رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نمایشگاه صنایع دستی نوروزی در جواهرده رامسر

خبرگزاری فارس: افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی در محمودآباد
نمایشگاه صنایع دستی نوروزی در جواهرده رامسر
نسخه چاپیارسال به دوستان
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران خبر داد
افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی در محمودآباد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران گفت: نمایشگاه صنایع دستی امروز در محمودآباد افتتاح می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در جلسه اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران اظهار‌ داشت: برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی از برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر و اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه امسال با قوت بیشتر و با هدف حمایت از  هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان و کشور به عنوان ارزشمندترین رهاورد سفر این نمایشگاه در حال برگزاری است، تصریح‌ کرد: مسافران نوروزی برای سوغات و کالای فرهنگی در 400 غرفه در شهرستان‌های رامسر، نوشهر، محمودآباد، نور، بابل، سوادکوه، جویبار، ساری، بهشهر و گلوگاه می‌توانند از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: در زمینه سوغات استان خرید اقلامی چون برنج، ماهی، ترشی و مربا توسط مسافران در این ایام قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در پارک نگین نوشهر با 100 غرفه در سطح ملی و با حضور هنرمندان و صنعتگران 25 استان کشور با حضور استاندار  مازندران افتتاح شد.

فرزانه درباره دیگر برنامه ستاد تسهیلات سفر به برپایی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت:  با حضور ناشران و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 19 شهرستان استان، نمایشگاه کتاب برپا شده که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در 100 امامزاده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: چاپ بیش از  2 میلیون و 500 هزار نسخه بروشور و کاتالوگ توسط دستگاه‌های و نهادهای اجرایی و بخش خصوصی از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفر در مازندران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره اقلام تبلیغاتی این ستاد بیان داشت: کتابچه راهنمای گردشگری نوروزی با محتوای معرفی 19 شهرستان استان و جاذبه‌های گردشگری و صنایع ‌دستی و مراکز اقامتی و پذیرایی در 144 صفحه در تیراژ 100 هزار نسخه، چاپ نقشه گردشگری استان و 19 شهرستان استان که برای هر شهرستان به صورت جداگانه منتشر شده در تیراژ 100 هزار نسخه، چاپ کتاب نفیس مصور استان با عنوان آسمان مهربان، دریای بیکران، چاپ بنر به تیراژ 100 تخته با معرفی ستاد تسهیلات سفر هر شهرستان و اعلام  شماره تلفن ستاد و ستاد اسکان فرهنگیان و معرفی جاذبه‌های گردشگری و دریافت امواج رادیویی از جمله اقدامات تبلیغاتی است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت اقامت در هر شب به میزان  700  هزار نفر اسکان با افزایش 17 درصدی رشد نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: این ظرفیت شامل اقامت در هتل، هتل آپارتمان، متل، اماکن استیجاری، مجتمع‌های دولتی ساحلی، کمپینگ‌ها، مدارس، زائرسراها و مهمان‌پذیرها می‌شود.

فرزانه درباره ساماندهی واحدهای استیجاری یادآور شد: تاکنون 10 هزار واحد شناسنامه‌دار شدند و 10 هزار واحد دیگر شناسایی شده و در مرحله ساماندهی قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: در همین ارتباط افزایش تعداد کلاس‌ها برای اقامت در مدارس توسط اداره کل آموزش و پرورش استان از 3 هزار  619 کلاس در سال 90 به حدود 4 هزار کلاس در سال 91 را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه کار فرماندهی انتظامی در ایجاد قرارگاه نوروزی در میدان امام خمینی(ره) ساری و به کارگیری 13 هزار نیرو برای حفظ امنیت و ایجاد نظم ترافیکی در جاده‌ها و شهرهای استان  قابل تقدیر است، بیان داشت: پیگیری این اداره کل و موافقت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای اختصاص 2 میلیون لیتر گازوییل در ایام تعطیلات نوروزی به واحدهای اقامتی و پذیرایی در محورهای استان هراز، سوادکوه، جواهرده، رامسر، دوهزار و ۳ هزار تنکابن که فاقد گاز طبیعی هستند از دیگر اقدامات این ستاد است.

وی در پایان از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در محمودآباد خبر داد و اذعان داشت: این نمایشگاه با 25 غرفه امروز در محمودآباد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد