رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خریداری بیش از هزار تن برگ سبز چای از چایکاران رامسری

 

خریداری بیش از هزار تن برگ سبز چای از چایکاران رامسری

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛
خریداری بیش از هزار تن برگ سبز چای از چایکاران مازنی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره چای رامسر گفت: تاکنون بالغ بر یک‌هزار و 96 تن توسط سه کارخانه فعال چای در رامسر از چایکاران مازندران خریداری شده که از این مقدار 454 تن درجه یک و 642 تن درجه دو است.


اردلان بالابندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: چای به‌عنوان یک نوشیدنی جایگاه مهمی را در سطح دنیا به ‌ویژه ایران در خانواده‌ها داراست، به همین منظور چای با سه برداشت، چین بهاره، تابستانه و پاییزه یکی از محصولات مهم جهان و ایران به‌شمار می‌آید.
وی اظهار داشت: خرید تضمینی برگ سبز چای بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از طریق سازمان چای از 10 اردیبهشت ماه شروع و تا 30 مهرماه ادامه دارد و برگ سبز چای درجه یک به قیمت 540 تومان و درجه دو به قیمت 290 تومان از چایکاران خریداری می‌شود.
بالابندیان ادامه داد: با توجه به اینکه خرید چای بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان چای به‌صورت تخصصی انجام می‌پذیرد با نظارت دقیق ناظرین خبره و آموزش دیده، استاندارد خرید برگ سبز چای رعایت شده به همین دلیل سطح کیفی چای بسیار افزایش یافته است.
سرپرست اداره چای شهرستان رامسر روند رشد کیفی چای را در سال 89 بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از چایکاران هر ساله پس از پایان هر چین چای هنگام استراحت گیاه به منظور اصلاح و نوسازی باغات و کیفی سازی برگ سبز چای و افزایش بوته تسهیلات بانکی مدت‌ دار با بهره کم از سوی دولت به چایکاران در قالب عملیات به زراعی که شامل انواع حرس‌ها و تغذیه و نگهداری باغات است اعطاء می‌شود.
وی تصریح کرد: تاکنون مطالبات بهای برگ سبز چای به چایکاران به مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شده و بقیه از سوی سازمان پیگیری و به‌زودی به چایکاران پرداخت می‌شود .
وی با تأکید بر اینکه چای داخله (ایرانی) محصولی سالم و ارگانیک است و هیچ‌گونه سموم شیمیایی برای دفع آفات در آن استفاده نمی‌شود، گفت: مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض از طریق رهاسازی کفشدوزک‌های شکاری در مناطق آلوده به شپشک آردآلود، چای به ‌صورت رایگان انجام می‌شود.
سرپرست اداره چای رامسر بیان داشت: نیاز کشور ایران به چای بالغ بر 110 هزار تن بوده که از این مقدار 35 الی 40 درصد از طریق چای داخلی و بقیه نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.
وی سهم مازندران را در تأمین نیاز چای کشور 11 درصد اعلام کرد و گفت: به منظور انگیزه بیشتر کشاورزان هر ساله از طریق سازمان چای ضمن هدایت و حمایت چایکاران به صندوق بیمه، کشاورزی باغات چایکاران زیر پوشش بیمه قرار گرفته و غرامت ناشی از سرمازدگی یا خشکسالی از این طریق به آنان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/خ10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد