رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری:20 درصد دام از مناطق جنگلی مازندرا

   

مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری: 
20 درصد دام از مناطق جنگلی مازندران خارج شد 

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: تاکنون فقط 20 درصد از دام‌های موجود در حوزه‌ جنگل‌های منابع طبیعی مازندران منطقه ساری از جنگل خارج شد.

  

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری، حسین علیپور در جلسه بررسی تعهدات مجریان طرح‌های جنگلداری در این حوزه اظهار داشت: با خروج این تعداد دام، حدود 200 هزار هکتار جنگل آزاد شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح حدود 2 هزار هکتار زمین واگذار و 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
‌علیپور با اشاره به اینکه مساحت جنگل‌های حوزه اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری 645 هزار هکتار است، تصریح کرد: از این میزان 615 هزار هکتار آن دارای طرح جنگلداری است.
وی گفت: 16 شرکت دولتی، خصوصی، تعاونی و دانشگاه‌ها در بخش‌های احداث جاده جنگلی، مرمت جاده‌ها، جنگل‌کاری، حصارکشی، واکاری و نشانه‌گذاری در 427 هزار هکتار متعهد شدند.
مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری با اشاره به اینکه در مجموع تعهدات این شرکت‌ها در دو سال گذشته حدود 350 میلیارد ریال بوده است، افزود: حدود 80 درصد این تعهدات بر اساس برنامه ‌زمان‌بندی شده انجام شده است.
وی یادآور شد: اگر مجریان طرح‌های جنگلداری به تعهدات خود براساس زمان‌بندی عمل نکنند، با تذکر و اخطار کتبی خلع ید می‌شوند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری نیز در این جلسه از رفع تصرف بیش از 14 هکتار از اراضی منابع طبیعی در شهرهای سوادکوه، قائمشهر، بابل و ساری خبر داد و گفت: ارزش تقریبی این اراضی 60 میلیارد ریال برآورد شده است.
ابوالحسن عبدالله‌تبار اظهار داشت: با سرکشی از کارگاه‌های چوب‌بری در شهرهای آمل، بابل، بهشهر و قائمشهر مقداری چوب‌ جنگلی از گونه‌های ممرز، راش، توسکا و بیش از 50 استر هیزم صنعتی کشف شد.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده 48 قانون حفاظت از جنگل‌ها، چوب‌های قاچاق به نفع دولت ضبط و پنج نفر از متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
عبدالله‌تبار در پایان گفت: با قطع‌کنندگان و حمل‌کنندگان چوب‌ که در سیکل قاچاق چوب باشند، برخورد می‌شود.
مازندران به‌ دلیل وسعت جنگل‌ از رامسر تا گلوگاه دو اداره کل منابع طبیعی دارد. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد