رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در باره انتخابات مجلس شورای اسلامی

Free Image Hosting at allyoucanupload.com 

  

انتخاب یا انتصاب؟!

دکتر میلاد محقق

 

انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در راه است و مردم و مسئولین خود را آماده می کنند تا آنگونه که باید و شاید در این رویداد مهم شرکت کرده و آن را به خوبی برگزار کنند. هر چند از برخی محافل حرف و حدیث هایی بگوش می رسد که حکایت از تعویق زمان برگزاری انتخابات مذکور را (به عللی که هنوز به درستی معلوم نیست) دارد اما آنچه واضح به نظر می رسد مردم می بایست با توان بیشتر و با استفاده از تجارب گذشته خود در این عرصه مهم حضور یابند و برای تعیین سرنوشت خود در قوه مقننه کشور، بهترین افراد را به مجلس بفرستند.

صرف نظر از موارد متعددی که می توان در باره انتخابات پیش رو(مجلس هشتم) به نگارش در آورد، می خواهیم به نکته مهمی اشاره داشته باشیم که هیچگاه با جدیت محتوای آن نه در سطوح عمومی و نه در محافل تخصصی پیگیری نشده است واین در حالی است که به جرات می توان مدعی شد که مهمتر از انتخابات و فرآیندهای مربوط به آن، مسئله ای است که قصد داریم در باره آن مباحثی را مطرح کنیم.

حتما تصدیق می فرمایید که در پرونده های مختلف قضایی،مالیاتی،بیمه و غیره هرگاه شخصی بخواهد برای پیگیری اینگونه موارد که خود در آن ذینفع است وکیلی برای خود انتخاب کند به خیلی از نکات توجه ویژه دارد.

از جمله آنکه: فردی که می خواهد وکیلش شود، جوانب مختلف مربوط به موضوع وکالت را خوب بفهمد،راههای حل مشکل را بداند،از امکانات موکلش بدرستی استفاده کند،موکلش را در جریان چگونگی انجام کارها قرار دهد،توان فکری و اجرایی انجام کارهای محوله را داشته باشد،مهمترین انگیزه برای پذیرش وکالت را حل مسائل مطروحه در پرونده موکلش بداند و...

حال چنین تصور کنید که موکل در یکی از مقاطع زمانی پیگیری پرونده اش، متوجه این موضوع شود که وکیلش توانمندیهای لازم برای انجام امور محوله را ندارد و خود را در انتخاب یک وکیل خوب نا موفق تشخیص دهد، به نظر شما در این لحظه چه اقدامی را باید انجام دهد تا ما به موکل فرضی خود نمره قبولی دهیم؟

آیا جز عزل وکیل نا لایقش می توانیم انتظار منطقی دیگری داشته باشیم؟

بطور قطع و یقین پاسخ همان است که شما تصور می کنید.عزل وکیل ناتوان و اعلام سمت وکیلی دیگر ولی این بار توانمند و با لیاقت اقدامی است که هر انسان عاقلی در این مواقع انجام می دهد و تعلل در این مسیر باعث تردید در سلامت موکل می باشد.

بطور خلاصه چنین باید گفت که هرگاه مردم بخواهند در مواردی که ارزش مادی و معنوی آنها بسیار کمتراز موضوع وظایف پارلمانی است، وکیلی انتخاب کنند، هم در مرحله انتخاب و هم در زمان تشخیص عدم توانمندی وکلای خود، خیلی دقیق تر و حساستر عمل می کنند و اکنون سوال ما این است که چرا مردم ما در باره انتخاب نمایندگان خود تلاش نمی کنند به اصلح ترین آنها رسیده و به آنها رای دهند؟ و سوال دوم اینکه چرا وقتی نماینده انتخاب شد دیگر تا چهار سال نمی توانند به ناتوانی یا کم کاری او اعتراضی داشته و یا احیانا او را عزل نمایند؟

شاید شما خواننده عزیز به برخی ظرفیتهای قانونی کشور در اینگونه موارد اشاره کنید و در ذهن خود بگویید که نگارنده کمترین اطلاعی از قوانین مربوط به مجلس و نمایندگان آن ندارد،اما لازم است جهت مزید اطلاع شما این نکته را متذکر شوم که منظورم از بیان مطالب فوق تجاربی است که در هفت دوره گذشته شاهد آن بوده ایم نه آنچه که در کتابها و در گفتار برخی مسئولین تا کنون انعکاس یافته است.

براستی:

چرا مردم تاکنون نتوانسته اند برعملکرد نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی آنگونه که باید، نظارت داشته باشند؟

برای ارائه پاسخ به پرسش مطرح شده باید به خیلی از موارد اشاره کنیم که پرداختن به همه موارد به حجیم شدن این نوشته ها خواه انجامید که ما چنین قصدی نداریم اما می توان به برخی از نکات مهم آن پرداخت.

دیر زمانی است که عامه مردم در بیان مشکلات خود،ابعاد مختلف زندگی روزمره را بطور مجزا موضوع مشکل خود می دانند و هر یک از منظر دید خود و یا زاویه ای که از آن نظاره می کنند یکی از مسائل اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و سیاسی را مشکل اصلی خود می انگارند،حال آنکه در هم آمیختگی این حوزه ها به اندازه ای است که به سختی می توان آنها را از هم جدا دانست.

بطور مثال اگر بخواهیم یکی از پدیده های چالشی مطرح در زندگی مردم جهان را مورد بررسی و پژوهش قرار دهیم از همان ابتدا خواهیم دید که موضوع مورد نظر از هر زاویه ای به یکی از موارد چهار گانه مذکور ختم خواهد شد و به ندرت می توان یافت که چنین اتفاقی نیفتد.

اگر در پاسخ به پرسش این بحث- چرا مردم تاکنون نتوانسته اند برعملکرد نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی آنگونه که باید، نظارت داشته باشند؟- بگوییم مشکل از نوع اجتماعی است، دیری نمی پاید که می بینیم اقتصادی هم هست،وبعد هم در خواهیم یافت که فرهنگی نیز هم و آنگاه همچنین سیاسی.

داشتن تعریف صحیح و منطقی از واژه های مذکور به ما کمک خواهد کرد تا به پاسخ منطقی  دست یابیم و درجریان تحلیل اجزاء و عناصر پاسخ،دچار انحراف نشویم.

فرهنگ چیست؟اقتصاد به چه چیزهایی می گویند؟اجتماع یعنی چه؟ و خلاصه اینکه سیاست چه مسائلی را شامل می شود؟(قسمت نخست )ادامه دارد...

  

گاز مشترکان مازندرانی

 

گاز مشترکان مازندرانی هنوز وصل نشده است

 مازندران روزانه 4 میلیون متر مکعب گاز کسری دارد

 

ساری - خبرگزاری مهر : سخنگوی ستاد بحران استان مازندران گفت: علی‌رغم وعده‌های مسئولان شرکت ملی گاز و پیرو دستور ویژه رئیس جمهوری مشکل گاز مازندران هنوز به صورت کامل حل نشده است.

بهزاد پورمحمد در گفتگو با خبرنگار مهرافزود : در حال حاضر گاز بیش از 20 درصد از مناطق شهری و روستایی استان قطع است و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده با استمرار موج سرما این مشکل حتی در مشترکان خانگی حل نشود.

وی اظهار داشت : قطعی گاز شهروندان مازندرانی به ویژه در شهرهای ساری، قائمشهر، شیرگاه، بهشهر، گلوگاه و نکا و همچنین روستاهای اطراف آن در حال حاضر وجود دارد که متأسفانه به علت عدم تحقق به موقع وعده‌های مسئولان شرکت ملی گاز تاکنون این مشکل به صورت کامل حل نشده است.

مدیر بحران استان ماندران خاطرنشان کرد : مصرف گاز استان فقط برای مصارف خانگی روزانه 18 میلیون متر مکعب بوده که در حال حاضر روزانه 4 میلیون متر مکعب کسری داریم.

پورمحمد اضافه کرد : برای رسیدن به حالت نرمال ضروری است فشار گاز در ایستگاه ورودی غرب مازندران واقع در شهرستان رامسر 700 پی‌اس‌آی و در خروجی استان در شهرستان گلوگاه 150 پی‌اس‌آی باشد که در حال حاضر فشار گاز در رامسر در ساعت مخابره خبر 690 پی‌اس‌آی و در ایستگاه گلوگاه نیز 50 پی‌اس‌آی  ‌باشد.
 
سخنگوی ستاد بحران مازندران افزود:‌میزان وردی و خروجی حال حاضر از نظر حجمی و فشار گاز پاسخگوی نیاز مازندران نیست.

پورمحمد گفت : پیرو دستور اکید استاندار مازندران گاز مصرفی ادارات دولتی و واحدهای صنعتی در استان قطع می‌باشد و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی از تأمین لوازم گرمایشی و سوخت جایگزین برای نانوایی‌ها و تعدادی از واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: در حال حاضر چندین فروشگاه دولتی و خصوصی اقلام مورد نیاز را با قیمت مناسب و مصوب برای فروش عرضه کرده‌اند.

مردم شهرهای مرکزی مازندران برای هجدمین روز متوالی با بحران قطعی گاز مواجه اند و زندگی آنها مختل شده است.

در ادامه مسابقات رامسر

 

در ادامه مسابقات رامسر و به میزبانی گرمسار

18 بهمن لیگ برتر دوچرخه سواری جوانان آغاز می‌شود

 

خبرگزاری فارس:چهارمین و آخرین مرحله لیگ برتر دوچرخه سواری جوانان در سال 86 از 18 بهمن ماه سال جاری در شهرستان گرمسار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مسابقات در سه رشته تایم تریل انفرادی، دور حذفی و استقامت جاده به مدت دو روز برگزار خواهد شد.
بر این اساس، پنجشنبه 18 بهمن ماه آینده ساعت 9 صبح مسابقه 15 کیلومتر تایم تریل انفرادی آغاز می‌شود، از ساعت 15 بعداز ظهر رکابزنان رقابت های خود را در ماده دور حذفی دنبال خواهند کرد و روز جمعه 19بهمن نیز ساعت 8 صبح رقابت های رشته استقامت برگزار می‌شود.
در سومین مرحله این مسابقات که در شهرستان رامسر برگزار شد، تیم های پتروشیمی تبریز با 665 امتیاز، نوسازی مدارس زنجان با 329 امتیاز و استانداری کرمان با 301 امتیاز رده های اول تا سوم جدول را از آن خود ساختند.

رفع قطعی برق

 رفع قطعی برق ناشی از بارش برف شدید در غرب استان مازندران

 

 

خبرگزاری فارس:قطعی برق ناشی از بارش برف شدید در مناطق غرب استان مازندران برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای مازندران، در پی بارش شدید برف در مناطق غرب استان مازندران از رامسر تا آمل، بخشی از خطوط فوق توزیع و شبکه‌های توزیع منطقه دچار آسیب و قطع برق شده بود که اکیپهای عملیاتی و تعمیراتی منطقه به سرعت نسبت به بازسازی و رفع مشکلات اقدام کردند که بخش عمده این قطعی برق برطرف شد.
بنابراین گزارش با توجه به این که اکثر شبکه فوق توزیع و توزیع منطقه فرسوده است به منظور پیشگیری از بروز حوادث مشابه در آینده و نیز برخورداری از شبکه پایدار، پیشنهاد شده است تا مبلغ 100 میلیارد تومان از محل بودجه حوادث غیرمترقبه به شرکت برق منطقه‌ای مازندران و شرکتهای توزیع برق غرب و مرکز مازندران اختصاص یابد تا نسبت به نوسازی و اصلاح شبکه‌ها اقدام شود. گفتنی است هم اکنون در منطقه هیچ گونه قطعی برق وجود نداشته و تنها مشکل عمده کمبود سوخت نیروگاه نکا محسوب می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در رامسر

 

در رامسر برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی

 

گروه سیاسی و اجتماعی: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، همایش شیرخوارگان حسینی، صبح روز گذشته 25 دی‌ماه، در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر، همایش طفل شیرخواره اباعبدالله الحسین (ع)، با حضور جمعی از مادران و شیرخوارگان این شهرستان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش در محل مصلی این شهرستان با ایجاد گهواره حضرت علی اصغر (ع) به یاد طفل شش‌ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند و مادران، اطفال شیرخواره خود را برای تبرک به داخل گهواره می‌بردند و یاد گل پرپرشده آن امام همام را گرامی داشتند.

در ادامه این همایش، «غلامحسین تسخیری»، در رابطه با قیام امام حسین و نهضت عاشورا و فداکارای یاران ایشان سخنانی را ارائه کرد.

همچنین، در پایان این همایش مداحان اهل بیت (ع) به مداحی و مرثیه‌سرایی به یاد و خاطره علی اصغر پرداختند.

مراکز مجری طرح جامع «آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم»

 

اسامی مراکز مجری طرح جامع «آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم» اعلام شد

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: اسامی مراکز مجری طرح جامع «آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم» در استان‌های مختلف کشور از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور اعلام شد.

در استان مازندران  موسسه قرآنی کلام نور ساری، موسسه نورالمهدی ساری، موسسه طنین بهشت بهشهر، موسسه رهپویان حق، موسسه قرآنی ذکری سوادکوه، دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) بابلسر، دارالقران المهدی بابل، مجمع قرآنی هدایت، دارالقران امیرالمومنین(ع) نور، دارالقران محمودآباد و دارالقران نور رامسر مجری این طرح هستند.

 

ایجاد موزه دریای خزر رامسر

 

 

با همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی صورت می گیرد

 

 

ایجاد موزه دریای خزر در کاخ "آتابای" رامسر

 

 

 

موزه دریای خزر با مشارکت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و بنیاد مستضعفان در کاخ آتابای رامسر ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار میراث آریا ( CHTN)، بر اساس تفاهم نامه ای که بین بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به امضا رسیده ،به منظور ایجاد موزه دریای خزر کاخ آتابای در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت .

این گزارش حاکی است ، کاخ" آتابای "که در دوره پهلوی به مادر شاه مخلوع تعلق داشت در حال حاضر در مالکت بنیاد مستضعفان است.

این کاخ به مرمت نیازی ندارد و بلافاصله پس از واگذاری کاخ از سوی بنیاد مستضعفان عملیات تجهیز موزه دریا ی خزر آغاز می شود.

به منظور تجهیز دو طبقه کاخ به ادوات موزه ای حداقل به 150 میلیون تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

خاطرنشان می شود،در موزه دریای خزر ،تاریخ این دریا، نحوه زندگی ، معیشت،فرهنگ و آداب و رسوم اقوامی که در طول تاریخ در حاشیه دریای خزر زندگی کرده اند به نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتنی است ،پیش بینی می شود،موزه دریای خزر نیمه دوم سا ل 87 به بهره برداری رسد.
 

گلد کوئیستی های کلاهبردار در رامسر

 

دستگیری گلد کوئیستی های کلاهبردار در رامسر

 

اعضای یک باند گلدکوئیست در رامسر به اتهام کلاهبرداری ۴۰ میلیون ریالی از مردم دستگیر شدند.

دو نفر از سر شاخه های اصلی این باند در رامسر و تهران به دام پلیس افتادند.این افراد که جرایم دیگری نظیر ارتباط نامشروع را مرتکب شده بودند با قرار روانه زندان شدند. با دستگیری این افراد شمار دیگری از اعضای شرکت هرمی گلد کوئیست در غرب مازندران به دام افتادند.

 

صف‌های طولانی برای خرید نفت

 

صف‌های طولانی برای خرید نفت به علت کمبود گاز در شهر‌های غرب مازندران

خبرگزاری فارس: در حاضر به دلیل کمبود گاز و افت فشار گاز در شهر ها و روستاهای غرب استان مازندران صف‌های طولانی برای خرید نفت ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس در حال حاضر کمبود گاز و افت فشار گاز در شهر ها و روستاهای غرب استان مازندران از بزرگترین مشکلات و دغدغه‌های مردم در این قسمت شده است.
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با راه‌اندازی شعب توزیع نفت سعی در مرتفع نمودن این مشکل نموده است. این شعب در شهر‌های غرب استان مستقر و پاسخگوی صدها نفر از مراجعین هستند.
مسئول یکی از شعب توزیع کننده نفت در
منطقه کتالم رامسر در همین رابطه به خبرنگار فارس گفت:با آنکه چند شرکت تعاونی توزیع نفت در رامسر وجود دارد فقط امروز در این تعاونی 26 هزار لیتر نفت توزیع شده که طبق دستورالعمل فرمانداری حداکثر سهمیه هر خانوار 60لیتر می‌باشد.
وی گفت: ادارات به طور مستقیم نمی‌توانند از ما نفت دریافت کنند و باید حتما از شرکت نفت حواله بیاورند.
مردم شهرهای چالوس و نوشهر نیز با افت شدید فشار گاز مواجه هستند و به علت ترس از قطع گاز برای تهیه ارزاق عمومی و نفت مورد نیاز به تکاپو واداشته شده‌اند.
بارش برف از نیمه شب گذشته در شهرهای غرب استان مازندران باز هم آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
.در کلاردشت نیز به علت کاهش شدید دما تا حدود 30 درجه زیر صفر مشکلات عدیده‌ای برای ساکنین آن به وجود آورده است.
شکستگی لوله‌های آب و کنتور بعضی از ساکنین تحمل سرمای هوا را برای آنان صد چندان سخت تر نموده است.

 

75 درصد از مرکبات رامسر به

 

فرماندار رامسر:

75 درصد از مرکبات رامسر به دلیل سرما از بین رفته است

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: متاسفانه هنوز 75 درصد از محصولات مرکبات کشاورزان و باغداران برداشت نشده است که به دلیل سرما از بین رفته است و خسارات زیادی به این قشر وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر علی بابا خانی امروز در جلسه شورای اضطراری حوادث غیر مترقبه این شهرستان افزود: بیشترین خسارات وارده به کشاورزان بوده است و باغداران به دلیل استفاده از تسهیلات بانکی در این خصوص نگران هستند.
وی اظهار داشت: از روزهای ابتدایی هماهنگی با ارگان‌های مختلف صورت گرفته و هیچ یک از ادارات خدماتی و عضو ستاد تعطیل نیستند و 24 ساعته در حال انجام امور محوله هستند.
فرماندار رامسر بیان کرد: تمام راه‌های اصلی شهرها و روستا‌های رامسر باز شده است اما چند راه فرعی هنوز بازگشائی نشده است.
باباخانی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص رویارویی با این مشکلات گفت: تاکنون افراد زیادی برای جبران خسارت به ما مراجعه کرده‌اند که از همین جا از شورا های روستاها و مناطق و دیگر اهالی روستاها تقاضا داریم با گرفتن فیلم و یا عکس از خسارات مستنداتی را فراهم آورند.
وی اظهار داشت: شورای بخش تا کنون به مناطقی که خسارت وارد شد سرکشی و از نزدیک با مشکلات روبرو شدند.
نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به اقدامات صورت گرفته در این رابطه اشاره کرد و گفت: با وزیر کشور آقای پورمحمدی تماس گرفته شد و کارشناسی برای برآورد خسارات به شهرستان فرستاده‌اند.
جعفرقلی راهب ادامه داد: با استانداری و وزارت جهاد کشاورزی نیز هماهنگی های لازم به عمل آمده است.
وی افزود: با بازدید شخصی از سیاورسک، لشتو، بندبن، کتالم، سادات شهر و سلمانشهرمشخص شد که غیر از خسارت به محصولات برداشت نشده خسارات زیادی به انبارهای مرکبات، مرغداری ها وارد شده است و در مراکز پرورش ماهی، ماهی های قزل آلای بسیاری از بین رفته است.
وی ادامه داد:این خسارت‌ها به دو بخش خصوصی و ملی تفکیک می‌شود که بخش خصوصی آن به باغداران و کشاورزان مربوط می شود و خسارت ملی آن نیز در خصوص گرانی و افزایش تورم و واردات مرکبات است.
در این جلسه همچنین پیشنهاداتی در راستای حمایت از باغداران ،کشاورزان و سرمایه‌گذاران این بخش ارائه شد که تمدید وامها، پرداخت وام قرض الحسنه طولانی مدت و حذف سود بانکی از جمله این پیشنهادات است.
محمد آزاد رئیس شورای کشاورزی نیز گفت: تنها در شهرستان رامسر بالای 20 میلیارد تومان خسارت داشته‌ایم که سعی شده عمق ماجرا با فیلم و عکس به رده‌های بالاتر انعکاس داده شود.

 

شکارچیان متخلف در رامسر

 

دستگیری شکارچیان متخلف در رامسر

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست رامسر گفت: در روزهای اخیر ‪ ۱۴‬شکارچی متخلف در این شهرستان غرب مازندران دستگیر شدند.

"قربان عمرانی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی‌افزود:
این شکارچیان که مبادرت به شکار وحوش از جمله قرقاول، کل و بز وحشی می‌کردند، دستگیر و به مراجع قضایی منطقه معرفی شدند.

وی با اشاره به سرازیر شدن وحوش به حاشیه‌سکونتگاه‌های انسانی و روستاهای حاشیه جنگل بر اثر برودت هوا، از اهالی این منطقه خواست تا اقداماتی حمایتی لازم برای تغذیه و پناه دادن را انجام داده و مراتب را به این نهاد گزارش دهند.

به گفته او تعداد محیط بانان این نهاد ‪ ۱۰‬نفر است که با توجه به وسعت عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان، کمبود نیرو مشهود است.

 

به تاسیسات آب و فاضلاب مازندران خسارت زد

 

برف وسرما بیش‌از‪۲/۵‬میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب مازندران خسارت زد

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران اعلام کرد : بارش برف اخیر در اقصی نقاط استان بیش از‪ ۲/۵‬میلیارد ریال به تاسیسات این شرکت خسارت وارد کرد.

"محمدعلی سلیمی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: : بارش سنگین و مداوم برف در شهرهای غرب مازندران موجب به بار آمدن خسارت سنگین به تاسیسات آبرسانی در این منطقه شد.

وی اظهارداشت: با یخ زدگی کنتور و شکستن لوله‌های آب جمعا بیش از دو میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی این خطه وارد شده است.

به گفته وی، برف در رامسر ‪ ۱۳۰‬میلیون ریال در تنکابن ‪ ۴۹۵‬میلیون ریال ، نوشهر و چالوس ‪ ۶۱۵‬میلیون ریال، نور ‪ ۷۰۰‬میلیون ریال ، سوادکوه ‪ ۲۴‬میلیون ریال و در بهشهر و گلوگاه ‪ ۵۹۰‬میلیون ریال خسارت بر جای گذاشته است.

سلیمی بیان داشت: در پی بارش برف و قطع آب برخی شهروندان در شهرهای غرب استان در نخستین روزهای بارش برف، این شرکت با تشکیل ‪ ۱۰‬گروه امدادی به تعداد ‪ ۱۷۲‬نفر و با بهره‌گیری از ‪ ۵۲‬دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات فنی به یاری مشترکین آب شرب غرب استان شتافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: با تامین آب شرب مشترکین این مناطق از طریق تانکرهای آبرسانی ضمن اقدام به برف روبی و بازگشایی راه، تعداد هشت هزار و ‪ ۵۱۳‬دستگاه کنتور آب یخ زده مشترکین نیز تعویض شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اکیپهای اعزامی در این عملیات بطور شبانه روزی و در شرایط سخت بارش برف موفق شدند بخشی از خطوط انتقال آب آسیب دیده، شیر فلکه‌های یخ بسته و تاسیسات آب در شهرهای استان را در اسرع وقت تعمیر و بازسازی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات در شبکه‌های آبرسانی شهرهای مازندران،این شرکت نیاز فوری به تانکرهای آبرسانی، کنتور، دیزل ژنراتور، تابلوی برق ، شیر فلکه خطوط انتقال و شبکه و کیت انشعاب دارد.

چای، صنعت سوخته شمال

 

چایکاران و کارشناسان:

 

چای، صنعت سوخته شمال به حمایت نیاز دارد

 

کارشناسان از چای به عنوان صنعت سوخته نام می‌برند و تاکید دارند برای رونق این صنعت باید حمایت و راهکارهای اصولی اتخاذ شود.

به اعتقاد شماری از چایکاران و کارشناسان غرب مازندران، رونق صنعت چای کشور و رفع چالش‌های فراروی این صنعت ، امری ممکن ولی نیازمند اصلاح و بازسازی ساختارها و پیگیری لازم در راستای منافع ملی است.

آنان در گفت و گو با ایرنا تاکید کردند: برای این که‌صنعت چای به صرفه‌و اقتصادی شود، اختصاص وام، قیمت‌گذاری مناسب، محدودیت جدی واردات، اصلاح باغات و قرار گرفتن چای در سبد خانوار امری ضروری است.

به باور این عده شرایط جوی نامناسب، واقع شدن باغات چای در مناطق شیبدار، قدمت زیاد باغات چای و بی‌توجهی به بسته‌بندی از دیگر چالش‌های صنعت چای است که باید رفع شود.

خرید تضمینی، قیمت‌گذاری مناسب، اصلاح باغات، بهره‌گیری از روشهای تولید صنعتی، تدوین برنامه مطالعه صادرات و نظارت دقیق بر فرایند تخمیر از جمله راهبردهای رونق صنعت چاش کشور اعلام شد.

آیا مشکل اصلی چای ایرانی به باغ‌های چای باز می‌گردد، سرنوشت این محصول که محور اقتصاد چایکاران شمالی است، چه می‌شود؟ و سرنوشت چایکار که از دل مرغوبترین زمین‌های کشاورزی، معاش خود را تامین می‌کند، چه می‌شود؟ برآیند بررسی‌ها نشان داد که چالش‌های فراروی صنعت چای موجب شد تا بخشی از اراضی چایکاری در استانهای گیلان و مازندران تغییرکاربری داده شود.

از مجموع ‪ ۳۴‬هزار هکتار باغات چای شمال، چهار هزار هکتار در مناطق تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران وجود دارد.

یک چایکار تنکابنی به ایرنا گفت : فعالیت در زمینه چایکاری دیگر به صرفه نیست از اینرو برخی از چایکاران منطقه دست از فعالیت در این عرصه کشیدند.

"علیرضا خلعتبری" افزود : اگر چایکاران حمایت نشوند طی چند سال آینده از صنعت چای جز اسمی باقی نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: هزینه چایکاری بسیار زیاد است و دولت حمایت لازم را از این بخش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دستمزد هر کارگر برای برداشت چای روزانه ‪ ۱۵۰‬هزار ریال است و نهاده‌های مورد نیاز نیز چند برابر قیمت‌شان افزایش یافته‌است.

به گفته این چایکار کارخانه چای نیز در هنگام خرید ‪ ۱۰‬درصد از مقدار چای عرضه شده را کسر می‌کند و فشار مضاعفی بر تولیدکننده است.

وی یادآور شد : بسیاری از باغ‌های چای منطقه فرسوده و عمر بوته‌های آن بیش از ‪ ۷۰‬سال است که باید جایگزین و اصلاح شود.

خلعتبری تصریح کرد : نبود ارتباط بین کشاورز و بازار از دیگر مشکلات است و اکنون این محصول به روشهای مختلف و با دخالت واسطه‌ها از دست کشاورز خارج می‌شود.

وی بیان داشت : تولید محصول چای زحمت زیادی دارد و هر سال باید چند بار آن را وجین و هرس کرد و در حالی که نرخ خرید آن کم است.

چایکار دیگری نیز گفت: هزینه نگهداری باغات چای از هزینه برداشت محصول بیشتر است و هر هکتار، به چند میلیون ریال اعتبار در سال نیاز دارد.

"موسی نهررودی" در گفت و گو با ایرنا گفت : سالهاست مشکلات خود را به شیوه‌های مختلف بیان کردیم هر سال وضعیت چایکاری منطقه بدتر می‌شود.

وی بیان داشت : استقبال برای فعالیت در زمینه تولید چای کمتر شده و باغات زیادی مخروبه شده‌اند.

به گفته او دولت به ازای نگهداری و مرمت هر هکتار باغ چای یک میلیون و ‪ ۶۰۰‬هزار ریال وام می‌دهد که پاسخگوی نیازها نیست.

نهررودی ادامه داد: چای کشور متولی خاصی ندارد از اینرو سازمان چای باید تشکیل شود تا حافظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده شود.

وی به بیماری "نماتود" یکی از آفات نابودکننده باغات چای اشاره کرد و گفت : میزان کود و نهاده‌های کشاورزی که ارایه می‌شود، ناچیز است.

این چایکار بیان داشت: شرایط خرید تضمینی باید به گونه‌ای باشد که چایکار رغبت به فعالیت داشته باشد.

به گفته او قیمت تضمینی چای درجه یک و دو در سال جاری به ترتیب سه هزار و ‪ ۶۵۰‬ریال و دو هزار و ‪ ۱۴۰‬ریال تعیین شد.

نهررودی یادآور شد: در منطقه شعیب محله تنکابن کارخانه چای وجود ندارد و باید محصول را برای فروش به کارخانه‌های اطراف تحویل دهیم.

چایکاری دیگری از رامسر گفت: بیشتر چایکاران دارای باغات کوچک و کمتر از یک هکتار اراضی دارند که درآمد حاصله، پاسخگوی نیارهایشان نیست.

"حاج‌علی احمدی " ادامه داد : چای ابرانی باید در سبد خانوار قرارگیرد و به فعالان این حوزه هر سال مبلغی به عنوان مساعده بدون سود ارایه شود.

وی از واردات بی‌رویه چای به کشور انتقاد کرد و افزود : این واردات بر تولید ملی، بیشتر آسیب وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد : چایکاران زیادی در منطقه هستند ولی هیچ تشکلی برای ساماندهی آنها وجود ندارد.

به گفته احمدی امروز شاهد تبلیغات گسترده چای صد درصد خارجی در صدا و سیما هستیم که این امر بر تولید داخلی لطمه می‌زند.

وی ادامه داد : نظارت کارشناسانه بر فرایند خشک کردن بوته‌هاو تبدیل برگ سبز به چای و بسته‌بندی این محصول ضروری است.

یک کارشناس کشاورزی در تنکابن به ایرنا گفت : ‪ ۸۵‬درصد اراضی چای منطقه بر روی تپه‌ها و ارتفاعات با شیب بیش از ‪ ۳۰‬درصد قرار دارد که در معرض فرسایش خاک است.

"محمد جعفرنژاد" گفت : عمر مفید باغات چای منطقه به پایان رسیده و بهره اقتصادی لازم ندارد.

وی با بیان اینکه عمر مفید درصد بالایی از باغات چای منطقه بیش از ‪۷۰‬ سال است، اظهار داشت : این باغات، بوته‌هایی با عمر حدود ‪ ۱۰۰‬سال دارند.

وی خاطرنشان کرد : نرخ خرید تضمینی چای با تورم متناسب نیست و تغییر و بازنگری در این قیمت در سالهای آینده، ضروری است.

به گفته جعفرنژاد باید از روشهای جدید برای تولید نگهداری و بسته‌بندی چای استفاده شود و برگزاری کلاسهای آموزشی در این زمینه نیاز است.

وی ادامه داد : مصرف چای در ایران جایگاه مهم و پر سابقه‌ای دارد که این پتانسیل خوبی برای رونق این محصول به شمار می‌آید.

مسوول اداره تعاون روستایی تنکابن در گفت و گو با ایرنا گفت : در سال جاری بیش از ‪ ۸۰۰‬کیلوگرم برگ سبز درجه یک چای و بیش از سه میلیون تن برگ سبز چای درجه دو از چایکاران منطقه خریداری شد.

"علی عبدالله‌پور" افزود: هفت کارخانه چای و یک هزار و ‪ ۷۳۵‬چایکار دارای دفترچه در این منطقه فعالیت دارند.

شهرستان تنکابن یکهزار و ‪ ۲۵۰‬هکتار باغات چای دارد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت : واردات بی‌قاعده و خارج از ضوابط چای از بزرگترین مشکلات چای است.

"جعفرقلی راهب " افزود: سالانه حدود ‪ ۲۰۰‬هزار تن برگ چای درکشور تولید می‌شود و از اینرو باید جلوی واردات چای گرفته شود.

وی بر لزوم افزایش قیمت چای تاکید کرد و گفت : حداقل قیمت برای چای درجه یک و دو با ترتیب چهارهزار و ‪ ۷۰۰‬و سه هزار و ‪ ۵۰‬ریال مناسب است.

به گفته راهب چایکاران حداقل به ‪ ۴۰۰‬کیلوگرم کودشیمیایی به ازای هر هکتار نیاز دارند در حالی که به سختی می‌توانند ‪ ۲۰۰‬کیلوگرم کود شیمیایی از جهاد کشاورزی دریافت کنند.

وی پیشنهاد داد: وزارت جهاد کشاورزی باید مسایل فنی صنعت چای را مانند برنج و چغندرقند به وزارت بازرگانی واگذار کند تا تنظیم بازار به شکل شایسته‌ای صورت گیرد.

‪ ۵۶‬هزار چایکار در کشور به کشت و تولید چای فعالیت دارند.

خواستاراستقرار آزمایشگاه دامپزشکی درغرب

 

جمعی‌از کارشناسان خواستاراستقرار آزمایشگاه دامپزشکی درغرب مازندران شدند

 

شماری از متخصصان، کارشناسان و تولیدکنندگان دام و طیور درغرب مازندران بر ضرورت استقرار آزمایشگاه دامپزشکی در این منطقه بویژه در شهرستان‌های نوشهر و چالوس تاکید کردند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، پیشگیری بموقع ازانتشار بیماری‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش تلفات دامی، تشخیص بموقع بیماری‌ها و ارتقای کمی و کیفی تولیدات دامی و طیور را از جمله ویژگی‌های استقرار این آزمایشگاه برشمردند.

آنان همچنین کم توجهی، نبود برنامه‌ریزی، نبود حمایت مالی از بخش خصوصی، گرانی زمین و کمبود دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی را از جمله مشکلات و موانع فراروی راه‌اندازی آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان‌های غرب مازندران عنوان کردند.

در زمان حاضر حدود ‪ ۵۸‬واحد صنعتی مرغداری، بیش از ‪ ۴۸‬هزار راس دام سنگین، بیش از ‪ ۲۲۰‬هزار دام سبک و حدود شش واحد طیور مرغ مادر و گوشتی در مناطق نوشهر و چالوس فعالیت دارد.

اکنون بیشتر نمونه‌گیری‌هابرای تشخیص بیماری‌های دام و طیوردرغرب مازندران نظیر برونشیت، نیوکاسل، آنفلوانزا، گامبورو، کوکسیدوز، آبله، کم خونی عفونی، تب مالت و هاری به آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان‌های آمل ، قائم شهر و تهران ارسال می‌شود.

خرابی نمونه‌ها در حین ارسال ، تاخیر در پاسخ نتایج آزمایشات ، خطا و دقیق نبودن نتایج آزمایشها از جمله مشکلات ارسال نمونه‌های این مناطق به آزمایشگاه‌های دیگر شهرستانها است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد چالوس گفت : متاسفانه نگاه مسوولان امر نسبت به دامپزشکی خیلی ضعیف است در حالی که این نهاد نقش بسیار اساسی در تامین غذای انسانها و پروتئین حیوانی دارد.

"علی‌اوسط حسینی" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دامپزشکی به عنوان متولی و تضمین‌کننده بهداشت و سلامتی جمعیت دامی وطیور در کشور به شمار می‌آید که تاکنون مورد کم توجهی و بی‌مهری قرارگرفته است.

وی کمبود امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در شهرستان‌های نوشهر و چالوس را از جمله مشکلات فراروی تولیدکنندگان دام و طیور دانست و اظهار داشت: این نارسایی‌ها سبب شده تا در زمینه پیشگیری ودرمان بیماری‌های دامی و قابل انتقال از دام به انسان نسبت به دیگر کشورهاخیلی عقب‌تر باشیم.

وی تصریح کرد : سرعت و دامنه گسترش این بیماری‌ها خیلی زیاد است و توان مقابله ما برای مبارزه با این بیماری‌ها خیلی ضعیف و محدود است.

این دامپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد چالوس، نبود آزمایشگاه دامپزشکی در غرب مازندران بویژه در نوشهر و چالوس را یک خلاء بزرگ در این بخش دانست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها در واحدهای دامی و طیور با چالش روبرو هستیم.

حسینی یادآور شد: در صورتی که هر بیماری از جمله آنفلوانزا، نیوکاسل ، بیماریهای میکروبی مثل ماکروپلاسما یا خیلی بیماری‌های دیگر اگر در صنعت طیور اتفاق بیفتد ممکن است خسارت اقتصادی فراوانی به فعالان این بخش وارد کند.

به گفته او مراکز درمانی که اکنون در این مناطق وجود دارد بیشتر کارهای کلینیکی انجام می‌دهند و استقرار امکانات کنترلی آزمایشگاهی در منطقه، در امر تشخیص بموقع بیماری‌ها و جلوگیری از خسارت وارده به تولیدکنندگان بسیار موثر خواهد بود.

حسینی بیان داشت : تاکنون این مشکلات به نهادهای مربوط انعکاس داده شد و هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

"بهزاد رحمانی" دیگر دامپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحدچالوس در گفت و گو با ایرنا، خواستار همکاری در بین نهادها بویژه شبکه‌های دامپزشکی با بخش‌های خصوصی شد.

به گفته او این همکاری‌ها در استقرار آزمایشگاه دامپزشکی در این شهرستان‌ها موثر است.

وی بیان داشت: اکنون سه داروخانه و دو کلینیک به تولیدکنندگان دام و طیور خدمات ارایه می‌دهد که پاسخگوی نیازها نیست.

"اسرافیل مهدی‌پور" دامپزشک و مسوول بهداشتی شرکت کشاورزی و دامپروری قطره طلای نوشهر به ایرنا گفت: مدت زمان تخم‌دهی و پرورش مرغ مادر حدود ‪۶۴‬ هفته طول می‌کشد که طی این مدت بیماری‌های زیادی آنها را تهدید می‌کند که می‌توان با به کارگیری واکسن‌های موردنیاز تا حدودی زیادی جلوی خطرات احتمالی را گرفت.

وی افزود: متاسفانه نمونه‌هایی که برای انجام آزمایش به‌دیگر شهرستان‌ها ارسال می‌شود علاوه بر افزایش هزینه‌ها سبب خرابی نمونه در حین ارسال می‌شود.

به گفته این دامپزشک با ایجاد آزمایشگاه دامپزشکی دراین منطقه هم مشکلات فرارو حل می‌شود و هم برای تعداد زیادی شغل فراهم می‌شود.

"امیر مشایخ‌پور" مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری قطره طلای نوشهر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی،جلگه‌ای و کوهستانی منطقه و رشد چشمگیر واحدهای مرغداری، استقرار یک آزمایشگاه دامپزشکی در این منطقه را بسیار ضروری دانست.

وی تاکید کرد: پیشگیری آسانتر ، کم هزینه تر و بهتر از درمان است که فقط با انجام آزمایش بموقع در آزمایشگاه منطقه ممکن است.

"حمزه علی اسحاقی" مسوول امور دام جهاد کشاورزی نوشهر گفت: سرعت انتشار آلودگی و بسیاری از ویروس‌ها در واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها خیلی بالا است.

وی اظهار داشت : به عنوان مثال تشخیص بسیاری از بیماری‌ها ‪ ۱۲‬ساعت طول می‌کشد که به دلیل تاخیر بیش از حد نتایج آزمایشات، سبب تلفات زیاد در واحدهای تولیدی می‌شود.

وی تصریح کرد : ارسال نمونه‌ها در زمان تعیین شده با در نظر گرفتن بعد مسافت از رامسر به ساری یا قائم شهر ممکن نیست.

بر اساس آمار ، در شش ماه نخست سال جاری ‪ ۶۰۰‬هزار قطعه مرغ در دو کشتارگاه مرغ شهرستان نوشهر کشتار شد.

مدیر شبکه دامپزشکی نوشهر در گفت و گو با ایرنا ، پایین بودن تعرفه‌های دامپزشکی، گرانی و بالابودن هزینه‌ها، نبود همکاری برخی از نهادهای اجرایی را از عوامل تحقق نیافتن این مهم عنوان کرد.

"علی‌محمد رمضان‌نژاد" افزود : دولت در این بخش اعتبار خیلی خوبی ارایه می‌دهد اما باید مسوولان شهرستان با برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیر ساختها، انگیزه را برای بخش خصوصی فراهم نمایند.

وی یادآور شد: اکنون تشخیص بیشتر بیماری‌ها و آلودگی‌ها در این شهرستان بر مبنای معاینات ظاهری است.

طبق آمار در شهرستان تنکابن ‪ ۹۶‬هزار راس گوسفند، سه هزار و ‪ ۳۰۰‬راس گاو بومی، ‪ ۲۰‬هزار راس گاو دو رگ، ‪ ۲۶‬واحد مرغداری و یک واحد مرغ تخمگذار و ‪ ۲۴‬واحد گوشتی و ‪ ۳۹‬واحد دامداری گوساله و دو واحد مرغ مادر فعالیت دارد.

شهرستانهای حدود ‪ ۸۰۰‬هزار نفری نور، نوشهر ، چالوس ، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است. ک/‪۴‬

خواستاراستقرار آزمایشگاه دامپزشکی درغرب

 

جمعی‌از کارشناسان خواستاراستقرار آزمایشگاه دامپزشکی درغرب مازندران شدند

 

شماری از متخصصان، کارشناسان و تولیدکنندگان دام و طیور درغرب مازندران بر ضرورت استقرار آزمایشگاه دامپزشکی در این منطقه بویژه در شهرستان‌های نوشهر و چالوس تاکید کردند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، پیشگیری بموقع ازانتشار بیماری‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش تلفات دامی، تشخیص بموقع بیماری‌ها و ارتقای کمی و کیفی تولیدات دامی و طیور را از جمله ویژگی‌های استقرار این آزمایشگاه برشمردند.

آنان همچنین کم توجهی، نبود برنامه‌ریزی، نبود حمایت مالی از بخش خصوصی، گرانی زمین و کمبود دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی را از جمله مشکلات و موانع فراروی راه‌اندازی آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان‌های غرب مازندران عنوان کردند.

در زمان حاضر حدود ‪ ۵۸‬واحد صنعتی مرغداری، بیش از ‪ ۴۸‬هزار راس دام سنگین، بیش از ‪ ۲۲۰‬هزار دام سبک و حدود شش واحد طیور مرغ مادر و گوشتی در مناطق نوشهر و چالوس فعالیت دارد.

اکنون بیشتر نمونه‌گیری‌هابرای تشخیص بیماری‌های دام و طیوردرغرب مازندران نظیر برونشیت، نیوکاسل، آنفلوانزا، گامبورو، کوکسیدوز، آبله، کم خونی عفونی، تب مالت و هاری به آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان‌های آمل ، قائم شهر و تهران ارسال می‌شود.

خرابی نمونه‌ها در حین ارسال ، تاخیر در پاسخ نتایج آزمایشات ، خطا و دقیق نبودن نتایج آزمایشها از جمله مشکلات ارسال نمونه‌های این مناطق به آزمایشگاه‌های دیگر شهرستانها است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد چالوس گفت : متاسفانه نگاه مسوولان امر نسبت به دامپزشکی خیلی ضعیف است در حالی که این نهاد نقش بسیار اساسی در تامین غذای انسانها و پروتئین حیوانی دارد.

"علی‌اوسط حسینی" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دامپزشکی به عنوان متولی و تضمین‌کننده بهداشت و سلامتی جمعیت دامی وطیور در کشور به شمار می‌آید که تاکنون مورد کم توجهی و بی‌مهری قرارگرفته است.

وی کمبود امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در شهرستان‌های نوشهر و چالوس را از جمله مشکلات فراروی تولیدکنندگان دام و طیور دانست و اظهار داشت: این نارسایی‌ها سبب شده تا در زمینه پیشگیری ودرمان بیماری‌های دامی و قابل انتقال از دام به انسان نسبت به دیگر کشورهاخیلی عقب‌تر باشیم.

وی تصریح کرد : سرعت و دامنه گسترش این بیماری‌ها خیلی زیاد است و توان مقابله ما برای مبارزه با این بیماری‌ها خیلی ضعیف و محدود است.

این دامپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد چالوس، نبود آزمایشگاه دامپزشکی در غرب مازندران بویژه در نوشهر و چالوس را یک خلاء بزرگ در این بخش دانست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها در واحدهای دامی و طیور با چالش روبرو هستیم.

حسینی یادآور شد: در صورتی که هر بیماری از جمله آنفلوانزا، نیوکاسل ، بیماریهای میکروبی مثل ماکروپلاسما یا خیلی بیماری‌های دیگر اگر در صنعت طیور اتفاق بیفتد ممکن است خسارت اقتصادی فراوانی به فعالان این بخش وارد کند.

به گفته او مراکز درمانی که اکنون در این مناطق وجود دارد بیشتر کارهای کلینیکی انجام می‌دهند و استقرار امکانات کنترلی آزمایشگاهی در منطقه، در امر تشخیص بموقع بیماری‌ها و جلوگیری از خسارت وارده به تولیدکنندگان بسیار موثر خواهد بود.

حسینی بیان داشت : تاکنون این مشکلات به نهادهای مربوط انعکاس داده شد و هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

"بهزاد رحمانی" دیگر دامپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحدچالوس در گفت و گو با ایرنا، خواستار همکاری در بین نهادها بویژه شبکه‌های دامپزشکی با بخش‌های خصوصی شد.

به گفته او این همکاری‌ها در استقرار آزمایشگاه دامپزشکی در این شهرستان‌ها موثر است.

وی بیان داشت: اکنون سه داروخانه و دو کلینیک به تولیدکنندگان دام و طیور خدمات ارایه می‌دهد که پاسخگوی نیازها نیست.

"اسرافیل مهدی‌پور" دامپزشک و مسوول بهداشتی شرکت کشاورزی و دامپروری قطره طلای نوشهر به ایرنا گفت: مدت زمان تخم‌دهی و پرورش مرغ مادر حدود ‪۶۴‬ هفته طول می‌کشد که طی این مدت بیماری‌های زیادی آنها را تهدید می‌کند که می‌توان با به کارگیری واکسن‌های موردنیاز تا حدودی زیادی جلوی خطرات احتمالی را گرفت.

وی افزود: متاسفانه نمونه‌هایی که برای انجام آزمایش به‌دیگر شهرستان‌ها ارسال می‌شود علاوه بر افزایش هزینه‌ها سبب خرابی نمونه در حین ارسال می‌شود.

به گفته این دامپزشک با ایجاد آزمایشگاه دامپزشکی دراین منطقه هم مشکلات فرارو حل می‌شود و هم برای تعداد زیادی شغل فراهم می‌شود.

"امیر مشایخ‌پور" مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری قطره طلای نوشهر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی،جلگه‌ای و کوهستانی منطقه و رشد چشمگیر واحدهای مرغداری، استقرار یک آزمایشگاه دامپزشکی در این منطقه را بسیار ضروری دانست.

وی تاکید کرد: پیشگیری آسانتر ، کم هزینه تر و بهتر از درمان است که فقط با انجام آزمایش بموقع در آزمایشگاه منطقه ممکن است.

"حمزه علی اسحاقی" مسوول امور دام جهاد کشاورزی نوشهر گفت: سرعت انتشار آلودگی و بسیاری از ویروس‌ها در واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها خیلی بالا است.

وی اظهار داشت : به عنوان مثال تشخیص بسیاری از بیماری‌ها ‪ ۱۲‬ساعت طول می‌کشد که به دلیل تاخیر بیش از حد نتایج آزمایشات، سبب تلفات زیاد در واحدهای تولیدی می‌شود.

وی تصریح کرد : ارسال نمونه‌ها در زمان تعیین شده با در نظر گرفتن بعد مسافت از رامسر به ساری یا قائم شهر ممکن نیست.

بر اساس آمار ، در شش ماه نخست سال جاری ‪ ۶۰۰‬هزار قطعه مرغ در دو کشتارگاه مرغ شهرستان نوشهر کشتار شد.

مدیر شبکه دامپزشکی نوشهر در گفت و گو با ایرنا ، پایین بودن تعرفه‌های دامپزشکی، گرانی و بالابودن هزینه‌ها، نبود همکاری برخی از نهادهای اجرایی را از عوامل تحقق نیافتن این مهم عنوان کرد.

"علی‌محمد رمضان‌نژاد" افزود : دولت در این بخش اعتبار خیلی خوبی ارایه می‌دهد اما باید مسوولان شهرستان با برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیر ساختها، انگیزه را برای بخش خصوصی فراهم نمایند.

وی یادآور شد: اکنون تشخیص بیشتر بیماری‌ها و آلودگی‌ها در این شهرستان بر مبنای معاینات ظاهری است.

طبق آمار در شهرستان تنکابن ‪ ۹۶‬هزار راس گوسفند، سه هزار و ‪ ۳۰۰‬راس گاو بومی، ‪ ۲۰‬هزار راس گاو دو رگ، ‪ ۲۶‬واحد مرغداری و یک واحد مرغ تخمگذار و ‪ ۲۴‬واحد گوشتی و ‪ ۳۹‬واحد دامداری گوساله و دو واحد مرغ مادر فعالیت دارد.

شهرستانهای حدود ‪ ۸۰۰‬هزار نفری نور، نوشهر ، چالوس ، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است. ک/‪۴‬

مدیران دستگاه‌ها نسبت به‌برآورد

 

استاندارمازندران:

 

مدیران دستگاه‌ها نسبت به‌برآورد میزان خسارت اقدام کنند

 

استاندار مازندران گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به برآورد میزان خسارت ناشی‌از سرما و یخ‌زدگی بویژه در بخش کشاورزی اقدام کنند.

"ابوطالب شفقت" روز شنبه در جلسه ستاد بحران استان افزود: برآورد میزان خسارت از سوی مدیران دستگاه‌ها و اعلام آن به صورت مکتوب به‌ستاد بحران‌استان باعث می‌شود تا نسبت به تامین آن از منابع ملی اقدام سریعتر صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر روز گذشته رییس جمهوری به مازندران اظهارداشت:
انجام این سفر با چند تن از وزیران علاوه بر ایجاد دلگرمی در بین مردم و مسوولان پی‌آمدهای بسیار مثبتی چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت به دنبال خواهد داشت.

وی ایجاد انگیزه در بین مسوولان و مردم برای مقابله با مشکلات و ایجاد و احداث شبکه جدید گازرسانی از تهران به مازندران را از جمله اثرات مثبت سفر رییس جمهوری به مازندران ذکرکرد.

وی تصریح کرد: دستورات صادر شده از سوی رییس جمهوری در جهت رفع مشکلات ناشی از افت فشار و قطع گاز در مازندران باعث شده تا هم اکنون درحال گذر از این مشکلات باشیم.

استاندار مازندران یادآورشد: از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود استان برای کاهش و یا رفع مشکلات ناشی‌از افت فشار، قطع‌گاز و تامین سوخت مورد نیاز مردم استفاده بهینه شد و تا زمان عادی شدن وضعیت این اقدامات ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، شفقت بر لزوم دوگانه‌سوز کردن سامانه‌های گرمایشی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای خبازی استان تاکید کرد و گفت: مدیران استان باید نسبت به‌این موضوع مهم و اساسی توجه ویژه داشته باشند.

رییس سازمان بازرگانی مازندران نیز در ادامه این جلسه از فروش لوازم گرمایشی در فروشگاه‌های رفاه، اتکا، مرزنشینان و فرهنگیان استان خبرداد وگفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مراکز به هر تعداد لوازم گرمایشی نفتی و برقی را خریداری کنند.

" قنبرعلی رهی" افزود: در زمان حاضر در زمینه تامین نان در استان مشکلی وجود ندارد و ‪ ۱۰‬کامیون نان مورد نیاز مردم در انبارها موجود است.

سرپرست شرکت گاز مازندران نیز از بهبود نسبی فشار گاز در مناطق مختلف این استان خبرداد و افزود: در زمان حاضر از ‪ ۵۷‬درصد قطعی گاز شهر ساری و ‪ ۹۰‬درصد شهر گلوگاه به ‪ ۲۳‬درصد و ‪ ۱۰‬درصد قطعی گاز درمناطق یاد شده رسیده‌ایم.

"محمدمصطفی قربانی" ادامه داد: در زمان حاضر روزانه ‪ ۱۴‬میلیون و یکصد هزار مترمکعب گاز از رامسر به خطوط گاز مازندران انتقال می‌یابد.

"محمدرضا مظلومی" مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری نیز در گزارشی اعلام کرد: از زمان قطع گاز تاکنون هشت میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار لیتر نفت سفید، شش میلیون لیتر نفت گاز و دوهزار تن گاز مایع در قالب ‪ ۴۰۰‬هزار کپسول در این مناطق توزیع و دراختیار شهروندان قرار گرفته است. ک/‪۳‬

استاندار مازندران:

 

استاندار مازندران:

همکاری‌های مردم قابل تقدیر است

 

استاندار مازندران ضمن تقدیر از مردم این استان به دلیل صبوری در برابر مشکلات ناشی از کاهش فشار و قطع گاز گفت : ویژگی‌های بسیارقابل تقدیر این مردم باید به صورت مطلوب وشایسته اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش ایرنا، "ابوطالب شفقت"روز شنبه در جلسه شورای کارگروه آموزش و پرورش در استانداری افزود: تعدد رسانه‌ها موجب شده تا در مواردی متانت و همکاری مردم و اقدامات مسوولان، ضد و نقیض اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: در هر شرایط بحرانی تعداد اندکی هستند که با سودجویی از وضعیت موجود سوء‌استفاده کنند ولی نباید آنها را به حساب مردم شریف ایران آورد.

وی همچنین از کلیه بازاریان و کسبه خواست تا بادر نظر گرفتن وضعیت موجود رعایت حال شهروندان را بکنند.

شفقت افزود: شرایط جوی، برودت هوا و کمبود سوخت، مشکل کشوری است و مسوولان باید با بررسی وارزیابی نقاط ضعف خود در این راستا اقدام کنند.

وی با در نظر گرفتن ماه محرم از ائمه جماعات خواست تا مردم را در قبال مشکلات پیش آمده توجیه کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مشکل به وجود آمده نباید بهانه‌ای برای اختلافات جناحی شود، افزود: هر گونه سوء‌استفاده تبلیغاتی برای کاندیداتوری و ضعیف جلوه نشان دادن مدیریت، به یاس و ناامیدی کلی مردم می‌انجامد.

وی تصریح کرد: حل مشکل گاز زمان‌بر بوده که امیدوارم با اقدامات بسیج گونه و یاری دولت نهم این زمان به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه شبکه گاز رسانی اشکال داشته و مصرف با تکیه بر واردات است، به سفر یک روزه رییس جمهوری به ساری و بازدید شهر اشاره کرد و افزود: مسلما این سفر اثرات مفیدی در آینده نزدیک برای استان خواهد داشت.

وی گفت: از شب گذشته فشار گاز در اکثر نقاط مازندران بهتر شده و در رامسر از ‪ ۴۰۰‬به ‪ ۷۵۰‬و در قائمشهر از هفت به ‪ ۶۰‬واحد رسیده است.

وی همچنین از مدیران آموزشی و مدارس استان خواست تا با تبیین مشکل موجود برای دانش آموزان، آنان را از نگرانی واضطراب خارج کنند.

استاندار مازندران افزود: به طور یقین تعطیلی مدارس در روند آموزش دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت ونباید این مسئله موجب افت آموزش شود.

"عبدالوحید فیاضی" رییس سازمان آموزش وپرورش مازندارن نیز دراین نشست گفت:کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله این نهاد در روزهای اخیر درگیر مقابله با بحران پیش آمده بودند.

وی افزود: از فردا ‪ ۲۳‬دیماه کلیه مدارس استان باز و به فعالیت معمول خود ادامه می‌دهند.

وی دغدغه سلامت دانش آموزان، سرماو یخبندان و کثرت مدارس باساختمانهای فرسوده و تخریبی را دلیل بسته شدن مدارس استان دانست و افزود: تعدادی زیادی از مدارس استان تخریبی بوده و دچار ریزش سقف و ترکیدگی لوله گردید.

فیاضی افزود: باید با تخصیص بودجه مناسب هرچه زودتر مدارس تخریبی استان مرمت شوند.

 

 

 

دستگیری شکارچیان متخلف در رامسر

 

 

باباخانی فرماندار رامسر:

 

فرمانداررامسر:

 حضورحداکثری مردم درانتخابات توطئه‌های دشمنان راخنثی‌می‌کند

 

فرماندار شهرستان رامسر انتخابات را مظهر اراده‌ملی و عرصه نمایش اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

"علی باباخانی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری‌اسلامی افزود:
تاکید مقام معظم رهبری به برگزاری انتخابات پرشور و توصیه‌های عالمانه ایشان، منشور اخلاقی همگان در این آزمون بزرگ است.

وی تصریح کرد: وحدت ملی و انسجام اسلامی باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شود.

فرماندار رامسر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس بین‌المللی،منطقه‌ای و توطئه‌های استکبار جهانی باید زمینه را برای حضور گسترده آحاد ملت دراین انتخابات فراهم کنیم.

باباخانی با بیان اینکه تمام شرایط برای برگزاری یک انتخابات پرشور در این شهرستان مهیا است، یادآور شد : برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان ‪ ۷۸‬صندوق ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.

به گفته او بیش از هزار و ‪ ۸۰۰‬نفر در امر برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان همکاری دارند.

وی از همه نامزدها خواست تا قوانین انتخاباتی را رعایت کنند.

شهرستان ‪ ۷۸‬هزار نفری رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ‪ ۲۴‬اسفند برگزار می‌شود.

 

دکتر بزرگ نیا:...

 

از بودن و سرودن

 

(از سایت مازند نومه)

چهره به چهره با دلاور بزرگ نیا، نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قائم شهر، سواد کوه، جویبار و کیاکلا

 

 

توضیح ضروری از رامسر نیوز:
 
ممکن است برای خوانندگان رامسر نیوز این سوال مطرح شود که چرا مصاحبه آقای دکتر دلاور بزرگ نیا در این سایت انعکاس یافته؟
لازم است در پاسخ گفته شود که پس از مطالعه مصاحبه مذکور متوجه شدیم بسیاری از مطالب ایشان مربوط می شود به مشکلات استان مازندران که رامسر نیز جزئی از آن است.
نکته دیگر آنکه ایشان سالها از مدیران استان مازندران در بخشهای فرهنگی و گردشگری بودند و نکاتی را در باره آن دوران مطرح کردند که به نظر می رسد برای رامسریها هم جالب باشد.
بهر حال موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث شد  ما تصمیم بگیریم این مصاحبه را درج کنیم که شما خواننده عزیز با مطالعه آن حتما به آنها خواهید رسید.
 
                                                    اشاره:
-دلاور بزرگ نیا متولد 1342 گونی بافی قائم شهر است.او کارشناس ارشد حقوق است و از آکادمی علوم تاجیکستان (وابسته به آکادمی علوم روسیه) دکترای تاریخ دارد. اکنون هم دانشجوی دکترای حقوق در دانشگاه تاجیکستان است.

بزرگ نیا سه فرزند دارد. او مدتی است که خود را برای انتخابات مجلس هشتم آماده می کند. دوران تصدی دلاور در اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، فصل شکوفایی فرهنگ و هنر و میراث مادی و معنوی بود.

 توانایی های مدیریتی ، اخلاص در کار ، انعطاف پذیری ، بشاشیت ،خلق باز و مثبت اندیشی از بزرگ نیا مدیری موفق و مردمی ساخته است.

اما آنچه در پی آمده حاصل سه جلسه گفتگو با اوست؛ چه هر بار تلفن ها و قرار و مدارهای انتخاباتی اش باعث می شد مصاحبه به پایان نرسد.

در این گفتگو از هر دری پرسیده ایم : از 15 سال عملکرد دوران مدیریتش گرفته تا گرایش ها و تفکرات و برنامه های آینده ی دلاور و سئوال های کوتاه و طنز و عامه پسند. گفتگوی مازند نومه را با دلاور بزرگ نیا بخوانید،با این توضیح که عکس مصاحبه از مجموعه تصاویر خانم"مریم فخیمی"انتخاب شده است.

ادامه مطلب

 

برزین:

 رئیس ستاد تبلیغات و نمایشگاههای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری

مهندس محمد حسین برزین:

۴۰۰هزار اقلام تبلیغاتی جاذبه‌های گردشگری ایران به خارج از کشور ارسال شد

 

 

ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌های سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری تاکنون حدود ۴۰۰هزار انواع اقلام تبلیغاتی جاذبه‌های گردشگری ایران را برای سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها و رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور ارسال کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در جدیدترین راهبرد تبلیغات گردشگری کشور ۸۵هزار اقلام تبلیغاتی به ۱۲۷سفارتخانه، نمایندگی و رایزنی‌های فرهنگی کشورمان ارسال شده است.

اقلام تبلیغاتی گردشگری ایران که به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های خارج از کشور ارسال شده‌اند، برای بهبود نظام بازاریابی از سوی سفرا و رایزنان فرهنگی میان اصناف گردشگری کشورهای هدف توزیع خواهند شد.

مسئول ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اولویت بندی کشورهای هدف گردشگری در ارسال اقلام تبلیغاتی گفت: طبق یک برنامه زمان‌بندی شده شاهد سیر صعودی ارسال اقلام تبلیغاتی در کشورهای مختلف جهان خواهیم بود.

"محمدحسین برزین"افزود:ازاین طریق همگام با حضور موفق در نمایشگاه‌های بین‌المللی، اطلاعات تخصصی گردشگری ایران در اختیار دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و توراپراتورهای بزرگ جهان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تبلیغات ایران شامل DVDهای معرفی ایران، مولتی‌مدیاها، نقشه‌ها، کتاب‌ها، باتوجه به دو اصل "نهادینه‌سازی راهبرد تبلیغاتی از طریق تولیدات متناسب بافرهنگ کشورهای هدف و کیفیت‌های قابل قیاس بااستانداردهای جهانی به‌زبان‌های انگلیسی،فرانسوی، روسی، عربی، اسپانیایی ، آلمانی، فارسی ، چینی، ژاپنی، مالایی، ایتالیایی و تایلندی تهیه و به سفارتخانه‌ها ارسال شده‌اند.

برزین راهبرد ارسال اقلام تبلیغاتی به سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها و رایزنی‌های فرهنگی راگامی هدفمند برای ورودآگاهانه و مشتاقانه نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به عرصه بازاریابی گردشگری دانست و اظهار امیدواری کرد که سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور با توزیع اطلاعات و اقلام گردشگری دوره تازه‌ای را برای معرفی کشورمان و تسهیل شرایط ورود جهانگردان به ایران آغاز کنند.

مسئول ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌های سازمان‌افزود:اقلام تبلیغاتی یاد شده ، براساس ویژگی‌های فرهنگی، علایق و سلایق جوامع و جهانگردان کشورها تولید و به نمایندگی‌های ایران در آنها ارسال شده‌اند.

برازیلیا، بوینوس آیرس، باکو،آلمانی،ایروان، تفلیس،واشنگتن، نیویورک، ژنو،سارایوو، داراسلام، طرابلس، صنعا، کربلا، قاهره، سنامه، نایروبی، کویت، هرات، هنگ‌کنگ، کپنهاک، میلان، واتیکان، نیکوزیا، لاهور، کوالالامپور، سئول، کویته، حیدرآباد، توکیو، وین، هامبورگ، هلسینکی، فرانکفورت، پکن، بروکسل، پاریس، بوداپست، دبلین، زاگراپ، وین و یونسکو از جمله نمایندگی‌هایی هستند که اقلام تبلیغات گردشگری ایران برای آنها ارسال شده است.

 

24 بخشداری مازندران به شبکه ...

 

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

 

24 بخشداری مازندران به شبکه VPN وزرات کشور متصل شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جواد قناعتی امروز در جلسه ستاد انتخابات مازندران افزود: وزارت کشور با تجهیز زیرساخت‌ها در سطوح بخشداریها و فرماندریها اهتمام جدی به برگزاری انتخابات الکترونیکی دارد.
وی اظهار داشت: جلسه ستاد انتخابات تا روز 24 اسفندماه یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اصل مهم بی‌طرفی مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری امکانات دولتی به کاندیداهای مجلس با کسی تعارف نداریم و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.
قناعت خواستار پاسخگویی رئیس و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات مازندران به رسانه‌ها شد و افزود: برای مهیا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی ضروری است که همه مسئولان کمیته‌ها ارتباط نزدیک با دبیر ستاد و واحد اطلاع‌رسانی اطلاعات داشته باشند.
قناعت از ثبت‌نام 6 نفر از نامزدان انتخاباتی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی برای کاندیداهای مجلس امسال ممنوع شده و کاندیداها لازم است که موارد و قوانین لازم در این زمینه را رعایت کنند.
قناعت با اشاره به همکاری معتمدان محلی برای امور نظارتی مجلس بیان کرد: تاکنون فقط حوزه انتخابی نوشهر لیست 30 نفره معتمدان را تکمیل کرده است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مازندران در این جلسه گفت: از مجموعه 16 فرمانداری استان مازندران تا کنون 6 فرمانداری برای برگزاری انتخابات به‌صورت رایانه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند.
یدالله طهماسبی اظهار داشت: ظرف 2 هفته آینده 24 بخشداری باقیمانده به شبکه
VPN
وزارت کشور متصل خواهند شد.
وی ادامه داد: تاکنون فرمانداریهای شهرهای جویبار، آمل، قائم‌شهر، سوادکوه، محمودآباد و بابلسر خود را برای انتخابات رایانه‌ای آماده کرده‌اند.
مدیرکل ثبت‌احوال استان مازندران نیز در این جلسه از شکل‌گیری ستاد داخلی انتخابات خبر داد و گفت: تمامی ادارات ثبت احوال استان مازندران تا 7 بعدازظهر برای اعلام و پاسخ به استعلام‌های انتخاباتی آماده‌اند.
فرج‌الله ملکی جمعیت واجد شرایط برای دریافت کارت ملی در مازندران را 2 میلیون و 333 هزار نفر اعلام و اظهار داشت: تاکنون بیش از 95 درصد از جمعیت بالای 15 سال مازندران موفق به دریافت کارت ملی شده‌اند.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن صددرصدی کارت ملی در شهرهای تنکابن، چالوس، گلوگاه و رامسر افزود: هفته 10 هزار درخواست برای دریافت کارت ملی به ثبت‌ احوال مازندران تسلیم می‌شود.
اسماعیل فدایی مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات مازندران نیز از آمادگی رسانه‌ها و مطبوعات محلی مازندران برای پرشور برگزار کردن انتخابات در استان خبر داد.

از رامسر وارد شبکه گاز مازندران

 

 

روزانه ‪ ۱۷میلیون مترمکعب گاز

از طریق خطوط لوله گاز از رامسر وارد شبکه گاز مازندران می شود

 

 
مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، مشکل افت فشار و قطع گاز در استانهای شمالی کشور به ویژه مازندران رفع می‌شود.

" عزیزالله رمضانی" روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری جلسه ستاد بحران استان در ساری در جمع خبرنگاران، مدیریت بهینه مصرف ، قطع گاز مجتمع‌های بزرگ صنایع، تجاری و ادارات به منظور نیاز مصارف خانگی را ازجمله این تمهدیدات ذکرکرد.

وی اظهارداشت:درزمان حاضر به منظور رفع نیاز مصارف خانگی ،محدودیت‌هایی در ‪ ۱۷استان کشور اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر روزانه ‪ ۱۷میلیون مترمکعب گاز از طریق خطوط لوله گاز از رامسر وارد شبکه گاز مازندران می‌شود.

وی ادامه داد: تزریق گاز از دیگر مبادی تا زمان عادی شدن وضعیت و تامین نیاز مصارف خانگی در استانهای شمالی به ویژه در مازندران ادامه خواهد داشت.

مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در زمان حاضر حداکثرتولید گاز در کشور انجام می‌شود که با قطع گاز از ترکمنستان وهمچنین افزایش سرما در کشور این میزان در برخی از استانها جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانی گفت: به ازای هر درجه کاهش دما، مصرف گاز نیز ‪ ۱۳تا ‪ ۱۴میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و به طور متوسط روزانه ‪ ۴۵۷میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود.

وی افزود: روزانه ‪ ۲۴میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان وارد کشور می‌شد که بخش عمده‌ای از آن در مازندران مصرف و بخش دیگر نیز در استانهای سمنان ، گلستان و گیلان به مصرف می‌رسید.

وی ادامه داد: اقداماتی برای رفع مشکل افت فشار و قطع گاز در برخی از استانهای کشور صورت گرفته و به همین منظور نیز ایستگاههای تقویت فشار گاز در کشور تغییر آرایش پیدا کرده‌اند.

وی گفت: در زمان حاضر هشت استان کشور شامل، استانهای مازندران، گلستان، اردبیل، لرستان، آدربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی با مشکل جدی افت فشار و قطع گاز مواجه هستند.

وی افزود: احداث خط لوله جدید گاز از عسلویه به مازندران در دستور کار قرار دارد تا ضریب اطمینان در این مناطق افزایش یابد.

بیش‌از ‪ ۱۳میلیون خانوار در کشور مصرف‌کننده گاز هستند.

مدیرگاز رسانی شرکت ملی‌گاز ایران به همراه معاون عمرانی وزیر کشور و نماینده ویژه رییس جمهور در هیاتی به منظور بررسی مشکلات ناشی از افت فشار و قطع گاز روز پنجشنبه به مازندران سفر کرده است.

 

بسیج دانش‌آموزی رامسر دوم شد

 

برترین‌‌های بسیج دانش‌آموزی مازندران معرفی شدند

 

گروه سیاسی واجتماعی: شهرهای برتر در فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانش‌آموزی مازندران پس از ارزیابی کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی این استان اعلام شدند.

به گزارش خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، در گروه شهرهای برخوردار محمودآباد با 203 امتیاز، بابلسر با 5/197 و آمل با 167 امتیاز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را بدست آوردند و در گروه شهرهای نیمه برخوردار فریدونکنار با 5/190 امتیاز رتبه اول، رامسر با 154 امتیاز رتبه دوم و بندپی غربی با 139 امتیاز رتبه سوم را بدست آوردند و ازگروه شهرهای محروم میاندرود با 5/178 امتیاز، دودانگه با 5/169 امتیاز و چمستان با 5/168 امتیاز به ترتیب حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

طرح مهر محرم در رامسر

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

رئیس هلال احمر رامسر:

 

طرح مهر محرم در رامسر اجرا می‌شود

 

 

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر گفت: طرح مهر محرم که به طور همزمان در 10 هزار روستای پرجمعیت کشور در 8 روز اول محرم اجرایی می‌شود، در 40 روستای رامسر نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، پرویز فاضلی امروز در جمع خبرنگاران، شناساندن ابعاد مختلف خدمات جمعیت در زمینه های امداد و نجات و آموزش همگانی، ارائه خدمات مذبور به روستائیان، یجاد ارتباط تنگاتنگ بین هسته های هلال احمر روستایی و جمعیت هلال احمر، ثبات کار آمدی مساجد و استفاده از فرصت ها و باورهای دینی مردم را از اهداف این طرح برشمرد.
وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده بین سازمان‌های جوانان، داوطلبین، امداد و نجات و موسسه آموزشی علمی و وکاربردی هلال مربیان امدادی پس از تشکیل هسته‌های امداد ونجات روستایی در مساجد، برای افراد کلاس آموزش امداد برگزار می‌کنند و همچنین برای هر مسجد کیف امداد و کمکهای اولیه در نظر گرفته شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی این طرح همگانی کردن آموزش‌های امدادی برای عموم به خصوص در روستا‌ها است.

بارش برف در رامسر

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

برف در ارتفاعات رامسر و تنکابن به یک متر رسید

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، بارش برف که از شامگاه گذشته در شهرهای غرب استان مازندران آغاز شد مدارس راهنمایی و ابتدایی این شهرها را تعطیل نموده است.
بارش کم نظیر برف در برخی از شهرها نظیر رامسر، تنکابن، چالوس و نوشهر موجب حیرت و خوشحالی شهروندان شده است.
مراکز هواشناسی غرب در نوشهر و رامسر اعلام کردند که ریزش برف تا شامگاه امشب ادامه خواهد داشت.
علی فلاح مسئول مرکز هواشناسی نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: بارش از ساعت 2 صبح امروز بصورت باران و برف و سپس برف خشک شروع شده و تاکنون 10 سانتی متر در سطح نوشهر گزارش شده است.
وی میزان بارندگی و برف مذاب را 47/7 میلیمتر عنوان کرد و افزود: حداقل دمای گزارش شده در نوشهر صفر درجه بوده است.
فلاح وضعیت کجور را نیز برفی عنوان کرد و گفت: تاکنون میزان برف باریده شده در کجور 25 تا 30 سانتی متر گزارش شده است و حداقل دما نیز منفی 8 بوده است.
مسئولان مرکز هواشناسی سیاه بیشه نیز بارش برف در این مرکز را از ساعت 9 شب گذشته اعلام کردند و اعلام کردند: در حال حاضر برف ملایمی در این محور می بارد و 15 سانتی متر میزان بارش بوده است.
در حال حاضر محور کندوان به علت خطر ریزش بهمن مسدود می باشد.
در رامسر نیز بارش کم سابقه برف از 50 تا 100 سانتی متر مشاهده شده است.
مسئول مرکز هواشناسی شهرستان رامسر هوای امروز رامسر و تنکابن را ریزش باران و برف همراه با طوفانی شدن دریا اعلام کرد.
موسی قاسم نژاد گفت: میزان ریزش برف از شهر به سمت ساحل 5 تا 15 سانتیمتر و در کوهپایه ها از 50 تا 100 سانتی متر گزارش شده است.
وی بیشترین میزان بارش را در ارتفاعات دوهزار و جواهر ده رامسر عنوان نمود.
در حال حاضر برق سطح شهر رامسر قطع و به علت افت فشار گاز در سطح ادارات شهرستان رامسر گاز نیز قطع می‌باشد.
امتحانات پایه‌های ابتدایی و راهنمایی در رامسر نیز به علت بارش برف لغو شده است.
بارش برف در کلاردشت نیز تا 50 سانتی متر گزارش شده است .
به گزارش پایگاه های هواشناسی غرب استان بارش برف تا فردا ادامه خواهد داشت.

 

راهب:

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس:

 

مجلس هفتم در خط ولایت فقیه و همراه دولت است

 

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هفتم توانمند، متخصص در خط ولایت فقیه و همراه دولت است.

جعفرقلی راهب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر گفت: در مجموع این دوره از مجلس را توانمند، متخصص در خط ولایت فقیه و همراه دولت بخصوص در جهت گیری های ملی و بین المللی باید دانست و همه نمایندگان در این خصوص اتفاق نظر داشته‌اند و در طرح ها و لوایح پیشنهادی بخصوص در بعد جهانی و به ویژه پرونده انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایفای نقش کرده‌اند.
وی افزود: گروه اصول گرایان در این دوره از مجلس شورای اسلامی موفق ترین گروه بوده است که عملکردهای زیادی هم داشته اند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در خصوص عملکرد و مصوبات در زمینه کشاوزی و باغداری گفت: عملکردهای زیادی در این زمینه داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به اصلاح قانون بیمه محصولات کشاورزی، بیمه درمانی روستاییان و کشاورزان، خرید تضمینی برگ سبز چای و خرید توافقی محصول مرکبات باغداران به جهت ذخیره‌سازی،اصلاح و تصویب قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تحقیق و تفحص پیرامون صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد.
وی همچنین اظهار داشت: 25 درصد اعتبارات بانکی در جهت امور کشاورزی پرداخت شده است و از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در طرح‌های برنج استفاده شده است.
وی به مصوبات این دوره مجلس در حوزه تنکابن و رامسر اشاره کرد و گفت: احداث کمربندی از داخل دریا به طول 27 کیلومتر (مسیر رامسر– تنکابن)، شهرک دامپروری، شهرک گلخانه ای، توسعه فرودگاه رامسر، تصویب شهرستان رامسر به عنوان شهر نمونه طبیعت گردی، احداث چهار سالن ورزشی خواهران و برادران در رامسر و تنکابن، احداث شهرک صنعتی، احداث جایگاه سوخت رسانی فرودگاه رامسر، آزادسازی مسیر ساحل دریا در دو شهرستان، احداث ساختمان دادگاه عباس آباد، تصویب مسیر دوهزار- سه هزار و چشمه کیله به عنوان مناطق گردشگری، توسعه شهرک صنعتی سلمانشهر، اختصاص 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تنکابن و 18 میلیارد تومان برای رامسر از جمله مصوبات این دوره مجلس در حوزه تنکابن و رامسر است.

 

راهیان نور رامسر...

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامسر:

 

کاروان راهیان نور رامسر 15 و 16 اسفندماه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

 

خبرگزاری فارس: جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامسر گفت: کاروان راهیان نور رامسر 15 و 16 اسفندماه به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، صادق حمیدی امروز در جمع خبرنگاران افزود:اعزام برادران و خواهران حوزه محلات و پایگاه های دانش آموزی بسیج رامسر 15 و 16 اسفندماه است.
وی اظهار داشت: سقف تعداد نیروهای اعزامی از شهرستان 329 نفر است که این تعداد در بین پایگاه های محلات و دانش آموزی مشترک می باشد.
حمیدی خاطر نشان کرد: ثبت نام افراد متقاضی آغاز شده و تا به حدنصاب رسیدن این تعداد ادامه خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به اینکه از فرماندار در خصوص هزینه‌های جاری این اعزام قول مساعد گرفته شد افزود: هزینه های ترابری پیش بینی شده به غیر از آمبولانس و اکیپ پزشکی و خودروهای سواری ادارات 7 میلیون تومان، هزینه غذا 5 میلیون تومان و هزینه اسکان در صورتی که در موعد مقرر اعزام صورت گیرد به عهده استان خواهد بود که شهرستان رامسر به دلیل انتخابات زودتر از موعد اعزام خواهد داشت.
حمیدی گفت: شهرستان باید از نظر مالی، تغذیه و ترابری پشتیبانی نماید که فرماندار محترم در مورد سوخت ماشین ها و سایر نیازمندی ها هماهنگی بین ادارات را انجام خواهد داد تا این اردوی معنوی به خوبی انجام گیرد.
وی در پایان گفت: طی این سفر 5 روزه مسابقات فرهنگی و هنری در شلمچه و آبادان ترتیب داده شده است.

 

 

میری فرماندار سابق رامسر

 

فرماندار سابق رامسر:

 

احمدی‌نژاد بهتر است به جای جنگیدن با همه دنیا، مشکلات این مردم را حل کند

 

نوروز:«احمد میری» فرماندار سابق رامسر و معاون سابق استاندار مازندران، با بیان اینکه «بیشتر شهرهای این استان علی‌رغم ادعای دولت همچنان با مشکل قطعی گاز و کمبود نان و سوخت مواجه هستند»، وضعیت مردم این استان را «نگران‌کننده» خواند.

میری در گفتگو با خبرنگار نوروز تصریح کرد: علی‌رغم ادعای دولت، در قائم‌شهر گاز به کلی قطع است و کمبود نان وجود دارد، در ساری در 90 درصد مناطق گاز قطع است و در مناطقی که از گاز برخوردارند، فشار آن بسیارکم است.

وی افزود: در ساری بخشداری‌ها نان را در روستاها توزیع می‌کنند، نانوایی‌ها صف‌های طویلی دارند و نان نایاب است، در روستاهای اطراف ساری هم مشکل سوخت وجود دارد ومردم برای تامین سوخت به جنگل‌ها هجوم برده‌اند. در بابل هم گاز کاملا قطع و نان نایاب است به همین دلیل فضای نارضایتی در بین مردم به وجود آمده است.

معاون سابق استاندار مازندران، با اشاره به اینکه «علاوه بر قطعی گاز، برق هم به صورت متوالی در این استان قطع می‌شود و این امر منجر به یخ بستن آب می‌شود»، گفت: به نظر می‌رسد گوشی برای شنیدن صدای مردم استان وجود ندارد؛ در حالی که این سرما آنقدر غافلگیرانه نبود که دولت نتواند آن را کنترل کند اما دولت به دلیل ناکارآمدی نمی تواند کاری انجام دهد و این ناشی از ناکارآمدی مجموعه حاکم است.

وی افزود: احمدی‌نژاد بهتر است به جای جنگیدن با همه دنیا، مشکلات این مردم را حل کند. دولتی که ادعا می‌کرد دولت فقرا و تهیدستان است، امروز برای این قشر چه کرده؟ جز اینکه بیشتر آسیب ناشی از سرما و قطعی گاز متوجه طبقه ضعیف و روستایی ماست؟ وگرنه طبقه متوسط و بالا، خودشان به یک شکلی مشکلشان را حل می‌کنند.