رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از فرودگاه بین المللی رامسر تا هتل، فقط پنج دقیقه!

 

از فرودگاه بین المللی رامسر تا هتل، فقط پنج دقیقه!

اگر بانک‌ها هم تسهبلات ندهند سر وعده‌ام هستم‌؛
ساخت نخستین هتل 35 طبقه خاورمیانه در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر بزرگ‌ترین پروژه گردشگری خاورمیانه گفت: نخستین هتل 35 طبقه خاورمیانه بدون تسهیلات بانکی در مازندران به افتتاح نزدیک می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران قطب گردشگری کشور است و حضور مهمانان میلیونی در طول سال دلیل این ادعاست.
اتفاقی که در سفر سوم دولت در مازندران روی داد این بود که پس از کشاورزی، گردشگری نیز جزو سه محور توسعه مازندران قرار گرفت.
سال‌های طولانی است که ساخت هتل و امکانات پذیرایی از گردشگران در استان مازندران آغاز شده است و این امور در چند سال اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته است.
هتل‌های تک ستاره تا هفت ستاره از قول‌های مسئولان و سرمایه‌گذاران بوده که یکی پس از دیگری در حال افتتاح است.
یکی از سرمایه‌گذاران برجسته کشورمان که با ساخت هتل‌های مختلف عنوان برترین کارآفرین کشور را از آن خود کرده است، احد عظیم‌زاده است که قرار است تا یک سال آینده مجتمع بزرگ هتل الماس خاورمیانه را در سلمانشهر مازندران به بهره‌برداری برساند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با تاکید بر اینکه سه سال منتظر دریافت تسهیلات بانکی برای احداث این هتل هستم، اظهار داشت: سه سال پیش این پروژه با حضور مشایی معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری کلنگ‌زنی شد و قول این مسئله داده شد که یک ماه پس از کلنگ‌زنی تمام تسهیلات درخواستی پرداخت شود.
عظیم‌زاده با بیان اینکه تاکنون حتی یک‌هزار تومان تسهیلاتی گفته شده از گردشگری را نگرفتم، افزود: برای نخستین بار در کشور هتل 35 طبقه در حال احداث است.
برترین کارآفرین کشور با اعلام اینکه بدون دریافت تسهیلات بانکی در حال حاضر در طبقه 34 هستیم، گفت: ایران از یک‌هزار سال پیش تاکنون هتل 35 طبقه نداشته است.
وی با اعلام گله‌مندی از مسئولان به خاطر عدم تحقق وعده‌هایشان تصریح کرد: بانک عاملی که قرار بود تسهیلات این طرح را پرداخت کند، دلیلش عدم توجیه فنی و اقتصادی در برابر ندادن تسهیلات است.
عظیم‌زاده با اشاره به اینکه به من اعلام شد که پس از پیشرفت فیزیکی 20 درصدی تسهیلات طرح را پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور برای این پروژه دستور ویژه داده است.
وی افزود: دستور ویژه رئیس جمهور نیز عملی نشد و عدم اجرایی شدن قول مسئولان را نیز به اطلاع رئیس جمهور رساندم.
وی با اعلام اینکه فقط در حالت کارگاهی 650 نفر مشغول به کار در این پروژه هستند، گفت: هتل، مجتمع مسکونی تجاری و اسکله از اجزای اساسی این طرح بزرگ توریستی استان محسوب می‌شود.
عظیم‌زاده با تاکید بر اینکه بهره‌برداری کامل این طرح برای یک هزار و 100 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد، گفت: بانک تجارت اجرای طرح هتلینگ در شمال کشور را بدون توجیه می‌داند و این یک نظر کارشناسی نیست.

* بانک تجارت در اجرای این کار کوتاهی کرده است
وی با اشاره به اینکه ایران برای اجرای تمام طرح‌ها توجیه دارد، تصریح کرد: اگر 100 برابر این سود را در کشورهای خارجی به من بدهند حاضر نیستم در کشوری غیر از ایران و وطنم سرمایه‌گذاری کنم.
این سرمایه‌گذار ملی کشور با تاکید بر اینکه از دولت ممنون هستم ولی انتظارم این است که به قولشان عمل کنند، اظهار داشت: رئیس جمهور نباید برای این پروژه این قدر وقت بگذارد چرا که به لحاظ اداری دستورش را صادر کرده است.
وی با اعلام اینکه بانک تجارت در اجرای این کار کوتاهی کرده است، یادآور شد: بخش تجاری و مسکونی این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی و هتل آن نیز 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عظیم‌زاده با بیان اینکه کل این پروژه تا پایان سال 1390 به بهر‌ه‌برداری می‌رسد از تلاش و مساعدت بانک مهر مازندران در ارائه تسهیلات سرمایه‌ در گردش برای تسریع در امور قدردانی دارد.
وی برآورد نهایی اجرای این طرح را 290 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه با نظر مساعد استاندار مازندران به نتیجه خواهد رسید.
وی با بیان جزئیات این طرح به امکاناتی مانند شهر بازی، شهر آبی، سالن آمفی‌تئاتر و سالن ورزشی اشاره کرد.

* بدون پول زمین 143 میلیارد تومان برای این مجتمع توریستی هزینه شد
عظیم‌زاده ساخت اسکله در این مجتمع توریستی را بی‌نظیرترین اسکله دنیا دانست و تصریح کرد: 510 واحد تجاری، 326 واحد مسکونی، 18 رستوران، 12 فست فود و 18 هزار متر مجتمع ورزشی در این مکان گنجانده شده است.
وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی با دو هلیکوپتر از دو فرودگاه بین‌المللی رامسر و نوشهر به هتل جابه‌جا می‌شوند، زمان انتقال گردشگران خارجی از فرودگاه به هتل را 5 دقیقه عنوان کرد.
این سرمایه‌گذار با بیان اینکه پروژه اسکله از اردبیهشت‌ماه 1390 شروع می‌شود، هزینه ساخت اسکله را 70 میلیارد تومان اعلام کرد.
عظیم‌زاده با اعلام اینکه بدون پول زمین تاکنون 143 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، افزود: در صورتی که بانک‌ها هم تسهیلات ندهند در زمان مقرر که اواخر سال آینده است این پروژه را به اتمام می‌رسانیم.

*بانک عامل برای دریافت تسهیلات تغییر می‌کند
وی از تغییر بانک عامل این پروژه در نشست اخیر با اسفندیار رحیم مشایی برای دریافت تسهیلات خبر داد و درباره فعالیت بانک مهر در کشور گفت: بانک مهر منابع بسیار خوبی دارد که می‌تواند نقطه قوتی برای صنعت گردشگری کشور باشد.
عظیم‌زاده زمان انجام کار بانکی این مجتمع با بانک مهر را حدود 6 ماه برشمرد و اظهار داشت: تسهیلات درخواستی در مدت کمتر از یک هفته به مجتمع الماس خاورمیانه پرداخت شد.
وی مدیریت بر بانک مهر در مازندران را موثر و هدفمند دانست و از مسئولان گردشگری کشور خواست برای مراودات بانکی با بانک مهر اقتصاد قرارداد امضا کنند.
وی که موفق‌ترین تاجر فرش خاورمیانه نیز محسوب می‌‌شود با اشاره به اینکه عاشق تجارت هستیم، بیان داشت: در خانواده‌ای بزرگ شدم که فقط دو بار در سال می‌توانستیم برنج بخوریم ولی در حال حاضر جزو کارآفرین‌های برتر کشور محسوب می‌شویم.

*بزرگترین افتخارم جاروکشی حرم رضوی است
عظیم‌زاده اعلام کرد: دو سال پی‌در پی به عنوان خیر نمونه انتخاب شدم.
وی با اشاره به اینکه با درخواست کفش‌داری من در بارگاه حضرت امام رضا(ع) موافقت شده است، تصریح کرد: بزرگترین افتخارم جاروکشی حرم رضوی است.
عظیم‌زاده با تاکید بر اینکه همه دنیا به این نتیجه رسیده است که ایران همیشه برای سرمایه‌گذاری مناسب است، گفت: نباید از دولتمردان در این زمان گله کرد چرا که اقتصاد جهان راکد شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران بهترین نقطه جهان و مازندران بهترین نقطه ایران برای سرمایه‌گذاری است، افزود: بعد از بهره‌برداری آزاد راه تهران شمال اقتصاد گردشگری منطقه شمال کشور رونق شدیدی می‌گیرد.
کارآفرین برتر کشور عامل اصلی موفقیت در کار و زندگی را توکل بر خدا، کسب رضایت عمومی و پشتکار خود اعلام کرد.

* مشتری‌مداری 50 درصد مشکلات را حل می‌کند
عظیم‌زاده با تاکید بر اینکه مشتری‌مداری 50 درصد مشکلات را حل می‌کند، گفت: برخی‌ها قدر مشتری را نمی‌دانند.
وی از تلاش استانداران قبلی شفقت، کریمی و استاندار فعلی مازندران برای انجام این پروژه‌ها تشکر کرد.
کارآفرین برتر کشور با بیان اینکه اشتغال بومی اولویت نخست این مجتمع توریستی پس از بهره‌برداری است، تصریح کرد: الماس شماره دو خاورمیانه در تبریز در سال 1390 کلنگ‌زنی می‌شود.

*تغییر بانک عامل نیز دریافت تسهیلات را با کندی مواجه کرده است
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره حمایت‌های مسئولان استان از این طرح ملی گفت: مسئولان همه نوع حمایت را در اجرای این پروژه انجام دادند که صدور پروانه، مازاد تراکم و تسهیلات از جمله این موارد بوده است.
سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه این طرح بزرگ، اشتغال‌زایی بالایی دارد از تلاش سرمایه‌گذار این طرح تشکر و خاطرنشان کرد: مبلغ 28 میلیارد تومان تسهیلات این پروژه نیز تصویب شده بود که سرمایه‌گذار تقاضای افزایش تسهیلات را داشته است.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تصریح این نکنه که بر اساس توافق بانک مرکزی و سازمان گردشگری برای هتل‌های 5 ستاره به ازای هر متر ساخت هتل، دولت یک و نیم میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است، خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای حل این موضوع شد که در این ارتباط نیز اخیراً جلسه‌ای با ریاست معاون عمرانی استاندار در ساری برگزار شده است.
وی درباره تغییر بانک عامل و طرف حساب این پروژه مهم گردشگری نیز گفت: تغییر بانک عامل نیز دریافت تسهیلات را با کندی مواجه کرده است.
انتهای پیام/غ10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد