رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دلایل انصراف امینی شاد از شهرداری رامسر چه بود؟

خبرگزاری فارس: امینی شاد دلایل انصرافش از شهرداری رامسر را بازگو کرد  

دلایل انصراف امینی شاد از شهرداری رامسر چه بود؟
در نطق پیش از دستور در شورای شهر؛
امینی شاد دلایل انصرافش از شهرداری رامسر را بازگو کرد

خبرگزاری فارس: علی امینی شاد عضو شورای اسلامی شهر رامسر در نطق پیش از دستور خود در سالن اجتماعات شورای اسلامی این شهرستان دلایل انصراف خود از شهرداری رامسر را بازگو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی امینی شاد شب گذشته در جلسه علنی شورای شهر رامسر خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر رامسر گفت: با حضور اینجانب برای تصدی پست شهرداری رامسر از همان ابتدا با مخالفت‌هایی از سوی مراجع مربوطه روبرو شد که دلیل آن عدم نظارت صحیح بر عملکرد شهرداری از سوی اعضاء شورا عنوان شد و نیز اعلام شد که هیچ یک از اعضاء شورا نمی‌توانند در جایگاه شهرداری قرار بگیرند.
وی ابراز داشت: نظر به سکوت اعضاء شورا برای دفاع از این شائبه بر خود واجب می‌دانم که مسائلی را در این باره در اختیار اعضای شورا و مردم فهیم رامسر قرار دهم.
امینی شاد ادامه داد: حضور من به عنوان کاندیدای تصدی پست شهرداری نه برای جایگاه آن بلکه به خاطر خدمت‌رسانی آگاهانه‌تر و علمی‌تر به شهر و مردمی که لایق خیلی بیشتر از امکانات موجود هستند، بود و اعتقاد راسخ دارم که دغدغه مدیران شهری برای اداره امور شهر باید مسایل و موضوع‌های اجتماعی و فرهنگی باشد و فعالیت‌های خدماتی و عمرانی را در سرلوحه برنامه‌های عملیاتی قرار دهند و به دور از بازی‌ها و جنجال‌های بازیگران سیاسی به شهری که از ساختار‌، فعالیت و عملکرد تشکیل شده به دنبال پویایی و باز زنده‌سازی آن باشند.
وی خاطرنشان کرد: به این معتقدم که شهر موجودی است زنده که مخلوق روح خالق ساکنان آن است، در طول زمان رشد می‌کند‌، قد می‌کشد و در کنش متقابل با شهروندان قرار می‌گیرد، از این رو است که کهنگی و فرسودگی شهرها را باید در اندیشه و انگاره‌های ساکنان آن جست‌وجو کرد‌.
این عضو شورای اسلامی شهر رامسر اضافه کرد: خود شاهد بودید که در سال‌های ابتدایی دوره سوم شورا  تمام وقت و زندگی و همه توان خود را در خدمت شما بزرگواران برای رسیدن به اهداف جمعی شورا بودم و در دوران تصدی مسئولیت مرادی از بی برنامگی، عدم چشم‌انداز مناسب و مشارکتی برای شهر رنج می‌بردم‌.
وی تصریح کرد: در جمع شورا تذکراتی مبنی بر عدم کنترل شهردار توسط شورا اعلام کردم و برای کنترل مالی پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ پیشنهاداتی به شورا برای نظارت بر تمامی مناقصه‌ها و صورت وضعیت پیمانکاران ارائه کردم.
امینی شاد بیان داشت: عملکرد سال 89 شهرداری را تایید نکرده و به برنامه‌های سال 90 به دلیل انحراف از برنامه‌ها سال 89 و به برنامگی برنامه و بودجه در سال 90 رای ندادم و در جمع اکثریت شورا برای استیضاح شهردار‌، برگه سفید امضاء به یکی از اعضاء شورا دادم تا اکثریت شکل بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: دیدید که برای طرح‌های مختلف از جمله 20 متری و پمپ بنزین چه عکس‌العملی‌هایی نشان دادم اما چون اعتقاد به دموکراسی، احترام به اکثریت و داشتن جامعه‌ای مدنی داشته و دارم.
امینی شاد در ادامه گفت: دوستان شورا، اینجانب با تشکر از شما بزرگواران به خاطر قبول انصراف اینجانب از کاندیداتوری تصدی پست شهرداری و عذرخواهی فراوان ازمردم نجیب، فهیم و هوشیار شهر به خاطر سهم اینجانب از کاستی‌های موجود و با تشکر از زحمات بی‌مزد و منت سر‌بازان گمنام آقا امام زمان (عج) به خاطر کنترل و نظارت عالی بر عملکرد جامعه، در آینده بسیار نزدیک دلایل بروز این مشکلات و تناقض‌ها که هم ریشه در چالش‌های موجود در نظام مدیریت شهری (اجرایی و اجتماعی) و هم ریشه در بداخلاقی‌های موجود در سطح جامعه داشته، به سمع و نظر همشهریانم می‌‌رسانم.
وی همچنین یادآور شد:  انسانی که نمی‌داند به کجا می‌رود و بدون الگو باشد، عمر خود را به تباهی و بطالت می‌گذراند، شهر نیز موجودی است زنده که باید آینده و چشم‌انداز آن مشخص بوده و الگویی برای خود داشته باشد و با برنامه‌های عملیاتی برای رسیدن به آن کوشید. 
این عضو شورای شهر رامسر تاکید کرد: با توجه به عدم پویایی شهر پیشنهاد می‌شود نسبت به اخذ مشاور برای مطالعه و ارائه برنامه استراتژیک توسعه شهری ( CDS) با محتوی جامع با حمایت بانک جهانی و مجامع بین المللی به دلیل شهرت جهانی شهر و به خاطر ایجاد شوک به ساختار و عملکرد شهر، جلوگیری از آزمون و خطا در تصمیم‌های مدیریت اجرایی شهر و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های مختلف تصمیم‌سازان شهری ( شورا ) برای بهسازی مدیریت شهری، رشد اقتصاد محلی و کاهش فقر برای توسعه پایدار استفاده شود و همچنین ارزیابی توان اکولوژیک و تعیین ظرفیت برد شهر جهت تعیین ساختار پراکنده یا متمرکز شهر از لحاظ ساخت و ساز، ظرفیت‌های موجود و تعیین ظرفیت ماکزیمم حجم قابل تحمل جمعیت مورد مطالعه قرار دهد‌.
وی با تشکر از دولت برای توسعه فرودگاه بین‌المللی رامسر ‌موارد ذیل از ارگان‌های ذیربط به دلیل نقش حیاتی آن توسعه و بقاء شهر درخواست کرد و انتظار توضیح علمی و فنی را بیان داشت: مطالعات زیست محیطی به دلیل نقش مهمی که در توسعه پایدار و تاثیر مستقیم بر نحوه زندگی‌، رفاه مردم و آیندگان و بقای شهر دارد و ارائه راهکار برای جلوگیری از اثر سوء آلودگی صوتی و حرارتی، ارزیابی تاثیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسعه فرودگاه بر شهر و ارائه آن به مدیران شهری، پیگیری مستقیم در مورد برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های متفاوت در مورد‌ توسعه رامسر و راهکارهای لازم برای تسریع در روند رشد شهر و برقراری ارتباط‌های جهانی در مورد تبادل اطلاعات و همکاری دو جانبه، حمایت و تسهیلات ویژه برای ارائه دهندگان مقالات و همه پایان نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و دکتری که در مورد مسایل شهری رامسر در گروه‌های شهرسازی ، معماری و جامعه شناسی است.
وی دقیق‌تر در مورد ‌ایجاد شاهراه‌ها و شریان‌های اصلی برای برون رفت از وضعیت ترافیک نابهنجار به ویژه در ایام تعطیلات با در نظر گرفتن بازگشایی فرودگاه و هجوم جمعیت به شهر و پیگیری مجدانه در مورد دریافت بودجه از محل اعتبارات ملی شامل بازگشایی خیابان فرودگاه از مواردی دانست که باید پیگیری شود.
امینی  شاد در پایان گفت: امید است که شهردار آینده  در سایه اتکال به خداوند منان متعهد به تعهد‌های ارائه شده به نمایندگان مردم با استفاده از علم، دانش و هنر مدیریت برای رسیدن به اهداف مقدس شهر که همانا آسایش، رفاه و امنیت مردم عزیز است موفق باشد.
انتهای پیام/ش10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد