رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

چهارمین جشن راهنمایان گردشگری در رامسر برگزار می شود

 

چهارمین جشن راهنمایان گردشگری در رامسر برگزار می شود

 
چهارمین جشن راهنمایان گردشگری در رامسر برگزار می شود
چهارمین جشن راهنمایان گردشگری به مناسبت چهلمین سال کنوانسیون رامسر و به منظور یادآوری لزوم حفظ محیط زیست و تنوع زیستی و مسئولیت راهنمایان از روز 30 بهمن تا دوم اسفند در شهر رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه که با تلاش و حمایت فرمانداری و شهرداری رامسر، انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری استان‌‌های مختلف، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کل و نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران برگزار می‌شود از فعالان محیط زیستی و تنوع زیستی در گروه‌های مولفان و خبرنگاران، راهنمایان گردشگری، محیط‌بانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر رشته‌های مرتبط تقدیر می شود.

در این برنامه که با حضور 400 نفر از راهنمایان کشور برگزار می شود راهنمایان با اجرای برنامه پیاده‌روی در جنگل، اهمیت طبیعت و حفظ آن را یادآور شده و خواسته خود مبنی بر ثبت "جنگل‌های هیرکانی" به عنوان میراث طبیعی جهانی را اعلام می‌کنند.

بنابراین گزارش، راهنمایان گردشگری شهرهای مختلف ایران چهار سال است هم‌زمان با راهنمایان کشورهای جهان گرد هم آمده و روز 21 فوریه مطابق با دوم اسفند ماه را به عنوان روز جهانی راهنمایان گردشگری گرامی می‌دارند. راهنمایان گردشگری کشور سال‌های قبل در شهرهای تهران، یزد و تبریز گرد هم آمده بودند.

سال جاری، مصادف با چهلمین سال "کنوانسیون رامسر" یا کنوانسیون حفظ تالاب‌ها نامیده شده است. 

خبرگزاری میراث فرهنگی- گردشگری- راهنمایان گردشگری شهرهای مختلف ایران 4 سال است هم‌زمان با راهنمایان دیگر کشورهای جهان گرد هم آمده و 21 فوریه مطابق با 2 اسفند، روز جهانی راهنمایان گردشگری را گرامی می‌دارند. این بار نیز هم‌چون سال‌های قبل که در شهرهای تهران، یزد و تبریز گرد هم آمدند، در شهر رامسر جمع خواهند شد تا ضمن گرامیداشت این مناسبت و حفظ هویت راهنما  و تعامل با یکدیگر به سایر اهداف خود نیز دست یابند.
 
لازم به یادآوری است سال جاری، مصادف با چهلمین سال "کنوانسیون رامسر" یا کنوانسیون حفظ تالاب‌ها است. از سوی دیگر شعار گردشگری حال حاضر، "تنوع زیستی و گردشگری" است بنابراین راهنمایان گردشگری کشور از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، خراسان رضوی، خوزستان، تهران، سمنان، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد با شعار "راهنمای گردشگری، تنوع زیستی، مسئولیت" گرد هم می‌آیند تا یادآور اهمیت محیط زیست و همچنین مسئولیت خویش در این زمینه باشند.
 
در این برنامه که با تلاش و حمایت فرمانداری و شهرداری رامسر، انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری استان‌‌های مختلف، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کل و نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران برگزار می‌شود از فعالان محیط زیستی و تنوع زیستی در گروه‌های مؤلفان و خبرنگاران، راهنمایان گردشگری، محیط‌بانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر رشته‌های مرتبط تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
در این برنامه همچنین راهنمایان گردشگری  با اجرای برنامه پیاده‌روی در جنگل، اهمیت طبیعت و حفظ آن را یادآور شده و خواسته خود مبنی بر ثبت "جنگل‌های هیرکانی" به عنوان میراث طبیعی جهانی را اعلام می‌کنند.
 
لازم به ذکر است برنامه گرامیداشت روز جهانی راهنمایان گردشگری از 30 بهمن تا 2 اسفند در شهر رامسر بوده و شامل برنامه‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی در جنگل و کارگروه‌های آموزشی خواهد بود و پایان‌بخش آن نیز همایشی است که روز دوشنبه دوم اسفند هم‌زمان با میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) ساعت 9:57 با حضور مهمانان ویژه و خبرنگاران و 350 راهنما از استان‌های کشور برگزار خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد