رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کلنگ پارکینگ طبقاتی رامسر به زمین زده می‌شود

 

همزمان با دهه فجر؛
کلنگ پارکینگ طبقاتی رامسر به زمین زده می‌شود
همزمان با دهه فجر؛
کلنگ پارکینگ طبقاتی رامسر به زمین زده می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی شهرداری رامسر گفت: کلنگ پارکینگ طبقاتی رامسر همزمان با دهه فجر به زمین زده می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، نخستین جلسه اطلاع‌رسانی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دهه فجر شهرداری رامسر برگزار شد.
مسئول روابط عمومی شهرداری رامسر گفت: در دهه فجر از خبرنگاران انتظار داریم برنامه‌های دهه فجر را انعکاس دهند.
رقیه پروانه در ادامه پروژه‌های دهه فجر شهرداری رامسر را بیان داشت و ادامه داد: در دهه فجر امسال افتتاح طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا را داریم که در حوزه شهری و به پیمانکاری شرکت ندا نسیم شمال به مدت پنج سال اجرا می‌شود.
وی امکانات این طرح را دو دستگاه وانت، سه دستگاه موتورسیکلت سه چرخ ویژه جمع‌آوری پسماند و سایت جمع‌آوری پسماند خشک دانست و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش حجم زباله، ارتقای سطح فرهنگ و آموزش عمومی در ارتباط با تولید و دفع مواد زائد جامد است که به دنبال آن ما شاهد ایجاد شغل، ترویج روحیه صرفه‌جویی و ... هستیم.
مسئول روابط عمومی شهرداری رامسر در ادامه کلنگ زنی پروژه احداث پارکینگ طبقاتی را از دیگر پروژه‌های شهرداری در دهه فجر دانست و تصریح کرد: این پروژه با اعتبار 21 میلیارد ریالی از منبع شهرداری در خیابان استاد مطهری احداث می‌شود که استارت کار از سال 89 است.
پروانه بیان داشت: مدت اجرای این پروژه 18 ماه است که در 10 طبقه و با ظرفیت 200 دستگاه دارای دو آسانسور ماشین‌بر و یک آسانسور نفر بر احداث می‌شود.
‌وی افتتاح چهار راه بسیج، دور برگردان بلوار شهید باهنر، ایستگاه دوم آتش‌نشانی، آسفالت، میدان فلسطین و جدول‌بندی خیابان شهید عباس مفرد را از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر عنوان کرد.
‌در ادامه این نشست که هدف آن ارائه گزارش پروژه‌های دهه فجر شهرداری بوده است جعفر خبازیان مدیر شهرسازی شهررداری رامسر طی سخنانی درباره بافت فرسوده شهر رامسر گفت: بافت فرسوده شهر قرار نیست توسط شهرداری اصلاح شود بلکه باید توسط مردم اصلاح شود و شهرداری تنها زمینه را برای این امر فراهم می‌کند.‌
جعفر خبازیان افزود: از 203 هکتار رامسر 16 لکه بافت فرسوده تلقی شده است که بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده است.
خبازیان در ادامه گفت: این بدان معنی نیست که ما بافت فرسوده بالایی داریم بلکه برای اینکه دولت برای بافت‌های فرسوده تسهیلات خوبی ارائه کرده است و به همین دلیل برای اینکه بتوانیم از این تسهیلات برای شهر ستفاده کنیم مکان‌هایی از شهر راکه کاملا فرسوده تلقی نمی‌شد نیز جزء آمار محسوب کردیم.
وی تصریح کرد: در سال اخیر چند ساختمان فرسوده در معابر اصلی شهر را تخریب کرده‌ایم که این خود بسیار در چهره شهر تاثیر داشته است و باقی کار مربوط به فرهنگ‌سازی است.
مسئول روابط عمومی شهرداری رامسر در ادامه درباره بحث رنگ آمیزی شهری گفت: ما توانستیم با رنگ‌آمیزی‌های شهری دیدگاه مردم را نسبت به رنگ عوض کنیم و نشان دهیم ساختمانی که بافت فرسوده بوده با رنگ دیگر مخروبه و مزاحم تلقی نمی‌شود.
وی افزود: 70 درصد پروانه‌هایی که صادر می‌شود مربوط به مسکن مهر و بافت فرسوده است و به همین دلیل 40 تا 50 درصد افزایش صدور پروانه نیز داشته‌ایم.
‌مدیر خدمات شهری شهرداری رامسر نیز درباره فضای سبز گزارش داد و گفت: دیدگاه شهرداری به فضای سبز و احداث پارک‌های محله‌ای ویژه است و در این زمینه کارگاه‌های آموزشی فراوانی نیز برگزار شد.‌
مصطفی گلجاری اعزام کارشناسان به شهرها و کشورهایی که در زمینه فضای سبز موفقیت‌های چشمگیر داشته‌اند را از مهم‌ترین اقدام‌های این بخش دانست و بیان داشت: در این مدت دو سال به وسعت پارک‌ها، 5 هزارمتر مربع و به وسعت فضای سبز یک هکتار افزوده شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری رامسر طی سخنانی گفت: برای 9 نقطه از شهر رامسر طرح‌های اصلاح هندسی آماده شده که پنج نقطه اجرا شد.
علی کریم نیا گفت: این اصلاح‌ها به منظور روان‌سازی ترافیک و ایجاد نظم در میدان سربازان گمنام، میدان بسیج، سه راه فلسطین، خلیج فارس و میدان شهید رجایی ایجاد شده است.
‌وی در ادامه سخنان خود افزود: میدان بسیج که در ضلع شرقی رامسر قرار دارد میدان استانداردی نبوده و سبب ایجاد ترافیک شدید معضلات ترافیکی می‌شد که با اصلاح این میدان و تبدیل آن به چهار راه و نصب چراغ راهنما تاحدودی این مشکل برطرف شد.
انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد