رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اردوی «نخبگان صدرا»در اردوگاه «میرزا کوچک‌خان» شهرستان رامسر

 

اردوی «نخبگان صدرا»در اردوگاه «میرزا کوچک‌خان» شهرستان رامسر

اخبار آموزش و پرورش/
تمام دختران دبیرستانی تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: تمام دختران دبیرستانی و 60 درصد دختران مقطع راهنمایی در سال‌جاری تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار می‌گیرند.


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با توجه به مشکل سوء تغذیه در کشور و کم‌خونی دانش‌آموزان دختر در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه، در طرح آهن‌یاری به این دانش‌آموزان قرص آهن داده می‌شود.

این دفتر همچنین اعلام کرد: در برنامه مدارس مروج سلامت 400 مدرسه در مناطق شهری و 300 مدرسه در مناطق روستایی تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند که جمعاً 700 مدرسه در 31 استان کشور را شامل می‌شود.

در گزارش دفتر سلامت آموزش و پرورش آمده است: بیش از یک میلیون دانش‌آموز کلاس اولی در بدو ورود به دبستان، شناسنامه سلامت دریافت کرده‌اند.

* نخستین اردوی دانش‌آموزی «نخبگان صدرا» برگزار می‌شود

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی سازمان مدارس معارف اسلامی، نخستین اردوی «نخبگان صدرا» با شرکت بیش از 700 دانش‌آموز ممتاز دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی «صدرا» سراسر کشور به همت سازمان مدارس معارف اسلامی برگزار می‌شود.

این اردو با هدف شناسایی و تقدیر از دانش‌آموزان منتخب علمی و فرهنگی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی کشور همچنین تبیین و نهادینه‌سازی مبانی اصلی تربیتی و آموزشی از قبیل معارف اهل ‌بیت (ع)، اخلاق اسلامی و ولایت فقیه برگزار می‌شود.

این برنامه از 14 تا 16 مهرماه ویژه خواهران و 21 تا 23 مهرماه ویژه برادران در اردوگاه «میرزا کوچک‌خان» شهرستان رامسر برگزار خواهد شد.

در سال تحصیلی گذشته 64 دبیرستان علوم و معارف اسلامی «صدرا» در سراسر کشور فعال بوده است که این تعداد در سال تحصیلی جدید به 82 دبیرستان افزایش یافته است.

* جشن انتشار دویست و پنجاهمین شماره مجله «رشد معلم» برگزار می‌شود

جشن انتشار دویست و پنجاهمین شماره مجله «رشد معلم» با هدف تجلیل از پدیدآورندگان این نشریه، 24 مهر از سوی دفتر انتشارات کمک آموزشی، وابسته به وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی و ستاد خبری دفتر انتشارات کمک آموزشی، این جشن 24 مهر امسال در سالن «غدیر» مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور مدیران مسئول، سردبیران، مدیران داخلی و چهره‌های تأثیر‌گذار پیشین و فعلی این مجله برگزار خواهد شد.

این مجله که در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با عنوان «پیک معلم» منتشر می‌شده است، پس از پیروزی انقلاب و در زمان ریاست «غلامعلی حدادعادل» بر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با چند سال وقفه و با عنوان جدید «رشد معلم» منتشر شد.

دفتر انتشارات کمک آموزشی دویست‌ و پنجاهمین شماره از مجله «رشد معلم» را به صورت ویژه چاپ کرده است که شامل 114 صفحه می‌شود؛ همچنین در حاشیه صفحات این شماره از مجله رشد معلم، صد معلم برجسته معرفی و از آنان تقدیر شده است.

در ویژه‌نامه دویست و پنجاهمین شماره از این مجله، گزارشی از روند انتشار مجله طی 28 سال گذشته ارائه شده و از سردبیران پیشین نیز مقالاتی به چاپ رسیده است.

* 900 پایگاه قرآنی در شهرستان‌های استان تهران فعالیت می‌کنند

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید علی یزدیخواه در حاشیه اختتامیه هجدهمین دوره درس‌های قرآنی که در تالار شیخ صدوق در شهرری برگزار شد، گفت: از بین 600 هزار دانش‌آموز در مناطق 27 گانه آموزش و پرورش، نزدیک به 100 هزار نفر در درس‌هایی از قرآن شرکت کردند که امیدواریم در سال‌های آینده این تعداد به 300 هزار نفر برسد.

یزدیخواه با بیان اینکه در 5 سال اخیر آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، گام‌های مؤثری برداشته است، بیان کرد: یکی از شرایط مهم برای پذیرش افراد در شغل شریف و مقدس معلمی، آشنایی کامل افراد با قرآن کریم است و آشنایی با قرآن از موارد مصاحبه با معلمان جدید الاستخدام است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به تعداد پایگاه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: 900 پایگاه قرآنی در شهرستان‌های استان تهران فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد