رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:جامعه کارگری جامعه مقدس و پرثمری است

 

امام جمعه رامسر:
جامعه کارگری جامعه مقدس و پرثمری است
امام جمعه رامسر:
جامعه کارگری جامعه مقدس و پرثمری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر جامعه کارگری را جامعه مقدس و پرثمری دانست.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در ششمین روز از دهه فجر که با نام انقلاب اسلامی و خودباوری مزین شده بود در جشنواره کارگری ستاد دهه فجر شهرستان رامسر که با حضور معاون فرماندار، جمعی از مسئولان و کارفرمایان و کارگران همیشه در صحنه در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد، جامعه کارگری را نافع‌ترین و پرثمرترین آحاد جامعه دانست و گفت: جامعه کارگری نقش پررنگ و پرثمره‌ای را در تمای عرصه‌های انقلاب و اسلام داشته و دارند.
وی افزود: کار را ادامه دادن آسان است ولی کار را از صفر شروع کردن بسیار سخت و دشوار است که ایشان کارهای اداره کار و امور اجتماعی شهرستان رامسر را از صفر آغاز کرده اند که سنگ بنای خوبی را در شهرستان بنا کرده و پیشرفت‌های بسیار خوبی را نیز شاهد بوده‌ایم.
باقرزاده ادامه داد: جامعه کارگری جامعه بسیار مقدسی است که بسیاری از چهره‌های بزرگ تاریخ ایران نیز از این قشر بوده‌اند.
‌وی والاترین چهره‌ها را انبیا دانست و ادامه داد: انبیا والاترین چهره‌های اسلام بوده‌اند که افتخار خود می‌دانستند که از جامعه کارگری هستنند.
‌امام جمعه رامسر خاطرنشان کرد: شرافت کار به میزان درآمد آن نیست بلکه به اهمیت و نقش و ثمره‌ای است که مشمول جامعه می‌شود هر چند تحصیل، علم و دانش همه چیز هستند ولی اگر بخواهیم جامعه کارگری را از جامعه علمی بگیریم هیچ نداریم این دو مکمل یکدیگرند بی‌دلیل نیست که پیامبر اکرم (ص) بوسه بر دست کارگری می‌زند که شرافت خود را با کارگری حفظ می‌کند.
‌وی بیان داشت: وجدان کاری به کار شرافت می‌دهد و این وجدان کاری است که جلوی تنبلی‌ها و کم کاری‌ها را می‌گیرد ولی در ازای وجدان کاری کارگران، کارفرمایان نیز باید قدر این وجدان‌های کاری و کارهای مضاعف را بدانند، حق و حقوق کارگران از دیدگاه اسلام باید محترم شمرده شود و جفا در حقوق کارگر از جمله بزرگ‌ترین خطاهاست.
‌باقرزاده تصریح کرد: همین وجدان‌های کاری کارگران و کارها و همت‌های مضاعف این افراد به ویژه در عرصه‌های تولید است که زمینه رشد و ترقی کشور‌ها را رقم می‌زند.
‌وی بیان داشت: کشور ما راه خود را در مسیر رشد و توسعه پیدا کرده است اما این کار جز با این همت‌ها و کارهای مضاعف محقق نمی‌شود.
امام جمعه رامسر در ادامه سخنان خود به حق و حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: این دولت به حق و حقوق کارگران توجه ویژه‌ای داشته است و این امر مهمی در دلگرمی کارگران زحمتکش است.
‌وی با اشاره به کارگران شرکتی گفت: کارگران شرکتی امری است که در جامعه ما رواج زیادی پیدا کرده است و این امر امنیت شغلی جامعه کارگری را تهدید می‌کند و باید در این زمینه پیگیری‌های لازمه به عمل آید هر چند در این دولت تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است که باز هم نیازمند پیگیری‌های مجدانه کار فرمایان، مسئولان و اهل قلم است.‌
محمد رمضانی، رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان رامسر نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر به جایگاه قشر کارگری اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایفا کردند، جامعه کارگری شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این مسئله نقش این قشر از جامعه را در تحکیم اقتدار و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی به خوبی نشان می‌دهد.
وی در ادامه افزود: علاوه بر آن کارگران همچون دیگر اقشار جامعه، مشارکت گسترده‌ای در اجرای برنامه‌های پاسداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی روز 22 بهمن دارند.
رمضانی بیان داشت: ستاد دهه فجر کمیته کارگری در قالب کمیته‌ای فرعی با همکاری واحدهای کارگری، کارفرمایان، اصناف، بازرگانی، شهرداری‌ها و همچنین دوایر دولتی که در بخش کارگری فعالیت بیشتری داشته‌اند کار خود را آغاز کرده و با برگزاری سه جلسه متوالی تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کرده‌اند که برگزاری این جشنواره یکی از این تصمیمات بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: با مشارکت این اعضا و با هدف برگزاری جشن انقلاب در 17 بهمن ماه که مزین است به نام انقلاب اسلامی و خود باوری این جشنواره برگزار شد که محوریت برنامه‌های آن گرامیداشت مقام شامخ کارگران و کارآفرینان عرصه کار و تلاش شهرستان رامسر بوده است.
امام جمعه رامسر از شهرداری‌ها، هتل‌های آزادی و کوثر، اردوگاه‌های چمران، هفتم تیر، میرزاکوچک خان و شهید رجایی، مجمع امور صنفی، اداره بازرگانی، شورای اسلامی کار واحدهای کارگری، شرکت تعاونی باغداران و مرکبات، شرکت تعاونی دامداران و همه افرادی که در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.‌
در این جشنواره از برادران موسی دلیری به عنوان کارگر نمونه، احمد سرایی به عنوان کارگر ایثارگر، محمد تقی پروانه به عنوان کارگر برادر شهیدان عقیل و ابوطالب پروانه و خانم سیده منصوره سیدی به عنوان زن کارگر سرپرست خانوار از همکاران هتل آپارتمان کوثر رامسر تقدیر شد.
‌انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد