رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فعالیت های دانشکده رامسر باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 5 دانشکده پزشکی در مازندران

فعالیت های دانشکده رامسر باید افزایش یابد

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
راه‌اندازی 5 دانشکده پزشکی در مازندران

خبرگزاری فارس:معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پنج دانشکده در پنج شهر مازندران ایجاد می‌شود که برنامه‌ریزی برای ایجاد دانشکده در شهرهای نور، نوشهر، بهشهر، قائمشهر و رامسر در دست اقدام است.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 5 دانشکده پزشکی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد آزادبخت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه کشور به لحاظ تقسیمات کشوری در بحث دانشگاهی به 12 قطب دانشگاهی تبدیل شد گفت: تبدیل به قطب شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور باعث می‌شود که اقدامات بهداشت و درمانی در سطح منطقه‌ای ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: با تبدیل به قطب شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ده‌ها استعداد علمی در سطح زیرمجموعه دانشگاه‌های قطب ایجاد می‌شود و خدمات درمانی در سطح بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به روند رو به رشد جذب هیئت علمی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مقایسه تعداد جذب هیئت علمی در سال 89 تاکنون یادآور شد: از سال 89 تاکنون 120 نفر به تعداد اعضای هیئت علمی مازندران اضافه شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در افزایش تعداد ردیف‌های جذب هیئت علمی نسبت به سال 89 با رشد دو برابری مواجه بودیم که میزان ردیف ایجاد شده برای هیئت علمی از سال 89 تاکنون حدود دو برابر شد.

آزادبخت در ادامه به فراخوان ارائه شده برای جذب 100 هیئت علمی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده 80 هیئت علمی آموزشی و 20 هیئت علمی پژوهشی در  مراکز تحقیقاتی مازندران جذب می‌شوند.

وی در ادامه تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را 4 هزار و 440 نفر اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در افق 1404 باید تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ده هزار نفر برسد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره نحوه افزایش تعداد دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پنج دانشکده در پنج شهر مازندران ایجاد می‌شود که برنامه‌ریزی برای ایجاد دانشکده در شهرهای نور، نوشهر، بهشهر، قائمشهر و رامسر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های دانشکده رامسر باید افزایش یابد.‌‌‌

آزادبخت در باره فعالیت سایت اصلی دانشگاه پس از استقرار دانشکده‌ها در شهرهای مازندران گفت: برنامه‌های آموزشی در سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به سمت دوره‌های تکمیلی سوق داده میشود.

وی درباره فعالیت‌های رشته تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در حال حاضر این دانشگاه در 68 رشته دانشجو می‌پذیرد و با افزایش چهار رشته تحصیلی دیگر به مجموعه آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های آموزشی این دانشگاه به 72 رشته تحصیلی افزایش یافت.

انتهای پیام/س20/گ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد