رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بهداشت رامسر:کمبود آهن و ید از مشکلات مهم بهداشتی در جهان است

 

معاون شبکه بهداشت رامسر:
کمبود آهن و ید یکی از مشکلات مهم بهداشتی در جهان است
معاون شبکه بهداشت رامسر:
کمبود آهن و ید یکی از مشکلات مهم بهداشتی در جهان است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: کمبود آهن و ید یکی از مشکلات مهم بهداشتی در جهان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سیده رزا پورسید بعد از ظهر امروز در نشست آموزشی بسیجیان شهرستان رامسر ریزمغذی‌ها را بخش مهمی از سلامت انسان‌ها دانست و افزود: کمبود ریزمغذی‌ها یکی از عوامل مهم برخی از بیماری‌ها است.
وی اظهار داشت: آهن و ید از ریز‌مغذی‌های مهمی‌ هستند که کمبود آنها یکی از مشکلات مهم بهداشتی در جهان است، آهن برای ساخته شدن گلبول‌های قرمز خون لازم است.
پورسید خاطرنشان کرد: اگر آهن کافی برای ساختن سلول‌های خونی در اختیار بدن نباشد، بدن در ابتدا از ذخایر آهن خود استفاده می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این کمبود آهن ادامه پیدا کند، سرانجام بدن به نقطه‌ای می‌رسد که دیگر ذخیره آهنی برایش باقی نمی‌ماند که در نتیجه خونسازی با مشکل مواجه شده و فرد دچار کم خونی فقر آهن می‌شود.
پورسید کم خونی فقر آهن را یکی از معظلات شایع به ویژه در خانم‌ها عنوان کرد و گفت: شیر خواران، کودکان زیر شش سال، نوجوانان به ویژه دختران نوجوان، زنان سنین باروری و زنان باردار از مهم‌ترین اقشار آسیب‌پذیر در این زمینه‌ هستند.
وی به علایم و نشانه‌های کم‌خونی فقر آهن اشاره کرد و بیان داشت: بی‌حالی، خستگی، رنگ پریدگی مخاط پلک پایین و زبان، گزگز کف دست و پا و بی‌اشتهایی از بارزترین نشانه‌های این نوع کم خونی است.
معاون بهداشتی شبکه تغذیه مناسب حاوی آهن و دریافت قرص‌های فروس سولفات را از راه‌های پیشگیری و درمان این معظل اعلام کرد.
وی در ادامه این نشست آموزشی ریز مغذی‌های دیگر از قبیل ید، روی، کلسیم، ویتامین A و... را معرفی کرد و راهکارهای مناسب جلوگیری از کمبود آنها را ارائه کرد.
انتهای پیام/صا30/ب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد