رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

میثم نواییان: رامسر؛ پل فرهنگی گیلان و مازندران است

میثم نواییان:

رامسر؛ پل فرهنگی گیلان و مازندران است

رامسرنیوز- رامسر؛ پل فرهنگی گیلان و مازندران است.

پژوهشگر جوان رامسری با اعلام مطلب فوق افزود: رامسر بواسطه بهره مندی از موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن مابین استانهای گیلان و مازندران، همچون پل فرهنگی این دو استان عامل نقل و انتقال مفاهیم فرهنگی گیلانی ها و مازندرانی به سوی یکدیگر می باشد.

وی با اشاره به اینکه رامسر آخرین و غربی ترین شهرستان استان مازندران و محل اتصال استانهای گیلان و مازندران است گفت: ویژگی فوق باعث شده است تا مردم این شهرستان از هر دو فرهنگ بهره مند گردند و خود را محل تلاقی این دو فرهنگ بدانند که بی شک همین موضوع تبعات فرهنگی خاصی را به دنبال دارد.

مدرس دانشگاههای رشت و رامسر با برشمردن ویژگیهای فرهنگی رامسریها و میزان نزدیکی فرهنگ این شهرستان با گیلانیها و مازندرانیها گفت:

با بررسیهایی که از چند سال گذشته تا به حال بر روی فرهنگ رامسریها انجام داده ام به نکات ریز و قابل توجهی پی برده ام که در زمان مقتضی به آنها اشاره خواهم کرد اما آنچه برایم جالب بود علاقه مندی مردم رامسر به رویدادهای فرهنگی کهن و باستانی است که از گذشته تا به الآن ما شاهد آن هستیم.

نواییان گفت: هرساله آیینهای بومی و سنتی مختلفی در نقاط مختلف رامسر برگزار می شود که این موضوع نشانه خوبی بر فرهنگ مداری و فرهنگ دوستی مردم این سامان است.

وی در پایان با اعلام این مطلب که بزودی در چند نقطه از شهرستان رامسر شاهد برگزاری مراسم غنی و پرمحتوای تیرماه سیزده خواهیم بود از همه طبقات جامعه خواست تا با شرکت در این مراسم با شکوه بر رونق اینگونه رویدادهای فرهنگی بیفزایند.


نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 16:29

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد