رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تا پایان سال 90 فرودگاه رامسر توسعه می‌یابد

  

تا پایان سال 90 فرودگاه رامسر توسعه می‌یابد

استاندار مازندران:
غرب مازندران با تابلوی استانداری به توسعه نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به اینکه غرب مازندران با تابلوی استانداری به توسعه نمی‌رسد، گفت: مازندران برای توسعه وزارتخانه نمی‌خواهد بلکه نیازمند حضور سرمایه‌گذار است.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدعلی اکبر طاهایی شنبه شب در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان مازندران اظهار داشت: حل مشکلات استان نیازمند همدلی و هم‌افزایی است.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه پایانی سال جاری برنامه توسعه پنجم کشور و به دنبال آن استان تدوین می‌شود، افزود: از اعضای شورای استان نیز برای تدوین برنامه عملیاتی استان دعوت می‌شود.
استاندار مازندران عدم شکل‌گیری زیرساخت‌ها در بخش گردشگری را سبب عدم کارایی برای توسعه گردشگری در استان برشمرد و گفت: اقتصادی نبودن گردشگری در استان را به صورت صرف قبول ندارم چون اگر گردشگران فقط آب معدنی و پفک در استان استفاده کنند، صرفه اقتصادی به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه عده‌ای از مسافران در ایام نوروز خواهان اقامت در مدرسه‌ها هستند، افزود: در ایام نوروز 650 هزار نفرشب در مدرسه‌ها اقامت داشتند.‌
طاهایی از عملیاتی شدن جاده قائمشهر به تهران تا نزدیک پل سفید خبر داد و در مورد آزادراه تهران شمال که عملیاتی شدن آن از سوی اعضای شورای استان سئوال شده بود، اظهار داشت: آزاد راه تهران شمال تا پایان کار 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اعلام تامین این میزان اعتبار نیز زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: اگر این آزادراه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد استفاده کنندگان از این آزاد راه باید 80 هزار تومان عوارض پرداخت کنند.‌
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه غرب مازندران با تابلوی استانداری به توسعه نمی‌رسد، گفت: مازندران برای توسعه وزارتخانه نمی‌خواهد بلکه نیازمند حضور سرمایه‌گذار است.
طاهایی با اعلام اینکه باید برای توسعه استان آزادراه و بزرگراه ساخته شود، افزود: اگر آزادراه تهران شمال احداث شود برای حضور سرمایه‌گذاران دیگر نیازمند برگزاری همایش توسعه سرمایه‌گذاری نیز نیستیم چون سرمایه‌گذار وقتی توسعه زیرساخت‌ها را ببیند، برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه سرمایه‌گذاری باید فرودگاه ساری به مجهزترین فرودگاه تبدیل شود، اظهار داشت: توسعه فرودگاه‌های استان باید محقق شود.
استاندار مازندران راه‌اندازی بزرگراه رامسر تا نور را از نیاز‌های این مناطق خواند و افزود: تا پایان شهریور ماه باید 250 میلیارد تومان اعتبار برای این بزرگراه اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی ریل قطار نیز بر بالای این بزرگراه از برنامه‌های این طرح است.
طاهایی با بیان اینکه تا پایان سال باند فرودگاه رامسر تجهیز می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال 90 فرودگاه رامسر توسعه می‌یابد.
وی در مورد توسعه زیرساخت‌ها در بخش سواحل مازندران نیز گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها در سواحل باید برای هر یک کیلومتر 5/1 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.
طاهایی یادآور شد: در مجموع برای توسعه زیرساخت‌های سواحل و آزادسازی سواحل به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
طاهایی ادامه داد: این در حالی است که کل بودجه استان 180 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه باید تمام پلاژهای دولتی در سواحل فروخته شود، گفت: براساس برآورد نمایندگان مجلس 200 میلیارد تومان عواید فروش این پلاژها در شمال و جنوب کشور است که باید برای توسعه زیرساخت‌های سواحل هزینه شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه برای توسعه گردشگری در استان منابع مکفی وجود ندارد، افزود: برای احداث 13 هتل پنج ستاره موافقت اصولی گرفته شود ولی فقط سه مورد در حال توسعه است.
وی ادامه داد: باید برای توسعه گردشگری پلاژهای ویژه در سواحل برای مردم راه‌اندازی شود.
استاندار مازندران در مورد درخواست اعضای شورای استان در مورد ساماندهی زباله نیز بیان داشت: براساس قانون باید تا پایان برنامه چهارم روش‌های نوین بازیافت زباله در شهرهای 200 هزار نفر اجرا میشد و این در حالی است که تازه امروز کلنگ احداث کارخانه زباله سوز در ساری و هفته گذشته در نوشهر به زمین زده شد.
وی با بیان اینکه 34 میلیارد تومان برای احداث و راه‌اندازی کارخانه زباله سوز ساری اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: باید برای تمام شهرهای استان نیز این کارخانه احداث و راه‌اندازی شود.
طاهایی با اعلام اینکه هم‌اکنون شیرآبه زباله‌های آمل در سد هراز ریخته میشود، تصریح کرد: باید در تمام شهر‌های غرب استان نیز برای ساماندهی زباله برنامه‌ریزی شود.
وی کمبود آب کشاورزی را از دیگر مشکلات استان برشمرد و گفت: در فصل کشاورزی دیده می‌شود که بسیاری از کشاورزان هنوز اراضی خود را کشت نکردند.
استاندار مازندران در پایان افزود: حل مشکلات استان نیازمند همدلی و وفاق است.
انتهای پیام/ل10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد