رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار رامسر:

 

فرماندار رامسر:

مردم باید در برقراری امنیت مشارکت فعالانه داشته باشند

 

فرماندار رامسر با مثبت ارزیابی کردن عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت در جامعه گفت: مردم باید در برقراری امنیت در جامعه مشارکت فعالانه داشته باشند.

به گزارش ایرنا "علی باباخانی" روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروی انتظانی این شهرستان که به مناسبت هفته گرامیداشت ناجا برگزار شد، افزود:
نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت مثال‌زدنی است و عملکرد مثبت آن موجب برقراری آرامش در کشور شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما در وضعیت امنیتی بسیار خوبی است و برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در بالاترین سطح نشانه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی در عرصه‌های جهانی است.

سرهنگ "باقر صادقی" فرمانده انتظامی شهرستان رامسر نیز گفت: انضباط اجتماعی محصول تعامل جمعی است و نیروی انتظامی آن را حفظ می‌کند.

وی یادآور شد: برای امنیت پایدار نیازمند مشارکت هستیم و خوشبختانه در این شهرستان جرایم خشن و جرایمی که احساس ناامنی را بالا ببرند، نداریم.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر مردم ‪ ۴۲‬هزار و ‪ ۷۲۰‬مورد با پلیس ‪۱۱۰‬این شهرستان تماس گرفتند که راهنمایی و رانندگی، مفاسد اجتماعی و نزاع و درگیری ازجمله موارد تخلف بوده است.

شهرستان ‪ ۷۸‬هزار نفری رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

 

رامسر در غرب مازندران

 

۲۰میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران اختصاص یافت

 

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت : ‪۲۰‬ میلیارد ریال سالجاری برای ساخت بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی غرب مازندران در چالوس اختصاص یافت.

" انوشیروان محسنی" روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : پیمانکار این طرح ملی انتخاب شد و در نیمه اول آبانماه ساخت این بیمارستان در شهرستان چالوس عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح درمانی در ‪ ۱۵‬هزار متر مربع زمین با ‪ ۲۱۷‬تخت شامل ‪ ۱۶۰‬تخت عمومی و ‪ ۵۷‬تخت ویژه ساخته می‌شود.

وی ، ‪ ICU ،CCU ،N.L.C.U‬را از جمله بخش‌های ویژه این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی غرب مازندران اعلام کرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با ساخت این بیمارستان بسیاری از نیازهای درمانی منطقه رفع و از اعزام بیماران به خارج از منطقه جلوگیری می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد : بیمارستانهای جدید شبانه روزی نوشهر و کلاردشت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستانهای حدود ‪ ۸۰۰‬هزار نفری نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده‌اند.

 

ورزش در رامسر

 

در رامسر اعلام شد:

هشت تیم برای شرکت در لیگ دوچرخه‌سواری مازندران اعلام آمادگی کردند

 

رییس هیات دوچرخه‌سواری مازندران گفت : تاکنون هشت تیم برای شرکت در مسابقات دوچرخه‌سواری باشگاه‌های استان اعلام آمادگی کردند.

" سیدتقی خدادای" روز شنبه درگفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی‌افزود:
زمان برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ باشگاه‌های استان به نیمه دوم آبان ماه سالجاری موکول شد.

وی اظهار داشت : قرار بود این مسابقات از ‪ ۲۷‬مهرماه آغاز شود که به دلیل همزمانی با مسابقات سراسری دوچرخه‌سواری در رامسر به آبانماه موکول شد.

وی برگزاری این مسابقات را در پشتوانه‌سازی و شناسایی استعدادهای بالقوه مناسب در این رشته ورزشی دانست.

به گفته خدادای برای برگزاری این مسابقات حداقل حدود ‪ ۴۰۰‬میلیون ریال اعتبار استانی نیاز داریم.

وی اعتبار سالانه تخصیصی به هیات دوچرخه‌سواری مازنداران را حدود ‪۵۰‬ میلیون ریال ذکر و اضافه کرد:این مبلغ برای اجرای برنامه‌ها کافی نیست.

رییس هیات دوچرخه سواری مازندران تاکید کرد : سه ورزشکار استان عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری بوده و پتانسیل‌های خوبی در منطقه وجود دارد که باید حمایت شوند.

خدادای به نبود اسپانسر و نداشتن پیست دوچرخه سواری در استان مازندران اشاره کرد.

‪ ۱۳۰‬دوچرخه سوار زن و مرد در ‪ ۱۰‬هیات دوچرخه سواری در مازندران فعالیت دارند.

 

اجرای پروژه فاضلاب شهر رامسر

 

در جلسه شورای اسلامی استان مازندران مطرح شد:

تسریع در اجرای پروژه فاضلاب شهر رامسر

 

رییس شورای اسلامی مازندران یکی از وظایف شورای اسلامی استان را ایفای نقش در شناسایی و رفع آسیبهای اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، "رضامحسن پور" روز شنبه در جلسه شورای اسلامی استان که در محل استانداری برگزار شد ، افزود : شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید با اتخاذ برنامه ریزی دقیق نسبت به معضلات اجتماعی منطقه خود اعمال نظر کنند و از این شورا کمک بگیرند.

وی ادامه داد : مصوبات شوراها باید در چارچوب قانون اتخاذ شود.

"محسن پور" خاطرنشان کرد : شورای اسلامی استان می‌تواند به عنوان کمک کار شوراهای شهر و روستا اعمال نفوذ کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید با آشنایی کامل در جلسات ادارات حضور یابند تصریح کرد : شوراها باید در تصمیم گیریهای منطقه خود جهت توسعه امور مربوط به مردم تصمیم‌گیری کنند.

رییس شورای اسلامی استان مازندران با بیان اینکه شوراها به عنوان مدافع حقوق مردم انتخاب شدند ، یادآور شد : تعامل دستگاههای اجرایی استان با شوراهای شهر و روستا در توسعه استان موثر است.

این مسوول همچنین بر برگزاری همایشها و سمینارهای آموزشی جهت ارتقا تجربیات اعضای شوراها تاکید کرد.

وی اظهار داشت : نظارت بر تغییر کاربریها ، مصوبات کارگروههای شهرسازی باید توسط اعضای شورای اسلامی استان با جدیت پیگیری شود.

"محسن پور" با اشاره به این نکته که تسریع در اجرای پروژه‌ها و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری ها یکی از وظایف اصلی شوراها است گفت :
مهمترین معضل استان که عقب ماندگی روستاها است باید با برنامه ریزی برای توسعه روستایی توسط اعضای شوراها محقق شود.

وی در پایان از اعضای شورای اسلامی استان خواست تا بر عملکرد شوراهای شهر و روستاهای مازندران نظارت بیشتری صورت دهند.

پیگیری برای تسریع در احداث راه روستایی و شهری ، گازرسانی به شهرستان سوادکوه و تسریع در اجرای پروژه فاضلاب شهر رامسر از جمله موضوعات اساسی بود که در جلسه شورای اسلامی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

 

پرتو زایی طبیعی بالا

 

در زمینه پرتو زایی طبیعی بالا

رامسر مقام اول را در جهان دارا است 


آلاینده‌های زیست محیطی موثر در شیوع سرطان در غرب استان مازندران و تهیه نقشه پراکنش آن درمحیط ‪ GIS‬طرح ریزی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات "مرجانه خراط صادقی" عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر و دانشجوی دکتری علوم محیط زیست دانشکده محیط زیست و انرژی گفت: همواره واکنش انسان بر محیط زیست در سالهای اخیر مورد توجه بوده اما اثرات محیط زیست طبیعی بر سلامت انسان کمتر مورد توجه واقع شده است .

وی افزود، تحقیقات اولیه حاکی از آن است که تشعشعات طبیعی رخ‌نمودهای زمین‌شناسی به همراه انتقال عناصر سنگین و سموم کشاورزی از طریق مواد غذایی می‌توانند دارای اثرات سرطان‌زایی بر انسان باشند.

وی هدف از انجام این تحقیق را درصد بالای سرطانهای معده، مری و سینه در استان مازندران و انجام تحقیق برای مشخص کردن عوامل موثر در بروز سرطان عنوان کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد، با توجه به اینکه اطلاعات اولیه نشان می‌دهند پراکنش سرطان در سطح استان مازندران یکسان نیست امید است با انجام این گونه تحقیقات بتوان به علل زیست محیطی پی برد.

به گفته دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات مشخص کردن عوامل طبیعی و انسان‌ساخت در بروز سرطان، شناخت مناطق حساس و ارایه راه‌حل جهت کاهش خطرات، نحوه پراکنش مواد سرطان‌زا در واحدهای مختلف زیست محیطی در سطح (آب، خاک زمین شناسی) استان مازندران از اهداف این طرح تحقیقاتی بوده است.

وی افزود، در این تحقیق عمده‌ترین عوامل تاثیرگذار در بروز سرطان نظیر زمین‌شناسی منطقه، مواد پرتوزا، عناصر سنگین در آب و خاک غرب استان بطور همزمان با روش دقیق و علمی برای نخستین بار در کشور توسط مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات انجام می‌شود.

خراط صادقی با اشاره به انجام بررسی آلاینده‌های انسانی در محیط زیست تاکید کرد در طرح حاضر به اثرات محیط زیست بر انسان اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد در سالهای گذشته سعی شده بود بصورت پراکنده منشاء بالای سرطان در استان مازندران مشخص شود اما تا کنون پاسخ قطعی به این مساله داده نشده است.

این محقق افزود، دغدغه‌های ارتباط بین سرطان و قرار گرفتن در معرض مواد سمی در محیط زیست، همواره مورد توجه علوم بوده است.

به گفته وی عوامل مختلفی در ایجاد سرطان نقش دارد، تخمین زده می‌شود دو سوم سرطان‌ها مربوط به دلایل زیست محیطی هستند و اهمیت محیط زیست در تفاوتهای میزان سرطان در سراسر جهان و تغییر میزان سرطان هنگام مهاجرت مردم از یک کشور به کشور دیگر مشاهده می‌شود.

وی گفت: مهمترین عوامل زیست محیطی در بروز سرطان بنا به گزارشات ‪NTP‬ شامل تنباکو، رژیم غذایی، نوشیدنی‌های الکلی، تشعشع امواج فرابنفش، ویروسها، باکتریها، اشعه یونیزه‌کننده ، آفت‌کش‌ها، داروهای پزشکی، محلولها، الیاف و ذرات بسیار کوچک و گرد و خاک، می‌شوند.

خراط صادقی، دی‌اکسین‌ها، هیدروکربن‌های آروماتیک پلی سیکلیک(‪(PAHS‬ ,فلزات، ذرات موجود در دود موتور گازوئیلی، سم‌های منتشره از قارچ‌ها،کلرید وینیل و بنزیدین از دیگر عوامل موثر در بروز سرطان هستند ولی هنوز مشخص نشده کدامیک از موارد فوق ، در ایجاد سرطان از نقش بیشتری دارد.

به گفته این دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات، فرسایش زمین، انحلال ترکیبات معدنی و مواد آلی ناشی از تجزیه گیاهان و تخلیه فاضلاب‌ها سبب شده است تا منابع آب و بویژه آبهای سطحی به درجات مختلف به آلاینده‌های متعدد معدنی، آلی و میکروبی آلوده شوند.

همچنین وجود رگه‌های اورانیوم و توریم و مواد وابسته به آنها در لایه‌های زیرزمینی و انحلال برخی از ترکیبات آنها در آب می‌تواند موجب آلودگی آبهای زیرزمینی به مواد پرتوزای طبیعی شود.

در اثر فعالیت تاسیسات هسته‌ای و آزمایش سلاحهای اتمی مقادیری از مواد پرتوزای مصنوعی گازی شکل وارد جو می‌شود که انتقال آنها از طریق بارندگی، باد و یا سایر عوامل جوی و نشست آنها بر روی آب و خاک می‌تواند سبب آلودگی آبهای سطحی به مواد پرتوزای مصنوعی شود.

این محقق تاکید کرد، در سراسر دنیا سرطان مری هفتمین علت مرگ ناشی از سرطان است و در چین و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، این سرطان مهمترین عامل مرگ است.

حتی در آمریکا با وجود اینکه سرطان رکتوم از سرطان مری شایع‌تر است، مرگ ناشی از سرطان مری بیشتر از سرطان رکتوم است .

دانشجوی دکتری علوم محیط زیست واحد علوم و تحقیقات گفت: بروز سرطان مری با افزایش سن افزایش می‌یابد و در مردان دو تا چهار برابر زنان است.

میانه سن تشخیص ‪ ۶۶‬سال و بروز سرطان مری در سیاه پوستان بیش از سفید پوستان است.

خراط صادقی افزود: طبق گزارش ‪ UNSCEAR‬در سال ‪ ۱۹۹۳‬در جهان مناطقی وجود دارند که ساکنین آنها در معرض پرتوهای طبیعی زمینه بالا هستند.

به گفته وی این مناطق به(‪High Background Radiation Areas (HBRAs‬ معروف هستند که از جمله این مناطق می‌توان به به کرالا و مدرس هند، ‪ NiueIsland‬در اقیانوس آرام ،جیانگ یانگ در چین، رامسر در ایران اشاره کرد. رامسر در این میان مقام اول را بر اساس دو مطالعه مجزا در ‪۱۹۹۰‬ دارا است .

 

هاشمی در رامسر

اظهارات هاشمی‌رفسنجانی درباره اجلاس‌خزر
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز وارد رامسر شد.
به گزارش «جهان» هاشمی رفسنجانی در فرودگاه رامسر طی مصاحبه با واحد مرکزی خبر با موفقیت امیز خواندن نتایج اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران تاکیدکرد/ این اجلاس دستاوردهای مهمی برای کشورمان به همراه داشت.
رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: همکاریهای مشترک کشورهای منطقه می تواند در رشد و توسعه اقصادی و اجتماعی این کشورها تاثیر مثبتی داشته باشد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل هسته ای ایران گفت: فناوری صلح امیز هسته ای ایران تهدیدی برای صلح جهان ندارد.


هاشمی رفسنجانی در امروز در مراسم یادواره شهید امیر حسین خلعتبری و 265 شهید شهرستان رامسر سخنرانی کرد و فردا نیز با دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساری دیدار و چند طرح این دانشگاه را افتتاح می کند.
 

هاشمی‌رفسنجانی در رامسر

 

اظهارات هاشمی‌رفسنجانی در رامسر

 

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که آمریکا می‌خواهد ما قدرت علمی نداشته باشیم گفت: دشمنان باید نسبت به درس‌های تاریخی که به دنیا نشان دادیم متوجه باشند که هدف ما بمب هسته‌یی نیست؛ در 8 سال جنگ نیز در قبال بمب‌های شیمیایی عراق، مقابله به مثل انجام ندادیم.

 به گزارش «جهان» و به نقل از ایسنا، اکبر هاشمی رفسنجانی در یادواره و گرامی‌داشت 265 شهید شهرستان رامسر گفت: شهدای ما برنده‌ تاریخند و ما به آن‌ها حسرت می‌خوریم؛ چون در پیشگاه الهی آرمیده‌اند.

وی ادامه داد: ساماندهی ما در اوایل جنگ به علت این‌که از ارتش فقط بدنه آن مانده و سپاه و بسیج شکل نگرفته بود و عملکرد اختلاف‌برانگیز و مشاجره‌آمیز بنی‌صدر از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نبود و شهدا از جمله افرادی مانند شهید خلعتبری بودند که ما را روی پای خودمان نگهداشتند.

 وی با اشاره به این که " در بسیاری از جنگ‌ها قطعاتی از ایران جدا شد" در عین حال خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس چنین نشد و نیروهای مسلح چهره‌ خوبی که اکنون در جامعه دارند را مدیون آن دوران است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این‌که "شهید خلعتبری خلبان هوایی بود اما قهرمان خلبان دریایی نام گرفت" بیان کرد: این شهید بزرگوار با توانمندی خود توانست چنان ضربه‌ای به ناوهای عراقی بزند که جبران انهدامی‌های آن برای صدام میسر نشد.

هاشمی رفسنجانی در تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا، از جانبازانی که بر روی صندلی چرخدار نشسته‌اند به عنوان انسان‌هایی برنده یاد و تاکید کرد: من با ادله‌ قرآنی خدمت خانواده‌ شهدا می‌گویم خود را برنده تاریخ بدانید.

 

 

هاشمی رفسنجانی در رامسر

 

هاشمی رفسنجانی در یادواره شهدای رامسر:
دنیا بداند بر اساس درس‌های تاریخی که به آن‌ها داده‌ایم، هدف ما بمب هسته‌یی نیست

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز با اشاره به این‌که " آمریکا می‌خواهد ما قدرت علمی نداشته باشیم" گفت: دشمنان ما باید نسبت به درس‌های تاریخی که به دنیا نشان دادیم متوجه باشند که هدف ما بمب هسته‌یی نیست؛ چون در این 8 سال در قبال بمب‌های شیمیایی که عراقی‌ها بر سرمان ریختند هیچ مقابله به مثلی انجام ندادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یادواره و گرامی‌داشت 265 شهید شهرستان رامسر گفت: شهدای ما برنده‌ تاریخند و ما به آن‌ها حسرت می‌خوریم؛ چون در پیشگاه الهی آرمیده‌اند.

وی ادامه داد: ساماندهی ما در اوایل جنگ به علت این‌که از ارتش فقط بدنه آن مانده و سپاه و بسیج شکل نگرفته بود و عملکرد اختلاف‌برانگیز و مشاجره‌آمیز بنی‌صدر از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نبود و شهدا از جمله افرادی مانند شهید خلعتبری بودند که ما را روی پای خودمان نگهداشتند.

وی با اشاره به این که " در بسیاری از جنگ‌ها قطعاتی از ایران جدا شد" در عین حال خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس چنین نشد و نیروهای مسلح چهره‌ خوبی که اکنون در جامعه دارند را مدیون آن دوران است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این‌که " شهید خلعتبری خلبان هوایی بود اما قهرمان خلبان دریایی نام گرفت" بیان کرد: این شهید بزرگوار با توانمندی خود توانست چنان ضربه‌ای به ناوهای عراقی بزند که جبران انهدامی‌های آن برای صدام میسر نشد.

هاشمی رفسنجانی در تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا، از جانبازانی که بر روی صندلی چرخدار نشسته‌اند به عنوان انسان‌هایی برنده یاد و تاکید کرد: من با ادله‌ قرآنی خدمت خانواده‌ شهدا می‌گویم خود را برنده تاریخ بدانید.

 

هاشمی در رامسر

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری وارد فرودگاه رامسر شد

 

ساری - خبرگزاری مهر: آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش جهت سفر دو روزه به استان مازندران وارد فرودگاه رامسر شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ساری، رئیس مجلس خبرگان رهبری قرار است تا دقایقی دیگر با حضور در مصلای نماز جمعه شهرستان رامسر در مراسم یادواره سرلشکر خلبان حسین خلعتبری و شهدای رامسر سخنرانی کند.

دیدار با نمایندگان مردم استان های مازندران و گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ساری از برنامه های روز اول سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به مازندران است.

هاشمی در رامسر

 

 

برای شرکت در یادواره 265 شهید شهرستان رامسر و بزرگداشت شهید خلعتبری:
هاشمی رفسنجانی به مازندران وارد شد

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در یادواره 265 شهید شهرستان رامسر و بزرگداشت شهید خلبان خلعتبری وارد رامسر در استان مازندران شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا -منطقه مازندران- از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه هاشمی رفسنجانی به استان مازندران، حضور در نشستی با نمایندگان مجلس خبرگان استان‌های مازندران و گلستان و افتتاح مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی ساری است.

هم‌چنین گفته می‌شود هاشمی رفسنجانی در حاشیه این سفر دو روزه دیدار جداگانه‌ای با دانشجویان و استادان دانشگاه استان مازندران خواهد داشت.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در یادواره 265 شهید شهرستان رامسر و بزرگداشت شهید خلبان خلعتبری وارد رامسر در استان مازندران شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا -منطقه مازندران- از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه هاشمی رفسنجانی به استان مازندران، حضور در نشستی با نمایندگان مجلس خبرگان استان‌های مازندران و گلستان و افتتاح مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی ساری است.

هم‌چنین گفته می‌شود هاشمی رفسنجانی در حاشیه این سفر دو روزه دیدار جداگانه‌ای با دانشجویان و استادان دانشگاه استان مازندران خواهد داشت.

 

هاشمی در رامسر

 

امروز با حضور هاشمی رفسنجانی و فرمانده نیروی هوایی ارتش؛


یادواره شهید سرلشگر خلبان خلعتبری در مصلای رامسر برگزار می‌شود

 

یادواره سرلشگر شهید خلبان خلعتبری (قهرمان جنگ‌های دریایی) امروز یکشنبه ‌٢٩ مهرماه با حضور آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و امیر سرتیپ خلبان دکتر احمد میقانی و سایر مقامات لشگری و کشوری در مصلای رامسر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا از روابط عمومی نهاجا، هدف از برگزاری این یادواره، شناساندن رشادتها و دلاوریهای شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتری در یاری رساندن به لشگر اسلام و اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است.

سرلشگر شهید خلبان، حسین خلعتبری، مردی از دیار پاکبازان عرصه عشق در شهرستان رامسر و در روستای "بصل کوه" متولد شد و پس از گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در سال ‌١٣٥١ وارد دانشگاه خلبانی نیروی هوایی ارتش شد. شهید خلعتبری به قهرمان جنگ دریایی معروف است. شهید خلعتبری در تاریخ ‌١/١/٦٤ پس از سرنگون کردن هواپیماهای دشمن، هواپیمایش هدف اصابت موشک قرار گرفت و قبای شهادت بر قامت این غیورمرد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشست.

از این شهید بزرگوار دو فرزند به یادگار مانده است.

تیم‌های برترمسابقه دوچرخه‌سواری ...

 

تیم‌های برترمسابقه دوچرخه‌سواری لیگ برتر رده‌بزرگسالان وجوانان کشور

 

دومین مرحله مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ برتر بزرگسالان باشگاههای کشور و سومین مرحله مسابقات دوچرخه سواری لیگ برتر جوانان کشور روز جمعه با قهرمانی تیم‌های برتر در رامسر پایان یافت.

مسابقات دوچرخه‌سواری رده‌بزرگسالان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و رده جوانان در روزهای پنجشنبه و جمعه در رامسر برگزار شد.

در نتایج تیمی در رده جوانان ، تیمهای دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز با امتیاز ، مس کرمان با امتیاز و تیم زنجان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را به دست آوردند.

در نتایج تیمی ، مسابقات دوچرخه سواری لیگ برتر بزرگسالان کشور ،تیم‌های تیم پیکان تهران اول شد، تیم دانشگاه آزاد دوم شد و تیم پتروشیمی سوم شد.

در آخرین روز مسابقات دوچرخه سواری لیگ برتر جوانان کشور، که روز جمعه در رشته استقامت برگزار شد ، دوچرخه سواران مسافت ‪ ۱۰۰‬کیلومتری رامسر - رودسر و جواهرده رامسر رکاب زدند که در پایان حامد جنت پتروشیمی تبریز، آروین گودرزی از تربیت بدنی همدان و سعید سعیدی ازتربیت بدنی استان مرکزی به ترتیب اول تا سوم شدند.

این مسابقات در سه رشته تایم تریل ، چری تریوم و استقامت برگزار شد.

رییس هیات دوچرخه‌سواری استان مازندران در گفت و گو خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مسابقات در رده جوانان ‪ ۱۲‬و در رده بزرگسالان ‪ ۱۸‬تیم به مدت چهار روز با یکدیگر رقابت کردند.

" سیدتقی خدادادی" اظهار داشت : تیم‌های اول این مسابقات ، به مسابقات لیگ باشگاه‌های آسیااعزام خواهند شد.

 

عسگری:قسمت نبود!

 

کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری ایران از سفر به ایتالیا بازماند

 

عسگری:قسمت نبود!

به اجبار در رقابتهای رامسر شرکت کردم!

 

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان گفت: متاسفانه به دلیل عدم صدور ویزا توسط سفارت ایتالیا نمی توانم در مراسم تجلیل از 5 دوچرخه سوار برتر جهان که از سوی UCI در ایتالیابرگزار خواهد شد شرکت کنم.

حسین عسگری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز"، افزود: با توجه به اینکه این دعوت نامه از سوی UCI دیر به دست ما رسید، فدراسیون تمام تلاش خودش را برای حضور من در این مراسم انجام داد ولی متاسفانه این تلاش ها به جایی نرسید و فکر می کنم که قسمت نبود تا در این مراسم شرکت کنم.
عسگری با انتقاد از زمان برگزاری لیگ دوچرخه سواری در رامسر تصریح کرد: حضور در لیگ رامسر بسیار برای من مضر است چرا که بعد از مسابقات قهرمانی جهان تمام ملی پوشان بعد از دو هفته استراحت، تمرینات بدن سازی خود را آغاز کردند ولی متاسفانه مرا اجبار به حضور در این رقابتها کردند وبه همین دلیل هنوز نتوانستم برنامه بدن سازی خود را برای حضور در رقابتهای المپیک شروع کنم.
وی از انعقاد قرارداد با شرکت ملی نفت خبر داد و گفت: به واسطه عناوین مهمی که در مسابقات قهرمانی جهان کسب کرده ام، از سوی یک باشگاه انگلیسی از من و میزبانی برای حضور در آن باشگاه دعوت شده است که با رایزنی هایی که با فدراسیون دوچرخه سواری تبریز و شرکت ملی نفت انجام شده است، فکر می کنم حضور من به همراه 3 دوچرخه سوار دیگر در باشگاه های رده یک دنیا قطعی شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا شرکت ملی نفت نیز قرار است با رایزنی هایی که با این باشگاه انگلیسی داشته است به عنوان اسپانسر تبلیغاتی را در این باشگاه حضور داشته باشد.
کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در خصوص برنامه های آتی خود اظهار داشت: طی 25 روز آینده یک تور بین المللی دوچرخه سواری در چین برگزار خواهد شد که حضور من صرفا برای کسب آمادگی خواهد بود.
عسگری از حضور در تور کرمان و میلاد دو نور اراک خبر داد و تصریح کرد: از دیگر برنامه های من حضور در تور آذربایجان است که متاسفانه به عدم دلیل رسیدگی مسوولین هیات های دوچرخه سواری آذربایجان هنوز جوایز 6 ماه پیش مسابقات را به برندگان پرداخت نشده است و تاکنون علی رغم پیگیری های متعدد بنده این مساله همین آش و همین کاسه باقی مانده است.

فراخوان همایش

 

" نخستین همایش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
در صنایع دستی در تاریخ 27 و 28 آبان ماه
"

 

معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی و مرکز برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور فراهم آوردن زمینه بکارگیری بهینه خدمات نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، نخستین همایش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در حفظ و احیاء و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی را برگزار می نماید.

اهداف همایش:

1-  تبیین نقش ICT در حفظ و احیاء هنرهای سنتی و توسعه صنایع دستی

2-  شناخت فعالانIT بخش خصوصی در هنرهای سنتی صنایع دستی 

3-  شناسایی ساز و کارهای مناسب برای حمایت سازمان از بخش خصوصی فعال در زمینه ICT

محورهای همایش:

1-  نقشICT در توسعه اقتصاد صنایع دستی (بازاریابی ، پرداخت - فعالان بخش خصوصی)

2-  نقشICT در شناخت،احیاء و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی(آموزش- معرفی و توسعه فن آوری های نوین) 

نتایج مورد انتظار:

1-  شناخت کاربردهایICT در آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی

2-  شناخت کاربردهایICT در توسعه اقتصاد صنایع دستی

3-  شناخت کاربردهایICT در معرفی صنایع دستی و صنعت گران و هنرمندان

4-  تبیین ساز و کار حمایت از بخش فعال در حوزهICT مرتبط با صنایع دستی

5-  تبیین نقش ICT در احیاء هنرهای سنتی و صنایع دستی

6-  نقشبررسی موانع و راهکارهای توسعهICT در صنایع دستی

7-  تبیین نقشICT در توسعه کمی و کیفی صنایع دستی

8-  معرفی فن آوری نوین اطلاع رسانی و شیوه های معرفی و عرضه صنایع دستی در محیط های مجازی

9-  شناسایی و حمایت از بخش خصوصی فعالICT در حوزه صنایع دستی

 دبیر خانه همایش

- مهلت ارسال اصل مقالات و طرح ها تا تاریخ 30/7/1386 و اعلام نتیجه نهایی مقالات برگزیده تا تاریخ 25/8/1386 می باشد.

- علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرایط ارسال مقالات به دبیرخانه همایش با تلفکس:88891053 صندوق پستی 1744/14155، پست الکترونیکی:  SeminarIct@chtn.ir و آدرس: تهران، خیابان لارستان، پلاک 34  تماس حاصل نمایند.

برگزاری نمایشگاه جنبی

به منظور ارائه آخرین دست آوردهای ICT در صنایع دستی، نمایشگاهی در محل همایش برپا و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت . کلیه شرکتها ، سازمانها ، اشخاصهای حقیقی جهت حضور در نمایشگاه و کسب سایر اطلاعات با دبیرخانه همایش، و یا از طریق سایت www.chtn.ir/seminar  تماس حاصل نمایند.

شرکت در نمایشگاه

شرکت در نمایشگاه جانبی برای عموم آزاد است .

 

 

          معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی
معاونت توسعه مدیریت، مرکز برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری

 

مسابقات دوچرخه سوار رامسر مرحله دوم

 

نفرات برتر مرحله‌دوم مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ برتر جوانان کشور در رامسر

 

نفرات برتر مرحله دوم سومین مرحله مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ برتر جوانان کشور که امروز/پنجشنبه/ در شهرستان رامسر برگزار شد ، مشخص شدند.

دوچرخه‌سواران در رشته "تری تریوم" ، بعدازظهر امروز مسافت ‪۲۰‬ کیلومتری کمربندی هلال احمر رامسر را رکاب زدند که در پایان ، حامد جنت از استانداری کرمان ، بهنام خسروشاهی از پتروشیمی تبریز و آروین گودرزی از تربیت بدنی همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.

مرحله اول این مسابقات صبح امروز در رشته تایم تریل انفرادی برگزار شد.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مسابقات ‪ ۷۰‬دوچرخه‌سوار از سراسر کشور در قالب ‪ ۱۲‬تیم به مدت دو روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

"سیدتقی خدادادی" اظهار داشت : دوچرخه‌سواران ، آخرین مرحله این مسابقات را به مسافت ‪ ۹۰‬کیلومتر روز جمعه در رشته استقامت رکاب خواهند زد.

به گفته او تیم‌های اول این رقابتها به مسابقات لیگ باشگاه‌های آسیا اعزام خواهند شد.

 

نتایج مرحله اول سومین مرحله مسابقات دوچرخه‌سواری رامسر

 

نتایج مرحله اول مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ برتر جوانان کشور در رامسر

 

نتایج مرحله اول سومین مرحله مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ برتر جوانان کشور که روز پنجشنبه در رامسر آغاز شده، مشخص شد.

دوچرخه‌سواران در رشته تایم تریل انفرادی مسافت ‪ ۱۰‬کیلومتری خارج شهر رامسر را رکاب زدند که در پایان ابوالفضل گیلانی پور از استانداری کرمان با زمان ‪ ۱۱‬دقیقه و ‪ ۱۴‬ثانیه و ‪ ۹۴‬صدم ثانیه، حامد جنت از پتروشیمی‌تبریز با ‪ ۱۱‬دقیقه و ‪ ۲۴‬ثانیه و ‪ ۷۶‬صدم ثانیه و بهنام خسرو شاهی از پتروشیمی تبریز با زمان ‪ ۱۱‬دقیقه و ‪ ۳۱‬ثانیه و ‪ ۶۵‬صدم ثانیه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این مسابقه را به دست آوردند.

رییس هیات دوچرخه‌سواری استان مازندران در گفت و گو خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مسابقات ‪ ۷۰‬دوچرخه‌سوار از سراسر کشور در قالب ‪ ۱۲‬تیم به مدت دو روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

"سیدتقی خدادادی" اظهار داشت: دوچرخه سواران عصر امروز مرحله دوم را در رشته چری‌تریوم و مرحله سوم این مسابقات را روز جمعه در رشته استقامت رکاب می‌زنند.

به گفته او تیم‌های اول این مسابقات به مسابقات لیگ باشگاه‌های آسیا اعزام خواهند شد.

 

آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش مازندران

 

بیست و هفتم مهر ماه برگزار می شود :

 

آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش مازندران

 

خبرگزاری ایسکانیوز: آزمون استخدام پیمانی نیروهای حق التدریس و پرورشی آموزش و پرورش مازندران ساعت 9 صبح روز جمعه 27 مهر ماه سال جاری به طور همزمان در شهرستان های نوشهر ، آمل و ناحیه یک ساری برگزار می شود .

به گزارش روز دوشنبه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران« ایسکانیوز» آزمون استخدام پیمانی نیروهای حق التدریس و پرورشی آموزش و پرورش مازندران ساعت 9 صبح روز جمعه 27 مهر ماه سال جاری به طور همزمان در شهرستان های نوشهر ، آمل و ناحیه یک ساری برگزار می شود .
داوطلبان نیروهای آزاد جهت امور پرورشی می بایست به 60 سوال مشترک عمومی و 90 سوال اختصاصی در مدت 160 دقیقه و داوطلبان آزمون حق التدریس فقط به 90 سوال دفترچه تخصصی پاسخ خواهند داد .
کارت ورود به جلسه آزمون روزهای چهارشنبه 25 و پنجشنبه 26 مهر ماه در دو نوبت صبح ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 14 الی 17 توزیع می شود .
داوطلبان شهرهای رامسر ، تنکابن ، عباس آباد کلاردشت ، کجور ، نوشهر ، چالوس و نور برای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون به نشانی نوشهر - خیابان شهید نقی پور - جنب نیروی انتظامی - دبیرستان شهید رجایی ( حوزه خواهران ) و نوشهر - جنب مصلای جمعه - دبیرستان شهید سنکاری ( حوزه برادران ) مراجعه نمایند .
داوطلبان شهرهای آمل ، لاریجان ، بلده ، محمودآباد ، بابل ، بابلسر ، بندپی شرقی و غربی ، بهنمیر ، فردونکنار و چمستان برای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون به نشانی آمل - خیابان امام رضا (ع) - میدان امام رضا (ع) - بلوار بنفشه - مرکز پیش دانشگاهی امام محمد باقر (ع) ( حوزه خواهران ) و آمل – ابتدای بلوار آزادگان – جنب داروخانه میر میرانی – هنرستان چهل شهید ( حوزه برادران ) مراجعه نمایند .
داوطلبان شهرهای ساری ، قائمشهر ، کیاکلا ، جویبار ، شیرگاه ، سوادکوه ، گلوگاه ، بهشهر ، نکا ، میاندرود ، دودانگه و چهاردانگه برای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون به نشانی ساری – خیابان فرهنگ – جنب شرکت تعاونی فرهنگیان – پیش دانشگاهی الزهرا (س) ( حوزه خواهران ) و ساری – خیابان فرهنگ – جنب سرپرستی بانک ملی – مدرسه راهنمایی فردوسی ( حوزه برادران ) مراجعه نمایند .

 

استراتژی مهندس مهدی حلاجیان؟

 

ائتلاف سبز

 

 مهندس مهدی حلاجیان با ارایه ی راهبرد  « ائتلاف سبز » و به دور از گرایشات سیاسی از همه ی کاندیداهای استان های شمالی کشور که علاقه مند به وفاق و همدلی هستند را دعوت به هم اندیشی می نماید:

                                          مهدی حلاجیان

   توسعه ی همه جانبه ی خطه ی سرسبز شمال نیازمند یک همگرایی و همسویی مستحکم و مناسب است.

همسان بودن مشکلات فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، رفاهی و آموزشی این منطقه ی زیبای خدادادی لزوم پیوند نانوشته ی مسوولان و مدیران منطقه را می طلبد.

ایده ی همگرایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نام « ائتلاف سبز » بدین معنی است که در دوره ی آتی مجلس شورای اسلامی ، کاندیداهای استان های شمالی کشور برای مجلس با اتفاق نظر و هم اندیشی مسائل و مشکلات منطقه را دسته بندی شده و با هدف توسعه ی همه جانبه ؛ خارج از گرایشات سیاسی دنبال کنند.

این کاندیداها با تدوین چشم انداز روشن خطه ی سرسبز شمال ؛ اهداف و برنامه ها راهکارهای رسیدن سریع و صحیح به اهداف یاد شده را تدوین و برای رسیدن به آن تلاش مضاعفی را متحمل شوند. طبیعی است خواسته ی مشترک چند نماینده ی مجلس از مسوولین ذیربط ، فشار لازم جهت به کرسی نشاندن حق مردم محروم استان های شمالی را به دنبال خواهد داشت.

پس از پایان انتخابات و مشخص شدن برگزیدگان ملت ( و حذف بعضی از اعضای ائتلاف ) ؛  اهداف دسته بندی شده تقدیم نمایندگان منتخب خواهد شد تا توسعه ی همه جانبه ی خطه ی شمال کشور را شاهد باشیم.

 بخشی از دردهای مشترک مردم شمال موارد زیر است :

 - رفع مشکلات محیط زیست

شامل : انباشت زباله در جنگل ها ؛ تزریق شیرابه های زباله به چشمه ها و رودهای منطقه ؛ نداشتن سیستم فاضلاب مدرن و.... 

 - حذف مشکل عدم تامین آب شرب با وجود بارندگی بسیار

 - توجه به بلند مرتبه سازی ساختمان ها و حفظ فضای سبز و گردشگری

 - حذف نابسامانی های گردشگری و گردشگرپذیری

 - توجه به حذف مشکل راه های ارتباطی خصوصا در فصل های سرد سال و در مواقع گردشگر پذیری

 -  کاهش نرخ بالای رشد بیکاری

پیوند کاندیداهای خطه ی سرسبز شمال قبل از انتخابات و تدوین استراتژی لازم جهت حذف و یا کمرنگ کردن مشکلات یاد شده ؛ ضروری به نظر می رسد.

منطقه ی تحت پوشش پیشنهادی مناطق حوزه های انتخابیه ی استان مازندران ؛ گیلان و گلستان است.

علاقه مندان با ارایه ی راهکارهای مناسب در این ائتلاف توسعه محور حضور فعال داشته باشند. 

لازم به ذکر است مقدمات همگرایی کاندیداهای تنکابن و رامسر ؛ رودسر ؛ لنگرود ؛ یک کاندیدا از رشت صورت گرفته و در حال رایزنی با کاندیداهای نوشهر و چالوس ؛ نور و محمود آبادو آستانه اشرفیه می باشیم.

کاندیداهای علاقه مند می توانندبا وبلاگ http://24esfand.blogsky.com/ ارتباط برقرار کنند.در آینده ی نزدیک نتایج اولین جلسات و تلفن مرکز این گردهمایی و نشریه ای که این نظرات را منعکس کند به عموم معرفی خواهیم کرد.

دعای ندبه در رامسر

 

برگزاری مراسم روحانی دعای ندبه در مصلی رامسر

 

گروه خبرنگاران افتخاری / مهدی مهرپویان: مراسم معنوی دعای ندبه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی رامسر، 27 مهرماه همزمان با اولین جمعه بعد از ماه رمضان در مصلای این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا در آمل، این مراسم روحانی که در پی تلاش دستگاه‌های فرهنگی و هیئت رزمندگان شهرستان رامسر برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «صدیقی» در فضیلت ماه رمضان و مواظبت بر توشه‌هایی که انسان در این ماه به دست آورده است سخنرانی خواهد کرد. همچنین در این مراسم، «مهدی منصوری»، مداح روشندل به قرائت دعا خواهد پرداخت.

پیش‌بینی می‌شود، با توجه به تبلیغاتی که از سوی اداره تبلیغات اسلامی رامسر در سطح مازندران شده است، بیش از سه هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

 

مطلب رسیده از نسیم رامسری

 
 
از: نسیم رامسری
 

در دوران دانشجویی توفیق زیارت و ملاقات عالم ذوالفنون علامه حسن زاده ی آملی در شهر مقدس قم حال و هوای منو دگرگون کرد.

علامه با دست خود پذیرایی میکرد ........سینی پر از سیب رو آورد و بمن اشاره کرد که به جمع حاضر تعارف کنم.

به همه که تعارف شد علامه رو بمن کرد و گفت ساقی یا ملعونه یا محروم! ولی تو هیچکدوم نبودی!چون اول برای خود سیب نگرفتی که اگر میگرفتی ملعون بودی  و در آخر هم بعد از تعارف حضار برایت در سینی سیب باقیماند که در اینصورت محروم هم نموندی.

پس سیب های باقیمونده رو بردار که سیب از میوه های بهشتی است.

 

من که مانند جمع حاضر در جلسه حیران مونده بودم سریع ۲ عدد سیب باقیمونده در سینی رو برداشتم .در برگشت همدوره ای ها و همدانشگاهی ها ۲ سیب را دهها تکه کردند و به رسم تبرک و تیما بردند.

آنروز اولین بار بود که میدیدم که یک روحانی علاوه بر کتب مذهبی و فقهی و عرفانی دستی در علوم نجوم ریاضیات و آناتومی (تشریح بدن انسان) دارد.

 

مقاله رسیده

 

                                   بسمه تعالی

 

         سخنی با شورای شهر و آغاز به کار شهردار جدید رامسر

 

www.ramsarnews.net

 

در ابتدای سخن،عرایضم را مختصراً به3 بخش تقسیم نموده و در این راستا مطالبم را ارائه می نمایم.

(1)= فلسفه تشکیل شوراها (2)= وظایف و مأموریت اصلی شوراها(3)= اعم مشکلات و کمبودهای شهر رامسر

امروزه با رشد روز افزون جمعیت، کاهش منابع طبیعی، رشد تکنولوژی، افزایش و انفجار دانش و اطلاعات جوامع و کشورها و اداره امور آنها کاملاً پیچیده شده و بدون مشورت و مشارکت عمومی و احیاء شوراها و شورایارهای محلات نمی توان تصمیمات و دستورات مهم را صادر کرد و از اجرای صحیح آنها نیز مطمئن بود.تجربه نشان داده است که توسعه پایدار در هیچ کشوری بدون مشارکت مردم و استفاده از افکار و اندیشه های مبتکر و خلاق امکان پذیر نخواهد بود.

شورا و مشورت در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) جایگاهی بسی والا و عظیم دارد، شورا هم نام یکی از سوره های قرآن است که در سوره آل عمران آیۀ 159 خداوند به پیامبر امر کرد، و اَمرُهُم شورا بینَهم و شاورهُم فی الامر یعنی در کارها و امور حکومت با اصحاب و پیروان خود مشورت کن ورأی آنها درباره امور جویا شو. در بیان اهمیت و ضرورت فلسفه تشکیل شوراهای اسلامی شهر همین بس که یکی از سوره های قرآن کریم و یک فصل از چهاده فصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به نام شورا اختصاص داده شده است، که می گوید برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی ادارۀ امور شهر با شورایی به نام شورای شهر صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان شهر انتخاب می کنند. شوراها در واقع پارلمان کوچک محلی و از ارکان مهم تصمیم گیرو تصمیم ساز در ادارۀ امور شهرند که همانند پل ارتباطی و اتصال نهادمندی بین مردم و حکومت که مردم را با مشکلات دولت و دولت را با خواسته های مردم آشنامی کند، که در نهایت فلسفۀ اصلی تشکیل شورای شهر این است که زمینه را برای حضور آگاهانۀ بیشتر مردم در ادارۀ امور شهر و همچنین اجرای عدالت اجتماعی، خلاقیت و نوآوری و توسعه و پیشترفت همه جانبه شهر را مهیا می سازد. افزایش مشارکت مردم و وفاق ملی، بهره گیری از استعدادهاو ظرفیتهای شهری، نظارت بر صَرف بودجه ها و اعتبارات دولتی و درآمدها ی منطقه ای، حسن اجرای طرحهای عمرانی ، نظارت بر وصول عوارض و انتخاب شهردار توانمند و مدیر بخشی از وظایف و مأموریت اصل شورای شهر است. به نظر شما شورای شهر رامسر چقدر توانسته در این مدت سپری شده مطالبات شهروندان را با شعارهای داده شده خود و وظایف و مأموریت اصل شورای شهر عملی سازد؟ شهروندان فهیم رامسرفراموش نخواهند کرد که اکثریت اعضای شورای شهردر اولین گام خودکه می بایست دست به انتخاب شهرداری بومی می زدند با توجه به شعار داده شده در بروشورهای انتخاباتی عملاً دیدیم که خلاف وعدۀ داده شده عمل نمودند که با این کار خود به نوعی به بی اعتمادی میان مردم دامن زدند که اعضای محترم شورای شهر فرصت دارند تا در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با اعتماد سازی دیگرو ارتباط  با توده مردم که یکی از ارکان اصلی فعالیت شهرداری و شورای شهر است شعارهای خود را محقق سازند. شورای شهر و شهردارباید بدانند که موفقیت شهرداری در پیشترفت و توسعه شهری در گرو همکاری و مشارکت مردم و نخبگان است و این عملی نخواهد شدمگر آنکه در کردار و گفتار و عملکرد این دوستان صداقت و شفافیت و اطلاع رسانی به روز هویدا گردد.شهر رامسر سالهاست که از توسعه نیافتگی مزمن رنج می برد و شهرداررامسر باید این نکته را آویزۀ گوش خویش قرار دهد که برای عمران و آبادانی این شهر و ایجاد زیر ساخت های لازم باید در قالب نگاه استانی و ملی اعتباراتی خاص به این شهر اختصاص یابد، رامسر شهر بین المللی است و باید به اندازۀ آوازه اش امکانات را فراهم نمود. کوتاهی و قصور در کار شورای شهر و شهردار منتخب پذیرفتنی نیست چون دوستان شورای شهراز 50 گزینه شهرداری اصلح ترین آن را انتخاب نمودند. و کار برای مردم خیلی هم سخت نیست، بیش از آنکه پول یا قدرت بخواهد، عقل و مدیریت، تدبیرو سیاست، خوش رفتاری و مدارا کردن و مردم داری با مردم می خواهد که می توان با این معیارها حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب را تغییر داد. در پایان مشکلات و نارساییهای سطح شهرستان  رامسر متذکرمی شوم که باید در دستور کار شورای شهر و شهرداررامسر قرار گیرد.

1-   داشتن طرح و برنامه جهت گسترش و توسعه صنعت گردشگری و توریسم به عنوان مهمترین منبع درآمد شهر به عنوان مثال یکی از زیباترین بلوار رامسر به نام بلوار معلم به علت فقدان کمپینگ در یک نقطه از شهر بهترین نقطه شهر توریستی با اسکان مسافرین به ویرانه تبدیل شده است که می توان با اجرای طرح جامع شهر و تعریف مجدد از کمپینگ و طراحی ایجاد فضای سبز و محصور نمودن بلوار معلم به بازسازی و زیباسازی آن به مثابه هویت اصلی شهر همت گماشت.

2-   بهسازی و نوسازی خیابانها ،معابر و کوچه هاو تأسیس ساخت دو ایستگاه آتش نشانی در دو نقطه از پر تراکم جمعیتی شهر.

3-   نهادینه و ساماندهی مشارکت مردمی با تدوین، احیاء و اجرای شورایارهای محلات جهت شناخت و پیگیری نقاط آسیب پذیر هر منطقه.

4-   ایجاد سرویس های بهداشتی در نقاط پر تراکم شهر.

5-   طراحی و احداث کمربندی جدید برای تردد خودروهای سنگین، که ورود خودروهای سنگین از داخل شهر باعث بر هم زدن آرامش و امنیت روانی مردم وحفظ فضای سبز شهری و جلوگیری از ترافیک شهری نیاز اساسی شهر است.

6-   طراحی و احداث حداقل 3 کمپینگ در سه نقطه از شهر جهت اسکان مسافرین با امکانات رفاهی کامل اعم از سرویس بهداشتی، باجه مخابراتی، پارکینگ، سوپر مارکت، شهربازی و...و اخذ مبالغ ورودی به عنوان یکی از منابع درآمد شهرداری و پایان دادن به بی نظمی و آلوده کردن محیط و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی.

7-   طراحی، برنامه ریزی و اجراجهت راه اندازی اگوی شهر و هدایت فاضلاب و آبهای سطحی .

8-   انتقال بازار روز سنتی از مکان نامناسب فعلی به محلی مناسب در جهت رفاه شهروندان و کاهش بار ترافیک و ساماندهی بافتهای فرسوده شهری.

9-   جمع آوری بهداشتی زباله ها به طور روزانه و احداث کارخانه کمپوس و زباله سوز.

10-         ایجاد و تشکیل کمیته های کارشناسی و مشاوره در زمینه های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی وبهداشتی، جهت تصمیم سازیهای علمی و استفاده از نخبگان و صاحبنظران بومی.

11-         احداث پل هوایی عابرین پیاده در نقاط پر تراکم شهر.

12-         پیگیری و تکمیل نمودن پروژه طرح پل صفارود.

13-         نامگذاری و نصب تابلو در مسیر خیابان اصلی و کوچه های فرعی.

14-         ترافیک رامسر نیز محصول عدم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نبود مهندسی و اصلاح ساختار ترافیک و آموزشی و عدم طراحی احداث پلهای روگذری و زیرگذری برای کاهش بار ترافیک می باشد.

 در پایان ما وظیفه داریم تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیریم و برای عمران و آبادی باید جذب سرمایه و سرمایه گذار را در اولویت کار خود قرار دهیم و بدون داشتن  زیربنا و سرمایه گذاری نمی توانیم رفاه و معیشت مردم را تأمین کنیم.

 

ما زیاران چشم یاری داشتیم           خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

                        والسلام به امید تحقق یکا یک برنامه ها

                        مهندس احمد برفی شهروند رامسری  

از هفته نامه وزین موج شمال

     

یک پژوهشگر رامسری:

 

یک پژوهشگر رامسری:

 

 پژوهش‌های قرآنی ما کاربردی نیست

 

گروه اندیشه: پژوهش‌های قرآنی ما در حوزه مباحث محض علوم قرآنی تجریدی است که هیچ کاربردی در حوزه عمل ندارند زیرا زاویه دید محققان ما این نیست که مسائل را بر قرآن عرضه کنند و از قرآن راهکار بخواهند.

«خلیل منصوری»* از پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سردبیر نشریه قرآنی «نبأ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اندیشه و علم خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با بیان مطلب فوق درباره وضعیت پژوهش‌های قرآنی کشور گفت: ‌پژوهش‌های قرآنی جدا از حوزه نیازهای اجتماع و حوزه کاربردی است، بیشتر نظریات محض و فرضیه‌هایی است که در حوزه ذهن و تصور است که ‌باید وارد حوزه اجتماع شوند و با توجه به نیازهای اجتماعی کاربردی شوند.

وی در بیان ضرورت توجه به پژوهش‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب هدایت است و برای این نازل شده است که زندگی ما انسان‌ها را تبیین کند و نشان دهد که انسان‌ها باید چگونه در دنیا زندگی کنند. مفهوم الکتاب به مفهوم قرآنی به معنی قانون است. وقتی ما می‌گوئیم مدینه‌النبی یعنی شهر قانون.

وی افزود: پیامبر قبل از این‌که پیامبر شود امی بود، یعنی صاحب کتاب و قانون نبود. مردمان آن دوره نیز امی بودند یعنی مردمانش دارای قانون نبودند. امور بر اساس عادات، رسوم و سنت‌های شفاهی عمل می‌شد نتیجه این بود که ملتی بی‌قانون که هر آن و لحظه احتمال دارد یک حاکم قدرتمندی او را تغییر دهد چون مکتوب نیست؛ اما پیامبر وقتی پیامبر شد دارای الکتاب شد یعنی دارای قانون شد.

وی در بیان توجیه این اعتقاد خود گفت: دلیل من برای این که می‌گویم الکتاب یعنی قانون این بخش از آیه قرآن است که می‌فرماید: «کتب علیکم الصیام» یعنی قرآن هر جا که می‌خواهد قانون را مطرح کند، کلمه کتاب را به‌کار می‌برد.

 خلیل منصوری:
قرآن کتاب هدایت است برای این نازل شده که زندگی ما انسان‌ها را تبیین کند و نشان دهد که انسان‌ها چگونه باید در دنیا زندگی کنند

نویسنده کتاب «نظریه‌العرف» سخنانش را ادامه داد و گفت: پیامبر در شهر مدینه، شهر قانون ایجاد کرد. ‌پیامبر شهری بر پایه قانون‌مداری ایجاد کرد. یعنی قرآن برنامه قانونی برای زندگی و اجتماع است.

وی گفت: وقتی ما مسلمان‌ها از این منظر به قرآن نگاه می‌کنیم باید تمام برداشت‌ها و ‌پژوهش‌های ما با توجه به این مسأله باشد که زندگی اجتماعی، دردها و چالش‌ها و مشکلات موجود فردی و جمعی را شناسایی و تعبیر امیر‌المومنین استنطاق کنیم (یعنی مشکلات و معضلات را بر قرآن عرضه کنیم و از قرآن پاسخ بخواهیم)

نویسنده کتاب «ایمان در قرآن» در مورد وضعیت پژوهش‌های قرآنی کشور گفت: پژوهش‌های قرآنی کنونی با این نگاه به قرآن نیست یا در حوزه صرف مباحث محض علوم قرآنی تجریدی است که هیچ کاربردی در حوزه عمل ندارند (این مباحث به نوبه خود بسیار مهم است)؛ همین‌طور قرائت قرآن برای این نیست که شما فقط قرآن را بخوانید بلکه برای این است که بفهمیم و عمل کنیم.

وی افزود: اصل، تدبر در قرآن است، تدبر یعنی فهم دقیق از آیات کلام‌الله. یکی از هدف‌ها آن است که بتوانیم در زندگی اجتماعی تقوا داشته باشیم. تقوا در حوزه عمل اجتماعی خود را نشان می‌دهد. وقتی شخصی دارای تقوا است یعنی در برابر فساد اجتماعی و پدیده‌های نامناسب اجتماعی مقاوم است. پژوهش‌های قرآنی کنونی کشور با توجه به اصل و هدف اساسی قرآن نیست یعنی ما از اصل و هدف قرآن دور شدیم.

نویسنده کتاب «آرامش در قرآن» در ادامه سخنانش گفت: مهجوریت قرآن یهنی چه؟، یعنی شما قرآن را بخوانید نه برای آن هدفی که نازل شده است، آن‌را بنویسیم نه برای آن هدفی که خود فرو فرستاده شده. تحقیقات کنونی قرآنی بر اساس کاربردهایی که قرآن برایش تعریف کرده نیست.

 خلیل منصوری:
منظر محققین، زاویه دید محققین و ‌پژوهشگران این بوده که قرآن برای آخرت است، در حالی‌که قرآن خودش تعریف می‌کند من برای زندگی عملی دنیا هستم

نویسنده کتاب «آیات عزت در سیمای حسینی» در پاسخ به علت این ضعف گفت: منظر محققان، زاویه دید محققان و ‌پژوهشگران این بوده که قرآن برای آخرت است، در حالی‌که قرآن خودش تعریف می‌کند من برای زندگی عملی دنیا هستم چون وقتی‌که در زمان هبوط، فرمان هبوط صادر شد خداوند می‌فرماید: «قُلْنَا اهْبِطُواْ مِنْهَا جَمِیعاً فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُم مِّنِّی هُدًى فَمَن تَبِعَ هُدَایَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ»(آیه 38 سوره بقره) یعنی گفتیم‏: «همگى از آن‏، فرود آیید! هرگاه هدایتى از طرف من براى شما آمد، کسانى که از آن پیروى کنند، نه ترسى بر آنهاست‏، و نه غمگین شوند.»

وی در ادامه سخنانش در ضرورت توجه به قرآن و هدف آفرینش انسان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَهٍ غَیْرُهُ هُوَ أَنشَأَکُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُّجِیبٌ» یعنی و به سوی (قوم) ثمود برادرشان صالح را فرستادیم، گفت: ای قوم من! الله را پرستش کنید که معبودی جز او برای شما نیست، او است که شما را از زمین آفرید و آبادی آن‌را به شما واگذار نمود، از او آمرزش بطلبید سپس به سوی از باز گردید که پروردگارم (به بندگان خود) نزدیک و اجابت کننده (تقاضاهای آن‌ها) است.

وی افزود: خداوند آبادانی زمین را به ما انسان‌ها واگذار کرده است و برای این هدف انسان احتیاج به راه‌کار دارد که این راه‌کارها مسلما در قرآن هست.

این گفت‌و‌گو ادامه دارد... .

 

در باره خلیل منصوری: 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

*خلیل منصوری در سال 1343 در رامسر متولد شد. وی تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را در شهر خود گذرانیده و پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد. وی پس از اتمام دروس دوره سطح حوزه، دروس خارج فقه و اصول را به مدت پانزده‌سال در نزد اساتید به نام حوزه علمیه قم از جمله حضرات آیات عظام آیت الله فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی، جوادی آملی، حسن‌زاده آملی و مرتضوی لنگرودی گذراند. وی دارای کتب و مقالات چندی است که از جمله کتب منتشر شده وی عبارتند از :

1. نظریه العرف، 2. ایمان در قرآن، 3. آرامش در قرآن،4 . کتاب در مفهوم قرآنی،5. شریعت در قرآن، 6.آیات عزت در سیمای حسینی، 7. عقد التامین فی الفقه الاسلامی، 8. آیت عرفان

از دیگر آثار وی می‌توان به کتاب‌های چاپ نشده‌ای چون النص‌القرآنی به زبان عربی، اهل بیت در قرآن در دو جلد، معرفت نفس در قرآن، معرفة‌الله، شادی در قرآن، عدالت در حوزه‌های برنامه‌ریزی، فرهنگ سیاسی جامعه قرآنی، مبانی قرآنی عرفان امام خمینی (ره)، تبارشناسی و جریان‌شناسی اصلاحات در قرآن اشاره کرد.

وی در حوزه های مختلف دینی قلم می‌زند. در سال‌های اخیر در حوزه گرایش‌های قرآنی آثار متعددی را در مطبوعات کشور منتشر کرده است که نمونه‌ای از مقالات منتشر شده وی در مطبوعات عبارتند از:

1. شادی در قرآن/ تهران/ گلستان قرآن/ 1382 ، 2. شادی و سرور در قرآن/ تهران/ نسیم صبا – کیهان/ 1381 ،3. پرسش دریچه أی به سوی حقایق/ نسیم صبا – کیهان/ 1381 ، 4. یهود از منظر قرآن/ تهران/ کیهان/ 1381 ، 5. قرآن و عدالت اقتصادی/ پاسدار اسلام/ 1381

همچنین صدها مقاله قرآنی منتشر شده در مطبوعات کثیرالانتشار از وی در سایت سماموس لیست کاملی از آن موجود می‌باشد.

باباخانی فرماندار رامسر

 

فرماندار رامسر :

 ترویج فرهنگ شهادت طلبی وظیفه ملی و همگانی است

 

فرماندار شهرستان رامسر گفت : ترویج فرهنگ شهادت طلبی وظیفه ملی و همگانی است.

به گزارش ایرنا " علی باباخانی " روز سه شنبه در جلسه ستاد یادواره سر لشکر خلبان شهید حسین خلعتبری در فرمانداری این شهر افزود : همه ما مدیون شهدا هستیم و باید ارزشهای دوران دفاع مقدس به طرق گوناگون به نسل سوم منتقل شود.

وی اظهار داشت : برگزاری یادواره شهدا بهترین جایگاه برای معرفی عظمت کار شهیدان است.

مسوول دفتر مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت :
همه ما پاسدار خون شهدا هستیم و با اهداف آنان کار داریم و باید به دنبال فرهنگ شهادت باشیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان " حسین چیت فروش " ادامه داد : نسل سوم باید شهدا را بهتر بشناسند و تاثیرات یادواره‌های شهدا باید روی جوانان بیشتر باشد.

به گزارش ایرنا ، وی خاطرنشان کرد : ما مورد تهاجم فرهنگی دشمنان نظام هستیم و نوک پیکان این تهاجمات جوانان هستند.

به گفته او رشادتهای شهید خلعتبری‌ها، نظام را زنده نگه داشت و باید در قالب نوشتار و کتاب، شهدا را به جامعه بشناسانیم.

وی گفت : ما نیازمندیم تا گروه تحقیقات و مطالعات جنگ تشکیل شود تا به طور عمیق به جنگ نگاه شود.

وی یادآور شد: ارتش در جنگ تحمیلی ‪ ۵۰‬هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و در یک ماهه اول جنگ حدود ‪ ۱۴۰‬خلبان شهید شدند.

وی تصریح کرد : خلبان شهید خلعتبری جزو شهدایی بود که نیروی دریایی عراق را منهدم کردند و شخصیت او هنوز ناشناخته مانده و باید بیشتر به نسل جوان شناسانده شود.

یادواره شهید خلعتبری در ‪ ۲۹‬مهرماه در رامسر برگزار می‌شود.

 

معرفی کمکاران استان مازندران...

 

شفقت سازمان های ضعیف را معرفی کرد:

 راه ،صنایع، جهاد ، میراث ، تربیت بدنی، بهداشت و مسکن

 

استاندار مازندران گفت: برخی دستگاه‌ها در ارتباط با پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان ضعیف عمل کرده‌اند.

 "ابوطالب شفقت" افزود: ازمجموع مصوبات سفر رییس جمهوری تاکنون ‪ ۵۳‬مصوبه درحال پیگیری‌است، ‪ ۳۰‬مصوبه به اجرا درامده و ‪ ۱۱۳‬مصوبه نیز به مرحله اجرایی رسیده است.

استاندار مازندران از برخی دستگاه‌ها ازجمله راه و ترابری، صنایع، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی ، تربیت بدنی، بهداشت و مسکن و شهرسازی خواستار ارایه گزارشی مدون در ارتباط با نحوه پیگیری و اجرایی کردن مصوبات مربوطه دراین استان شد.

 شفقت، تصریح‌کرد: این دستگاهها تا پایان آبانماه امسال فرصت دارند تا گزارش لازم را ارایه دهند ، در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

وی گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان که طرح‌های قابل افتتاح دارند باید تا اواخر آذرماه امسال طرح‌های خود را به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: ناهماهنگی در بین برخی از دستگاه‌ها باعث شده تا روند اجرایی برخی از طرح‌ها در استان با مشکل مواجه شود.(irna)

 

نماینده مردم رامسر و تنکابن...

 

جعفرقلی راهب:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قطع توزیع کود شیمیایی دولتی شوک بزرگی به کشاورزان وارد کرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قطع توزیع کود شیمیایی دولتی شوک بزرگی به کشاورزان وارد می‌کند.

جعفر قلی راهب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن در باره این طرح افزود: 3 تا 5 سال طول می‌کشد که نواقص این طرح روشن شود و باید به صورت امتحانی و تدریجی آن را اجرا کنیم تا ضربه‌ای به بخش کشاورزی وارد نشود.
وی با اشاره به نیاز سالانه 5 میلیون تنی کشور به کود شیمیایی اضافه کرد: از این مقدار 50 درصد آن که مربوط به کود اوره است در کشور توزیع می‌شود و مابقی شامل پتاس و فسفره باید ازخارج از کشور وارد شود.
راهب اظهار داشت: 5/18 میلیون هکتار از اراضی زیر کشت در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد که باید برنامه‌ریزها و اساسنامه‌ها طوری تنظیم شود که مشکلی برای تولید کنندگان به وجود نیاید.
وی در خصوص موارد اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: دولت قول واگذاری شرکت‌های دولتی را بر‌اساس مصوبات مجلس به ادارت دولتی داده و آنها نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند.
نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی در مورد مزیت‌های اجرای این اصل ادامه داد: بخش خصوصی به دنبال تولید بیشتر و کیفیت بهتر است.
وی در خصوص مصوبات اصل 44 در بخش کشاورزی افزود: 95 درصد کارهای بخش کشاورزی در حال حاضر توسط بخش خصوصی و مردمی اداره می‌شود و دولت تنها با چند شرکت مثل کشت و صنعت سفید‌رود،‌ منان، چوب و کاغذ مازندران و نکا چوب در بخش دولتی در حال فعلیت است.
راهب در پایان گفت: دولت اگر این شرکت‌ها را به خود کارگزاران و شاغلان بخش خصوصی واگذار کند پویایی و شکوفایی بیشتری در این بخش‌ها وارد خواهد شد.

ورزش در رامسر

 

به میزبانی رامسر برگزار می شود:

 دومین مرحله لیگ برتر دوچرخه سواری از 23 مهر

 

خبرگزاری فارس: دومین مرحله لیگ برتر دوچرخه سواری به میزبانی شهر رامسر از 23 مهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مسابقات در مواد تایم تریل انفرادی به مسافت 20 کیلومتر، کریتریوم و استقامت جاده به مسافت 150 کیلومتر از 23 تا 25 مهر در رامسر جریان خواهد داشت.
با پایان یافتن این رقابت ها، سومین مرحله لیگ باشگاهی جوانان نیز آغاز می‌شود. رکابزنان از 26 مهرماه جاری، رقابت های خود را به مدت 2 روز در مواد تایم تریل انفرادی به مسافت 15 کیلومتر، کریتریوم و استقامت جاده به مسافت 100 کیلومتر برگزار می کنند.

حوادث رامسر

 

فرمانده نیروی انتظامی تنکابن خبر داد:

 دستگیری سه سارق مسلح در شهرستانهای رامسر و تنکابن 

 

فرمانده نیروی انتظامی تنکابن از دستگیری سه سارق مسلح در شهرستان‌های رامسر و تنکابن در روز دوشنبه خبر داد.

سرهنگ "بلال حبشی" در گفت و گو با ایرنا افزود : دو سارق پس از تعقیب و گریز توسط نیروی انتظامی رامسر و تنکابن در این منطقه دستگیر شدند.

وی افزود: یکی از سارقین در حین درگیری با مامورین انتظامی از ناحیه پا مجروح و توسط نیروی انتظامی رامسر دستگیر شد.

به گفته او آنها یک خودروی پژوه ‪ ۲۰۶‬را در نوشهر سرقت کرده و درتنکابن با صاحبخانه‌ای درگیر و پس از سرقت طلا و جواهرات آن خانه به سوی رامسر متواری شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: این سارقین" رضا جعفری، علی بیگی و ابوالفضل کرامتی" نام دارند و هر سه اهل بجنورد هستند.

 

مسابقه برای شما

 

0برای شکوفایی رامسر چه باید کرد؟

 

 

(به بهترین پاسخها جوایز نفیس داده خواهد شد)

اولین مسابقه اینترنتی «اخبار رامسر» با همکاری و مساعدت اصناف و بازاریان رامسری.

پاسخهایتان را برایمان ارسال کنید:

ramsarnews@yahoo.com

                                                                                  0

 

 

هشدار محیط زیستی یک رامسری دلسوز...

 
من هشدار می دهم!
 
نسیم رامسری
 

الا ای مسئولین کشوری! الا ای مدیران استانی ! ای مدیران شهرستان رامسر(اگه از دستتون برمیاد)

ای نماینده ی دو دوره مجلس! ای اعضای کانون دوستی! ای تشکلهای مردم نهادرامسر!

زباله دانی کلاکولی در قلب جنگلهای بکر توسکا راش ون و ممرز  شهرسبز رامسر را در یابید.

وگرنه یکی مثل حقیر که دانش آموخته ی کارشناسی ارشد دانشگاه هستم و اساتیدمون 5/6 سال تو کلاسهامون فریاد زدند:    جنگلهای شمال باقیمانده ی دوران سوم زمین شناسی هستند.

به همه اعم از روزنامه نگار و سیاستمدار و کاسب و دانش آموز و بازاری و دانشگاهی میگم یقه ی شما رو در هر محفل و مجلسی حتی شده روز آخر(ت) بگیرند.

من هشدار میدم .