رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آغاز بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در رامسر

 

آغاز بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در رامسر

روز گذشته انجام شد؛
آغاز بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان مازندران

خبرگزاری فارس: بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان مازندرانی با حضور 2 هزار و 900 دانش‌آموز مازندرانی در رامسر آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن، احکام و نماز استان مازندران با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس مازندران در رشته‌های قرآن و احکام آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: آموزه‌های قرآنی تأثیر بسزایی در زندگی آینده دانش‌آموزان دارد به طوری قرآن و یاد خدا سبب پیشرفت انسان می‌شود.
محمدعلی امیری اظهار داشت: انسان قرآنی، انسانی الهی‌گونه است و اگر بتواند آیات قرآن را در زندگی خویش جاری کند به موفقیت واقعی دست می‌یابد.
وی افزود: با توجه به انگیزه‌های فطری و کشش‌های درونی که در اعماق جان جوانان وجود دارد آنان را به راه فضایل اخلاقی و سجایای انسانی سوق می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به استقبال پرشور دانش‌آموزان از اینگونه مسابقات خاطرنشان کرد: ما جوانان بسیار خوبی داریم که راه زیبایی را انتخاب کرده‌اند و این انتخاب آنها نشان از سلیقه بسیار خوب آنهاست.
وی تصریح کرد: کسانی که به این زیبایی انتخاب می‌کنند افتخار مملکت ما هستند و ما نیز باید به آنها افتخار کنیم. امیری در ادامه بیان داشت: دانش‌آموزان ما از 32 شهرستان استان مازندران به اینجا آمدند تا به همه جهانیان بگویند که ما به خدا و قرآن دل بسته‌ایم و راه ما راه قرآنی است، در دنیایی که هر روز بر پیچیدگی آن افزوده می‌شود برای ورود انسان به این زندگی پیچیده نیاز به مهارت‌های بهتر و بیشتری داریم که این میسر نیست مگر با هوشیاری و تلاش بیشتر که باید جوانان ما داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به جوانان دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: جوانان ما در آن دوران آموزش‌های خاصی ندیده بودند ولی باز هم با آن آموزش‌های کوتاه مدت توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و امروز ما به خود می‌بالیم که گوشه‌ای از کشور خود را نیز به بیگانگان نداده‌ایم در حالی که دشمن و سلاح دشمن مشخص است.
وی ادامه داد: امروز باز هم شما جوانان در حوزه مقاومت قرار دارید ولی با این تفاوت که دشمن در چهره دوست با شما مقابله می‌کند. امیری مهم‌ترین سلاح جوانان در این هجوم فرهنگی دشمن را هوشیاری عنوان کرد و بیان داشت: جوانان ما با فراگیری علم فرهنگی و هوشیاری کامل می‌توانند در برابر این هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.
وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: شما بهترین انتخاب را داشته‌اید و همین که در زیر چتر قرآن و خدا هستید دشمن جرات فریب شما را نداشته و شکست میخورد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر نیز در این مراسم گفت: در جهان امروز که وسایل ارتباط جمعی بسیار گسترش یافته و تبدیل به دهکده‌ای جهانی شده است، هوشیاری مهم‌ترین راه مقابله با جنگ نرم محسوب می‌شود و این امر باید از آموزش و پرورش آغاز شده و گسترش یابد.
محمد رسول حیدرپور افزود: با توجه به جنگ نرم و سند تحول آموزش و پرورش ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی ملموس است.
وی بیان داشت: برگزاری چنین مسابقاتی هم در بین دانش‌آموزان و هم در بین فرهنگیان می‌تواند ما را به تحقق اهداف تربیتی سازمان نزدیک‌تر کند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر خاطرنشان کرد: در جهان امروز معیارها و شاخصه‌های گوناگونی برای یک انسان کامل در نظر می‌گیرند، در دنیای غرب انسان کامل بودن به سرمایه‌داری است و هر فردی که ثروت بیشتر داشته باشد از جایگاه بالاتری برخوردار است اما در مکتب ما کسی از جایگاه بالاتری برخوردار است که از تقوای بالاتری برخوردار باشد.
وی تصریح کرد : دین می‌تواند هم جایگاه فرد را در جامعه ارتقا دهد و هم اینکه می‌تواند به عنوان ابزار کنترل و مهار یک انسان باشد، فرد مومن وجدان بیداری داشته و قاضی درون او فعال است و اگر چنین انسان‌هایی را در جامعه داشته باشیم جامعه سالمی خواهیم داشت.
مدیر آموزش و پرورش رامسر در پایان افزود: شما دانش‌آموزان باید برای خود‌سازی تلاش کنید و نسبت به جامعه و دیگران احساس مسئولیت کنید.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد