رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نظر سلیمی نمین در باره مشایی و بقایی

 

نظر سلیمی نمین در باره مشایی و بقایی

سلیمی‌نمین و بازی‌خوردن مشایی و بقایی

فرارو- مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران کشف کیف شاه مخلوع در نیاوران را یک خودنمایی کاذب از سوی میراث فرهنگی و بازی با مدیریت آن دانست.
عباس سلیمی نمین در گفتگوی با خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از مباحث مطرح شده پیرامون کشف اسناد تازه در کیف شاه مخلوع اظهار داشت:«متأسفانه در سال‌های اخیر یک‌سری عناصر نامناسب در جایگاه‌ها و مدیریت‌های حساس قرار گرفته‌اند و گاهی اوقات موضوعاتی مطرح می‌شود که برای ما جای تأمل دارد».
وی تصریح کرد: «این چنین بحث‌هایی تنها یک نوع خودنمایی کاذب است و نشان می‌دهد که یک کارشناس می‌تواند رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازی دهد چون می‌داند ایشان سواد تاریخی ندارد و به سهولت آن کارشناس برای اینکه خودش را محبوب کند و نزد یک مدیر کم اطلاع خود را جلوه‌گر کند این بحث‌ها را مطرح می‌کند ولی این موضوعات موجب وهن جامعه می‌شود».
وی با یادآوری پیشینه طرح مطالبات ایران درباره جنگ اول و دوم جهانی و اینکه این موضوع در دولت‌های گذشته نیز پیگیری می‌شده، اظهار داشت:« این مطالبات در دولت‌های بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شده است، خود این دولت‌ها خواستار خسارت و غرامت از انگلیس بوده‌اند که به طور نمونه می‌توان به اسنادی که در کتاب «در آیینه عبرت» اثر سیف‌پور فاطمی به آنها تأکید شده، اشاره کرد».
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، ادامه داد: «جامعه ما دارای توانمندی فکری و اندوخته‌های ذهنی است، دارای اطلاعات تاریخی و مستند است. آیا واقعا اسناد جنگ جهانی دوم باید از صندوق عقب یک ماشین بیرون بیاید؟ اصلاً مگر امکان دارد 30 سال بررسی انجام نشده باشد؛ مگر می‌شود اسناد به این مهمی در پشت یک ماشین نگهداری شده باشد. فکر می‌کنند افکار عمومی این قدر سطحی است که با این چیزها بازی بخورد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از مدیریت سازمان میراث فرهنگی افزود:«از زمانی که آقای مشایی در رأس سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت تأسف بسیار خوردم و بعد از آن متأسف‌تر شدم که فرد کم اطلاع‌تری چون آقای بقایی در رأس این سازمان قرار گرفت که می‌تواند به سهولت بازی بخورد».
سلیمی نمین، افزود: «سازمان میراث فرهنگی کادر کارشناسی بسیار زیرک، زرنگ و کارکشته‌ای دارد که به سهولت مدیری را که می‌فهمند اطلاعی از مسائل تاریخی ندارد بازی می‌دهند، در واقع می‌شود گفت این کارشناسان هستند که سازمان میراث فرهنگی را اداره می‌کنند».

کد خبر:  2996
فرستنده: mashanews.com admin
گروه: اخبار مهم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد