رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مشکلات چایکاران رامسر پیگیری شد

خبرگزاری فارس: کارگروه پیگیری مشکلات چایکاران و کارخانجات تولیدی غرب مازندران
مشکلات چایکاران رامسر پیگیری شد
نسخه چاپیارسال به دوستان
با حضور رئیس سازمان چای برگزار شد
کارگروه پیگیری مشکلات چایکاران و کارخانجات تولیدی غرب مازندران

خبرگزاری فارس: کارگروه پیگیری مشکلات چایکاران و کارخانجات تولیدی غرب مازندران صبح امروز با حضور رئیس سازمان چای کشور در تنکابن برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، در این کارگروه معاون استاندار مازندران، فرمانداران سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و مدیران ادارات جهاد کشاورزی و ادارات چای منطقه و جمعی از مدیران شرکت گاز استان، بانک‌های عامل و نمایندگان انجمن کارفرمایان و کارگران و اعضای شوراهای اسلامی در روستای پلطان شهرستان تنکابن حضور داشتند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در این نشست با اشاره با اینکه مشکلات صنایع به سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم‌بندی شده و مرحله به مرحله با تعامل و همکاری در کارگروه‌های برنامه‌ریزی شده حل می‌شوند، تاکید کرد: اگر واقعاً مشکل چایکاران حل نشود هرگز مشکل صنایع تولیدی چای حل نخواهد شد.

ولی‌الله فرزانه اظهار داشت: این مهم می‌طلبد تا در بحث کشت چای حمایت‌های لازم صورت گیرد و کشاورزان هم باید در بحث اصلاح ساختار کشت و باغات چای گام بردارند.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی به دلیل این‌که متولی امر باغداری است نیز باید در حل مشکلات کارخانجات با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری و پیگیر مشکلات آن‌ها باشد.

این مسئول با تاکید بر این‌که در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی وظیفه ما در حل مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خطیر و حساس‌تر است، خاطرنشان کرد: کشت و تولید چای به دلیل استراتژی بودن برای دو استان گیلان و مازندران یک فرصت ویژه است و ما ظرفیت‌های خوبی در بازارهای داخل و خارجی برای تولیدات آن داریم که باید مدنظر قرار گیرند.

* برگزاری جشنواره طبخ چای ایرانی

فرزانه به‌زراعی و استفاده و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت محصولات و همچنین نوسازی صنایع تولید چای را از جمله راهکارهای موثر در این صنعت عنوان کرد و یادآور شد: باید با کار فرهنگی و تبلیغاتی ذائقه ایرانیان را به چای ایرانی که کاملاً ارگانیک و بدون مواد افزودنی است بیشتر آشنا کنیم.

معاون استاندار مازندران گفت: به همین منظور امروز به پیشنهاد بسیار خوبی در این کارگروه نظر مثبت دادیم و از آن حمایت می‌کنیم تا نخستین جشنواره طبخ چای ایرانی استان در غرب مازندران برگزار شود که بزودی برنامه‌ریزی برای آن صورت خواهد گرفت و رئیس سازمان چای کشور هم قول مساعد حمایت و تامین بودجه آن را از طریق دستگاه‌های مسئول داده‌اند.

به گزارش فارس، در این کارگروه علاوه بر اظهار نظر مدیران جهاد کشاورزی سه شهرستان چایکاری و روسای ادارات چای منطقه و همچنین بررسی گازرسانی به کارخانجات و بحث آبرسانی، مشکلات کارخانه‌داران و چایکاران توسط مدیران دوایر ذی‌ربط و همچنین رفع مدیران کارخانجات چای‌سازی و چایکاران به ریاست سازمان چای کشور ابلاغ و مقرر شد تا مسائل مورد پیگیری قرار گیرند.

از سوی معاونت استاندار نیز اعلام شد رئیس سازمان چای هر هفته از یک کارخانه و مناطق کشت چای استان مازندران که عمده آن‌ها در سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد قرار دارند سرکشی و از نزدیک پیگیر مسائل و مطالبات چایکاران باشد.

انتهای‌ پیام/ن10/چ3000

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد