رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

14 و 17 بهمن؛همایش ریشه‌کنی بیماری‌های فلج اطفال و سرخک در رامسر

14 و 17 بهمن؛ 
همایش ریشه‌کنی بیماری‌های فلج اطفال و سرخک در رامسر برگزار می‌شود 

خبرگزاری فاس: کارشناس مسئول بیماری‌های شبکه بهداشت رامسر گفت: دو همایس ریشه‌کنی بیماری‌های فلج اطفال و سرخک در 14 و 17 بهمن ماه سال ‌جاری در رامسر برگزار می‌شود. 

   

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، ابراهیم جهانی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ریشه‌کنی بیمار‌ی‌های واگیر در این شهرستان افزود: وضعیت دو بیماری فلج اطفال و سرخک در قبل از انقلاب وضعیت اسف‌باری بوده است.
وی اظهار داشت: پس از انقلاب به دستاوردهای چشمگیری در این خصوص دست یافته‌ایم و در آستانه ریشه‌کنی فلج اطفال و حذف بیماری سرخک هستیم.
جهانی تصریح کرد: بر اساس چشم انداز 20 ساله در سال 2010 باید باید تمام کشور از فلج اطفال پاک شود و نه تنها بیماری دیده نشود بلکه ویروس آن نیز وجود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: در سال 2004 فقط در شش کشور این بیماری به ‌‌صورت بومی وجود داشته است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رامسر نیز در این نشست گفت: در خصوص ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عملکردهای بسیار خوبی داشته‌ایم.
سید‌سمیه بنی‌هاشمی افزود: حال که در آستانه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، باید دستاوردهای این زمینه را بیان کرده و نشان دهیم در چه سطحی هستیم.
وی ادامه داد: اکنون که به مرحله حذف و ریشه‌کنی این بیماری‌ها رسیده‌ایم، باید این سطح را حفظ کرده و حفظ این سطح میسر نیست، مگر اینکه سایر ارگان‌ها و نهادهای مختلف در این کار مشارکت کنند.
در پایان این جلسه نمایندگان شهرداری رامسر، کتالم و سادات شهر‌، بهزیستی، کمیته امداد، سپاه، دانشکده پرستاری و بیمارستان‌ها برنامه‌های خود را درباره دهه فجر اعلام کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد