رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مهندس کورش خلعتبری:شیوه های فعلی دفاع حقوقی از اراضی ملی پاسخگو نیست

مهندس کورش خلعتبری:

شیوه های فعلی دفاع حقوقی از اراضی ملی پاسخگو نیست  

نوشهر ـ ایرنا ـ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با اشاره به لزوم دفاع قوی از اراضی ملی در محاکم قضایی، گفت: شیوه های فعلی پاسخگو نیست و باید با تغییر رویکردها، به متصرفان جنگل ها و مراتع اجازه سوء استفاده داده نشود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، 'کورش خلعتبری لیماکی' روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات حقوقی ادارات منابع طبیعی غرب مازندران که در اداره کل منابع طبیعی نوشهر برگزار شد، افزود: بخش حقوقی ادارات منابع طبیعی با توجه به نقش مهمی که در حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرف جنگل ها و مراتع دارند، باید تقویت شوند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم انفال را به خوبی حفظ کنیم باید از نظر حقوقی منسجم و منظم باشیم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تاکید کرد: هر نوع تخلفی جرم محسوب می شود ولی با توجه به اهمیت برخی جرایم، تمرکز ما باید بر پرونده های مهم و تخلفات بزرگ باشد.

خلعتبری بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران در حدود 20 پرونده مهم قضایی وجود دارد که اگر بتوانیم در این پرونده ها از حقوق بیت المال دفاع کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم.

وی یادآور شد: دفاع از حقوق دولت هنر می خواهد و کار هر کسی نیست و جدا از افراد مطلع و کارآمد، باید از امکانات جدید از جمله نرم افزارهای حقوقی نیز بهره گرفت.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تصریح کرد: کارشناسان حقوقی منابع طبیعی باید هر پرونده را تا انتها پیش ببرند و در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

خلعتبری طرح پرونده مدعیان مالکیت اراضی ملی را در «کمیسیون ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای مقررات ماده 56 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور»، موجب بروز مشکلات عدیده از جمله صرف وقت و هزینه برای ادارات منابع طبیعی ذکر کرد.

وی گفت: در ادارات منابع طبیعی شهرستانی، هیچ کس به جز رئیس و معاون اداره و مسؤول حقوقی اداره، اجازه ندارد اخطاریه ها را دریافت کند تا مسؤولیت افراد در حفظ اراضی ملی به خوبی روشن باشد.

حوزهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، از رُویان تا رامسر را پوشش می دهد و دارای شش اداره شهرستانی است. ک/2.

7517/1535/506

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد