رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

چه زمانی سخت سر به رامسر تبدیل شد؟

چه زمانی سخت سر به رامسر تبدیل شد؟

چهارم خرداد در آینه تاریخ معاصر

گروه اسناد و اطلاع رسانی – امروز 'پنج شنبه' برابر با چهارم خرداد 1391هجری خورشیدی، دوم رجب 1433هجری قمری و بیست و چهارم ماه می سال 2012 میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

خرداد 1368

ایران به دلیل حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس در خلیج فارس(تیرماه 1367) به دیوان لاهه شکایت کرد و از این کشور غرامت خواست‌.

4 خرداد 1365

براثر بمباران شیمیایی شهر مهران توسط هواپیماهای عراقی، 750 نفر از ایرانیان به شهادت رسیدند.

4 خرداد 1365

'مک‌فارلین'(مشاور امنیت ملی آمریکا) مخفیانه و به طور غیرقانونی با گذرنامه ایرلندی و هواپیمای باری وارد تهران شد، تا به نمایندگی از 'رونالد ریگان'(رییس جمهور آمریکا) راه های گشودن رابطه سیاسی با ایران را بررسی کند، اما نتیجه‌ای به دست نیاورد.

4 خرداد 1348

'ویلیام راجرز'(وزیر خارجه آمریکا) برای شرکت در شانزدهمین شورای وزیران سازمان پیمان مرکزی 'سنتو' به تهران آمد.

4 خرداد 1347

'محمدرضا پهلوی' اعلام کرد: ما به تنهایی قادر به دفاع از خود نیستیم و پیمان سنتو نیز متأسفانه نتوانست قدرتی را که قابل اتکا باشد به دست آورد.

4 خرداد 1339

مکاتباتی درباره آیین نامه سازمان روزنامه رسمی کشور توسط وزارت مالیه و خطاب به وزارت دادگستری انجام شد که حاوی اصلاحاتی است که این وزارتخانه انجام آنها را در آیین نامه سازمان روزنامه رسمی کشور ضروری دانسته و در 11 مورد فهرست و ارسال شده است.

4 خرداد 1334

دوازده نفر از نمایندگان هشت کمپانی نفتی عضو کنسرسیوم بین‌المللی نفت، وارد تهران شدند.

4 خرداد 1325

سفیر کبیر شوروی به طور رسمی اعلام کرد تخلیه ایران از قوای شوروی به پایان رسیده است.

4 خرداد 1315

پیشکار مالیه خراسان درباره علت فقر رعایای قائنات گزارش داد. در این گزارش ضمن اشاره به وضعیت بد اقتصادی رعایای قائنات، علت این امر، روش نامناسب تقسیم عایدات بین ارباب و رعیت، تشخیص داده شده و در خواست رسیدگی به موضوع و وضع مقرراتی برای بهبود روش تقسیم عایدات داده است.

4 خرداد 1315

قرارداد فروش برنج ایران به شوروی به امضا رسید. این قرارداد بین وزارت دارایی به عنوان فروشنده و نمایندگی بازرگانی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به عنوان خریدار در 10 فصل و 27 ماده تنظیم شد و شامل مواردی چون موضوع قرارداد و مقدار، موعد و محل تحویل برنج، کیفیت محصول، ترتیب تحویل و حمل، باربندی و نحوة کیسه کردن محصول، قیمت، ترتیب پرداخت و تسویه حساب، مجازات‌ها، نحوة حل اختلافات و سایر شرایط بود.

4 خرداد 1314

تغییر اسامی دهنو به نوشهر و سخت سر به رامسر که توسط وزارت کشور به وزارت مالیه ابلاغ شده بود، به اطلاع ادارات وزارت مالیه رسید.

4 خرداد 1300

با حکمی از 'احمدشاه قاجار'، سید'ضیاء الدین طباطبائی'، نخست وزیر،عزل و کابینه 100روزه وی سقوط کرد. در همین روز سید ضیاء تحت الحفظ راهی قزوین شد تا از راه بغداد به اروپا تبعید شود.

اطلاع**2002**

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد