رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: واردات بی‌رویه و بی‌تدبیری در صادرات، علل بی‌به

ابوالفتح نیکنام:

واردات بی‌رویه و بی‌تدبیری در صادرات، علل بی‌بهره ماندن از ظرفیت داخل

با استفاده از تمام ظرفیت، ارزش افزوده صنعت از ۸۰ به ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد؛

واردات بی‌رویه و بی‌تدبیری در صادرات، علل بی‌بهره ماندن از ظرفیت داخل

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر این که صنعت کشور می‌تواند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود ارزش افزوده‌اش را تا دو برابر افزایش دهد، گفت: واردات بی‌رویه و مدیریت نامناسب در ورود به بازارهای صادراتی، از علت‌های ناتوانی ایران دز استفاده کامل از ظرفیت کارخانه‌های داخلی است.

شهریار طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت

 تصریح کرد:‌روند تولید آلومینیوم در کشور پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دچار افت نشده اما ظرفیت تولیدی کشور بسیار بیشتر از میزان تولید فعلی است.

 

آمار افزایش ۱۰ درصدی تولید آلومینیوم، آمار قابل دفاعی نیست

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی درباره آمارهای اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی تولید آلومینیوم در قیاس با سال گذشته، گفت: این آمارها به هیچ وجه قابل دفاع نیست زیرا ظرفیت تولید کشور بسیار بیشتر از میزان تولید فعلی است.

 

بزرگترین کارخانجات آلومینیوم، بزرگ‌ترین بدهکارن صنعت برق

وی با بیان این که کارخانه‌های بزرگ تولید آلومینیوم مثل هرمزآل در شرایط کنونی با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند، ادامه داد: در شرایط کنونی کارخانه‌های تولید آلومینیوم مبالغ کلانی را به وزارت نیرو بابت مصرف برق دارند.

 

آلومینیوم، محصولی استراژیک در شرایط تحریمی

طاهرپور با تأکید بر این که آلومینیوم از جمله صنایع تولیدی انرژی‌بر است، یادآور شد: آلومینیوم از صنایع استراتژیک کشور بوده و در شرایط تحریمی بازار داخل نیازمند به این محصول است.

این نماینده مردم در مجلس رفع مشکل کارخانه‌های تولید آلومینیوم را ضروری خواند و افزود: ‌دولت باید همواره از پنج محصول فولاد، آلومینیوم، مس، پتروشیمی و سیمان حمایت ویژه‌ای داشته باشد زیرا این محصول‌ها، محصول‌های استراتژیک کشور هستند.

 

با استفاده از ظرفیت موجود تولید ناخالص از ۸۰ به ۱۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

وی تصریح کرد: تولید ناخالص ملی ما ۴۰۰ میلیارد دلار بوده که از این مبلغ ۲۰ درصد آن یعنی ۸۰ میلیارد دلار ارزش افزوده صنعت است در حالی که صنعت کشور ما با استفاده از ظرفیت بلا استفاده موجود می‌تواند تا ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش افزوده داشته باشد.

طاهرپور ادامه داد: اگر طرح‌های نیمه‌کاره صنعتی نیز به چرخه تولید اضافه شود میزان ارزش افزوده کشور به ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

واردات و مدیریت ناصحیح صادراتی، علل ظرفیت بلا استفاده صنعت

وی با بیان این که ایران قابلیت افزایش تولید و حضور فعال در بازارهای جهانی دارد، تأکید کرد: علت ناتوانی ایران در استفاده از ظرفیت کامل صنعتی، واردات بی‌رویه و مدیریت نامناسب در بحث صادرات تولیدات صنعتی است.

طبق گفته طاهرپور سال گذشته ایران ۶۰ میلیارد دلار واردات رسمی و ۲۰ میلیارد دلار واردات غیر رسمی داشته است.

 

جوابیه وزارت صنعت درباره افزایش میزان تولید آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبری به نقل از ابوالفتح نیکنام عضو کمیسیون صنایهع و معادن و نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با عنوان سوء مدیریت تنها علت کاهش تولید آلومینیوم جوابیه‌ای ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است که پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر اساس آمارها در هشت ماهه ابتدایی امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته تولید آلومینیوم ۱۰ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این جوابیه به تولید بیلت اشاره شده و آماده است که تولید بیلت نیز در هشت ماهه اول امسال نسبت به سال ۸۹ افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد