمد با اشاره به اینکه بر اساس گفته‌های هواشناسی مازندران وزش باد قابل پیش بینی بوده است افزود: وزش باد شدید از ساعت 22 شب گذشته آغاز و تا صبح امروز ادامه داشته است.
وزش باد شدید از شب گذشته تاکنون موجب خسارت‌های جزیی به خزانه برنج در برخی از مزارع شالیزاری شده است.

 

آتش سوزی یک منزل در رامسر

 

 منزلی در رامسر طعمه حریق شد

 

 

خبرگزاری فارس: به علت بی احتیاطی منزلی در رامسر طعمه حریق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، پنجشنبه شب یک واحد مسکونی در این شهرستان طعمه حریق شد و به طور صد در صد سوخت.
مسئول مستقر در آتش نشانی رامسر در این باره به خبرنگار فارس گفت: علت اصلی این آتش سوزی نشت گاز از شیلنگ گاز شهری بود.
مرتضی پاکزاد افزود: به علت اتصال نادرست سوپاپ لاستیکی گاز شهری نشت کرده و صاحب خانه با زدن کلید برق باعث ایجاد انفجار شد.
وی ادامه داد: شدت این آتش سوزی به قدری بود که منزل مسکونی صد در صد دچار خسارت شد اما با حضور به موقع آتش نشانی از سرایت آتش به سایر خانه‌ها جلوگیری به عمل آمد.

 

اردوی پیشگامان بسیج دانش آموزی مازندران در اردوگاه هفت‌تیر رامسر

 

برگزاری اردوی پیشگامان بسیج دانش آموزی مازندران

در اردوگاه هفت‌تیر رامسر

 

گروه سیاسی و اجتماعی: اردوی رزمی فرهنگی پیشگامان بسیج دانش‌آموزی استان مازندران، طی دیروز و امروز، با حضور 1540 نفر از دانش‌آموزان بسیجی در شهرهای رامسر، بابلسر و ساری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی، سرهنگ «ماشاءالله خانی»، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مازندران، گفت: به منظور ارتقاء بنیه معنوی، رزمی و دفاعی دانش‌آموزان بسیجی، آموزش اجتماعی برای زیستن، آشنایی با اردوهای صحرایی و تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان بسیجی اردوی رزمی ـ فرهنگی پیشگامان بسیج دانش‌آموزی، طی یک مرحله با شرکت 1540 دانش‌آموز بسیجی عضو واحدهای مقاومت مدارس متوسطه در روزهای 29 و 30 فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: 500 دانش‌آموز بسیجی از شهرهای محمودآباد، نور، چمستان، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر به اردوگاه هفت‌تیر رامسر اعزام ‌شده‌اند.

«خانی» تصریح کرد: 520 دانش‌آموز دیگر نیز از شهرهای فریدونکنار، بابلسر، بابل، بندپی شرقی و غربی، آمل، لاریجان، سوادکوه، شیرگاه و جویبار در این اردو به پادگان شهید قصابیان (قدس) بابلسر اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مازندران خاطرنشان کرد: در این اردو 520 دانش‌آموز از شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، دودانگه، چهاردانگه، قائمشهر و کیاکلا در اردوگاه ولیعصر ساری گردهم خواهند آمد و به برگزاری کلاس‌های عقیدتی، احکام، سیاسی و بصیرت دانش‌آموزان، راهپیمایی تاکتیکی در شب و عملیات فرضی خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این اردو، آموزش سلاح، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و نشست صمیمی رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران با دانش‌آموزان بسیجی است.

در استان مازندران 114 هزار و 369 دانش‌آموز پیشگام بسیجی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و فوق برنامه فعال هستند.

 

مراحل تولید کراک و مضرات مصرف آن

 

مراحل تولید کراک و مضرات مصرف آن

 


رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر مازندران:
مراحل تولید کراک و مضرات مصرف آن ‏
گروه استان ها- سرهنگ غلام نژاد رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر مازندران در یک گفتگوی اختصاصی مراحل ‏تولید کراک موجود و مضرات مصرف آن را تشریح و سرعت اعتیاد آوری آن را از بارزترین خطرات مصرف این مخدر ‏برشمرد.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "عطاء غلام نژاد "رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر مازندران درمعرفی کراک موجود در بین مصرف کنندگان مواد مخدر ، مراحل تولید آن توسط سودجویان و سرعت اعتیاد آوری این مخدر خطرناک گفت: سوداگران مرگ درشرایطی کاملا غیربهداشتی مرفین را چندین باربااسید می جوشانند و بخش اعظم آن را طبعاً اسیدی تشکیل می دهد که درآن جوشانده شده و حاصل آن هم کراکی است که متاسفانه برخی از جوانان ما به آن آلوده شده اند.

وی یکی از بارزترین خصوصیات کراک را سرعت اعتیاد آوری آن اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه یک گرم کراک از ده گرم هروئین به دست می آید اعتیاد آن هم نسبت به هروئین بسیار شدید تر وترک آن هم بسیار مشکل تر است.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر مازندران گفت: این ماده مخدر برخلاف حشیش، تریاک وسایر موادمخدر بویی نداشته و مصرف آن هم بسیار آسانتر است آن چنان که در یک تادو دقیقه پس از مصرف آن هم کسی متوجه مصرف آن توسط مصرف کننده نخواهد شد حتی در یک اتاق کوچک ودربسته.

غلام نژاد افزود: کراک یکی از قوی ترین مواد مخدر محسوب شده و به شدت ایجاد اعتیاد می کند بطوریکه دریک ماه اول مصرف دائم آن مقدار مصرف آن به سه تاچهار برابر مصرف روزانه آن خواهد رسید وحتی تعداد دفعات مصرف روزانه آن به بیش از ده بار درروز خواهد رسد.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر مازندران درخاتمه، از خانواده ها خواست تاباکنترل صحیح فرزندان وجوانان خود وبرقراری ارتباط صمیمانه باآنان سعی کنند تا آنان رادرانتخاب دوستانی سالم یاری دهند زیرا یکی از راه های انتشار وابتلا ء به هرنوع ماده مخدرمعمولا ازطریق دوستان ناباب صورت می گیرد وهمچنین از جوانان خواست تادرانتخابی دوستی سالم دقت وتوجه کافی داشته باشند ودرصورت مواجهه با افرادی که اقدام به تهیه وتوزیع مواد مخدر می کنندو همچنین دررویاروئی باهرگونه مشکلی مراتب راباپلیس 110 درمیان بگذارند زیرا پلیس تنها دوست ویاور آنها درویاروئی باهرگونه مشکلات مربوط به جامعه خصوصا جوانان ونوجوانان عزیز است.

عکس: مراسم عقد پسر احمدی‌نژاد و دختر مشایی

 

 

 عکسهایی از مراسم عقد پسر دکتر محمود

 احمدی نزاد و دختر مهندس اسفندیار رحیم مشایی:

 

مجلس زنانه در منزل آقای مشایی و مجلس مردانه در منزل صاحبخانه آقای مشایی که پدر شهید و شغل وی نیز بنایی می‌باشد، برگزار شد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از جهان، تعداد میهمانان مرد 20 نفر و میهمانان زن 25 نفر بودند و خطبه عقد را حاج آقا ثمری خواند. مهریه نیز 14 سکه بهار آزادی به نیت 14 معصوم(ع).

 

در ایام عید مراسم خواستگاری نیز در عین سادگی برگزار شد. احمدی نژاد در این مراسم به دیدار صاحب خانه آقای مشایی که پدر شهید هستند، رفت. قبل از برگزاری مراسم ازدواج نیز آقای احمدی نژاد اظهار داشت که اگر ایشان اجازه بدهند، مراسم مردانه در منزل این شهید بزرگوار برگزار شود، که این امر محقق شد.

 
 
مراسم ازدواج نزدیک به 4 ساعت طول کشید که پذیرایی با میوه و شیرینی بود و نماز جماعت مغرب و عشا هم به امامت احمدی نژاد برگزار شد. از شام هم خبری نبود؛ "به همین سادگی".
برای دیدن عکسها  اینجا  را کلیک کنید.
 

 

پل ارتباطی مخاطبان با « رامسرنیوز »

 

پل ارتباطی مخاطبان با «رامسرنیوز»

 

شما می توانید با ارسال مطالبتان با ما همکاری کنید:

 

 

بنام خدا

 

سلام همشهری عزیز و علاقه مند به شهرستان رامسر

از اینکه تصمیم دارید با ما همکاری کنید متشکریم.

برای ارسال خبر،گزارش و یا هر مطلبی که دوست دارید جهت اطلاع خوانندگان و مخاطبان ما در صفحه*‌ رامسرنیوز*‌‌‌‌درج شود،لطفا در قسمت پایین روی بخش:«نظرات شما» کلیک کرده و سپس مطالبتان را ارسال فرمایید. 

ramsarnews@yahoo.com

با تشکر‌‌

مدیریت « رامسر نیوز »

 

 

به استثنای "اردوگاه میرزا کوچک رامسر"

 

برگزاری اردوی چند روزه خارج ازاستان برای

 دوره ابتدایی به استثنای

"اردوگاه میرزا کوچک رامسر" ممنوع است.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: دریافت رضایت نامه کتبی از اولیاء دانش‌آموزان برای اعزام آنان به اردو ضروری است.

"سید مصطفی حسینی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:
مسوولان مربوطه باید برنامه دقیق اردو را به اولیاء دانش‌آموزان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: برگزاری اردوی چند روزه خارج ازاستان برای دوره ابتدایی به استثنای "اردوگاه میرزا کوچک رامسر" ممنوع است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استان گیلان همچنین تاکید کرد: در اردوهای دانش‌آموزی شئونات اخلاقی و اسلامی باید رعایت شود.

وی از دست‌اندرکاران اردوهای دانش‌آموزی خواست تا زمان برگزاری اردوها را طوری برنامه‌ریزی کنند که به روند آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان لطمه‌ای وارد نشود.

حسینی افزود: در هزینه برگزاری اردوها به منظور جلوگیری از نارضایتی دانش‌آموزان باید صرفه‌جویی شود.

به‌گفته وی در سال تحصیلی ‪ ۳۵۵ ،۸۵ ۸۶‬هزار و ‪ ۳۱۷‬دانش‌آموز به اردوهای دانش‌آموزای اعزام شدند.

استان گیلان با بیش از دومیلیون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر جمعیت، دارای بیش از ‪۴۵۲‬ هزار دانش‌آموز است.

 

این مدیران کج سلیقه

 

این مدیران کج سلیقه

 

مدیرکل اطلاعات استان مازندران گفت: کج سلیقگی بعضی از مدیران نباید مانع و متوقف شدن روند توسعه در مازندران شود.

 علی حکیم گفت: بسیاری از طرح های مرکز استان فقط به دلیل عدم هماهنگی بین بخشی راکد مانده است.


وی با اشاره به اینکه برنامه احداث کمربندی شمالی شهرستان ساری از سال 53 آغاز شد بود افزود: بعد از گذشت 34 سال از آغاز اجرای این طرح فقط 45درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این بسیار جای تاسف است.

مدیرکل اطلاعات استان مازندران تصریح کرد: در این مدت ده‌ها مدیر، فرماندار و شهردار مدیریت این شهرستان را بر عهده گرفتند ولی هنوز این کمربندی به بهره برداری نرسیده است.


وی با اشاره به اینکه دولت نهم دولت کار و خدمت است خطاب به مدیران دستگاه ها اجرایی شهرستان ساری بیان کرد: همه ما مسئول هستیم در راستای اهداف دولت نهم گام برداریم و اگر فکر می کنیم در جاهایی ضعف داریم و نمی توانیم ،عرصه را برای دیگران خالی کنیم.


حکیم در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتقال پادگان به خارج شهر ساری گفت: منابع طبیعی در خصوص در اختیار قرار دادن زمین برای انتقال پادگان همکاری نمی کند و در حال حاضر 5/10 هکتار زمین در مرکز شهر ساری منتظر تصمیم منابع طبیعی است.


وی درباره طرح آزاد سازی سواحل شهر ساری نیز تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده و دستور رئیس جمهور بخشی از سواحل که مربوط به ادارات دولتی بوده آزاد سازی شده و فقط آزاد سازی مناطق نظامی و انتظامی منتظر دستورات بعدی است.


حکیم یادآور شد: تاکنون طرح مناسبی در مناطق آزاد شده سواحل این شهر صوررت نگرفته است.
وی در خصوص تامین آب مورد نیاز کشاورزان اظهار داشت: سدهای زیادی در استان در دست احداث است اما فقط سد شهید رجایی در شهرستان ساری آب مورد نیاز کشاورزان منطقه را تامین می کند و سد البرز با وجود پیشرفت فیزیکی هشتاد و شش درصدی هنوز آبگیری نشده و دو سد دیگر در دست احداث استان نیز به دلیل برخی مشکلات در بلاتکلیفی به سر می برند.


مدیرکل اطلاعات استان تصریح کرد: مازندران برای توسعه و نجات از فقر سبز، مدیران پرتلاش و جسور می خواهد.(farsnews)

حضور مازندرانی ها در کابینه

 

حضور مازندرانی ها در کابینه پررنگ تر می شود؟

احتمال دارد وزیران کشور و کشاورزی آینده مازندرانی باشند.

گفته می‌شود که عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دفتر مازندرانی رئیس جمهور، به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست وزارت کشور و جایگزین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی معرفی خواهد‌شد.

پس از مطرح شدن نام افرادی همچون محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس؛ صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه؛ محمد جهرمی، وزیر فعلی کار و امور اجتماعی و سید مجتبی ثمره‌هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهور، به عنوان گزینه‌های مورد نظر احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت کشور، شنیده شده احمدی‌نژاد، تصمیم گرفته تا عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دفتر خود را که مدتی هم وظیفه استانداری استان هرمزگان را برعهده داشته به عنوان سرپرست وزارت کشور معرفی کند.شیخ الاسلامی اهل کجور نوشهر است.

پیش از این گفته می‌شد که محمد جهرمی گزینه اصلی رئیس جمهور برای وزارت کشور خواهدبود که با اجرای طرح ادغام وزارت رفاه و کار و امور اجتماعی، وی وظیفه این دو وزارتخانه را برعهده خواهد‌داشت که بر این اساس قاعدتاً عبدالرضا مصری، وزیر رفاه هم باید از بدنه دولت جدا شود.

هم چنین شنیده شده محمود احمدی نژاد از عملکرد اسکندری وزیر جهاد کشاورزی نیز رضایت ندارد و به احتمال فراوان وی در ترمیم جدید کابینه از سوی احمدی نژاد تغییر خواهد کرد. بنا بر شواهد و قرائن موجود به نظر می رسد گزینه مورد نظر رئیس جمهور برای وزارت جهاد کشاورزی، علی محمد شاعری استاندار سابق گلستان و معاون پشتیبانی کنونی وزارت کشور است.شاعری اهل بهشهر است.

فعلا" دو معاون رییس جمهوری و رییس سازمان های محیط زیست و گردشگری اهل مازندران هستند.

از سوی دیگر، شنیده می‌شود که در ادامه تغییرات دولت چهار تن از استانداران نیز با ساختمان استانداری در استان‌های تهران، مازندران، آذربایجان شرقی و احتمالاً اردبیل خداحافظی خواهند‌کرد.(aftabnews+noandish+mazandnume)

در یادواره جانبازان شهید رامسر:

 

در یادواره جانبازان شهید رامسر:

 

ایثارگری یک ارزش است و قدردانی را خود به خود به دنبال دارد

 

 

به گزارش خبرنگاران جوان رامسر، دکتر ناصر دهقان مسول فرهنگی بنیاد شهید کشور امروز در یادواره جانبازان شهید رامسر و دومین سالگرد جانباز شهید مهدی حکمت پناه به ناکامی توطئه های دشمن علیه ایران اشاره کرد وگفت: آنها فکر می کردند که با رحلت امام این انقلاب به خودی خود فرو می پاشد درحالی که امام ما را تنها نگذاشته و یاورانی همچون جانبازان ما را به یادگار گذاشتند.وی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی آن ایران قبل انقلاب نیست که شاه ووزیر مملکت را دیگران تعیین کنند بلکه ایران به عنوان لنگرگاه آرامش مورد انتقاد ودرخواست مذاکره قرار می گیردزیرا نفوذ معنوی آن بر سایر کشورها بالاست. وی همچنین گفت : هم اکنون نه تنها کسی جرات تهدیدذ کردن ما را نداردبلکه ما خود به یکی از بازیگران عرصه تبدیل شده ایم. دکتر دهقان خاطر نشان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران طوری است که برای سایر کشورها وسوسه ساز استو همیشه مورد طمع دشمنان بودیم و هستیم پس با قدر دانی و قدر شناسی خانواده های شهیدان و جانبازان عزیز آینده کشورمان را تضمین می کنیم.

 

دکتر سبحان بهرامی:

 

 دکتر سبحان بهرامی:

سلامتی باید اولین اولویت زندگی مردم شود

 

 

به گزارش خبرنگاران جوان رامسر، دکتر سبحان بهرامی معاونت محترم بهداشت استان مازندران امروز در همایش هفته سلامت با اشاره به مطلب فوق گفت: سلامتی یک پدیده چند وجهی است که 75 درصد زوایای آن را سازمان ها و نهادهای غیر بهداشتی تشکیل می دهند تیمهای بهداشت و درمان تنها 25 درصد آن را تشکیل میدهند. وی همچنین افزود: ما باید به سلامتی به عنوان یک نعمت مجهول بنگریم. بر اساس یک بر آورد تحقیقی سلامتی بعد از مسکن،شغل،امنیت،غذا و...اولویت هفتم مردم را تشکیل می دهد درحالی که باید سلامتی اولویت اول مردم باشد. وی در ادامه گفت: میزان مشارکت مردم در پدیده سلامتی باید به 30 درصد برسد و 70 درصد باقیمانده را بیمه و سایر ارگانها تقبل کنند در حالی که تاکنون برعکس این بوده است. وی همچنین در خصوص شعار جهانی بهداشت در سال 2008 گفت: مردم ما امنسال به عینه تغییرات آب و هوایی را لمس کردند ،خشکسالی اکنون در مقابل آن بر سهمگین.سیل و .....عکس العمل های طبیعت در مقابل تخریب های مااز قبیل شکستن و قطع درخت وغیره است پس در این صورت ما باید راه علمی مقابله با حوادث را یاد بگیریم.در همین راستا مهمترین اهدافی که ما در سال جاری دنبال می کنیم افزایش آگاهی و فهم عمومی در زمینه بهداشت تغییرات آب و هوایی است.

 

جشن هسته ای در رامسر

 

سرهنگ سید محمد موسوی روشن گفت:

 

دشمنان نمی توانند ایران را از دستاورد هسته ای محروم کنند.

 

 

به گزارش خبرنگاران جوان رامسر،سرهنگ موسوی روشن مسول معاونت سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه مازندران  امروز در جمع شرکت کنندگان جشن فناوری هسته ای در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر گفت: ایران هسته ای شده است یعنی اینکه از آزمایشی به صنعتی تبدیل شده ایم. وی در ادامه افزود: جوانان ما با دستیابی به انرژی هسته ای ما را در رده های بالای علمی جای دادند ، تنها وقتی ما وارد بحث تخصصی انرژی هسته ای می شویم تازه متوجه عملکرد بزرگ این دانشمندان می شویم در حالی که متوسط سنی  این دانشمندان 26-27 سال می باشد. موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمنان ما با اندیشیدن به آینده این دانشمندان خود را در خطر دیده و درصدد چاره اندیشی تصمیم می گیرند که ایران را مهار کنند ودر خط مهار ما را نابود کنند. در حالی که آنها هرگز نمی توانند انگیزه را از جوانان ما سلب کنند . وی همچنین گفت بر همین اساس است که آنها طرح محاصره و استراتژی های دیگری را به کار می برند ولی حضور ما در اینجا این پیام را دارد که دشمنان ما نمیتوانند ما را از دست آوردهای هسته ای مان محروم کنند.

 

وصلت خانواده احمدی نژاد و مشایی

 

ازدواج

 

پسر دکتر محمود احمدی نژاد و

 

 دختر مهندس اسفندیار رحیم مشایی

 

به گزارش خبرنگار "الف"، مراسم عقد پسر دکتر احمدی نژاد و دختر اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته برگزار شد.
 
این مراسم در مشهد و به صورت ساده و صمیمی برگزار شده است. 
 
در سال 84 نیز، مراسم عروسی دختر دکتر محمود احمدی نژاد و پسر آقای احمد خورشیدی در شرایطی بسیار ساده و صمیمی برگزار شد که تحسین افکار را به دنبال داشت.
بخش خبری الف با تبریک این وصلت برای خانواده های احمدی نژاد و مشایی، برای همه جوانان میهن عزیز آرزوی سعادت و خوشبختی دارد.
 
«رامسر نیوز» این ازدواج را به عروس و داماد و همچنین خانواده آنان تبریک گفته و برای این زوج موفقیت و سلامتی آرزومند است.

 
 
 
 

تاسیس استان جدید، آری یا نه؟

 

تاسیس استان جدید، آری یا نه؟

 

دکتر میلاد محقق

 هنوز زمزمه تشکیل استان جدید در غرب مازندران به گوش می رسد و برخی افراد با ذکر دلایلی خواستار تاسیس استان در این منطقه هستند و برای عملی ساختن این خواسته به نامه نگاری های متعدد به مقامات کشور رو آورده اند.

در این میان مردم با رویکردهای مختلف به این مسئله توجه دارند و نظرات موافق و مخالف خود را هر از گاهی در محافل منطقه ای اعلام می کنند و بیش از هر چیز نگران آینده مدیریتی مناطق خود می باشند و بیم آن را دارند که در صورت تاسیس استان جدید، مشکلات نه تنها کاهش نیابند بلکه رو به افزایش رفته و امور آنان با سختیهای بیشتری روبه رو شود.ادامه مطلب

 

بسیجیان دانش آموز مازندرانی در رامسر

 

حضور 1540 دانش آموز بسیجی مازندران

 

در رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: اردوی رزمی فرهنگی پیشگامان بسیج دانش آموزی طی یک مرحله با شرکت هزار و 540 دانش آموز بسیجی عضو واحد های مقاومت مدارس متوسطه در روز های 29 و30 فروردین ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول بسیج دانش آموزی مازندران عصر سه شنبه به خبرنگاران گفت: 500 دانش آموز بسیجی از شهرهای محمودآباد، نور، چمستان، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر به اردوگاه هفت تیر رامسر اعزام می شوند.

سرهنگ ماشاء الله خانی افزود: 520 دانش آموز دیگر شرکت کننده از شهرهای فریدونکنار، بابلسر، بابل، بندپی شرقی و غربی، آمل، لاریجان، سوادکوه، شیرگاه و جویبار در این اردو به پادگان شهید قصابیان (قدس ) بابلسر اعزام می شوند.

وی ادامه داد: در این اردو 520 دانش آموز از شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، دودانگه، چهاردانگه، قائمشهر و کیاکلا در اردوگاه ولیعصر ساری گردهم می آیند.

مسئول بسیج دانش آموزی مازندران گفت: در این اردوی رزمی فرهنگی علاوه بر برگزاری کلاسهای عقیدتی، احکام، سیاسی و بصیرت دانش آموزان در راهپیمایی تاکتیکی در شب و عملیات فرضی شرکت می کنند.

سرهنگ خانی در پایان یادآور شد: آموزش سلاح، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و نشست صمیمی رئیس سازمان آموزش و پرورش مازندران با دانش آموزان بسیجی از جمله برنامه های این اردو است.

در  مازندران 114 هزار و 369 دانش آموز پیشگام بسیجی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و فوق برنامه فعالند.

این اردوها به منظور ارتقاء بنیه معنوی، رزمی و دفاعی دانش آموزان بسیجی، آموزش اجتماعی برای زیستن، آشنایی با اردوهای صحرایی و تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان بسیجی برگزار می شود.

 

رییس تعاون روستایی رامسر خواستار...

 

رئیس تعاون روستایی رامسر خواستار

 

 بازنگری در قیمت برگ سبز چای شد

 

رییس اداره تعاون روستایی رامسر گفت : با توجه به این که امسال بخشی از اختیارات تصمیم‌گیری درخصوص چای از سوی ریاست جمهوری به استاندارگیلان محول شد، انتظار این است که در قیمت برگ سبز چای مصوب، بازنگری شود.

" صالح محمدی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری‌اسلامی بااشاره به هزینه بالای فرایند تولید چای افزود: برابرقیمت مصوب شورای اقتصاد مقرر است قیمت یک کیلو برگ سبز چای درجه یک ‪ ۳۶۵‬تومان و درجه دو ‪ ۲۱۴‬تومان خریداری شود.

وی اظهار داشت : کار خرید برگ سبز چای بهاره از اول اردی بهشت سال جاری در این شهرستان طبق سنوات گذشته توسط سه کارخانه چای‌سازی طرف قرارداد با این نهاد، از کشاورزان آغاز می‌شود.

وی مقدار سطوح باغات چای استانهای گیلان و غرب مازندران را ‪ ۳۴‬هزارهکتار اعلام و اضافه کرد : از این مقدار دو هزار و ‪ ۴۵۶‬هکتار باغ چای در رامسر و هزار و ‪ ۸۵۰‬هکتار چای در شهرستان تنکابن واقع شده است.

محمدی خاطرنشان کرد : شهرستانهای رامسر و تنکابن ‪ ۱۳‬درصد چای کشور را تولید می‌کند.

در شهرستان رامسر بیش از سه هزار چایکار فعالیت دارند.

 

جمعی ازاهالی غرب مازندران خواستار ...

 

جمعی ازاهالی غرب مازندران خواستار

 

مرمت و روکش آسفالت راه‌های منطقه‌شدند

 

جمعی از شهروندان و روستاییان غرب مازندران خواستار مرمت و روکش دوباره آسفالت در محورهای ارتباطی این منطقه گردشگرپذیر شدند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزودند : آسفالت بسیاری از محورهای ارتباطی منطقه اعم از شهری، روستایی، اصلی و فرعی به دلیل قدمت زیاد و فرسوده بودن، عمر مفید آن به پایان رسیده است.

طبق استاندارد عمر مفید آسفالت راه‌های اصلی و فرعی حدود ‪ ۱۰‬سال است.

به باور این عده کنده‌کاری وتخریب آسفالت در راه‌های حریم شهری و روستایی به یک معضل دائمی در منطقه تبدیل شده است.

این در حالی است کیفیت نداشتن مصالح موجب شده که در برخی از محورهای منطقه، آسفالت جدید نیز تخریب شود.

وجود چاله‌های متعدد، از بین رفتن آسفالت و پستی و بلندیهای نامناسب در خیابان‌های اصلی شهرهای نوشهر و چالوس، نور و تنکابن و رامسر مشهود است.

از بین رفتن آسفالت خیابانهای اصلی شهرهای غرب مازندران مانند خیابان امام خمینی(ره) و هفده شهریور چالوس، امام رضا عباس‌آباد، بلوار امام رضا نوشهر و ... موجب انتقاد و نارضایتی اهالی منطقه شده است.

خرابی آسفالت در محورهای روستایی و کوهستانی از جمله بخش کجور - نوشهر، چالوس - کلاردشت موجب شده تا برخی رانندگان خودروهای مسافربری از حمل ونقل مسافر در این مسیرها خودداری کنند و یا نرح کرایه راچند برابرافزایش‌دهند.

‪ ۴۰‬درصد بیش از هفت هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی مازندران در غرب این استان واقع شده است.

ورود سالانه میلیونها مسافر،ترافیک سنگین جاده‌های درون شهری و برون شهری و خرابی آسفالت مشکلات را در شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران دو چندان‌کرده است.

عضو شورای اسلامی روستای چورن بخش کجور گفت : سالها است که وعده ایجاد روکش دوباره آسفالت مسیر کجور به نوشهر داده می‌شود ولی تاکنون عملی نشده است.

" بشیر الهی" در گفت و گو با ایرنا افزود : نبود شانه خاکی، کنده‌کاری و وجود چاله‌های متعدد حوادث را در این مسیر کوهستانی افزایش داده است.

وی اظهار داشت : تردد کامیونهای حامل شن و ماسه و نبود نظارت سبب تخریب این مسیر پرتردد شده است.

وی ادامه داد : مسیر ارتباطی این روستا حد فاصل روستای چناربن به طول هفت کیلومتر خاکی و سنگلاخ بوده و که بیشتر روزهای فصل تابستان مسدود است.

یک شهروند نوشهر به ایرنا گفت : کنده کاری ناشی از عملکرد ادارات مختلف مانند گاز، مخابرات و آب و فاضلاب در بیشتر خیابانهای اصلی و فرعی این شهر مشهود است.

" محمد جعفری " اضافه کرد : آسفالت برخی از خیابانها از جمله خیابان شهید کامران اسلامی منطقه گردگل نوشهر به قدری خراب است که حتی رانندگان تاکسی نیز از حمل مسافر در این مسیر خودداری می‌کنند.

وی تصریح کرد : نصب سرعت گیرهای غیر استاندارد،هزینه استهلاک خودروها را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد : خرابی آسفالت و موج و پستی وبلندی آسفالت‌های جدید ، نشان می‌دهد که نظارت بر عملکرد پیمانکاران موبوط، ضعیف است.

شهروندی دیگری از چالوس گفت : روکش و آسفالت دوباره خیابانهای آیت‌الله طالقانی و هفده شهریور این شهر ضروری است.

" وهاب علیخانی " به ایرنا افزود : عملکرد شهرداری در مرمت آسفالت خیابانهای این شهر چندان مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه هماهنگی بین نهادهای خدمات‌دهنده شهری وجود ندارد و بلافاصله پس از مرمت آسفالت نهاد دیگری برای اجرای طرح کنده‌کاری می‌کند.

یک راننده محور چالوس به تنکابن به ایرنا گفت : وضعیت راه‌ها درون شهری و برون شهری این محور مناسب با ظرفیت شمار زیاد خودروها نیست.

" نیک‌زاد اسدی" جاده‌های منطقه قدیمی و فرسوده بوده که نیاز به مرمت و تعریض دارد.

وی ناکافی بودن علائم راهنمایی و رانندگی ، نداشتن گاردریل و جان پناه ، نصب سرعت گیرهای غیر استاندارد و پلاستیکی و کم عرض بودن را از مهمترین مشکلات در این محور ارتباطی ذکرکرد.

به گفته او بیشتر استهلاک خودرو ناشی از خرابی محورهای ارتباطی است.

بخشدار بلده کجور در گفت و گو با ایرنا خواستار رسیدگی و توجه ویژه به وضعیت راه‌های این بخش کوهستانی شد.

" محمدعلی روحانی" افزود : راه ارتباطی پل زنگوله به بلده به طول حدود ‪ ۵۰‬کیلومتر نامطلوب و ناامن است که نیاز به تعریض و مرمت دارد.

وی بیان داشت : برای مرمت و نوسازی محورهای ارتباطی این بخش به اعتبار کلان نیاز داریم.

به گفته او نصب تابلو، شن ریزی ، خط کشی مرمت و آسفالت و تعریض بیشتر راه‌های این بخش لازم است.

بخش بلده نور حدود ‪ ۳۰۰‬کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

بنا بر اعلام فرمانداری تنکابن، وضعیت آسفالت درصد قابل توجهی از راه‌های ارتباطی این شهرستان خراب و فرسوده است.

بنا بر این گزارش ، ترمیم و نوسازی وضعیت جاده‌های منطقه به برنامه‌ریزی منسجم و اصولی نیاز دارد.

شهرستان تنکابن حدود ‪ ۸۰۰‬کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

سرپرست اداره راه و ترابری نوشهر و چالوس به ایرنا گفت : روکش آسفالت باند شمالی و جنوبی مسیر نوشهر - رویان حد فاصل امیرود تا چلندرود از سال گذشته آغاز و در سال جاری نیز ادامه دارد.

" احمد رضایی " افزود : بخشی از محور کناره از دوجمان تا سردآبرودچالوس کار لکه‌گیری و آسفالت آن انجام شد و بقیه از سوی حوزه راه‌سازی در دست انجام است.

وی اظهار داشت : برنامه روکش آسفالت محور کندوان در دستور کار و محور ارتباطی کجور نوشهر نیز در حال انجام است.

نوشهر و چالوس یکهزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

 

فرماندار رامسر:مسکن محرومان...

 

فرماندار رامسر:

 

یکی از دغدغه های امام راحل مسکن محرومان بود

 

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: خیران رامسری 19 هزار و 42 متر مربع زمین برای ساخت 360 واحد مسکونی برای محرومان را تقبل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی باباخانی امروز در جمع خیران مسکن‌ساز شهرستان رامسر با اشاره به اینکه این مسکن‌ها در دست ساخت و طراحی است گفت: بنیاد مسکن رامسر اولین شهرستان در مازندران که انجمن خیرین مسکن ساز را تشکیل داد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دغدغه های امام راحل مسکن محرومان بود که در فروردین 58 فرمان تاسیس بنیاد مسکن را صادر کردند.
فرماندار رامسر بیان کرد: امام (ره) راساً این حساب را افتتاح کردند و اکنون خیران مسکن ساز با تلاش خود توانسته اند این امر را توسعه دهند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته بنیاد مسکن تنها تسهیلات شهرهای زیر 12 هزار نفر را بر عهده داشت ولی هم اکنون تسهیلات شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز به بنیاد مسکن واگذار شده است.
باباخانی با اشاره به اینکه شهرهای کتالم و سادات شهر نیز در راستای قانون جدید از این تسهیلات برخوردار شدند تصریح کرد: بسیاری از خانه‌های فرسوده این دو شهر در سال گذشته بازسازی شد.
مدیر بنیاد مسکن رامسر نیز در این مراسم گفت: سال گذشته در بخش عمران روستایی طرح های هادی 8 روستا را با اعتباری بالغ بر 240 میلیون ریال تهیه شد، همچنین طرح هادی 6روستا با اعتباری بالغ بر 4میلیارد و 480 میلیون ریال اجرا شده است.
مرتضی رهبری افزود: طرح تعیین محدوده روستا در 61 روستای رامسر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 220 میلیون ریال و سند دار کردن زمین‌های مسکونی 14روستا با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 445 میلیون ریال از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن رامسر در سال گذشته بوده است.
وی بازسازی مسکن سه روستا با اعتبار دو هزار و 600میلیون ریال، احداث پل عابر پیاده در دو روستا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون ریال، ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی به تعداد یک‌هزار و 740 واحد با ارائه تسهیلات و پرداخت یک میلیارد و 71میلیون ریال وام قرض الحسنه را از مهمترین عملکرد بنیاد مسکن شهرستان رامسر در سال گذشته عنوان کرد.
رهبری در پایان به امور مسکن شهری و حساب 100 امام (ره) رامسر اشاره کرد و گفت: جمعا 218 واحد مسکونی شهری و روستایی به مساحت 24 هزار و 65متر مربع با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در رامسر در حال ساخت است.

حوادث رامسر

 

رامسریها بخوانند!

 

 

به اطلاع رامسریهای عزیز می رسانیم:

برخی از اخبار، در جهت تنویر افکار عمومی و بالا رفتن آگاهی مردم عزیز شهرمان در باره جرائم و جنایاتی که رخ می دهد،مفید است و ما سعی داریم آنها را به اطلاع شما برسانیم.بعنوان مثال: خبر زیر که مجرم قبلا به رامسر مسافرت نموده است ممکن است آسیبهایی را به برخی از همشهریانمان رسانده باشد که در این صورت می توان به شعبه قضایی که این پرونده در حال رسیدگی در آن است مراجعه کرد.امیدواریم با هوشیاری کامل نخستین و بهترین و موثرترین محافظ خود باشید. «رامسر نیوز»


قاتل کارگر هتل در بندرعباس به دام افتاد
گروه استان ها- مردی که طی اقدامی جنون آمیز با مجروح کردن عمو و زن عمویش کارگر زن هتلی را در بندرعباس به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
سرهنگ "قطب زاده"، رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان، در تشریح جزئیات این جنایت به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، گفت: به دنبال اعلام وقوع این قتل، ماموران دایره جنایی آگاهی استان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند و جسد زنی حدود 32 ساله که ظاهراًً دچار خفگی شده بود را کشف کردند.
 
سرهنگ قطب زاده افزود: محل وقوع جنایت منزلی واقع در خیابان ایرانیت متعلق به شخصی به نام "الف - ع" است که مالک یکی از هتل های شهر بندرعباس می باشد، که بنا به اظهارات مطلعین، مشخص شد فردی به نام "ف - س" 36 ساله اهل کرمانشاه، در حالیکه مسلح به اسلحه کمری بوده ساعت 9 صبح 26 اسفند سال 86 وارد منزل صاحبخانه که عموی وی است می شود.
 
وی ادامه داد: نامبرده پس از مراجعه به منزل، همسر صاحبخانه (زن عموی خود) را تهدید و پس از بستن دست و پایش و تهدید به قتل، وی را وادار می کند با یکی از کارگران هتل به نام خانم "ف – الف" تماس تلفنی برقرار کند و از وی بخواهد به منزل صاحب هتل مراجعه کند.
 
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان تصریح کرد: خانم "ف – الف" که خود و همسرش از کارگران هتل بودند، با اعتماد به زن صاحب هتل، درخواست وی را اجابت و به همراه پسر بچه دوساله خود به منزل صاحب هتل مراجعه می کند که بلافاصله در دام قاتل که در منزل به انتظار حضور وی بود گرفتار می شود.
 
این مقام انتظامی افزود: متهم پس از حضور کارگر هتل با کشاندن وی به اتاق خواب و آزار و اذیت جنسی، در مقابل دیدگان فرزند دوساله اش وی را خفه کرده و تا ساعت 16 عصر همان روز منتظر حضور عموی خود می ماند که به محض مراجعه صاحبخانه به نام "الف – ع – س" به منزل خود، وی بلا فاصله از سوی برادر زاده اش مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و به شدت مجروح می شود و ضارب به گمان اینکه عمویش را از پای در آورده است از محل متواری و از استان خارج می شود.
 
این گزارش می افزاید، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری وی که هویت آن برای کارآگاهان روشن بود از لحظه فرار متهم آغاز شد. این متهم فراری که قبل از این جنایت 10 نفر دیگر را نیز به قتل تهدید کرده بود، به شهرهای مختلف از جمله، رامسر، چالوس، کرمانشاه و قم نیز سفر کرده و خود را از دید پلیس مخفی می کرده است.
 
جزئیات این جنایت و تهدید های قاتل که نشان می داد وی یک جانی تمام عیار است باعث شد پلیس آگاهی حداکثر تلاش خود را برای دستگیری وی قبل از انجام جنایات دیگر که وعده آن را داده بود آغاز کند.
 
سرهنگ قطب زاده، در خصوص نحوه دستگیری متهم گفت: سرانجام پس از کنترل، مراقبت و انجام شگردهای تخصصی پلیس، قاتل فراری در کمتر از سه هفته پس از مراجعه به بندرعباس، درحالیکه قرار ملاقات با همسرش را در یکی از پارک های شهر ترتیب داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

متهم به قتل کارگر هتل و ضرب و جرح عموی خود، در بازجویی کاراگاهان پلیس پس از اعتراف به جنایت یاد شده می گوید: "ف - الف" را به دلیل دخالت در امور خانوادگی و عمویش را نیز به دلیل اخراج وی از هتل مورد هدف قرار داده است.

بررسی های پلیس نشان داد، وی از همسر خود جدا شده و پس از طلاق به قصد ربودن وی به منزل پدر زن خود مراجعه می کند و با ممانعت والدین و همسرش، بلافاصله به سمت آنان شلیک و آنها را مجروح می کند که این امر منجر به دستگیری و دو سال حبس وی می شود.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان با تاکید براینکه، متهم از پیشینه کیفری برخودار است، گفت: وی حین دستگیری مسلح به کلت کمری و هشت عدد فشنگ جنگی بوده است و هم اکنون در اختیار مقام قضایی قرار دارد.

آقای مهندس مهدی حلاجیان در سال نو

وبلاگ شخصی مهندس مهدی حلاجیان

 

دغدغه های مردم و نیکنام

 

مهدی حلاجیان

 

پیام تشکر و تبریک  انتخابات

 با سلام ودرود برپیامبرعظیم الشان وخاندان پاکش

 

24 اسفند 86 خاطره ی همت والای مردم منطقه تنکابن ورامسروحضور7/ 64 درصدی مردم درپای صندوق های رای روزی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

اخذ رتبه ی پنجم در شهرستان ازمیان شانزده کاندیدا و رتبه ی دوم در میان کاندیداهای تازه وارد افتخاری است که با عنایت حضرت حق وپشتگرمی شما مردم شریف نصیب اینجانب شد.

جا دارد از لطف و محبت مردم عزیز به بنده صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نمایم.

 

* به منتخب مردم تنکابن و رامسر جناب آقای ابوالفتح نیکنام تبریک خالصانه عرض کرده و امیدوارم امانت دار اعتماد مردم بوده و موفقیت ایشان را در راستای رشد و توسعه منطقه از خداوند منان مسئلت می نمایم.

حل دغدغه های مردم از جمله حضور فعال در صحن مجلس،حضور مداوم در منطقه ، پیگیری حل مشکلات شخصی ، محلی و منطقه ای با تشکیل شوراهای مشورتی و فراکسیون نمایندگان شمال کشوردر مجلس قابل حصول است و انتظار می رود جناب آقای نیکنام آغازگر این راه دشوار باشند.

 

* به پانزده کاندیدای دیگر که با حضور فعال خود تنور انتخابات را گرم نگهداشتند و با رعایت اخلاق انتخاباتی سعی در برگزاری انتخاباتی سالم داشتند ، خسته نباشید گفته واز تلاشهای شبانه روزی آنان برای برگزاری هر چه با شکوهتر انتخابات تشکر ویژه عرض می نمایم .

 

* به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در فرمانداری شهرستان های تنکابن و رامسر، اعضای محترم هیات های نظارت و اجرایی شورای نگهبان نیز خسته نباشید  می گویم.

 

* به همه عزیزانی که در ستادهای انتخاباتی اینجانب فعالیت مستمرداشته ودر محافل و مجالس خصوصی ، خانوادگی و اجتماعی سعی در معرفی  بنده به دیگران داشتند بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر ویژه و خالصانه خود را خدمت آنان و خانواده محترمشان معروض می دارم ،  بی شک  مشارکت مردم محل و منطقه در پای صندوق های رای مرهون تلاش آنهاست .

 

* حضور فعال در صحنه های اجتماعی- سیاسی منطقه عاملی برای رشد و توسعه است. تقاضای اینجانب از عموم مردم تلاش برای تاثیر گذاری در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی منطقه است.

به امید موفقیت و سلامتی روزافزون همه مردم عزیز وآرزوی پیروزی و بهروزی در همه عرصه های زندگی در سال 1387.

 

 

مهندس مهدی حلاجیان

کاندیدای مجلس هشتم شورای اسلامی

مدیر پروژه توسعه مرکز جدید صداوسیمای گیلان - رشت

25/12/1386

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر

 

اجلاس گروه‌ کاری ویژه تدوین

 

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر آغاز به کار کرد

 

 

خبرگزاری فارس: بیست و دومین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریایی خزر صبح امروز در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس بیست و دومین اجلاس نوبتی گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریایی خزر با حضور نمایندگان ویژه و معاونین وزرای امور خارجه 5 کشور ساحلی صبح امروز سه‌شنبه در مرکز دفتر مطالعات بین المللی وزارت خارجه آغاز به کار کرد.
در این اجلاس علاوه بر بررسی مفاد پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریایی خزر، دیگر مسائل مورد علاقه کشورهای ساحلی از جمله برگزاری کنفرانس اقتصادی کشورهای ساحلی که قرار است تابستان سال جاری در روسیه برگزار شود، مسائل مربوط به صلح، ثبات و امنیت دریای خزر، اجلاس‌ آتی وزرای امور خارجه و در نهایت نشست رؤسای جمهور کشورهای حاشیه در باکو مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
بیست و یکمین اجلاس تدوین کنفرانس رژیم حقوقی دریای خزر سال گذشته در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شده بود.

 

"خانه ساحلی" در رامسر

 

"خانه ساحلی"

 

در رامسر ساخته می‌شود

 

 

فیلم تلویزیونی "خانه ساحلی" به تهیه‌کنندگی حسین مروی برای گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما به زودی کلید می‌خورد.

مروی در این باره به خبرنگار مهر گفت: "پیش‌تولید فیلم اردیبهشت آغاز می‌شود و صادق کرمیار اوایل همین ماه آن را بر مبنای فیلمنامه خودش کارگردانی می‌کند. لوکیشن‌های "خانه ساحلی" در رامسر است و عوامل اصلی و بازیگران آن هنوز مشخص نشده‌اند."

فیلم تلویزیونی "خانه ساحلی" روایتگر پدر و پسری است که دچار سوء تفاهم شده‌اند. کرمیار پیش از این فیلم‌های تلویزیونی "کرانه‌های کبود" و "رویا" کارگردانی کرده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی رامسر:

 

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی رامسر:

 

آمار تصادف در رامسر سیر صعودی نداشته است

 

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی رامسر گفت: با آنکه امسال به دلیل وضعیت جوی مساعد جمعیت شناور ایام نوروز در رامسر افزایش یافته بود ولی آمار تصادف در رامسر سیر صعودی نداشته است.

علی سفیدآبی در گفتگو با خبرنگار فارس در رامسر گفت: فرهنگ سازی مناسب از طریق ناجا و تبلیغات از طریق رسانه‌ها را در کاهش آمار تصادفات موثر بوده است.
وی تصریح کرد: تشکیل پلیس یاران جوان در داخل خانواده ها به کمک آموزش و پرورش و تاثیر عاطفی حضور پلیس یاران به جهت کمی سن در دادن دادن تذکرات از دیگر عوامل موثر در این امر گزارش شده است.
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی رامسر افزود: عدم مسافرت و یا جابه جایی مسافر در قسمت بار وانت بارها و جلوگیری از تردد موتور سیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی و مدارک نیز تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات و حوادث داشته است.
سفید آبی در پایان بیان کرد: بیشترین تخلفات در این مدت سبقت غیرمجاز ، دور زدن ممنوع و سرعت غیرمجاز بوده است که بیشتر تحت تاثیر احساسات به وجود می آمد.

 

افزایش 6 درصدی ازدواج در مازندران

 

مدیر کل ثبت احوال مازندران:

 

 ازدواج در مازندران 6 درصد افزایش یافت

 

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان مازندران گفت: در سال گذشته 36 هزار و 674ازدواج در استان مازندران به ثبت رسید که این میزان در مقایسه با سال85 حدود 6 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرج الله ملکی امروز در اولین جلسه ستادی با کارشناسان و معاونان ثبت احوال مازندران به تشریح وقایع چهارگانه سال گذشته در مجموعه ثبت احوال مازندران پرداخت و گفت: ثبت ازدواج از سال 81 تا سال گذشته سیر صعودی داشته است.
وی بیشترین نرخ ازدواج ثبت شده در سال گذشته را مربوط به شهرستان نکا اعلام کرد.
مدیر کل ثبت احوال استان مازندران میزان ثبت طلاق در سال گذشته را چهار هزار و 309 واقعه برشمرد و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد رشد را نشان می دهد.
ملکی نسبت ولادت دختر در مازندران را بیشتر از پسر ذکر کرد و افزود: در سال گذشته برای هر ثبت ازدواج صد دختر، ولادت105پسر به ثبت رسیده است.
مدیر کل ثبت احوال استان مازندران از رشد حدود چهار درصدی ولادت در استان در سال 86 خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته ولادت 43 هزار و 145 نوزاد در استان مازندران به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: در هر شبانه روز به طور متوسط 118 واقعه ولادت در مازندران به ثبت رسیده است.
ملکی روند ثبت ولادت از سال 81تا سال 85 را صعودی با شیب کم اعلام کرد.
وی با اشاره به ثبت 15 هزار و 421 واقعه وفات در استان مازندران گفت: بدون احتساب مهاجرت در سال گذشته27 هزار و 724نفر به جمعیت مازندران اضافه شد.
مدیر کل ثبت احوال مازندران نرخ رشد جمعیتی در مازندران 866 را یک درصد اعلام و بیان کرد: بیشترین نرخ وفات ثبت شده مربوط به شهرستان های سوادکوه و رامسر بوده است.
وی در پایان درباره تعداد صدور کارت ملی در مازندران گفت: از جمعیت دو میلیون و 332 هزار و 72 نفر بالای 15 نفر تاکنون 98درصد این افرا موفق به اخذ درخواست کارت شناسایی ملی شدند.

سخنان مهندس راهب،نطق پیش از دستور

 

سخنان مهندس راهب

در نطق پیش از دستور مجلس

 

شمال نیوز: نماینده مردم تنکابن و رامسر گفت: جشن بزرگ هسته‌ای یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت نهم است .


جعفرقلی راهب، نماینده مردم تنکابن و رامسر در نطق پیش از دستور خود در دومین جلسه علنی مجلس در سالجاری ضمن عرض تبریک به مناسبت نامگذاری سالجاری به نام سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری، جشن بزرگ هسته‌ای را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت نهم دانست .
نماینده مردم تنکابن در ادامه از حضور پرشور و حماسه‌آفرین ملت ایران در انتخابات مجلس هشتم تشکر کرد و گفت: این حضور یکبار دیگر بر تقویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشت.
وی همچنین با اشاره به سرما و یخبندان زمستان سال 86 و وارد آمدن خسارات فراوان به بخش کشاورزی در بسیاری از استانهای کشور بخصوص مازندران گفت:در همین راستا عده‌ای از کشاورزان و ذخیره‌سازان مرکبات و صاحبان میادین و غرفه‌های مرکبات از وزارت بازرگانی و بانکهای دیگر وام گرفته تا بموقع محصول مرکبات را جمع‌آوری و تحویل و به فروش برسانند که به خاطر وجود مشکلات نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند و موعد سررسید پرداخت وامها فرا رسیده است که این مشکل بارها از سوی مسئولین و نمایندگان پیگیری شده است که نهایتا از سوی دولت در فروردین بودجه‌ای برای جبران این مشکل اختصاص یافت ولی تاکنون نحوه توزیع آن مشخص نشده است.
راهب در ادامه از دولت خواست تا زمان پرداخت کلیه بدهی‌هاو سررسیدهای بانک بدون اخذ کارمزد به مدت دو سال تمدید شود .
وی همچنین اعطای وام قرض‌الحسنه طویل المدت جهت احیای و بازسازی باغات از بین رفته و پرداخت خسارات وارده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی را از دیگر راه‌حل‌های پیش رو عنوان کرد.
نماینده مردم تنکابن و رامسر در پایان خواستار پرداخت وام بلاعوض به کشاورزان بی‌بضاعت و خسارت دیده شد و خاطر نشان کرد: تجدید نظر در قیمت برگ سبز چای و تکمیل کمربندی تنکابن و پل بزرگ رامسر، تکمیل گازرسانی روستاها و آب آشامیدنی ، توسعه فرودگاه رامسر و اجرای مصوبات دولت از سری مشکلات موجود در این منطقه است که نیازمند توجه و رسیدگی ویژه مسئولین مربوطه می‌باشد. 

 

تحویل ۳ یدک کش

 

تحویل ۳ یدک کش
 
 به اداره بنادر و کشتیرانی مازندران
 

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان مازندران گفت: در راستای تاًمین شناورهای خدماتی بنادر مازندران، امروز سه فروند یدک کش به اداره کل بنادر و کشتیرانی استان مازندران تحویل داده شد.

نبی صیدپور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: 6 فروند یدک‌کش در کارگاه شهید تمجیدی ساخته شد که سه فروند آن به نامهای ماسوله(بندر انزلی)، کاسپین (بندر نکاء)‌ و میانکاله(بندر امیر آباد) تحویل این بنادر شده است.
وی اظهار داشت: سه فروند دیگر آن به نامهای یدک کش های ولشت و علم کوه (بندر نوشهر) و فریدونکنار (بندرفریدونکنار) در اسفند ماه سال گذشته ماه به اداره کل بنادر و کشتیرانی استان مازندران تحویل داده شد.
مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان مازندران در پایان افزود: با وجود این سه فروند توان عملیاتی خدمات رسانی به کشتیها در بنادر مازندران افزایش یافته و موجبات تسهیل در امر تردد دریایی فراهم می شود.

 

دامهای فاقد پروانه چرا

 

منابع طبیعی غرب مازندران:

دامهای فاقد پروانه چرا

به هیچوجه حق تعلیف از مراتع را ندارند

 

خبرگزاری فارس: اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران مستقر در نوشهر طی ارسال نمابری نسبت به چرای زودرس دام هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، در این نمابر که به دفتر خبرگزاری فارس در غرب مازندران ارسال شد آمده است: یکی از مهمترین عوامل تخریب و نابودی تدریجی مراتع که باعث کاهش پوشش گیاهی و آبی (چشمه ها و آب های زیر زمینی)، کمبود مواد غذایی و تشدید فرسایش خاک می شود، چرای زودرس دام است، از این رو بهترین زمان ورود دام در مرتع بعد از کامل شدن دوره رشد گیاهان است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: از کلیه دامداران درخواست می شود ضمن رعایت موارد ذیل با مامورین منابع طبیعی، نیروی مقاومت بسیج و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همکاری لازم معمول داشته تا استمرار فعالیت در مراتع موجب رونق بخشیدن به تولیدات مرتعی و دامی منطقه و کشور شود.
هشدار های این اداره کل به دامداران به شرح ذیل اعلام شد:
_از تعلیف دام مازاد بر ظرفیت چرایی مرتع(پروانه چرا-طرح مرتع داری)جدا خودداری شود.
_تاریخ ورود به مرتع بر اساس پروانه چرا و با اطلاع ماموران منابع طبیعی باشد.
_تاریخ خروج از مرتع باید دقیقا رعایت شده و استقرار دامدار و ادامه تعلیف دام بر خلاف ضوابط است.
_دامهای فاقد پروانه چرا به هیچ وجه حق تعلیف از مراتع را ندارند.
_کلیه دامداران و فرزندان آنان که از مزایای طرح خروج دام از جنگل بهره مند شدند، حق استفاده از مراتع را نخواهند داشت.
_عدم همکاری در این زمینه متوجه شخص دامدار صاحب پروانه بوده و در صورت مشاهده علیه دامداری که بر خلاف ضوابط فنی عمل نموده است، اقدام قانونی خواهد شد.
در پایان این اطلاعیه نیز بیان شده است: رعایت اصول صحیح مرتع داری در جهت صیانت از مراتع همواره مورد تاکید بوده و موجب حفظ دو عنصر حیات بخش آب و خاک ،کاهش سیل خیزی و خسارت ناشی از آن و سر سبزی کشور خواهد شد.

 

پازل های گم شده در رامسر

 

به دنبال پازل های گم شده در رامسر

«از بستگان تندر»

 

با سلام         تلنگر دیگر
دنبال پازل های بهم ریخته ام می گشتم چشمم به  نامه ی موسسه نسیم رامسر خطالب به فرمانداری شهر رامسر خورد !! به به    به به  سایه اصلاحات مستدام   اری نوشته شده بود ما  برای سال نو آوری و شکوفائی برای شما در ابعاد ۱در ۳ متر بنر می زنیم مبلغ اینقدر مثلا رونوشت هم به دفتر امام جمعه بود نامه  که دارای پیوست بود بصورت پیرینت رنگی عکس مقام معظم رهبری و متن  نوشته ای که امسال مقام معظم رهبری در مشهد مقدس فرموده بود و نوشته شوده بود مثلا
درپس زمینه تصویر موج دریا و انچه در تفکر این موسسه بود طراحی شده و قرار است بخشی از تزیق تفکرات این موسسه به فرمانداری باشد !! عجبا!!!!   چگونه با ساده ترین روش قصد چند منظوره دارند . اگر این روش صورت بگیرد بعدا نخواهند گفت ما برای شهر تعیین و تکلیف می کنیم دیده اید به همین سادگی ما هستیم !! این ما هستیم به ...... خط و ربط می دهیم بارها از زبان .......شنیده شده است .
شاید نگاه بنده نگاه کج و خام  و یا بیماره گونه باشد ولی چه اندازه اجازه ای به این موسسه  داده می شود از این روش به فرض اینکه نحوه تبلیغات دارد استفاده  کند ! ولی تبعات آن چه خواهد بود ؟. بصورت مثال اگر کمی به عقب تر برگردیم چند برنامه در شاد ووو در برج چشم انداز رامسر – در هتل رامسر – در کیش مارین ووو اجرا کرد که خواست ثابت کنند دربخش فرهنگی فقط این موسسه می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد نه اداره فرهنگ و ارشاد رامسر و یا متولیان امر فرهنگی
موسسه نسیم با توجه به فعالیت های گسترده خود در دوران فرماندار میری و رئیس ارشاد وقت تاسیس شد و امروزه دیدیم چگونه در تمام شهر رد پایی برای خود گذاشته است  بطور مثال ( بخش رایانه ای که بیشترین بخش ادارات و موسسات خصوصی ) در بهزیستی خانم ( ق ) و مهد کودک بخش خصوصی  در موسسه خیریه الا ماشالله .  را در تصاحب خود دارد . امروز موسسه فرهنگی بنام ترنج را می بینیم که از آستین همین موسسه بیرون آمده و قرار است از امسال با سرمایه بیش از چندمن میلیون بازدهی داشته باشد بصورت مثال به هر نحوی !! که سرمایه گذاری اولیه را سه جوان هر یک با تفکر متفاوت حلقه زده از رانت های همدیکر استفاده کرده اند
فکر کنم دیگر نباید دنبال آخرین قطعه پازلم باشم چون بقیه را شما تکمیل خواهید کرد .