رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خطبه های نماز جمعه رامسر ـ اول شهریور۱۳۸۷

***

خطبه های نماز جمعه رامسر

اول شهریور۱۳۸۷

***

بزرگداشت هفته دولت

حجه الاسلام و المسلمین باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت آغاز هفته دولت و تبریک آن به همه دولت مردان خدمتگزار گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای اعلام عملکردها و ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه می باشد.

امروز بر کسی پوشیده نیست که کارگزاران نظام اسلامی از سالمترین مدیران در کشورهای منطقه بحساب می آیند و این مایه امید همگان می باشد.

خوشبختانه اقدامات دولت نهم و نقاط مثبت فراوانی که در این مجموعه خدمتگزار وجود دارد، نظام اسلامی را به نقطه مطمئنی از اعتبار داخلی و بین المللی رسانده است.

واقعیت آن است که موفقیتهای دولت نهم بمراتب بیشتر از ضعفها می باشد هر چند بعضی ها تلاش می کنند نقاط ضعف را برجسته تر نشان دهند.

افزایش پیوند دولت و مردم با سفرهای استانی، تقویت ثبات و آرامش در کشور، سختکوشی و تلاش خستگی ناپذیر دولت در انجام وظایف محوله، شکسته شدن ساختارهای ناکارآمد مدیریتی، صرفه جویی در دستگاههای دولتی و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی و دهها نکته دیگر را باید از موفقیتهای داخلی دولت نهم برشمرد.

وی همچنین دیپلماسی فعال بجای سیاست انفعالی در عرصه های بین المللی خصوصا در پرونده هسته ای، گسترش همکاری با کشورهای اسلامی و در نتیجه ارتقاى جایگاه ایران در جهان اسلام و از بین بردن روحیه خود باختگى در مقابل غرب  را از موفقیتهای بین المللی دولت نهم دانست.

حجه الاسلام باقرزاده با استناد بفرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مهمترین وظیفه دولت را برطرف‏ کردن مشکلات زندگى مردم و رفع معضلات معیشتی دانست وگفت: درست است که بسیاری از مشکلات فعلی، معلول سیاستهای گذشته و نیز نتیجه تحریمهای دشمن و از هزینه های اقدامات شجاعانه دولت و ملت بزرگ ما در مقابل دشمنان بحساب می آید، ولی دولت محترم باید عزم خود را برای کاهش این مشکلات مخصوصا مسأله گرانی و مسکن قوی تر نموده و به نظرات کارشناسان اقتصادی توجه جدی تری نشان دهد.

بی تردید ضعف در سیاستها و مدیریت اقتصادی و اقدام بعضی وزارتخانه ها و شرکتهای دولتی در افزایش قیمتها و ... از عوامل غیر قابل انکار مشکلات معیشتی است که باید با آن برخورد جدی صورت گیرد.

باقرزاده همچنین، "عمل به وعده ها " را از عوامل مهم افزایش اعتماد مردم به دولت دانسته و خواستار عملی شدن وعده های مختلف ریاست محترم جمهور خصوصا در سفرهای استانی شد.

گرامیداشت روز پزشک

امام جمعه رامسر با تبریک روز پزشک، جامعه پزشکی را از اقشار شریف و خدمتگزار دانسته و گفت: پزشکان عزیز ما همواره باید به سوگندی که خورده اند، پای بند بوده و با بکار بستن " انصاف در درمان بیماران و قناعت در زندگی"هیچ چیزی را بر شرافت "خدمت صادقانه و بی منّت به مردم" ترجیح ندهند.

وی در عین حال تأکید کرد: البته عده اندکی از پزشکان با ترجیح " درآمد مادی" بر خدمت صادقانه و منصفانه و اخذ وجوه غیر قانونی، بیماران را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته و باعث محروم ساختن طیف گسترده ای از اقشار متوسط جامعه از خدمات درمانی می شوند که در این ارتباط دولت و دستگاههای نظارتی باید فعالانه تر برخورد نمایند.

پرتاب سفیر امید

باقرزاده در ادامه با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر "سفیر امید" آن را افتخاری ملی دانسته و گفت: مطمئنا این گام بلند، علیرغم همه همه توطئه های دشمن، نتیجه خودباوری جوانان ایرانی در سایه هدایتهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و راهی برای نیل به اهداف بلند علمی در آینده نزدیک خواهد بود.

هر چند دشمنان آن را در راستای اهداف نظامی قلمداد می کنند، ولی همانگونه که اعلام شد این موضوع کاملا غیر نظامی و مقدمه ای برای پرتاب ماهواره ایرانی به فضاست.

وی در پایان سخنان خود ضمن گلایه از ریاست محترم جمهور که با وجود اعتراض گسترده مراجع عظام تقلید، علمای متعدد، جامعه روحانیت مبارز تهران، اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و افکار عمومی به سخنان اخیر معاون ایشان درباره علاقمندی به مردم اسرائیل، این اعتراضات را " موج سیاسی"  خوانده، دور از انتظار دانسته و خواستار توجه جدّی تر ریاست محترم جمهور به حساسیتهای علما و قاطبه متدینین درباره این موضوع  شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد