رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خون مراکز درمانی مازندران از بین می‌رود

 

خون مراکز درمانی مازندران از بین می‌رود

به علت نداشتن یخچال‌ استاندارد؛
خون مراکز درمانی مازندران از بین می‌رود

خبرگزاری فارس: دبیر کل مؤسسه جوانان تالاسمی مازندران گفت: خونی که به مراکز درمانی در مازندران انتقال می‌یابد به علت نداشتن یخچال‌های استاندار از بین می‌رود، یا در مراکز دپو می‌شود و از نرم تعیین شده 12روز می‌گذرد که قابل استفاده نیست.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، میثم رمضانی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت بیماران تالاسمی در ساری اظهار داشت: 2 هزار و800بیمار تالاسمی در مازندران شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: مازندران بیشترین سهم بیماران تالاسمی را در کشور داراست و 47مورد تولد بیمار تالاسمی در پنج سال گذشته در استان ثبت شد.
رمضانی ادامه داد: در پنج سال گذشته 320نفر از بیماران تالاسمی در سطح استان فوت کردند که 47 درصد به خاطر عارضه ناشی از تالاسمی بود.
وی 96درصد عارضه قلبی بیماران تالاسمی را ناشی از تجمع آهن دربافت قلب عنوان کرد و افزود: متوسط سن فوتی بیماران تلاسمی در پنج سال گذشته 25 تا 32 سال بود.
دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی مازندران خواستار فرهنگ سازی مناسب برای افراد جامعه در مواجه با بیماران تالاسمی شد و خاطرنشان کرد: در بین افراد تالاسمی کسانی هستند که ازدواج کردند و زندگی خوبی دارند ولی عمده نگاه جامعه نسبت به بیماران تالاسمی مناسب نیست.
وی با اشاره به آمار بالای بیماران تالاسمی در مازندران یادآور شد: عمده تحقیقات کلان کشور برای بیماران تالاسمی در مازندران انجام می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی مناسب آمار بیماران تالاسمی دراستان کاهش یابد.
وی تعداد دندانپزشکی‌های موجود در سطح استان را که به بیماران تالاسمی خدمات می‌دهند را ناکافی عنوان کرد و افزود: دو مرکز داندانپزشکی در ساری و بابل داریم که جوابگوی تعداد زیاد بیماران نیست و در غرب استان مرکزی برای ارائه خدمات داندانپزشکی وجود ندارد.
رمضانی تاکید کرد: تزریق خون در بیماری تالاسمی یک امر حیاتی است ولی خونی که به مراکز درمانی در مازندران انتقال می‌یابد به علت نداشتن یخچال‌های استاندار از بین می‌رود و یا در مراکز دپو می‌شود و از نرم تعیین شده 12روز می‌گذرد که قابل استفاده نیست.
وی خواستار تشکیل پرونده پزشکی بیماران تالاسمی در سطح بیمارستان‌های استان شد و تصریح کرد: در اکثر مراکز درمانی پرونده مالی ثبت می‌شود.
رمضانی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اینکه بیماران تالاسمی درصورتی که دچار هپاتیت شوند می‌توانند از مرکز درمانی خسارت دریافت کنند، یادآور شد: به علت عدم وجود پرونده پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز این امر در استان غیرممکن شد.
وی با با بیان اینکه خدمات دهی در بیمارستان‌های نور تنکابن، امام سجاد رامسر و بهشهر برای بیماران تالاسمی نامناسب است، افزود: ما از مسئولان بیمارستان‌ها توقع ارائه خدمات پزشکی مناسب داریم و اکثر وسایل مورد نیاز بیماران توسط انجمن خیرین تهیه می‌شود.
دبیرکل مؤسسه جوانان تالاسمی مازندران خواستار نگاه ویژه مسئولان در بحث استخدام بیماران تالاسمی در مراکز و نهادها شد و بیان داشت: بیماری تالاسمی که در گزینش کتبی رتبه خوبی آورده است در مصاحبه با نگاه ویژه مساعت شود.
وی با بیان اینکه 12درصد از مردم مازندران ناقل بیماری تالاسمی هستند، افزود: در برنامه کاری انجمن بیماران تالاسمی دوره پیشگیری از بیماری در آموزش و پرورش برگزار می‌شود که نیاز به همکاری آموزش و پرورش است.
رمضانی با اشاره به تعداد بیماری تالاسمی در بین روستاییان افزود: اولویت برنامه کاری این انجمن برگزاری آموزش در مقطع دبیرستان در روستاهای بهشهر، نکا و جویبار است.
دبیر کل مؤسسه جوانان تالاسمی مازندران با اشاره به کمیته تشکیل شده در دانشگاه آزاد مبنی بر اختصاص تخفیف ویژه به دانشجویان تالاسمی افزود: دانشگاه آزاد نه تنها تخفیفی برای این گروه از بیماران اختصاص نداد بلکه از ورود دانشجویان تالاسمی پذیرفته شده در رشته گیاه‌پزشکی خودداری کرد در صورتی که تحصیل این دانشجویان در این رشته منع قانونی ندارد.
وی در پایان خواستار نگاه ویژه مسئولان مسکن و شهرسازی به بیمارن تالاسمی برای تأمین مسکن در سطح استان شد.
انتهای پیام/خ20/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد