رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برنامه های سفر رئیس جمهوری به استان مازندران از زبان استاندار

 

اعلام برنامه های سفر رئیس جمهوری به استان مازندران از زبان استاندار

استاندار مازندران‌ خبر داد؛
احداث آزاد‌راه ساحلى و تسریع آزاد‌راه تهران‌-شمال در دستورکار سفر هیئت دولت

خبرگزاری فارس: ‌طاهایی گفت: خبر احداث جاده ساحلی در سفر سوم دولت به استان مازندران اعلام می‌شود که فاز نخست آن از رامسر تا چالوس در دستور کار قرار خواهد گرفت و امتداد آن تا گرگان خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران در آستانه سفر سوم هیئت وزیران به این استان با اشاره به دستاوردهای دو سفر استانی دولت به استان مازندران اظهار داشت: خوشبختانه یکی از رویکردهای ابتکاری رئیس جمهور در عرصه مدیریت اجرایی کشور، سفرهای استانی بود که برگرفته از رهنمودهای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور سفر می‌کنند و در آن سفرها علاوه بر مسائل فرهنگی و معیشتی جامعه، توسعه زیرساخت‌ها و رفاه و اشتغال به طور ویژه تأکید می‌کنند و رئیس جمهور با الهام از سیره نورانی امام(ره) و با استفاده از رهنمودها و نقطه نظرات مقام معظم رهبری، موضوع سفرهای استانی را در دستور کار دولت نهم و دهم قرار داد.

‌‌استاندار مازندران در ادامه گفت: رئیس جمهور تأکید دارند که کلان مسائل کشور در پایتخت تعیین می‌شود و جلسات دولت باید در استان‌ها نیز تشکیل شود و با نگاه به آمایش سرزمینی در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله، استان‌ها باید از یک رشد و توسعه متوازن برخوردار شوند؛ بر این مبنا در دو سفر به استان مازندران به چند نکته توجه ویژه کرد.

* احداث پالایشگاه در مازندران مصوب شده است

طاهایی تصریح کرد: استان مازندران به بهانه طرح زراعت افزون بر 20 سال از قافله صنایع و کشاورزی کم‌بهره مانده بود. دولت با رعایت ملاحظات زیست محیطی توجه به صنعت را در دستور کار قرار داد. کارخانه ایران خودرو با محوریت تولید خودروی ملی سمند سریر در شهرستان بابل احداث شد. همچنین با توجه به اینکه کریدر شمال و جنوب در استان مازندران قرار دارد، احداث پالایشگاه در مازندران مصوب شده است که امیدواریم در سفر سوم استانی دولت آماده احداث شود که برای شروع عملیات اجرایی این طرح سرمایه‌گذار خارجی و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: استان مازندران از قابلیت ویژه معدن زغال‌سنگ برخوردار است. رئیس‌جمهور مقرر کرد کارخانه کک ‌سازی در شهرستان سوادکوه احداث شود، اما موانع زیست محیطی پیش‌روی این پروژه قرار گرفت که مراحل رفع مشکل و موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم با حضور محمدی‌زاده‌ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و اعلان موافقت این سازمان این پروژه عملیاتی شود.

استاندار مازندران خاطر‌نشان کرد: توجه به آب‌های سطحی استان مازندران، روان‌آب‌ها و نزولات آسمانی یکی از مواردی است که باید به آن پرداخت. در دو سفر استانی دولت موضوح احداث سد و مهار آب‌های سطحی در دستور کار ویژه قرار گرفت. تقاضا کردیم در قالب اهدای تسهیلات بانکی به شورای اسلامی شهر و روستا آب‌‌بندان را ساماندهی کنیم. 5 سد بزرگ و پروژه مهارآب در دست اقدام و پیگیری است که اعتبار پروژه مهار آب 17 هزار میلیارد ریال مصوب شده است.

طاهایی اضافه کرد: احداث سد و ایجاد کانال آب انحراف دهنده آب به سمت رودخانه و مزارع یکی از طرح‌های سفر استانی است. در سفر سوم تقاضای تقویت این پروژه‌ها را داریم.

* ارتقای ظرفیت مراکز آموزش‌عالی دولتی استان

وی به ارتقای ظرفیت مراکز آموزش‌عالی دولتی استان اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای ظرفیت مراکز آموزش‌عالی دولتی استان، دانشکده علوم کشاورزی به دانشگاه ارتقا پیدا کرد و دانشکده فنی نوشیروانی بابل به دانشگاه صنعتی نوشیروانی ارتقا یافت.

استاندار مازندران گفت: تقویت مراکز آموزش‌عالی دولتی موجب شد در طرح‌های صنعت نانو نیز ابتکارات و دستاوردهایی داشته باشیم که در سفر سوم خواستار توجه دولت بروی این پروژه هستیم.

* دستاورد سفر اول و دوم؛ توسعه عمران روستایی و زیرساخت روستاها

وی توسعه عمران روستایی و زیرساخت روستاها را از دستاوردهای مهم سفر اول و دوم هیئت دولت به استان مازندران ذکر کرد و اظهار داشت: استان مازندران از نظر برخورداری از نعمت گاز از شاخص‌ متوسط کشور از بالاتر است. متأسفانه پیش از این به بهانه استفاده از سوخت فسیلی جنگل‌ها در خطر بودند که با اجرای این طرح‌ها برای حفظ جنگل کار حیاتی صورت گرفت.

استاندار مازندران خاطر‌نشان کرد: 2 هزار و 400 کیلومتر قبل از دولت نهم و دهم راه‌های روستایی آسفالت شده بود اما در دولت نهم و دهم از 1400 کیلومتر راه روستایی فراتر رفت که رویکرد و جهت‌گیری دولت درجهت کاستن از این مشکلات و ارتقای سطح رفاه است.

طاهایی نوسازی مدارس فرسوده، پروژه مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده در این استان را از طرح‌های خوب دولت برای ارتقای سطح معیشتی و رفاهی عنوان کرد.

وی افزود: مسکن مهر به کسانی که خودشان زمین تهیه کردند، فرصت داد تا از تسهیلات مسکن مهر برخوردار شوند. این استان توانست رتبه اول فعالیت در زمینه مسکن‌های ملکی را در کشور طبق آمار وزارت مسکن به‌دست آورد. تاکنون 20 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر ملکی از تسهیلات برخوردار شده‌اند.

* طرح توسعه زیر ساخت فرودگاه‌های استان مازندران

استاندار مازندران به طرح توسعه زیر‌ساخت فرودگاه‌های این استان اشاره کرد و گفت: توسعه ترمینال و فرودگاه ساری، تجهیز باند فرودگاه، ‌توسعه و تجهیز فرودگاه رامسر در دستور کار سفر سوم دولت قرار خواهد گرفت که با تخصیص 400 میلیارد ریال بودجه موضوع توسعه فرودگاه در دستور کار است. امیدواریم تا 5/1 سال آینده با ایجاد ترمینال و باند مناسب این دو فرودگاه به فرودگاه بین‌المللی تبدیل شوند. همچنین جز موارد پیشنهادی توسعه و تجهیز فرودگاه نوشهر را نیز در برنامه داریم.

* احداث آزاد‌راه ساحلی در دستور کار

طاهایی به آزاد‌راه ساحلی اشاره کرد و گفت: آزاد‌راه ساحلی هم در شمار مصوب دور اول و دوم سفر استانی بود که بخشی از مطالعات آن به پایان رسیده است و احداث جاده ساحلی در طبقه دوم در سفر سوم اعلام می‌شود. فاز نخست از رامسر تا چالوس در دستور کار قرار خواهد گرفت و امتداد آن تا گرگان خواهد بود.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به اراضی و تملک را در اجرایی شدن این طرح داریم که با مشاوره‌های دولت، موضوع جاده را در برخی از مقاطع از طریق عبور از دریا و احداث پل بزرگ به عنوان طبقه دوم روی جاده فعلی انجام می‌دهیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: رئیس جمهور موافقت کرد‌ مجتمع خودرو‌سازی سایپا در شهرستان ساری احداث شود و امیدواریم در این سفر کلنگ احداث آن زده شود.

* تسریع آزادراه تهران - شمال

طاهایی به آزاد‌راه تهران - شمال اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر سوم دولت توجه به مدل مالی جدید برای تسریع در پروژه آزادراه تهران - شمال ارائه می‌شود. این آزادراه با مشارکت وزارت راه و بنیاد مستضعفان شروع شد که در مدل مالی موفق نبود. در سفر سوم استانی دولت مدل مالی جدید پیشنهاد می‌شود تا سرعت عملیاتی کردن این پروژه تشدید شود.

* ایجاد نیروگاه تولید برق از طریق زباله

وی به بحث مدیریت پسماند زباله در این استان اشاره کرد و افزود: استان مازندران بیش از 4 برابر جمعیت کشور در طول سال مسافر را به عنوان مهمان می‌پذیرد که به دنبال این سفرها پسماند زباله زیاد است که معضلات استان را در مدیریت پسماند تشدید کرده است که پیشنهاد خواهیم کرد در سفر سوم دولت ایجاد نیروگاه تولید برق از طریق زباله با مشارکت دولت یا کمک بخش خصوصی در دستور کار قرار بگیرد. تفاهمات اولیه با یک شرکت خارجی(چینی) انجام شده با یک شرکت ‌روسی هم مذاکراتی انجام شده است تا تصمیم جدی برای مدیریت پسماند بگیریم.

استاندار مازندران در ادامه یادآورشد: مازندران یکی از محوری‌ترین قطب‌های کشاورزی در کشور است و پتانسیل شالیزار استان می‌تواند با کمک استان گیلان برنج مورد نیاز کشور را در قالب طرح جامع مکانیزاسیون برنج تأمین کند که طرح خودکفایی تولید برنج طی 5 سال شدنی است و لازم است دولت توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد.

طاهایی تأکید کرد: سفرهای استانی دولت مدیران استان‌ها را پویاتر و فعال‌تر و امکان حسابرسی را تسهیل می‌کند.

استاندار مازندران در پایان اظهار داشت: استان مازندران در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشته است و این استان در سرنوشت جنگ به نفع ایران بسیار موثر بود. در این راستا احداث پارک موزه دفاع مقدس در شمار محور برنامه‌های فرهنگی سفر سوم دولت قرار دارد.
انتهای پیام/م

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 23:55 http://tooalachigh.blogfa.com

موفق باشید همکاران عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد