رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

هزینه یک میلیارد تومانی کمیته امداد در مازندران و رامسر در بخش س

خبرگزاری فارس: هزینه یک میلیارد تومانی کمیته امداد مازندران در بخش سلامت  

هزینه یک میلیارد تومانی کمیته امداد در مازندران و رامسر در بخش سلامت
مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد
هزینه یک میلیارد تومانی کمیته امداد مازندران در بخش سلامت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: در سال گذشته در بخش سلامت و درمان مددجویان کمیته امداد استان یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی مازندران، ابراهیم باغبانی با اشاره به اینکه کمیته امداد مازندران در بخش فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در ارزیابی‌های کمیته امداد مرکز به عنوان استان برتر انتخاب شده است، اظهار داشت: این موفقیت در بخش‌های مختلف حوزه درمان و سلامت به دست آمد.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش بهداشت فردی و اجتماعی در ارزیابی‌های انجام شده کمیته امداد استان با آموزش 4 هزار نفر برتر شده است، تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی که با حضور و هماهنگی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، مددجویان از خدمات آموزشی در این بخش بهره‌مند شدند.

باغبانی با اعلام اینکه در این دوره آموزشی مددجویان با آموزش در برابر پیشگیری از ایدز، هپاتیت، بیماری‌های زنان و انواع بیماری‌ها حضور یافتند، خاطرنشان کرد: یک دوره آموزشی در بخش ارتقای شاخص‌های بهداشتی در کارگاه‌های خودکفایی اشتغال کمیته امداد نیز برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران یادآور شد: آموزش بهداشت حرفه‌ای نیز در این کارگاه‌ها ارائه شد.

وی از اجرای طرح بینایی‌سنجی در کارگاه‌های قالیبافی مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و گفت: در این راستا 109 قالیباف این حوزه مورد سنجش قرار گرفت و 32 نفر در این طرح غربال‌گیری که نیاز به عینک داشتند، شناسایی و مداوا شدند.

باغبانی تامین روشنایی کارگاه‌های قالیبافی، توزیع سبد غذایی در بین بیماران مسلول «مبتلایان به سل» را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام برای مددجویان نیز از اقدامات انجام شده کمیته امداد استان در سال گذشته بوده است.

وی از اختصاص 897 میلیون تومان برای بهسازی و احداث 2 هزار و 14 چشمه سرویس بهداشتی خبر داد و بیان داشت: 144  مورد حمام نیز تاکنون احداث و بهسازی شده است که در این بخش نیز 102 میلیون تومان هزینه شده است.

باغبانی در ادامه از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان سه تا شش سال بر اساس امضای تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: در این طرح فلورایت‌تراپی و پیشگیری از پوسیدگی دندان اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح تغذیه مناسب برای کودکانی که براساس سرفصل‌ها و تایید دانشگاه علوم پزشکی مشکل سوء تغذیه دارند، اشاره کرد و بیان داشت: این طرح برای یک‌هزار و 100 نفر از این کودکان در شش شهرستان رامسر، قائم‌شهر، سوادکوه، کیاسر، نکا و گلوگاه اجرا می‌شود.

باغبانی خاطرنشان کرد: در این طرح ماهانه 20 هزار تومان سبد تغذیه‌های به این کودکان ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح بازپروری معتادان توسط این نهاد گفت: در این طرح نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران خدماتی برای ترک اعتیاد داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در پایان با اعلام اینکه در بخش سلامت و درمان مددجویان کمیته امداد استان در سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار داشت: مازندران با خدماتی که ارائه کرده است در این بخش در کشور رتبه اول را کسب کرد.

انتهای پیام/آ30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد