رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مرکز ملاصدرای رامسر به ساختار وزارت علوم پیوست

  

مرکز ملاصدرای رامسر به ساختار وزارت علوم پیوست

رئیس مرکز آموزش عالی فنی ملاصدرا رامسر خبر داد:
مرکز ملاصدرای رامسر به ساختار وزارت علوم پیوست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش عالی فنی ملاصدرا رامسر گفت: این مرکز از ابتدای سال 90 به وزارت علوم پیوسته است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سید یوسف هاشمی در مراسم جشن روز معلم که با حضور فرماندار ویژه تنکابن برگزار شد، افزود: بعد از 14 سال این مرکز دارای استقلال مالی و اداری کامل از استان شده و در آینده‌ای نه چندان دور به دانشکده و دانشگاه تبدیل می‌شود.
وی افزود: مرکز آموزش عالی ملاصدرای رامسر در حال حاضر با تعداد بیش از 2 هزار دانشجو و 90 مدرس لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در هفت رشته فنی مشغول به فعالیت است.
رئیس مرکز آموزش عالی فنی ملاصدرا رامسر بیان داشت: این مرکز برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بسیاری را در پرونده خود جای داده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کسب رتبه‌های برتر علمی و ورزشی، یادواره‌های شهدا با حضور مسئولان کشوری، افتتاح یادمان شهدا، افتتاح بسیج اساتید ، برگزاری همایش بسیج جامعه پزشکی و اساتید را می‌توان نام برد.

* استاد مطهری گام بلندی برای دشمن‌ستیزی برداشته است
وی به ویژگی‌های استاد مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: بیگانه‌ستیزی، زمان‌شناسی، شجاعت و آزادمنشی از جمله ویژگی‌های این شهید بوده است.
هاشمی گفت: استاد مطهری در راستای دشمن‌ستیزی گام‌های بلندی برداشته است که نمونه بارز آن علم است.
رئیس مرکز آموزش عالی فنی ملاصدرا رامسر ادامه داد: امروزه تمام جهانیان به این باور رسیده‌اند که دیگر با تجهیزات و جنگ سخت‌افزاری نمی‌توانند بر ایران غلبه کنند و در نتیجه به جنگ نرم روی آورده‌اند که این جنگ چیزی جزء علم و قلم نیست.‌
وی در ادامه به استناد سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اگر فکرهای خوب تولید شود قطعاَ در برابر این توطئه‌ها نیز قد علم خواهیم کرد و دشمنان را در جای خود می‌نشانیم.
هاشمی ادامه داد: ما باید با علم روز خود تلاش کنیم تا در این عرصه نیز همانند سایر عرصه موفق و سربلند باشیم.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: همه باید در این عرصه کار کنند به ویژه قوای سه گانه و اساتید باید تلاش کنند تا فرهنگ جهاد اقتصادی را در جامعه گسترش داده و به اهداف بلندمان دست یابیم‌.
رئیس مرکز آموزش عالی فنی ملاصدرای رامسر در ادامه راز ماندگاری استاد مطهری را در علم همراه با ایمان او دانست و گفت: استاد مطهری کسی است که تعلیم و تربیت او در طول دوران رنگ و لعاب ایمان و تقوا گرفته و این امر سبب ماندگاری استاد مطهری شد.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم مطهری‌گونه شویم باید چند ویژگی از جمله خلوص نیت، صلاحیت علمی، گذشت و ایثار، اجرای عدالت بین شاگردان و عشق به تربیت داشته باشیم.
فرماندار ویژه تنکابن نیز گفت: خداوند جایگاه معلمان را به خوبی ترسیم کرده است و از آیات و روایات مختلف چنین بر می‌آید که خداوند انبیا را برای تعلیم و تربیت فرستاده است.‌
غلامرضا مشایخی افزود: دنیای امروز مبتلا به انسان‌های عالم بدون تزکیه است، علم جایگاه والایی دارد ولی بدون تزکیه علم معنا ندارد و راه سعادت را به دنبال ندارد بلکه ویرانی را به همراه دارد.
وی بیان داشت: مسئولیت اساتید بسیار سنگین است شما تنها برای علم آموختن نیامده‌اید بلکه باید به دنبال تزکیه نیز باشید و هر چه تلاش بیشتری برای تزکیه و تعلیم صورت گیرد زحمت جامعه نیز به همان اندازه کمتر است.
فرماندار ویژه تنکابن گفت: پیامبر اکرم (ص) یکی از معلمان برتر و به عبارتی نخستین معلم تاریخ بوده که در راستای تزکیه گام برداشته است و به دنبال آن علم‌آموزی نیز کرد و مردم با علم دین خدا را حمایت کردند.
انتهای پیام/ل10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد