رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

استقرار صنایع بسیار اثرگذار در اطراف دریای رامسر ممنوع می‌شود

استقرار صنایع بسیار اثرگذار در اطراف دریای رامسر ممنوع می‌شود


استقرار صنایع بسیار اثرگذار در اطراف دریای خزر ممنوع می‌شود
مدیردفتر مدیریت سواحل و تالابهای ساحلی سازمان محیط زیست گفت: بر اساس پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی که دیماه امسال به تصویب می‌ رسد استقرار صنایع بسیار اثرگذار در اطراف دریای خزر ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین شادی در نشست خبری که پیش از ظهر شنبه در سازمان محیط زیست برگزار شد گفت: با تصویب این پروتکل استقرار صنایع بسیار اثر گذار در اطراف دریای خزر ممنوع می شود.

به گفته وی، صنایع بسیار اثر گذار شامل صنایع پالایشگاهی، فولاد، پتروشیمی و مجتمع های کشاورزی و دامپروری بسیار گسترده می شود.

شادی اظهار داشت: با تصویب این پروتکل صنایع کمتر اثرگذار نیزمشمول گزارش ارزیابی محیط زیست می شوند که باید تمام اعضای کمیته ارزیابی که از 5 کشور روسیه، ایران، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان هستند استقرار آن صنعت را تأیید کنند.

وی افزود: از محاسن این پروتکل استفاده از تجارب کشورها و همچنین تکنولوژیهای کشور های عضو است.

شادی اظهار داشت: در نشست ژنو که در تیر ماه سال جاری برگزار می شود آخرین بررسی ها برای تصویب این پروتکل انجام می شود.

مدیر دفتر مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا ساخت جزایر توسط این کشور ها شامل این پروتکل می شود گفت: قطعاً ساخت جزایری مانند جزایر مصنوعی آذربایجان و ترکمنستان در این پروتکل بررسی می شود اما از سوی دیگر اجرای پروژه‌هایی مانند میانگذر رامسر که به طول 10 کیلومتر عباس آباد را به رامسر متصل می کند و مصوبه هیآت دولت در سال 1377 است ممکن است بر اساس این پروتکل تأیید نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد