رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

استقبال بی نظیرگردشگران ازنمایشگاه هنرهای سنتی وصنایع دستی رامسر

 

استقبال بی نظیر گردشگران از نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی رامسر

جانشین دبیر ستاد تسهیلات سفر در مازندران خبر داد:
راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی نوروزی در 6 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد تسهیلات سفر در مازندران گفت: با راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شش شهر مازندران، نمایشگاه‌های صنایع دستی در مازندران بیش از 10 درصد رشد دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدنقی کلانتری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: از 353 غرفه صنایع دستی در مازندران در سال 89 به 391 غرفه در سال جاری اضافه شده است که به دلیل استقبال قابل توجه گردشگران به این هنر صنعت بوده است.
وی یادآور شد: از آنجایی که مازندران مهم‌ترین استان گردشگرپذیر کشور است و یکی از عادات حسنه خصلت ایرانی نیز بردن سوغات برای اقوام و نزدیگان است نمایشگاه صنایع دستی یکی از جاذبه‌های مورد توجه در این استان برای مسافران به شمار می‌آید.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی در سراسر استان در شهرستان‌های ساری، میاندورود، بهشهر، تنکابن، نوشهر و رامسر خبر داد و گفت: علاوه بر آن مراکز خرید و بازارچه‌های صنایع دستی نیز از جمله پایگاه‌های خرید دست‌ساخته‌های سنتی در مازندران است.
وی همچنین گفت: در نمایشگاه ملی صنایع دستی که در شهرستان نوشهر هم‌اکنون برپاست مجموعه کاملی از هنرهای سنتی کشور از صنایع جوبی تا دست‌بافته‌های سنتی و فلزی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
جانشین دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: این نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه فضای خوبی برای آشنایی گردشگران از هنرهای بومی و ملی کشور و خرید سوغات به صورت مستقیم از هنرمندان است، بازاریابی خوبی برای این قشر از صنعتگران کشور نیز خواهد بود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران فرهنگ‌سازی به منظور استفاده روزمره از صنایع دستی و کاربردی کردن آن را یکی از دغدغه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد و افزود: در فصول تعطیلات که مازندران میزبان جمع زیادی از گردشگران است، با ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌توان مردم را با این هنر که ریشه در فرهنگی دیرینه دارد و از ابزار و آلات سنتی برای ساختن آن استفاده شده است، آشنا کرد.
انتهای پیام/آ20/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد