رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مدیرکل تعاون مازندران در رامسر: تعاونی‌های عام وارد بورس شدند

 

مدیرکل تعاون مازندران در رامسر:
تعاونی‌های عام وارد بورس شدند
مدیرکل تعاون مازندران خبر داد:
تعاونی‌های عام وارد بورس شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون مازندران بر اساس اصل 4 تعاونی‌های عام می‌توانند وارد بورس شده و مردم از آنها سهام خریداری کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، اسماعیل نیلچیان ظهر امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های شهرستان رامسر از افتتاح 45 طرح تعاونی همزمان با هفته تعاون در استان خبر داد.
نیلچیان با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در هفته تعاون اظهار داشت: این تعداد تعاونی 306 شغل جدید را در استان فراهم کرد.
وی با اشاره به مشکل بیکاری استان اظهار داشت: در سفر دور دوم ریاست جمهوری بالغ بر 8 هزار و 500 نامه برای اشتغال داشته‌ایم که با دسته‌بندی انجام شده مشخص شد بالغ بر 80 درصد این افراد متقاضی کار در دستگاه‌های دولتی هستند.
نیلچیان ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی در زمینه تعاون را افزایش دهیم و جوانان را به سمت تشکیل تعاونی‌ها سوق دهیم.
وی خاطرنشان کرد: کارجویان ما به دلیل اینکه در محیط کار قرار نگرفته‌اند و توانمندسازی نشده‌اند از ریسک کردن می‌ترسند و این وظیفه ماست که آنان را توانمند کنیم.
مدیرکل تعاون مازندران خاطرنشان کرد: جوان باید کار گروهی را یاد بگیرد و تعاون و همکاری داشته باشد.
وی در ادامه سخنان خود از نبود بانک طرح‌ها و ایده‌ها سخن گفت و افزود: باید تلاش کنیم بانکی از طرح‌ها و ایده‌های شهرستانی و استانی را برای جوانان جویای کار ایجاد کرده و در این راه می‌توانیم از اندیشمندان و خلاقان استفاده کرده و حتی اگر شد طرح‌ها و ایده‌های ناب را بخریم.
نیلچیان تصریح کرد: خانواده تعاون خانواده بزرگی است که در دولت نهم و دهم به آن توجه ویژه شده است .
وی بیان داشت: جوانان ما به تعاونی‌ها گرایش پیدا کرده‌اند و در حال حاضر ما در استان مازندران بیش از 4 هزار و 600 تعاونی فعال داریم که بالغ بر 58 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند.
نیلچیان افزود: در سال گذشته تفاهمنامه‌ای با صندوق مهرامام رضا(ع) بسته‌ایم که هر تعاونی که علم و کار را در کنار هم قرار دهد تا سقف 100 میلیون تومان به آنها وام می‌دهیم ولی با آن حال مراجعه کننده‌ای با این ویژگی نداریم و این بدان دلیل است که در این زمینه فرهنگ سازی نشده است و باید تلاش کنیم این امور اصلاح شود و توازنی بین کار و خروجی‌های دانشگاه‌های ما ایجاد شود.
وی در ادامه به بانک تعاون اشاره کرد و گفت: این بانک در راستای حمایت از تعاونی‌ها گام برمی‌دارد و الزام دارد که 70 درصد از منابع خود را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد.
مدیرکل تعاون مازندران از دیگر برنامه‌های دولت برای تعاونی‌ها را دخیل بودن در بورس دانست و گفت: تاکنون تعاونی‌ها حق دخالت در بورس را نداشته‌اند ولی اکنون بر اساس اصل 44 تعاونی‌های عام می‌توانند وارد بورس شده و مردم از آنها سهام خریداری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد