رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نوروز مبارک

 

 

 

حلول سال ۱۳۸۷خورشیدى مبارک باد
 
 

353568.jpg

 

 

یک رامسری از آلمان

 

 

یک رامسری از آلمان

 

من یک رامسری هستم که در آلمان زندگی می کنم . قبلا هم برایتان نظری فرستاده بودم در رابطه با آبادانی شهر رامسر . من از تمام مسئولان  خواهش میکنم ، دوباره این شهر زیبا را با گل و گیاهان سبز پر کنند . اون باغ زیبای جلوی هتل تبدیل به یک خرابه شده است . کجا رفت آن گلهای زیبا که دردنیا کم نظیر بود . کجا رفت اون گل یخ خوش بو که من نظیرش را در اروپا هنوز ندیده ام . بخدا آبادانی این نیست که فقط ساختمان بسازید . یا هتل هفت ستاره بپا کنید . طبیعت زیبا را دریابید .وقتی هتل بسازید ولی دور آن از سبزی و طبیعت خبری نباشد .چه فایده ؟ تو را بخدا کمی محیط زیست خود را دریابید واز این ویرانی نجاتش دهید . متشکرم   به امید  دیدن رامسر پر از گل. 

گلنبات از آلمان

 اخبار رامسر:

با سلام و تشکر از گلنبات عزیز که همیشه به اخبار رامسر و آینده این شهرستان زیبا اهمیت می دهند.شنیده ها حاکی از آن است که جمعی از جوانان رامسری با حمایت و هدایت بزرگان فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی شهرستان،در حال برنامه ریزی و اجرای طرحهای توسعه و پیشرفت همه جانبه رامسر هستند و ما هم امیدواریم رامسر بزودی به جایگاه واقعی خود نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان برسد. زیرا رامسر در جهان، خیلی مشهور تر از دیگر نقاط ایران است.

از شما هم متشکریم و هم منتظر دریافت مطالب بیشتر هستیم.

 

بنزین آزاد

 

بنزین آزاد ۴۰۰ تومان شد
 

گروه اقتصادى ـ غلامحسین نوذرى وزیر نفت از عرضه بنزین نوروزى با لیترى ۴۰۰ تومان خبر داد.به گزارش «ایران»، غلامحسین نوذرى وزیر نفت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بنزین نوروزى از ساعت ۲۴ فردا با لیترى ۴۰۰ تومان عرضه خواهد شد...
روابط عمومى شرکت ملى پالایش و پخش فرآورده هاى نفتى نیز دیروز با صدور اطلاعیه اى اعلام کرد: بنزین آزاد خودروها از ساعت ۲۴ چهارشنبه در کلیه جایگاه هاى عرضه بنزین سراسر کشور توزیع مى شود. بر اساس اعلام این شرکت به منظور فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت سفرهاى نوروزى، سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد سال ۸۷ این دسته از خودروها جمعاً به میزان ۲۴۰ لیتر از ساعت ۲۴ مورخ ۸۶‎/۱۲‎/۲۷ در کارت هاى هوشمند سوخت آنان لحاظ گردید. همچنین پیرو اطلاعیه قبلى، بنزین مازاد بر سهمیه جهت این قبیل از خودروها از ساعت ۲۴ شب چهارشنبه مورخ ۸۶‎/۱۲‎/۲۹ در کلیه جایگاه هاى عرضه بنزین سراسر کشور توزیع مى شود.

 

سید کمال سیدی

 

صادقانه بپذیریم ادامه این روند به صلاح مردم نیست

 

متن کامل نطق انتقادی پیش از دستور سید کمال سیدی عضو شورای اسلامی شهر رامسر در جلسه فوق العاده شورای شهر در روز شنبه مورخ11/12/86
به نام داور برحق
اعضای محترم شورای اسلامی شهر رامسر
بیائیم صادقانه بپذیریم ادامه این روند به صلاح مردم نیست
با سلام
قریب به 4 ماه است که بعنوان یک عضو شورا بارها بصورت جداگانه وحتی در جمع شورا نسبت به وضعیت نامناسب حاکم در مجموعه مدیریت شهری(شهرداری و شورای شهر) و بتبع آن افزایش روز افزون نارضایتی مردم نگرانی خودرا بیان نموده و با درک احساسات پاک مردم وانعکاس واقعیت های موجود شهر با نگاه انتقادی در جمع اعضای محترم شورا چه بصورت شفاهی و چه مکتوب خواهان تغییر وضعیت فعلی شدم و برای آنکه متهم به تکروی نشوم سکوت همراه با انتقاد درون گروهی را پیشه کردم تا شاید از این رهگذر بتوان امیدی به اصلاح روند کنونی داشت اما متاسفانه اینچنین نشد. سکوت بر خلاف میل باطنی اما مصلحت آمیز این خادم کوچک مردم درتنویر افکار عمومی در طی چندماه گذشته که صرفاً به دلیل تلاش جهت ایجاد فضای جدید همدلی وهمراهی مجموعه اعضای شورا برای اصلاح وضعیت انتقاد آمیز فعلی بوده این فرصت و بهانه را دراختیار آنانی قرار داده که در شرایط کنونی و از خلا اطلاع رسانی با گل آلود کردن فضای افکار عمومی بدنبال صید ماهی دلخواه ورسیدن به اهداف سوء خود هستند .کسانی که در دوره جدید شورا دستشان اندکی کوتاه اما سایه اشان همچنان بر بخشهایی از بدنه مدیریتی شهر سنگینی می کندو اینجاست که احساس نمودم سکوت بیش از این دیگرجایز نبود ه و ناگزیر به بیان و نشر واقعیتها می باشم بی آنکه هرگز به تبعات احتمالی آن بیاندیشم.
ادامه مطلب

 

«تندر» گفت و ما هم گفتیم

 

سخنی با خواننده پرو پا قرص اخبار رامسر بنام:

«تندر»

سلام دوست عزیز:

مطالبی که برای آن فرد خاص گفتید بسیار کلی بود و ما خوشحال می شویم اگر مصادیقی را برای این موضوع ذکر کنید. ما برای اینکه در گفته های این فرد عمل را هم مشاهده کردیم، به این کار اقدام نمودیم که مطمئن هستیم شما با این موضوع مخالفتی ندارید.

اگر خلاف این موارد را ثابت فرمودید ما به نظر شما احترام می گذاریم و از این اقدام دست خواهیم کشید. کمی هم خود را بجای این فرد و ما خبرنگاران جوان رامسر قرار دهید و ببینید آیا اگر «تندر» برای شما اینچنین می نوشت عکس العمل شما چگونه بود؟

باز هم بخاطر توجه شما به اخبار رامسر تشکر می کنیم و منتظر دریافت پیشنهاد از سوی شما هستیم.

اخبار رامسر

 

 

طرح آبرسانی به شهرهای رامسر...

 

مدیرآب منطقه‌ای:

پیشرفت فیزیکی سد مخزنی البرز مازندران ‪ ۸۶‬درصد است


مدیرآب منطقه‌ای مازندران پیشرفت فیزیکی سد مخزنی البرز این استان را ‪۸۶‬ درصد اعلام کرد.

سد مخزنی البرز در ‪ ۴۵‬کیلومتری جنوب شرقی بابل در منطقه" لفور" سوادکوه بر روی رودخانه بابلرود درحال احداث است.

"عزیزالله واحد" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با باافتتاح و بهره‌برداری‌از این سد علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرهای بابل، بابلسر، امیرشهر، فریدونکنار و شهرک‌های مسیر، ‪ ۱۰‬مگاوات برق نیز تولید می‌شود.

وی تامین آب مورد نیاز ‪ ۵۴‬هزار هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستانهای بابل، قایم‌شهر، جویبار و بابلسر را از دیگر مزایای این طرح ذکرکرد.

وی یادآورشد: به‌رغم ظرفیت مطلوب و مازاد آب در غرب مازندران به میزان یک میلیارد مترمکعب، اما تاسیسات موجود دربخش آبرسانی به‌شهرها و روستاهای این مناطق با توجه به ظرفیت گردشگری آن پاسخگوی نیازها نیست.

مدیرآب منطقه‌ای مازندران اظهارداشت: برای رفع این‌مشکل دولت باید اعتبار ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی در این مناطق تخصیص دهد.

وی از پایان مطالعات مرحله اول و دوم طرح آبرسانی به شهرهای تنکابن و خرم‌آباد خبرداد و تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر نیز به عنوان یکی از طرح‌های مصوب سفر هیات دولت به مازندران از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: برای آبرسانی به شهر رامسر خط انتقال آب از سد میجران به طول ‪ ۱۶‬کیلومتر طی امسال اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود بااجرا و تکمیل تصفیه‌خانه مشکل کمبود آب آشامیدنی این شهر رفع شود.

 

پروین در رامسر

 

یاران پروین در کنار پروین در رامسر

 

پس از پایان هفته‌ی شانزدهم رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور (جام آزادگان) اکنون فرصتی 25 روزه تا قبل از شروع هفته هفدهم این لیگ در 17 فروردین ماه 87 برای تمامی تیم‌های حاضر ایجاد شده که هر یک از آنها به طبع جایگاه‌شان در جدول و هدفی که برای حضور در رقابت‌های امسال ترسیم کرده‌اند،‌ برنامه‌هایی را برای آماده‌سازی در نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گروه «الف» این مسابقات که گروه مرگ نامیده شد و تیم‌هایی چون استیل آذین، شهرداری بندرعباس، تراکتورسازی و... حضور دارند، اکنون در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل، هشت تیم از یازده تیم حاضر در گروه، شانس نسبتا برابری برای صعود به پلی‌آف دارند و فشردگی امتیازات آنها بسیار زیاد است.

حال به چکیده‌ای از برنامه‌های تیم‌های گروه «الف»، در ایام تعطیلات به ترتیب جایگاه‌شان در جدول رده‌بندی می‌پردازیم که در میان آنها تیم‌های داماش و نیروی زمینی با هشت روز تعطیلی و سرخ‌پوشان تنها با یک روز تعطیلی به ترتیب پراستراحت‌ترین و کم استراحت‌ترین تیم‌ها هستند. ادامه مطلب 

 

نمایندگان استان‌های شمالی

 

اتحادیه نمایندگان استان‌های شمالی تشکیل میشود

استاندار مازندران گفت: با پیگیری‌های مستمر برای احداث پالایشگاه مازندران و ضرورت نهایی شدن ارزیابی‌های فنی،ارزیابی‌های زیست محیطی برای آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه مازندران مراحل پایانی خود را می‌گذراند

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، ابوطالب شفقت امروز در نشست پایانی سال جاری در جمع خبرنگاران افزود: کار کارشناسی برای این کار انجام شد و چندین بار تیم تخصصی زیست محیطی برای این منظور به منطقه، محل انجام پروژه سفر کرده است که انتظار می‌رود نظر مساعد برای احداث پالایشگاه را داشته باشند.
وی از پیگیری‌های مجدد استانداری مازندران از طریق مجموعه وزارت نفت برای احداث پالایشگاه در منطقه چهاردانگه ساری خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با پایان یافتن ارزیابی زیست محیطی کلنگ ساخت پالایشگاه در استان مازندران زده شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه راه‌اندازی صنایع مادر و بزرگ از مصوبات مهم دولت در استان مازندران بوده است، افزود: از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی برای تحقق این مصوبه دولت در استان مازندران استفاده می‌کنیم.
وی دو سال گذشته مدیریت استانی را سال حرکت مازندران به سوی صنعتی شدن برشمرد و تصریح کرد: طی دو سال گذشته به اندازه 5 سال قبل از آغاز کار دولت نهم، کار صنعتی انجام شده و در این مدت 576 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان مازندران صورت گرفته است.
استاندار مازندران ادامه داد: در این مدت برای 14 هزار نفر با سرمایه گذاری صورت گرفته اشتغالزایی انجام شده است.
وی با اشاره به آغاز کار بسیاری از طرح‌های صنعتی در استان مازندران گفت: با آغاز به کار دولت نهم 4 هزار و 398 طرح صنعتی تولیدی به ارزش اقتصادی بیش از 7 هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی 128هزار نفر در استان مازندران آغاز شده است.
استاندار مازندران اضافه کرد: این طرح‌ها در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد برخوردارند.
شفقت از برگزاری با شکوه انتخابات به عنوان مهم‌ترین خبر نویدبخش یاد کرد و گفت: خسارت‌های ناشی از سرما و بروز خسارت سنگین به کشاورزان و باغداران مازندرانی به عنوان تلخ‌ترین خبر بوده است.
وی خواستار سفر شخص وزیر جهاد کشاورزی برای چگونگی جبران خسارت‌های کشاورزی شد.
استاندار مازندران در پایان با اشاره به مشخص شدن 11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم اظهار داشت: پیشنهاد شده برای تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتحادیه نمایندگان استان‌های شمالی با حضور استانداران تشکیل شود

.

فرماندار رامسر

 

جلوگیری از تکرار آرا،

بزرگ‌ترین حسن برگزاری انتخابات رایانه‌ای بود

 

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: جلوگیری از تکرار آرا بزرگترین حسن برگزاری انتخابات رایانه‌ای بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی باباخانی امروز در مراسم جمع اعضای اصلی ستاد انتخابات این شهرستان گفت: تفاوت این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل بیشتر در زمینه نوع تبلیغات بود، این نوع تبلیغات دارای ویژگی‌های بسیاری بود، اما بزرگ‌ترین مشکل آن این بود که افرادی که جدیداً خود را کاندیدا کرده بودند و چهره‌هایی که کمتر شناخته شده بودند در معرفی خود و برنامه هایشان با مشکلاتی روبرو شدند.
وی اظهار داشت: با برگزاری انتخابات رایانه‌ای دورترین نقطه این شهرستان یعنی اشکور که با مرکز شهرستان حدود 130 کیلومتر فاصله دارد و در نقاط کوهستانی و صعب‌العبور واقع است نیز به سیستم رایانه مجهز شد.
وی افزود: انتخابات ایران آزادترین انتخاباتی است که در سطح جهان برگزار می شود و قوای مجریه، مقننه و قضائیه به صورت مستقل عمل می کنند.
فرماندار ارمسر تصریح کرد: در پیشرفته‌ترین کشورها هم مشاهده می شود که رئیس جمهوری می‌تواند مجلس را به راحتی منحل کند، اما در ایران مجلس کاملاً استقلال دارد.
وی در پایان گفت: پیام این انتخابات به جهانیان حضور ملت ایران در تمام صحنه هاست، مردم ما واقعاً به جهانیان نشان دادند که در عرصه حضور دارند.

ناله رامسری: تلاش برای جبران...

 

ناله رامسری:

 

تلاش برای جبران عقب ماندگی زادگاهم را عبادت می دانم

 

اخبار رامسرـ فرشید کریمی در نخستین گفتگوی خود با خبرنگاران جوان رامسر، پس از اعلام نتایج انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن، گفت: مردم ایران با حضور غرورانگیز در انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار، مهر باطل به تبلیغات غلط برخی رسانه ها زدند و این موضوع برای ما یک پیروزی بزرگ محسوب می شود زیرا خواست بدخواهان این مملکت،بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خودشان است که به نظر می رسد آنها هنوز مردم ایران را نشناخته اند.

ناله رامسری گفت: کشوری که مردمش با نثار جان و مال خود دنبال اجرای طرحهای ارزشی خود هستند را نباید با ملتهای دیگر دنیا یکی دانست و این موضوع را باید همیشه به یکدیگر خاطر نشان سازیم و بدانیم که با پشتکار و پیگیری منافع ملی، عقب ماندگی های موجود را جبران خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: من بعنوان یک رامسری برای توسعه و پیشرفت زادگاهم از هیچ فعالیت مثبتی دریغ نورزیدم و همواره برای رسیدن به موقعیت مطلوبی که بتوان برای این شهرستان زیبا بیشتر خدمت کرد سعی و تلاش می کنم و از همه همشهریانم دردمندانه می خواهم اختلافات احتمالی را کنار بگذارند و به وجود یگدیگر افتخار کنند چرا که بر اساس یک ضرب المثل محلی«آقا،آقا، از خانه،در شونه» و ما باید در داخل خودمان با هم متحد و نسبت به هم مهربان و حافظ شخصیت یکدیگر باشیم تا در خارج از شهرستان نیز روی ما حساب ویژه باز کنند.

ناله رامسری گفت: خانواده های رامسری می دانند که فرزندانشان در جای جای این مملکت در حال افتخار آفرینی هستند و حتی آوازه رامسریها در خارج از مرزهای کشورمان نیز شنیده می شود، پس به شکرانه این نعمت بزرگ، بایستی برای تقویت توانمندیهای موجود، با هم مهربان باشیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر رامسر ضمن تشکر از مردم و مسئولان بخاطر برگزاری مطلوب انتخابات مجلس هشتم گفت: همه مردم و مسئولان شهرستانهای رامسر و تنکابن تلاش کردند تا ما اینبار هم در عرصه دمکراسی کشور و تعیین سرنوشت خود در قوه مقننه،افتخاری دیگر کسب کنیم و برای این موضوع بسیار خوشحالم و به آقای ابوالفتح نیکنام بخاطر افتخاری که بدست آورده اند تبریک می گویم و نسبت به موفقیت ایشان نیز بسیار امیدوار و خوشبین هستم و از همشهریان خود، انتظار همکاری آگاهانه با ایشان را دارم. 

کریمی در پایان از «رامسر نیوز» بخاطر فعالیت مفید رسانه ای برای شهرستان رامسر تشکر کرد و گفت: «رامسر نیوز» را همیشه می خوانم اما برای رسیدن به جایگاه یک رسانه موفقتر باید بیشتر تلاش کند و برای این منظور جا دارد از همه مردم بخواهیم برای رسیدن به این منظور همکاری بهتری داشته باشند چرا که من شخصا، تلاش برای جبران عقب ماندگی زادگاهم را عبادت می دانم و بر این باورم که اگر فرد فرد مردم ایران برای زادگاه خود دل بسوزانند، مملکتی آبادتر و مردمی با نشاط تر از امروز خواهیم داشت.

 

  

ستاد ساماندهی شئونات اسلامی

 

نشست ستاد ساماندهی شئونات اسلامی

 در رامسر برگزار شد

 

گروه سیاسی و اجتماعی: نشست ستاد ساماندهی شئونات اسلامی شهرستان رامسر، صبح روز سه‌شنبه 21 اسفندماه، در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی، مبنی بر ساماندهی شئون اسلامی در مراسم و برنامه‌های مذهبی، نشست ستاد ساماندهی شئون اسلامی شهرستان رامسر، با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسئولان فرهنگی شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام «رمضانی»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر با بیان دیدگاه‌ها و اهداف تشکیل این ستاد، به قرائت مصوبات جلسه شورای عالی انقلاب اسلامی پرداخت.

در ادامه، امام جمعه رامسر با بیان این مطلب که حفظ شئون فرهنگی و دینی و انجام برنامه‌های مذهبی، از امور مهم و قابل توجه مسئولان فرهنگی است، گفت: در این صورت، تلاش دشمن برای ایجاد انحراف مسیر باورهای مردم به یأس مبدل خواهد شد.

همچنین در این جلسه، اعضای ستاد به بحث و تبادل‌‌نظر پرداختند و مقرر شد که مصوبات جلسه توسط رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پی‌گیری و اجرا شود.

 

برگزاری آزمون در رامسر

 

برگزاری آزمون

 «دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن کریم»

 در رامسر

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون کتبی روخوانی دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن کریم، روز دوشنبه 20 اسفندماه، در مرکز قرآنی کوثر رسول (ص) رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، «محمدابراهیم گلین‌مقدم»، مسئول کانون قرآن رامسر، در این‌باره گفت: تعداد 25 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون، تجدیدی‌های آزمون قبل بودند و این آخرین فرصت برای شرکت‌کنندگان در این دوره است.

وی افزود: قبول‌شدگان، در سال 78 هم می‌توانند طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مرکز قرآنی مردمی کوثر رسول‌الله (ص) رامسر در این دوره شرکت کنند.

 

ویژه دانش‌آموزان رامسر

 

برگزاری مسابقه «مفاهیم قرآن‌کریم»

 ویژه دانش‌آموزان رامسر

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقه مفاهیم قرآن‌کریم، از کتاب «مسعود وکیل»، ویژه دانش‌آموزان دختر طرح مصباح‌الهدی رامسر، روز گذشته 20 اسفندماه در مدرسه راهنمایی شهید «ببری» این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، «حمیرا محمدپور»، مربی کلاس مفاهیم قرآن طرح مصباح‌الهدی رامسر، در این‌باره گفت: تعداد 20 نفر از دانش‌آموزان طرح مصباح‌الهدی با آمادگی بالایی در این مسابقه شرکت کردند.

وی تصریح کرد: پس از اعلام نتایج به نفرات برتر این دوره از مسابقات، از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، هدایایی اهدا شد.

 

طرح «مصباح‌الهدی» در رامسر

 

مسابقه مفاهیم قرآن ویژه دانش‌آموزان

 طرح «مصباح‌الهدی» در رامسر برگزار شد

 

گروه خبرنگاران افتخاری / سهیل حاجی پور: مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان دختر طرح «مصباح ‌لهدی» روز گذشته، 20 اسفندماه رامسر برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در رامسر، مسابقه مفاهیم چهار کتاب «مسعود وکیل»، ویژه دانش‌آموزان طرح «مصباح‌الهدی» روز گذشته، 20 اسفندماه در مدرسه راهنمایی شهید ببری رامسر برگزار شد.

«حمیرا محمدپور»، مربی این کلاس گفت: تعداد 20 نفر از دانش‌آموزان طرح مصباح‌الهدی در این مسابقه با آمادگی خوبی شرکت کردند.

محمدپور در پایان افزود: از طرف اداره تبلیغات اسلامی رامسر، هدایایی به رسم یادبود به خواهرانی که بالاترین نمره را کسب کرده بودند اهداء شد.

 

دوره تربیت معلم قرآن کریم در رامسر

 

برگزاری آزمون پیش‌نیاز دوره تربیت معلم قرآن کریم در رامسر

 

گروه خبرنگاران افتخاری / سهیل حاجی پور: آزمون پیش‌نیاز دوره تربیت معلم قرآن کریم روز گذشته، 20 اسفندماه در رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در رامسر، آزمون کتبی روخوانی دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن کریم روز گذشته، 20 اسفندماه در مرکز قرآنی مردمی کوثر رسول صلی الله علیه و آله رامسر برگزار شد.

«محمدابراهیم گلین مقدم»، مسئول کانون قرآن رامسر گفت: تعداد 25 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون، تجدیدی‌های آزمون قبل بودند و این آخرین فرصت برای شرکت‌کنندگان در این دوره بود.

وی در پایان افزود: قبول‌شدگان، در سال 78 می‌تواند طبق برنامه‌ریزی مرکز قرآنی مردمی کوثر رسول‌الله صلی الله علیه و آله رامسر در این دوره شرکت کنند.

جناب نیکنام،تبریک ما را پذیرا باش

 

بنام خدا

 

جناب آقای ابوالفتح نیکنام

 

با عرض سلام و ادب و احترام

 

کسب موفقیت شما را در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تبریک گفته و برای شما و همراهان همیشگیتان (مردم عزیز رامسر و تنکابن) موفقیت روزافزون همراه با تاییدات الهی، آرزو مندیم.

 

اخبار رامسر(رامسر نیوز)

 

نیکنام : همه پیروز شدیم

 

ابوالفتح نیکنام:

 

همه ما پیروز میدان هستیم

 

اخبار رامسر: به گزارش خبرنگاران جوان رامسر، ابوالفتح نیکنام که با اعلام نهایی نتایج شمارش آراء از حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن از بیشترین آرای ماخوذه برخوردار گردید در نخستین اعلام نظر خود پس از اعلام خبر فوق گفت: به همه مسئولان دلسوز و زحمت کش،مردم شریف و غیور رامسر و تنکابن،نامزدان انتخابات این دوره و همه کسانی که در برگزاری پرشور و غرور آفرین انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن به هر نحوی از انحاء، نقش آفرینی کردند،خسته نباشید و خداقوت می گویم و با تمام وجودم اعلام می کنم که :

همه ما برنده میدان هستیم، نه فقط فردی که بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است.

نیکنام افزود: یکی از آرزوهای دیرینه ام امروز برآورده شده است که مایلم آن را بطور واضح بیان کنم چون برخی ممکن است گمان کنند ورود به مجلس را می گویم که در توضیح باید عرض کنم که این آرزوی دیرینه ام نبوده چون همه می دانند که قبلا نیز بعنوان نماینده مردم وارد مجلس شده ام.

نیکنام در پاسخ به این پرسش که پس آرزوی دیرینه شما چه بوده  گفت: آرزوی دیرینه ام این بود که یک بار دیگر با تجارب پرباری که از دوره گذشته در مجلس بدست آوردم مورد اعتماد و باور مردم قرار گیرم و برای خدمتگزاری عهده دار نمایندگی مردم دوست داشتنی رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی گردم. 

وی گفت: یکی از دوستان بسیار نزدیکم از ابتدای فعالیتهای انتخاباتی ام، طرحها و برنامه های مختلفی را به من پیشنهاد کرد که در پاسخ به او گفتم : دوست عزیز از بین همه این طرحها ،آنهایی که اخلاق انتخاباتی مرا بیشتر تضمین کنند انتخاب کن و او نیز چنین کرد و جالب است بگویم که ایشان امروز صبح بجای اینکه موفقیت مرا در کسب بیشترین آراء بدست آمده از مردم،تبریک بگوید گفت:

آقای خوش اخلاق، تبریکم را پذیرا باش. 

و این پیام برایم بسیار ارزشمند بود زیرا دوستی که راجع به ایشان صحبت می کنم یکی از خوش اخلاق ترین افراد منطقه است و همه دوستان و آشنایان در این مورد با من هم عقیده اند.

نیکنام با اشاره به فرا رسیدن سال نو و تحولات سنتی مربوط به آن خاطر نشان کرد: نوروز و ورود به سال نو نزد ایرانیان دارای جایگاه ویژه ای است و مردم در ایام تعطیلات نوروزی، گردهمایی های سنتی خواهند داشت.من بعنوان کسی که پذیرای عنوان خدمتگزاری به مردم شده است از مردم عزیزم می خواهم با قدر شناسی از این ایام میمون و مبارک، با همدیگر به بحثهای هر چه تخصصی تر بپردازند تا راههای توسعه شهرستانهای رامسر و تنکابن را از زبان یکدیگر بیشتر بشنوند و برای رفع موانع آن چاره اندیشی کنند.من نیز پذیرای طرحهای پیشنهادی همه دلسوزان هستم و لازم می دانم همینجا نکته ای را یادآوری کنم که پرداختن به اینگونه مسائل،سن و سال و تحصیلات نمی شناسد،هر کسی که دلش برای منطقه می تپد، باید وارد این عرصه شود.

نیکنام در پایان از همه مردم و مسئولان رامسر و تنکابن،بخاطر تلاشهایی که برای برگزاری مطلوب انتخابات مجلس هشتم در منطقه صورت داده اند تشکر کرد و خطاب به همه مردم این حوزه انتخابیه گفت: من نماینده همه مردم منطقه هستم و کسانی که احیانا فکر کنند توجه نیکنام به هوادارانش بیشتر است،سخت در اشتباه هستند و این موضوع در طول چهار سال فعالیتم در منطقه و مجلس،اثبات خواهد شد.(انشاءالله) 

 

تبریک به مسئولان و مردم رامسر و تنکابن

 

 مسئولان تلاشگر و مردم شریف رامسر و تنکابن

 

با عرض سلام و ادب و احترام

تبریک صمیمانه و خدا قوت خالصانه ما را بخاطر تلاش و حضور گرم و غرور آفرینتان، در برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، پذیرا باشید.

اخبار رامسر(رامسر نیوز)  

 

استیل آذین یک هفته در رامسر

 

با درخواست کاظمی

 

استیل آذین یک هفته در رامسر اردو می زند

 

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال دسته اولی استیل آذین تهران اردویی یک هفته‌ای در رامسر برپا می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با درخواست فرهاد کاظمی سرمربی تیم استیل آذین و موافقت علی پروین، این تیم از روز دوشنبه 27 اسفند برای تشکیل اردویی یک هفته عازم رامسر می‌شود.
در این اردو بنا به اعلام کاظمی و پروین هیچ بازیکنی حق غیبت ندارد.
استیل آذین اکنون با 25 امتیاز در رده چهارم گروه اول مسابقات لیگ دسته اول قرار دارد.

ابوالفتح ‌نیکنام به مجلس راه یافت

 

ابوالفتح‌نیکنام

 از حوزه‌انتخابیه رامسر و تنکابن

 به مجلس راه یافت

 

"ابوالفتح نیکنام" نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی ازحوزه‌انتخابیه تنکابن و رامسر با کسب آرای لازم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

فرماندار شهرستان تنکابن اعلام کرد: ابوالفتح نیکنام با کسب ‪ ۳۵‬هزار و ‪ ۹۵۹‬رای از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافته است.

"هادی ابراهیمی" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا کل آرای ماخوذه در این حوزه را ‪ ۱۰۳‬هزار و ‪ ۷۵۵‬رای ذکر کرد.

وی نتایج آرای نامزدهای انتخاباتی این حوزه را به شرح زیر ذکر کرد.

‪ - ۱‬ابوالفتح نیکنام ‪ ۳۵۹۵۹‬رای
‪ - ۲‬جلال‌الدین حیدری ‪ ۲۳۷۳۶‬رای
‪ - ۳‬جعفرقلی راهب ‪ ۱۲۳۲۳‬رای
‪ - ۴‬بهروز ماچیانی ‪ ۹۵۵۸‬رای
‪ - ۵‬صدیقه پورعیسی ‪ ۳۶۴۸‬رای
‪ - ۶‬سید باقرحسینی ثابت ‪ ۳۵۹۵‬رای
‪ - ۷‬مرتضی شکوهی ‪ ۳۱۷۱‬رای
‪ - ۸‬جهانبخش پورآهنگریان ‪ ۳۰۴۸‬رای
‪ - ۹‬مهدی حلاجیان ‪ ۲۵۸۱‬رای
‪ - ۱۰‬مهدی مددی ‪ ۱۸۶۸‬رای
‪ - ۱۱‬فرزاد عباس نژاد ‪ ۹۸۶‬رای
‪ - ۱۲‬اسماعیل سروش ‪ ۸۳۰‬رای
‪ - ۱۳‬محمدرسول سامخانیان ‪ ۷۱۰‬رای
‪ - ۱۴‬اسماعیل بی‌آزار ‪ ۶۵۳‬رای
‪ - ۱۵‬بهرام مرادی ‪ ۵۹۸‬رای
‪ - ۱۶‬کیوان آشورییان مقدم ‪ ۴۹۱‬رای
به گفته فرماندار تنکابن از مجموع بیش از یکصد هزار واجدان شرایط حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، ‪ ۶۴/۷‬درصد شرکت کردند.

 

تبریک و خدا قوت

 

تبریک و خدا قوت

 

جنابان آقایان: اسماعیل بی آزار،جهانبخش پورآهنگریان،صدیقه پورعینی،مهدی حلاجیان،سید باقر حسینی ثابت،جلال الدین حیدری،جعفر قلی راهب،عدالت رجبی قوزلو،محمدرسول سام خانیانی ،اسماعیل سروش ،مرتضی شکوهی،کیوان عا شوریان مقدم،فرزاد عباس نژاد،بهروز ماچیانی،علی مددی،بهرام مرادی،ابوالفتح نیکنام و سرکار خانم: صدیقه پورعینی

 

با عرض سلام و ادب و احترام

 

حضور پر شور مردم رامسر و تنکابن نیازمند پیش نیازهایی بود که شما عزیزان بخش مهمی از آنها را برآورده ساختید.

یکی از آن پیش نیازها، ورود به میدان رقابت توسط نامزدان انتخاباتی بود که همه ما می دانیم با مشقت و تحمل زحمات بسیار خودتان از یک سو و هوادارانتان از سوی دیگر، به آن عینیت و مصداق بخشیدید.

شما آمدید تا مردم نیز بیایند. شما از جان،مال و آبروی خود و همراهانتان هزینه کردید تا انتخابات وارد مرحله عملیاتی شود و مردم نیز نقش خود را ایفا کنند.

پس به شما تبریک و خدا قوت می گوییم.

 

اخبار رامسر(رامسر نیوز)

  

امنیت مازندران

 

9 هزار نفر از عوامل انتظامی

امنیت مازندران در ایام نوروز را تامین می کنند

 

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس مازندران گفت: 9 هزار نفر از عوامل انتظامی، امنیت این استان را در ایام نوروز عهده دار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی توکلی، عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال تمامی نیروهای ستاد فرماندهی انتظامی استان در حالت آماده باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: گشتهای پیاده و موتوری نیز در ایام نوروز در محلات و خیابان های استان اموال مردم را حفاظت می کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در 70 نقطه استان چادرهای ایمنی پلیس مستقر هستند، تصریح کرد: 240 خودروی گشتی بیش از سهمیه گشتی های ستاد در مناطق استان گشت زنی می کنند.

توکلی با بیان اینکه 61 یگان امداد و 180 گشت موتور سوار در 170 نقطه استان شامل پارک و تفریجگاه، حافظ امنیت مردم و مسافران خواهند بود، یادآور شد: در شش نقطه ورودی استان، ایستهای بازرسی فعالیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قدر مطلق جرائم مازندران با کاهش 10 درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: کاهش ورودی جرائم در مراجع قضایی و کاهش تماسهای مردم به 110 از دلایل عمده در کاهش جرایم استان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه امسال برخورد و تهدید محوری و سخت افزاری از دستور کار ناجا خارج شده است، یادآور شد: تعامل با مردم و برخورد نرم افزاری با جامعه سبب افزایش امنیت و کاهش جرایم شده است.

سردار توکلی با بیان اینکه امسال کمترین تحصن ها و اعتراضات در تجمعات استان رخ داده است گفت: می توان این ادعا را کرد که در مازندران برای اولین سال هیچ گونه برخورد قهری با تجمعات در استان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به کاهش شش هزار و 859 تصادف منجر به فوت در استان در یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل آن اظهار داشت: اکنون در جامعه شاهد رانندگانی قانون مدار هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه در یازده ماهه سال جاری دو هزار و 789 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان 300 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مازندران اظهار داشت: 498 نفر اراذل و اوباش در اجرای این طرح دستگیر شده و 129 هزار لیتر انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به توقیف 524 قبضه انواع سلاح غیرمجاز در راستای اجرای این طرح گفت: تثبیت و تقویت نتایج طرح امنیت اجتماعی از اساسی ترین برنامه های ناجا در استان است.

سردار توکلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل 17 دفتر خدمات الکترونیک پلیس + 10 در استان بیان داشت: مراکز پلیس + 10 نیمه اول سال آینده در شهرهای رامسر، تنکابن و گلوگاه ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه از تقویت ناوگان خودرویی در فرماندهی انتظامی استان خبر داد و یادآور شد: 270 دستگاه خودروی جدید به ناوگان حمل و نقل ناجا استان افزوده شده است.

 

مراسم ثبت ملی نوروز

 

با حضور رییس جمهوری

 مراسم ثبت ملی نوروز ‪ ۲۷‬اسفند برگزار می‌شود

 


مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:
مراسم ثبت ملی آیین نوروز ‪ ۲۷‬اسفند ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سید رضا موسوی افزود:
این مراسم با حضور محمود احمدینژاد رییس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.


وی اظهار داشت: جمعی از وزرا، سفرای کشورهای مختلف، استانداران، ورزشکاران و اصحاب رسانهها از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم خواهند بود.

 

فرماندار تنکابن :

 

فرماندار تنکابن :

همه شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور مهیا است

 

فرماندار تنکابن بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت : همه شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر مهیا است.

" هادی ابراهیمی " روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : فعالیت و تبلیغات در چارچوب قانون در گرمتر شدن فضای انتخاباتی در منطقه تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد : شور انتخاباتی در این حوزه روز به روز پرشورتر و گرمتر می‌شود.

وی اظهار داشت : مشارکت پرشور مردم در این رویداد بزرگ و حساس موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی تصریح کرد : مردم در گزینش نامزد اصلح به قانون و منویات رهبری توجه داشته باشند.

فرماندار تنکابن ادامه داد : گزینش نامزد اصلح و شایسته فرایند توسعه کشور را شتاب می‌بخشد زیرا قانونگذاری و نظارت بر آن مهمترین وظیفه مجلس است.

ابراهیمی ادامه داد : تاکنون مواردی از تخلف انتخاباتی درحوزه انتخابیه رامسر و تنکابن مشاهده نشده است.

به گفته او همه ‪ ۱۷‬نامزد تایید صلاحیت این حوزه از زمان آغاز تبلیغات رسمی ، سعی دارند که اصول را رعایت کنند.

به گفته فرماندار تنکابن برای جمع‌آوری آرای مردم در این حوزه انتخابیه ‪ ۲۸۷‬شعبه اخذ رای ثابت و سیار دایر شده و پنج هزار و ‪ ۴۵۳‬نفر عوامل‌اجرایی برگزاری این انتخابات را به عهده دارند.

در سه حوزه انتخابیه شهرستانهای غرب مازندران ‪ ۳۴‬داوطلب نمایندگی مجلس فعالیت دارند.

 

گردشگری در غرب مازندران

 

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری غرب مازندران

 

منطقه گردشگرپذیر غرب مازندران با برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی هر سال پذیرای بیش از ‪ ۱۰‬میلیون مسافر است.

آب و هوای این منطقه جگله‌ای معتدل، مرطوب و کوهستانی، سرد و نیمه مرطوب است و کشاورزی، دامداری و صنعت گردشگری اقتصاد اهالی این منطقه را تشکیل می‌دهد.

وجود آبشارها، ابهای سرد و گرم معدنی ، بوستانهای جنگلی ، غارها و چشمه ها، یادمان تاریخی، صدها مراکز اقامتی، پذیرایی ، تفریحی و به ویژه کوه، دریا و جنگل ، این منطقه را به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح کرده است.

وجود دو فرودگاه در شهرهای رامسر و نوشهر ، بندر نوشهر و جنگل‌های بی نظیر خزری در غرب مازندران از دیگر ویژگیهای این منطقه است.

شهرستان زیبای رامسر با زیبایی وصف ناپذیر در غرب مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل خزر آرمیده که با برخورداری ازانواع‌جاذبه‌های گردشگری لقب عروس شهرهای ایران را گرفته است.

شهر نمونه گردشگری و الکترونیک ، شهر سبز نمونه استان مازندران از جمله افتخارات رامسر رویایی است.

رامسر از شمال به دریای خزر ، جنوب به رشته کوه البرز، شرق به شهرستان تنکابن و غرب به شهرستان چابکسر استان گیلان وصل است.

برخورداری از ساحل زیبا، مناطق ییلاقی خوش آب و هوا، وجود فرودگاه ، پوشش متنوع ، باغات مرکبات ، چای و مزارع برنج از دیگر مناطق دیدنی رامسر است.

ییلاق رویایی جواهرده در ‪ ۲۷‬کیلومتری جنوب غربی رامسر و ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا خزر، آبشارهای طبیعی و چشمه‌های سارهایی چون آبعلی ، کوکین ، سلمل و .. هر سال گردشگران زیادی را به خود می‌کشاند.

پارک جنگلی صفارود، قله‌مخروطی شکل مارکوه با ‪ ۶۰۰‬هزار مترمربع و ارتفاع ‪ ۵۰۰‬متری از سطح دریا، چشم اندازهای زیبای شهر کتالم ، روستای اربه کله، جنگل دالخانی و ییلاق جنت رودبار و ... موجب شد تا رامسر همواره به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

هتل قدیم و جدید رامسر با معماری بسیار زیبا، کاخ موزه ، مقبره ملاسعید، امام زاده سید حسین، بی‌بی سکینه، قلعه شاه‌نشین ، کوه اشکورات، کوهستانی سماموس رامسر را به شهرهای رویارویی ایران مبدل کرده است.

آبهای گرم معدنی سودمند برای درمان بیماریهای پوستی ، رماتیسم و دردهای عصبی نظیر مکی چشمه، چشمه مارگوبن ، چشمه کردمحله و غارها قلعه بند و کور شیرچال ، مجتمع تفریحی ساحلی توسکا سرا، قلعه سیاه کوه و کوهستان لپاسر رامسر را به شهرستان دیدنی منحصر بفرد در تمام طول سال تبدیل کرده است.

شهرستان تنکابن
..............

شهرستان تنکابن در غرب مازندران با ترکیبی از جاذبه‌های مانند دریا، دشت و جنگل ، کوهستان برای انوع تورها و انگیزه‌های مختلف مناسب است.

زیباییهای طبیعی و رویایی دو هزار و سه هزار ، اب و هوای مطبوع ییلاقی و چشم اندازهای خیره‌کننده ساحلی این شهرستان را به مرکز جذب گردشگر تبدیل کرده است.

شهرهای تنکابن مانند نشتارود ، عباس آباد سلمانشهر و کلارآباد هر یک بهترین محل برای گردشگران است.

قله سیالان با ‪ ۴۶۰۰‬متر ارتفاع و با شکوهی وصف ناشدنی در منطقه دو هزار خودنمایی می‌کند، اثر طبیعی خشکه داران در کیلومتر ‪ ۳۰‬محور تنکابن به چالوس آخرین بازمانده اکوسیستم‌های جنلی جلگه‌ای شمال ایران در این شهرستان قرار دارد.

آب گرم معدنی فلک ده، جنگل‌های انبوه و کوههای پوشیده از درخت ، منطقه ییلاقی سه هزار، آبشار زیبای فرهاد جوی، دشت دریاسر، پارک جنگلی چالدره مورد علاقه مسافران و طبیعت گردان است.

غار زیبای دانیال در ارتفاعات مشرف به سلمانشهر که شباهت‌های زیادی با غار علیصدر همدان دارد، قله تنکا در قله گردن ، مرکز تحقیقات مرکبات ، ساختمان شهرداری و شهربانی و ترکیبی متنوع از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را در ردیف شهرهای مهم گردشگرپذیر کشور قرار داده است.

اکنون این شهرستان ‪ ۲۵۰‬هزار نفری برای پذیرای از مهمانان نوروزی مهیا است.

شهرستان چالوس
.............

چالوس با دوهزار و ‪ ۸۰۰‬کیلومتر مربع وسعت و ‪ ۱۳۰‬هزار نفر جمعیت در غرب مازندران دارای سابقه تاریخی فراوانی دارد.

یافته‌های باستان شناسان نشان می‌دهد که سابقه سکونت در بخش کلاردشت این شهرستان حدود شش هزار سال قبل بر می‌گردد.

کاخ چایخوران در ورودی جنوبی شهر چالوس ، کاخ اجابیت ، دریاچه ولشت که مامن پرندگان مهاجر ماهی و سایر آبزیان است.

در تمامی فصول علاقه‌مندان زیادی را برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه می‌کشاند.

یخچال‌های طبیعی سرچال ، میان سه چال ، حصارچال ، تخت سلیمان و علم چال، غاز یخ مراد، آب معدنی دلیر، جنگل‌های طبیعی سی نوا، طلاچو و پل کرات ، مرداب کندوچال ، پارک جنگلی فین و تله کابین نمک آبرود از دیگر جاذبه‌های این منطقه گردشگری است.

چالوس از جمله شهرهای است که در بین شیخ‌نشین های حاشیه خلیج فارس دارای شهرت وافر بوده و آنان همواره عشق دیدار از چالوس را در سر می‌پرورانند.

دمای هوای چالوس در تابستان ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۶‬در زمستان ‪ ۵‬تا‪ ۱۲‬درجه سانتی گراد در حال تغییر است.

شهرستان نوشهر
.............

بندر نوشهر تنها شهر مازندران است که بقیه نقاط کشورو جهان از سه طریق دریا ، هوا و زمین ارتباط دارد.

این شهرستان با یک هزار و ‪ ۷۱۶‬کیلومتر مربع وسعت ، دو بخش مرکزی و کجور ، شش دهستان و ‪ ۱۴۶‬روستا از جمله مناطق تفریحی مازندران است.

جاذبه‌های توریستی ، ساحل زیبا، جنگل‌های مشرف به شهر، منطقه خوش آب و هوای چلک و چلندر، مناطق ییلاقی کجور و هیروات که بلندترین قله مشرف به این شهرستان است ، جلوه خاصی برای گردشگران پدید آورده است.

روستای زیبای کندلوس با موزه شناسی در دامنه سبز و خرم رشته کوههای البرز، منطقه ییلاقی کجور ، دیو چشمه ، بوستان جنگلی سی سنگان که از زیبا ترین پارکهای شمال کشور بوده این شهرستان را به مرکز مهم جذب مسافر در شمال تبدیل کرده است.

بقاع متبرکه شاه ناجر، امامزاده محمد، سید علی کیا سلطان ، امام زده جعفر و امام‌زاده حسن چورن ، از دیگر اماکن تفریحی و گردشگری این شهرستان ‪ ۱۱۸‬هزار نفری است.

شهرستان نور
...........

شهرستان نور با برخورداری از نقاط ییلاقی ، کوهستانی و بسیار خوش آب و هوای مطلوب آن دسته از گردشگران و تورهایی است که خواهان آرامش ، سکوت و آب و هوای سالم هستند.

 

مشایی تکذیب کرد

 

مشایی تکذیب کرد

 

http://www.mashaei.ir/main.aspx

اخبار رامسر: در پی انتشار شایعاتی در بین مردم رامسر و تنکابن ، مبنی بر حمایت مهندس اسفندیار رحیم مشایی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس هشتم حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن، خبرنگاران جوان رامسر با برقراری تماس تلفنی با ایشان، مطالب زیر را کسب کردند:

مهندس مشایی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن از فرد خاصی حمایت می کنید گفت: این خبر را تکذیب می کنم و ناشران این شایعه خود بهتر از همه میدانند که منش و اخلاق من با این نوع مسائل در تضاد کامل است.

مشایی گفت: خیلی طبیعی است که من بعنوان یک رامسری مسائل این شهرستان را دنبال می کنم و برایم توسعه و پیشرفت همه جانبه آن بسیار مهم است اما همه ما ایرانی هستیم و باید به رشد متوازن همه نقاط کشور حساس باشیم.

معاون رئیس جمهوری افزود: مردم عزیز رامسر و تنکابن دارای فهم و درک بالای سیاسی و اجتماعی هستند و به همین علت به حول و قوه الهی، انتخابات خوبی را برگزار خواهند کرد و هر یک از نامزدهای کنونی که با رای مردم این منطقه به مجلس راه یابند مورد احترام من خواهند بود.

رئیس مرکز مطالعات جهانی شدن با بیان اهمیت ویژه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و حملات شدید دشمن بر علیه آرمانهای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران بارها پاسخ کوبنده به این نوع حملات داده است و این بار نیز همه جهانیان،چه دوست و چه دشمن شاهد حضور گرم و انقلابی مردم  غیور ایران اسلامی در پای صندوقهای رای،خواهند بود.

رحیم مشایی در پایان برای همه نامزدان انتخابات مجلس هشتم و مردم ایران آرزوی موفقیت کرد و گفت: ما منتظر شکل گیری مجلسی قوی تر،کارآمدتر و مردمی تر از مجالس گذشته هستیم و امیدواریم که مردم با هوشیاری کامل و با مطالعه دقیق، افراد توانمندی را برای مجلس هشم انتخاب کنند.

    

سلام بر ...

 

بنام یزدان پاک

 

سلام بر رامسریها و تنکابنی های عزیز


انتخابات مجلس هشتم فرا رسیده است و ما مردم شهرستانهای رامسر و تنکابن فعالتر از گذشته به پای صندوقهای رای می رویم و به نماینده مورد علاقه خودمان رای می دهیم و بار دیگر شعور انقلابی خود را به اثبات می رسانیم.
ضمن عرض ارادت و احترام به همه کاندیداهای حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن، اعلام می دارم که ابوالفتح نیکنام که کوله باری از اندیشه - برنامه و تجربه را به همراه خود دارد را بعنوان قوی ترین مرد انتخاباتی این  منطقه می شناسم و بوسیله سایت رامسر نیوز از شما دعوت می کنم به این مرد نیک و موثر  رای دهید.
از اخبار رامسر تشکر می کنم و می خواهم تا این مطلب را حتما به اطلاع خوانندگان برساند.

مدرس خلعتبری

اخبار رامسر: سلام خدمت جناب خلعتبری و همه خوانندگان  اخبار رامسر.  هدف و وظیفه ما اطلاع رسانی  است و شما می توانید نظرات خود را به اطلاع مخاطبان برسانید و همکاری شما باعث خوشحالی ما خواهد بود.

 

اعلام حمایت از کاندیدای مجلس هشتم...نیکنام

 

این نام نیک است که می ماند

 

 

ابوالفتح نیکنام

 

مرد عمل با تجارب سنگین اجرایی - نمایندگی مجلس و...

 

جمعی از مردم رامسر وتنکابن

 

اعلام حمایت از کاندیدای مجلس هشتم...

 

مهدی حلاجیان

 

 کاندیدای نسل جوان

 

 

جمعی از بازاریان-دانشجویان-دانش آموزان-ورزشکاران

 

40 گروه خبری در مازندران

 

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مازندران:

 

40 گروه خبری در مازندران حضور در انتخابات را منعکس می‌کنند

 

خبرگزاری فارس: معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مازندران گفت: حدود 40 گروه خبری از رامسر تا شهرستان گلوگاه مازندران در روز 24 اسفند حضور مردم در پای صندوق‌های رای را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، تقی صمدی امروز در آخرین جلسه ستاد انتخابات استان مازندران گفت: 10 بخش خبری رادیو و 10 بخش خبری تلویزیون نیز در جمعه هفته جاری حماسه حضور مردم مازندران را به تصویر می کشند.
وی اظهار داشت: برنامه‌های رادیوی شبکه طبرستان از ساعت 7 صبح روز انتخابات و برنامه های تلوینزیون شبکه مازندران از ساعت حدود 3 بعد اظهر آغاز می‌شود.
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مازندران با اشاره به استقرار یک تیم خبری مستقل در ستاد انتخابات استان برای پوشش خبری و تصویری اخبار ستاد انتخابات استان تصریح کرد: برنامه‌های زنده رادیوئی و تلویزیونی برای مدیران ارشد استان و اعضای ستاد انتخابات مازندران در محل ستاد و روز انتخابات مهیا شده است.
صمدی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های تبلیغی رادیو و تلویزیون مازندران به صورت منظم تا روز برگزاری انتخابات ادامه دارد یادآورشد: تمامی برنامه ریزی های لازم برای ارسال به موقع اخبار، رویدادها و حماسه حضور ملت قهرمان و حماسی مازندران در روز 24 اسفند فراهم شده است.
مدیر کل ثبت احوال مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 98 درصد مردم مازندران دارای کارت شناسائی ملی هستند گفت: مازندران جزء 10 استان اول کشور از نظر دریافت کارت ملی بوده است.
فرج الله ملکی در پایان افزود: ستاد انتخابات اداره کل ثبت احوال استان به همراه ادارات ثبت احوال شهرستان های مازندران تا روز پنج شنبه به صورت کشیک تا ساعت 18 به صورت یکسره آماده صدور کارت شناسائی ملی برای افراد واجد شرایط رای دادن در استان است.