رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

همایش بزرگ پیاده‌روی در کتالم و سادات شهر شهرستان رامسر

 

همایش بزرگ پیاده‌روی در کتالم و سادات شهر شهرستان رامسر

شهردار کتالم و ساداتشهر مازندران خبر داد:
برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در نخستین جمعه بعد از ماه رمضان

خبرگزاری فارس: شهردار کتالم و ساداتشهر مازندران از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در نخستین جمعه بعد از ماه رمضان خبر داد‌.


احمد توانا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: اهمیت ورزش‌های همگانی غیرقابل انکار است و باید تلاش کنیم این‌گونه ورزش‌ها را در جامعه افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه ساکن بودن، افزایش نیافتن سوخت و ساز در بدن و خوابیدن بیش از حد، خطر جدی برای انسان‌ها است، اظهار داشت: برای حل این مشکلات باید حرکت کرد تا زندگی سالم و بانشاطی داشت.
توانا در ادامه‌ پیاده‌روی را یکی از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها برای سلامتی خانواده‌ها و افراد جامعه دانست و ادامه داد: بر اساس توصیه‌های پزشکان، پیاده‌روی یکی از بهترین راه‌های مبارزه با سرطان، پوکی استخوان، دیابت و بیماری‌های قلبی است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی به صورت هر شش ماه یک بار کردیم که نخستین همایش آن در نخستین جمعه بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود.
ابراهیم ناظریان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر نیز در گفت‌وگو با فارس با توجه به اینکه چاقی مهم‌ترین معضل بهداشتی استان مازندران است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا مردم را به سمت تحرک و ورزش سوق داده و از وضعیت توده بدنی آنان بکاهیم.
وی افزود: در این همایش بزرگ پیاده‌روی که با حمایت ویژه شهردار و شورای شهر کتالم و ساداتشهر برگزار می‌شود هدف ما علاوه بر پیاده‌روی بررسی فشارخون، قد و وزن افراد و همچنین محاسبه BMI افراد است.
ناظریان بیان داشت: برای رسیدن به این هدف باید مردم را به سمت ورزش سوق دهیم.
وی یکی از راهکارهای رسیدن به این مهم را بالا بردن شناخت ورزشی مردم از نگاه علمی و اعتقادی دانست و افزود: برای بالا بردن شناخت مردم، وسایل ارتباط جمعی و گروه‌های مختلف اجتماعی باید بر اساس یک تفکر سازمانی در زمینه ورزش همگانی فرهنگ‌سازی کنند.
وی تصریح کرد: وقتی اطلاعات ورزشی مردم افزایش یابد، شناخت آنان تغییر خواهد یافت و این تغییر باعث تحول نگرش ورزشی آنان از نظر علمی و اعتقادی می‌شود و در نهایت باعث تغییر سبک زندگی حرکتی آنان خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد