رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نائب رئیس شورای شهر رامسر: مجلس برای شهرهای نمونه گردشگری بودجه

 

نائب رئیس شورای شهر رامسر:
مجلس برای شهرهای نمونه گردشگری بودجه مستقل تنظیم کند
نائب رئیس شورای شهر رامسر:
مجلس برای شهرهای نمونه گردشگری بودجه مستقل تنظیم کند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای شهر رامسر از مجلس خواست تا برای شهرهای نمونه گردشگری بودجه مستقل تنظیم کند.


علی امینی شاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر در آستانه فرا رسیدن سال نو و آغاز ورود گردشگران به شهرستان نمونه گردشگری افزود: گردشگری ثروت بالقوه‌ای است که استان‌های شمالی به ویژه شهرستان رامسر در این زمینه غنی بوده و باید تلاش کنیم با حمایت ویژه دولت و مجلس این ثروت بالقوه را به بالفعل رسانده و از نعمات خدادادی این سرزمین به نحو احسن برای مردم این مرز و بوم استفاده کنیم.
‌وی اظهار داشت: گردشگری در شمال کشور به صورت ثروتی رها شده است که مدتی است برای ساماندهی این ثروت خدادادی برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که نمونه بارز آن مصوب شدن شهرستان رامسر به عنوان شهرستان نمونه گردشگری الکترونیک است که از برکات دور اول سفر ریاست جمهور بوده است.
نائب رئیس شورای شهر رامسر با تاکید به این امر که شهرستان‌های نمونه گردشگری نگاه ویژه دولت و مجلس را توامان می‌طلبد، ادامه داد: در دولت نهم و دهم این نگاه ویژه دولت به مقوله گردشگری در شهرستان رامسر نمود ویژه‌ای پیدا کرده و همچنان این نگاه ویژه را شاهدیم اما این نگاه هر چند که لازم است ولی کافی نیست و کفایت آن را باید در مجلس جستجو کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که بتوانیم نگاه ویژه مجلس را نیز در کنار نگاه ویژه دولت داشته باشیم شاهد توسعه همه‌جانبه گردشگری هستیم که می‌تواند یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه کشور باشد.
نائب رئیس شورای شهر رامسر تصریح کرد: برخلاف ایران، کشورهایی وجود دارند که به رغم داشتن مواهب طبیعی محدودتر توانسته‌‌اند در جذب توریست و توسعه سفرهای مختلف موفق عمل کنند، بسیاری از کشورها حتی به اندازه یکی از استان‌های ایران و شاید یکی از شهرستان‌های ما دارای جاذبه گردشگری نیستند ولی توانسته‌‌اند با شناخت موقعیت و ظرفیت‌های مختلف خود در توسعه و گسترش این صنعت به خوبی وارد عمل شوند.
‌وی تاکید کرد: حال که نگاه دولت به مقوله گردشگری نگاه ویژه‌ای است ما باید تلاش کنیم تا شهرستان‌های نمونه گردشگری همانند رامسر صرفه اقتصادی، فرهنگی، رفاه و آرامش را هم برای مردم شهرستان و هم برای توریست و گردشگر به ارمغان آورند و این امر زمانی به سهولت محقق می‌شود که مجلس نیز این نگاه ویژه را داشته و با تبیین استراتژی ویژه برای مقوله گردشگری، جذب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و حمایت از بخش خصوصی نقش خود را در تسریع فعال‌سازی این بخش ایفا کند.
امینی شاد یادآور شد: بودجه شهرستان‌های نمونه گردشگری باید خاص و ویژه تدوین شود و هر اداره و سازمانی در شهرستان نمونه گردشگری باید با محوریت شهرداری به عنوان مدیریت واحد شهری بودجه‌ای خاص داشته باشد تا بتواند در زمینه گردشگری مثمرثمر باشد و این امر بدون نگاه ویژه مجلس ممکن نمی‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: برای داشتن شهرهایی پایدار همراه با توسعه همه‌جانبه به ویژه در زمینه توریست و گردشگر باید به جایگاهی برسیم که شهرستان‌های نمونه گردشگری در مجلس جدا بررسی شده و سرفصل‌های جدید برنامه و بودجه برای این شهرستان‌ها با محوریت توریست تدوین شود.
امینی شاد در پایان گفت: باید به شهرداری در شهرستان‌های نمونه گردشگری نگاه ویژه و کلان‌تری داشته باشیم تا بتوانیم در راستای رشد و توسعه گردشگری آن شهرستان گام‌های موثرتری برداریم.‌
انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد